Kuppilan tulevaisuus

Ik heb zorgen - palautteet ja tiedotteet. Voit kirjoittaa tänne ilman rekisteröitymistä.
Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Kuppilan tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Naali »

Itse olen jo niin tottunut Sana-assosiaatioketjuun ja muihin sellaisiin, etten korvaani lotkauta niiden uusille viesteille. Ne eivät siis oikeastaan ärsytä minua. Minua ei myöskään kiinnosta, kuinka monta miljoonaa viestiä kullakin kuppilalaisella on, joten senkään puoleen hölinä- ja yhden sanan ketjut eivät minua haittaa.

En kuitenkaan väitä, etteikö asialle kannattaisi tehdä jotain, koska se monia muita harmittaa. Itseäni epäilyttää ajatus omasta pelipulinasta: Onko sellaiselle oikeasti tarvetta? Tuleeko sinne ikinä uusia ketjuja vai kuihtuvatko nuo nykyisetkin sinne siirryttyään? En osaa sanoa, koska en niihin kirjoita enkä niitä seuraa.
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30566
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Kuppilan tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Margot kirjoitti:^ Joo, en mäkään tajua, miksi niitä pitäisi poistaa, kun niitä jotkut haluaa lukea eikä ne ole kenenkään tiellä. Sitten jos foorumin kapasiteetti alkaisi loppua, täytyisi miettiä, mitä poistetaan, mutta se ei kai ole täällä nyt ongelmana.
Ei ole kapasiteettiongelmaa eikä aikomusta poistaa vanhoja ketjuja. Eurovisiongirlin ehdotuksesta tuli kyllä mieleen, pitäisikö muillakin kuin pulina-alueilla vanhat viestit automaattiarkistoida. Kaikilla keskustelupalstoilla on omat roskisdyykkarinsa, jotka keksivät kaivaa esiin vuosikausia vanhoja ketjuja. Hyvin harvoin tämä on tarkoituksenmukaista ja jos aiheesta on jotakin uutta sanottavaa, on mielekkäämpää perustaa uusi ketju.

Uusia ketjuja saa muutenkin perustaa vapaammin kuin niitä perustetaan, erityisesti pulina-alueilla. Kuppilan alkuaikoina tästä oltiin erinäisistä syistä tiukempia mutta moderointilinjan vapautuminen ei ole vaikuttanut kuppilakäyttäytymiseen. Tavan olla perustamatta ketjuja ja postata kaikki muutamaan kaiken kattavaan megaketjuun omaksuvat sujuvasti uudetkin kuppilalaiset, jotka eivät koskaan olleet tiukempaa moderointilinjaa todistamassa.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: Kuppilan tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Ate kirjoitti:
Weewa kirjoitti:Mun mielestä ketjut kuten sana-assosiaatio ja oletko koskaan ja muut tällaiset "viestimäärän nostamisketjut", joissa ei todella keskustella mitään muuta kuin höpölöpölöllää voisisivat olla omalla osastollaan. :joojoo:
Mun mielestä ne vois vaikka poistaa kokonaan :joojoo:
Minä olen samaa mieltä näitten kirjoittajien kanssa :joojoo:

Kyllä kuppilassa pitää olla muutakin kuin VAIN viisukeskustelu. Musa, Urheilu, televisio
mutta noissa pulinoissa on kyllä liian paljon "mitä teet seuraavaksi?" "mitä söit viimeksi?"
"murskaa toisen unelma" ketjuja.... :surrur:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: Kuppilan tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Margot kirjoitti:
eurovisiongirl kirjoitti:Vanhojen tapaamisten ketjut voisi poistaa (En nyt tarkoita semmoisia jotka on ollut vasta vähän aika sitten vaan vanhempia)
Ei! :eiei: Niitä on ihana lukea jälkeenpäin. Veikkaan, etten ole ainut vanha kurppa, joka haluaa joskus naureskella Jonku 2007:lle tai vanhoille tekosyykännäyksille tms.
Olen Marakatin kanssa samaa mieltä. Esim. Kiova 2005, Jongunjoki 2005 on erittäin asiapitoisia (toki :heh: ) ja tärkeitä ketjuja meille pitempään kuppilassa viihtyneille! Ne ovat muistoja, muistoja, muistoja täynnä! :ihana:

Mutta en edes usko, että modeilla olisi tarve niitä poistaa, vaan tämänkin ketjun tarkoituksena on ollut juuri nuo "murskaa toisen unelma" kaltaiset ketjut! :joojoo:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Kuppilan tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Juurovissön kirjoitti: Pelkillä hymiöillä vastaaminen on minusta hyvin kummallista, vähän ylimielistä jopa. Kai sitä voi sen verran nähdä vaivaa, että pukea kommenttinsa sanoilla.
:shock: Olen tästä ihan eri mieltä. Omia tuntoja hyvin kuvaava hymiö on monesti paljon tehokkaampi kuin pari sanaa. Jos minua kovasti naurattaa jonkun hauska kirjoitus, muttei siihen ole mitään erityistä lisättävää, niin on minusta paljon parempi laittaa kunnon nauruhymiö kuin kirjoittaa "hehhee" tai "naurattaa".
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
Huilumies
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5351
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 15:20
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kuppilan tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Huilumies »

Oma alue pelipulinoille on erittäin hyvä ajatus :peukku: Silloin ne eivät lihavoituina häiritse nykyistä osiota, vaan osioon tultaessa näkyisi vain ketjut, joissa oikeasti on keksustelua. Jos tekee mieli pelata, siirtyy vain Pelipulinaan. Ja jos on tiedossa huomattavaa foorumin "väärinkäyttöä" viestimäärien nostatuksessa, niin voisi todella järjestää niin, että peliviestit eivät nosta viestimääriä :)

Viisukeskustelujen arkistoinnin suhteen on hiukan harmi, että vanhat vuodet lukitaan, mutta ehkäpä Albanian karsinnoista 2005 tms. voi puhua jossain muussa tai uudessakin ketjussa, jos joskus päättää sanoa niistä jotain...

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30566
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Kuppilan tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Huilumies kirjoitti:Viisukeskustelujen arkistoinnin suhteen on hiukan harmi, että vanhat vuodet lukitaan, mutta ehkäpä Albanian karsinnoista 2005 tms. voi puhua jossain muussa tai uudessakin ketjussa, jos joskus päättää sanoa niistä jotain...
Viisuhistorian maaketjut ovat oikea paikka suunnata, jos sellaista tarvetta ilmenee.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Kuppilan tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Timoteus kirjoitti:pitäisikö muillakin kuin pulina-alueilla vanhat viestit automaattiarkistoida. Kaikilla keskustelupalstoilla on omat roskisdyykkarinsa, jotka keksivät kaivaa esiin vuosikausia vanhoja ketjuja. Hyvin harvoin tämä on tarkoituksenmukaista ja jos aiheesta on jotakin uutta sanottavaa, on mielekkäämpää perustaa uusi ketju.
Toivottavasti ei ainakaan "yleistä" viisukeskustelupuolella arkistoida, koska siellä on oikeasti ihan helmiä ketjuja, joihin tulee joskus mieli kirjoittaa jotain. :joojoo:
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57783
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Kuppilan tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

No minusta periaatteessa ei tarvitsisi keskittyä kuin viisuihin :mrgreen:
Ehkä musiikkiin ja muuhun viihteeseen, mutta muut jutut voisi jättää suosiolla pois
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11940
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuppilan tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja sziget »

??? Miksi ketjun äänestyksessä on mukana vaihtoehto "Keskitytään vain ja ainoastaan viisuihin"? Taannoisen aprillipilan mukaan muut alueet piti todellakin sulkea. Pelottelun vitsikkyys lienee makuasia, mutta jos se oli vitsi, miksi sitä jatketaan? Tietysti viisuihmiset haluavat keskustella muustakin kuin viisuista, ja jos joku ei halua, miksi se pitäisi kieltää muilta?
Timoteus kirjoitti:Minusta ei ole mitään kisaa viestimäärissä mutta joidenkuiden mielestä ilmeisesti on. Viestimäärän nostaminen pelkän viestimäärän nostamisen vuoksi on väärin, koska se häiritsee Kuppilan tarkoituksenmukaista käyttöä.
Jos häiritsee, kannatan erillistä pelialuetta, jolla viestimäärä ei kasva. Oletan, että viestimäärän on tarkoitus kuvata käyttäjän osallistumista keskusteluihin. Sitä se ei tee, jos spämmäys hyväksytään. Tuhansiin viesteihin venyvä sana-assosiointi ei ole keskustelua, joten sitä ei tarvitse suvaita. Valitettavasti keskustelun ja höpöhöpön raja ei ole aina näin selvä. Ketju voi alkaa järkevänä keskusteluna (Hyvät kuulumiset) ja muuttua myöhemmin höpöhöpöksi ("Söin äsken donitsin"). Rajanveto olkoon moderaattorien asia.
ta1ja kirjoitti:Minusta nimittäin ikävämpää on ollut muutamat kerrat kun joku on kirjoittanut pari sanaa jokaikiseen ketjuun jatkualla syötöllä ilman sisältöä. Sellainen haittaa forumin käyttöä.
Niin haittaa. Floodaus ja viisuketjujen tukkiminen "Monaco on PARAS!!!!!" -tasoisilla viesteillä on se mihin itse toivoisin moderaattorien puuttuvan. Kynnys ilmoittaa näistä valvojalle on korkea, mutta eräiden Moskova-ketjujen taso oli kyllä sitä luokkaa että mielessä kävi.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Kuppilan tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

