Kuppilan tulevaisuus

Ik heb zorgen - palautteet ja tiedotteet. Voit kirjoittaa tänne ilman rekisteröitymistä.
Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Kuppilan tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Timoteus kirjoitti:Käytännössä siis lienee paras laatia ketjuun tarkempi ohjeistus ja mahdollisesti nimetä se uudelleen (ehdotuksia?).
Minä jo suunnittelin avaavani sellaisen "suosittelen tätä kappaletta" -ketjun, mutta tuon "Now playing" voisi muuttaa sellaiseksi ja sitten ohjeistukseksi, että kaikille viisufaneille tuttuja euroviisukappaleita ei tarvitse "suositella" :heh:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Nehaka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3689
Liittynyt: 03 Loka 2006, 20:41

Re: Kuppilan tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Nehaka »

Kannatan Wörnerin ideaa. :joo: Ohjeistuksessa voisi pyytää kertomaan hieman bändistä/laulajasta ja tyylilajista, jos kyseessä ei ole maailmankuulu biisi ja tietysti pitää kertoa, miksi biisi on niin mainio. Tällaista ketjua lukisin mielelläni. Kuppilastahan löytyy faneja monenlaisille erilaisille musiikkityyleille.
Practically perfect people never permit sentiment to muddle their thinking.

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Kuppilan tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Timoteus kirjoitti:(IMO, Arvostelurumbakin on hieman ongelmallinen ketju. Minusta "ihan kiva, kolme tähteä" -tyyppinen arvostelu ei ole vielä arvostelu. Arvosana se kyllä on mutta arvostelu vaatisi jo jotakin perusteen puolikastakin, jollaisia ketjusta harvoin löytyy.)
Joo, juuri tuon takia on vähän mennyt oma fiilis tuosta arvostelurumba ketjusta. :lohduton: Aluksi tykkäsin tosi paljon tuosta ketjusta, oppi uusia viisuja ja oli oikeasti kivaa katsella mitä muut ovat mieltä viisuista, mutta pianhan tuo alkoi mennä siihen "Njää, ei mun tyyliä, 2 tähteä." arvosteluihin. :lohduton:

Musta on tosi kiva, että tänne tulee uusia kuppilalaisia ja uutta virtaa keskusteluihin, mutta valitettavasti osa ketjuista on mennyt chattimäiseksi, nostatetaan viestimäärää ja lainataan viisi edellistä viestiä omaan viestiin, joka on sitten täynnä lainauksia, ja perään laitetaan vaan "Samaa mieltä" :jupinaa: Ja sitten taas hehkutetaan yhtä artistia joka ikisessä keskustelussa. Vai pitäiskö tälle yhden artistin hehkutuksille perustaa oma ketju, jonne sitä voisi mennä hehkuttamaan yllin kyllin? :mrgreen:
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

i wanna be a toy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4000
Liittynyt: 01 Helmi 2006, 15:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuppilan tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja i wanna be a toy »

Saan varmaan vihat niskoilleni, mutta muutaman nimisirkun saavuttua tänne, on Kuppilasta tullut erittäin vähän kiinnostava. Jos suurinpirtein jokaiseen topiciin vastaa parilla sanalla tyyliin, tämä on hyvä tai huono, ei paljon huvita lukea viestejä :hiips: Samaan asiaan on varmaan niin moni "vanha" kuppilalainen kyllästynyt, kun heitä niin vähän enää täällä näkyy :eiei:
Ihan voitais olla ilman niitäkään siel näin.

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Kuppilan tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

Hmmm... hyvin pitkä hmmm. Mietin, ajattelen, enkä jaksa edelleenkään opetella monimutkaista "quottausta", ehkä jäin eniten miettimään ajatusta yhteisöllisyys. Tajunnanvirtaa ehkä. Sait kuitenkin ajattelemaan minut, Timoteus. Mitä onkaan yhteisö, sen säännöt ja monimutkaisuus kaikessa vaihtelevuudessaan?

