Kuppila-ongelmia

Ik heb zorgen - palautteet ja tiedotteet. Voit kirjoittaa tänne ilman rekisteröitymistä.
Avatar
minnie
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 26 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Vs: Kuppila-ongelmia

Viesti Kirjoittaja minnie »

Juu, näin on, mutta olen sen hyväksynyt kun ilmestyy haluatko windowsin muistavan salasanasi jne. Mutta ei vaan toimi  :eiei: Muualla ei oo tätä ongelmaa ollu kuin täällä, mutta kyl se näinkin menee ihmettelen vaan...
20th Century Boy Kuva
>Placebo<

Vompeli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12745
Liittynyt: 26 Elo 2005, 15:50

Vs: Kuppila-ongelmia

Viesti Kirjoittaja Vompeli »

Minkähän takia mulla tää jatkuvasti ilmoittaa yksäreistä  ??? Ensinnäkään, mulla ei ole sitä pop-up -ilmoitusta päällä juuri sen takia, kun alkoi ärsyttää aikanaan tuplayksäri -ilmoitus.

No enköhän kestä silti tyhjien yksäreiden ilmoitukset. 
Raipatirai

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Vs: Kuppila-ongelmia

Viesti Kirjoittaja Violette »

No niin, nyt tulee turhia yksäri-ilmoituksia melkein koko ajan taas. :niinpa: Eipä tämä iso ongelma ole, kunhan ilmoitin.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
tsukinokawa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1265
Liittynyt: 12 Elo 2004, 14:20
Paikkakunta: jpää

Vs: Kuppila-ongelmia

Viesti Kirjoittaja tsukinokawa »

mulle tuli eilen samanlainen ilmoitus,ja kaupan päälle en edes ollut kirjautunut sisään vielä (koulun koneella kun olin)
Trust me, my love
You live within me
So I'll never
Say good-bye to you

Cyrano
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4856
Liittynyt: 22 Marras 2005, 14:55

Vs: Re: Kuppila-ongelmia

Viesti Kirjoittaja Cyrano »

petri kirjoitti:
Tilanne olisi korjattavissa mutta hommaan menisi taas useampi päivä, jonka aikana taas uutta dataa muuttuisi. Eli loputon kierre ellei kuppilaa suljettaisi korjauksen ajaksi kokonaan.
Minua ei haittaisi, vaikka Kuppila olisi päivän tai pari kokonaan kiinni, jos sillä saataisiin kaikki ongelmat hallintaan.

Ainoat todelliset ongelmat on ollut kuppilan hidastelu / hyytyminen silloin tällöin.
Kun rakkaus kerran voittaa, pois ihmisten kateus silloin jää.
Kun päivä tuo kerran koittaa, se kaikki kansat yhdistää.
Voi rakkaus tuskan poistaa, ei ihmiset sotiaan silloin käy.
Vain aurinko lämmin loistaa ja pelkoa ei missään näy.

Avatar
petri
Hovimestari
Hovimestari
Viestit: 396
Liittynyt: 09 Marras 2003, 01:49
Paikkakunta: Berlin

Vs: Kuppila-ongelmia

Viesti Kirjoittaja petri »

Ongelmat tullaan korjaamaan jos niitä on vielä jäljellä palvelimen ja palveluntarjoajan vaihdon jälkeen. Tällä hetkellä keskityn uuden palvelimen rasitustesteihin  :D

Yksäriongelmatkin voi johtua osittain cookieista, en tarkaan osaa sanoa että mitä dataa niihin on kerättynä, mutta paljon kuitenkin. Onko niillä käyttäjillä vielä yksäriongelmia jotka ovat poistaneet cookiet ja käynnistäneet sen jälkeen selaimensa uudestaan ennenkuin tulevat takaisin kuppilaan?

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Vs: Kuppila-ongelmia

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Mulle on vain kerran tullut tyhjä/olematon yksäri, mutta skandit näkyvät joskus kysymysmerkkeinä. :eeek:
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
petri
Hovimestari
Hovimestari
Viestit: 396
Liittynyt: 09 Marras 2003, 01:49
Paikkakunta: Berlin

Vs: Kuppila-ongelmia

Viesti Kirjoittaja petri »

JukkaV kirjoitti: mutta skandit näkyvät joskus kysymysmerkkeinä. :eeek:
No ei kait enää pariin päivään?