Minusta täällä pitää olla sana vapaa kaikentasoisille keskustelijoille. Ikään, koulutustasoon tai mihinkään muuhunkaan seikkaan katsomatta. Kaikki käy, ainakin itse saan joskus yllättäviltäkin tahoilta uutta ajateltavaa.

Nimenomaan eri-ikäiset ja -tasoiset keskustelijat luovat virkistävää voimaa Viisukuppilaan. Kaikenlaiset mielipiteet raikastavat omaa ajatusmaailmaani. Joskus myös on hauskaa huomata olevansa itse ihan väärässä. Sille nauraminen on sallittua ja suotavaa: tällainen hölmöhän minä vain olen! Ei siihen maailma kaadu, jos olen joskus väärässä :)

Näin iäkkäämpänä eli 43-vuotiaana Kuppilan kuluttajana nautin myös siitä, että eri alueiden ja murteiden puhujat hauskuuttavat ja rikastuttavat meitä kaikkia. Me elämme samassa Suomessa, ja joka paikassa olemme ihan samanlaisia. Omassa nimmarissani lukee kotipaikkana Helsinki, joka ei ole paikkakuntana sen kummempi kuin Ivalo. Samanlaisia silti olemme tunteinemme ja ajatuksinemme. <3

Laitoin Norja 2009 -ketjuun pohdintaa eri maiden ketjujen kummallisuudesta. :mitvit: Sattumalta sinne, sillä ei ole sen kummempaa merkitystä, että löytyy Norja-ketjusta. Tahtoisin kovasti lisäpotkua eri maiden karsintakappaleiden keskusteluun, myös sen jälkeen kun viisuvalinta joltakin maalta on tehty. Niissä kappaleissa on usein niitä parhaimpia helmiä. :hiphei:

Itse en pidä siitä, että modet puuttuisivat täällä joka asiaan. Toki tietysti huomatessaan räikeitä epäkohtia. Eiköhän keskustelijat voi keskenäänkin puuttua havaitsemiinsa epäkohtiin. Keskusteluissa voi suoraan sanoa, mikä ei ole sopivaa, mutta jokaisesta lauseesta ei tarvitse käräjöidä tukkanuottasilla.
Kaikiltahan lipsahtaa suustaan joskus sammakoita. :kaunis:

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30566
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Kuppilan tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

