Eduskuntavaalit 2023

Just nu! - keskustelua tv-ohjelmista ja ajankohtaisista asioista

Minkä puolueen ehdokasta aioit äänestää?

Äänestys päättyi 12 Huhti 2022, 22:36

SDP
23
28%
Perussuomalaiset
9
11%
Kokoomus
3
4%
Keskusta
3
4%
Vihreät
26
32%
Vasemmistoliitto
11
13%
RKP
1
1%
Kristillisdemokraatit
1
1%
Liike Nyt
2
2%
Valta kuuluu kansalle
0
Ei ääniä
jokin muu
2
2%
En aio äänestää.
1
1%
En ole äänioikeutettu.
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 82

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11943
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja sziget »

Alkuviikolla media kohusi maalittamisesta. Journalistiliittokin väitti Twitterissä, että osa perussuomalaisten ja kokoomuksen poliitikoista olisi maalittanut Iltalehden toimittajaa. Väite oli täyttä palturia, enkä ollut ainoa joka huomasi sen. Ben Zyskowicz kommentoi kohua kanavallaan: Pystyykö journalistiliitto myöntämään virheensä ja pyytämään anteeksi?

Hassu kysymys. Pitäisihän Benkun tietää, että käynnissä on kulttuurisota, jossa totuudella ei pärjää. On oltava historian oikealla puolella. Puheena oleva toimittaja oli kirjoittanut Tiktokiin, että usealla Orpon hallituksen ministerillä on "natsitausta". Tähän kokoomuksen Sammallahti ja pari persua tarttuivat. Eivät menneet henkilökohtaisuuksiin, eivät yllyttäneet joukkojaan hyökkäämään toimittajan kimppuun (mikä olisi maalittamista) vaan arvostelivat hänen kirjoitteluaan.

Maalittamisen kriminalisointia ajettiin edellisen hallituksen aikana. Termi on niin venyvä, että sitä voitaisiin helposti laajentaa asialliseen kritiikkiin. Lopulta mikä tahansa oikeamielisten arvostelu olisi maalittamista, joten turpa kiinni tai häkki heilahtaa. Journalistiliitto ja kumppanit antoivat tällaisesta mentaliteetista erinomaisen esimerkin.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

sziget kirjoitti: 08 Heinä 2023, 01:33 Alkuviikolla media kohusi maalittamisesta. Journalistiliittokin väitti Twitterissä, että osa perussuomalaisten ja kokoomuksen poliitikoista olisi maalittanut Iltalehden toimittajaa. Väite oli täyttä palturia,
Etpä taida sinäkään puhua täysin totta.

Tuhlasin elämästäni seitsemän minuuttia Zyskowitcin videoon. Ben sanoi siinä, että kokoomuslaiset eivät ole maalittaneet. Mutta entäs ne perussuomalaiset?

HS kertoi perjantaina 7.7.2023, että Euroopan neuvoston ihmisoikeusvaltuutettu vaati Erämaahan kohdistuvan maalittamisen tutkimista. Uhkauksia fyysisestä ja seksuaalisesta väkivallasta, näin Dunja Mijatovic kuvailee maalittamisen muotoja Erämaan tapauksessa.

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3347
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Se nyt kuitenkin on fakta, että jos Halla-aho nostaa täysin asiallisesti kritisoiden jonkun henkilön somessaan esille, toimii se koirapillinä, eli Halla-ahon rakit hoitavat likaisen työn. Lopulta moni ei enää edes uskalla ottaa osaa keskusteluun, eikä moni toimittaja uskalla kritisoida poliitikkoja tai puolueita, kun tiettyjen tapausten kohdalla sitä vastareaktiota pelätään niin paljon.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11943
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja sziget »

