Kuppila-ongelmia

Ik heb zorgen - palautteet ja tiedotteet. Voit kirjoittaa tänne ilman rekisteröitymistä.
Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5597
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: Kuppila-ongelmia

Viesti Kirjoittaja Tegu »

Ja olemme jälleen takaisin aikahypystä! :uujee:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8168
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Kuppila-ongelmia

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Joo, aikahyppy peruuntui, mutta sen aikaiset viestit katosivat jonnekin ja samat aikaisemmat ongelmat palasivat.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5597
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: Kuppila-ongelmia

Viesti Kirjoittaja Tegu »

Kävi kyllä mielessä, että aikahypyn aikana lähetetyt viestit saattavat hävitä, koska niiden yhdistäminen olisi voinut olla aika työläs temppu..

Avatar
admin
Ravintolapäällikkö
Ravintolapäällikkö
Viestit: 339
Liittynyt: 09 Marras 2003, 01:00
Paikkakunta: Gran Canaria

Re: Kuppila-ongelmia

Viesti Kirjoittaja admin »

Mitkä viestit katosivat? Mitään ei olisi pitänyt kadota sillä vanha foorumi meni ylläpitotilaan eikä sinne voinut kirjoittaa enää uusia viestejä töiden alettua. Kun uusi softa otettiin uudella alustalla käyttöön niin sen tietokanta/datasisältö (käyttäjät/viestit yms.) on täsmälleen sama kuin vanhan. Ainoastaan palvelimeen ja foorumisoftaan on tullut uusimmat pakolliset päivitykset.

Käyttäjillä siirto alkoi/alkaa näkyä eri aikoina (voi kestää jopa 24 tuntia), joten vanha on edelleen ylläpitotilassa eikä sinne voi kirjoitella.

Aiemmasta kokemuksesta näissä isompien päivitysten "häiriöissä" auttaa monesti se että tyhjentää oman selaimen välimuistin ja lataa sivun uudelleen.

Avatar
DenEurovise
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1598
Liittynyt: 22 Touko 2019, 19:15
Paikkakunta: Kuopio/Joensuu

Re: Kuppila-ongelmia

Viesti Kirjoittaja DenEurovise »

Minusta tuo aikahyppy oli lopulta aika hauska sattuma. :heh: Onneksi mikään ei hävinnyt lopullisesti.

Hienoa, että foorumia ylläpidetään. Olin ymmärtänyt, että ylläpito on ollut jotenkin poissa viime vuodet, joten hienoa, että se on saatu takaisin. :joojoo:
Jag fattar om du inte orkar med mig / Det är helt okej / Inom kort så vet jag att du kommer bli helt matt och irriterad / För jag är komplicerad

Miss Li: Komplicerad

Avatar
admin
Ravintolapäällikkö
Ravintolapäällikkö
Viestit: 339
Liittynyt: 09 Marras 2003, 01:00
Paikkakunta: Gran Canaria

Re: Kuppila-ongelmia

Viesti Kirjoittaja admin »

Ja, ahaa...
vanhalta paikalta löytyy kuin löytyykin viestejä. Jopa tältä illalta vaikkei sinne pitäisi pystyä enää kirjoittamaan mitään. Palomuurin välimuisti välittää viestit sinne viiveellä.

Katson jos saan siirrettyä niitä vielä jotenkin helpolla tänne uuteen.

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5597
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: Kuppila-ongelmia

Viesti Kirjoittaja Tegu »

Pari kuvankaappausta aikahypystä linkkeinä: "Kuppila-ongelmia" ja "Kreikka 2024: Marina Satti" (2 viimeistä viestiä hävisivät).

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17001
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Kuppila-ongelmia

Viesti Kirjoittaja Happy »

^ hui kamala jos oisin ollut todistamassa tuon hienon raatini hävittämistä, ois ollu vanhan sydänraukan jaksaminen koetuksella!! lol
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
admin
Ravintolapäällikkö
Ravintolapäällikkö
Viestit: 339
Liittynyt: 09 Marras 2003, 01:00
Paikkakunta: Gran Canaria

Re: Kuppila-ongelmia

Viesti Kirjoittaja admin »

Nyt saattaa tulla jotain keskeytyksiä sillä vanha seo-moduuli ei toimikaan enää uudemman php-version kanssa. Puukotan sitä hieman ja yritän saada sen ruotuun. Vaikuttaa kaikkien linkkien toimintaan.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42042
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Kuppila-ongelmia

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Kun sivulla viewforum.php?f=13 klikkaan jonkin ketjun numeroitua linkkiä, joka vie ketjussa tietylle sivulle, se ainakaan ei toimi. Johtuneeko tuosta edellisestä sitten.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
admin
Ravintolapäällikkö
Ravintolapäällikkö
Viestit: 339
Liittynyt: 09 Marras 2003, 01:00
Paikkakunta: Gran Canaria

Re: Kuppila-ongelmia

Viesti Kirjoittaja admin »

Juu kyllä johtuu, seo-palikka ei ota toimiakseen linkkien uudelleenkirjoitusten kanssa.