Sooloilu ei tosiaankaan kuulu tänne. Tämä on yhteisö, jossa on pelisäännöt. Niitä ei aina sooloilija havaitse. Mietin jo tästä yhteisöstä erottautumista siksi, että Kuppilan tulevaisuus olisi parempi. Mutta tästä on jotenkin niin vaikeaa pitää näppinsä erossa. Ainahan sitä haluaa kuulla ja tietää, mitä kellekin kuuluu. Eikö totta?

PS: (tämä on nyt sitten oikeasti vitsi) Erottakaa turhat jäsenet, pitäkää parhaaksi katsomanne, käykää keskustelua te, jotka toisenne tunnette muutenkin, perustakaa jokin ihanien ihmisten täydellinen kerho, jossa kaikki on pelkkää täydellisyyttä)

PPS: kaikki musiikki on elämää.

Avatar
Soppis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 18 Touko 2004, 23:03
Paikkakunta: Tampere

Re: Kuppilan tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Soppis »

Jos kuppilasta poistuisivat viestimäärät, mitä tapahtuisi?

You and me, can't you see, we're playing with fire?
Tell me now, do you feel this burning desire?

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Kuppilan tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

^ Mulle ihan sama, paljonko on viestejä, mitä tarkotat tuolla?

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7182
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Kuppilan tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Mulle on myös ihan sama jos poistuisi.. Ei voisi vähempää kiinnostaa :mrgreen:
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
The_Sipi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8766
Liittynyt: 24 Touko 2006, 22:28
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Kuppilan tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja The_Sipi »

Soppis kirjoitti:Jos kuppilasta poistuisivat viestimäärät, mitä tapahtuisi?
Veikkaisin, että joidenkin nimikarahvien spämmäämiset vähenisi ja sitä myöten vanhempien kuppilalaisten viestittely lisääntyisi edes jossain määrin.
Mahatma Gandhi walked barefoot most of the time, causing lots of calluses on his feet. He also ate very little, which made him frail and with his odd diet, he suffered from bad breath. This made him... A super calloused fragile mystic hexed by halitosis.

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Kuppilan tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Naali »

Haluaisin kyllä kuulla nuoremmankin polven mielipiteitä kuppilasta ja siitä, mistä he täällä pitävät. :joojoo:
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Kuppilan tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

^ Vitsi kun pitää aina kaikkeen kommentoida, mutta osuit "naalinkantaan" kommentissasi. Tottakai, tulevaisuuden kuppilalaiset ovat jo täällä, ja heidän kommenttejaan ja kehitysehdotuksiaan olisi mukava lukea.

Avatar
+ Viisut +
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5053
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 09:46

Re: Kuppilan tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja + Viisut + »

No kun kerran nuoremmiltakin kaivataan kommenttia niin laitetaan sitten jotain.

Minusta *Kuppilassa on hyvää keskustelua, ja hyvä keskustelutaso. Minua ei haittaa jos joku floodaa koko ajan esim. "Kreikka on paras, Sakis on ihku" ja 10 :rakkaus: -hymiötä perään. Ei mua periaatteessa haittaa oikeen mitkään viestit.

Mutta kun täällä on jo K-18 ketjuja niin miksei voisi olla myös ketju alle 18-vuotiaille? :heh:
Who's the one that has the right?
Treat us wrong and tell us what is right?
Bringing crowd against the squad

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: Kuppilan tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja skidi »

+ Viisut + kirjoitti:Mutta kun täällä on jo K-18 ketjuja niin miksei voisi olla myös ketju alle 18-vuotiaille? :heh:
Sellaisen voi aivan hyvin perustaa. :joojoo: Olen muilla keskustelupalstoilla jopa nähnyt ketjuja, jotka on merkitty niin, että yläikäisiltä on kirjoittaminen kielletty. Ja me tottelemme sitä varmasti paremmin kuin alaikäiset K-18-merkintää :mrgreen:
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuppilan tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Yhtäkkiä tänään, kesken valkoviinilasillisen tukholmalaisessa pastaravintolassa, tämä ketju tuli mieleeni. Aloin miettiä, että jossain on menty pieleen, kun kuppila ei ole sama paikka kuin ennen vanhaan (n. vuosi, kaksi sitten).