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Vs: Kuppila-ongelmia

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Juu, tosin olen nyt eri koneella kuin pari päivää sitten.  :cool:
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
Lilli
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 855
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 20:08
Paikkakunta: Kuopio

Vs: Kuppila-ongelmia

Viesti Kirjoittaja Lilli »

Luojalle kiitos :kiitos: Petristä ranskalaisineen. Kaikki ilkeät ja ärsyttävät kysymerkit ovat tiessään .... Mie olen niin iloinen. Kiitos!  :riemu:
Sellainen henkilö, joka syö pannukakkua ja hilloa, ei voi olla kauhean vaarallinen.
- Muumit -

Cyrano
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4856
Liittynyt: 22 Marras 2005, 14:55

Vs: Kuppila-ongelmia

Viesti Kirjoittaja Cyrano »

Taas vähän tökkii, tällä kertaa uusia juttuja:

1) kuppilan latautuminen kestää ja kestää ja sitten ilmoitus Server not found.
uusi yritys ja olen inessä.

2) lähetettyäni yhden viestin ja yrittäessäni lähettää toista, tulee ilmoitus
"olet jo lähettänyt tämän viestin. Oletko tuplaklikannut?"
Kun rakkaus kerran voittaa, pois ihmisten kateus silloin jää.
Kun päivä tuo kerran koittaa, se kaikki kansat yhdistää.
Voi rakkaus tuskan poistaa, ei ihmiset sotiaan silloin käy.
Vain aurinko lämmin loistaa ja pelkoa ei missään näy.

Avatar
Soppis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 18 Touko 2004, 23:03
Paikkakunta: Tampere

Vs: Kuppila-ongelmia

Viesti Kirjoittaja Soppis »

Taas jäin linjalle roikkumaan yli yön, ei onnistunut uloskirjaus. Kiva olla linjalla vaikka on kone kiinni :niinpa:

You and me, can't you see, we're playing with fire?
Tell me now, do you feel this burning desire?

Avatar
Wilson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6663
Liittynyt: 17 Syys 2005, 16:12
Paikkakunta: Pietarsaari

Vs: Kuppila-ongelmia

Viesti Kirjoittaja Wilson »

Mitä pitäisi tehdä kun "aktivointisähköposti" jää tulematta vaikka on rekisteröity Viisukuppilaan?  :miettii:  Hänen "nikknimi" on kyllä jäsenlistassa mutta silti hän ei pääse sisään kuppilaan.

Yhdellä tuttavallani on sellainen ongelma.

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Kuppila-ongelmia

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Tuossa nimenomaisessa tapauksessa taisi olla niin, että rekisteröityessään hänellä oli yhden merkin kirjoitusvirhe sähköpostiosoitteessa ja aktivointimeili meni jonnekin bittiavaruuteen. On korjannut osoitteensa kyllä myöhemmin, mutta oli jo liian myöhäistä. Aktivoin nyt pari viimeisintä käyttäjää ihan manuaalisesti, nyt pitäisi toimia. Jos ei toimi, niin ottakee yhteyttä. 
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14187
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Kuppila-ongelmia

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Huomasin, että omat kuppilapiparini olivat taas menneet rikki palveluntarjoajan viimeisen eilisen katkoksen jälkeen. Voisivatko kaikki, joilla on ollut jotain onglemia esim. pomppujen, kirjautumisen tms. suhteen tehdä seuraavat toimenpiteet:

-kirjaudu ulos kokonaan Kuppilasta. Muista tehdä tämä kaikilla selaimilla (Internet Explorer, Firefox, Opera) joita käytät. Sulje selaimet.
-avaa uudelleen kukin selain, ja mene Työkalut valikosta asetuksiin. Poista kaikki piparit=evästeet=cookies. Myös välimuisti=tilapäiset internet-tiedostot=cache on hyvä tyhjentää samalla. Tee tämä kaikissa selaimissa.
-Kirjaudu uudelleen Kuppilaan. Nyt pitäisi uuden evästeesi olla ajan tasalla. Muista hyväksyä, jos selaimesi kysyy, annatko http://www.viisukuppila.fi:n asentaa koneellesi eväste.

Jos ongelmia esiintyy tämänkin jälkeen, laittakaa niistä kuvaus tänne. Tämä ei siis koske palveluntarjoajasta johtuvaa takkuamista ja sivujen ajoittaista latautumattomuutta, se korjautuu vasta kun Kuppilan uuden serverin vaatimat asennukset saadaan tehtyä, niidenkin kanssa olemme toimittajien armoilla.