Seo on välillä hetken päällä testatessa, mutta suurimman osan aikaa pois käytöstä ennenkuin saan sen toimimaan kunnolla.

Avatar
admin
Ravintolapäällikkö
Ravintolapäällikkö
Viestit: 339
Liittynyt: 09 Marras 2003, 01:00
Paikkakunta: Gran Canaria

Re: Kuppila-ongelmia

Viesti Kirjoittaja admin »

:tuuletus: :tuuletus: :tuuletus: :tuuletus: :tuuletus: :tuuletus: :tuuletus: :tuuletus: :tuuletus: :tuuletus: :tuuletus:

Näyttäisi toimivan, meen nukkumaan ja kurkkaan muita juttuja aamulla. (Ja ehkä tähän vielä liittyviä häiriöitä....)

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36912
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kuppila-ongelmia

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Jee nyt toimii linkitykset. :juhla:

🐇🇫🇮 Emojeihinkin olen tottunut. :mrgreen:
Meow cat, please meow back.

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4620
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Kuppila-ongelmia

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Happy kirjoitti: 12 Marras 2023, 22:02 ^ hui kamala jos oisin ollut todistamassa tuon hienon raatini hävittämistä, ois ollu vanhan sydänraukan jaksaminen koetuksella!! lol
Kun eilen päivällä en nähnyt raatiasi etusivulla, luulin oikeasti hetken aikaa, että ylläpito (Timoteus tms.) oli käynyt poistamassa raatisi sääntöjen vastaisena :mrgreen:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8168
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Kuppila-ongelmia

Viesti Kirjoittaja hra47 »

hra47 kirjoitti: 12 Marras 2023, 18:27 Ignoreen (vihamieheksi) laitetun kirjoittajan viestiä ei saa enää klikkaamalla luettavaksi. Aikaisemmin sai, mikä oli kätevää jos poikkeuksellisesti halusi viestin sittenkin lukea. Toivottavasti menee korjaukseen. Eihän mulla monta kirjoittajaa ignoressa ole, mutta silti. Nyt siellä on pelkkä linkki kirjoittajan profiilisivulle, mikä ei paljoa lämmitä.
Näyttää korjautuneen. Kiitos nopeasta toiminnasta! :peukku:
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4620
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Kuppila-ongelmia

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Minusta olisi itse asiassa parempi, että ei näy ilmoitusta "vihamiehen" viestistä koska on aina liian suuri houkutus klikata se auki silti. Tällöin ignore menettää merkityksensä.

Ei sillä että minulla ketään olisi ignore-listalla mutta jos joskus on...

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5597
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: Kuppila-ongelmia

Viesti Kirjoittaja Tegu »

Nyt muuten pystyy tallentamaan luonnoksen, jossa on lippuemojeja! :uujee: Aiemmin se ei onnistunut, kun tuli jokin virheilmoitus (viite).

Kiitos päivityksistä adminille. :peukku:


Noita linkkijuttuja kaivellessani huomasin, että ainakaan Google ei suosittele dynaamisten URLien uudelleenkirjoitusta siten, että ne näyttävät staattisilta. Blogiteksti tosin on vuodelta 2008, mutta en usko, että tuo on muuttunut. Kuppilafoorumi tekee siis juuri näin, mutta toisaalta käytäntö on ollut niin pitkään, ettei siitä ehkä enää kannata luopua, koska se rikkoisi kaikki linkit.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36912
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kuppila-ongelmia

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Liitteet eivät toimi vieläkään.
Meow cat, please meow back.

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19799
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Kuppila-ongelmia

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Minä en pääse katsomaan omaa profiiliani. :raaps: Muiden kuppilalaisten profiileja pääsen kyllä.

Avatar
DenEurovise
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1598
Liittynyt: 22 Touko 2019, 19:15
Paikkakunta: Kuopio/Joensuu

Re: Kuppila-ongelmia

Viesti Kirjoittaja DenEurovise »

^Ei näemmä toimi myöskään Saturnus Psychon tai AX + X0:n profiilit, kun kokeilin eri käyttäjien profiilisivuja. Muilla tuntuu toimivan. Liittynee nimissä oleviin välilyönteihin. :miettii:
Jag fattar om du inte orkar med mig / Det är helt okej / Inom kort så vet jag att du kommer bli helt matt och irriterad / För jag är komplicerad

Miss Li: Komplicerad

Avatar
teemuus
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 230
Liittynyt: 05 Syys 2014, 22:14

Re: Kuppila-ongelmia

Viesti Kirjoittaja teemuus »

jee euroviisut kirjoitti: 14 Marras 2023, 07:54 Minä en pääse katsomaan omaa profiiliani. :raaps: Muiden kuppilalaisten profiileja pääsen kyllä.
Vaihtamalla linkistä %20 -> + toimii ainakin väliaikaisesti.

member/jee+euroviisut/

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36912
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kuppila-ongelmia

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Murupolku on edelleen rikki.
Meow cat, please meow back.

