Presidentinvaalit 2024

Just nu! - keskustelua tv-ohjelmista ja ajankohtaisista asioista

Suosikkisi tasavallan presidentiksi?

Alexander Stubb
21
30%
Pekka Haavisto
48
70%
 
Ääniä yhteensä: 69

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42046
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^ En ole seurannut Stubbin kampanjaa nähdäkseni, millaisena juuri hän itsensä esittää.

Mutta siis mielellään muutama otos myös villapaidassa, kokkaamassa tai leipomassa tai halkoja hakkaamassa, marjametsässä, ja tietenkin saunassa.

Sivumennen sanottuna en oikein ymmärrä, miksi Stubb pyrkii presidentiksi. Luulisi hänelle olevan mieleisempiäkin hommia. Onko vain herännyt kunnianhimo, että katsotaas onnistunko tuossakin - siis presidentiksi pääsemisessä. Ja ajatus että haastanpa itseäni kunnolla vielä kerran - siis jos pääsen presidentiksi, ja pitää opetella uusi tehtävä. Eli ottaako koko jutun lähinnä henkilökohtaisen haasteen kannalta?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8170
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Rousku kirjoitti: 19 Marras 2023, 01:49 Mutta siis mielellään muutama otos myös villapaidassa, kokkaamassa tai leipomassa tai halkoja hakkaamassa, marjametsässä, ja tietenkin saunassa.
Epäilemättä nuo kuuluvat ohjelmaan, eiköhän Stubb jossain kokkausohjelmassa pullantuoksuisenakin nähdä vielä. Nyt etsitään ihannevävyä Suomi-neidolle.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11543
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja romualdo »

Happy kirjoitti: 16 Marras 2023, 21:09 oho oho

Kuva



Jos ilmastohömpötykset ois jätetty väliin niin Li Andersson ois taatusti ollu korkeammalla, jotenki alkanu fiilaamaan Anderssonin ulostuloista.
Vähän tylsiä kysymyksiä kyllä oli kokonaisuutena, höpönlöpö vaalikone.
Vai että muka ilmastohömpötykset... ettäs ja kuinka ihmeessä kehtaat olla noin äärioikeistolainen eli persu!?

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17002
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Happy »

^ se etten vaivaa kaunista päätäni ilmastoasioilla joihin suomalaiset ovat jo tehneet enemmän kuin tarpeeksi ei tee minusta kyllä mitään äärioikeistolaista. Jos nää ois Intian tai Kiinan tms presidentinvaalit niin vaalikoneissa noi lukuisat ilmastokysymykset ois joo paikallaan, mut ei suomalaisessa kentässä. Sen sijaan konfliktikysymyksien puute hämmästytti, niihin kyllä suomalaiset ja muut eurooppalaiset pystyvät halutessaan vaikuttamaan.
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17002
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Happy »

Joudun joskus harvemmin & joskus useammin viettämään pakollista & palkallista aikaa kaiken maailman törkymoukkien ja junttien kanssa ja sitä näin herran vuonna 2023 hämmästyy edelleen miten Pekka Haaviston homoseksuaalisuus ja parisuhde on joillekin edelleenkin niin iso & vastenmielinen asia. Se miten on unohtanut tiettyjen ihmisten junttiuden, nousee taas esille esim näiden pressavaalien alla.
Eli alan kallistua siihen ettei Haavistokaan olisi yhtään huonompi valinta, se ois itseasias aika hyvä näpäytys vanhoille jäärille yms.
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5417
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Tuntuu että ei siitä Haaviston homoudesta enää ole niin paljoa pöhisty kuin ennen, mutta vielä on toki niitäkin joiden mielestä kaikki maailman homot kuuluisi ampua. Olisi heidän kaltaisille idiooteille ihan oikein jos Haavisto valittaisiin :twisted:
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17002
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Happy »

