Terminal 3 (Matkustaminen)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista

Kuinka monessa maassa olet vieraillut?

vain Suomessa
5
4%
1-5
34
25%
6-10
31
22%
11-15
21
15%
16-20
12
9%
21-30
20
14%
31-40
5
4%
41-50
3
2%
51-
7
5%
 
Ääniä yhteensä: 138

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Mä oon taas Suomessa! :hei: Lähden kyllä jo maanantaina takas.

Tänään menen tutustumaan taasen Helsingin yöelämään, jota ennen juhlistan iltaa Espoon Matinkylässä. Helsingissä todennäköinen destination on Jenny Woo. Tulkaa moikkaamaan. :vonkaus:

Olikohan tää nyt ihan oikee ketju? :hihi:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Ticoshay
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4911
Liittynyt: 11 Huhti 2008, 16:32

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Ticoshay »

Jenny Woohoo :uujee: Mulla on jäänyt traumat pussy-shoteista. Joo ei Woohon tänä iltana.
LOBODA

oxox
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 366
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 21:03

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja oxox »

Ticoshay kirjoitti:Jenny Woohoo :uujee: Mulla on jäänyt traumat pussy-shoteista. Joo ei Woohon tänä iltana.
Mitä ne ovat :uujee:

Avatar
Ticoshay
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4911
Liittynyt: 11 Huhti 2008, 16:32

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Ticoshay »

Pussy shoteissa on jotain likööriä tai viinaa ja olikse mustikkamehua ja päällä jotain valkosta. Jep.
LOBODA

oxox
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 366
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 21:03

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja oxox »

Kuulostaa kovin mustikkashotilta ( <3 ).

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja blackburn »

Mie olin viime viikolla to-su Pärnussa kylyplälomalla Tervise Paradiis -kylpylässä. Otin seuraavat hoidot: Silkkikylpy, kiinteyttävä appelsiiniöljykylpy, 2xlämmittävä maavahakääre, terveyskapseli, parafiininaamio käsille ja laavakivihieronta. Tykkäsin tosi paljon olla siellä ja hemmotella ja lellitellä itseäni, joten ehkä kesällä minun kesälomallani elokuun alussa voisin uudestaan mennä Pärnuun. Tosin silloin haluan kokeilla jotain toista hotellia, vaikka olinkin erittäin tyytäväinen tuohon Tervise Paradiisiin, että voin kyllä suositella sitä muillekin. Ainakin mun eräs tätini on kiinnostunut lähtemään Viroon kylyplälomalle ja ehkä serkkuni teini-ikäinen tyttökin haluaisi lähteä, kun hän ei ole koskaan käynyt Suomen rajojen ulkopuolella.

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja blackburn »

Mie olin viime viikolla Tukholman-risteilyllä Siljalla, kun minulla oli sellainen Club one -asiakkaiden lahjakortti. Viimeksi olin käynyt Tukholmassa pikkulapsena, enkä tietnkään muistanut Tukholmasta mitään. Ostin Tukholamn bussi-kiertoajelun, sekä kohderetken Vasa-museoon, jossa myös oli mukana opas. Ne olivat tosi hyviä ja hyvä kun opas oli selostamassa siellä museossakin. Sit hengailin keskustassa, kävin mm. NK:lla, mutten ostellut mitään kummoista tavaraa. Lounaaksi söin Toast Skagenin, jonka olin suunnitellutkin syöväni, sekä terveyssmoothien. Sit kävin Södermalmin kauppahallissa ja matkustin takaisin satamaan tunnelbanalla. :uujee:

Minulla on vielä sellainen Tallink-Siljan lahjakortti, jolla saan itse päättää, menenkö Tukholmaan vai Tallinnaan ja varmaan menen mieluumin Tukholman-risteilylle huhti-toukokuussa, kun se lahjakortti on voimassa kesäkuun puoliväliin saakka. Silloin haluan käydä kuninkaanlinnassa sekä Skansenilla. Mikään shoppailu ei minua voisi vähempää kiinnostaa, koska Helsingissä on ihan riittävän hyvät vaatevalikoimat, ettei minun tarvitse Tukholmassa aikaa kuluttaa mihinkään kaupoissa kiertelyyn.

