Presidentinvaalit 2024

Just nu! - keskustelua tv-ohjelmista ja ajankohtaisista asioista

Suosikkisi tasavallan presidentiksi?

Alexander Stubb
21
30%
Pekka Haavisto
48
70%
 
Ääniä yhteensä: 69

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36919
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

^ Väyrynen vs. Huhtasaari olisi kyllä aika vaikea tilanne.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42046
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Rousku »

TomppaJr kirjoitti: 12 Kesä 2023, 22:27 ^ Väyrynen vs. Huhtasaari olisi kyllä aika vaikea tilanne.
Ehkäpä noista valitsisin Väyrysen, kaikesta huolimatta. Ehkä vähän enemmän kiinni realiteeteissa, sentään jotain ulkopoliittista kokemusta (ja sisäpoliittistakin), ja varmasti se Suomen kansalainen, jolla eniten on hinkua pressan tehtävään.

Valtaoikeuksia ollaan supistamassa, joten suurta vahinkoa ehkä ei kuitenkaan saisi aikaan.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3235
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Mä leikittelin tuolla Väykkä vs. Huhtis tilanteella jo 2018 pressanvaaleissa ja kyllä se sitten oli aika nopeasti selvä että tuossa tapauksessa äänestäisin Väykkää. Kyllähän sen näki niiden vaalien aikana jo esiintymisessä ja argumenteissa kumpi oli vakuuttavampi. Ja vaikka tiedän että Huhtikselle löytyy kannattajansa (joiden mielestä hän on vakuuttava) niin kyllä se idealistisuus ja harjaantumattomuus loisti pahemmin kuin muiden ehdokkaiden kohdalla. Väykkä tosin vaikutti siltä että on tullut mainostamaan vain itseään ja siksi hänessä oli sitä tahatonta komiikkaa.
Jos ehdokkailla oli esim. rajattu aika puhua, Huhtis käytti siitä ajasta vaan osan, heitti muutaman populistisen heiton ja lopetti puheen kuin seinään. Väyrynen taas käytti tarkalleen sen koko ajan puheeseensa ja ehti siinä sivussa mainostaa Väyrys-mukeja joiden avulla rahoitti kampanjaansa. :rofl:

Mutta vaikka Huhtasaari on mielestäni kaikin puolin vähemmän vakuuttava kuin Väyrynen tai Halla-aho, pidän näistä silti kaikista vähiten Halla-ahosta. Huhtasaaressa nyt varmasti on suurimman osan mielestä todella suuria ongelmia (jos ajatellaan ketä voisi äänestää) mutta Halla-aho on näennäisen hyvä (ja näennäisen rauhallinen) keskustelija ja puhuja. Hänellä on pelottavan hyvä karisma ja sanoisin että näistä kaikista kylmin ajatusmaailma.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16198
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

Myös Rehn lähtee valitsijayhdistyksen kautta.

https://yle.fi/a/74-20037825
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8168
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja hra47 »

IS:n uutisen mukaan Mika Aaltola olisi kallistumassa ehdokkuuden puolelle. Valitsijayhdistyksen kautta hänkin.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
DenEurovise
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1599
Liittynyt: 22 Touko 2019, 19:15
Paikkakunta: Kuopio/Joensuu

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja DenEurovise »

Saara, Lauran sisko, Huhtasaari pyrkii presidenttiehdokkaaksi pienpuolue Vapauden liiton tuella. Saapa nähdä, ketkä kaikki saavat riittävästi kannattajakortteja kerättyä. Harkimo on tällä hetkellä ainut eduskuntapuolueen varsinaisesti asettama ehdokas.
Jag fattar om du inte orkar med mig / Det är helt okej / Inom kort så vet jag att du kommer bli helt matt och irriterad / För jag är komplicerad

Miss Li: Komplicerad

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16198
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

No niin, Mika Aaltolakin päätti sitten lähteä messiin. :peukku:
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11937
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja sziget »

Kuka tahansa mieluummin kuin Mika Aaltola. Hän on limainen. :draamaa:

Aikovatko kokoomus ja demarit ryhmittyä Aaltolan taakse vai missä niiden ehdokkaat viipyvät?
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8168
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Aaltolan olen nähnyt perustelevan lähtöään kisaan sillä, että on kysytty, on kannatusta ja vaimokin halusi, mutta haluaako Aaltola itse? Empiminen ja jahkailu vihjais vähän haluttomuudesta.

