Kirjasto

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista
Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33278
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Pete »

Luin Italian sloveenivähemmistöön kuuluvan, Nobelin kirjallisuuspalkintoehdokas Boris Pahorin Nekropolin, jossa kirjailija kertoo yksipäiväisestä vierailustaan elsassilaiseen Natzweiler-Struthof -keskitysleiriin yli 20 vuotta sieltä selviytymisen jälkeen sekä sen herättämistä muistikuvista tässä leirissä, Dachaussa, Doran alaleirissä Harzungenissa sekä Bergen-Belsenissä.

Tapahtumat ja yksityiskohdat olivat mielenkiintoisia, mutta niiden välissä olevat mietinnät olivat valitettavasti liian korkealentoista minulle. :puna: Ärsyttävintä kirjassa olivat lukuisat kirjoitusvirheet. :jupinaa: Tästä syystä haluan mainita myös kääntäjän: KARI KLEMELÄ.

Jostakin syystä minulla tulee kerta toisensa jälkeen luettua näitä keskitysleirikirjoja. :miettii:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

^ Minullakin oli joskus aikoinaan kausi, jolloin luin kaikki keskitysleirikirjat mitä kirjastosta löytyi. Nyt en enää jaksa niitä kun ne on niin masentavia.
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Naali »

Kampaajakammoni johtuu muun muassa siitä, että kerran olin pakotettu keskustelemaan keskitysleirikirjoista, jotka olivat kampaajan suosikkeja. Itsehän en ole koskaan lukenut yhtäkään. Ei kyllä tee tuon jälkeen edes mieli. :plop:
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
Wilson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6663
Liittynyt: 17 Syys 2005, 16:12
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Wilson »

Mansikka kirjoitti:^ Minullakin oli joskus aikoinaan kausi, jolloin luin kaikki keskitysleirikirjat mitä kirjastosta löytyi.
Samaa minulla…….pidän historiakirjoista…..tällähetkellä minulla on dekkarikausi....Peter Robinsson’in kirjat ovat erittäin hyviä dekkareita.

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

Mansikka kirjoitti:^ Minullakin oli joskus aikoinaan kausi, jolloin luin kaikki keskitysleirikirjat mitä kirjastosta löytyi. Nyt en enää jaksa niitä kun ne on niin masentavia.
Minulla myös: Auschwitzin tyttöorkesteri on luettu moneen kertaan (nykyisin tämä pakkomielle on siirtynyt leffoihin, mutta se ei kuulu tähän ketjuun)
Ekki líta undan það dagar alltaf – á ný. En aldrei þér ég gleymi einn í mínum heimi – er hjá þér sama hvernig fer. -Magni Ásgeirsson

Avatar
Horvath
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5354
Liittynyt: 05 Kesä 2004, 20:48
Paikkakunta: Tampere

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Horvath »

Mulla oli yhdessä vaiheessa pakkomielle Afganistan-aiheisiin kirjoihin.
Bir yarım akıllı, bir yarım deli
Dört yanım akıllı, bir yanım deli
Herkes akıllı, bir ben deli
Bir ben deli, bir ben deli

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Minäkin olen lukenut yhden keskitysleirikirjan :uujee: "Vaaleanpunainen kolmio" oli muistaakseni sen nimikin :mitvit: Kertoi kuitenkin natsien vainoamista homoseksuaaleista, jotka merkittiin vaaleanpunaisella kolmiolla...
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11619
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja romualdo »

nojoooo, tuohan ny kuuluu jokaisen itsetietoisen valistuneen pinkmiähen käsikirjastoon, minäkin ostin tuon kirjasen Kokkolan Sexy-shopista joskus -97 öbauth.....

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11619
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja romualdo »

tonywerner kirjoitti:Eksyin alekirjakauppaan ja ostin pitkästä aikaa kirjoja :uujee: Tyylilleni uskollisena faktaa ja elämänkertoja...

Television viisi vuosikymmentä 9,90
Sean Connery - Elämä ja elokuvat 6,90

:lukee:
ihanaa, kirjavinkkejä, ihanaa .... kieltämättä hymyilytti tuo Antsankin viesti... Kuppilan Väki, mä taijan pitää teistä....