Soppikselle: miten niin et pysty kirjautumaan ulos? Tuliko ilmoitus, että istunnon tilaa ei pystytä varmentamaan tms? Se on nimenomaan cookie-ongelma, jonka huomasin itse poistaessani cookiet ennen kuin olin kirjautunut ulos Kuppilasta. Itse en esim. koskaan kokonaan kirjaudu ulos Kuppilasta yöksi, vaan selain tekee sen kun se suljetaan kokonaan. En siis näy listoilla roikkumassa aina. Tullessani uudelleen Kuppilaan, selaimeni kirjaa minut automaattisesti uudelleen sisään (koska olen sen niin asentanut).

Nuo salasanojen säilymiset yms. ovat sitten selainkohtaisia juttuja, ja jos niiden kanssa on ongelmia, kannattaa vaikka poistaa kaikki säästetyt salasanat ja antaa sitten selaimen tallentaa se uudelleen oikein.

Eli toivon mukaan tuo cookiesin rikkoutuminen korjaantuu uuden palvelimen myötä, ja se saadaan toivon mukaan pyörimään muutaman viikon sisään (valitettavasti näissä on aina pitkiä toimitusaikoja  :niinpa: )

Eli, jos toistuvat ongelmasi eivät korjaannu cookiesit edellämainitulla tavalla poistamalla, kertokaa.
Hello Hi!

Avatar
minnie
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 26 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Vs: Kuppila-ongelmia

Viesti Kirjoittaja minnie »

:shock: Hei...wait a minute! Mitä ovat COOKIEt?! ??? Anteeks taas tietämättömyyteni näissä tietokoneasioissa.  :puna: :roll:
20th Century Boy Kuva
>Placebo<

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Vs: Re: Kuppila-ongelmia

Viesti Kirjoittaja Hazel »

JuhaUK kirjoitti:
Soppikselle: miten niin et pysty kirjautumaan ulos? Tuliko ilmoitus, että istunnon tilaa ei pystytä varmentamaan tms? Se on nimenomaan cookie-ongelma, jonka huomasin itse poistaessani cookiet ennen kuin olin kirjautunut ulos Kuppilasta. Itse en esim. koskaan kokonaan kirjaudu ulos Kuppilasta yöksi, vaan selain tekee sen kun se suljetaan kokonaan. En siis näy listoilla roikkumassa aina. Tullessani uudelleen Kuppilaan, selaimeni kirjaa minut automaattisesti uudelleen sisään (koska olen sen niin asentanut). 
Tätä minäkin ihmettelin. Itsellänikin on automaattikirjaus aina, enkä koskaan kirjaa itseäni ulos. Silti poistun kyllä kuppilasta kun suljen selaimen. Ja tämä toimii molemmilla käyttämilläni selaimilla.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14187
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Kuppila-ongelmia

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Posted by: minnie

Shock Hei...wait a minute! Mitä ovat COOKIEt?!
No minähän laitoin, että eväste=pipari=cookie=keksi... googlettamalla se selviää aika äkkiä. Selitin myös, kuinka ne voi poistaa. Tässä yksi selitys:
Mikä eväste on ja mihin sitä käytetään?

Eväste tai cookie eli keksi on Internet-palvelimen selainohjelmalle lähettämä pieni tekstitiedosto. Selain tallentaa tiedoston käyttäjän tietokoneelle.

Periaatteessa evästeet ovat hyödyllisiä. Evästeiden avulla Internet-palvelut voivat rekisteröidä käynnit sivustollaan. Näin ne voivat tarjota yksilöidympää palvelua asiakkailleen.

Tavallinen tapa on käyttää evästeitä kertomaan käyttäjälle, missä osissa sivustoa hän on aikaisemmin vieraillut. Keksin avulla tietosi pysyvät tallessa verkkokaupan ostoskorissa, vaikka yhteys välillä katkeaisi. Ostoskierrosta ei siis tarvitse aloittaa hankalasti alusta.

