Koronaviruspandemia

Just nu! - keskustelua tv-ohjelmista ja ajankohtaisista asioista
Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4621
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Koronaviruspandemia

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Olisiko vain niin että kun vasta-aineita on enemmän niin tehoavat myös omicroniin? On sanottu myös, että eri merkkisten rokotteiden ottaminen ristiin saattaa olla edullista immuniteetin kannalta, immunivaste on monipuolisempi tai jotain :surrur: Itekin kysyin rokotuspisteellä että saisko Spikevaxia mutta tarjolla oli vain Phizeria niin otin kolmannen samaa.

Avatar
Celda
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 930
Liittynyt: 05 Tammi 2016, 14:27

Re: Koronaviruspandemia

Viesti Kirjoittaja Celda »

Eikös tehosterokotteissa yleensäkin ole kysymys immuunipuolustuksen "muistin" virkistämisestä? :miettii: Lisääntyneillä vasta-aineilla on varmaankin myös osansa.

Vaalit on ja roiskuu.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33181
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Koronaviruspandemia

Viesti Kirjoittaja Pete »

Yritin varata itselleni ajan kolmanteen rokotukseen, mutta tammikuun 17. päivän tienoille ei voinut varata. :draamaa: Pitää kokeilla ensi viikolla uudestaan.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Unihiekkamyrsky
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2136
Liittynyt: 27 Tammi 2021, 19:26
Paikkakunta: Oulu

Re: Koronaviruspandemia

Viesti Kirjoittaja Unihiekkamyrsky »

^ kappas, saadaan näköjään samana päivänä kolmonen. Muistaakseni 17pv tulee itselläkin se vaadittu.. öö oliko se nyt 5kk täyteen.

Avatar
DenEurovise
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1599
Liittynyt: 22 Touko 2019, 19:15
Paikkakunta: Kuopio/Joensuu

Re: Koronaviruspandemia

Viesti Kirjoittaja DenEurovise »

Suomessa on aloitettu rokottamaan turkistarhojen minkkejä. :rofl2: Rokote ei ole sama kuin ihmisillä, eli tämä ei suoranaisesti ole pois keneltäkään, mutta silti minusta on hauskaa, että tuotantoeläinten hengissä pitäminen hetken pidempään on tässä maassa niin tärkeää, että sitä varten pitää kehittää rokote. Nehän tapetaan pian kuitenkin. :repeilee: Ehkä nuokin resurssit olisi voinut käyttää toisin.

UEF muuten ainakin ilmoitti, että etäaikaan siirrytään taas. Johan sitä puoli vuotta ehdittiinkin kampuksella epäsäännöllisesti käymään, koska korkeakoulut olivat silloisen tiedon mukaan matalan tartuntariskin paikkoja. :rullaati: Tällä kertaa päätös kuitenkin koskee vain oikeastaan viikkoa, koska tämä sulku on voimassa vain 16.1. asti ellei sitä jatketa. Aiemmin päätettiin ihan vaan varmuudeksi sulkea kampukset aina puoleksi vuodeksi kerrallaan. :roll:

Minä olen ainakin alkanut luovuttaa koko koronan osalta. Näyttää siltä, että ollaan taas menossa kohti yhteiskunnan sulkemista, eikä noista rokotteistakaan taida lopulta merkittävää apua olla, kun uusi variantti sen suojan pystyy kiertämään. Kuinkahan pitkään tätä yhteiskunnan jatkuvaa availua ja sulkemista voidaan jatkaa?
Jag fattar om du inte orkar med mig / Det är helt okej / Inom kort så vet jag att du kommer bli helt matt och irriterad / För jag är komplicerad

Miss Li: Komplicerad

Avatar
Unihiekkamyrsky
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2136
Liittynyt: 27 Tammi 2021, 19:26
Paikkakunta: Oulu

Re: Koronaviruspandemia

Viesti Kirjoittaja Unihiekkamyrsky »

Huomenna menee Pohjois-Pohjanmaalla eli täällä Oulussa näköjään muiden muassa yksityisetkin kuntosalit kiinni vuoden loppuun asti. Tämä on ensimmäinen kerta koko korona-aikana, täällähän ei ole pakkosulkua ollut aiemmin.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42058
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Koronaviruspandemia

Viesti Kirjoittaja Rousku »

DenEurovise kirjoitti: 22 Joulu 2021, 08:29 Osaako joku muuten kertoa, mihin kolmannen rokotekierroksen pelastava vaikutus perustuu? Rokotehan on edelleen sama ja suunniteltu vanhaa virusvarianttia vastaan. Jos omikron on muuttunut niin paljon, että pystyy rokotetta kiertämään, miten saman rokotteen useampi piikki parantaa suojaa sitä vastaan? 🤔
Kysytkö selitystä biokemiallisella tasolla, ts. millä mekanismilla se toimii, vai kysytkö merkityksessä "suojaako se muka, kun omirkonhan on muuttunut niin paljon?", vai jotain muuta?

