Tekniikkaraivoa >:(

Ik heb zorgen - palautteet ja tiedotteet. Voit kirjoittaa tänne ilman rekisteröitymistä.
Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Tekniikkaraivoa >:(

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Mitä hemmettiä. Tajusin just Hotmailini JUNK E-MAILissa oli 14 viestiä, jotka olisin kyllä halunnut saada ihan reilusti normaaliin postiini.
Siellähän oli monta tärkeääkin viestiä.

Miten ne ovat menneet sinne suoraan?
Nyt jäi esimerkiksi huutamatta Huuto.Netistä eräs viisuinen tuote. Tärkeää. Toki! ;)

Joku viisaampi voisi neuvoa, mitä teen, että viestit eivät mene sinne?
Kiitos jo etukäteen. :D
Viimeksi muokannut MuzaMaza, 18 Tammi 2006, 01:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Tekniikkaraivoa >:(

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Avaat viestin roskapostikansiossa, ruksaat vaihtoehdon "ei roskapostia" (tai jotain vastaavaa, idea kuitenkin tuo.) Silloin samalta lähettäjältä tulevat viestit tulevat jatkossa automaattisesti saapuneisiin.

Ennalta sitä ei valitettavasti pysty säätelemään...
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Tekniikkaraivoa >:(

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Thanks!

En tajua, miten ne ovat tuonne roskiin joutuneet. Kuitenkin postia ihmisiltä, jotka tunnen ja tiedän. Ei ne ennen ole sinne suorilla menneet. :tajutkaa:

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Tekniikkaraivoa >:(

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Micro$oft. :roll:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Clara
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3116
Liittynyt: 29 Elo 2004, 19:59

Tekniikkaraivoa >:(

Viesti Kirjoittaja Clara »

Soppis kirjoitti:
JukkaV kirjoitti:Äitini jonotti yli tunnin, kunnes pääsi puhelinpalveluun, jossa vastannut henkilö osasi kysyä vain "ovathan johdot kunnolla kiinni?"
On se kumma, kun sitä aina ensimmäisenä ratkaisuvaihtoehtona tarjotaan jos soittaa asiakaspalveluun nettiyhteyden toimimattomuudesta. Bon Voyage-fiilis.

Myötätuntosapetukset sinne: :teknoraivo:
Laite ei toimi - Tarkista, että laite on kytketty verkkoon...Tjsp.

Monista käyttöohjeista tuttu lause.

Avatar
Clara
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3116
Liittynyt: 29 Elo 2004, 19:59

Tekniikkaraivoa >:(

Viesti Kirjoittaja Clara »

Sitä kun ihminen yhteen väärään ruutuun tietokoneen valikoissa ruksin lykkää ja vahvistaa vielä ajattelemattomuuttaan kyseisen toiminnon ESTÄ - ruutua klikkaamalla, niin voi olla varma, että saa soittaa Soneran asiakaspalveluun, jonne jonot ovat puoli tuntia ja siellä sitten käydään tarkistuslistaa läpi todeten, että verkossa ei ole mitään vikaa eikä apua siis saa, kun vika onkin omassa koneessa ja viisi minuuttia sen jälkeen, kun olet sulkenut puhelimen, löydätkin itse ratkaisun asiaan....


:multiraivo: :jumankauta: :vollotus: :jupinaa:

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Tekniikkaraivoa >:(

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

ARGH!

Asensin koneelle Xp Homen tilalle Pro:n, eikä nyt toimi äänet. Valittaa, että Multimedia audio controller puuttuu, eikä siihen löydä ajureita :twisted: ei mulla oo mitään ajurilevyäkään (ainakaan tallella :puna: ) kun aina, jos Home:n asensi niin ajurit oli kyl löytyny itestään...ARGH! Mikä avuks?

Sen sain selvitettyä, että äänikortti on emolevyssä kiinni. Jotain VIA '97:sta tais olla jossain mainintaa tms, mutta en ainakaan ite VIA:n sivuilta oo löytäny ajureita.
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
totalhki
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1610
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Tekniikkaraivoa >:(

Viesti Kirjoittaja totalhki »

JeSSSe kirjoitti: Sen sain selvitettyä, että äänikortti on emolevyssä kiinni. Jotain VIA '97:sta tais olla jossain mainintaa tms, mutta en ainakaan ite VIA:n sivuilta oo löytäny ajureita.
Jos on merkkikone tyyliin HP tai Dell, niin ajureita kannattaa hakea valmistajan sivuilta. Jos on itse kasattu, niin sitten ajurit pitäisi löytyä emolevyn valmistajan sivulta (Abit, Asus...).
Musiikki on makuasia.

