Kirjasto

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista
Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Violette »

Naali kirjoitti:Kävin tänään uudessa lähikirjastossani. Se oli pieni ja söpö. Pienuudesta huolimatta siellä oli Jotunit, Kyröt ja Carpelanit nätisti riveissä. :ihana:
Mä hain sieltä lapsena aina sarjiksia ja muita kirjoja kun lähikirjaston teokset oli kahlattu läpi :ihana:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Naali »

Meillä kun on Peten kanssa täällä tää juttu, niin meinasin ehdotella Tuomas Kyröä. Yhtäaikaa hulvattomia ja usein myös koskettavia tarinoita. En pysty pitämään pokkaani, jos luen hänen kirjaansa julkisilla paikoilla. Muualla en edes yritä. Liitto on ehkä paras, mutta myös surullisin, jonka olen lukenut. Tykkäsin myös 700 g -kirjasta, jonka sain juuri luettua, se oli ehkä vinksahtaneempi ja kevyempi lukea. Kyrö kirjoittaa samaa kirjaa uudelleen ja uudelleen: suomalainen juro yksinhuoltajaisä seikkailee. Siksi ei välttämättä kannata ahmia kaikkia kirjoja putkeen, ettei kyllästy.
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33178
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Pete »

Pitää laittaa nimi ylös. :joojoo: Kiitos. :hali:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Tein tänään kirjastolle varauksen kirjasta "Fried green tomatoes at the Whistle Stop Café" samannimisen leffan inspiroimana. :peukku: Aika yllättävää, ettei tuota kirjaa ole käsittääkseni lainkaan suomennettu. En kauheasti lue englanninkielisiä kirjoja, koska se on jotenkin vaivalloista, vaikka varmaan tekee vain hyvää. :puna:

Mites te muut, tykkäättekö lukea vieraskielisiä kirjoja?
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

^ Joskus harvoin lainaan jonkun enkunkielisen opuksen ihan kielitaidon treenaamisen vuoksi.
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

i wanna be a toy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4000
Liittynyt: 01 Helmi 2006, 15:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja i wanna be a toy »

En muista, milloin olisin käynyt viimeksi kirjastossa lainaamassa kirjoja :eiei: Levyjä taisin lainata viimeksi vuonna 2005 :heh: Lukeminen vaan ei ole mun juttu. :sorivaan:
Ihan voitais olla ilman niitäkään siel näin.

Avatar
The_Sipi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8766
Liittynyt: 24 Touko 2006, 22:28
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja The_Sipi »

Aintsu kirjoitti:Mites te muut, tykkäättekö lukea vieraskielisiä kirjoja?
Itse luen suurena Stephen King -fanina Kingini englanninkielisenä. Suomentajat mielestäni tehneet ihan hyvää työtä, mutta aina kun näin dialogia, jossa käytettiin puhekieltä tahi murteita, mietin, mitenköhän se on alunperin sanottu (tämä mietiskely alkoi Se:tä lukiessa) ja siksipä en enää viitsikään lukea Kingiä suomeksi.

Sen sijaan yleisesti ottaen luen kirjoja nykyään tosi harvakseltaan. En vain saa motivoitua itseäni lukemaan kovin usein, vaikka haluaisin. Ärsyttävää. :niinpa:
Mahatma Gandhi walked barefoot most of the time, causing lots of calluses on his feet. He also ate very little, which made him frail and with his odd diet, he suffered from bad breath. This made him... A super calloused fragile mystic hexed by halitosis.

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

^ Tuo on kyllä tosi ihailtavaa, että haluaa lukea alkuperäiskielellä. :joojoo: Mä nostan aina hattua kaikille, jotka tekee niin, koska ite oon niin laiska lukemaan vierailla kielillä. Yritin lukea viimeistä Harry Potteria ja Twilightia enkuksi, mutta kesken jäivät ja odotin mieluummin suomennosta. :puna:

Mulla oli kanssa pitkään sellainen kausi, että en vaan saanut itseäni lukemaan mitään. :eiei: Mutta onneksi nyt kesällä se meni ohitse! Oon tosin lukenut "vain" dekkareita, jotka ei ehkä ole ihan sitä kehittävintä ja parasta kirjallisuutta. :mrgreen: Pääasia kuitenkin että viihtyy! Mulle lukeminen onkin ollut aina mukava ajanviete.
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Piggybank
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2213
Liittynyt: 14 Loka 2009, 18:30
Paikkakunta: Tampere

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Piggybank »