Kokoomuksen Antti Häkkänen kuulemma myös harkitsee vakavasti ehdolla lähtöä. Hän olisikin mielestäni paras ehdokas jonka kokoomus voisi asettaa, mutta liekö hän vielä nuori ja kokematon, ehkä hänen vuoronsa olisi vasta seuraavalla vaalikierroksella.
Viimeksi muokannut hra47, 03 Elo 2023, 20:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8168
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Ai niin, demarit. Jos en vallan ole metsässä, niin voin jo nyt kertoa, että Suomen seuraava pressa ei ole ainakaan demari. En näe sieltä nousevan oikein ketään, ellei sit Marin tee yllättäin äkkikäännöstä ja lähde sittenkin ehdolle.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20520
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Halla-aho, Aaltola, Rehn.. ihan päteviä vastuksia luvassa Haavistolle. :joojoo:
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8168
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Mä toivon ja uskon, ettei Suomen kansa ole niin sekaisin, että äänestäisi jostain Halla-ahosta presidenttiä...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
DenEurovise
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1599
Liittynyt: 22 Touko 2019, 19:15
Paikkakunta: Kuopio/Joensuu

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja DenEurovise »

^Veikkaan, että vaalin toinen kierros on Halla-aho vastaan joku muu - ja joku muu voittaa. Varmasti nimittäin aika suuri osa suomalaisista ajattelee asiasta samoin kuin sinä, ja äänestää toisella kierroksella ennemmin Halla-ahoa vastaan kuin vastaehdokkaan puolesta, oli tämä vastaehdokas kuka tahansa (paitsi ehkä sisko Huhtasaari tai Väyrynen). :joojoo:
Jag fattar om du inte orkar med mig / Det är helt okej / Inom kort så vet jag att du kommer bli helt matt och irriterad / För jag är komplicerad

Miss Li: Komplicerad

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30536
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

hra47 kirjoitti: 03 Elo 2023, 20:11 Aaltolan olen nähnyt perustelevan lähtöään kisaan sillä, että on kysytty, on kannatusta ja vaimokin halusi, mutta haluaako Aaltola itse? Empiminen ja jahkailu vihjais vähän haluttomuudesta.
Aaltola on halunnut presidentiksi siitä alkaen kun hänen nimensä nousi villinä korttina gallupien kärkisijoille. Suomalaiseen poliittiseen viestintään kuitenkin kuuluu se, ettei saa vaikuttaa liian vallanhimoiselta. Valta-asemaan hakeutuminen pitää kehystää niin, että muut ovat vaatineet eikä kieltäytyäkään voi. Aaltola on tehnyt jahkailustaan taiteenlajin, mutta osaavat muutkin. Annetaan Jukka Lindströmin esittää näytepätkä Halla-aholta (7:56), kun häneltä vuonna 2016 kysyttiin, hakeeko hän perussuomalaisten puheenjohtajuutta. (Haki ja voitti.)

En usko Aaltolan olevan kolmen kärjessä vaaleissa. Pääsi hieman heppoisin eväin esiin olemalla oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Poliittinen kokemus puuttuu, ja kunnollisen kampanjakoneiston käynnistäminen ilman minkään puolueen tukea on vaikeaa.

Valitsijayhdistysten kautta ehdokkaaksi tähtäävien paljous mietityttää. Yksi henkilö voi kuulua vain yhden ehdokkaan valitsijayhdistykseen. Jos sama henkilö allekirjoittaa useamman ehdokkaan kannattajakortin, hänen nimensä poistetaan kaikkien valitsijayhdistysten perustamisasiakirjoista (Vaalilain 128 §). Moniko tietää tämän? Tuleeko ehdokasasettelussa yllätyksiä, kun jopa kärkinimiltä menee kasoittain kortteja hylkyyn?
DenEurovise kirjoitti: 04 Elo 2023, 00:00 Veikkaan, että vaalin toinen kierros on Halla-aho vastaan joku muu - ja joku muu voittaa.
No se "joku muu" on tietenkin Haavisto, ja Haaviston voittomahdollisuuksien kannaltahan tuo on ihanneskenaario.