^ mä esim jouduin tänään aamulla kuuntelemaan parin tunnin ajan Haavisto & sukupuoliroskaa, mut aattelin etten nyt kärkkäästi puutu sillä koen että mun kuukauden väittely/vittuilu & roustkiintiö on jo täynnä :mrgreen:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3235
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Nuo ihmiset vielä yleensä todistavat tietämättömyytensä kun luulevat ettei Haavisto voisi vierailla valtioissa joissa homous ei ole ihan niin ok. Hän kuitenkin on vieraillut niissä paljon ja hyvin on sujunut!
En myöskään ymmärrä miksi pitäisi mennä aina sen konservatiivisimman ehdolla. Eikö meidän päinvastoin pitäisi voida näyttää niillekin valtioille miten asiat todellisuudessa pitäisi hoitaa?

Mun toinen ”lemppari” on se porukka jota häiritsee ettei Haavisto ole käynyt armeijaa ja sitten paljastuu että henkilö itse äänestää Halla-ahoa. Halla-ahonko kohdalla se sama asia ei sitten enää haittaakaan? :mrgreen:
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17002
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Happy »

^ SIIS JOO tänää just kuulin tota et ei Haavisto voi puolisonsa kanssa vierailla muslimivaltioissa ja kommenttei et mitä muka Antonio siellä tekis, tukkaako kampaaa ja sit röhönaurut perää... juuh :roll:

Ja sit nää samat ihmiset on niitä rasisteja jotka inhoo sitä kuinka muslimit ns valtaa & paskoo Suomen , ja sit nää samat ihmiset on muka huolissaan miten muslimivaltiot, niiden kansalaiset & niiden lait suhtautuu Suomen ehkä tulevaan presidenttiin, kaikkea kaksinaispaskaa sitä joutuukin kuuntelemaan.
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33181
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Pete »

Minä valitsen ehdokkaani ehkä Lin ja Alexanderin väliltä. Presidentin kohdalla puolueella ei ole mielestäni niin väliä. Stubb olisi hyvä kansainvälinen edustaja Suomelle ja Li puolestaan suorapuheinen arvojohtaja.

Ei Pekkakaan huono valinta varmaan olisi, mutta hieman valjumpi kuin nuo kaksi muuta.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36919
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Happy kirjoitti: 21 Marras 2023, 17:40 ^ mä esim jouduin tänään aamulla kuuntelemaan parin tunnin ajan Haavisto & sukupuoliroskaa, mut aattelin etten nyt kärkkäästi puutu sillä koen että mun kuukauden väittely/vittuilu & roustkiintiö on jo täynnä :mrgreen:
Luin: rouskukiintiö. :rofl:
Meow cat, please meow back.

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16198
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

Juuri eilen kuulin minäkin samaa Haaviston ulkomaanmatkoista/linnanjuhlista. :draamaa: Myös Stubbin puolison alkuperää kommentoidaan yllättävän usein.
TomppaJr kirjoitti: 21 Marras 2023, 18:21 Luin: rouskukiintiö. :rofl:
Kas, en ollut ainoa. :mrgreen:
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42046
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Rousku »

:trio:

Mutta mikäpä estäisi useampaa kiintiötä olemasta täynnä samanaikaisesti?
Rise, angel, shine, love!

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

Pekka Haaviston tähti kääntynyt laskuun. Viime viikolla YLEn gallup näytti Stubbin siirtyneen johtoon ja nyt myös HS. Viikonloppuna Iltalehti spekuloi, että Haavistolla tekee tiukkaa päästä edes toiselle kierrokselle. Jo on aikoihin eletty!

Samalla kannattaa muistaa, että yhtään tv-tenttiä ei olla vielä nähty. Mutta jos Stubb on niissäkin yhtä valovoimainen kuin Elämäni biisissä, niin eiköhän siinä ole Suomen seuraava presidentti.