Minä luin ennen paljonkin englanniksi, mutta nyt olen laiskistunut. Luin kaksi viimeistä Harry Potteria ensin englanniksi ja siitä se oikeastaan alkoikin. Olin niin ylpeä saatuani Half Blood Princen luettua alkuperäiskielellä silloin 14-vuotiaana. Nykyisin luen englanniksi vain historiallisia opuksia, joita ei saa suomeksi. :)
"Että siellä sitten ne, ne ei oo viisubileet, mutta ne on viisubileet"
- N20

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33178
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Pete »

Luin Dan Rhodesin Kulta-kirjan, jonka piti olla hulvaton, ja joka palkittiin vuoden 2007 parhaana skotlantilaisena romaanina, mutta minusta se vaan yritti olla eriskummallisen hauska, mutta ei kuitenkaan naurattanut. :eiei: Erikoisia hahmoja kyllä riitti, ja heistäkin ehkä normaalein oli lesbo päähenkilö.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Noloa, minulle oli kertynyt yli yhdeksän euron lasku kirjastoon :puna: Sen siitä sai, kun lainasin kirjoja vähän turhankin innokkaasti, enkä sitten muistanut palauttaa niitä ajoissa. Tilasinkin nyt sellaisen palvelun, että puhelimeeni tulee kolmea päivää aikaisemmin muistutusviesti lainojen erääntymisestä.
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19799
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Minullakin on ruhtinaallinen 20 sentin lasku kirjastolle siitä, että palautin yhden kirjan päivää myöhässä. Se on ollut minulla jo useita kuukausia, mutta sitä en sitten ole koskaan muistanut maksaa, koska summa on niin pieni. :heh:

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33178
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Pete »

Kirjan takakannessa lukee:
Françoise Sagan kohahdutti koko maailmaa 1954 ilmestyneellä esikoisteoksellaan TERVETULOA, IKÄVÄ, jonka hän oli kirjoittanut 18-vuotiaana. Sensaatiomaista romaanissa oli paitsi ujostelematta kuvattu seksi myös nuoren päähenkilön kyyninen elämänasenne. [...]
P*skat siinä mitään ujostelematta kuvattu. :draamaa: En suosittele. :eiei: :heh:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6549
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Kyllähän minä luen ja koko ajan jotain luvun alla. Ja olen kaikki ruokainen, mutta fantasia ja scifi puolta tulee vähiten harrastettua. Lukemisen aloitin ja ykkösellä ja luinkin aivan täyteen itseni kaikken maailman nuortenkirjoja, mutta onneksi ymmärsin siirtyä aikuistenkirjojen pariin. Sen kautta olen saanut lukemiseen paljon uusia sävyjä ja intoa.

Viimeksi luin Sofi Oksasen Baby Jane kirjan ja oli oikein hyvä. Oksasen tyyli iski ainakin minuun ja juonellisesti kirja oli tasokas. Ja jos miettii kirjan loppua, niin sekin oli myös kiinostavaa. Pidän lopuista, joissa on tulkinnan varaa. Muita Oksasen kirjoja en ole lukenut, mutta Stalinin Lehmät pokkarin ostin Hulluilta Päiviltä ja se odottaa lukemistaan.

Nyt luvun alla on Suomen parhaan dekkaristin Outi Pakkasen Kissa Kuussa kirja.

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19799
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

^^^Nyt lopultakin vaivauduin kirjastoon maksamaan nuo 20 senttiä.

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Meidän lähikirjasto on ehkä maailman huonoiten sisustettu ja kirjat ovat ihan oudossa järjestyksessä, mutta sieltä sentään löytyykin jotain! Suomen euroviisut kautta aikojen ja Sherlock Holmes-kirjoja olisi tarkoitus ensiviikolla mennä lainaamaan. :tapu:
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
entropia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2783
Liittynyt: 12 Maalis 2010, 00:48

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja entropia »

Aintsu kirjoitti:Noloa, minulle oli kertynyt yli yhdeksän euron lasku kirjastoon :puna: Sen siitä sai, kun lainasin kirjoja vähän turhankin innokkaasti, enkä sitten muistanut palauttaa niitä ajoissa. Tilasinkin nyt sellaisen palvelun, että puhelimeeni tulee kolmea päivää aikaisemmin muistutusviesti lainojen erääntymisestä.
Mäki haluun tollasen palvelun, nimimerkillä 12 euroa laskua. :puna:

