Firefox

Ik heb zorgen - palautteet ja tiedotteet. Voit kirjoittaa tänne ilman rekisteröitymistä.
Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Firefox

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

No nyt kun olen antanut periksi yritykset saada IE toimimaan, yritän totutella Firefoxiin.

Onko täällä experttejä tuon selaimen suhteen? Muutamia kysymyksiä:

-kun kirjoitan viestiä Kuppilassa ollessani, kursori vilkuu ja väpättää oudosti. Kirjoittaminen onnistuu, mutta hieman häiritsee tuo joskus. Muilla sivuilla en ole vastaavaa huomannut

-joillakin sivuilla Firefox syö miltei kaiken muistin, luku on jossain 50,000Kn tienoilla ja prosessori jauhaa yli 90%:ssa, ei kai tuo ole oikein? Eli onko joku asetus väärin jossakin... sotkeeko XP:n palomuuri jotenkin tätä?

Ja mun online-pankkini ei hyväksy Firefoxia, joten edelleen saa käyttää IE:tä siihen. :evil: :evil: Mutta sille nyt ei voi mitään...
Hello Hi!

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Firefox

Viesti Kirjoittaja Naali »

Tuo väpätys tuli uusimman uudistuksen myötä. Johtunee uutisnauhasta. :niinpa:

Toiseen kysymykseen en osaa itse vastata, mutta poikaystävä arveli, että flash saattaa vaikuttaa. Tiedä häntä.
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Firefox

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Naali kirjoitti:Tuo väpätys tuli uusimman uudistuksen myötä. Johtunee uutisnauhasta. :niinpa:
Siitähän se. :niinpa: Nytkin väpättää.

Tuosta toisesta ongelmasta en osaa sanoa mitään, kun ei itsellä ole ollut mitään tuollaista. Ja ihan tehdasasetuksilla pelataan. (Paitsi sitten sivuhistoriassa ja silleen)
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
barbarossa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Firefox

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

Mulla on väpättänyt kyllä ennen uutisnauhaakin, joten älkäätten morkatko sitä. ;) Ihana uutisnauha!
Mutta siis vakavasti puhuen, väpättää aina Firfoxilla täällä, jo ennen uudistusta. En ole antanut sen häiritä enkä tähän hätään muista, väpättääkö muualla. :/ Ei taida.
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Avatar
Maarushka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3115
Liittynyt: 23 Tammi 2005, 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Firefox

Viesti Kirjoittaja Maarushka »

Mä en ollut aikaisemmin edes huomannut koko väpättämistä, nythän mä vasta sen hokasin kun asiasta mainitsitte. Ei ole siis pahemmin vaivannut mieltä tuo seikka.
I don't want more choice, I just want nicer things!

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Firefox

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Kiitos vastauksista! Nyt kun olen tätä Tulikettua muutaman aikaa käytellyt, olen aika myyty! :lahja: Ihania ominaisuuksia, vaikka osalle jutuista pitikin ladata vielä extravirityksiä. Tabit ovat ihana lisä, nyt voin esim. pitää kuppilan auki yhdessä tabissa ja surffailla saman selainikkunan toisissa tabeissa! Mainoksetkin ovat kadonneet aika tarkkaan sivuilta.

Tosin bugeja tässäkin on, ja kuulemma uusin versio 1.0.6 tulee vielä tällä viikolla. Kuulemma Mikkisofta väsää nyt IE 7:äänsä samoja ominaisuuksia epätoivoisesti.

Ai niin, ja integroitu RSS-tuki on myös hyvä, pääsee lukemaan suosikkiuutissivujen otsikot suoraan kirjanmerkkien RSS-linkistä. Cool.
Hello Hi!