Mikä sitten oli kuppilassa parempaa n. vuosi, kaksi sitten? Jos kirjautui päivän jälkeen sisään, tiesi, että mielenkiintoiset ketjut ovat taas täynnä mielenkiintoisia keskusteluja. Jos oli itse laittanut jonkun viestin tai kysymyksen, se oli lähes poikkeuksetta saanut mielenkiintoisia vastauksia ja perusteltuja sellaisia. Nykyään tuntuu, että perustellut ja mielenkiintoiset viestit (kenen tahansa) hukkuvat loputtomaan turhaan viestitulvaan.

En sitten kyllä tiedä mikä on ratkaisu. Ehkä se, että viestimäärä poistettaisiin näkyvistä? Onhan se vähän outoa, että itse olen ollut kuppilalainen kolme vuotta (ja monet kuppilalaiset minut tuntevatkin) ja joillain ihan uusilla, joita emme edes tunne, on kaksi kertaa enemmän viestejä kuin minulla. :roll: Siis pointti on se, että jos olen tänne kolmessa vuodessa saanut näpyteltyä (omasta mielestäni suht asiapitoitoista) 2500 viestiä, ja joku kirjoittaa puolessa vuodessa 4000, niin eikö jossain ole mätää? :roll:

Itsehän olen siis paljon kiitollisuudenvelassa kuppilalle, olen saanut täältä maailman ihanimman avomiehen JA maailman ihanimpia ystäviä. :ihana: Mutta nykyään olen kaikkien kanssa tekemisissä lähinnä Facebookissa, en enää täällä. :aivanmaassa:

Avatar
Miik
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4931
Liittynyt: 16 Huhti 2004, 10:46
Paikkakunta: Tampere

Re: Kuppilan tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Miik »

Hieno ja äärimmäisen osuva viesti Waddelta. :joojoo:
"anna abreu ehkä kuppilan uusi Arja Saijonma"
NimiIronia Pete "Suomi 2010 artistitoiveita"-ketjussa

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Kuppilan tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Violette »

Minusta tuntuu, että Kuppilan yleistila ei johdu ainoastaan viestispämmistä. Etenkin alkukeväästä on ollut kaikenlaisia draamoja, jotka ovat vähän rikkoneet rivejä. Henkilö A on suuttunut henkilölle B asiasta X, ja sitten henkilö C suuttuu henkilölle A, koska B on hänen hyvä kaverinsa, jolloin taas henkilö D suuttuu jollekulle jne. jne. ja homma jatkuu ketjureaktiona... No, erimielisyydet ja riidat kuuluvat aina asiaan, kun ihmiset tutustuvat toisiinsa hyvin. Se on elämää. Kun Kuppilassa on ollut vähän hiljaisempaa välillä, tietynlainen spämmäys on saanut päästä vapaasti valloilleen ja nyt, kun ilmapiiri alkaa muuten taas parantua (=kun jengi taas kirjoittaa tänne), onkin vähän vaikeaa tulla tänne kirjoittelemaan yhtään mitään kun koko palsta on täynnä turhaketta turhakkeen perään.

Siis pointtini: monet pienet asiat ovat johtaneet siihen, että ilmapiiri on täällä vähän tulehtunut ja keskustelu tyrehtynyt. Luonnollisesti tämä vaikuttaa myös viisupiirien yleiseen ilmapiiriin Viisukuppilan ulkopuolellakin. Nyt kuitenkin tuntuu siltä, että ilmapiiri on taas elpymässä hiljalleen, vai mitä olette mieltä...? Ehkä tästä joskus vielä noustaan...?
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
BronZe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1367
Liittynyt: 27 Marras 2003, 23:12
Paikkakunta: Turku

Re: Kuppilan tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja BronZe »