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17146
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Olen aloittanut säästämisen New Yorkin reissua varten. :uujee: :ihana: Jospa sinne pääsisi tämän eliniän aikana!
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Aintsu kirjoitti:Olen aloittanut säästämisen New Yorkin reissua varten. :uujee: :ihana: Jospa sinne pääsisi tämän eliniän aikana!
Hyvä! New York (lue: Manhattan) on aivan fantastinen paikka :ihana:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Minulla on enää pari yötä lähtöön, enkä edelleenkään ole suunnitellut reissuani hirveän tarkasti. :eeek:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17146
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Aancon kirjoitti:
Aintsu kirjoitti:Olen aloittanut säästämisen New Yorkin reissua varten. :uujee: :ihana: Jospa sinne pääsisi tämän eliniän aikana!
Hyvä! New York (lue: Manhattan) on aivan fantastinen paikka :ihana:
Manhattanilla olisi tarkoitus pörrätäkin. :surrur: Kauan olen haaveillut sinne pääsystä, mutta nyt alan tehdä asian eteen jotain. :peukku:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Violette »

Jónsì kirjoitti:Minulla on enää pari yötä lähtöön, enkä edelleenkään ole suunnitellut reissuani hirveän tarkasti. :eeek:
Siis etsä oo esim. miettinyt missä aiot käydä syömässä? :apuva: Hullu!
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja blackburn »

Violette kirjoitti:
Jónsì kirjoitti:Minulla on enää pari yötä lähtöön, enkä edelleenkään ole suunnitellut reissuani hirveän tarkasti. :eeek:
Siis etsä oo esim. miettinyt missä aiot käydä syömässä? :apuva: Hullu!
Niinpä, mie suunnittelin Tukholman-reissuni tosi tarkasti, esim. otin selvää miten pääsen keskustasta takaisin satamaan, kun Stokis on miulle ihan tuntematon paikka. :heh:

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Violette kirjoitti:Siis etsä oo esim. miettinyt missä aiot käydä syömässä? :apuva: Hullu!
En. :eiei: Minulla ei ole aavistustakaan, mitä syön ensi viikon.
blackburn kirjoitti:Niinpä, mie suunnittelin Tukholman-reissuni tosi tarkasti, esim. otin selvää miten pääsen keskustasta takaisin satamaan, kun Stokis on miulle ihan tuntematon paikka. :heh:
Me otettiin taksi. :joojoo: Koska nukuimme pommiin.
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Jonnuli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1841
Liittynyt: 14 Helmi 2007, 14:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Jonnuli »

Violette kirjoitti:Hollanti on muutenkin ihanan liberaali maa. Esimerkiksi tämä mietojen huumeiden myynti on ihan laillista siellä, ja sekin kuulostaa niin hurjalta. Jos on onnea, voi haistaa marihuanan kadulla. :heh: Hollantilaiset ovat myös tosi mukavia ja huumorintajuisia ihmisiä. :ihana:
Muistakaa kuitenkin, että huumeiden käyttö ei ole laillista Hollannissa :tosion: Huumeiden käyttö pyritään näkemään Hollannissa rikoksena ilman uhria, mutta halutessaan poliisi voi sakottaa sen käytöstä. Varsinkin jos huumeiden käyttäjä aiheuttaa pienintäkään harmia muille ihmisille. Huumeet takavarikoidaan aina niiden löytyessä.

Hollannissa mietitään tällä hetkellä huumeiden myynnin kieltämistä ulkomaalaisille, koska juuri he aiheuttavat eniten töitä poliisille. On kyllä totta, että todennäköisesti mitään ei tapahdu, vaikka huumeita käyttäisikin, mutta halusin vain muistuttaa, että se ei ole laillista. :joojoo:

Ja marihuana haisee muuten tosi pahalle :nohyi: ja ihmiset jotka sille haisee ovat pelottavia, he ovat tosi arvaamattomia :apuva:
Yllättäviä viisubongauksia:
"Kirkkobändi soitti luojani munia" -akuankka13

Avatar
Magnum
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3126
Liittynyt: 17 Loka 2005, 16:22
Paikkakunta: Miami

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Magnum »

Aintsu kirjoitti:
Aancon kirjoitti:Hyvä! New York (lue: Manhattan) on aivan fantastinen paikka :ihana:
Manhattanilla olisi tarkoitus pörrätäkin. :surrur: Kauan olen haaveillut sinne pääsystä, mutta nyt alan tehdä asian eteen jotain. :peukku:
Suosittelen myös käyntiä Brooklynin puolella. NY on tosi kiva paikka!
"Nakuilu on ihan jees"
-Naali

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17146
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Kiitos, eiköhän sitä tule käytyä ainakin kaikissa "pakollisissa" nähtävyyksissä, kun kerran sinne asti eksyy. :surrur: Tärkein kohde on kuitenkin John Lennonin muistomerkki Central Parkissa. :puna:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Leonardo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2983
Liittynyt: 03 Maalis 2008, 09:00
Paikkakunta: Turku

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Leonardo »

Kolmen päivän työmatka Tukholmassa on takana. Täytyy taas sanoa, että jos joskus ihan pakko olisi töiden vuoksi ulkomaille muuttaa, niin Tukholma olisi ehdottomasti paras vaihtoehto. Ruotsi ja ruotsalaiset :ihana: sekä heidän ihana huolenpitonsa: Arlanda Expressissäkin kuulutetaan, että jos on iso matkalaukku tai useita laukkuja mukana, niin suosittelevat käyttämään hissiä turvallisuussyistä (liukuportaiden sijaan). :heh: Tasa-arvo on myös viety niin pitkälle, ettei ole enää erillisiä vessoja eri sukupuolille.