En tiedä edes ensimmäisen rokotuksen biokemiallista vaikutusmekanismia, en muistakaan rokotteista. Mutta kaikkialahan sanotaan, että mitä rokotetumpi, sitä lievempänä taudin saat. Ja se taas helpottaa terveydenhoidon kuormitusta, kun tautia voi potea kotonakin.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
DenEurovise
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1599
Liittynyt: 22 Touko 2019, 19:15
Paikkakunta: Kuopio/Joensuu

Re: Koronaviruspandemia

Viesti Kirjoittaja DenEurovise »

^Kysyn ensimmäistä pitkälti, eli mihin ylimääräisen rokotteen oireita lievittävä vaikutus omikronia vastaan perustuu? Kun rokotteethan käsittääkseni perustuvat siihen, että tutustutetaan keho virukseen, jotta se oppii tuottamaan vasta-aineita kyseistä virustyyppiä vastaan. Jos virus kuitenkin muuntuu niin, ettei keho enää tunnista sitä samaksi kuin mitä rokotteella sille opetettiin, miten saman rokotteen antaminen uudelleen ja siten kehon "muistuttaminen" vanhasta virustyypistä auttaa muuttunutta virustyyppiä vastaan?

Todennäköisesti olen ymmärtänyt jotain väärin, koska en ole asiaan koulutettu tai tämän enempää perehtynyt, mutta haluaisin ymmärtää, miten kolmas annos samaa rokotetta luo lisäsuojaa tai helpottaa taudinkuvaa muuntunutta omikronia vastaan.

Tehostevaikutuksen ymmärrän, mutta eikö se vaadi, että virus ei pysty kiertämään rokotetta? Tai jos rokote edelleen tehoaa omikroniin, miksi kolmansilla rokotuksilla on yhtäkkiä niin kauhea kiire? Eikö kaksi annostakin pitäisi suurimmalle osalle kansasta edelleen riittää suojaamaan pahimmalta? :mitvit:

Kysymykseni on siis aito tiedustelu. :miettii:
Jag fattar om du inte orkar med mig / Det är helt okej / Inom kort så vet jag att du kommer bli helt matt och irriterad / För jag är komplicerad

Miss Li: Komplicerad

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42058
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Koronaviruspandemia

Viesti Kirjoittaja Rousku »

DenEurovise kirjoitti: 22 Joulu 2021, 17:37 Kun rokotteethan käsittääkseni perustuvat siihen, että tutustutetaan keho virukseen, jotta se oppii tuottamaan vasta-aineita kyseistä virustyyppiä vastaan.
Tämä nyt menee ihan arvailuksi, mutta voisiko olla niin, että kun kehon immuunijärjestelmään kuitenkin kuuluu miljoonia soluja, niin osa niistä tunnistaa tuon viruksen ja osa ei? Ja ehkä satunnaisesti osa tunnistaa sellaiseksi, jota vastaan pitää ruveta puolustautumaan, osa taas ei. Eli yksilöllisiä piirteitä voisi olla soluillakin.
Rise, angel, shine, love!

akfan33_ZZ
Baaritiskill
Baaritiskill
Viestit: 709
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 01:44

Re: Koronaviruspandemia

Viesti Kirjoittaja akfan33_ZZ »

Vaikka en ole asiantuntija, niin olen ainakin lukenut, että 3. rokote on hyödyllinen koska

- aiemmat rokotteet joka tapauksessa "laimenee" n. 5-6 kk kuluessa eli immuunivaste heikkenee ja 3. annos antaa armonaikaa seuraavat puoli vuotta. Varsinkin jos on iäkäs tai kuuluu johonkin riskirymään, tää on merkittävää

- juuri tuota omikronia vastaan ainakin se mrna (message rna) tyypin rokote nostaa merkittävästi immuuniteettia.

