Uutiset

Ik heb zorgen - palautteet ja tiedotteet. Voit kirjoittaa tänne ilman rekisteröitymistä.
TOTUUDENPUHUJA

Uutiset

Viesti Kirjoittaja TOTUUDENPUHUJA »



Etusivun uutisiin pitää saada päivämäärät tai joku muu keino, jolla osan uutisista huomaa heti vanhenneen. Ei ole relevantin tiedonvälityksen etujen mukaista, että siellä lukee edelleen esim. "Vuoden tärkein ilta? Suomen Euroviisujen finaali tänään" otsikkona. Se näyttää itse asiassa aika hölmöltä.

Talvella etusivulla oli uutinen jotensakin tähän tyyliin: "Melodifestivalen 1984 tänä lauantaina SVT:ssä". Se taisi olla siinä kolme viikkoa tuollaisena otsikkona. Aika moni varmaan luuli väärin sen tulevan jonakin jälkimmäisistä lauantaista.

Älkää siis käyttäkö tänään/huomenna/eilen-ilmaisuja, vaan mieluummin päivämääriä, jos ette ole poistamassa niitä HETI tapahtuman (päivän) jälkeen etusivulta.


Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Uutiset

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

TOTUUDENPUHUJA kirjoitti: Se näyttää itse asiassa aika hölmöltä.
Minusta nuo käyttämäsi pystyviivat näyttävät hölmöiltä. :sorivaan:
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

TOTUUDENPUHUJA

Vs: Uutiset

Viesti Kirjoittaja TOTUUDENPUHUJA »


Marjukka kirjoitti: Minusta nuo käyttämäsi pystyviivat näyttävät hölmöiltä. :sorivaan:

Tyypillinen viisukuppilan adminin kommentti, vika käännetään kritisoijaan, "mitään ei ole kuppilassa vikana".


Miksette saman tien poista palautekanavia, niin ne eivät häiritse arvoisan sisäpiirin keskinäistä hekumointia täydelliseksi tekemässään foorumissa?!


Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Uutiset

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Niin se metsä vastaa kuin sinne huudetaankin... Ethän sinäkään vaivaudu kertomaan, mitä ajat takaa naurettavilla pystyviivoillasi... Etkä muutenkaan vaivaudu vastailemaan ihmisten sinulle esittämiin kysymyksiin (Kypros Kypros Kypros  :heh:).

Sitten odotat jonkin sortin "palvelua" töykeään VAATIMUS-muotoon esitetylle kommentillesi. Ystävällisen pyynnön tai kauniisti tehdyn ehdotuksen ymmärtäisi mutta kun sävy on tämä:
TOTUUDENPUHUJA kirjoitti:Etusivun uutisiin pitää saada päivämäärät tai joku muu keino, jolla osan uutisista huomaa heti vanhenneen.
...

Älkää siis käyttäkö tänään/huomenna/eilen-ilmaisuja
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

TOTUUDENPUHUJA

Vs: Uutiset

Viesti Kirjoittaja TOTUUDENPUHUJA »


Täällähän alkaa olla trafiikkia, kuin korppeja haaskalla.
tonywerner kirjoitti: Sitten odotat jonkin sortin "palvelua" töykeään VAATIMUS-muotoon esitetylle kommentillesi. Ystävällisen pyynnön tai kauniisti tehdyn ehdotuksen ymmärtäisi mutta kun sävy on tämä:

No jos tähän mennessä ei ole omatoimisesti hoksattu korjata tilannetta, niin kyllä jonkun täytyy sitä tässä vaiheessa kovin sanoin vaatia. Toi epäkohtahan saa näyttämään sivuston vanhalta ja päivittämättömältä, mikä on web-julkaisun suurimpia vitsauksia. Mutta täällä on just sitä politiikkaa, että "kaikkihan sen tietävät, että tapahtuma on jo mennyt"...

Perusasiat opetettava näköjään.


Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Vs: Uutiset

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

|
Minusta ihan asiallinen huomautus tuo totuudenpuhujan huomio. Samaa olen ajatellut etusivua katsellessani.
|
Tosin vähintään yhtä aiheellinen on vaatimus noiden raivostuttavien pystyviivojen hylkäämiseksi. Itse en vain pysty ottamaan vakavasti sellaisen kirjoittajan viestejä, joka kaikista ystävällisistäkin huomautuksista huolimatta jaksaa ärsyttää noinkin typerällä asialla muita palstalaisia.
|
|
Ja yksi vielä: toivottavasti Kuppilan viimeinen: |
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
minnie
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 26 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Vs: Uutiset

Viesti Kirjoittaja minnie »

TOTUUDENPUHUJA kirjoitti: |
|
Etusivun uutisiin pitää saada päivämäärät tai joku muu keino, jolla osan uutisista huomaa heti vanhenneen. Ei ole relevantin tiedonvälityksen etujen mukaista, että siellä lukee edelleen esim. "Vuoden tärkein ilta? Suomen Euroviisujen finaali tänään" otsikkona. Se näyttää itse asiassa aika hölmöltä.

|
Älkää siis käyttäkö tänään/huomenna/eilen-ilmaisuja, vaan mieluummin päivämääriä, jos ette ole poistamassa niitä HETI tapahtuman (päivän) jälkeen etusivulta.
|
|
TOTUUDENPUHUJA kirjoitti: |
|
Marjukka kirjoitti: Minusta nuo käyttämäsi pystyviivat näyttävät hölmöiltä. :sorivaan:
|
|
Tyypillinen viisukuppilan adminin kommentti, vika käännetään kritisoijaan, "mitään ei ole kuppilassa vikana".
|
|
Miksette saman tien poista palautekanavia, niin ne eivät häiritse arvoisan sisäpiirin keskinäistä hekumointia täydelliseksi tekemässään foorumissa?!
|
|
:joojoo: Olen samaa mieltä noista vanhoista uutisista, joista ei aina tiedä ovatko vanhoja (tai ainakaan Kuppilan ulkopuoliset ei aktiivisesti niitä seuraavat ei tiedä).

Ja olen kyllä tuossakin samaa mieltä, että ei ole hyvän tavan mukaista admin:n vastata mielestäni ihan asialliseen kommenttiin epäasiallisesti, täysin liittymättä kirjoittajan kommentiin mm. vanhoista uutisista. Minusta se näytti hölmöltä. :/

Nostan kissan pöydälle: Muutenkin olen pidemmän aikaa ihmetellyt epäolennaisiin seikkoihin puuttumista valvojan osalta: oli kyse Kuppilalaisen käyttämistä pystyviivoista, fontin väristä sekä hymiömäärästä. Tuntuu että nämä muutaman Kuppilalaisen käyttämät persoonalliset viestiasut häiritsevät vain tiettyjä (aina samoja, jotka muutenkin aktiivisesti sekä valittavat valvojalle että myös itse syyllistyvät provoamiseen) tapauksia. Näin se minusta vaikuttaa... :hiips:
20th Century Boy Kuva
>Placebo<

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14187
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Vs: Uutiset

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Mukava, että etusivun juttuja luetaan, harvoin kun tulee palautetta. Esitetty epäkohta on nyt huomioitu, ja itse useimmat jutut sinne kirjoittaneena täytyy myöntää, että olin jotenkin väärin olettanut päivämäärän noissa jutuissa näkyvän kaikille. Jatkossa laitamme joko päivämäärän näkyviin tai vältämme muita epämääräisiä ajan ilmaisuja tekstissä. Onhan se kurjaa, jos joku alkaa tänä iltana katsomaan Euroviisuja, kun Viisukuppilan etusivulla niin erheellisesti sanotaan.  ;)
Hello Hi!

Avatar
ZetZet
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7878
Liittynyt: 02 Huhti 2004, 14:06

Vs: Uutiset

Viesti Kirjoittaja ZetZet »

Joo, pakko tunnustaa että mullakin yhtenä kuppilan uutistoimittajista tuo etusivu näyttäytyy toisennäköisenä - kun olen kirjautunut sisään, niinkuin yleensä aina olen koti- ja työkonellaani, näen päivämäärät. Mutta ilman tunnareitani niitä ei näy.

Lotossa saa toiset ja toiset taas ei, heissan heissan heissulivei!


Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Vs: Uutiset

Viesti Kirjoittaja Naali »

Ja ulkomailta:

Minua häiritsee se, että moderaattoreilta odotetaan siveyden sipuli -käytöstä. Yksityishenkilöinä he kai suurimmaksi osaksi täällä kirjoittelevat. Mielestäni Marjukan kommentti ei edes ollut mitenkään törkeä, vain hänen oma ja ihan kohtuullisen asiallisesti ilmaistu mielipiteensä asiasta.
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Vs: Uutiset

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

minnie kirjoitti: Nostan kissan pöydälle: Muutenkin olen pidemmän aikaa ihmetellyt epäolennaisiin seikkoihin puuttumista valvojan osalta: oli kyse Kuppilalaisen käyttämistä pystyviivoista, fontin väristä sekä hymiömäärästä. Tuntuu että nämä muutaman Kuppilalaisen käyttämät persoonalliset viestiasut häiritsevät vain tiettyjä (aina samoja, jotka muutenkin aktiivisesti sekä valittavat valvojalle että myös itse syyllistyvät provoamiseen) tapauksia. Näin se minusta vaikuttaa... :hiips:
Ne eivät ole epäolennaisia seikkoja, vaan ihan kuppilan sääntöjen(/ohjeiden) ja yleisen netiketin noudattamista. Sitähän voisi olettaa kaikilta ja minä ainakin oletan. Hymiöt, värit ja fonttikoot ovat tehokeinoja, jotka vain menettävät tehonsa, jos niitä viljellään liikaa.
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33182
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Uutiset

Viesti Kirjoittaja Pete »

Naali kirjoitti: Minua häiritsee se, että moderaattoreilta odotetaan siveyden sipuli -käytöstä. Mielestäni Marjukan kommentti ei edes ollut mitenkään törkeä, vain hänen oma ja ihan kohtuullisen asiallisesti ilmaistu mielipiteensä asiasta.
Olen täsmälleen samaa mieltä. :joojoo:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
minnie
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 26 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Vs: Uutiset

Viesti Kirjoittaja minnie »

Jee tosi ihkuu Ville! :tapu: Margotin persoonallinen ja perusteltu valinta. Jee tosi ihkuu! :tapu:

Tää harrastaa kans itsepiiskausta, pakko mennä taas piiskauspuuhiin. :(

Olen eri mieltä. Jos kerta kirjoittavat yksityishenkilönä, niin kyllä yksityishenkilöltäkin odotetaan täällä asiaan liittyvää kommentointia, eikä off-topicia. Kuten Marjukan tapauksessa liittyen Totuudenpuhujan tän ketjun aloitusviestiin. Tietääkseni se on hyvän netiketin mukaista, vai? Ja mitä tulee provosointiin, niin hyvä esimerkki on taas tuossa yllä ennen Naalin viestiä.
20th Century Boy Kuva
>Placebo<

TOTUUDENPUHUJA

Vs: Uutiset

Viesti Kirjoittaja TOTUUDENPUHUJA »



Hellanlettas, mihis kuppilalaisten ja modsien tiukkapipoisuus nyt katosi, kun kaikkia lapsettaa? Ai, joskus leikki on sallittua, joskus taas ei, ja ketju lukitaan kiinni tai viestit siirretään...

Ailahtelevaa ja puolueellista politiikkaa, joka riippuu siitä, kuka tekee ja mitä. Ainakin paljastui sisäpiiriläisten rengas, jolle on sallittua vähäs mikäkin off topic, renkutus ja häirintä.


Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Uutiset

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Olen tässä muotoillut asiallisemman sävyistä vastausta, mutta kuolen nauruun, tää ketjuhan on ihan hillitön  :rofl: Voiko tänne nyt vastata enää, kun tää on ihan lähtenyt lapasesta? Repesin tuolle kwakin vyörytykselle ylempänä.


Pääpiirteittäin: kyllä, modet ovat täällä yksityishenkilöitä ja tämä on yksityishenkilöiden ylläpitämä sivusto.  Ei tarvitse olla Kuva ketään kohtaan, jotka esittävät asiansa tarpeettoman ylimielisesti tai muuten pönösti. Ei siihen mikään velvoita. Kyllä täällä kuitenkin yleensä palautteet noteerataan, eikä ylläpito ole kasvoton kahdeksasta-neljään -hallintoputiikki, vaan keskusteluyhteyteen pääsee halutessaan. Monta teknistä tai toiminnallista ominaisuutta on fiksattu uusiksi käyttäjien aloitteesta ja aina kun tulee uudistuksia, yritetään kuunnella palautteita ja viedä asioita siihen suuntaan, mihin toivotaan. Oletteko joskus lähettäneet asiallista palautetta aiheesta ja siihen ei olla reagoitu mitenkään? Toivottavasti aika harvoin kuitenkin. Yleisen netiketin toteutumista yritämme mahdollisuuksien mukaan tukea, mutta aika sallivaahan tämä on ollut ja tulee varmaan olemaan.