Ida Erämaan kolumnia en pitänyt kovin kuohuttavana. Normaali mielipidekirjoitus kuten vaikka Sanna Ukkolan kolumnit samassa lehdessä. Ministeri Junnilan itse aiheutetusta erosta oli silloin alle kaksi päivää.
UsvaAuer kirjoitti: 08 Heinä 2023, 22:37 Tuhlasin elämästäni seitsemän minuuttia Zyskowitcin videoon. Ben sanoi siinä, että kokoomuslaiset eivät ole maalittaneet. Mutta entäs ne perussuomalaiset?
Tynkkynen ja Rydmanko? Sama asia: he kritisoivat toimittajan kirjoituksia, ennen muuta sitä että hän on natsitellut poliitikkoja Tiktokissa. Eivät kajonneet toimittajan henkilöön vaan kirjoituksiin. Miten mediaa voi kritisoida ellei näin? Jos oikeistolainen toimittaja nimittelisi vasemmiston poliitikkoja somessa stalinisteiksi, eikö sitä saisi nostaa esiin? Tietysti toimittaja nimittelee poliitikkoja miksi haluaa ja voi jatkaa tätä kritiikistä huolimatta.
UsvaAuer kirjoitti: 08 Heinä 2023, 22:37 HS kertoi perjantaina 7.7.2023, että Euroopan neuvoston ihmisoikeusvaltuutettu vaati Erämaahan kohdistuvan maalittamisen tutkimista. Uhkauksia fyysisestä ja seksuaalisesta väkivallasta, näin Dunja Mijatovic kuvailee maalittamisen muotoja Erämaan tapauksessa.
Hesari osoitti juuri sen mistä puhuin: maalittamisen käsitettä yritetään laajentaa joksikin mitä se ei ole. Mijatovic kommentoi väkivaltaisia uhkauksia, jotka ovat rikos jo nyt. Niistä vastaa jokainen idiootti itse. Sen sijaan toimittajan kirjoituksiin perustuva arvostelu ei ole rikos eikä myöskään maalittamista, vaikka sellainen kuva yritettiin luoda. Poliitikot eivät tietääkseni uhkailleet, häirinneet tai yllyttäneet muita tekemään niin. Yllyttäminen olisi maalittamista.
Saturnus Psycho kirjoitti: 09 Heinä 2023, 01:10 Se nyt kuitenkin on fakta, että jos Halla-aho nostaa täysin asiallisesti kritisoiden jonkun henkilön somessaan esille, toimii se koirapillinä, eli Halla-ahon rakit hoitavat likaisen työn. Lopulta moni ei enää edes uskalla ottaa osaa keskusteluun, eikä moni toimittaja uskalla kritisoida poliitikkoja tai puolueita, kun tiettyjen tapausten kohdalla sitä vastareaktiota pelätään niin paljon.
Koirapilli-ilmiö on vastenmielinen, mutta jos joku siinä maalittaa, niin ei asiallisen kritiikin esittäjä. Rakit voivat myös olla itseohjautuvia laumasieluja, jolloin kukaan ei varsinaisesti maalita. Vastareaktiota ei pidä pelätä. Palautetta tulee, mutta epäasiallinen mölinä on jätettävä omaan arvoonsa. Laittomuudet kuten uhkailu ovat eri asia.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17078
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Happy »

inhoan kyllä tätä nykyajan maalittamiskulttuuria :eiei:
https://www.hs.fi/politiikka/art-200000 ... t=promobox

No onneks queen Purra ei välitä :ylppis:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36984
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Onneksi en ole kovin julkisuuden henkilö. Kaikkea minustakin varmaan saisi selville.
Meow cat, please meow back.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8208
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Tuskin maltan odottaa, että presidentinvaalitentit alkavat ja Halla-ahon menneisyyttä aletaan tonkia...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17078
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Happy »

TomppaJr kirjoitti: 10 Heinä 2023, 19:41 Onneksi en ole kovin julkisuuden henkilö. Kaikkea minustakin varmaan saisi selville.
no älä mitään!

ihan mielenkiinnost tutkin nyt pikaisesti omaa kuppilahistoriaakin ja munkin kynästä löytyy vuodelta 2012 tällänen kuppilaviesti
Happy kirjoitti: 10 Huhti 2012, 22:59 Mielestäni miehillä jotka ovat leikauttaneet itsensä naisiksi, ei ole mielestäni mitään asiaa NAISTEN Miss Unerversiumiin! Pysykööt nuo transnaiset omissa kilpailuissaan

näissä maalittamiskampanjoissa missä pureudutaan ihmisten esim 15 vuoden takaisiin kirjoituksiin on mun mielest kyseenalaisia, ja ihan kuin ihmiset eivät pystyisi muuttumaan :miettii:
Viimeksi muokannut Happy, 10 Heinä 2023, 23:36. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8208
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Purran tapauksessa tuskin muutosta ole tapahtunut, näkeehän sen jo naamasta miten se nielee kiukkuaan ja viskoo niskaansa kun sisällä keittää niin armottomasti...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36984
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