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Vs: Tekniikkaraivoa >:(

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

AUTTAKAA NYT KUN EI TÄÄ TAAS TAJUA.....

Siis mä kopsasin DVD:lle ohjelmia, viimeistelin levyt ihan kunnolla
Lähetin ne kaverille ja sillä näkyy vaan mustaa, mutta ääni kuuluu.......
Sen tietokoneella näkyy kuva.... :stupido:

Mie en tajua mitään. Oon varmaan sata ohjelmaa jo kopsanut DVD:lle ja lähetellyt ympäri Suomea ja KAIKILLA TOIMII!  :stupido: Mutta nyt tällä yhdellä näkyy vaan mustaa äänen kanssa

Missä vika? Selittäkää tyhmälle? Levyissä ei voi olla vikaa koska tietokoneella näkyvät mutta ei hänen dvd-laitteessaan.............

Onko näissä laitteissa muka niin suuria eroja sitten?  ???
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Tekniikkaraivoa >:(

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

http://www.viisukuppila.fi/index.php?op ... pic=1786.0

Olisit Gente kirjoittanut tästä asiasta tuonne... :stupido:

Kyllä laitteissa taitaa tosiaan olla eroja. Eihän AntSan ja JeSSSen laitteet suostuneet toistamaan kaikkia  tekemiäni Ateenan Diary dvd:tä, vaikka muilla ne ovat toimineet moitteettomasti.
On dvd-laitteita, jotka eivät toista ollenkaan itse tehtyjä levyjä.  :/

Muutenkin tuo DVD R - ja R + pelleily on aivan raivostuttavaa.  :grr:

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Vs: Tekniikkaraivoa >:(

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Mutta Jessen ja Antsan tapaukessa täytyy olla levyssä vika jos kerta se kumminkin näytti osan niistä....  :/
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Vs: Tekniikkaraivoa >:(

Viesti Kirjoittaja Hazel »

DVD:tä ostaessa kannattaa ihan ensimmäiseksi varmistaa, että se toistaa aiankin sekä R- että R+ muodot, muuten tulee ongelma. Osa halvemmista laitteista toistaa vaan jomman kumman. Muitakin juttuja on, mutta tuo on se suurin syy näkymättömyyteen.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Vs: Tekniikkaraivoa >:(

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

gentedimare kirjoitti: Mutta Jessen ja Antsan tapaukessa täytyy olla levyssä vika jos kerta se kumminkin näytti osan niistä....  :/
joo, ei pitäis laitteessa olla vika..meillä on 2 eri dvd-soitinta, joissa molemmissa päääätkiii pahasti ja muutenkin oon ite poltettuja levyjä pyöritelly ja toiminu moitteettomasti.
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Vs: Tekniikkaraivoa >:(

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Eli syy on levyssä.....

Hazel, en mie tiiä minkälaiset laitteet sillä tyypillä on, mutta siis eikös lähes kaikki laitteeta näytä r+ ja r- levyjä....... mutta se tallennus on eri asia. Eli että jossain laitteessa ei tallennu ohjelmaa esim. r+ levyille, mutta sitten se kyllä toistaa viimeistellyn r+ levyn...........  :roll:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Vs: Tekniikkaraivoa >:(

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Ei välttämättä. Jotkin kalliimmatkin laitteet näyttävät vain toista, halvoista puhumattakaan.  :niinpa:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Tekniikkaraivoa >:(

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Jos se kuitenkin soittaa niitä ilman kuvaa, ei voi olla kysymys +/- yhteensopivuudesta, jos formaatti ei kelpaa se sylkee levyn ulos kokonaan minun mielestä... Itse levykkeissä on aivan hirveästi eroja muuten, kuulemma riippuu siitä violetin väriaineen laadusta jota ne käyttää niiden tekemisessä  :stupido: Eri merkit on eri valmistajien tekemisiä, ja jotkut vaan toimii paremmin kuin toiset joissakin laitteissa. Jos kopsaa esim sata, niin yleensä varmaan viidessä on jotain vikaa  :niinpa: Tuolta maailman foorumeilta löytyy kyllä tietoa, minkä merkkiset levyt sopii mihinkin koneeseen.