Halla-aho saanee ensimmäisellä kierroksella suunnilleen puolueensa kannatuksen mukaisesti ääniä, noin 20 %, tuskin mainittavasti enempää. Haavisto saa enemmän. Riittääkö 20 % toiselle kierrokselle? Riittää, jos oikeiston äänet hajoavat niin pahasti kuin ne saattavat. Ei riitä, jos ns. perinteinen oikeisto osaa taktikoida ja keskittää ääniä sille ehdokkaalle, jolla on parhaat mahdollisuudet lyödä Halla-aho ensimmäisellä kierroksella.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3235
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Olenkohan sanonut tämän ennenkin täällä, mutta siltä varalta että en, niin sanon nyt etten kyllä oikein koskaan ole ymmärtänyt miksi tuo Aaltolan nimi niin vahvasti nostettiin esiin. Tietääkö kukaan hänestä mitään? Tai siis tietääkö mitään muuta kuin sen että hän puhui Ukrainan sodasta?
Millaiset arvot Aaltolalla on?

Mulle Aaltola on todella etäinen hahmo, eikä mieleeni ikinä olisi tullut ajatus että juuri hän olisi paras ehdokas. Tosin, kun pohdin tätä asiaa facebookissa, eräs tuttuni kertoi Aaltolan kannattaneen jotain republikaaniehdokasta Jenkkien pressanvaaleissa. En tiedä pitääkö paikkaansa kun en ole asiaa tarkistanut, mutta tämä on oikeastaan ensimmäinen kerta kun kuulen Aaltolan omista mielipiteistä jotain konkreettista.

Halla-ahon ehdokkuus on oikeastaan pahinta mitä Aaltolalle saattoi käydä. Aaltola on ilmeisesti kaikista suosituin nimenomaan perussuomalaisten silmissä, mutta kun Mestari on ehdolla, eihän kellään muulla ole mitään mahdollisuuksia saada näiden ihmisten ääniä.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
TomBoi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2212
Liittynyt: 04 Marras 2016, 17:16
Paikkakunta: Vantaa

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja TomBoi »

Minä saan Aaltolasta ainakin peruskonservatiivisen vireen arvopohjan osalta, ja Ylen jutussa nostettiin ainakin esille tuo, että hän on aikanaan kampanjoinut Bush vanhemman uudelleenvalinnan puolesta -92 vaaleissa. Minäkin olen hieman ihmetellyt, mikä hänessä vetoaa suureen yleisöön, mutta kai se on toisaalta se politiikan ulkopuolelta tuleminen, ulko- ja turvallisuuspolitiikan asiantuntijuus ja ehkä poliitikolle epätyypillinen esiintymistapa. Tätini fanittaa Aaltolaa kovasti ja kehuu juuri näitä asioita hänessä + sitä, että onhan se niin komea (hänen mielestään siis).

Lisäksi olen kiinnittänyt huomiota Aaltolan yllättävän vahvaan retoriikkaan sen osalta, että hän on ainoa ehdokas, joka ajaa oikeasti Suomen etua, ja että hänen oli pakko lähtä ehdolle, kun ei voisi muita "suometttuneita" ehdokkaita edes kuvitella äänestävänsä. Tämä on ehkä sellaista amerikkalaista retoriikkaa, josta Aaltola selvästi puhuessaan myös ammentaa. Aaltolaa on kehuttu selkeäksi viestijäksi, mutta ainakin X:n/Twitterin puolella pidän hänen kirjoituksiaan kovin sekavina.

Hyvä, että Aaltola tuli kaapista ehdokkuudensa osalta viimein, koska olen itse pitänyt ainakin puoli vuotta selviönä, että hän lähtee ehdolle, ja on ollut kiusallista seurata sitä venkoilua tämän ehdokkuuden osalta, koska Aaltolasta on paistanut viimeisen vuoden ajan läpi selkeästi halu päästä presidentiksi.
MKuvau!