Mua alkoi hiukan ärsyttämään se, että vuoden passiivisina olleet ketjut siiryvät lukitulle osastolle. Tarkoituksena on nimittäin ollut jo jonkun aikaa kirjoittaa sekä "World of Warcraft" että "Puhetta Disneyn elokuvista" -ketjuihin, mutta nyt molemmat noista ketjuista on mennyt tuonne arkistoon. :niinpa: Mielestäni olisi erittäin turhaa muodostaa näille aiheille omat uudet ketjunsa ja hajoittaa keskustelu useampaan ketjuun, kun kaikki aikaisempi keskustelu on käyty noissa ketjuissa. :eiei: Onko tuo vanhojen ketjujen lukitseminen todella niin tarpeellista? :mitvit:

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30534
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Kuppilan tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

BronZe kirjoitti:Mua alkoi hiukan ärsyttämään se, että vuoden passiivisina olleet ketjut siiryvät lukitulle osastolle. (...) Onko tuo vanhojen ketjujen lukitseminen todella niin tarpeellista? :mitvit:
Vuosi on tällaisella foorumilla sen verran pitkä aika, että useimmissa tapauksissa niin pitkään hiljaisena olleen ketjun elvyttämisen sijaan on parempi aloittaa uusi. Tyypillisesti roskisdyykkarin henkiin elvyttämän ikivanhan ketjun uudella ja vanhalla elämällä ei ole juuri mitään muuta yhteistä kuin että ne jostakin syystä ovat samassa ketjussa. Siis jos uusi elämä yleensä kantaa paria viestiä pitemmälle. Yleensä ei kanna.

Mainitsemiisi ketjuihin en ole perehtynyt, joten en osaa suoralta kädeltä sanoa, pitäisikö niiden kohdalla tehdä poikkeus. Koska ne ovat vasta hiljattain tipahtaneet arkistoon, ajatus ei ole täysin mahdoton. Käytännössä homma lienee kuitenkin mielekkäintä hoitaa niin, että avaat aiheille uuden ketjun, jonka voi sitten yhdistää vanhaan, jos se näyttää tarpeelliselta. Arkistointi on automatisoitu, joten jos ketjut vain palauttaa Pulinaan, foorumisofta siirtää ne hetikohta takaisin arkistoon. (Ketjun palauttava mode voisi tietysti tämän estää kommentoimalla ketjuun itse mutta se näyttää enemmän kuin hieman typerältä, jos ketjuun ei sitten koskaan muita kommentteja tulekaan.)

:tosion: Muuten olen sitä mieltä, että Karthago on tuhottava. Ei kun... :raaps: ...siis tarkoitin, että haluan edelleen tähdentää, ettei uusien ketjujen perustaminen ole synti, vaikka teidät kaikki onkin indoktrinoitu uskomaan niin.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Kuppilan tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Violette »

Onhan keskustelu jakaantunut kahteen paikkaan myös yleisellä ja suljetulla puolella olevien keskustelujen suhteen. Häät, opiskelujutut ja työasiat ovat ainakin olleet sellaisia aiheita, joista kaikki eivät halua keskustella julkisella puolella. :joojoo:

MUOKS. Ja kommenttina vielä tuohon Timoteuden toteamukseen, että on kyllä totta, että täällä tunnutaan suorastaan pelkäävän uusien ketjujen perustamista. Miksi? Kertokaa nyt joku syy tälle. Eihän se ole missään vaiheessa ollut pulinan puolella kiellettyä. Ennemmin täällä keskustellaan vaikka täysin aiheen vierestä olevassa ketjussa tai aletaan puhua löyhästi aiheeseen liittyvässä ketjussa kuin perustetaan uusi. On aika hankalaa, jos haluaisi löytää keskustelua tietystä aiheesta ja se onkin ripottautunut useisiin eri ketjuihin. ???
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
BronZe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1367
Liittynyt: 27 Marras 2003, 23:12
Paikkakunta: Turku

Re: Kuppilan tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja BronZe »

No, eipä mun asiat noihin ketjuihin niin tärkeitä olleet, kunhan vaan ajattelin että olisi niihin kiva kommentoida ja ehkäpä herättää lisää keskustelua aiheista. :sorivaan: Ymmärrän kyllä siinä mielessä arkistoinnin idean, koska pikaisen selauksen jälkeen suurin osa ketjuista vaikutti sellaisilta, joita ei olekaan syytä nostaa takaisin aktiivisiksi. Harmi vaan, että sinne joutuu myös ketjuja, jotka ei välttämättä ansaitsisi joutua sinne.