Sano kaverilles, että jos se pystyy esim. kopsaamaan sen näkymättömän uudelleen toisenmerkkiselle levylle, joka hänellä aina toimii, se varmaan alkaa toimia myös DVD-soittimessa.

Niin, ja sitten niitä DVD-kirjoittimia pitää myös päivittää, vanhemmissa vehkeissä ei saa käyttää niitä 16X levyjä, vaan pitää etsiä vanhempia 4X -levyjä  :roll:

Nimim. yrityksen ja erehdyksen kautta oppinut  :stupido:
Hello Hi!

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Vs: Re: Tekniikkaraivoa >:(

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

JuhaUK kirjoitti:
Sano kaverilles, että jos se pystyy esim. kopsaamaan sen näkymättömän uudelleen toisenmerkkiselle levylle, joka hänellä aina toimii, se varmaan alkaa toimia myös DVD-soittimessa.

Niin, ja sitten niitä DVD-kirjoittimia pitää myös päivittää, vanhemmissa vehkeissä ei saa käyttää niitä 16X levyjä, vaan pitää etsiä vanhempia 4X -levyjä  :roll:
ei se sellasia osaa.... sil on vaan toistava dvd, ei tallentavaa.....
en tiedä kuin vanha sillä on, mutta mä tallensin sille Maxellin 1-8X -R -levyille
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Tekniikkaraivoa >:(

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

No se nopeus jne. merkitseekin enemmän sun päässä... Maxellit pitäisi kyllä olla aika laadukkaita kaiken kaikkiaan. Onko se kokeillu muita DVD:itä sen soittimessa, jos sillä on vaan joku johto löysällä? Toi pelkän äänen kuuluminen viittaisi minusta eniten siihen...
Hello Hi!

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Vs: Tekniikkaraivoa >:(

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Niin mäkin ensin luulin, mutta se sano että kokeili omia leffojaan siinä välissä ja toimi moitteetomasti.......  :/

Tä..... nopeus merkitsee enemmän mun päässä?  :stupido:
Ai siis niinku täällä mun koneella? Eiku siis mitä?
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Tekniikkaraivoa >:(

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Joo sun päässä  :stupido:  :repeilee: Eiku siis sun koneella, joskus auttaa kopsata hitaammalla nopeudella. Mutta kyllä se vika varmaan on sun kaverin DVD-soittimessa, jos se kerran toimii sen tietsikassa ihan ok. Ne soittimet on joskus turhan herkkiä, mullakin on kaksi DVD-soitinta ja jotkut levyt toimii vaan toisessa.
Hello Hi!

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Vs: Tekniikkaraivoa >:(

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Perseestä koko DVD-aikakausi!!!  :evil:
Että kun mulla menee laite rikki ja ostan uuden niin kaikki mun levyt onkin sitten mahdollisesti toimimattomia!!!!!!  :evil:

Ja kohta kaikki pitää olla kovalevyllä ja DVD:t katoaa maan päältä. VHS-nauhureitahan ei meinaa löytää enää mistään!!  :evil:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Tekniikkaraivoa >:(

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

No mua ärsyttää se, että nyt tulee sitten HD-DVD:t ja sitten nää meidän nykyiset kaikki levyt on taas vanhanaikaisia... Olin sunnuntaina kaverin luona, ja sillä oli upouusi Sony Bravia HD-telkkari ja mun tekemä DVD tän vuoden Euroviisuista, joka mun telkkarissa on aivan huippulaatua näytti ihan surkealta ja rakeiselta sillä hienolla uudella ruudulla  :niinpa:
Hello Hi!

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Vs: Tekniikkaraivoa >:(

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Ja minä joudun kärsimään tuosta kotonakin.  :niinpa:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Miik
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4931
Liittynyt: 16 Huhti 2004, 10:46
Paikkakunta: Tampere

Vs: Tekniikkaraivoa >:(

Viesti Kirjoittaja Miik »

Kännykkä. 2kk vanha. Kiukutelut koko päivän.  :jupinaa:

Nokian N70 puhelimeni on herjaillut päivän mittaan soittoa tehdessäni yhteysvirheestä. Äsken sain pari tuntia sitten lähetetyn tekstiviestin, johon olisi ollut kiva reagoida saamishetkellä. :niinpa:

Vai onko vika Elisassa? En jaksaisi uskoa, kun ei sen kanssa oikein koskaan ole ollut ongelmia.