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

^Tukholmassa joskus asuneena: aivan mahtava paikka asua, kaunis, luonto lähellä, aina paljon kulttuuririentoja, julkinen liikenne toimivampaa kuin Helsingissä, muun muassa kesäisin sisäjärvet uimarantoineen ihan lyhyiden matkojen päässä! Nam! :ihana:

Ensi kesänä suuntaan sitten Arrasin festareille yhdeksi päiväksi Pohjois-Ranskaan. Pientä pähkäilyä aiheuttaa reitin valinta: Lentääkö Brysseliin, jonne majoitus ja josta kävisi TGV-junalla Arrasissa tuon sunnuntai-festaripäivän (1h 50 min suunta)... toisaalta Pariisista Arrasiin olisi vain 50 min TGV:llä ja majoituksen voisi hoitaa jossain Pariisin pohjoisosissa.

Mutta kun kiinnostaisi yhdistää Belgia ja Hollanti ensi kesänä ja vain koukata Ranskan puolella tuo yksi musapäivä, niin Bryssel majapaikkana olisi loogisempi ja siitä käsin voisi hoitaa jonkun pienemmän belgialaisen kuapungin, esim. Oostende rannikolla, kuullut huhuja että se on vanha ja upea... sitten Hollannin puolella majoitus Amsterdamista, jossa ehtisi kenties kans yhden päiväreissun jossain hollantilaisessa kaupungissa. Damista sitten paluulento.

Ehkä noin 7-10 päivän matka. Kellään vinkkejä Brysselin ja Amsterdamin kumppanikaupungeiksi, joissa ihmisen olisi hyvä käydä?
Ekki líta undan það dagar alltaf – á ný. En aldrei þér ég gleymi einn í mínum heimi – er hjá þér sama hvernig fer. -Magni Ásgeirsson

i wanna be a toy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4000
Liittynyt: 01 Helmi 2006, 15:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja i wanna be a toy »

Minulla on lomaa huhtikuussa kaksi viikkoa :joojoo: Haluaisin NIIN lähteä taas Turkin lämpöön, mutta en saa ketään matkakaveria ja yksin en todellakaan lähde :eiei: Eli, möllötän vaan sitten kotona ja odotan kevättä, joka tänä vuonna on kylmä ennustusten mukaan :niinpa:
Ihan voitais olla ilman niitäkään siel näin.

Avatar
Maarushka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3115
Liittynyt: 23 Tammi 2005, 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Maarushka »

Mä lähden toukokuussa, juuri viisuviikolla, Sveitsiin siskoni luokse, katsotaan ja ruoditaan sitten siellä yhdessä kisat. Eteläisessä Sveitsissä on nyt jo mukavan keväistä, ja tuolloin toukokuussa lienee jo suorastaan kesäistä.
I don't want more choice, I just want nicer things!

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

Lelu: minne päin Turkkia haluaisit? Minullakin on vanhoja lomia 12 työpäivää huhtikuussa, mut ei oo rahaa lähtee, kun oon just palannu edelliseltä reissulta ja Visa-limitti katossa. :shock: Eikä tässä vielä kaikki: pääsiäiseksi olen lupautunut mutsille kylään. :joojoo:

Maarushka: missä päin Sveitsiä siskosi asuu? Joskus katsoessani Kieslowskin elokuvaa Punainen (se väritrilogia sininen/valkoinen/punainen), aina pohdin, missähän kauniissa järvenrantakaupungissa se on kuvattu? Voisisko olla Genevenjärvi? Se vaan näyttää niin upealta! :uujee:
Ekki líta undan það dagar alltaf – á ný. En aldrei þér ég gleymi einn í mínum heimi – er hjá þér sama hvernig fer. -Magni Ásgeirsson

Avatar
Maarushka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3115
Liittynyt: 23 Tammi 2005, 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Maarushka »

Sisko asustaa Luganon liepeillä Agnossa. Sieltä ei ole matka eikä mikään Italian rajalle, ja Milanon kautta sinne kannattaakin matkustaa. Luganon seutu on kyllä todella kaunista aluetta: siellä on vuoria silmänkantamattomiin ja ihania järvialueita. Ja vuorilta on aivan uskomattomat näköalat! Kesäiltaisin kelpaa flaneerata Luganojärven rantakatuja ja ihailla kaupungilta ja vuorilta siintäviä valoja. :ihana: Tuo Agno on jo sitten vähän pienempi kyläpahanen , mutta sinänsä ihan viehättävä paikka sekin. Aaseja laiduntaa naapurissa ja melkein nurkan takana sijaitsee teurastamo. Ah, maalaiselämää.... :heh:
I don't want more choice, I just want nicer things!