sziget kirjoitti: ??? Miksi ketjun äänestyksessä on mukana vaihtoehto "Keskitytään vain ja ainoastaan viisuihin"?
Miksi ei olisi? Jos enemmistö niin haluaisi ja kykenisi vielä kantansa perustelemaan, niin olisihan sekin vaihtoehto. Vaihtoehtoa on kuitenkin kannattanut vain hyvin pieni vähemmistö, joten se ei toteudu.
sziget kirjoitti:Jos häiritsee, kannatan erillistä pelialuetta, jolla viestimäärä ei kasva. Oletan, että viestimäärän on tarkoitus kuvata käyttäjän osallistumista keskusteluihin. Sitä se ei tee, jos spämmäys hyväksytään. Tuhansiin viesteihin venyvä sana-assosiointi ei ole keskustelua, joten sitä ei tarvitse suvaita.
Niin. Koska viestimäärä on näkyvissä, jokin funktiohan silläkin ajatellaan olevan. Todennäköisesti "eihän viestimäärä mitään merkitse" -ihmisetkin suhtautuvat vähintään alitajuisesti eri tavalla 5 000 viestiä ja 50 viestiä kirjoittaneisiin henkilöihin lukiessaan keskustelupalstaa, jota eivät säännöllisesti seuraa ja jonka keskustelijoista eivät äkkiseltään muutakaan informaatiota näe. Aktiivisesti kuppilaa seuraavien keskuudessa arvostusta ei toki voi kerätä pelkällä korkealla viestimäärällä mutta Viisukuppilassakin on paljon satunnaiskävijöitä ja kirjautumatta lukevia. Kirjautumattomille Sana-assosiaatio ei edes näy.
Juurovissön kirjoitti:Laitoin Norja 2009 -ketjuun pohdintaa eri maiden ketjujen kummallisuudesta. :mitvit: Sattumalta sinne, sillä ei ole sen kummempaa merkitystä, että löytyy Norja-ketjusta. Tahtoisin kovasti lisäpotkua eri maiden karsintakappaleiden keskusteluun, myös sen jälkeen kun viisuvalinta joltakin maalta on tehty. Niissä kappaleissa on usein niitä parhaimpia helmiä. :hiphei:
Sattumalta sekä sinne että tähän ketjuun, jotta keskustelu varmasti jakaantuisi molempiin? ;)

Karsinnan voittajan valinnan jälkeenkin maaketjussa voi keskustella kyseisen maan karsinnasta ja nykyisellä jaottelulla maaketju on myös ainoa oikea paikka siihen (kaikkien karsintojen parhaimmistoa voi lisäksi listata Viisutyrkyissä ja kommentoida Tyrkkypulinassa). Voittajan sisällyttämisestä otsikkoon ei pidä hämääntyä eikä siitäkään, että ketjussa keskustellaan karsinnan jälkeen pääasiassa voittajasta. Miksi ei keskusteltaisi? Karsinnan voittajahan maata loppukilpailussa edustaa.

Jatkossakaan en näe mitään syytä perustaa erillistä ketjua maan edustuskappaleelle ja karsinnoille. Molemmat aiheet sopivat vallan hyvin sisällöllisesti samaan ketjuun. Itse asiassa en muista kenenkään ennen nostaneen tätä esiin ongelmana.
Juurovissön kirjoitti:Eiköhän keskustelijat voi keskenäänkin puuttua havaitsemiinsa epäkohtiin. Keskusteluissa voi suoraan sanoa, mikä ei ole sopivaa, mutta jokaisesta lauseesta ei tarvitse käräjöidä tukkanuottasilla.
Kaikiltahan lipsahtaa suustaan joskus sammakoita. :kaunis:
Moderointi on moderaattorien tehtävä eikä kenenkään muun. Jos katsoo jossakin ketjussa olevan moderointitarvetta, oikea tapa toimia on ilmoittaa asiasta moderaattoreille joko yksityisviestitse tai viestissä olevaa ilmoitusnappia painamalla. Jos viisu- tai muissa asiaketjuissa käyttäjät alkavat ottaa kantaa toistensa keskustelu- tai kielenkäyttötyylin sopivuuteen, keskustelu kääntyy lähes vääjäämättä metakeskusteluksi siitä, missä ne rajat tarkkaan ottaen menevät. Sen jälkeen moderaattoreilla on kahta isompi työ saada ketju takaisin ruotuun.

Yleisluontoinen keskustelu sopivasta ja sopimattomasta kirjoitustyylistä on sinänsä OK mutta sitä ei tule käydä aivan muuhun asiaan tarkoitetussa ketjussa.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Kuppilan tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

^ Hienot kommentit, Timoteus! Pitäisi varmaan lainata ne tähän kokonaisuudessaan, mutta menköön nyt näin, kun kommenttisi on tuossa suoraan yläpuolella.

Hyvä ja harmi, että tuo maaketjujen otsikko on vain oma pulmani, yritän sopeutua siihen. Ehkä yritän keksiä sitten muuta puuhaa siksi ajaksi kun muut keskustelevat muutaman kuukauden siitä voittobiisistä, tai niin kuin Kuppilaslangissa sanotaan "voitto kapasta". Olen edelleenkin vähän semmosta mielpuolta, että ne Tyrkyt ynnä muut Karsinapulinat hautautuvat ihan ansiotta liian syvälle. Tungen automaattisesti kaikki Viisutyrkyt kyseisen maaketjun alle. Ehkäpä tuo ei niin vakavaa liene. Ei minua ainakaan kukaan ole vielä huomauttanut asiasta.