Avatar
MrMemory
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7499
Liittynyt: 25 Maalis 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kuppilan tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja MrMemory »

http://www.viisukuppila.fi/phpBB3/super ... ml#p729270

Kuppila is "under construction". :tapu: Kaikkea kivaa kuppilointia helpottavaa luvassa lähiaikoina, joista tiedotetaan myöhemmin. Testivaihe menossa... :uujee:
"Kun myrskyt riehuu ja kaataa heikkoja
pää nosta pystyyn ja pysy vahvana"

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30534
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Kuppilan tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Violette kirjoitti:Ja kommenttina vielä tuohon Timoteuden toteamukseen, että on kyllä totta, että täällä tunnutaan suorastaan pelkäävän uusien ketjujen perustamista. Miksi? Kertokaa nyt joku syy tälle.
Minä tiedän kyllä syyn sille. Ennen muinoin Viisupalstan aikoina ja Viisukuppilankin alkuaikoina oli viisujen ulkopuoliselle keskustelulle olemassa vain yksi kategoria. Tuolloin suuret koontiketjut olivat ihan suositeltu toimintatapa. Tämä opittu malli on sitten jäänyt selkäytimeen, vaikka tilanne onkin muuttunut.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuppilan tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Margot »

Toi tottumus on kyllä jännä tapa. En ole edes ollut aiemmalla palstalla tai täällä alusta asti, mutta silti oon tottunut tuohon, että ketjuja en juurikaan perusta. Olisikohan jotain yhden perustanut koko kuppila-aikanani. Eräällä toisella foorumilla perustan ketjuja jatkuvasti ihan hetken mielijohteesta, koska siellä taas sellainen on tapana.
What color is your life?

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Kuppilan tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Mä oon täällä muutaman ketjun perustanut, mutta sillon oon oikeasti halunnut perustaa sellaiset, kuten se minkä maan voitosta olisit kaikkein onnellisin. Tosin on mulla nytkin mielessä pari ketjua, jotka vois perustaa, mutta niistä taas tulisi kuitenkin pian viestimäärän nostoketjut, joten enpä taida. :heh:
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
--evg
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1832
Liittynyt: 24 Marras 2008, 18:53
Paikkakunta: Tampere

Re: Kuppilan tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja --evg »

Avatarin laitto vois olla kätevämpää, nytku laittaa uuden avan nii sitä täytyy pienentää iha kauheesti ennenku sen saa laitettuu. :joojoo:
IB- International Bullshit

Avatar
Soppis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 18 Touko 2004, 23:03
Paikkakunta: Tampere

Re: Kuppilan tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Soppis »

Juurovissön kirjoitti:^ Mulle ihan sama, paljonko on viestejä, mitä tarkotat tuolla?
Wadde kirjoitti:Siis pointti on se, että jos olen tänne kolmessa vuodessa saanut näpyteltyä (omasta mielestäni suht asiapitoitoista) 2500 viestiä, ja joku kirjoittaa puolessa vuodessa 4000, niin eikö jossain ole mätää? :roll:
No mitä nyt paljon muuta voi tarkoittaa viestimäärien merkityksellä erinäisille nimimerkeille?
Violette kirjoitti:Siis pointtini: monet pienet asiat ovat johtaneet siihen, että ilmapiiri on täällä vähän tulehtunut ja keskustelu tyrehtynyt. Luonnollisesti tämä vaikuttaa myös viisupiirien yleiseen ilmapiiriin Viisukuppilan ulkopuolellakin.
Näinhän se menee. Vanhat parrat tuntevat jo liian hyvin toisensa. ..Että täällä ylipäätänsä ovat nämä samat jäärät kuin reilut viisi vuotta sittenkin. Foorumikeskustelut siirtyvät jopa tästä etääntyneen arkielämän puolelle. Sitten muodollisesti viestimittarein sapettaa, kun joku pikkukili tulee ja pommittaa omat viiden vuoden vertaiset hengentuotokset parissa kuukaudessa tukkoon jeeeee :ihana: 111-läppää. Ilman koko ikähaitarin kirjoa luettelemattakin, ymmärrätte yskän.