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Firefox

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Ctrl+t on jumalani.
JuhaUK kirjoitti:Tosin bugeja tässäkin on, ja kuulemma uusin versio 1.0.6 tulee vielä tällä viikolla. Kuulemma Mikkisofta väsää nyt IE 7:äänsä samoja ominaisuuksia epätoivoisesti.
On tullut jo 1.0.6, latasin sen juuri Pälkäneellä. :)
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Firefox

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Jónsì kirjoitti:Ctrl+t on jumalani.
JuhaUK kirjoitti:Tosin bugeja tässäkin on, ja kuulemma uusin versio 1.0.6 tulee vielä tällä viikolla. Kuulemma Mikkisofta väsää nyt IE 7:äänsä samoja ominaisuuksia epätoivoisesti.
On tullut jo 1.0.6, latasin sen juuri Pälkäneellä. :)
Ai on vai :shock: Hmm, sitten se varmaan taas pyyhkii yli mun hienot tweakit, tai niin no kai ne voi sitten ajaa uudelleen... :/
Hello Hi!

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Firefox

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

JuhaUK kirjoitti:Ai on vai :shock: Hmm, sitten se varmaan taas pyyhkii yli mun hienot tweakit, tai niin no kai ne voi sitten ajaa uudelleen... :/
Ei pitäisi. Hyvinhän minä tiedän... :puna:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Soppis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8813
Liittynyt: 18 Touko 2004, 23:03
Paikkakunta: Tampere

Firefox

Viesti Kirjoittaja Soppis »

JuhaUK kirjoitti:Nyt kun olen tätä Tulikettua muutaman aikaa käytellyt, olen aika myyty!
Niinhän se minullekin sitten kävi! Käytössä 1.0.6_fi -versio. :)

Yksi kysymys olisi: Osoiterivi bugaa aina kun uuden selainikkunan avaa ja klikkaa osoitteistoa näkyviin. Se siis välähtää kerran, katoaa -> ja klikkaus pitää toistaa. Ongelma ei ole vain omalla koneellani, vaan saman olen havainnut muutamalla muullakin koneella, jossa on sama versio käytössä. Onko joku muu havainnut samaa, ja mahtaako vika olla jollain korjattavissa?

You and me, can't you see, we're playing with fire?
Tell me now, do you feel this burning desire?

Avatar
maailmanloppu
Baaritiskill
Baaritiskill
Viestit: 717
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 20:33
Paikkakunta: Turkumaa
Viesti:

Firefox

Viesti Kirjoittaja maailmanloppu »

Oma repolaiseni on mallia 1.0.7 eikä ole ongelmia. Piti vain tulla mainostamaan nuita laajennuksia eli extensions sillä ulkomaankielellä. Itsellä on auennut ihan uusi internet sen jälkeen, kun otin käyttöön adblockin ja pikahaun sanakirjasta! Ei tarvitse jäädä pohtimaan, että mitäköhän tuo nyt lienee mahdollisesti suomeksi, kun vain klikkailee napsutinaps. Ja sitten kun vielä ihan pikkusen sääti, niin sai toveri tuliketun kääntämään niin englantia, ruotsia kuin viroakin :tietsikka: Ja mainitaan nyt vielä söpöläismäinen teema, jonka latasin, selaintani koristavat vaaleanvioletit kissantassunkuvat :) Ja jos nyt ymmärsin oikein, että kysyttiin nuitten päivitysten vaikutuksista, niin kaikki asetukset ja systeemit säilyy kyllä, päivitti sitten ohjelmaa tai muuta sen osaa. Toverihan tosiaan ilmoittaa senkin, jos kissantassukuvateemastani on uudempi versio saatavilla. Kyllä se on sitten mukava kettukettunen :)

Kaikki hommaamaan firefox, jos ei jo ole :peukku:
"Kahvin pitää olla makeaa kuin rakkaus, mustaa kuin helvetti ja vahvaa kuin kuolema" -Charles-Maurice De Talleyrand-Périgord

Vompeli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12745
Liittynyt: 26 Elo 2005, 15:50

Vs: Firefox

Viesti Kirjoittaja Vompeli »

Miten on mahdollista, että mun firefox on nyt kahdesti kaatunut parin päivän sisään?  :shock: Ei tää koskaan ole ennen kaatunut ja käytössä sentään 2005 lähtien.  :raaps:
Raipatirai