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11536
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja romualdo »

koska maastokäynnit ja luonnontuotteiden jatkokäsittely vie lähes kaiken aikani, oikein jo melkein odotan sitä aikaa kun pysyvät lumet alkavat peitttää tienoita... jää aikaa rakkaalle harrastukselleni, lukemiselle... ja, aivan kyllä, kuten eräs edesmennyt pullukka kaverini sanoi "kuva kertoo enemän kuin 1000 sanaa...." kun kerroin harrastavani eri sanomalehtiä, ...joita saan mm. Kaupungin kirjastostamme, maakunta-sellaisesta, rakkaimpia minulle ovat Kainuun sanomat, Lapin Kansa, ja Karjalainen ... kun olen käyttäny tmelko ahkerasti uota puuhellaa ja siinä sytyttämisesä tarvitthaan sekä koivun tuohista rungonkappaleita joita moton jäljiltä olen keräillyt.... sekä sanomalehtiä nii pidän kyl huolen siitä että revin ensin irti mielipidesivun ja mahd. jonkun ruokasivun (jo ammattiinikin liittyen) ja muun sidan jolla on jotain mielenkiintoista ja siirrän sen luonn. ilman taittamista syrjemmälle myöhempää tarkastelua varten... myös aikakauslehtiä lainailen intohimoisesti, lähinnä Suomen Luontoa, Kodin kuvalehteä ja Suomen kuvalehteä... ei, minulle ei tule enää tilattuja lehtiä, muita kuin Sienilehti sekä Hyötykasviyhdistyksen Pähkylä - ja sitten jotkut ilmaisjakelulehdet... Korpen Voima, jne. Ei mainoksia -maininta postilaatikossani ja aiemmin tekemäni pyyntö ao. laitokseen ei tuota edelleenkään tulosta, saan yhä mm. jonninjoutavia mainoslehtisiä, muutoin mukava postimies tunkee sinne aivan kuin kiusall... no ajattelemattomuutta jos jonkinlaista 7-päivää-reglam krääsää...

niin, olen minäkin maksellut huomattavia summia kirjastoon sakkojen muojosa joten tuntuu sitäkin mukavemmalta saada tuollakin lailla vastinetta... tarkoitan siis noita erilaisia sanomalehtiä, kyllä mää niitä ainaski yli toistakymmentä erilaista saan tarkasteltaviksi... tuolla vanhan naveetan päädyssä olevasa ulkohyysissäkin niitä tarkkailen tortun vääntämisen keventämiseksi.... on, on se mukavaa, joki solisee/kuohuu vieressä ja ... rauhallista on, vähän liiankin .....

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33178
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Pete »

Tänään katselin äänikirjoja joululahjaksi, mutta ovat kyllä perin kalliita, ainakin Akateemisessa. Valikoimakin oli yllättävän suppea. :rullaati:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33178
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Pete »

Naali kirjoitti:Meillä kun on Peten kanssa täällä tää juttu, niin meinasin ehdotella Tuomas Kyröä.
Nahkatakki on nyt luettu. Kokonaisuus jäi vähän auki, kun luin monesti kirjaa juuri ennen nukkumaanmenoa, ja unohdin, mitä olin lukenut, enkä viitsinyt lukea unohtamiani sivuja uudelleen. :heh: Hauskoja heittoja oli kuitenkin paljon. :peukku: Haluan ehdottomasti lukea kirjailijan muitakin teoksia, mutta kuten suosittelit, niin luen jotakin muuta tässä välissä. :joojoo:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33178
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Pete »

Luin jokin aika sitten Veijo Meren Kersantin pojan ja Timo K. Mukan Tabun. Yllättävän hyviä olivat ennakko-odotuksiin nähden. :joojoo: Tai no Tabun odotinkin olevan huomattavasti erilainen kuin Juhani Ahon Jauhot. :heh:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Mä luin kirjan "Maailman kielet ja kielikunnat". Oli niin mielenkiintoinen että alotin sen taas alusta! :uujee:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

^ Tuo kirja oli minulla yöpöytälukemisena yläasteella. :ihana:

Saatoin olla hieman nörtti. :heh:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Mattokauppias
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2834
Liittynyt: 11 Huhti 2010, 10:14
Paikkakunta: Kajaani

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Mattokauppias »

Sain tänään TET-paikan kirjastosta. :joojoo:
Odotan kovasti.

Avatar
Ihme_Mies
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2667
Liittynyt: 29 Helmi 2008, 14:31
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Ihme_Mies »

Aancon kirjoitti:Mä luin kirjan "Maailman kielet ja kielikunnat". Oli niin mielenkiintoinen että alotin sen taas alusta! :uujee:
Jónsì kirjoitti:^ Tuo kirja oli minulla yöpöytälukemisena yläasteella. :ihana:

Saatoin olla hieman nörtti. :heh:
Jonsilla on nörttiydestä(kin) outo käsitys! :draamaa: Oikeat nörtit lukevat vain Java-ohjelmoinnista tms. kertovia kirjoja tai sitten Sci-fiä. :tosion:

Kirjastoissa on kiva hengata ja erityisesti yliopistojen kirjastot on kivoja työpaikkojakin... :cool:
"With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion."
Steven Weinberg

voda07
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 315
Liittynyt: 26 Heinä 2010, 14:18

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja voda07 »

Ihme_Mies kirjoitti:
Aancon kirjoitti:Mä luin kirjan "Maailman kielet ja kielikunnat". Oli niin mielenkiintoinen että alotin sen taas alusta! :uujee:
Jónsì kirjoitti:^ Tuo kirja oli minulla yöpöytälukemisena yläasteella. :ihana:

Saatoin olla hieman nörtti. :heh:
Jonsilla on nörttiydestä(kin) outo käsitys! :draamaa: Oikeat nörtit lukevat vain Java-ohjelmoinnista tms. kertovia kirjoja tai sitten Sci-fiä. :tosion:

Kirjastoissa on kiva hengata ja erityisesti yliopistojen kirjastot on kivoja työpaikkojakin... :cool:
No, eikö rillit huurussa -sarjassakin se yksi nörtti opiskellut suomea? (En seuraa sarjaa säännöllisesti, en edes tiedä tuleeko se vielä, mutta näin mainoksen) Olihan se jo aina nördeä :D

Luen romaaneja tms. vähemmän kuin haluaisin. Joskus luen ja olen lukenut englanniksikin. Englantia pidän yllä lähinnä lukemalla englanninkielisiä nettisivuja

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Ihme_Mies kirjoitti:Jonsilla on nörttiydestä(kin) outo käsitys! :draamaa: Oikeat nörtit lukevat vain Java-ohjelmoinnista tms. kertovia kirjoja tai sitten Sci-fiä. :tosion:
Kielitiedenörtit ovat oma lajinsa. :tosion:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Valkealalainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5197
Liittynyt: 09 Syys 2008, 16:19
Paikkakunta: ... (Kouvola)

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Valkealalainen »

Luin juuri vähän aikaa sitten (Sirkus Finlandian näytöksestä innostuneena) Eero Taivalsaaren kirjan Sirkuselämää - suomalainen sirkus kautta aikojen. Kyseessä on vuonna 2006 ilmestynyt teos, joka kertoo suomalaisen sirkuksen ja erityisesti Sirkus Finlandian historiasta. Eräs tuttuni luki kirjan myös ja väitti sitä kuivaksi ja tylsäksi (!?!?), mutta minusta se oli kyllä yksi mielenkiintoisimmista koskaan lukemistani kirjoista. Suosittelen vilkaisemaan, jos sirkus yhtään kiinnostaa! :peukku:

Tänään taas ostin kirjaston poistomyynnistä Kimmo Kiljusen tietoteoksen Maailman maat ja liput, julkaisuvuotensa on 1995. Ei mikään ihme, että löytyi poistohyllystä, koska tästä on taidettu julkaista ties kuinka monta päivitettyä versiota vuoden -95 jälkeen... Mutta tässä on joka tapauksessa paljon kiinnostavaa tietoa maailman valtioista ja niiden lipuista, ja olen jo monta vuotta himoinnut jotain versiota tästä teoksesta omaan kirjahyllyyni. On tässä sentään hieman uudempaa tietoa kuin kotoamme ennestään löytyvissä 70-luvun tietosanakirjoissa tai 80-luvun Maailma, jossa elämme -sarjassa! :heh: Tällainen lippukirja kuuluu ehdottomasti löytyä euroviisuharrastajan kirjakokoelmasta. :mrgreen:
Bussi tytön aina ohi onnen vie
Kun toiset löytää sen


- Marion Rung: "Pikku rahastaja" (Suomen viisukarsinnat -62)

Valkealalainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5197
Liittynyt: 09 Syys 2008, 16:19
Paikkakunta: ... (Kouvola)

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Valkealalainen »

Harrastaako kukaan kuppilalainen bookcrossingia, jossa kirjoja "kierrätetään" ympäri maailmaa? Itse törmäsin tänään ensimmäistä kertaa livenä tällaiseen kiertolaiskirjaan. :uujee:
Bussi tytön aina ohi onnen vie
Kun toiset löytää sen


- Marion Rung: "Pikku rahastaja" (Suomen viisukarsinnat -62)

Avatar
Green-Beece
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 678
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 10:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Green-Beece »

Käyn kirjastossa aika usein ja tutkiskelen siellä matkaoppaita, sarjakuvatarjontaa ja kiinnostavia kirjoja. Kohta koko Töölön kirjasto on koluttu läpi. :sekava:
If you have a dream, cherish it and pursue the ideals to make that dream a reality, and someday you will achieve all that you dreamed of.
~N

Vastaa Viestiin