Se huono puoli on, että omikron on niin uusi, että kaikki tiedot on vielä epävarmoja. Onko tulossa maailmanloppu vai suutari, jää nähtäväksi. Ainakin korona on tuottanut paljon yllätyksiä.

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4621
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Koronaviruspandemia

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Tjaahas nyt THL puhuu jo neljännestä rokotteesta, ja Israelissa niitä on alettu jo antamaan.

Jos kolme rokotuskertaa ei riitä selviämään pandemian yli niin käännän takkiani ja ryhdyn rokotekriittiseksi.

kuva

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4621
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Koronaviruspandemia

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Höh, Rauhaniemen saunalle ei pääse enää joulupäivänä kuten olin suunnittellut meneväni :niinpa: Vähän kohtuutonta, että 23.12. iltapäivällä ilmoitetaan rajoituksesta joka tulee 25.12. voimaan.

Noh, ehkä siellä ehtisi käydä vielä tänään.

akfan33_ZZ
Baaritiskill
Baaritiskill
Viestit: 709
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 01:44

Re: Koronaviruspandemia

Viesti Kirjoittaja akfan33_ZZ »

Normaali kausi-influenssarokote kestää vajaat puoli vuotta ja hiipuu sitten kesän aikana. On siis aivan normaalia, että koronarokotekin kestää saman verran. Ongelma vaan on, että korona riehuu vuodesta toiseen yhä pahenevilla varianteilla.

Tästä seuraa, että ainoat vaihtiehdot on joko nähdä se vaiva ja pitää yllä immuniteettia yhä uusilla rokotteilla puolen vuoden välein, tai sitten saada immuniteetti sairastamalla se, sillä kaikki tartunnan kuitenkin tulee saamaan.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42058
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Koronaviruspandemia

Viesti Kirjoittaja Rousku »

akfan33_ZZ kirjoitti: 23 Joulu 2021, 18:33 Ongelma vaan on, että korona riehuu vuodesta toiseen yhä pahenevilla varianteilla.
Eikös tämä omikron ole vähemmän paha variantti?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
DenEurovise
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1599
Liittynyt: 22 Touko 2019, 19:15
Paikkakunta: Kuopio/Joensuu

Re: Koronaviruspandemia

Viesti Kirjoittaja DenEurovise »

akfan33_ZZ kirjoitti: 23 Joulu 2021, 18:33 kaikki tartunnan kuitenkin tulee saamaan.
Onkohan muuten mahdollista, ettei ole tässä vaiheessa altistunut kertaakaan virukselle? Itse en ole suurin piirtein sairastanut ollenkaan kahden viime vuoden aikana. Toissa kesänä kuumeilin vähän rankemmin, ja silloin olin jo varannut testiajan, muttei ollut voimia lopulta sinne mennä. Tosin silloin ei koko maakunnassa ollut tautia pitkään aikaan tavattu. Ja voihan olla, että olen virusta kehooni saanut, mutten ole saanut siitä vain koskaan mitään merkittäviä oireita, ja siten mennyt tämä tartunta kokonaan huomaamatta ohi. 🤔
Jag fattar om du inte orkar med mig / Det är helt okej / Inom kort så vet jag att du kommer bli helt matt och irriterad / För jag är komplicerad

Miss Li: Komplicerad

akfan33_ZZ
Baaritiskill
Baaritiskill
Viestit: 709
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 01:44

Re: Koronaviruspandemia

Viesti Kirjoittaja akfan33_ZZ »

Jotkut on kuulemma saaneet niin oireettomana, että tuskin tietää sairastanensakaan, jollei esim joku muu perheenjäsen ole saanut sitä. Jotkut sitten taas on sairastaneet useaan kertaan. Tilastollisesti tässä voi olla kyseessä myös jonkilainen testivirhe tvs. Koko immuniteettiasia on vielä epävarmalla pohjalla, kun korona variantteineen on vielä niin uusi ilmiö.

Avatar
Unihiekkamyrsky
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2136
Liittynyt: 27 Tammi 2021, 19:26
Paikkakunta: Oulu

Re: Koronaviruspandemia

Viesti Kirjoittaja Unihiekkamyrsky »

Darude testattu positiiviseksi.

Lähde: hänen oma facebook.