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10728
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Nyt alkaa kuulostaa jo lupaavammalta. :joojoo: :peukku:
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8170
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Enpä voi kuin ihmetellä suomalaisten makua ja sitä, miten menevät halpaan laskelmointiin. Näyttää Jukka Jalosen valinta mr Finlandian vaalitiimin vetäjäksi purevan junttikansaan. Minä menetin arvostukseni Jalosta kohtaan.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

Rousku kirjoitti: 19 Marras 2023, 01:49
Sivumennen sanottuna en oikein ymmärrä, miksi Stubb pyrkii presidentiksi. Luulisi hänelle olevan mieleisempiäkin hommia. Onko vain herännyt kunnianhimo, että katsotaas onnistunko tuossakin - siis presidentiksi pääsemisessä.
Juuri näin.

Oliko se Marko Junkkari, tai vastaava, joka esitti saman teorian. Hyvin kilpailuhenkinen ihminen. Ja (minun teoriani) narsismiin taipuvainen: haluaa katsoa kuinka hyvin onnistuu kansan hurmaamaan.

Siinä vaiheessa kun näin Elämäni biisin yleisössä Pirkko Mannolan istumassa käsi kädessä Stubb Seniorin kanssa, tiesin: peli on pelattu!

P.S. Olli Rehnin harmaus alkaa tuntua jopa raikkaalta... Ärsyttää Haavistokin. HS tiesi kertoa, että Haavisto on yhdeksässä kuukaudessa muuttanut vaalikonevastauksia oikeiston suuntaan. On kova himo silläkin.

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11543
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja romualdo »

TomppaJr kirjoitti: 21 Marras 2023, 18:21
Happy kirjoitti: 21 Marras 2023, 17:40 ^ mä esim jouduin tänään aamulla kuuntelemaan parin tunnin ajan Haavisto & sukupuoliroskaa, mut aattelin etten nyt kärkkäästi puutu sillä koen että mun kuukauden väittely/vittuilu & roustkiintiö on jo täynnä :mrgreen:
Luin: rouskukiintiö. :rofl:

Juu, mitä wähemän kommentoit nii aina parempi!

Sitä paitti et saa viedä entisen tänne kirjoittaneen Tony Latwan jättämää ilkeilyperintöä minulta!

Tai vie waan, ku Sultahan se käy (kuten multakin) ihan kans luonnostaan.....

Rakkaudella Rompsu.



***


Jk. Ei taija kowin monesa maasa lainsäädännöllisesti homous olla Ok. ... tään wanhan mantereen muutamat todelliset sivistyvaltiot, joo Belgia, Hollanti, Ruotsi ja mitä näitä ny onkaan.....

Sitte on tää h..vetin takapajula eli Suomi jossa kirkko yhä kehtaa panna ns. Kampoihin ja kuulustelee ja hiostuttaa pappeja, naispappeja lähinnä jotka ovat vihkineet miespareja täällä Keskipohojammaallakkn
.
..!!!!

On se p..kele!

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Happy kirjoitti: 21 Marras 2023, 18:07 ^ SIIS JOO tänää just kuulin tota et ei Haavisto voi puolisonsa kanssa vierailla muslimivaltioissa ja kommenttei et mitä muka Antonio siellä tekis, tukkaako kampaaa ja sit röhönaurut perää... juuh :roll:

Ja sit nää samat ihmiset on niitä rasisteja jotka inhoo sitä kuinka muslimit ns valtaa & paskoo Suomen , ja sit nää samat ihmiset on muka huolissaan miten muslimivaltiot, niiden kansalaiset & niiden lait suhtautuu Suomen ehkä tulevaan presidenttiin, kaikkea kaksinaispaskaa sitä joutuukin kuuntelemaan.
Eräs opettaja-tuttuni kertoi että demografisesti haaastavan alueen lähiökoulussaan osallistuminen SETA-koulutukseen jäi hälyttävän pieneksi. Vanhemmat kielsivät lapsiltaan osallistumisen, ja osallistujia oli jotain välillä 10-30%. Surkeaa. Oppilaita oli kuitenkin laittanut miettimään opettajatuttuni avaama keskustelu, että mitä ajattelisitte jos me opettajat jättäisimme osallistumatta rasismin vastaisiin koulutuksiin koska ei hyväksytä woketusta?
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17002
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Happy »