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33278
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Pete »

John O'Farrellin "Yllätys, yllätys!" oli hauska kirja! :mrgreen: Alku oli ehkä hieman hitaasti sytyttävä, mutta tarinan edetessä rupesi ihan ääneen naurattamaan. Juoni piti hienosti otteessaan. :joojoo: Kirjassa on sellaisia danielkatzmaisia älyttömyyksiä ja konventioiden rikkomisia. Uskaltaudun täten suosittelemaan kirjaa ainakin Naalille. :heh:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Naali »

Otan suosituksen vastaan! :mrgreen: Jumitan kylläkin tällä hetkellä jo vaikka kuinka monetta kuukautta samoissa kirjoissa, joten ehkä pitäisi ne lukaista alta pois. :niinpa:
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Ostin tänään Kirjapörssistä:
Rakkaus samaan sukupuoleen - homoseksuaalisuuden historia
-kirjan (384 sivua, 253 kuvaa) hintaan 12,90 :joojoo:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja skidi »

tonywerner kirjoitti:Ostin tänään Kirjapörssistä:
Rakkaus samaan sukupuoleen - homoseksuaalisuuden historia
-kirjan (384 sivua, 253 kuvaa) hintaan 12,90 :joojoo:
Mä olen yrittänyt vilkuilla vähän sillä silmällä, että löytyisiköhän tuota mistään halvalla. Sitä on ihan kehuttu. :joojoo:
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Avatar
Leena
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3601
Liittynyt: 18 Syys 2004, 22:38
Paikkakunta: Tampere

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Leena »

Eve Hietamiehen: Yösyöttö luettu ja hyväks havaittu. Kirja on mielestäni upea ja tunnelmaa nostattava.Nappikuvaus yksinhuoltajan arjesta pienen vauvan kanssa.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33278
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Pete »

Luin taas juutalaisvainoista. :puna: Tatiana de Rosnayn "Avain" on kyllä hieno teos, jonka lukemisesta aiheutui jopa univelkaa, kun en malttanut lopettaa. :shock: Tätä käy minulle aika harvoin, vaikka kirja olisi kuinka mielenkiintoinen.
Kirjassa kerrottiin kahta tarinaa (toinen 1940-lukua, toinen nykyaikaa) vuorotellen, jotka lopulta yhtyivät mielenkiintoisesti. Suosittelen, mutta en Naalille (tämän sivun viestin perusteella). :heh:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33278
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Pete »

Luin kristillisen kirjailijan Lea Kranzin Sekahedelmäsopan. Aluksi ajattelin, että onpa surkea ja teennäinen kirja, mutta onneksi muutamia hauskojakin juttuja löytyi. Ylimääräinen plussa tuli muutamista samanlaisista kriittisistä ajatuksista, joihin myös itse olen päätynyt. :joojoo: Suosittelisin kirjaa isälleni. :mrgreen:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Tämä on nyt aika epämääräistä, mutta tietääkö kukaan sellaista kirjaa kuin "Kylmät kellarit" . Olen lähes varma, että tuo on kirjan nimi. Luin sen joskus välillä 1989-1996 ja käsittääkseni oli silloin juuri ilmestynyt. Suomalaisen kirjoittama, mutta en muista kenen. Kirja kertoo Tallinnan ydinvoimalassa tapahtuneesta räjähdyksestä, joka saastuttaa Suomen etelärannikon ja myös osan Turun ympäristöä. Kirjassa on mm. perhe, joka menee maatilansa kellariin pakoon ydinsaastetta ja tukehtuu sinne.

Haluaisin niin lukea kirjan uudelleen, mutten löydä sitä mistään. Yritin muutaman kirjaston haullakin, mutta ei onnistunut.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

^ En osaa vastata, tiedätkö minkämaalainen kirjailija? Itse haluaisin ryhtyä lukemaan norjalaisen Jo Nessbön dekkareita. John Irvingin Sirkuksen poika ei ny oikein onnistu... :joojoo: tai siis ei :eiei:
Ekki líta undan það dagar alltaf – á ný. En aldrei þér ég gleymi einn í mínum heimi – er hjá þér sama hvernig fer. -Magni Ásgeirsson

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Margot »

Tuolla Kylmät kellarit -nimellä ei löydy mitään Fennicasta, jossa on kaikki Suomessa painetut kirjat, joten täsmälleen tuon niminen se ei voi olla. Yritin etsiä, mutten ainakaan vielä löytänyt kuin kaksi etäisesti aiheeltaan sopivaa, mutta eivät nekään oikein täsmää:

Manner, Sulevi: Isä, mitä tapahtui?
Viitanen, Jouko: Atomiaika
What color is your life?