Vaikka tietääkin että tod näk vähillä oireilla menee, niin ainahan se pelottaa että entä jos just tää tapaus onki vakava. Ville Virtasen kuolema olis kyllä vähintään viikon mittaisen suruajan arvoinen :shock:

Avatar
Unihiekkamyrsky
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2136
Liittynyt: 27 Tammi 2021, 19:26
Paikkakunta: Oulu

Re: Koronaviruspandemia

Viesti Kirjoittaja Unihiekkamyrsky »

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/oul ... #gs.kulyn6

"Oulussa yllätyskäänne koronasulussa: Yrittäjä valitti rajoituksista – kuntosalit auki heti: "Jes, jes ja jes!!!""

Ihan kiva uudenvuodenlahja, pääseekin heti huomenna salille :tuuletus:

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Koronaviruspandemia

Viesti Kirjoittaja murka »

akfan33_ZZ kirjoitti: 26 Joulu 2021, 01:57 Jotkut on kuulemma saaneet niin oireettomana, että tuskin tietää sairastanensakaan, jollei esim joku muu perheenjäsen ole saanut sitä. Jotkut sitten taas on sairastaneet useaan kertaan. Tilastollisesti tässä voi olla kyseessä myös jonkilainen testivirhe tvs. Koko immuniteettiasia on vielä epävarmalla pohjalla, kun korona variantteineen on vielä niin uusi ilmiö.
Tänään Hesarissa Mika Rämet muistaakseni pohdiskeli, että perusterveellä kahden ja riskiryhmäläisellä kolmannen rokotteen jälkeen omikron toimii kuin köyhän henkilön boosteri ja vieläpä voimakkaasti muuntuneena. Ehdoin tahdoin tautia ei kannata lähteä kuitenkaan hankkimaan kun ikinä ei voi tietää, kuinka kovaa se iskee riskiryhmäläisiin.

Joka tapauksessa mahdollisimman vähä- ja lieväkoronaista uutta vuotta 2022 viisukuppilalaisille!

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Koronaviruspandemia

Viesti Kirjoittaja murka »

Rousku kirjoitti: 07 Syys 2021, 12:44 En tajua, miten jotkut yhä edelleen voivat ajatella, että maski jotakin tointaa, jos se peittää vain suun, ja sieraimet paistavat paljaana. Siis eikö asiasta ole infottu ihan tarpeeksi? Istun kaukoliikenteen bussissa, ja viereisellä penkillä on tuollainen täti. Ehkä minun pitäisi kysyä häneltä?

No, kohtahan näistä taidetaan päästä, ja hänkin lienee kahteen kertaan rokotettu jo (eläkeläislipun osti). Tai ehkä hän käyttää maskia muuten vain suun peittona. Minäkin mietin, pitäisikö jatkossa käyttää talvipakkasilla, kun totesin, että se mukavasti pitää leuankärjen ja nenän lämpimänä.
En ilkeä postata tähän sitä piirrettyä kuvaa, jossa rinnastetaan noin käytetyn maskin olevan kuin kalsareiden ulkopuolella olevan peniksen ja alla teksti, jossa vedotaan ettet kai pue kalsareitasi noin :mitvit: ?

Vaikka en peniksellisten kalsarienkäyttömieltymyksien yliauktoriteetti ole niin epäilen kuitenkin, että valtavirta käyttää niitä kuten Anttilan katalogissa aikoinaan.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17002
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Koronaviruspandemia

Viesti Kirjoittaja Happy »

^ tuota Rouskun mainitsemaa maski suun päällä en ole ymmärtänyt.. tai periaatteessa ihmisen ei tarvitse silloin edes kirjottaa otsaansa olevansa idiootti kun sen huomaa jo kaukaa lol



Ymmärrän hyvin tuon maski leuan alla-systeemin koska harrastan sitä välillä itsekin muuten olisin kokoajan päänsäryssä:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
MissBucharest
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1307
Liittynyt: 02 Helmi 2006, 20:48

Re: Koronaviruspandemia

Viesti Kirjoittaja MissBucharest »

Siis omg tajusin just, että Per Gesslen biisi Jag tror du bär på en stor hemlighet kertoo ihan selkeästi Corona-chanista :uujee: :mrgreen:
Korona tulee kyllä, mutta minä määrään päivän.
-Corona-chan

Avatar
MissBucharest
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1307
Liittynyt: 02 Helmi 2006, 20:48

Re: Koronaviruspandemia

Viesti Kirjoittaja MissBucharest »