Onko muilla ollut samoja ongelmia?
"anna abreu ehkä kuppilan uusi Arja Saijonma"
NimiIronia Pete "Suomi 2010 artistitoiveita"-ketjussa

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Tekniikkaraivoa >:(

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Outo juttu, sillä mulla on N70 ja joka kerta viime päivinä, kun olen soittanut suomalaiseen kännykkään (en tiedä, ovatko olleet myös Elisalaisia) on tullut yhteysvirhe. Ehkä 10 sekuntia pystyy puhumaan ja sitten menee poikki. Mutta vain suomalaisten kanssa on ollut tuo ongelma. :raaps:
Hello Hi!

Avatar
Miik
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4931
Liittynyt: 16 Huhti 2004, 10:46
Paikkakunta: Tampere

Vs: Tekniikkaraivoa >:(

Viesti Kirjoittaja Miik »

Mulla se ei anna edes yhdistää puhelua, kun jo tulee tuo yhteysvirhe. Kummallista. Jos se tässä toistuu useammin, niin vien sen ostopaikkaan ihmeteltäväksi. Takuutakin on jäljellä vaikka kuinka paljon - antakoon sitten vaikka uuden puhelimen.
"anna abreu ehkä kuppilan uusi Arja Saijonma"
NimiIronia Pete "Suomi 2010 artistitoiveita"-ketjussa

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Tekniikkaraivoa >:(

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Itse asiassa äitini on ainakin Elisalla. Ja tuo virhe on sellainen, etten koskaan ennen ole edes nähnyt  sitä. Mulla enkuksi luki jotain connection error tai jotain. Onhan noissa N70:ssä bugeja, ja mulla on vielä tosi vanha ohjelmistoversio siinä- sen näkee kun näppäilee *#0000# ja mulla on V. 2.0537.1.7 ja uusimmissa on joku yli 5.0 jotain. Että aina voi ainakin vaatia sen uusimman ohjelmistoversion (paitsi jos on operaattorin ilmaiseksi antama puhelin, niinkuin mulla  :niinpa: )
Hello Hi!

Vompeli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12745
Liittynyt: 26 Elo 2005, 15:50

Vs: Tekniikkaraivoa >:(

Viesti Kirjoittaja Vompeli »

Mulla oli alkuviikosta hyvin jännä juttu: kännykkä oli lamaantunut totaalisesti (kolumbuksen liittymä) ja ruudussa luki: "Puhelimesi käyttöä on rajoitettu". Sitten se pyysi jotain salasanaa jota en tietystikään tiennyt. Ainoa humanistille oikeutettu keinohan tähän asiaan oli toki vetää vaan akku pois kännykästä ja käynnistää uudelleen. Tosin se ei aluksi meinannut hyväksyä edes mun pin-koodiani  :shock:
Raipatirai

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Vs: Tekniikkaraivoa >:(

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Mun puhelin taas tilttaa aina välillä kun tulee viesti. Voi toki johtua muistin varauksestakin, viestejä on kuitenkin säilössä ~300.
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
PikkuGwyneth
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2227
Liittynyt: 20 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Kuopio

Vs: Tekniikkaraivoa >:(

Viesti Kirjoittaja PikkuGwyneth »

Tietääkö joku humanisti, että mistä tämmönen tavallinen teekkaritalliainen voisi tietää, onko hänen läppärissään langatonta verkkosovitinta (siis sisäisenä, ulkoisen ehkä saattaisin jopa huomata)? Ostin hienon reitittimen, jolla voisi saada netin toimimaan vinttiin, ja aattelin, että koska läppärissäni on merkkivalo langattomalle yhteydelle, niin homma on ihan helppo soijanakki. Mutta nyt en saa vaan systeemiä toimimaan, ja epäilenkin, että mulla siis pitäis olla se ulkoinen sovitin. Mutta ei voi olla pieni ihminen varma asiasta.
Kymmenen sientä.

Vastaa Viestiin