Viestimäärän yhtäläisyys suhteessa ajatuksen laadulliseen tuottamiskykyyn on hallussa niin harvalla. Itse olen myös pahasti taantumaan päin, mutta tarvittaessa puhun aiheesta. Aktivoikaa. Antakaa jotain järjellistä ajateltavaa ja kysykää.

Ja edelleen lämpimästi tervetuloa kaikille uusille! Aina ne helmet sioista erottuvat.


En vastaa oikeinkirjoituksesta, vain ajatuksista.

You and me, can't you see, we're playing with fire?
Tell me now, do you feel this burning desire?

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Kuppilan tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

^ Ehkäpä pulmana on juuri tämä vanhanaikaisuus. Toden totta. Jotkin meistä eivät suostu Facebookiin, meseen, tapaamisiin, yhtään mihinkään, missä tavataan face-to-face. Onko se nyt sitten kuitenkaan niin kamalaa, jos ei nassuaan joka ruudussa tai miitissä haluu näyttää. Ehkä se on?

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Kuppilan tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Juurovissön kirjoitti:Onko se nyt sitten kuitenkaan niin kamalaa, jos ei nassuaan joka ruudussa tai miitissä haluu näyttää. Ehkä se on?
Mistä sait käsityksen, että se olisi jonkun mielestä "kamalaa" :raaps:
Vai oliko tää taas semmonen "vitsi" :mitvit:
Jokainenhan valitsee tietenkin itse sen, mitä haluaa itsestään antaa... Mutta usein se vaikuttaa myös siihen mitä saa. Tosin tämäkään ei ole näin yksinkertaista... jos puhutaan vaikka nyt viisukuppilasta, kun täällä kerran keskustellaan. Niin täällä on aktiivisia, hyvää keskustelua tuottavia ihmisiä, jotka eivät ole koskaan käyneet yhdessäkään tapaamisessa... Sitten on ihmisiä, jotka tupsahtavat melkein joka tapaamiseen, mutta kirjoittavat tänne foorumille viestin pari.
Jokainen voi valita itse - enkä ole kenenkään kuullut sanovan että jonkun valinta olisi väärin tai "kamalaa" :sorivaan:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Kuppilan tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Sen kyllä sanon, että jos ei ainoostakaan tapaamisesta ole kiinnostunut, niin on aika turha valittaa kuppilan sisäpiiristymisestä. Samalla kun tekee valinnan pysyä poissa tapaamisista, tekee valinnan pysyä sisäpiirin ulkopuolella.
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Cyrano
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4856
Liittynyt: 22 Marras 2005, 14:55

Re: Kuppilan tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Cyrano »

Olen ylpeä itsestäni, sillä olen pysytellyt poissa Kuppilasta suuren osan tätä kaunista kesää.
Juhannuksen jälkeenolen kirjoittanut vain muutaman viestin.

Nyt halusin nähdä onko Euroviisurintamalla tapahtunut mitään sitten kesäkuun,
mutta huomasin että jokaisen ketjun viimeisin viesti oli samalta nimikurkulta.
En sitten perehtynyt yhteenkään Euroviisuketjuun, joska siellä ei kuitenkaan olisi mitään kiinnostavaa.

Tähän samaan asiaan (ongelmaan?) on eräät muutkin nimimaijat puuttuneet jo aiemmin.
Vielä häiritsevämpää on se kun jossain ketjussa on joka toinen viesti samalta niminaamarilta.
Kun rakkaus kerran voittaa, pois ihmisten kateus silloin jää.
Kun päivä tuo kerran koittaa, se kaikki kansat yhdistää.
Voi rakkaus tuskan poistaa, ei ihmiset sotiaan silloin käy.
Vain aurinko lämmin loistaa ja pelkoa ei missään näy.

Vastaa Viestiin