Ja siis joo, mä just eilen katoin jotain videopätkää, jossa haastateltiin jengiä kadulla, ja tosi monella se maski oli löysä ja valui koko ajan nenän alle ja sitten ne sitä nostelivat takaisin paikalleen. Mä ihmettelen tuota, kun mulla ne ainakin merkistä/mallista riippumatta istuu tiukasti, eikä todellakaan valu mihinkään. Ja mulla on sentään lättäturpa, voisi kuvitella, että normi-ihmisillä, joilla on n. 5 cm pidemmät leuat, ne maskit pysyisi vielä tiukemmin.
Korona tulee kyllä, mutta minä määrään päivän.
-Corona-chan

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4621
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Koronaviruspandemia

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Täällä Epsanjassa on maskipakko myös ulkona liikkuessa, ja joukkoliikenteessä se on oikeasti pakko. Olin bussissa ja riisuin maskin leuan alle syödäkseni eväitä. Bussikuski pysäytti bussin tien reunaan ja huusi, että maski päälle ennen kuin jatkoi matkaa.

Yleensä ostan take away kahvikupin ja hörpin sitä hitaasti, koska silloin ei tarvitse pitää maskia :mrgreen:

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17002
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Koronaviruspandemia

Viesti Kirjoittaja Happy »

^ Mä tein tota samaa koko viimevuoden: aina oli smoothie tai kahvimuki kädessä :heh:
Tosin jos oli bussi/juna täpöten täynnä nii kohteliaisuudesta pidin maskin koko matkan ajan päällä ja aloin juomaan vasta ulkona

En ihan vapaaehtoisesti suotuisi menemään lomalle maahan jossa on tiukat rajoitukset sillä kokemuksesta tuskin saa samaa irti vrt normioloihin.
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Night_Owl
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1063
Liittynyt: 27 Tammi 2016, 01:57

Re: Koronaviruspandemia

Viesti Kirjoittaja Night_Owl »

Itselleni oli liki alusta asti selvää, kun seurasi vain muiden maiden dataa, että rokotteet eivät ole tie ulos pandemiasta. Ne eivät tule tautia poistamaan eikä välttämättä edes vähentämään kuolemia. Kahdella piikillä piti päästä vapauteen, mutta muutaman kuukauden päästä tartunnat räjähtivät käsiin ja koronakuolleisuus oli korkeinta viime marras-joulukuussa sitten huhtikuun 2020. Samaa ilmiötä nähtiin korkean rokotekattavuuden maissa kuten Portugalissa, Gibraltarilla ja Norjassa. Saatiin vielä uusi variantti maailmalta passin myötä ja sulut ja valmiuslain suunnittelut päälle. Tiesin myös jo syksyllä, että rokotteita tulee olemaan useampi kuin kaksi. Turkissahan annetaan jo viidettä. Jos vuoden sisään on jo annettu neljä ja viisi piikkiä ja tauti sen kuin jyllää, niin mielestäni on aika vaihtaa strategiaa. Rokotekriittisyys on ollut jonkinlainen kirosana, vaikka mielestäni on ainoastaan tervettä suhtautua varauksella näin nopeasti markkinoille tulleisiin tuotteisiin, joita on valmistanut useamman rikostuomion saaneet lääkejätit. Kaksi vuotta soudettu ja huovattu, joten ehkä olisi aika muuttaa suunnitelmaa. Ei meidän yhteiskunta pidemmälle päälle kestä jatkuvaa sulkuja ja WHOkin nyt myönsi, että jatkuvat tehostepiikit heikentävät immuunijärjestelmää. Tehohoitoon saatetaan saada hetkeksi helpotusta, kunnes piikkien teho laskee ja pitää ottaa uutta hihaan. Se ei ole pidemmälle päälle kovin kestävä ratkaisu.

Mä olen edelleen onnellinen rokottamaton ja olen ollut terveempi kuin koskaan korona-aikana. Tosin ennen joulua olin hetken kipeänä. Sairastimme todennäköisesti äidin kanssa omikronin, koska oireet täsmäsivät siihen. Olin muutaman päivän vähän väsyneempi, päätä ja lihaksia särki jonkin verran ja aistit heikentyi hetkeksi. Äidillä oli vähän pahempi,
mutta selvisi kotilevolla. Testiin oli hankala päästä. Käyn mittaamassa vasta-aineet verestä jossain vaiheessa, tosin sehän ei käy täysin järjettömään passiin, vaikka olisin todistetusti immuuni taudille. Teen sen lähinnä silkasta mielenkiinnosta.

