PUUTELISTA UUDESSA FOORUMISOFTASSA

Ik heb zorgen - palautteet ja tiedotteet. Voit kirjoittaa tänne ilman rekisteröitymistä.
Avatar
Kosti-71
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6834
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 01:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: PUUTELISTA UUDESSA FOORUMISOFTASSA

Viesti Kirjoittaja Kosti-71 »

En tiedä onko tää mikään puute mut mua se kuitenkin häiritsee. MIksi lukemattomat viestit listalta ei poistu mikään viesti vaikka olen merkannut sen luetuksi. Se häiritsee mua kamalasti.

Hups, ei täällä olekkaan sellaista toimintoa kuin edellisen käynnin jälkeen tulleet uudet viesti. Sellaista siis kaipaan.

Ja sitten olis pieni toive. Ne viestit joita en ole lukenut niin voisiko ne näkyä jotenkin eri värillä. Niiden hahmottaminen todella vaikeaa.

Avatar
admin
Ravintolapäällikkö
Ravintolapäällikkö
Viestit: 339
Liittynyt: 09 Marras 2003, 01:00
Paikkakunta: Gran Canaria

Re: PUUTELISTA UUDESSA FOORUMISOFTASSA

Viesti Kirjoittaja admin »

Yksityisviestien oletusmäärä oli vain 50 kappaletta, josta seurasi se että softa poisti niistä osan. Kiireesti kun saimme tämän tietoomme niin viestimäärä tuplattiin samantien. Kansioita voi luoda jopa 10 kappaletta joihin jokaiseen mahtuu siis 100 viestiä.

Kirjoitan ohjeet vanhojen viestien lukemisen osalta loppuun tämän illan aikana ja lähettelen sitä yksäreinä sitä kaipaaville. Ohjeen kanssa viestit pääsee lukemaan muttei siirtämään tähän uuteen foorumiin.

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Re: PUUTELISTA UUDESSA FOORUMISOFTASSA

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

admin kirjoitti:Kirjoitan ohjeet vanhojen viestien lukemisen osalta loppuun tämän illan aikana ja lähettelen sitä yksäreinä sitä kaipaaville. Ohjeen kanssa viestit pääsee lukemaan muttei siirtämään tähän uuteen foorumiin.
kiitti vaan :niinpa: :niinpa: :niinpa: :niinpa: :niinpa: :niinpa:

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: PUUTELISTA UUDESSA FOORUMISOFTASSA

Viesti Kirjoittaja Margot »

Öh, minä olen kyllä erittäin erittäin kiitollinen siitä, että ylläpito viitsii nähdä vaivaa tällaisen asian takia. :joojoo: Mulle on tärkeää päästä lukemaan vanhat viestini ja pistämään muistiin tärkeimmät. Ei niitä tänne foorumille tartte saadakaan. Parempihan ne on kopioida omalle koneelle, ettei tää draama toistu. Siis iso kiitos ylläpidolle. <3
What color is your life?

Avatar
Halla
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3564
Liittynyt: 21 Elo 2005, 22:10
Paikkakunta: Turku

Re: PUUTELISTA UUDESSA FOORUMISOFTASSA

Viesti Kirjoittaja Halla »

Kosti-71 kirjoitti:En tiedä onko tää mikään puute mut mua se kuitenkin häiritsee. MIksi lukemattomat viestit listalta ei poistu mikään viesti vaikka olen merkannut sen luetuksi. Se häiritsee mua kamalasti.

Hups, ei täällä olekkaan sellaista toimintoa kuin edellisen käynnin jälkeen tulleet uudet viesti. Sellaista siis kaipaan.

Ja sitten olis pieni toive. Ne viestit joita en ole lukenut niin voisiko ne näkyä jotenkin eri värillä. Niiden hahmottaminen todella vaikeaa.