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11937
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja sziget »

Kokoomus kiistää kiistelevänsä ehdokkaasta. Petteri Orpo tukee Alexander Stubbia, suurin osa kansanedustajista haluaisi Antti Häkkäsen. Puolueen Uudenmaan piiri aikoo esittää jäsenäänestystä ehdokkaasta. Äänestys voisi pakottaa Stubbin vetäytymään. Enemmistö järkeilee, että Häkkänen saisi toisella kierroksella konservatiiveilta ääniä, joilla voisi päihittää Haaviston. Stubb on ansioistaan huolimatta kansan silmissä euroeliittiä.

Ilta-Sanomien mukaan Jutta Urpilaisesta on tulossa SDP:n ehdokas. EU-komissaarina hän ei ole ehtinyt sekaantua kotimaiseen kuohuntaan ja marinistiseen blokkipolitiikkaan. Demareista ehkä ainoa, jota voisin itse kuvitella äänestäväni. Vaaleissa hän on epäsuosittu ja häviäisi varmaan Stubbillekin.
TomBoi kirjoitti: 06 Elo 2023, 12:12 Tätini fanittaa Aaltolaa kovasti ja kehuu juuri näitä asioita hänessä + sitä, että onhan se niin komea (hänen mielestään siis).
Olen otaksunut Aaltolan kahmivan nimenomaan tätiääniä. Hänen puppugeneraattorinsa suoltaa tunnepotaskaa tauotta vaikka tuntikausia. Keväällä 2022 luulin häntä tutkijaksi ja kuuntelin kuten ketä tahansa Venäjän hyökkäyksen kommentaattoria. Sitten huomasin jotain kolumnia lukiessani, että hän on tuulenhaistelija, joka laskee, mitä yleisö milloinkin haluaa kuulla. Niinhän poliitikotkin tekevät, mutta Aaltola teeskentelee olevansa politiikan ulkopuolinen tuulahdus. Ylipalkattu tyhjänpuhuja hän on. Tuulahdukset ovat toki haistajan nenässä, jonkun mielestä rehevä pierukin voi raikastaa ilman. :apuva:

Myönteinen yllätys oli, ettei media syönyt Aaltolan kädestä. Ehkä hän on osittain samoilla apajilla kuin Halla-aho ja Häkkänen eli valtamedian kannalta väärässä leirissä. Hänen huonosti salattu pyrkynsä huomattiin ja sille naurettiin.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8168
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Vaikka olenkin enemmän liberaali, niin silti Häkkänen miellyttää ainakin minua enemmän kuin Stubb. Riippuu kai vähän mistä asiasta puhutaan. Alexander "ruotsin kielen asemaa ei heikennetä ainakaan minun vahtivuorollani ja tämä on vaalilupaus" Stubb on ainakin kielipolitiikassa patavanhoillinen. Häkkänen sen sijaan on ainakin nuorempana ollut kuulemma pakkoruotsikriittinen. Tosin hän ei vaikuta ihmiseltä, joka pitäisi päänsä ja mielipiteensä paineen alla ja jos siitä on haittaa urakehitykselle ja lieneekin hiljakseen kääntänyt takkinsa poliittisen aseman edellyttämällä tavalla kuten muutkin kärkipoliitikot. Eikä kielipolitiikka edes kuulu presidentin tontille, mutta edes sen viihdykkeen haluan suoda itselleni, että on hauska nähdä piikkejä pakkoruotsittajien lihassa poliittisissa huippuviroissa, kuten ruotsin taidoton Sanna Marin, joka todisti näkyvästi valtiollisen propagandan vääräksi ja että maailma on avoinna ilman pakkoruotsiakin. :peukku:
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
TomBoi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2212
Liittynyt: 04 Marras 2016, 17:16
Paikkakunta: Vantaa

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja TomBoi »

