Lipstick (Meikit ja muu kosmetiikka)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista
Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja Margot »

Mun mielestä toi nimi on aina ollut suorastaan nerokas. :uujee: Itse tuotetta en ole kyllä koskaan käyttänyt enkä edes käytä poskipunaa.

Tuoksukeskusteluun: Mun suosikki on Oscar de la Rentan Rosamor. Tällä hetkellä on käytössä muita, kun tuota on vain vähän jäljellä enkä just nyt raaski tilata uutta. Tykkään kukkaistuoksuista, ei kamalan raskaista. Jotkut vesituoksut on myös ihania.
What color is your life?

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

Mukava kuulla, Margot! Jännä muuten, että miehille ja naisille on nykyään samoja tuoksuja, siis molemmat voivat käyttää samaa pulloa, mikä se sana nyt on... unisex? Mun CK one on molemmille tarkoitettu, kirpsakka tuoksu. :kuolaus:

Avatar
--evg
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1832
Liittynyt: 24 Marras 2008, 18:53
Paikkakunta: Tampere

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja --evg »

Juurovissön kirjoitti:Mukava kuulla, Margot! Jännä muuten, että miehille ja naisille on nykyään samoja tuoksuja, siis molemmat voivat käyttää samaa pulloa, mikä se sana nyt on... unisex? Mun CK one on molemmille tarkoitettu, kirpsakka tuoksu. :kuolaus:
Noi unisex tuoksut on yllättävän hyviä kun niissä on jotakin mikä vetoaa molempiin sukupuoliin, muutenki tuoksut ovat ihanan erilaisia, oon käyttänyt niitä lähes aina. Sais tulla vaan enemmä ja erilaisempia.
IB- International Bullshit

Avatar
Nysa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1559
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 13:23
Paikkakunta: Pielavesi

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja Nysa »

Juurovissön kirjoitti:^ Apua! :rofl: Nars-orgasm, saakohan siitä sitä käyttävä ilmiön nimeltä face-orgasm? :heh: Tarkoitan siis, että naama alkaa nytkähdellä eri suuntiin! :heh: Okei, liian paha, soriiii :suutukkoon:
Sen kosmetiikkamerkin nimi on Nars ja sävyn nimi Orgasm. :tosion: Satuin joskus katsomaan noita Narsin tuotteita jossain ulkomaisessa kosmetiikkaliikkeessä, ja sävyn nimi suorastaan hyppäsi silmille :heh: .

Tuoksukeskusteluun: Tälle kesälle sain kaverilta Gwen Stefanin Harajuku Girls-tuoksuista tuoksun nimeltä Lil' Angel :enkeli: Puteli on aivan ihana ja tuoksukin ihan kiva..

Avatar
Alexander
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1120
Liittynyt: 19 Maalis 2006, 12:05

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja Alexander »

Ostin tänään hetken mielijohteesta DKNY Men -tuoksun. En edes kokeillut, miltä se oikeasti tuoksuu. :raaps: Pakkaus oli vaan niin hyvännäkönen. Manhattanin siluetti, Empire State Building ja kaikki. Urbaanimpaa :kuolaus:

40 EUR, 30 ml. Näin kotona tarkasteltuna ei tuo onneksi mikään hutiostos ollut.

Avatar
ZetZet
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7878
Liittynyt: 02 Huhti 2004, 14:06

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja ZetZet »

Mun tänhetkinen suosikkituoksuni on Burberry Beat, kivan raikas ja mneen tilaisuuteen sopiva tuoksu. Näin kesällä kuluu myös paljon Clarinsin Par Amouria, söpön pinkkiin purkkiin pakattua hajuvettä joka tuoksuu romanttiseksti mutta raikkasti ruusuille.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33297
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja Pete »

Millä nimellä silikoni on merkitty hiustenhoitotuotteisiin? :mitvit: Ajattelin rueta ostamaan vain sellaisia, joissa sitä ei ole, mikäli ne eivät omaisuutta maksa. :joojoo:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja skidi »

En tiedä, tulin vain tähän ketjuun katsomaan, onko Pete ruvennut meikkaamaan. :hiips:
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja Margot »

Pete kirjoitti:Millä nimellä silikoni on merkitty hiustenhoitotuotteisiin? :mitvit: Ajattelin rueta ostamaan vain sellaisia, joissa sitä ei ole, mikäli ne eivät omaisuutta maksa. :joojoo:
Silikoneissa on yleensä pääte -cone tai -xane. Yksi hyvin yleinen on ainakin dimethicone. Jos haluat pysytellä ihan marketin tuotteissa, niin voin suositella XZ:n, Nivean, Herbinan ja Erittäin Hieno Suomalainen -shampoita, koska kaikki ovat silikonittomia. Nivean taitavat olla hellävaraisimpia, kun taas muut ovat aika peseviä, kuten markettishampoot yleensäkin. XZ:lla myös hoitoaineet ovat silikonittomia, samoin Herbinalla. EHS:n perushoitoaine on myös silikoniton, Niveoista muistaakseni kaikki muut paitsi Intense Repair -hoitoaine.