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Naali »

"Jaakko Laitisen Kuoleman kellarit kertoo mitä tapahtuu Turussa jos Tallinnan lähellä poksahtaa. "

Suomi24 pelastaa? :rofl: Voisko se olla toi? Kirja on ilmeisesti julkaistu jo 1983.
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Jee Naali suurkiitos!!! :hali: Tuo se juuri on, muistin vähän nimen väärin. Mun on saatava tuo kirja jostakin.

Margot kiltti, voisitko tarkistaa onko se jostakin vielä lainattavissa.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Margot »

^ Kangasalla näyttäis olevan kaksi hyllyssä (Suoraman ja Vatialan kirjastoissa) ja myös Tampereen pääkirjaston varastosta löytyy kaksi kappaletta. :)

Edit: Jos sen ihan omaksi haluaisit, niin painos taitaa olla loppu, mutta käytettynä löytynee. Ainakin Antikassa on.
Viimeksi muokannut Margot, 10 Heinä 2010, 13:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
What color is your life?

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Joo, löysin just itsekin :tapu: Sieltä sitten vaan hakemaan. Mulla ei ole kai edes voimassa olevaa kirjastokorttia :heh:

Vatiala näyttää olevan suljettu puoliväliin elokuuta, mutta Suorama on maanantaista auki. Saiskohan tuon tilaamalla tuohon pääkirjastoon?
Viimeksi muokannut Hazel, 10 Heinä 2010, 13:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Margot »

^ Jos sulla on joskus ollut johonkin Pirkanmaan kirjastoon kortti, niin todennäköisesti tiedot löytyy edelleen koneelta ja sulle voidaan tehdä helposti uusi kortti. Tai vaikkei löytyiskään, niin uuden kortin saa kyllä heti käyttövalmiina mukaansa kaikista kirjastoista.
What color is your life?

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Joo, täytyy käydä heti maanantaina tuossa pääkirjastossa. Haluaisin kyllä ihan ostaa tuon kirjan, mutta Akateemisessakaan ei näyttäisi olevan. Taitaa olla loppuunmyyty.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Margot »

Hazel kirjoitti:Vatiala näyttää olevan suljettu puoliväliin elokuuta, mutta Suorama on maanantaista auki. Saiskohan tuon tilaamalla tuohon pääkirjastoon?
Oletan, että homma toimii samalla tavalla kuin Tampereella, että tekemällä varauksen kirjan saa haluamaansa toimipisteeseen (maksanee euron verran, kuten täälläkin).
What color is your life?

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33278
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Pete »

Daniel Katzin "Berberileijonan rakkaus ja muita tarinoita" oli pienoinen pettymys, kun vaikka kirja oli erikoinen, niin hauskaksi en sitä kutsuisi. Loppuun sen kuitenkin luin, eli ei ihan pa*ka kirja kuitenkaan. :mrgreen:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Naali »

Kävin tänään uudessa lähikirjastossani. Se oli pieni ja söpö. Pienuudesta huolimatta siellä oli Jotunit, Kyröt ja Carpelanit nätisti riveissä. :ihana:
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Margot »

^ Oih. :ihana: Välillä mun tekee mieli muuttaa vaan siksi, että saisi kokea uudessa lähikirjastossa käymisen. :hihi:
What color is your life?

Avatar
Piggybank
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2213
Liittynyt: 14 Loka 2009, 18:30
Paikkakunta: Tampere

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Piggybank »

Luen juuri nyt Pientä Runotyttöä. On se aika ihana. :ihana:
"Että siellä sitten ne, ne ei oo viisubileet, mutta ne on viisubileet"
- N20

Vastaa Viestiin