^ tiedostan tän ongelman, tarkoitin muuta eli tuoden sen narratiivin esille että miten yhtäkkiä ne ihmiset jotka vähät välittävät muslimien mielipiteistä : käyttävätkin muslimien mielipiteitä suurimpana syynä miksei Haavistoa saisi valita - tää on sitä kaksinaismoralismia mitä en siedä.

Ja itse vastustan rasismin lisäksi myös woketusta, esim edelleenkin puistattaa miten elämäntaparikollinen & väkivaltainen narkomaani George Floyd nostettiin ylijumalan asemaan ja tällä muka oikeutettiin päättömällä väkivallalla mellakoiminen & tuhon aiheuttaminen.
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10728
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Minusta tuo kouluhomman vähäinen osallistujamäärä on kyllä täysin ymmärrettävää. Kouluissa käydään kuitenkin oppimassa opetusjärjestelmän hyväksymää opetussuunnitelmaa. Seta on kuitenkin järjestö, millä on vahva oma ideologia ja agenda. On täysin eri asia puhua, vaikka terveysopin tunneilla seksuaalivähemmistöistä ja lähestyä tätä oppimateriaalin kautta. Setalla voi olla riskinä, että menee propagandaksi. Olen hyvin voimakkaasti vastaan tällaista woke-kulttuuria ja pakkopropagandaa.

Minua ei Haaviston kohdalla häiritse mitkään muslimivaltiot. Olen anti-Haavisto, koska puolue missä hän on ollut on ajanut minun arvojen vastaista politiikkaa ja varsinkin prioriteetit ovat olleet heillä hukassa jo vuosikaudet. En myöskään pidä hänestä hirveästi ihmisenä. Olen saanut lipevän ja limaisen kuvan ihmisenä. Seksuaalisella suuntautumisella ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Voisin esimerkiksi hyvin äänestää Sebastian Tynkkystä, jos olisi ehdolla.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17002
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Happy »

WildDance kirjoitti: 26 Marras 2023, 21:55
Minua ei Haaviston kohdalla häiritse mitkään muslimivaltiot. Olen anti-Haavisto, koska puolue missä hän on ollut on ajanut minun arvojen vastaista politiikkaa ja varsinkin prioriteetit ovat olleet heillä hukassa jo vuosikaudet. En myöskään pidä hänestä hirveästi ihmisenä. Olen saanut lipevän ja limaisen kuvan ihmisenä. Seksuaalisella suuntautumisella ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Voisin esimerkiksi hyvin äänestää Sebastian Tynkkystä, jos olisi ehdolla.
jaan samat mielipiteet Haavisotosta kanssas, lipevyys on se turn off
mut sillä erotuksella että en vois harkita äänestäväni Tynkkystäkään presidentiksi - vaikka osa minussa rakastaa Tynkkysen ulostuloja niin hän on ehkä liian draamanhakuisen oloinen politiikko presidentinvirkaan :heh:

Presidentissä arvostan tiettyä stabiilisuutta ja sitä että pystyn jakamaan samat arvot - esim Essayah on myös mulla nyt pois laskuista - sen verran törkeitä kommentteja tullut hänen suunnaltaan tässä Israel-Palestiina konfliktissa.