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

^Oih, kuulostaa kiehtovalta, vuoret ja järvet ovat kaunis yhdistelmä! :ihana: Mitä arvelet, jos joskus matkustaisin Milanoon, ehtisikö sieltä tehdä päiväreissun Sveitsin puolelle Luganoon? :uujee:
Ekki líta undan það dagar alltaf – á ný. En aldrei þér ég gleymi einn í mínum heimi – er hjá þér sama hvernig fer. -Magni Ásgeirsson

Avatar
Maarushka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3115
Liittynyt: 23 Tammi 2005, 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Maarushka »

Jo toki, autolla menee (toki liikenteestä riippuen) reilu tunti Malpensasta Luganoon. Viimeksi kun menin Luganosta yhteysbussilla kentälle, se taisi kestää sellaiset tunti ja vartti. :joojoo:
I don't want more choice, I just want nicer things!

Avatar
Leonardo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2983
Liittynyt: 03 Maalis 2008, 09:00
Paikkakunta: Turku

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Leonardo »

Juurovissön kirjoitti:Kellään vinkkejä Brysselin ja Amsterdamin kumppanikaupungeiksi, joissa ihmisen olisi hyvä käydä?
Bruggea olen kuullut paljon kehuttavan, on päässyt maailmanperintölistallekin. Omallakin listalla on odottamassa osana joskus tehtävää Belgian lomamatkaa.

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Leonardo kirjoitti:
Juurovissön kirjoitti:Kellään vinkkejä Brysselin ja Amsterdamin kumppanikaupungeiksi, joissa ihmisen olisi hyvä käydä?
Bruggea olen kuullut paljon kehuttavan, on päässyt maailmanperintölistallekin. Omallakin listalla on odottamassa osana joskus tehtävää Belgian lomamatkaa.
Maailmanperintölista :ihana:

Antwerpen on myös kiva :joojoo:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Leonardo kirjoitti:
Juurovissön kirjoitti:Kellään vinkkejä Brysselin ja Amsterdamin kumppanikaupungeiksi, joissa ihmisen olisi hyvä käydä?
Voin suositella sekä Haagia että Rotterdamia. Kummassakaan ei myös ole niin hirveästi nähtävää, että niitä ei voisi yhdistää samalle päivälle, junamatkaa välillä on ehkä vartti ja junalippu on lähes ilmainen. Haagissa on ihana Madurodam :ihana: ja Rotterdam vaikutti aivan upealta shoppailukaupungilta. Haagin historiallinen museo tosin kannattaa jättää väliin. :heh:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

^Ohoh, näin lyhyessä ajassa näin paljon vinkkejä! Ai ku ne on matkaillu! Kiitos kaikille! :hali: Jos noin lyhyitä välimatkoja noissa maissa niin kaipa noita useampiakin paikkoja voisi ahmia! Ja majapaikka voisi silti olla esim. Bryssel ja Amsterdam! :uujee:

Vielä mietin: olen kuullut Brysselistä aika paljon ei niin mairittelevia kommentteja, voisin jopa ajatella majoitttuvani Belgiassa johonkin muuhun kohteeseen ja vierailla sieltä käsin Brysselissä. :miettii: Mutta Amsterdam on varmaan ehkä Hollannin mesta paikka! :uujee:
Ekki líta undan það dagar alltaf – á ný. En aldrei þér ég gleymi einn í mínum heimi – er hjá þér sama hvernig fer. -Magni Ásgeirsson

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Amsterdamista hurauttelee junalla Haagiin noin puolessa tunnissa ja Rotterdamiin 45 minuutissa. Edellinen maksaa sellaisen 23 euroa ja jälkimmäinen 27 euroa. Ja noita junia menee ihan mielettömällä vuorovälillä, ei tarvitse paljoa katsella aikatauluja kun lähtee. Myös Utrechtia olen kuullut kehuttavan, mutta itse en käynyt. Sekin tosin on ihan Amsterdamin vieressä.
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Vastaa Viestiin