Mä komppailen Kostia. Nyt uusien viestien lukeminen on jotenkin kauhean vaikeaa, mä ehdin jo nin tottua siihen "edelliset viestit" -toimintoon. Siis siihen, joka näyttää ainoastaan ne lukemattomat viestit. :) Samoin noita värisymboleita pitäisi saada hieman erilaisiksi, nyt ei vanha meinaa saada selvää, että minkäs ketjun sitä justiinsa luki. ;)
Se on paljon parempi.... ettei ala ittellensä mitään rimoja duunailemaan minnekään tai kurottaa minnekään... -Remu-

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: PUUTELISTA UUDESSA FOORUMISOFTASSA

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Lukemattomien viestien lista on huono nyt. :( Käytyjen ketjujen pitäisi poistua listalta sitä mukaa kun niitä lukee. Eikä edes "Mark forums read" merkannut viestejä luetuksi vaan siellä ne ovat edelleen. :niinpa:

Yksäriasiaan en vielä voi ottaa kantaa, kun en ole vielä eksynyt yksäripuolelle asti uudessa Kuppilassa... Toivottavasti jotkut vuosia säilytetyt viestit ovat jotenkin pelastettavissa.

Mutta hienolta tämä uusi Kuppila näyttää! :peukku: :tuuletus:

Avatar
Halla
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3564
Liittynyt: 21 Elo 2005, 22:10
Paikkakunta: Turku

Re: PUUTELISTA UUDESSA FOORUMISOFTASSA

Viesti Kirjoittaja Halla »

Nuo yksärit ovat muutenkin ihan sekaisin. Siellä on saapuneitten ja lähetettyjen viestien listalla kauhea määrä sellaisia viestejä, jotka mä taatusti olen poistanut jo aikoja sitten. noh, napsinpas nuokin sitten aikani kuluksi kuuseen. :mrgreen:
Se on paljon parempi.... ettei ala ittellensä mitään rimoja duunailemaan minnekään tai kurottaa minnekään... -Remu-

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: PUUTELISTA UUDESSA FOORUMISOFTASSA

Viesti Kirjoittaja Margot »

Toi kauan sitten poistettujen yksäreiden ilmestyminen takaisin tuntuu olevan joku yleinen ongelma. Toisella foorumilla kävi samalla tavalla, että kauan sitten poistettuja viestejä ilmestyi siirrossa takaisin. Oli muuten aika friikki kokemus lukea jotain vuosia vanhoja yksäreitä, joita ei ollut tarkoituksella säästänyt. :shock:
What color is your life?

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: PUUTELISTA UUDESSA FOORUMISOFTASSA

Viesti Kirjoittaja Margot »

Tää nyt ei ole kiirelistan kärjessä, mut linkit voisi aueta automaattisesti uuteen ikkunaan. :)
What color is your life?

Avatar
admin
Ravintolapäällikkö
Ravintolapäällikkö
Viestit: 339
Liittynyt: 09 Marras 2003, 01:00
Paikkakunta: Gran Canaria

Re: PUUTELISTA UUDESSA FOORUMISOFTASSA

Viesti Kirjoittaja admin »

JeSSSe kirjoitti:
admin kirjoitti:Kirjoitan ohjeet vanhojen viestien lukemisen osalta loppuun tämän illan aikana ja lähettelen sitä yksäreinä sitä kaipaaville. Ohjeen kanssa viestit pääsee lukemaan muttei siirtämään tähän uuteen foorumiin.
kiitti vaan :niinpa: :niinpa: :niinpa: :niinpa: :niinpa: :niinpa:
No kukaan ei estä sua lähettämästä niitä viestejä itsellesi.

Avatar
kwak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9534
Liittynyt: 06 Joulu 2004, 19:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: PUUTELISTA UUDESSA FOORUMISOFTASSA

Viesti Kirjoittaja kwak »

Pikkujuttu, mutta häiritsevä: Tässä uudessa versiossa avatar on tuossa viestin vasemmassa reunassa käyttäjänimen yläpuolella, mutta eikö olisi loogisempaa, että ylimmäisenä olisi viestin kirjottajan nimi, että tietää kenen viestiä lukee? :mitvit:

Avatar
minnie
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 26 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Re: PUUTELISTA UUDESSA FOORUMISOFTASSA