Stubb olis edelleen se paras valinta näistä.
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10728
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Happy kirjoitti: 26 Marras 2023, 22:01
WildDance kirjoitti: 26 Marras 2023, 21:55
Minua ei Haaviston kohdalla häiritse mitkään muslimivaltiot. Olen anti-Haavisto, koska puolue missä hän on ollut on ajanut minun arvojen vastaista politiikkaa ja varsinkin prioriteetit ovat olleet heillä hukassa jo vuosikaudet. En myöskään pidä hänestä hirveästi ihmisenä. Olen saanut lipevän ja limaisen kuvan ihmisenä. Seksuaalisella suuntautumisella ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Voisin esimerkiksi hyvin äänestää Sebastian Tynkkystä, jos olisi ehdolla.
jaan samat mielipiteet Haavisotosta kanssas, lipevyys on se turn off
mut sillä erotuksella että en vois harkita äänestäväni Tynkkystäkään presidentiksi - vaikka osa minussa rakastaa Tynkkysen ulostuloja niin hän on ehkä liian draamanhakuisen oloinen politiikko presidentinvirkaan :heh:
En minäkään siis välttämättä kannata häntä juuri presidentiksi, mutta käytin nyt radikaalina esimerkkinä, että voisin häntä äänestää joissain tilanteissa, että ei luulla, että minulla vaan olisi jotain homopressaa vastaan. :heh: Minun top-3 on tällä hetkellä 1. Halla-aho 2. Harkimo 3. Essayah. Stubb käy myös ja häntä äänestän kyllä mielelläni jos ja kun toiselle kierrokselle menee.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

WildDance kirjoitti: 26 Marras 2023, 21:55 Minusta tuo kouluhomman vähäinen osallistujamäärä on kyllä täysin ymmärrettävää. Kouluissa käydään kuitenkin oppimassa opetusjärjestelmän hyväksymää opetussuunnitelmaa. Seta on kuitenkin järjestö, millä on vahva oma ideologia ja agenda. On täysin eri asia puhua, vaikka terveysopin tunneilla seksuaalivähemmistöistä ja lähestyä tätä oppimateriaalin kautta. Setalla voi olla riskinä, että menee propagandaksi. Olen hyvin voimakkaasti vastaan tällaista woke-kulttuuria ja pakkopropagandaa.
Niin, kouluissa käydään oppimassa opetusjärjestelmän mukaista opetussuunnitelmaa. SETAn järjestämä koulutus oli täysin linjassa OPS 2014 kanssa, eli vanhemmat estivitä oppilailta OPSin mukaisen opetuksen. OPS 2014 kirjaa ohjaaviksi velvoitteiksi:

"Suomen perustuslain ja yhdenvertaisuuslain mukaan ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta
asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, etnisen tai kansallisen alkuperän, kansalaisuuden, kielen,
uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, seksuaalisen suuntautumisen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella23. Tasa-arvolaki velvoittaa kaikkia oppilaitoksia
huolehtimaan siitä, että ihmisillä on sukupuoleen katsomatta samat mahdollisuudet koulutukseen.
Opetuksen ja opetusaineistojen tulee tukea tasa-arvolain toteutumista."
(luku 2.1 s. 14)

Ja:

Yhdenvertaisuus ja tasa-arvo
Oppiva yhteisö edistää yhdenvertaisuutta ja tasa-arvoa. Yhteisön jäsenet tulevat kohdatuiksi ja
kohdelluiksi samanarvoisina riippumatta mistään henkilöön liittyvästä tekijästä30. Samanarvoisuus
ei merkitse samanlaisuutta. Yhdenvertainen kohtelu edellyttää sekä perusoikeuksien ja osallistumisen mahdollisuuksien turvaamista kaikille että yksilöllisten tarpeiden huomioon ottamista.
Peruskouluaikana oppilaiden käsitys omasta sukupuoli-identiteetistä ja seksuaalisuudesta kehittyy.
Oppiva yhteisö edistää arvoillaan ja käytänteillään sukupuolten tasa-arvoa ja tukee oppilaita oman
identiteetin rakentumisessa.
(luku 4.8 s 28)