Tänäänhän tosiaan varmistui, että Kokoomus pyytää Stubbia ehdokkaakseen. Häkkäsen presidentinvaalihaaveet jäivät siis vähän nolosti lyhyeen, ellei nyt Stubb siten kieltäydyttikin kunniasta tms. Orpo osoitti tässä nyt selkeästi jämäkkyyttä, ja laittoi opportunistisen Häkkäsen toistaiseksi ruotuun. Eniten tässä huvitti Häkkäsen viesti sosiaalisen median alusta X:ssä: "Tuen puheenjohtajan päätöstä presidenttiehdokkaan valinnassa. En aio asettua puoluekokouksessa ehdokkaaksi äänestykseen. Kiitän kenttäväkeä ja kansanedustajia laajasta kannustuksesta. Nyt yhtenäisenä eteenpäin! AH" :mrgreen:

En usko, että Stubb menestyy presidentinvaaleissa puolueensa kannatuksen veroisesti, mutta uskon, että Kokoomukselta on ihan viisasta yrittää tavoitella Haaviston liberaaleja ääniä sen sijaan, että olisi liikaa samoilla apajilla kuin Aaltola, Halla-aho ja Rehn, jossa alkaa olla hieman tungosta jo.
MKuvau!

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17002
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Happy »

Henkilötasolla pidän eniten Stubbista (saisi varmaan mun ääneni), politiikkona taas kunnioitan eniten Halla-Ahon älykkyyttä & loogista ajattelukykyä, imago eli kansainvälisessä mielessä taas Aaltola vaikuttaisi edustuskelpoisimmalta.
Never miss a good chance to shut up.

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11543
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja romualdo »

Happy kirjoitti: 14 Elo 2023, 22:55 Henkilötasolla pidän eniten Stubbista (saisi varmaan mun ääneni), politiikkona taas kunnioitan eniten Halla-Ahon älykkyyttä & loogista ajattelukykyä, imago eli kansainvälisessä mielessä taas Aaltola vaikuttaisi edustuskelpoisimmalta.
vai että kunnioitat...! No huhhuhh miten eri tavoin voimme kukin suhtautua... mut joo, loogisesti kyllä aivoituksesi etenevät äärioikeistolaismaiseen tyyliisi ...
Älykkyys ja viisaushan ovat tietenkin kaksi ihan eri asiaa. Ja sydämen viisaus vielä siellä kruununa. Ja ei, ei Aaltolakaan ole sopiva ...
Eikä tietenkään myöskään Antti Häkkänenkään, kään kään, on vieläpä niin vastenmielisen näköinenkin, tulee heti mieleen se onneton kauhunaapurimme...
Viimeksi muokannut romualdo, 16 Elo 2023, 16:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42046
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Rousku »

TomBoi kirjoitti: 14 Elo 2023, 22:09 Orpo osoitti tässä nyt selkeästi jämäkkyyttä, ja laittoi opportunistisen Häkkäsen toistaiseksi ruotuun.
Minä jo mietin, oliko koko näytelmä järjestetty, jotta Orpolle annettaisiin tilaisuus kerrankin esiintyä jämäkkänä. Ja Häkkänen puolestaan sai tilaisuuden olla esillä ja mittauttaa suosiotaan.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42046
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Rousku »

sziget kirjoitti: 13 Elo 2023, 16:56 Olen otaksunut Aaltolan kahmivan nimenomaan tätiääniä.
Ilta-Sanomien mukaan ne ovat kuitenkin setä-ääniä: "kannatus nojaa pitkälti yli 50-vuotiaisiin miehiin".

En ole varma käytetyn menetelmän täydestä pätevyydestä. Li Anderssonin suosio kysymykseen "ketä voisitte kuvitella äänestävänne" vastattaessa yllättää.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10727
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja WildDance »