Silikonihan ei sinänsä ole mitenkään vaarallista, ja jopa sopii monien hiuksille pienissä määrin. Itsekin käytän sitä erityisesti muotoilutuotteissa, mutta myös yksi suosikkihoitoaineistani sisältää sitä vähän. Ongelma on lähinnä se, että usein silikoniset tuotteet eivät sisällä mitään hoitavampia ainesosia, koska on otettu helppo tie ja tungettu tuote täyteen silottavaa silikonia. Lisäksi silikonit voivat kertyä hiukseen, mutta se hoituu säännöllisellä syväpuhdistavan shampoon käytöllä. Shampoissa silikoni on ihan älytön juttu ja kutittaa monen päänahkaa.

Hiukset. :ihana:
What color is your life?

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33297
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja Pete »

skidi kirjoitti:En tiedä, tulin vain tähän ketjuun katsomaan, onko Pete ruvennut meikkaamaan. :hiips:
Sori, kun tuotin pettymyksen. :heh:

Kiitos Margotille huimasta määrästä tietoa! :hali: Eilen vaan tätini mainitsi tuon silikonin, ja että siitä on hänelle tullut joitakin ongelmia, ja sitten muistin, että siitä jossakin televisio-ohjelmassakin "varoiteltiin". Olikohan siitä luonnollekin haittaa. :miettii:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja Margot »

Eipä kestä. :hali: Mua ei tarvitse koskaan kahdesti käskeä puhumaan hiustenhoidosta. :heh:
What color is your life?

Katinka3
Maistelija
Maistelija
Viestit: 29
Liittynyt: 19 Touko 2009, 21:54

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja Katinka3 »

Mielenkiinotinen keskukstelu taas tämäkin..
Tuoksuissa minulla on neljä suosikkia; Querlainin Shalimar (kirjoitettiinkohan se noin, pullo on taas tyhjä) - melko voimakas iltakäyttöön, Hypnoce (Lancome??) ihan kiva vaikka töissä, vaikkakin vähän imelähkö. Lancomen Miracle iltakäyttöön (tosi hyvä!!) laitan joskus töihinkin jos oikeen keski-ikä hikoiluttaa. Paras viimeisenä, uusi tuttavuus Dolce & Gabbanan Light blue - TOSI IHANA!!!!!!!!! En raaski käyttää edes. Vaikka on astma, se ei ole hidaste.. rakastan tuoksuja ja käytän niitä päivittäin.

Meikkaan tosi harvoin, olen nimittäin niin allerginen kosmetiikalle, että pitää ottaa Zyrtec tuntia ennen meikkausta. Meikkaan lähinnä vain juhliin, paniikissa sitten tutkailen mitä meikkejä enää on meikkipussissa, kun teini typsyt ovat vähän "lainaillee".

Avatar
ZetZet
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7878
Liittynyt: 02 Huhti 2004, 14:06

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja ZetZet »

Lancomen Miracle on minustakin aivan ihana tuoksui, Hypnoseen en niin tykästynyt. Oli mulle liian raskas.

Avatar
--evg
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1832
Liittynyt: 24 Marras 2008, 18:53
Paikkakunta: Tampere

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja --evg »

Ostin laivalta Christina Aquileran uusimman tuoksun joka on yksi suosikeistani ja laivalla hintakin oli suht. kohtuullinen. :ihana:
IB- International Bullshit

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42730
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Pitäisi ostaa irtopuuteria. Mikä olisi hyvää ja mitä pitää ottaa huomioon kun sellaista ostaa? Aika vaalea viileä sävy saisi olla.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja Violette »

Mä olen käyttänyt jo kymmenen vuotta Isadoran irtopuuteria. Tämä siksi, että se oli tuohon aikaan ainoa tarpeeksi vaalea irtopuuteri, jota Suomesta sai. En ole sitten viitsinyt vaihtaa kun on vieläpä varsin laadukastakin tavaraa. Mulla on siis käytössä se kaikkein vaalein sävy, muistaakseni nimeltänsä Velvet transparent. Ja ihoni on siis erittäin vaalea, itse asiassa niin vaalea, että useimpien merkkien vaaleat sävyt ovat liian tummia. :joojoo:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7185
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

make foe ever sarjalla on tullut erikoinen uutuuspuuteri ..oikeesti tasoittaa ihoo ja supistaa ihohuokoset ..on vaan hitsin kallis

