Jääkiekko

Just nu! - keskustelua tv-ohjelmista ja ajankohtaisista asioista
Massiel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1000
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:12
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja Massiel »

Saksan pelaajilla painoi eilinen tiukka Usa-ottelu, heillä oli myös vähemmän lepoaikaa kuin kanadalaisilla. Latvian pronssi oli kyllä upeaa. Jääkiekkoliitossa olisi kyllä peiliin katsomisen paikka. Kummola yritti selitellä Suomen vaisua menestystä epäonnella.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8166
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja hra47 »

MTV3:n uutisista bongattua: Jukka Jalonen jättää Leijonien valmentajan tehtävänsä ensi kauden jälkeen. Harmittaa ehkä eniten se, ettei Jukka saanut tilaisuutta johtaa parhaista pelaajista koostunutta joukkuetta joko Olympialaisissa tai World Cupissa.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8166
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Kanada ja Suomi pelasivat vastakkain U18 Hlinka-Gretzky-cupissa. Kanada teki kuusi maalia :eeek: Suomi yhdeksän. :joojoo:
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8166
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Nonni, nyt Suomi on ottamassa (jälleen kerran) turpiin Sveitsiltä samaisessa cupissa.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8166
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Suomi onnistui kuin onnistuikin voittomaalin teossa Slovakiaa vastaan, vain kolme sekuntia ennen loppua ja meni neljän joukkoon. Aloin jo ihmetellä, että miten ne onnistuivat oikein voittamaan Kanadan tekemällä yhdeksän maalia heitä vastaan.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8166
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Suomi on parhaillaan tshekkien kynnysmattona, tilanne 6-1 ja vissiin vasta toinen erä menossa. Mitähän joukkueelle oikein tapahtui voitokkaan Kanada-pelin jälkeen, vai oliko Kanadalla vain älyttömän kehno päivä.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8166
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Kymmenessä minuutissa USA meni pronssiottelussa 3-0 johtoon Suomea vastaan. Sai riittää mulle.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8166
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja hra47 »

https://www.is.fi/jaakiekko/art-2000009818722.html

Sääntömuutoksia CHL:ssä
Uudistukset liittyvät erikoistilanteisiin.

Mikäli ylivoimalla oleva joukkue onnistuu maalinteossa, ylivoima ei lopu vaan jatkuu niin kauan, kun jäähyä on jäljellä.

Siirretyn rangaistuksen aikana tehty maali ei kumoa sitä seuraavaa jäähyä, vaan rangaistuksen ottanut pelaaja joutuu maalista huolimatta jäähylle.

Mikäli alivoimalla oleva joukkue onnistuu tekemään maalin, joukkueen rangaistus päättyy.
/C:stä. Onneksi en seuraa, mutta leviääkö muutokset ennen pitkään myös maajoukkuepeleihin...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12865
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Jatkoaika-foorumilla tästä keskusteltiin jo toukokuun lopulla.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8166
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Jaaha, SM-liiga (vai millä nimellä se nykyään tunnetaankaan) alkoi. Jestas että maikkarilla esitettävän pelin kenttä on mainoksista kirjava, taitaa olla ennätys. Silmissä viiraa. Ei jaksa katsoa.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8166
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Antti Pennanen on Leijonien seuraava päävalmentaja. Aikaisemmin voittanut nuorten leijonien valmentajana pronssia ja hopeaa.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7184
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

SM-liiga avataan & liigakarsinnat tulee takaisin! Keväästä 2025 pidetään Mestis-karsinnat Liigan häviäjän ja Mestiksen voittajan kesken. Voittamalla ottelusarjan Mestiksen voittajalla on mahdollisuus Liigaan.