Viesti Kirjoittaja minnie »

kwak kirjoitti:Pikkujuttu, mutta häiritsevä: Tässä uudessa versiossa avatar on tuossa viestin vasemmassa reunassa käyttäjänimen yläpuolella, mutta eikö olisi loogisempaa, että ylimmäisenä olisi viestin kirjottajan nimi, että tietää kenen viestiä lukee? :mitvit:
:mitvit: :mitvit: :mitvit: Kyl mä tiedän kenen viestiä nyt luin. Kwak lukee kahdessa paikassa samaisessa viestissään. Eli kwakin viestiä luen. :plop:
20th Century Boy Kuva
>Placebo<

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33187
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: PUUTELISTA UUDESSA FOORUMISOFTASSA

Viesti Kirjoittaja Pete »

kwak kirjoitti:Pikkujuttu, mutta häiritsevä: Tässä uudessa versiossa avatar on tuossa viestin vasemmassa reunassa käyttäjänimen yläpuolella, mutta eikö olisi loogisempaa, että ylimmäisenä olisi viestin kirjottajan nimi, että tietää kenen viestiä lukee? :mitvit:
Samanlaista muutosta kaipailisin minäkin. :joojoo:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: PUUTELISTA UUDESSA FOORUMISOFTASSA

Viesti Kirjoittaja Margot »

Joo, nick voisi olla avan yläpuolella. Muutenkin mulla on paha tapa kattoa vaan avattaria, jolloin saatan luulla jotain kirjoittajaa joksikin toiseksi ties kuinka kauan.
What color is your life?

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16680
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: PUUTELISTA UUDESSA FOORUMISOFTASSA

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Margot kirjoitti:Tää nyt ei ole kiirelistan kärjessä, mut linkit voisi aueta automaattisesti uuteen ikkunaan. :)
Vastustan. Minusta kuuluu käyttäjän itsensä päätäntävaltaan, miten linkkinsä haluaa.

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: PUUTELISTA UUDESSA FOORUMISOFTASSA

Viesti Kirjoittaja Margot »

No kiva vastustaa. :draamaa: Eipä tuo nyt vakava asia kyllä ole. Voin opetella klikkaamaan ne uuteen ikkunaan, olen vaan tottunut suoraan klikkaamaan foorumien linkkejä. Yleensä ne aukeaa uuteen ikkunaan, tai ainakin kaikilla mun käyttämillä foorumeilla.
What color is your life?

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: PUUTELISTA UUDESSA FOORUMISOFTASSA

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Mun mielestä ne saisivat kyllä aueta automaattisesti omaan ikkunaan, en nyt ikinä muista sitä itse määrittää. Ärsyttää, kun avaa vaikka tuubin soittamaan jotain ja samalla menee kuppila. Paljon hankalampaa sitä availla taas uudestaan.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14187
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: PUUTELISTA UUDESSA FOORUMISOFTASSA

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Jvvv kirjoitti:Lukemattomien viestien lista on huono nyt. :( Käytyjen ketjujen pitäisi poistua listalta sitä mukaa kun niitä lukee. Eikä edes "Mark forums read" merkannut viestejä luetuksi vaan siellä ne ovat edelleen. :niinpa:

Yksäriasiaan en vielä voi ottaa kantaa, kun en ole vielä eksynyt yksäripuolelle asti uudessa Kuppilassa... Toivottavasti jotkut vuosia säilytetyt viestit ovat jotenkin pelastettavissa.

Mutta hienolta tämä uusi Kuppila näyttää! :peukku: :tuuletus:
Se "mark forums read" poistaa sen uusien viestien merkin niiden viestien edestä. Se koko lista sitten siivoutuu sillä "delete all forum cookies" napilla, tosin joutuu uudelleen kirjautumaan sisään sen jälkeen. Mullakin kesti hetken tottua tuohon listaan, josta viestit eivät poistuneetkaan. On se ehkä joskus hyväkin, kun esim viime versiossa se lista tyhjeni, jos joskus tipahti vahingossa ulos Kuppilasta.