"Moderointi" on mulle ihan vierasta, enpä siis ole koskaan tajunnut jurnuttaa jostakin asiasta suoraan jollekin modelle, vähän outoa minusta "juoruta isille tai äipälle" silloin jos jokin asia mättää. Jos tulee jokin vaikea tilanne, laitan kyllä mieluummin ykityisviestiä kyseiselle henkilölle ennenmmin kuin rupean ihmettelemään asiaa moderaattorille. Näin en ole kyllä toistaiseksi tehnyt. Suomalaiseen tyyliin yritän väistää ongelmia, eritoten inhoan kiistoja. Kuulin kyllä, että esimerkiksi Ranskassa kiistelyt ovat pääasia, lopputuloksesta ei ole niin väliä. Pääasia siis, että väitellään, se luo aina uutta. Itse en tuota jaloa ole vielä oppinut, mutta ehkäpä vielä joskus...

Pakko kysyä teiltä moderaattoreilta, siis sivuston ylläpitäjiltä, että:
- miten TE haluaisitte kehittää tätä foorumia?
- mitkä teidän mielestänne ovat suurimpia pulmia tällä hetkellä?
- miten ne voitaisiin miellyttävästi ratkaista?
- mitä toivotte kuppilalaisilta?

Näinkin päin voi vuoropuhelua käydä. :joojoo:

Avatar
--evg
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1832
Liittynyt: 24 Marras 2008, 18:53
Paikkakunta: Tampere

Re: Kuppilan tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja --evg »

Käyttäjien omia sivua voisi tehdä mielestäni muokattavammiksi. Olisi kiva, kun kerran tämä koko paikka liittyy musiikkii niin omalle sivulleen voisi laittaa esimerkiksi. Muutaman maininnan suosikki viisuistaan ja artisteistaan. Muuta se ei sitten tarvitsisi.
IB- International Bullshit

Avatar
Conductor
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1340
Liittynyt: 22 Loka 2007, 23:39
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuppilan tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Conductor »

Jos viisu vs. viisu ja arvostelurumba ketjut poistetaan tai lukitaan niin sen jälkeen minulla yksi syy lisää olla pois täältä... :ylppis: En tykkää diktaattoreista ja enkä halua elää yhteisössä jossa harrastetaan diktatuuria :draamaa:

Avatar
kais(t)a
VIP-emäntä
VIP-emäntä
Viestit: 17409
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 00:51
Paikkakunta: Tampere

Re: Kuppilan tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja kais(t)a »

No eihän kukaan ole edes ehdottanut yhdenkään viisuketjun poistamista. Ja sen takia täällä nyt kai muutenkin keskustellaan, että saadaan se yleinen mielipide selville. :joojoo:
Послушай - у сердца голос мой.

Avatar
Conductor
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1340
Liittynyt: 22 Loka 2007, 23:39
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuppilan tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Conductor »

Conductor kirjoitti:Jos viisu vs. viisu ja arvostelurumba ketjut poistetaan tai lukitaan niin sen jälkeen minulla yksi syy lisää olla pois täältä... :ylppis: En tykkää diktaattoreista ja enkä halua elää yhteisössä jossa harrastetaan diktatuuria :draamaa:
kais(t)a kirjoitti:No eihän kukaan ole edes ehdottanut yhdenkään viisuketjun poistamista. Ja sen takia täällä nyt kai muutenkin keskustellaan, että saadaan se yleinen mielipide selville. :joojoo:
Mun oli vaan pakko päästä draamailemaan konnarimaiseen tyyliini, heh! :hali:

Kollega
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 10:49

Re: Kuppilan tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Kollega »

Juurovissön kirjoitti:- - ... enpä siis ole koskaan tajunnut jurnuttaa jostakin asiasta suoraan jollekin modelle, vähän outoa minusta "juoruta isille tai äipälle" silloin jos jokin asia mättää. Jos tulee jokin vaikea tilanne, laitan kyllä mieluummin ykityisviestiä kyseiselle henkilölle ennenmmin kuin rupean ihmettelemään asiaa moderaattorille. Näin en ole kyllä toistaiseksi tehnyt. - -
Itselläni on jokseenkin sama suhtautuminen asiaan, miksi, sitä en tiedä itsekään. Jostain syystä vierastan hirveästi ajatusta, että informeeraisin modelle, jos jokin viesti jurppii.

