Talviolympialaiset 2022

Just nu! - keskustelua tv-ohjelmista ja ajankohtaisista asioista
Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8241
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Ai, mä olin Ylen tv-lähetyksessä näytetyn kaavion varassa. Sen parempi tietenkin jos asia on noin.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7211
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Miesten pujottelussa Ranskan Clement Noel nousi loistavan toisen laskun myötä olympiakultaan! <3. Alppiyhdistetyn voittanut Johannes Strolz kakkonen & Sebastian Foss-Solevaag kolmas! Viimeksi ranskalainen voitti pujottelussa kultaa Salt Lake Cityssä.
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30621
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Kuolonkurki kirjoitti: 16 Helmi 2022, 09:33 Ainakin itse olen ollut siinä käsityksessä että kaavio uudelleenjärjestettäisiin lohkosijoitusten mukaan ennen välieriä.
Niinpä näkyy. En tiennytkään tuota. Vielä neljä vuotta sitten kaaviojärjestys oli kiinteä. Saksa (alkulohkovaiheen 9.) pudotti Ruotsin (alkulohkovaiheen 1.) puolivälierissä ja peri Ruotsin kaaviopaikan. Välierät olivat Tšekki (2.) vs OAR (3.) ja Kanada (4.) vs Saksa (9.). Jos olisi uudelleensijoitettu, Saksa olisi kohdannut Tšekin.

Viime kisojen säännöilläkään ROC–Slovakia-välierä ei toteutuisi. Jos kaaviojärjestys olisi kiinteä, tämän turnauksen toisessa välierässä kohtaisivat USA (1.) ja Ruotsi (4.) tai niiden pudottajat, ja toisessa välierässä Suomi (2.) ja ROC (3.) tai niiden pudottajat.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5671
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja Tegu »

Höh, FISsin tulospalvelu ei tunnu toimivan tällä hetkellä? :( Aiemmin on toiminut.

Ai niin, onhan olympialaisilla omakin tulospalvelu, joka sentään toimii.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12897
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Ruotsille kultaa naisten ampumahiihtoviestissä! :jupinaa: :jumankauta: Viime kisojen hopea sitten kirkastui. :hak: Toisaalta aiemmin olin sanonut, että kunhan ei heille tule yhtä kultaa enempää tuosta lajista, niin hyvä. Toivottavasti svedujuhlia ei nähdä yhteislähdöissä. Hapansilakan aika on sitten, jos jompikumpi Ruotsin curlingjoukkueista ja/tai Sandra Näslund ski crossissa vie kullan.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36999
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Mikä tää Saksan viestihiihtokunto oikein on? :shock:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4127
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Suomi!!! :vollotus: :parku:
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12897
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Saksa naisten parisprintin olympiakultaan, Ruotsi toiseksi ja ROC kolmanneksi. Suomi oli pitkään kultataistossa mukana, mutta harmillisesti kuitenkin neljäs sija viestin tavoin. :lohduton: Pääasia, ettei Ruotsi saanut päivän toista kultaansa. Toisaalta Leijonat johtaa nyt Sveitsiä 3-0! :peukku:
Viimeksi muokannut MIH96, 16 Helmi 2022, 11:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4127
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Mulla on varmaan jokin paha silmä. Suomi ei koskaan saa mitalia silloin, kun katson kilpailun suorana :mrgreen: Taidan testata ja jättää miesten parisprintin finaalin katsomatta.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7211
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Kristalla ei vaan riittänyt paukut enää lopussa! Voi sentään.

Saksa oli kyllä tosi kova! Ruotsille päivän kolmas mitali & kaikkiaan neljästoista
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12897
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Saa*anan saksalaiset... olitte taas Suomen mitalin tiellä! :jupinaa: :heh:

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30621
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Koirankuonolainen kirjoitti: 16 Helmi 2022, 11:41 Mulla on varmaan jokin paha silmä. Suomi ei koskaan saa mitalia silloin, kun katson kilpailun suorana :mrgreen: Taidan testata ja jättää miesten parisprintin finaalin katsomatta.
Kiitos. :peukku:
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14532
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Hyvä Iivo ja Joni! :tapu:
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7211
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Mahtavaa Iivo & Joni! :uujee: :tuuletus:. Hopea ei ole häpeä todellakaan!
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12897
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Miesten parisprintistä Iivo Niskaselle ja Joni Mäelle hopeaa! :tapu: :hopea: Suomelle kisojen viides mitali! :uujee: Norjalle kultaa.

Leijonien puolivälierä kakkoserän jälkeen tilanteessa 3-1, Sveitsi pystyi kaventamaan ylivoimalla.