Lisäksi OPS kannustaa yhteistyöhön erilaisten koulun ulkopuolisten järjestöjen kanssa määritellessään ne oppimisympäristöihin kuuluviksi:

Oppimisympäristöt
Oppimisympäristöillä tarkoitetaan tiloja ja paikkoja sekä yhteisöjä ja toimintakäytäntöjä, joissa
opiskelu ja oppiminen tapahtuvat. Oppimisympäristöön kuuluvat myös välineet, palvelut ja materiaalit, joita opiskelussa käytetään. Oppimisympäristöjen tulee tukea yksilön ja yhteisön kasvua,
oppimista ja vuorovaikutusta31. Kaikki yhteisön jäsenet vaikuttavat toiminnallaan oppimisympäristöihin. Hyvin toimivat oppimisympäristöt edistävät vuorovaikutusta, osallistumista ja yhteisöllistä
tiedon rakentamista. Ne myös mahdollistavat aktiivisen yhteistyön koulun ulkopuolisten yhteisöjen tai asiantuntijoiden kanssa.
(luku 4.3 s.29)
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10728
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja WildDance »

^ Niin. Eihän tuo ole kenenkään syrjimistä, että joku ei osallistu Setan propaganda-tuokioihin. Kyllähän aikuisella ihmiselläkin on täysivapaus päättää, että osallistuuko Setan tilaisuuksiin vai ei. Tasa-arvoisuus ja rasismin vastainen toiminta on itsestään selvää, mutta on täysin eri asia pakottaa ihmisiä osallistumaan Setan tilaisuuksiin. Siihen edes vihervasemmisto ei voi ihmisiä pakottaa. Annetaan lasten olla lapsia. Jotain myös kertoo tuo pieni osallistujamäärä, että mitä ihmiset näistä tuokioista ajattelevat, vaikka suurin osa suomalaisista tasa-arvoa ajaa ja seksuaalivähemmistöjä hyväksyy. Propaganda on vain asia erikseen. Myös muuta mieltä saa olla.

Eihän näitä tilaisuuksia ole kielletty. Ne ovat vapaaehtoisia. Jos niihin ei haluta osallistua niin se on asia erikseen. Siihen tarjotaan mahdollisuus, mutta sitä ei tehdä pakolliseksi. Juuri oikea linja! Tämä ei syrji ketään, mutta antaa myös ihmiselle vapauden. Hate to break this to you, mutta Seta ei myöskään ole = yhdenvertaisuus.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42046
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Rousku »

WildDance kirjoitti: 26 Marras 2023, 23:18 ^ Niin. Eihän tuo ole kenenkään syrjimistä, että joku ei osallistu Setan propaganda-tuokioihin. Kyllähän aikuisella ihmiselläkin on täysivapaus päättää, että osallistuuko Setan tilaisuuksiin vai ei. Tasa-arvoisuus ja rasismin vastainen toiminta on itsestään selvää, mutta on täysin eri asia pakottaa ihmisiä osallistumaan Setan tilaisuuksiin. Siihen edes vihervasemmisto ei voi ihmisiä pakottaa. Annetaan lasten olla lapsia. Jotain myös kertoo tuo pieni osallistujamäärä, että mitä ihmiset näistä tuokioista ajattelevat, vaikka suurin osa suomalaisista tasa-arvoa ajaa ja seksuaalivähemmistöjä hyväksyy. Propaganda on vain asia erikseen. Myös muuta mieltä saa olla.
Mikä niistä tekee propagandaa? (Minun kouluaikaani ei ollut kouluissa Setan tilaisuuksia, enkä ole itse ollut sellaista koskaan järjestämässä, joten en tiedä, millaisia ne ovat.)