Avatar
kwak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9534
Liittynyt: 06 Joulu 2004, 19:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: PUUTELISTA UUDESSA FOORUMISOFTASSA

Viesti Kirjoittaja kwak »

Mä en ainakaan voi tarkastella muiden käyttäjien profiileja ollenkaan. Tulee vain tyhjä sivu linkin painamisen jälkeen. Varmaan tuo on vielä työn alla tai sitten oon kaikkien kuppilalaisten vihamies-listalla! :draamaa: :mrgreen:

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Re: PUUTELISTA UUDESSA FOORUMISOFTASSA

Viesti Kirjoittaja Naali »

Kyllä mulla vaan toimii. :mitvit:

Muoks: testattu sekä FF että IE
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
kwak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9534
Liittynyt: 06 Joulu 2004, 19:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: PUUTELISTA UUDESSA FOORUMISOFTASSA

Viesti Kirjoittaja kwak »

Naali kirjoitti:Kyllä mulla vaan toimii. :mitvit:

Muoks: testattu sekä FF että IE
:mitvit:

Mulle tulee (IE) vaan teksti ruutuun, että "Tarkastelee profiilia Naali" eikä sen alla sitten ole yhtään mitään. :sorivaan:

Kokeilin huvikseni Firefoxilla ja sillä tuo toimii! Mikähän tuossa Eksloorerissa sitten on, kun ei toimi... :raaps:

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16680
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: PUUTELISTA UUDESSA FOORUMISOFTASSA

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Hazel kirjoitti:Mun mielestä ne saisivat kyllä aueta automaattisesti omaan ikkunaan, en nyt ikinä muista sitä itse määrittää.
Määrittää? :raaps: Eihän siinä sen kummempaa tarvitse kuin klikata linkkiä ykköspainikkeen sijaan keskimmäisellä/rullalla.
JuhaUK kirjoitti: Se "mark forums read" poistaa sen uusien viestien merkin niiden viestien edestä. Se koko lista sitten siivoutuu sillä "delete all forum cookies" napilla, tosin joutuu uudelleen kirjautumaan sisään sen jälkeen. Mullakin kesti hetken tottua tuohon listaan, josta viestit eivät poistuneetkaan. On se ehkä joskus hyväkin, kun esim viime versiossa se lista tyhjeni, jos joskus tipahti vahingossa ulos Kuppilasta.
Minusta on tosi kätevää, että myös luetut uudet aiheet näkyvät listassa. Tämä poistaa muunmuassa sen ongelman, että kun on ensin selannut läpi ensimmäisen sivun ja pullautellut kiinnostavat aiheet uusille välilehdille, toiselle sivulle mennessä lista päivittyy ja alun perin kakkossivun alussa olleita luiskahtaa ykkössivulle ja jää näin näkemättä. Toisaalta samalla näkee kätevästi, ettei ketjuun ole tullut uusia viestejä, sen sijaan, että tarvitsisi päätellä tämä aiheen puuttumisesta listalta.

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: PUUTELISTA UUDESSA FOORUMISOFTASSA

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Se oli kieltämättä ikävää, kun edellisessä Kuppilassa saattoi menettää lukemattomat viestit tipahtamalla Kuppilasta kesken kaiken. Silti jotenkin viehätyn enemmän siitä, että käymättömien ketjujen lista pienenee pienenemistään sitä mukaa kun niissä vierailee. Uusi lista kieltämättä päivittyy kiitettävästi aina sinne palatessani, vaikkapa vain back-nappia painamalla.

Mitä linkkien avaamiseen tulee, eikö jo jonkun sortin nettietikettikin suosita sivuston ulkopuolisten linkkien avaamista uuteen ikkunaan? Näin on paras, yleisesti totuttu käytäntö ja siihen turvautukaamme Kuppilassakin edelleen. :joojoo:

Tuo "Delete all cookies" on loppujen lopuksi hyvin turha, pienemmällä vaivalla vain kirjaudun ulos ja saman tien uudelleen sisään poistaakseni luetut ketjut. Tosin maalaisjärjellä luulisi olevan helpompikin vaihtoehto noinkin oleelliseen toimitukseen? :mitvit:

EDIT: Hei, huomautus! Nykyisen, uuden systeemin pahin virhe on se, että se nollaa lukemattomat viestit näköjään automaattisesti uloskirjautuessa. Jos siis tulen vain piipahtamaan viikon tauon jälkeen Kuppilassa lukemassa esim. saapuneen yksärin, menetän koko viikon viestien lukemisen kirjautuessani samantien ulos. Eihän se nyt niin voi olla!? Eikö sitä vanhaa käytäntöä mitenkään saa tähän uuteen Kuppilaan? :aivanmaassa:

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: PUUTELISTA UUDESSA FOORUMISOFTASSA

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

UFOPOLI kirjoitti:
Hazel kirjoitti:Mun mielestä ne saisivat kyllä aueta automaattisesti omaan ikkunaan, en nyt ikinä muista sitä itse määrittää.
Määrittää? :raaps: Eihän siinä sen kummempaa tarvitse kuin klikata linkkiä ykköspainikkeen sijaan keskimmäisellä/rullalla.
Tarkoitat kai oikealla napilla. Mulla ei ainakaan tapahdu mitään rullaa painamalla.
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Re: PUUTELISTA UUDESSA FOORUMISOFTASSA

Viesti Kirjoittaja Naali »

Uusi välilehti: ctrl + vasen nappi :vonkaus:

Edit: osasin. :heh:

Edit2: Toimii mulla näköjään toi keskinappikin uutena välilehtenä. Tosin mulla on vaan kaksi nappia... :heh:
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: PUUTELISTA UUDESSA FOORUMISOFTASSA

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Toimii niin, mutten mä sitä täällä ikinä muista, kun kaikilla muilla foorumeilla se on tarpeetonta muistaa :heh: . Uuteen ikkunaan vaan automaattisesti, eikös niin :joojoo: .
Muuten, onko jonkun mielestä (Ufopoli esim.) sitten jotain haittaa noista uusista avautuvista ikkunoista?
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: PUUTELISTA UUDESSA FOORUMISOFTASSA

Viesti Kirjoittaja Margot »

Haittana voisi kai pitää sitä, että silloin linkkiä ei voi mitenkään avata samaan ikkunaan. En tosin keksi, mitä se haittaisi keskustelufoorumilla. :miettii: Jossain muualla se ehkä voisi olla ärsyttävää.
What color is your life?

Avatar
admin
Ravintolapäällikkö
Ravintolapäällikkö
Viestit: 339
Liittynyt: 09 Marras 2003, 01:00
Paikkakunta: Gran Canaria

Re: PUUTELISTA UUDESSA FOORUMISOFTASSA

Viesti Kirjoittaja admin »

Uuteen ikkunaan ehdottomasti. Katson mikä tuohon auttaa.

Avatar
Huilumies
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5351
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 15:20
Paikkakunta: Vantaa

Re: PUUTELISTA UUDESSA FOORUMISOFTASSA

Viesti Kirjoittaja Huilumies »

Minulle on saapunut yksäri mutten pysty lukemaan sitä! Deletoin varmuuden vuoksi yli 5 vanhaa viestiä jotta se ei olisi kiintiön täyttymisestä kiinni. Mutta edelleen: klikkaan viestiä, se ehkä aukeaakin mutta jää sen yksäriviestilistan alle! Se lista ei siis suostu poistumaan näkyvistä jotta pääsisin lukemaan viestini. Ja uutta viestinlukuikkunaakaan ei siis aukea.

Neuvoja tai korjauksia kiitos...

Avatar
Katten-Gustaf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11843
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 17:29
Paikkakunta: Siellä sun täällä...

Re: PUUTELISTA UUDESSA FOORUMISOFTASSA

Viesti Kirjoittaja Katten-Gustaf »

Ootko klikannut sitä "vapauta pidätetyt viestit" tjsp...

Ne eivät nimittäin avaudu automaattisesti, kun poistat viestejä saapuneet-laatikosta.

Kunhan arvailen... :hiips:
...kan inte säga nej,
jag måste släppa tag,
du vinner över mig...

Vastaa Viestiin