Huoltokatko su-ma -yönä klo, 4.12. klo 01.00 alkaen

Ik heb zorgen - palautteet ja tiedotteet. Voit kirjoittaa tänne ilman rekisteröitymistä.
Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Huoltokatko su-ma -yönä klo, 4.12. klo 01.00 alkaen

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Heip!

Olettehan huomanneet katkotiedotteen tuolla ylä"tapetissa"? Aikataulun mukaan siis tulossa huoltokatko, joka kestää niin kauan kuin tietokantojen ja tiedostojen siirtyminen uudelle palvelimelle kestää. Muutamasta tunnista pitkälle seuraavaan päivään, ei voi ihan tarkkaan ennustaa.

Joka tapauksessa, ottakaa selville yhteydet viisukuppila.fi -irc-kanavalle, Sielunetsinnän chattiin, meseen, skypeen jne. jos haluatte rupatella kuppilalaisten kanssa. Foorumilta löytyy aiheesta ketjuja ohjeineen. Sieluhaussa (josta ei sen enempää tässä, koska mehän emme wareta) ja ircissä varmaan notkuu eniten ihmisiä ja saattaa saada ajantasaista tietoa katkon tilanteestakin.

En itse tarkkaan tiedä, mitä kaikkea nyt tulevan katkon aikana tapahtuu, mutta Petri tiedottanee tarkemmin, jos osuu paikalle ja ehtii. Kyse ei ole kuitenkaan ulospäin näkyvästä suuresta uudistuksesta, vaan lähinnä vaihdamme palvelimelta toiselle, josko hitaus- ja muut tekniset ongelmat siitä taas vähenisivät. Jotain teknistä viilailua lie luvassa samalla, mutta ulkonäkö tai käyttöliittymä ei jole merkittävästi muuttumassa tällä erää. Tai korjatkaa, jos olen ihan pihalla  :shock:
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Vs: Huoltokatko su-ma -yönä klo, 4.12. klo 01.00 alkaen

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Myös Viisukeidas on toiminnassa katkon aikana. :)
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

testi
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 1
Liittynyt: 05 Joulu 2006, 01:23

Vs: Huoltokatko su-ma -yönä klo, 4.12. klo 01.00 alkaen

Viesti Kirjoittaja testi »

testing

Avatar
itikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5636
Liittynyt: 21 Kesä 2004, 08:29
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Huoltokatko su-ma -yönä klo, 4.12. klo 01.00 alkaen

Viesti Kirjoittaja itikka »

Jee Kuppila on auki jee!
:tapu: :tapu: :tapu:

Kivan näköinen on.  :joojoo:

Kello vielä hieman elää omaa aikaansa, mutta muuten tosi ihQa päästä takaisin!  :peukku:
Życie jest drogą, życie jest snem
A co będzie potem? - nie wiem, i wiem
O nic nie pytaj, dowiesz się gdy
Skończy się droga, życie... i sny

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Huoltokatko su-ma -yönä klo, 4.12. klo 01.00 alkaen

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Jeps. Nyt pitäisi kellon olla oikeassa, MUTTA jos ei tahdo ottaa toimiakseen, niin hetken helpotusta tuo ajan muokkaaminen omasta profiilista: Profiili-> Muokkaa Profiilia -> Keskustelualueen asetukset-> Aikaeron asetus -> +2.  Mut periaatteessa (:mitvit: ) kellon pitäisi nyt käydä oikeaa aikaa ilman säätöjä.
Viimeksi muokannut Marjukka, 05 Joulu 2006, 09:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
itikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5636
Liittynyt: 21 Kesä 2004, 08:29
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Huoltokatko su-ma -yönä klo, 4.12. klo 01.00 alkaen

Viesti Kirjoittaja itikka »

Ei tarvinnut säätää profiilia, oikeassa ajassa ollaan!  :peukku:

:hali:
Życie jest drogą, życie jest snem
A co będzie potem? - nie wiem, i wiem
O nic nie pytaj, dowiesz się gdy
Skończy się droga, życie... i sny

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Huoltokatko su-ma -yönä klo, 4.12. klo 01.00 alkaen

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Jaha, ainakin silmänvinkkaus, aurinkolasi (cool) ja roll-hymiöt vaihtuneet vanhoista tutuista, ainakin meikäläisen mielestä ikävämmän mallisiksi. Siellä on vaan eri oletushymiöt jostain tupsahtaneet käyttöön, kai. Ei ehdi nyt säätää ja vaihtaa takaisin, mutta tiedoksi, huomattu on ja korjataan.
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
minnie
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 26 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Vs: Huoltokatko su-ma -yönä klo, 4.12. klo 01.00 alkaen

Viesti Kirjoittaja minnie »

Mun täytyy taas sen verran säätää, että saan vahvemmaksi nuo Kuppilalaisten nimet ja aiheet jossa ollaan käyty. Nyt on uudistuksen myötä kovin ohuella tekstillä. No problem.