Mahtavaa! :tuuletus:. Mun mielestä liigassa on kyllä liikaa joukkueita. 12 olisi hyvä määrä
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8166
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Naisleijonissakin pelannut Sanni Hakala halvaantunut rinnasta alaspäin törmättyään maalitolppaan. :shock:
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8166
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja hra47 »

U20-MM alkanut nuorilta leijonilta alavireisesti. Kanadalta tuli turpaan 5-2 (toki Kanada teki kaksi maalia tyhjiin) ja nyt sitten Saksa kaatoi 4-3. Onnittelut Saksalle hyvästä pelistä. Eka kerta kun voittivat Suomen näissä kisoissa, 26 peliä siihen tarvittiin. Suomen päävastustaja näyttää olevan samassa lohkossa oleva Latvia, jota vastaan Suomi pelannee jatkoonpääsystä. Jos Suomi menee jatkoon lohkonelosena, vastaan tullee pudotuspeleissä USA tai Slovakia, jolla tuntuu olevan meno päällä. Ekaks voittivat Tshekin ja sitten Sveitsin ja ovat lohkoykkösenä tällä hetkellä.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42034
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja Rousku »

hra47 kirjoitti: 27 Joulu 2023, 18:42 Kanadalta tuli turpaan 5-2 (toki Kanada teki kaksi maalia tyhjiin)
Selittäisikö joku näistä sen ensimmäisen. Katsoin matsia vain sivusilmällä, joten en ehkä kaikkea huomannut. Mutta eikös siinä ollut tilanne, että oli jotain kolme minuuttia peliaikaa jäljellä, peli 1 - 3, Kanadan pelaaja jäähyllä. Ja sitten Suomi ottaa maalivahdin pois.

Miksi muka kannatti tehdä niin? Jos olisi ihan normaalilla ylivoimalla saatu aikaan maali, mikä on täysin realistista, olisi ollut saumat vielä (ruotsimaisesti) tasoittaa peli lopussa. 1 - 4 tuntui jo liian ylivoimaiselta erolta kurottavaksi umpeen.

Ja kyllähän Suomi vielä maalin ehtikin tehdä. Sitten näin, että maalin jälkeen oli jotain kahakkaa, ja Suomen pelaaja mottaisee kanadalaista kuonoon ja lentää jäähylle. :roll: Että kannattiko?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16198
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

On kyllä jotenkin irvokasta katseltavaa ollut tuo Suomen peli, jos vaikka Latvia vielä ravistelisi. :joojoo:

Meanwhile, rapakon takana siskonpoika on nyt päässyt pelaamaan useamman pelin ylhäällä Penguinsissa ja onkin ollut näkyvästi esillä, ja viime yönä tuli odotettu ensimmäinen NHL-maali. :tapu: Pikkuveljensä tosin joulun alla Kuopiossa käydessäni naljaili meille että voisi kielimiehenä mennä hoitamaan haastattelut puolestaan. :heh:
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8166
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Onpa vauhdikas ja laadukas Kanada-Ruotsi menossa parhaillaan. Eka erä ohi ja tilanne 0-0.

Tshekki melkein yllätti USA:n. Rankkarikisan jälkeen 3-4 USA:lle.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8166
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Ruotsi voitti Kanadan 2-0 ja jatkaa turnausta ilman ainuttakaan päästettyä maalia. Suomi tulee seuraavaksi vastaan, joten jää Leijonien tehtäväksi rikkoa Ruotsin nolla. :roll:
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20484
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

hra47 kirjoitti: 29 Joulu 2023, 23:08Ruotsi voitti Kanadan 2-0 ja jatkaa turnausta ilman ainuttakaan päästettyä maalia.
Latvia puolestaan ei ole tehnyt kolmessa ottelussa maaliakaan. Hävitäkin voi tyylipuhtaasti.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8166
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Paninpa muuten merkille, että tossa Kanada-Ruotsi-matsissa ei ollut lainkaan mainoksia pelikatkojen aikana. Onkohan päätös televisioinnista vitoskanavalla tehty niin lyhyellä varoajalla, etteivät ehtineet myydä mainospaikkoja mainostajille? Muutenkin tuntuvat nyt esittävän muitakin pelejä kuin vain Suomen pelit. Sunnuntaina tulee koko päivän alkulohkon viimeisiä pelejä. Suomi-Ruotsi aloittaa klo 15.30.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8166
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Latvia yllätti Saksan ja voitti 6-2. Samalla lohkon tilanne meni kimurantiksi. Mun tiedoilla ja matikalla en osaa enää sanoa mitä tulos tarkoittaa Suomen kannalta. Saksalla on vielä peli Kanadaa vastaan ja Suomella Ruotsia.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20484
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