Kun Totuudenpuhuja ei viitsinyt esittää asiaansa asiallisesti, niin en minäkään viitsinyt panostaa juuri ihmeemmin. Onko se keneltäkään pois, että esittäisi sen palautteensa normaaliin, ihmismäiseen sävyyn? :roll:  Jos siihen reagoi vastaavalla tavalla, niin heti tullaan nillittämään, että "just noin adminit reagoi, kun vähän arvostelee" :heh: Itse asiasta: olemme ottaneet vinkistä vaarin, ja pyrimme uutisten ylläpidossa huomioimaan tuon ajan tasalla olon paremmin. Pointti on hyvinkin relevantti. Yritämme nyt sisältöä toimittavien henkilöiden kesken muistaa, että vanhentuvia ajanilmauksia, otsikoita ja tekstejä päivitettäisiin siten, että ajankohtaisesta "NYT! TÄNÄÄN!" -tiedotteesta tulisi ajankohdan mentyä yleisluontoisempi, pysyvä uutinen aiheesta. Tämä on kuitenkin useimmiten kunkin artikkelin kirjoittajan muistin varassa. Toivotaan, että tilanne kohenee. Etusivu ei toisaalta nyt päivity yhtä tiuhaan tahtiin kuin viisuviikoilla, koska niin paljoa ei ole uutisoitavaa ja toimituskuntakin lie jossain toipumislomalla.
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Cyrano
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4856
Liittynyt: 22 Marras 2005, 14:55

Vs: Uutiset

Viesti Kirjoittaja Cyrano »

Jos jotain tapahtuu tänään, niin tottakai otsikossa pitää lukea Tapahtuu tänään.

Joillakin saiteilla tulee automaattisesti uutisen yhteyteen pienellä fontilla päivä (ja kellonaika) jolloin kyseinen tieto on lisätty.
Jotkut lisää manuaalisesti nettisivunsa alalaitaan Päivitetty xx.xx.xxxx
Tämä tieto on hyödyllinen silloin kun on kyseessä joku pysyvä sivu, jota päivitetään epäsäännöllisesti.

Jos juttu säilötään arkistoon, niin silloin on hyödyllistä tietää mistä päivästä oli kyse.
Joskus saattaa osoittautua tärkeäksi tieto siitä milloin juttu lykättiin nettiin (mahdolliset erimielisyydet).

Tältä kaikelta hässäkältä välttyy jos laittaa päivämäärän jo otsikkoon
"Tämä häppeninki tänään 10.5." sikäli kun ajankohtaa tarvitsee alleviivata eli jos ajankohta ei selviä asiayhteydestä muutoin.

Sähköpostissa on hyödyllistä käyttää mahdollisimman informatiivista otsikkoa,
kuten "Miitinki 8.3. klo 16,00", jolloin itse asia näkyy jo otsikossa ja ketä kiinnostaa voi avata viestin ja lukea lisää.
Joissakin Viisukuppilan ketjujen nimissä on noudatettu tätä metodia.
Kun rakkaus kerran voittaa, pois ihmisten kateus silloin jää.
Kun päivä tuo kerran koittaa, se kaikki kansat yhdistää.
Voi rakkaus tuskan poistaa, ei ihmiset sotiaan silloin käy.
Vain aurinko lämmin loistaa ja pelkoa ei missään näy.

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Vs: Uutiset

Viesti Kirjoittaja Violette »

Voisko noihin uutisiin muuten tosiaan saada vielä ne päivämäärät vaikka otsikon alle tms.? :miettii:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14187
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Vs: Uutiset

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Kirjoitus tyyleistä keskustelu jatkuu

täällä.


/P
Hello Hi!

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Uutiset

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

YLE:n viisusivuilla on etusivulla tämmönen uutinen:
Euroviisurekvisiitan suosio yllätti järjestäjät – huominen myyntitilaisuus on
peruttu


Euroviisutavaroiden huominen myyntitilaisuus on peruttu, koska suurin osa tavaroista ehti loppua jo ensimmäisten kolmen tunnin aikana!
Mä tiennytkään, että huomenna sunnuntaina piti olla myyntitilaisuus  :roll:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Vastaa Viestiin