P.S. Näkyykö kaikilla tuossa oikeassa sivussa samat kuin aloitussivulla: Viikon äänestys, kalenteri, tulevia tapahtumia..? Mulla näkyy joka sivulla missä käyn. Ei se sinänsä haittaa. Mulle oli ilmetynyt profiiliin näkyviin sähköpostiosoitteeni...mut ei se mitään, olkoon siinä.

Kiva kun Kuppila on toiminnassa jälleen.  :)
20th Century Boy Kuva
>Placebo<

Avatar
minnie
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 26 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Vs: Huoltokatko su-ma -yönä klo, 4.12. klo 01.00 alkaen

Viesti Kirjoittaja minnie »

:megafoni: Missä galleria on??! Kun mun kuvia on vaan siellä...panic! :eeek:
20th Century Boy Kuva
>Placebo<

Avatar
Wilson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6663
Liittynyt: 17 Syys 2005, 16:12
Paikkakunta: Pietarsaari

Vs: Huoltokatko su-ma -yönä klo, 4.12. klo 01.00 alkaen

Viesti Kirjoittaja Wilson »

Viisukuppilan ulkonäkö vaan paranee, kiitos ylläpitäjille  :kiitos: :peukku:

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Vs: Huoltokatko su-ma -yönä klo, 4.12. klo 01.00 alkaen

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Mielestäni vanha ulkonäkö oli parempi. Nyt tuossa sivussa häiritsee noi pirun äänestykset ja kalenterit.  :niinpa: Vielä marisen siitäkin, että linkkien hover-boldaus on ehkä epäkäytännöllisin muutos.  :niinpa:

Muuten ihan jees.
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
tsukinokawa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1265
Liittynyt: 12 Elo 2004, 14:20
Paikkakunta: jpää

Vs: Huoltokatko su-ma -yönä klo, 4.12. klo 01.00 alkaen

Viesti Kirjoittaja tsukinokawa »

yksi probleemi (ainakin minulla) pongattu. hyppääkö kenenkään muun kuin minun tuliketulla ja oopperalla nuo kalenterit ja äänestykset foorumin päälle, ikäänkuin näin
http://i12.photobucket.com/albums/a228/ ... roblem.jpg
vai onko ongelma omalla koneellani ? ie:llä ei ainakaan ilmennyt.

mozillan versio on 1.8 ja operan on 9.2 (ainakin niin luulisin)

no joka tapauksessa, pidän muutoksesta, mutta selailempa vielä, jos löytyy jotakin negatiivisistä.
Trust me, my love
You live within me
So I'll never
Say good-bye to you

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13262
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Vs: Huoltokatko su-ma -yönä klo, 4.12. klo 01.00 alkaen

Viesti Kirjoittaja AntSa »

Messevää kun tänne taas pääsee!!!  :tanssi_02:  *PÄHKINÄLATTE; Kiitos*!!!  :heh:
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
petri
Hovimestari
Hovimestari
Viestit: 396
Liittynyt: 09 Marras 2003, 01:49
Paikkakunta: Berlin

Vs: Huoltokatko su-ma -yönä klo, 4.12. klo 01.00 alkaen

Viesti Kirjoittaja petri »

Hover-boldaus linkkeihin yms. tullaan vielä säätämään, mutta nyt oli kiire vain saada kuppila takaisin käyttöön. Samoin mulla ei lieennyt aikaa Gallerian käyttöönottoon tms. Galleriat on tallessa ihan ennallaan, mutta se osio vaatii vielä pientä säätöä kirjautumisten takia.

Keskustelualueen oikealla puolella näkyvät blokit otettiin käyttöön siitä syystä että aktiiviset keskusketelijat eivät välttämättä käy uutissivulla lainkaan ja nyt tuo mahdollistaa tiedottamisen ja linkkauksen myös uutispuolelta. Palkkia tullaan vielä säätämään vähän järkevämmäksi.

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Vs: Huoltokatko su-ma -yönä klo, 4.12. klo 01.00 alkaen

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Mielestäni vanha linkkijärjestely oli paljon parempi, koska nykyisellään boldaamattomat linkit särkevät silmiä ja niitä on vaikea lukea, kun ovat niin ohuita.