Olen ollut Viisukuppila-vuosieni aikana milloin osallisena, milloin sivusta seuraajana "kiihkeähenkisissä" keskusteluissa, mutta kertaakaan en ole edes harkinnut, että ottaisin yhteyttä moderaattoriin jonkun kommentin vuoksi. Sen sijaan, olen kyllä sitten ilmaissut mielipiteeni ketjussa, jos olen kokenut tärkeäksi, että mielipiteeni on sekä asianosaisten ja muuten vaan kuppilaviestejä lukevien tiedossa.

En tarkoita, että kannattaisin ketjuissa joopas-eipäs-keskustelua saati toisillemme pottuilua, mutta modelle ilmoittamisessa on jotain sellaista selän takana jupisemista, josta en pidä. Siitäkin huolimatta, että olen just niitä, jotka esim. kaupan kassalla purevat hampaitaan yhteen, mutta jupisevat sitten kotiin päästyään saamastaan kohtelusta :draamaa: .

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Kuppilan tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

^ Tuo on Kollega just prikulleen se, mitä itsekin ajattelen! Douze points! :hali:
(Oletko muuten varma, ettet ole hyvää kyytiä vanhentumassa? :tanssi_02: )

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Kuppilan tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

Saisko muuten kokeilla jonkun paikalla olevan moden kanssa, kuinka yksäri lähetetään, kuinka mode saa sen itselleen, ja kuinka siihen tulee vastaus? Vapaaehtoisia moderaattoreita paikalla? Roope, Kaista, Timoteus?

Avatar
Conductor
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1340
Liittynyt: 22 Loka 2007, 23:39
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuppilan tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Conductor »

Vois muuten olla sellainen "juorukellot"-ketju jonne voi koulumaailman tyyliin esim. "Opee Opee, minä näin ruokalassa kun Siiri ja Sulo söivät salaa ylimääräisen kalapuikon ja pistivät omenan taskuun" kirjoitella ja ilmiantaa kaikkea tosi tärkeitä asioita täältä kuppilasta esim." Modee Modee mä näin kun Sakis vei Moskovassa Unkarin Zolilta paidan antoi sen piip-kuppilalaiselle, ja minä kun olisin halunnut sen paidan :'( "

:jupinaa: miksi minun piti taas kirjoittaa ja tuoda julki mitä ajattelen... :hiips:

Avatar
kais(t)a
VIP-emäntä
VIP-emäntä
Viestit: 17409
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 00:51
Paikkakunta: Tampere

Re: Kuppilan tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja kais(t)a »

Juurovissön kirjoitti:Saisko muuten kokeilla jonkun paikalla olevan moden kanssa, kuinka yksäri lähetetään, kuinka mode saa sen itselleen, ja kuinka siihen tulee vastaus? Vapaaehtoisia moderaattoreita paikalla? Roope, Kaista, Timoteus?
Jos haluaa ilmoittaa jostain viestistä yleisesti ja painaa tuota !:llä varustettu kolmiota, tieto tulee kaikille moderaattoreille ja niihin puututaan tarpeen vaatiessa (esim. muokkaamalla) vaikka suoraa vastausta ei aina napin painajalle tulisikaan. Mutta jos haluaa ottaa suoraan yhteyttä johonkin tiettyyn moderaattoriin niin silloin vain lähetätte ihan tavallisen yksityisviestin niin kuin kelle tahansa.
Послушай - у сердца голос мой.

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Kuppilan tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

^ Kiitos tiedosta, ihanin Kais(t)a. :hali: Onpa Kuppilassa nopeaa ja hyvää palvelua! Yksi kysymys vielä: entä jos haluan paheksua jonkun moderaattorin viestiä, tuleeko se teille kaikille modeille, vaikka laittaisin vain yhdelle ja tietylle?