Ja miten lapset lakkaavat olemasta lapsia, jos osallistuvat? Saavat tietää, mitä se heidän haukkumasananaan huutelema homo oikeasti tarkoittaa?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10728
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja WildDance »

^ Niin? Kaiken tämän vapaaehtoisuuteen ajan. Jos kaikkia perheitä ei kiinnosta sateenkaaripropaganda, niin se heille suotakoon. Minusta prosentit kertovat jopa siitä, että Seta on epäonnistunut ja heidän pitää muuttaa toimintaansa. Kyllähän Setalla on vain yksi (jotkut voisi jopa sanoa radikaali) näkökulma asioihin. En näe hirveästi koulutuksia kehitysvammaisten puolesta. Kertoo paljon tästä kaksinaismoralismista, mikä yhteiskunnassamme elää.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Huilumies
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5351
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 15:20
Paikkakunta: Vantaa

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Huilumies »

^Miksi ei voitu yksinkertaisesti vain tehdä se osallistuminen pakolliseksi?! Eihän koulutuntien suhteen saa noin vaan valita olevansa mielensä mukaan vapaalla! Oppilaiden vanhemmilta törkeää halveksuntaa seksuaalivähemmistöjen tasa-arvoa kohtaan. :lohduton: Olisi lähdettävä siitä, että kaikkia "etujärjestöjä" kuunnellaan, varsinkin sellaisia, joiden sanoma on erittäin OPS:n mukaista.

Miksi Setan sanoma on mielestäsi propagandaa, WildDance??

Avatar
Huilumies
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5351
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 15:20
Paikkakunta: Vantaa

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Huilumies »

WildDance kirjoitti: 27 Marras 2023, 00:36 ^ Niin? Kaiken tämän vapaaehtoisuuteen ajan. Jos kaikkia perheitä ei kiinnosta sateenkaaripropaganda, niin se heille suotakoon. Minusta prosentit kertovat jopa siitä, että Seta on epäonnistunut ja heidän pitää muuttaa toimintaansa. Kyllähän Setalla on vain yksi (jotkut voisi jopa sanoa radikaali) näkökulma asioihin. En näe hirveästi koulutuksia kehitysvammaisten puolesta. Kertoo paljon tästä kaksinaismoralismista, mikä yhteiskunnassamme elää.
Etkä vastannut Rouskullekaan, että mikä Setasta tekee "propagandaa"??

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10728
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja WildDance »

^
Huilumies kirjoitti: 27 Marras 2023, 00:40 ^Miksi ei voitu yksinkertaisesti vain tehdä se osallistuminen pakolliseksi?! Eihän koulutuntien suhteen saa noin vaan valita olevansa mielensä mukaan vapaalla! Oppilaiden vanhemmilta törkeää halveksuntaa seksuaalivähemmistöjen tasa-arvoa kohtaan. :lohduton: Olisi lähdettävä siitä, että kaikkia "etujärjestöjä" kuunnellaan, varsinkin sellaisia, joiden sanoma on erittäin OPS:n mukaista.

Miksi Setan sanoma on mielestäsi propagandaa, WildDance??
Sitten se pitää sisältää opetussuunnitelmaan! Kyseessä on kuitenkin ideologinen aate. Tähän ei voi kaikkia ihmisiä pakottaa, vaikka kuinka yrittäisi. Ketään ihmistä ei saa eriarvoistaa hänen ihonvärin tai seksuaalisen suuntautumisen takia tms. Seta EI ole mikään pätevä järjestö opettamaan. Seta myös suoltaa hyvin vahvaa propagandaa esimerkiksi tiettyjä puolueita vastaan, mitkä eivät täytä heidän normejaan. Myös tämä tulos kertoo jotain, että tätä tarjotaan kouluille vapaaehtoiseksi kurssiksi ja ihmiset eivät tätä halua.Mitä pelkäätte? Se, että totuus tulee julki, että kaikki eivät ole tässä woke-hysteriassa mukana. Jos ei vapaaehtoisesti, niin sitten pakolla aivopestään yksi meistä.
Viimeksi muokannut WildDance, 27 Marras 2023, 00:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Vastaa Viestiin