Ja sivupalkki kokonaan pois, se on ihan tarpeeton, vaikka aktiivikeskustelijat eivät koskaan kävisikään uutissivulla. Tarvitseeko sinne sitten pakottaa?
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
minnie
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 26 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Vs: Huoltokatko su-ma -yönä klo, 4.12. klo 01.00 alkaen

Viesti Kirjoittaja minnie »

Kivaa uus hymiö: :tanssi_02:
:tapu:

Toivon todella, että saadaan hieman tummemmaksi ja paksummalla fontilla esim. kirjoittaneiden NIMET osioissa. Kuin myös luetut aiheet. Nyt nekin jää todella ohuella ja haalealla fontilla. Ikävän näköistä...

Oon koko päivän uhrannut tän sivun säätämiseen, muissa nettisivuissa esim. Jippii jne. ei oo tällästä ongelmaa tekstin suhteen kuin täällä tässä mun koneessa: ClearTypetuningilla oon kaikkeni tehnyt, ohjauspaneelin kautta fontit ym.säätänyt sekä internetasetuksien kautta (omat fontti+värivalinnat) JA EI AUTA! Huonosti näkyy tai oikeastaan ei edes oikein näy kunnolla: siis nimet ja avatut keskustelupaikat, joissa ei uusia viestejä. No can do!  :sorivaan:

Et jos sen sais parannettuu sellaseks kun se aiempi Kuppilafonttikin oli. Kiiitoos... :'(

Jonsi: Oon ihan samaa mieltä! Ottaa silmille ja tän tummemmaksi tätä koneen näyttöö en enää saa mitä nyt oon säätäny. Perskules!!! :grr:
Viimeksi muokannut minnie, 05 Joulu 2006, 18:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
20th Century Boy Kuva
>Placebo<

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Vs: Huoltokatko su-ma -yönä klo, 4.12. klo 01.00 alkaen

Viesti Kirjoittaja Naali »

Minä tykkään uudesta sivupalkista. :joojoo:

Linkit ovat vähän ärsyttäviä, mutta muuten tämä näyttää ihan hyvältä. Kerran huomasin katja88:n lailla päällekkäisyyttä, mutta sitä ei ole näkynyt sen koommin.
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Huoltokatko su-ma -yönä klo, 4.12. klo 01.00 alkaen

Viesti Kirjoittaja Margot »

Tota noin, ainakin mun sähköpostiosoite oli pompannut näkyviin eikä sitä saa enää piilotettua. Vaihdoin nyt väliaikaisesti sellaisen osoitteen, jonka näkymisellä ei ole väliä.
What color is your life?

Avatar
kwak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9562
Liittynyt: 06 Joulu 2004, 19:09
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Huoltokatko su-ma -yönä klo, 4.12. klo 01.00 alkaen

Viesti Kirjoittaja kwak »

Margot, ei sun sähköpostiosoite ainakaan mulla näy. Ehkä se näkyy ainoastaan sulle itsellesi, mutta ei muille. :mitvit:
Keep your head high above the water

Avatar
ZetZet
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7878
Liittynyt: 02 Huhti 2004, 14:06

Vs: Huoltokatko su-ma -yönä klo, 4.12. klo 01.00 alkaen

Viesti Kirjoittaja ZetZet »

Ei näy Margotin osoitetta täälläkään. Se mikä minua hämää on se, että uudistuksen jälkeen osa avattarista ei näy kunnolla, vaan niitä pitää vieritellä jos ne haluaa nähdä. Samanlaiset vierityspalkit on ilmaantunut myös joihinkin viesteihin, jos niissä on sisäkkäsiä lainauksia.

Lotossa saa toiset ja toiset taas ei, heissan heissan heissulivei!


Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Huoltokatko su-ma -yönä klo, 4.12. klo 01.00 alkaen

Viesti Kirjoittaja Margot »

Okei, oon siis vaan tyhmä. Mitä uutta? :heh:
What color is your life?

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13262
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Vs: Huoltokatko su-ma -yönä klo, 4.12. klo 01.00 alkaen

Viesti Kirjoittaja AntSa »

Margot kirjoitti: Okei, oon siis vaan tyhmä. Mitä uutta? :heh:
ETKÄ OLE! Ihana Älykäs, Ylväs Kaunotar!!!  :ihana:  Sellaisen ensivaikutelman Sain!  Vai hämäsitkö vanhaa..?!?  :stupido:
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Huoltokatko su-ma -yönä klo, 4.12. klo 01.00 alkaen

Viesti Kirjoittaja Margot »

Ai kauheeta, tässähän vallan punastuu. :puna: En mä nyt sentään sua hämäisi! :hali:
What color is your life?