Keksejä voidaan käyttää apuna myös Internet-sivujen käytön tilastoinnissa, käyttäjäprofiilien luomisessa ja niiden avulla kohdistetussa mainonnassa tai jopa palvelun käyttäjätunnuksen ja salasanan säilyttämisessä.
Tämä sivulta http://www.cibernarium.tamk.fi/tietotur ... jaljet.htm

Kannattaa muutenkin opiskella hieman tietokoneen ja internetin perusasioita, että osaa itsekin etsiä vikoja. Nämä täällä raportoidut ongelmat eivät välttämättä useimmiten edes johdu Kuppilan koodista, vaan ovat paikallisia käyttäjän koneella korjattavia ongelmia... Varsinkin, jos ne esiintyvät vain muutamilla emmekä me kykene niitä vikatilanteita rekonstruoimaan. Laitan nyt itselleni ne yksäreistä ilmoittavat ponnahdusikkunat päälle, ja katson tuleeko tyhjiä tai tuplailmoituksia. Jos muutamat käyttäjät viitsisivät lähettää minulle muutaman testiyksärin, kun muuten saan niitä niin harvoin.
Hello Hi!

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Vs: Kuppila-ongelmia

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

minkä ihmeen takia mulle oli yön aikana vaihtunu avatar tohon edelliseen? Ja on vissiin viestejäkin taas kadonnut? On se nyt ihme kun ei tätä saada pidettyä kunnossa  :niinpa: :evil:
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Kuppila-ongelmia

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

:shock: Mitä ihmettä!  :shock:

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Vs: Kuppila-ongelmia

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

mä sen takas vaihdoin kyllä sit taas heti. En tiiä kyllä mikä ihme sen avattaren oli saanut vaihtumaan.
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Kuppila-ongelmia

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Veikkaan että Petri on testaillut uutta palvelinta yön pimeinä tunteina ja joutunut ehkä ottamaan käyttöön jonkun varmuuskopion, joka on luotu just vähän ennen kuin JeSSSe on ehtinyt vaihtaa avatarta. En siis tiedä, mutta aika paljon siellä nyt testaillaan, joten paljon mahdollista, että on joku tuollainen juttu.
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
petri
Hovimestari
Hovimestari
Viestit: 396
Liittynyt: 09 Marras 2003, 01:49
Paikkakunta: Berlin

Vs: Kuppila-ongelmia

Viesti Kirjoittaja petri »

Marjukka kirjoitti: Veikkaan että Petri on testaillut uutta palvelinta yön pimeinä tunteina ja joutunut ehkä ottamaan käyttöön jonkun varmuuskopion, joka on luotu just vähän ennen kuin JeSSSe on ehtinyt vaihtaa avatarta. En siis tiedä, mutta aika paljon siellä nyt testaillaan, joten paljon mahdollista, että on joku tuollainen juttu.
En tarvii testaamiseen tätä palvelinta lainkaan joten ei ole ollut tarvis kajota varmuuskopioihin. :-) Ehkä palveluntarjoaja on palauttanut jotakin???

Uusi tuleva palvelimemme vaikuttaa jokatapauksessa vakaalta ja nopealta, enkä ole saanut kaadettua tai jumitettua sitä kertaakaan kuluneen viikon aikana. Enää odotellaan nopean kaapeliyhteyden saapumista että päästään varsinaisiin verkkotesteihin ja käyttöönottoon... :-)

Tämän palvelimen rintamalta on kuuluu taas... toisaalta hyvää ja toisaalta huonoa. Palvelin vaihdetaan kokonaan uuteen rautaan jolloin palvelu toimii oletettavasti luotettavammin ja vakaammin, huonoa vaihdossa on se että se tapahtuu ilmoituksen mukaan 29.9. kello 24:00 alkaen, joten meille on luvassa ainakin yksi käyttökatkos täällä jos ei muuta..

Uusi datayhteytemme ei ilmeisesti kerkeä vielä perjantaihin mennessä. Yritän hoputtaa asennusta ettei tulisi kahta katkosta lyhyen ajan sisään. Olisivat pystyttäneet uuden rautansa vasta sen jälkeen kun me olemme tältä palvelimelta pois...  :evil:

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Kuppila-ongelmia

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

petri kirjoitti:
Marjukka kirjoitti: Veikkaan että Petri on testaillut uutta palvelinta yön pimeinä tunteina ja joutunut ehkä ottamaan käyttöön jonkun varmuuskopion, joka on luotu just vähän ennen kuin JeSSSe on ehtinyt vaihtaa avatarta. En siis tiedä, mutta aika paljon siellä nyt testaillaan, joten paljon mahdollista, että on joku tuollainen juttu.
En tarvii testaamiseen tätä palvelinta lainkaan joten ei ole ollut tarvis kajota varmuuskopioihin. :-) Ehkä palveluntarjoaja on palauttanut jotakin?
No, jos sun ei ole tarvinnut siellä palautella mitään varmuuskopsuja, niin sitten ei varmaan johdu Kuppilan päästä tuo avatarin vaihtuminen. Meidän nykyinen palveluntarjoaja ei varmaan mitään ole palautellut, jotenkin en jaksa uskoa  ;) No, se siitä, ja hyvä että ava on nyt se, mikä pitääkin...
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Vs: Kuppila-ongelmia