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42730
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Violette kirjoitti:Mä olen käyttänyt jo kymmenen vuotta Isadoran irtopuuteria.
Mistä olet ostanut sitä? Katselin tänään muutaman tavaratalon kemikaalihyllyt enkä löytänyt.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja Violette »

No sitä ei joka paikasta taida saadakaan... Anttilasta olen ainakin ostanut. Oliskohan sitä joskus ollut Sokoksellakin... :raaps:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
--evg
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1832
Liittynyt: 24 Marras 2008, 18:53
Paikkakunta: Tampere

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja --evg »

Kyllä matte mousse puuterinkin voittaa :joojoo: matte moussesta tulee luonnollinen ja vaikka se onki meikkivoide (tai oikeastaan voidepuuteri) niin sitä ei tarvitse kiinnittäää puuterilla niinkuin muut miekkivoiteet. Mun sävy on Shamppanja :mrgreen:
IB- International Bullshit

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42730
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Mutkun tartten joka tapauksessa extremepaksun meikkivoiteen pohjalle, niin tuntuisi höhlältä levittää siihen toinen kerros toista voidetta päälle. Siksi puuteria etsin, ja tekisi mieli kokeilla irtoa tällä kertaa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja Violette »

Irtopuuteri on kyllä ainoa oikea puuteri, kivipuuterista ei ole kuin meikin korjailuun. Jos meikkivoiteen päälle laittaa kivipuuteria, tulos on todella epäluonnollinen ja suorastaan ruma, vaikka sen levittäisi miten. :nohyi:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42730
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Shoppasin tänään satasella puuteria. Olin odotellut, että Stockalle (tiedättehän, "Stockmann, täältä saa mitä tahansa...") ilmestyisi haluaamani merkkiä, jolloin olisin ostanut sekä kivipuuteria että irtoa ja saanut kahden tuotteen ostajana tyyriin kuorimavoiteen kaupan päälle, mutta ei, ja myyjätkin karttelivat minua. Sitten tänään bussista myöhästyttyäni ja seuraava odotellessani marssin joutessani rahvaan Sokokseen, ja sieltähän sitä sai, jopa ihan palvelun kera. Kyllä se yhden kuorimasörsselin korvasi. Huomenna laitetaan naama nätiksi taas!
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja Violette »

^Et vissiin kokeillut sitä Isadoraa jota suosittelin?
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42730
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Päädyin tuttuun ja turvalliseen Joe Blascoon, jota minulle suositeltiin toisaalla. Ei tarvinnut ostaa edes kaikkein vaaleinta sävyä. Mulla on Blascon peitevoide, joten ajattelin että ehkä tuotteet toimii yhdessä hyvin.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja Margot »

Mä kokeilin IsaDoraa, jota Violette on useasti suositellut, ja olen tykännyt. :joojoo: Mullakin se vaalein sävy (tai siis väritönhän se vissiin on olevinaan) Velvet transparent.
What color is your life?

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja Violette »

Itse asiassa kaikki "transparent"-puuterithan on olevinaan läpinäkyviä/värittömiä, mutta tuo on oikeasti niitä harvoja (ainoita löytämiäni) josta ei tule ruskeaa naamaa. :shock:

Sitten kun olen töissä, aion kokeilla jotain kalliimpia merkkejäkin. :ihana:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

Minä käytän Lancomen puuteria. Maksaa liikaa mutta on erittäin riitoisaa ja huippulaatuista. :joojoo:
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Rousku kirjoitti:myyjätkin karttelivat minua
Olen elänyt saman tilanteen tuoksuosastolla. :joojoo:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42730
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Apropos, onko tuoksuille omaa ketjua vai puhutaanko nekin tässä?

Mietin että miksi ei ole lämpiävän saunan tuoksua (typotin tuksua :heh: ) tarjolla? Sitä parempaa ei olekaan! Tai jotain muuta pyöreää ei-pistävää puuntuoksua. On vain jotain huumaavia yli-imeliä kukkasia tai hyttysmyrkkyä tai kirpparin hajua. Haluaisin puuta ja savua (ei tupakan-) ja pihkaa ja ehkä miedosti havua (mutta ei mäntysuopaa).
Rise, angel, shine, love!

Vastaa Viestiin