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7211
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Ruotsin mieshiihtäjillä enää yksi matka jäljellä ottaa mitali & en kyllä usko, että 50 kilometriltä tulee heille mitään! Katsotaan lauantaina sitten. Iivo taitaa hiihtää silloin, mutta mitaleille ei ehkä saumoja ole
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12897
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Nousujohteinen trendi Suomen maastohiihdon olympiamitaleissa. Salt Lake Cityssä ei mitaleita (Lahden 2001 jälkeisiä laihoja aikoja), Torinossa yksi mitali, Vancouverissa kaksi mitalia, Sotšissa kolme, Pyeongchangissa neljä ja nyt viisi mitskua. :tapu:

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4127
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Timoteus kirjoitti: 16 Helmi 2022, 12:05
Koirankuonolainen kirjoitti: 16 Helmi 2022, 11:41 Mulla on varmaan jokin paha silmä. Suomi ei koskaan saa mitalia silloin, kun katson kilpailun suorana :mrgreen: Taidan testata ja jättää miesten parisprintin finaalin katsomatta.
Kiitos. :peukku:
Jees, se toimi!!! :tuuletus: :uujee: :tapu:
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12897
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Leijonat välieriin! :tuuletus: :tapu: Komealla 5-1-voitolla lähetettiin Sveitsi laulukuoroon. Suomi teki kaksi viimeistä maaliaan tyhjiin, kun Sveitsi lähti yllättävän aikaisin hakemaan kavennusta kuudella kenttäpelaajalla. Slovakia tulee vastaan välierissä. Sitten onkin naisten vuoro kohdata Sveitsi pronssiottelussa!

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8241
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja hra47 »

MIH96 kirjoitti: 16 Helmi 2022, 11:42 Saa*anan saksalaiset... olitte taas Suomen mitalin tiellä! :jupinaa: :heh:
Kiitos saksalaiset, että nappasitte kullan ruotsalaisten nenän edestä. Muutenkin mukavaa, että sakut pärjäävät muissakin lajeissa kuin kelkkailussa.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12897
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

hra47 kirjoitti: 16 Helmi 2022, 13:31 Kiitos saksalaiset, että nappasitte kullan ruotsalaisten nenän edestä.
No siitä minäkin kiitän. :peukku:

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7211
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Suomelle päivän toinen mitali jääkiekosta! Sveitsi kaatui lopulta selvästi 4-0! Kaikkiaan neljäs mitali Suomen naisjääkiekolle olympialaisista. Anni Keisala hoiti hommansa hyvin lopuissa peleissä.

Freestylen hypyt on kyllä näyttävä laji, kun katsoo noita hyppyjä mitä siellä tekevät! Kiinaan meni kulta Qi Guangpulle! Hopea Ukrainaan, joka heille kisojen eka mitali & pronssi Venäjän olympiakomitean urheilijalle.
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12897
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Alku aina hankalaa, mutta lopussa kiitos seisoo. Tämä sananlasku kuvaa erinomaisesti Naisleijonien turnausta, joka päättyi äsken olympiapronssiin! :pronssi: :tapu: Sveitsi kaatui myös naisissa lukemin 4-0. :peukku: Ähäkutti -kaitsu87-:lle, joka toivoi naisten jäävän ilman mitalia! :hahaha:

Tänään oli Suomella mahdollisuus peräti kolmen mitalin päivään, niistä tuli kaksi. Kuusi pistettä tulee Suomen tilille naisten lätkästä vasta huomenna, kun turnauksen finaali Kanada-USA on pelattu.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8241
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Ja pronssia Suomen kiekkonaisille... :juhla:
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Massiel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1008
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:12
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja Massiel »

Hieno kisapäivä Suomella! Iivo ja Joni hopealle, naisleijonat pronssille ja Leijonat välieriin!

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7211
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Jääkiekon välierissä siis Suomi kohtaa Slovakian & toisessa parissa Venäjän olympiakomitean joukkue Ruotsin! Enpä tiedä haluanko nähdä Suomi - Ruotsi finaalia :heh:
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8241
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Pohjois-amerikkalaisten juhlat siis loppuivat tähän päivään miesten kiekossa. Ruotsi ja Kanada tahkosivat 0-0:aa kaksi ekaa erää, mutta lopulta Ruotsi vei voiton. Jos Suomi etenee finaaliin asti, niin mulla on fiilis, että parhaat mahikset olisivat ehkä Venäjää vastaan, olettaen että tuomarit pysyvät tällä kertaa puolueettomina.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8241
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Ylen tekstitv:n mukaan Suomi - Slovakia välierä on perjantaina alkaen klo 6.10 :tajuton: ROC-Ruotsi on 15.10 alkaen.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12897
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Se on siinä. Seitsemäs kulta länsinaapuriin :jupinaa:, ja viikon tai parin päästä rupean syömään sitä hapansilakkaa - en nyt sentään oikeasti tynnyrillistä, mutta yhden purkin verran. Sandra Näslundillekaan ei sitten löytynyt pysäyttäjää! :hak: Nyt on kyllä tosiaan liikaa ruotsalaisia jotka ovat aivan suvereeneja lajeissaan, Näslundin lisäksi sprintterit Dahlqvist ja Sundling (parisprintissä jäivät tosin Saksan taakse hopealle), NVDP pitkien matkojen pikaluistelussa, Hectorin Sara suurpujottelussa ja (ehkä) naisten viestinelikko ampumahiihdossa. :eiei: Vain Viktor Wallberg ei ollut se suurin kultasuosikki (Mikaël Kingsbury oli). Kesälajien puolella toivotaan, että Duplantiksen ja Ståhlin (+ Norjan Warholmin) valtakaudet loppuisivat mahdollisimman pian, ja että Jakob Ingebrigtsenkin jäisi maailmanlaajuisten arvokisojen osalta yhden voiton ihmeeksi. :pliis:

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4127
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Talviolympialaiset 2022

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Onpa onpa hurmaava taitoluistelija Puolan (puolalais-venäläinen) taitoluistelija Ekaterina Kurakova! :tapu: Jenni Saarisen suoritusta en ehtinyt nähdä, mutta ilmeisesti ei mennyt kovin hyvin.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Vastaa Viestiin