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

no juu, eihän toikaan nyt mikään iso vaiva ollut vaihtaa sitä avaa takaisin. Ihmettelin vaan miten ihmeessä se oli sitten vaihtunut ja minkä takia taas oli viestejä kadonnut  :roll:
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
minnie
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 26 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Vs: Re: Kuppila-ongelmia

Viesti Kirjoittaja minnie »

JuhaUK kirjoitti:
Posted by: minnie

Shock Hei...wait a minute! Mitä ovat COOKIEt?!
No minähän laitoin, että eväste=pipari=cookie=keksi... googlettamalla se selviää aika äkkiä. Selitin myös, kuinka ne voi poistaa. Tässä yksi selitys:
Mikä eväste on ja mihin sitä käytetään?

Eväste tai cookie eli keksi on Internet-palvelimen selainohjelmalle lähettämä pieni tekstitiedosto. Selain tallentaa tiedoston käyttäjän tietokoneelle.

Periaatteessa evästeet ovat hyödyllisiä. Evästeiden avulla Internet-palvelut voivat rekisteröidä käynnit sivustollaan. Näin ne voivat tarjota yksilöidympää palvelua asiakkailleen.

Tavallinen tapa on käyttää evästeitä kertomaan käyttäjälle, missä osissa sivustoa hän on aikaisemmin vieraillut. Keksin avulla tietosi pysyvät tallessa verkkokaupan ostoskorissa, vaikka yhteys välillä katkeaisi. Ostoskierrosta ei siis tarvitse aloittaa hankalasti alusta.

Keksejä voidaan käyttää apuna myös Internet-sivujen käytön tilastoinnissa, käyttäjäprofiilien luomisessa ja niiden avulla kohdistetussa mainonnassa tai jopa palvelun käyttäjätunnuksen ja salasanan säilyttämisessä.
Tämä sivulta http://www.cibernarium.tamk.fi/tietotur ... jaljet.htm

Kannattaa muutenkin opiskella hieman tietokoneen ja internetin perusasioita, että osaa itsekin etsiä vikoja. Nämä täällä raportoidut ongelmat eivät välttämättä useimmiten edes johdu Kuppilan koodista, vaan ovat paikallisia käyttäjän koneella korjattavia ongelmia... Varsinkin, jos ne esiintyvät vain muutamilla emmekä me kykene niitä vikatilanteita rekonstruoimaan. Laitan nyt itselleni ne yksäreistä ilmoittavat ponnahdusikkunat päälle, ja katson tuleeko tyhjiä tai tuplailmoituksia. Jos muutamat käyttäjät viitsisivät lähettää minulle muutaman testiyksärin, kun muuten saan niitä niin harvoin.
Kiitos vaan tiedosta ja ohjeistuksesta, mutta EI VAAN MUUTTUNUT vaikka moneen otteeseen olen nyt tehnyt ohjeen mukaisesti. Ei tunnista salasanaa vieläkään, joudun sen niiden valmiiden mokkuloiden tilalle kirjoittamaan. Ei voi mitään juu. :niinpa: :roll:
Mainitsen vaan senkin, että kun kävin tutkimassa tallennettuja tiedostoja, evästeitä koneeltani, niin siellä on nää viisukuppila käynnit. Kun tein ohjeen mukaisen evästeiden poiston koneelta, niin etusivulla kirjautuessani, ilmoitti olevan vääräsalasana. Heitti mut siihen toiseen kirjautumiskohtaan, mis on se valinta myös kuinka kauan on kirjautuneena. Sen kautta kun tulin kirjautuneena sisääm, niin oikean sivun tekstit puuttuu osittain...kirjauduin ulos ja uudelleen sisään, mutta etusivun ( vas.yläkulman kautta oleva kirjautumispaikka) kautta -joutuen laittamaan taas niiden valmiiden mokkuloiden tilalle salasanani, koska ei tunnista muuten, vaikka koneeni on jo muutamaan otteeseen tänään kysynyt automaattista kirjautumistunnistamista, jonka olen hyväksynyt! Mutta nyt sivu näkyy normaalisti... :raaps:
Eli ei sun neuvot toimi täs konees...ja enempää mä en ala tekemään. En halua sekoittaa koko konettani ja voin kyllä kirjoittaa joka kerta sen salasanani vaikka se vi**uttaakin suunnattomasti. Mainitsen vielä että mulla on selaimena Internet Explorer.
20th Century Boy Kuva
>Placebo<