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Vs: Huoltokatko su-ma -yönä klo, 4.12. klo 01.00 alkaen

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Välitän päämajasta tietoa, että nämä layout-säädöt eivät ole valmiita. Liian ohuet ja liian paksut tekstit korjataan ensi tilassa, mutta koska tauosta tuli pitempi kuin piti, joitakin vähemmän tärkeitä säätöjä jätettiin myöhempään. Tärkeintä oli saada Kuppila takaisin nettiin kuin hioa kaikki detaljit. Kiitos kärsivällisyydestänne, toivottavasti ylläpito pääsee jossain vaiheessa nukkumaankin.  :hiips:
Hello Hi!

Avatar
minnie
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 26 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Vs: Huoltokatko su-ma -yönä klo, 4.12. klo 01.00 alkaen

Viesti Kirjoittaja minnie »

Margot kirjoitti: Tota noin, ainakin mun sähköpostiosoite oli pompannut näkyviin eikä sitä saa enää piilotettua. Vaihdoin nyt väliaikaisesti sellaisen osoitteen, jonka näkymisellä ei ole väliä.
Samixii! Laitoin asiasta tänne jo aamulla, luulin olevani ainut jolle oli käynyt noin...mutta ei haitanna mittää! Kyseessä on ns. roskasähköposti. :joojoo:
:mrgreen:
20th Century Boy Kuva
>Placebo<

Avatar
petri
Hovimestari
Hovimestari
Viestit: 396
Liittynyt: 09 Marras 2003, 01:49
Paikkakunta: Berlin

Vs: Huoltokatko su-ma -yönä klo, 4.12. klo 01.00 alkaen

Viesti Kirjoittaja petri »

Mulla oli tässä kohtaa pieni tauko jonka aikana kävin katsomassa vanhaa foorumia vanhalla palvelimella.

Itseasiassa tämän foorumin tyylitiedosto on muuttumaton, eli hoverit yms. ovat olleet päällä kaiken aikaa...  Samasta syystä kuviin on tullut vierityspalkkeja, eli koska foorumin tyyliä ei ole vielä säädetty uuteen pohjaan sopivaksi, vasen palsta on hieman liian kapea.

Siirron yhteydessä ainoastaan pohjasovelluksen tyylejä hiottiin, mutta nekin säädöt viedään vielä loppuun asti samalla kun foorumin tyylivirheet korjataan.

Onko Katja88:lla edelleen ongelma tuon sivuun siirtyneen sivun kanssa? (Tilauslomakelinkki on nyt oikealla puolella.)

Avatar
tsukinokawa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1265
Liittynyt: 12 Elo 2004, 14:20
Paikkakunta: jpää

Vs: Huoltokatko su-ma -yönä klo, 4.12. klo 01.00 alkaen

Viesti Kirjoittaja tsukinokawa »

petri kirjoitti: Onko Katja88:lla edelleen ongelma tuon sivuun siirtyneen sivun kanssa? (Tilauslomakelinkki on nyt oikealla puolella.)
ei ole enää ongelmia.
Trust me, my love
You live within me
So I'll never
Say good-bye to you

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Vs: Huoltokatko su-ma -yönä klo, 4.12. klo 01.00 alkaen

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Minulla ainakin toimii erinomaisesti. Vähän tuo tekstin ohuus joissain kohtaa pistää silmään, muttei sekään pahemmin haittaa.

Edit: Nytpä huomasinkin yhden ongelman: Äänestystulokset eivät minulla näy. Eli pääsen kyllä painamaan nappia, mutta mitään ei tapahdu, selain palautuu uudelleen äänestyskohtaan. Kun menen tulokset kohdasta, näkyy tulostaulukko, mutta kaikkien kappaleiden kohdalla on nollatulos. Sama tapahtuu sekä etusivulta että itse foorumin sivupalkista äänestäessä. Ja selaimena mulla on siis Firefox.
Viimeksi muokannut Hazel, 05 Joulu 2006, 21:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Vs: Huoltokatko su-ma -yönä klo, 4.12. klo 01.00 alkaen

Viesti Kirjoittaja Hazel »

No nyt se vinkuu, että evästeiden tulee olla päällä. Miten ne nyt ei muka tässä sivustossa pelaa, kun kaikkialla muualla pelaavat? Miten ne saa tähän erikseen asetettua päälle ja mikä ne on muka poistanut? Auttakaa nyt joku. Vaikkei kait noi äänestykset niin kamalan tärkeitä ole... :heh:
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33289
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Huoltokatko su-ma -yönä klo, 4.12. klo 01.00 alkaen

Viesti Kirjoittaja Pete »

Ei mullakaan nuo äänestykset toimi. Taitaa olla joku yleinen vika, joka varmasti jossakin vaiheessa korjataan.
Riskinä seniorilaumat

Vastaa Viestiin