romualdo kirjoitti: 16 Elo 2023, 14:00
Happy kirjoitti: 14 Elo 2023, 22:55 Henkilötasolla pidän eniten Stubbista (saisi varmaan mun ääneni), politiikkona taas kunnioitan eniten Halla-Ahon älykkyyttä & loogista ajattelukykyä, imago eli kansainvälisessä mielessä taas Aaltola vaikuttaisi edustuskelpoisimmalta.
vai että kunnioitat...! No huhhuhh miten eri tavoin voimme kukin suhtautua... mut joo, loogisesti kyllä aivoituksesi etenevät äärioikeistolaismaiseen tyyliisi ...
Turhaa siinä huhuhtelet. Niin kunnioitan minäkin ja aika moni muukin. Tuskin hän muuten olisi puolueensa keulahahmoja ja suosituimpia politikkoja. Minun ääneni menee ainakin mestarille ensimmäisellä kierroksella. vaikka toiselle kierrokselle ehkä toivonkin neutraalimpaa poliitikkoa, joka voisi viedä Haaviston ääniä ihan vaan sillä, että äänestetään Haavistoa vastaan. Halla-Aho on sen verran räväkkä tapaus, että varmaan äänestettäisiin toisella kierroksella ihan vaan sitä toista, koska vastassa on Halla-Aho. Eli ketkä ei muussa tilanteessa äänestäisi Haavistoa, niin äänestäisi tässä tapauksessa. Itsekin aion äänestää KETÄ tahansa muuta kuin Haavistoa toisella kierroksella ihan vaan häntä vastaan.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3235
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Mulle Halla-aho näyttäytyy kyllä älykkäänä, mutta ei loogisena. Toki siis loogisesti ajaa polarisoitumista Suomessa, mutta noin muuten välillä ihan hämmennyn kuinka pahasti ristiriidassa hänen monet kannanottonsa ovat keskenään. Vaikka mä itse inhoan Halla-ahoa, on hän silti uskottava ehdokas persujen listalta - toisin kuin esimerkiksi se Laura Huhtasaari jonka he viimeksi asettivat ehdokkaaksi.

Tekisi mieleni sanoa että Stubb olisi kyllä parempi keulakuva Suomelle kuin Aaltola, mutta en ole varma. Aaltola on aikamoinen mysteeri vielä, mutta Stubbista on sanottava että pääministerinä hän oli surkea, enkä näe häntä lainkaan faktoihin ja asioihin perehtyvänä henkilönä.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42046
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Saturnus Psycho kirjoitti: 18 Elo 2023, 14:39 Tekisi mieleni sanoa että Stubb olisi kyllä parempi keulakuva Suomelle kuin Aaltola, mutta en ole varma. Aaltola on aikamoinen mysteeri vielä, mutta Stubbista on sanottava että pääministerinä hän oli surkea, enkä näe häntä lainkaan faktoihin ja asioihin perehtyvänä henkilönä.
En muista Stubbia niinkään pääministerinä kuin valtiovarainministerinä, ja se oli kyllä hänelle aivan väärä pesti. En silti tekisi sitä johtopäätöksiä soveltuvuudestaan muihin tehtäviin. Heidi Hautala on kehunut Stubbin kykyä omaksua asioita nopeasti, mutta lieneekö sitten lyhytjännitteinen ja nopeasti kyllästyvä myös?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42046
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Rousku »

WildDance kirjoitti: 18 Elo 2023, 13:27 Itsekin aion äänestää KETÄ tahansa muuta kuin Haavistoa toisella kierroksella ihan vaan häntä vastaan.
Mikä siinä Haavistossa on niin kamalaa?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10727
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Rousku kirjoitti: 18 Elo 2023, 15:13
WildDance kirjoitti: 18 Elo 2023, 13:27 Itsekin aion äänestää KETÄ tahansa muuta kuin Haavistoa toisella kierroksella ihan vaan häntä vastaan.
Mikä siinä Haavistossa on niin kamalaa?
Kaikki. Vihaan puoluetta mistä hän tulee. Hänen arvot ovat täysin erilaiset minun kanssani. Tyyppinä hän on epäilyttävä ja limainen. Suorastaan karmiva. Hän ei sovi minusta arvojohtajaksi.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3235
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Nyt en osoita tätä viestiä kenellekään täällä, mutta odotan innolla sitä kun (taas) Haaviston kohdalla siitä tulee joillekin ongelma ettei hän ole käynyt armeijaa, mutta siinä kohtaa julkiseen keskusteluun pitää tuoda sekin ettei Halla-ahokaan ole. Somessa tämä on jonkun verran näkynyt jo nyt.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10727
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Presidentinvaalit 2024

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Haavistolle tuskin tuo mainehaittaa pari somessa ulisijaa. Onhan hänellä sitä paitsi valtamedian vannoutunut puolueellinen tuki.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Vastaa Viestiin