Avatar
Treno
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2165
Liittynyt: 26 Huhti 2004, 17:20

Vs: Kuppila-ongelmia

Viesti Kirjoittaja Treno »

Luulin kirjautuneeni ulos jo 1,5 tuntia sitten, mutta täällähän sitä edelleen oltiin, kun selaimen uudelleen avasin.

Viestilaskuri ei muuten edelleenkään näytä todellista viestien määrää :grr:

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14187
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Kuppila-ongelmia

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Siis jos teistä edelleen tuntuu, että viestejä yöllä katoaa, ei se voi johtua muusta kuin palveluntarjoajan katkoksista, joiden jälkeen he palauttavat palstan varmuuskopion, joka valitettavasti saattaa olla ajalta ennen kuin postasitte viimeiset viestinne. Siksi viestilaskurikin voi muuttua alempaan lukuun. Tämän pitäisi loppua, kun siirrymme omalla palvelimellemme.

Tuo yksäreistä tuleva ponnahdusikkuna on edelleen rikki, ja ongelmat voi kiertää painamalla "ei" siinä pompussa. Yksärit voi sitten lukea siinä alkuperäisessä ikkunassa, eikä layout sekoa eikä "haamuilmoituksia" pitäisi tulla. Tämän toivomme korjautuvan ohjelmistosoftan päivityksen yhteydessä.

Kirjautumiseen ja poiskirjautumiseen liittyvät ongelmat ovat sitten mitä varmimmin niitä pipari/cookie/eväste-ongelmia, ja pitäisivät selvitä kirjautumalla ulos kokonaan Kuppilasta kaikilla selaimilla, poistamalla evästeet selaimesta ja kirjautumalla sisään uudelleen. Mutta mitään tarvetta ei ole esim. omalla koneella jatkuvasti kirjautua ulos, jos ei ole vaaraa että joku muu pääsee tänne esiintymään teinä. Silloinhan voi valita sen jatkuvan kirjautumisen, ja selain sitten joka kerta tänne tullessa automaattisesti kirjaa teidät sisään. Esim. Trenon tapauksessa, et ole suinkaan ollut koko ajan täällä, kun selain oli kiinni, vaan selaimesi kirjasi sinut uudelleen sisään viisukuppilaan tullessasi.

Eli tällaista, luulisin että kaikki onglemat ovat tiedossa ja odotellaan sitä uutta palvelinta ja katsotaan sen jälkeen, josko hommat toimisivat lopulta niinkuin pitää.
Hello Hi!

Avatar
minnie
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 26 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Vs: Kuppila-ongelmia

Viesti Kirjoittaja minnie »

Hei!
Ajattelin infota asiasta, tosin jäljessä, mutta viime perjantain ja lauantain (10-11.11.06) välisenä yönä tuossa 01- 2.30 välillä en päässyt kirjautumaan Kuppilaan. Ongelmaa ei ole ollut enää muutamaan kuukauteen, kuin nyt muutamia päiviä sitten. Oliko muilla sama juttu?

Valkoisella pohjalla oli vain isolla teksti: jotain muistaakseni Joops tai muu sellainen, ja kuppilan web-osoite, this page not unavailable..tai jotain tuollaista ilmoitti ja kehoitti ilmoittamaan administratorille (tai jokusemmonen).  ??? Miksi niin, tehtiinkö jotain päivitystä, vai mitä?!! Yhdessä vaiheessa tuo valkopohjainenilmoitussivu näytti ylhäällä ja alhaalla: että joku on open ja toinen closed :roll: Ei ymmärrä ei.
- en ollut omalla koneellani silloin...
20th Century Boy Kuva
>Placebo<

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Vs: Kuppila-ongelmia

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

mulle on tänään taas tullu vähän väliä popupilla ilmoitusta uudesta yksäristä eikä todellakaan mitään yksäriä ole tullut  :roll:
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Vastaa Viestiin