hra47 kirjoitti: 30 Joulu 2023, 23:49Mun tiedoilla ja matikalla en osaa enää sanoa mitä tulos tarkoittaa Suomen kannalta. Saksalla on vielä peli Kanadaa vastaan ja Suomella Ruotsia.
Suomi on kolmas tai neljäs riippuen omasta ja Saksa-pelin tuloksesta. Latvian yläpuolella joka tapauksessa, sillä tasapisteissä tarkastellaan keskinäisen ottelun tulosta.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30535
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

^ Totta, Suomi on kolmas tai neljäs. Perustelussa on pieni puute. Saksa, Suomi ja Latvia voivat kaikki jäädä kolmeen pisteeseen. Tällöin muodostetaan "minilohko" pelkästään näiden kolmen välisistä otteluista. Kaikki ovat saaneet niistä kolme pistettä, joten tasatilanne ratkaistaan keskinäisten ottelujen maalierolla, jolla Suomi (+3) voittaa Latvian (0) ja Saksan (−3). Tässä skenaariossa Suomi siis voittaa Saksan tasapisteissä, vaikka hävisikin keskinäisen. Moista ei pääse tapahtumaan, jos tasapisteissä on vain kaksi joukkuetta.

Saksa on pinteessä. Saksa tarvitsee vähintään pisteen Kanadalta välttääkseen putoamisottelun.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8166
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Okei, toisessa lohkossa USA näyttää vievän lohkovoiton. Tilanne Slovakiaa vastaan tällä hetkellä 7-2. Jos oikein olen ymmärtänyt, niin jos Saksa ei nipistä pistettä Kanadalta, Suomi on lohkokolmonen ja saa vastaansa Slovakian pudotuspeliin. Slovakia tuntuu olevan vireessä, mutta silti ottaisin mieluummin heidät Leijonien vastustajaksi kuin USA:n.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8166
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Juuhuu, Ruotsin nolla rikkoutui ja vieläpä menivät häviämään lopuksi. :juhla:
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8166
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Pitipä Saksa jännitystä yllä melko loppuun asti Kanadaa vastaan, mutta lopulta Kanada hoiteli pelin selvin lukemin. Tiistain puolivälierät:

Slovakia - Suomi
USA - Latvia
Kanada - Tshekki
Ruotsi - Sveitsi

Saksa ja Norja karsintapeleihin.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20484
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Huu, käänsin kanavalle juuri oikealla hetkellä. Lassila hassutteli tyylikkään ratkaisumaalin. Saadaanko Ruotsi-revanssi?
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8166
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Jee, Suomi mitalipeleihin. Tyly ratkaisu jatkoajalla. Pronssikin olisi ihan hyvä saavutus. Eiköhän välieristä löydy Suomen lisäksi Kanada, USA ja Ruotsi.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8166
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Tshekki kaatoi Kanadan! Mukavaa nähdä muitakin maita mitalipeleissä kuin ainainen Kanada. Saas nähdä kenen onneksi tuo yllätysvoitto koituu. Tuskin kuitenkaan Suomen, koska alkulohkon pelit meni sen verran kehnosti.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8166
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Sveitsi pisti Ruotsin tiukille ja hävisivät vasta jatkoajalla 3-2. Ei siis yllätystä sieltä, mutta svedut saivat ainakin pidätellä hengitystään ja jännittää loppuun asti. Tshekin yllätysvoitto Kanadasta koituu siis ruotsalaisten eduksi ja maat kohtaavat välierässä. Lohkovoittajan etuja. Suomi kohtaa USA:n. Eiköhän tää mene nyt niin, että Ruotsi ja USA ratkovat keskenään mestaruuden ja Suomi toivottavasti voittaa Tshekin ja pronssia. Mutta pelataan pelit ensin, olen mä ennenkin ollut väärässä.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Vastaa Viestiin