Avatar
Klodvig
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3010
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 07:17
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Vs: Firefox

Viesti Kirjoittaja Klodvig »

Kyllä se minulla aina silloin tällöin kaatuilee hämmentävän muistinkäyttönsä takia. Toki harvoin, mutta kuitenkin.
Spread our codes to the stars
You must rescue us all

Cyrano
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4856
Liittynyt: 22 Marras 2005, 14:55

Re: Firefox

Viesti Kirjoittaja Cyrano »

Sain vihdoin asennettua Firefoxin kotikoneelleni.
Olipas vaikeeta, taisin painaa enteriä ihan pari kertaa.

Onhan se hieman erilainen kuin MS:n Exploder.
Joillakin saiteilla ero latautumisajoissa on selkeä, esim Viisukuppilassa.
Myös tulostuksen esikatselu vaikuttaa selkeämmältä.

Jotkut asiat puolestaan tuntuu sujuvan kankeammin.
Suurta eroa en ole huomannut, mutta vaihto kannatti.
Kun rakkaus kerran voittaa, pois ihmisten kateus silloin jää.
Kun päivä tuo kerran koittaa, se kaikki kansat yhdistää.
Voi rakkaus tuskan poistaa, ei ihmiset sotiaan silloin käy.
Vain aurinko lämmin loistaa ja pelkoa ei missään näy.

Avatar
Klodvig
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3010
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 07:17
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Firefox

Viesti Kirjoittaja Klodvig »

Muistakaapa Firefox 3:n maailmanennätysyritys. Firefoxin tekijät siis koittavat tehdä maailmanennätystä "eniten latauksia 24 tunnin sisällä" Firefoxin kohta julkaistavalla kolmosversiolla. En tiedä tuleeko myös suomenkielinen versio heti ladattavaksi, hyvin mahdollisesti. Julkaisusta saa tuolta sivulta tiedon sähköpostiinsa välittömästi julkaisun jälkeen.

Firefoxin kolmosversioon päivittäminen kannattaa, se on vakaampi ja mukavampi käyttää sekä myös nopeampi kuin vanhat versiot. Jotkin lisäosat eivät välttämättä heti toimi, mutta se on lisäosien tekijöistä kiinni.
Spread our codes to the stars
You must rescue us all

Avatar
Pilipali1
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 99
Liittynyt: 25 Maalis 2008, 06:00

Re: Firefox

Viesti Kirjoittaja Pilipali1 »

On päivitetty jo, koskapa olen pingviiniklubin jäsen!
Ja tätä on jatkunut vuositolkulla ja joka toinen vuosi tolkutta.

Avatar
The_Sipi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8768
Liittynyt: 24 Touko 2006, 22:28
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Firefox

Viesti Kirjoittaja The_Sipi »

Muistakaa kaikki päivittää Firefoxinne jossain vaiheessa tänään! Vielä tietääkseni ei kolmosversiota voi ladata, mutta ilmeisesti kello 22 Suomen aikaa pitäisi olla uusi versio ladattavissa. Täällä muiden aikavyöhykkeiden tiedot.
Mahatma Gandhi walked barefoot most of the time, causing lots of calluses on his feet. He also ate very little, which made him frail and with his odd diet, he suffered from bad breath. This made him... A super calloused fragile mystic hexed by halitosis.

Avatar
Magnum
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3126
Liittynyt: 17 Loka 2005, 16:22
Paikkakunta: Miami

Re: Firefox

Viesti Kirjoittaja Magnum »

Latasin just!
"Nakuilu on ihan jees"
-Naali

Avatar
The_Sipi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8768
Liittynyt: 24 Touko 2006, 22:28
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Firefox

Viesti Kirjoittaja The_Sipi »

Mulla tuo sivu jumittaa. :niinpa:

Edit. No nyt.
Mahatma Gandhi walked barefoot most of the time, causing lots of calluses on his feet. He also ate very little, which made him frail and with his odd diet, he suffered from bad breath. This made him... A super calloused fragile mystic hexed by halitosis.