Ja tämän jälkeen en kysy mitään, koska tämähän on Kuppilan tulevaisuus -ketju! :ihana:

Siispä ideoimaan ihmiset siitä! Niinku ois jo! Hus hus! :hali:
Viimeksi muokannut Juurovissön, 10 Kesä 2009, 13:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
kais(t)a
VIP-emäntä
VIP-emäntä
Viestit: 17409
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 00:51
Paikkakunta: Tampere

Re: Kuppilan tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja kais(t)a »

Jos haluaa kohdistaa viestinsä vaan yhdelle niin silloin kannattaa käyttää yksityisviestiä. Yksityisviestit toimivat samalla lailla riipummatta onko vastaanottaja moderaattori vai ei. Jos siis tuota tarkoitit. Eli jos haluaa yksityisesti paheksua jotain niin silloin kannattaa käyttää yksityisviestiä. Mutta jos tulee siis jotain yleistä ilmoitettavaa niin sitä varoituskolmiota kannattaa käyttää ihan roskeasti, sitä vartenhan se on. Ja siihen tulee luultavasti nopeammin reagoitua koska se tulee jokaiselle moderaattorille näkyviin ja ensimmäinen linjoilla oleva pystyy heti tarkistamaan tilanteen.
Послушай - у сердца голос мой.

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Kuppilan tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

^Hieno homma! :tapu:
Eli te modet olette nämä:
http://www.viisukuppila.fi/phpBB3/globa ... -g377.html
Helsinki, Tampere, Turku ja Lahti paikkakuntina, ja muut eivät kerro missä asuvat? Ovat ympäri maailmaa? Ottakaa vielä Oulu mukaan, niin sitten on koko Suomi kartalla? Jyväskylä ja Kuopio taitavat olla liian pieniä tai siellä ei ole mode-väkeä?
(tosin Jyväskylästä taisi kuntaliitoksineen kertaheitolla tulla 130 000 asukkaan metropoli :uujee: )
Ihan hyvää yötä teette kaikki! :peukku:
Viimeksi muokannut Juurovissön, 10 Kesä 2009, 13:13. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
kais(t)a
VIP-emäntä
VIP-emäntä
Viestit: 17409
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 00:51
Paikkakunta: Tampere

Re: Kuppilan tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja kais(t)a »

Onko meitä noin monta? :uujee:
Послушай - у сердца голос мой.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30566
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Kuppilan tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

On päätetty seuraavaa.

1. Plaa plaa -ketjut suljetaan. Päätös koskee toistaiseksi ketjuja Sana-assosiaatio, Oletko koskaan...? ja Murskaa toisen unelma mutta ulotetaan tarvittaessa muihinkin vastaaviin ketjuihin. Keskustelussa ei ole tuotu ilmi, että näiden ketjujen funktio olisi muu kuin viestimäärien nostatus. Oma, viestimääriä nostamaton alue näille ketjuille jäisi siis luultavasti vähälle käytölle.

2. Perustetaan kategoria Muut musiikkikilpailut, joka yhdistää yhteisen nimikkeen alle nykyään kolmessa eri kategoriassa hajallaan olevat laulu-, soitto-, tanssi- ja sävellyskilpailut. Oman kategorian tarkoituksena on nostaa nykyistä paremmin esiin muita euroviisufaneja mahdollisesti kiinnostavia kilpailuja ja rohkaista avaamaan niistä ketjuja.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Miik
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4931
Liittynyt: 16 Huhti 2004, 10:46
Paikkakunta: Tampere

Re: Kuppilan tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Miik »

Kiitos! Oikein mainioita ratkaisuja olette tehneet! :joojoo: :peukku:
"anna abreu ehkä kuppilan uusi Arja Saijonma"
NimiIronia Pete "Suomi 2010 artistitoiveita"-ketjussa

Avatar
MrMemory
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7499
Liittynyt: 25 Maalis 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kuppilan tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja MrMemory »

Kiitoksia kaikille suunnannäyttäjille! :hali:
Mihin suuntaan kuppilaa pitäisi viedä?

nykyinen meininki on nastaa! 3, 5%
nykyinen on ihan hyvä, mutta plaa plaa ketjuja voisi olla vähemmän 25, 43%
plaa plaa ketjuille oma keskustelualue 24, 41%
keskitytään vain viisuihin ja viisuihmisten elämään 3, 5%
keskitytään vain ja ainoastaan viisuihin 3, 5%

Ääniä yhteensä : 58
"Kun myrskyt riehuu ja kaataa heikkoja
pää nosta pystyyn ja pysy vahvana"

Avatar
Klodvig
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3010
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 07:17
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Kuppilan tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Klodvig »

Kiitoksia tästä. :joojoo:
Spread our codes to the stars
You must rescue us all

Vastaa Viestiin