Hauska viisukytkös muuten on, että vuoden 2016 UMK-osallistuja Stella Christinen yksi tileistä alkoi seurata mua tämän aiheen tiimoilta instassa.
Cry him out

akfan33_ZZ
Baaritiskill
Baaritiskill
Viestit: 709
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 01:44

Re: Koronaviruspandemia

Viesti Kirjoittaja akfan33_ZZ »

On totta, että korona on yllättänyt monta kertaa. Itse otan kaikki rokotteet, kun kerran ilmaiseksi saa ja luotan että ovat riittävän tehokkaita ja turvallisia, kun EUn myyntiluvatkin on saaneet. Valintahan on kuitenkin vapaa (vielä).

Huolestuttavia uutisia riittää, briteissä ja ranskassa 300 000 uutta tartuntaa per päivä, jenkeissä miljoona ja pakkorokotuksiakin kaavaillaan 3000 eur uhalla. Taudin voi saada monta kertaa peräkkäin, joten sairastaminenkaan ei mitään superimmuniteettia takaa.

Kaksi vuotta sitten tuskin kukaan aavisti, missä nyt ollaan, ja entä missä ollaan jatkossa. On selvää, että näin ei voi jatkua, vuodesta toiseen uusia ja uusia rokotuksia, maskeja ym. Joko tää loppuu tai sitten tulee se lopullinen variantti, josta jälkipolvet tän koronan tulee muistamaan.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17002
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Koronaviruspandemia

Viesti Kirjoittaja Happy »

^^ Arvostan ja pystyn kyllä allekirjoittamaan joka sanan. Itse en ole enää täysin koronarokottamaton ja tuntuikin typerältä toimia tässä asiassa omien periaatteiden vastaisesti mutta koin että mahdolliset matkustus/työjutut helpottuisi jos tuon passin saisin + jollain tapaa pelkäsin myös sitä että jos saisin turhaa shittiä niskaan esim töissä siitä jos nyt ns rokottamana tartutan muita jos sairastuisin koronaan yms
Ylipäätään vituttaa myös joidenkin kavereiden & työkavereiden ylinegatiivinen suhtautuminen rokottamattomiin: kokoajan tuntuu että saa olla korjailemassa näitä typeriä ennakkoluuloja ja turhanpäiväisiä syytöksiä.
Never miss a good chance to shut up.

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11547
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Koronaviruspandemia

Viesti Kirjoittaja romualdo »

Pete kirjoitti: 22 Joulu 2021, 14:06 Yritin varata itselleni ajan kolmanteen rokotukseen, mutta tammikuun 17. päivän tienoille ei voinut varata. :draamaa: Pitää kokeilla ensi viikolla uudestaan.


jaaa, mulla on kolomas rokotuskerta ("oi herra/rouva, totuuen hetki/henki, johdata sinä meitäää....." kaikuu laulu wanhan laulun .... kah, kun olemme täällä wanhoillisella ns. bibliarannikolla....) sielä helmikuun lopulla, maaliskuun alussa..., mut saattaa siis päästä aikaisemminkin... tämmönen henkilaita ku oon, rasitusastmani kanssa, lähinnä... yksittänyt kiusallisen paljon taas viime aikoina... nää melkoiset sään vaihtelut näääss.... waikuttawat aika lailla ....

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11547
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Koronaviruspandemia

Viesti Kirjoittaja romualdo »

Miten suurena riskinä pidätte, jos waikka meikä lähtis käymhään Lahdessa wanhan ystäwäni Pentin luona ... jaa, pitäisin maskia nii palio ku mahollista ja tietysti oma desinfiointipullo mukana ja puuvillaisen kauniit valkeat sormikkaat koko ajan paljon tyätä tehneissä kämmenissä... jahh, ... niin, mitä ootta mieltä... wai oisko se wanhan Kuppilalaisen menoa, ja tulisitte jatkossa ja joutuisitte jatkossa pärjäämään iliman minua jos kalma minut veisi... jäisi vielä monet esc- artikkelit kirjoittamatta Nostalgia osioihin ja ... tulisiko minua kukaan enää kaipaamaan, paitsi ne täälläkin yhä innokkaina peukuttavat n. 134 faniani ... mut ... !? mietityttää ...



Tuossa näen, kun Pohjanmaan radan myötä junat, jykevät tavarajunat och intercityt ja nämä kulkevat,noin 300 metrin päästä ... ... .... Un train qui part ....

Vastaa Viestiin