Avatar
AnnFredi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3332
Liittynyt: 06 Touko 2006, 00:00
Paikkakunta: Tampere

Re: Firefox

Viesti Kirjoittaja AnnFredi »

Ladattu on. :uujee:
If I was an astronaut, I’d be floating in mid-air
But I’m only human, and I’m crashing down to earth

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Firefox

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Ihan kiva juu uus versio, jos se ei vaan kaatuis jatkuvasti :teknoraivo:

Tietenkin menee aikaa ennen kuin kaikki palikat alkaa toimia tuon uuden version kanssakin, mutta nyt just menee hermot :jupinaa:

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Firefox

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

JuhaUK kirjoitti:Ihan kiva juu uus versio, jos se ei vaan kaatuis jatkuvasti :teknoraivo:
Pitäisköhän tän olla jossain Internet Sexloder -ketjussa. :mitvit:

Molemmat koneet tosiaan päivitetty. AdBlock plus oli valmis heti. :ihana:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Firefox

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Jónsì kirjoitti:
JuhaUK kirjoitti:Ihan kiva juu uus versio, jos se ei vaan kaatuis jatkuvasti :teknoraivo:
Pitäisköhän tän olla jossain Internet Sexloder -ketjussa. :mitvit:

Molemmat koneet tosiaan päivitetty. AdBlock plus oli valmis heti. :ihana:
No samoin molemmat koneet päivitetty, toinen XP ja toinen Vista ja molemmilla Firefox kaatuilee koko ajan. Mutta kuten sanoin, se aika varmaan johtuu mun kaikenlaisista palikoista, joita on aika paljon... tai sitten IE sotkee Firefoxia, kun sekin on välillä päällä... tai sit British versio on bugikkaampi :mitvit:

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Firefox

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

:rofl: :rofl: :rofl: ja arvatkaa mitä kävi heti, kun olin postannut tänne:
We're Sorry

Firefox had a problem and crashed. We'll try to restore your tabs and windows when it restarts.

To help us diagnose and fix the problem, you can send us a crash report...
:rofl:

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Firefox

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Tosi outoa, koska mulla ei oo kummallakaan koneella kaatunut kertaakaan. Lisäpalojakin löytyy jonkin verran.
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Firefox

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Mäkin ymmärtäisin, jos vaan toisella konella sattuis, mutta kun molemmilla. No, kaipa se tosta asettuu pikku hiljaa :mitvit: Palauttaahan se sentään ystävällisesti kaikki välilehdet, kun avaa sen uudestaan :peukku:

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Firefox

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Uudelleenasentamista vois tietty kokeilla, mutta ei se kyllä selitä sitä, että miks se molemmilla koneilla tolleen toimis.
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Firefox

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Voi olla esim. ettei se tykkää McAfeesta, joka on molemmilla koneilla.. niillä aina kestää ne päivitykset kun tulee uusia versioita. Mutta hyvä tietää ettei yleinen fiilis ole se, että uusi Firefox olisi susi tms. Kattelen nyt aikani ja yritän olla heittämättä koneita parvekkeelta.

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Firefox

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Koneelleni päivittyi automaattisesti uusi versio Firefoxista ja nyt nettisivujen latautuminen kestää ikuisuuden, mikäli latautuvat ollenkaan. :jupinaa: Useita kertoja illassa kaatuu koko lataaminen "latausvirheeseen"... :niinpa: Onkohan tälle jotain tehtävissä?
Inhottaa, kun kaikki päivittyy vaikka olisin ihan tyytyväinen vanhempaan versioon! :juhaukki:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Firefox

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

http://www.mozilla.com/en-US/firefox/all-older.html

Mun piti myös ladata vanha versio takasin kun uusi kaatuili :lohduton:

Googlellakin on juuri ilmestynyt selain http://www.google.com/chrome/

Vastaa Viestiin