Avatar
admin
Ravintolapäällikkö
Ravintolapäällikkö
Viestit: 339
Liittynyt: 09 Marras 2003, 01:00
Paikkakunta: Gran Canaria

Re: Kuppila-ongelmia

Viesti Kirjoittaja admin »

liitteiden pitäisi taas toimia. MAX 2Mb per liite ja max 3 tiedostoa per viesti
Hämmästyttävästi adminpuolen kielitiedosto aiheutti tuon ongelman.

Murupolku korjaantuu todennäköisesti seuraavaksi, sillä päivitän tyylipohjan koodin nykyaikaan, mutta yritän olla puuttumasta sen kummemmin ulkoasuun.

Avatar
admin
Ravintolapäällikkö
Ravintolapäällikkö
Viestit: 339
Liittynyt: 09 Marras 2003, 01:00
Paikkakunta: Gran Canaria

Re: Kuppila-ongelmia

Viesti Kirjoittaja admin »

Murupolku toimii.
Välilyönnilliset profiililinkit toimii nyt myös mutta vain jos niihin lisäsi profiilin id-numeron.

Olikohan vielä muuta?

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8168
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Kuppila-ongelmia

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Onks tuo Etusivun linkin virkaa toimittava "E..." sitten tullut jäädäkseen? Miksei siinä voi olla koko sanaa? Ei vaikuta ainakaan tilanpuutteelta. Käytän linkkiä foorumin päivittämiseen ja kokonainen sana olisi kivempi, ei tarttis tähtäillä hiirellä niin tarkkaan.

Tällä hetkellä mulla ainakin näkyy siinä tätä kirjoittaessa "E... < Muu... < Tek..."
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
admin
Ravintolapäällikkö
Ravintolapäällikkö
Viestit: 339
Liittynyt: 09 Marras 2003, 01:00
Paikkakunta: Gran Canaria

Re: Kuppila-ongelmia

Viesti Kirjoittaja admin »

Tuo on ilmeisesti spesifinen ongelma joka liittyy jollain tapaa Chromen mobiiliversioon. Ainakin mulla mobiili Firefox toimii niin kuin pitää eli lyhentelee sen mukaan kuin on säädetty.

Lisäsin leveyttä 20px per kohta, mutta se ei vaikuta Chromessa lainkaan, Firefoxissa kyllä.

Pöytäkoneella testatessa, Chrome mobiilitilaan => ei lyhentele lainkaan vaikka laittaisi kuin kapeaksi. Sama Firefoxilla, toimii ihan hyvin.

Tuo viittaisi ennemminkin johonkin jqueryn yhteensopivuusongelmiin joten en rupea tutkimaan sitä tämän enempää. Linkit kuitenkin toimivat ja vain puhelimen Chromessa on aavistus hankaluutta jos on hyvin paksut tai epätarkat sormet :heh:

Jätin tuon vähän leveämmän säädön päälle, jos se jollakin auttaa asiaa.

Sorry.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8168
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Kuppila-ongelmia

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Joo, nyt kun päivitin sivun ctrl+F5:llä, niin tuli sanasta vähän pidempi: "Etusi..." :heh: Tällä alueella lukee "Etusi... < Muu ke... < Tekniikka"

Niin, mulla oli selaimena Firefox ja koneena Windows 10-läppäri. En edes tiedä mikä on selaimen mobiilitila.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5412
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: Kuppila-ongelmia

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Minkä takia Kuppila kirjaa minut joka kerta ulos kun suljen selaimen, vaikka olenkin valinnut "muista minut" kohdan? :niinpa:

// Nyt toimiikin vaihteeksi normaalisti
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36912
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kuppila-ongelmia

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

hra47 kirjoitti: 16 Marras 2023, 17:27 Joo, nyt kun päivitin sivun ctrl+F5:llä, niin tuli sanasta vähän pidempi: "Etusi..." :heh: Tällä alueella lukee "Etusi... < Muu ke... < Tekniikka"
:samaamielta: Käytössä Macbook ja selaimena Firefox. Jos laajentaisi ihan reilusti, koska onhan tuossa yläpalkissa tilaa vaikka kuinka?

Kiitos liitetiedostoasian korjaamisesta. :hali:
Meow cat, please meow back.

Avatar
admin
Ravintolapäällikkö
Ravintolapäällikkö
Viestit: 339
Liittynyt: 09 Marras 2003, 01:00
Paikkakunta: Gran Canaria

Re: Kuppila-ongelmia

Viesti Kirjoittaja admin »

Nyt on laajennettu niin maksimiin ettei leiska romahda pisimmässä polussa.
Tuolla ei tosin ole vaikutusta mobiilin Chrome-selaimeen, mutta FF toimii.

Ulosheittely johtuu foorumin välimuistin tyhjentämisestä, jonka joutuu tekemään joka kerta kun johonkin mm. ulkoasuun liittyvään tekee pienenkään säädön.

Vastaa Viestiin