On kyllä hemmetin iljettävää tuo ”riikan” kirjoittelu. :hiips:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17078
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Happy »

on ne mustakin iljettäviä, haluan kuitenkin uskoa ihmisten kykyyn muuttua. ja täytyy ottaa huomioon että myös aika oli aika eri, huumorikin varmasti sen mukainen: nykyään tollasiin teksteihin törmää lähinnä suomi24/ylilaudan/murhainfon kaltass paikois joissa syrjäytyneet & kaikenmaailman avohoitopotilaat viihtyvät..
2008 olin ite lapsi mut nähdäkseni tuolloin ton tyyppinen iljettävän roisi keskustelukulttuuri oli ihan yleistä ns paremmissakin piireissä?
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7599
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Requel »

Noi kommentit on sen verran naurettavia, että olis vähintäänkin kohteliasta Purralta antaa jokin selitys niille. :mrgreen: "sigh* Ei siinä ehdi neegereihin keskittyä." tasoinen viestittely on niin surkuhupaisaa, etten tiedä itkeäkö vai nauraa. :rofl: Tää antaa oudolla tavalla itelle jopa toivoa paremmasta tulevaisuudesta, kun itsekään en ole puhdas pulmunen ollut ja ehkä viidentoista vuoden päästä tilanne on eri. lol

Siitä olen kyllä samaa mieltä ettei kukaan tästä elämästä mokailematta selviä. En siis koe, että Purra pitäisi näistä tuomita varsinkaan näin monien vuosien jälkeen. Mutta jonkinlaisen selityksen sekä mahdollisesti anteeksipyynnön (mikäli sitä tarkoittaa) koen olevan vähintäänkin kohteliasta. :p

E: Näköjään Twitterissä on jo jonkinlaista asian avaamista. Puolestani asia siis ok.
DöNT jy KNooYH???????
THat JY GÄT mIiiIIih??????????
That jy GÄT MiIIii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Je Miii mIi mIIi EeeeHH???????!?!?!?!?!?

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3347
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Mä taas en koe että vuonna 2008 tuollainen kirjoittelu olisi ollut yleisempää - varsinkaan missään paremmissa piireissä. Rasismista nimenomaan on tullut salonkikelpoisempaa nyt jytkyjen jälkeen.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8208
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Mä luulen, että somen yleistyminen ja leviäminen on käynyt käsikädessä öyhötyksen arkipäiväistymisen kanssa. Some tarjoaa välineet ja julkisuutta tuoda sellaisia mielipiteitä julki, joita valtamedia on aikaisemmin filtteröinyt. Rasistit hakevat ja saavat vertaistukea somesta kaltaisiltaan ja sieltä rohkaistuneena ottavat omaksumansa uudet käytöstavat käyttöön myös somen ulkopuolella. Olen jo pitempään odotellut milloin järjestäytynyt yhteiskunta alkaa reagoida asiaan. Toistaiseksi somen levottomuuksia lietsova vaikutus on näkynyt räikeimmillään USA:n kongressin mellakoissa ja valtauksessa. Joo, mellakkaan osallistuneita on passitettu tuomiolle, mutta show:n päätähti, joka on lietsonut ja yllyttänyt tapahtunutta, on luistanut vastuustaan. Ja Brasilian presidentinvaalien jälkimainingeissa nähtiin samanlainen esitys. Tuskin viimeistä kertaa. Yle käsitteli aihetta juuri äsken jutussaan. Omat pohdintani ovat tätä vanhempia.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10806
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Kyllä ajat joo muuttuvat. Huomaa ihan jo 2000-luvun tv-ohjelmia ja elokuvia katsoessa, että rasistinen vitsailu ja ihmisten suhtautuminen asioihin ovat olleet täysin erilaisia. Nykyisin noista syntyisi sellainen kohu, että ihmiset menettäisivät samantien työpaikat ja saisivat muutenkin ikuisen leima. Samaan huomaa esimerkiksi seksismissä, miten nykyisin ei sovi vitsailla samalla tavalla asiasta kuin tuohon aikaan.

Kommentit eivät tietenkään ole asiallisia, mutta minustakaan henkilöä ei pidä tuomita 15 vuoden takaisesta kirjoittelusta.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3347
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Mun mielestä nuo jutut ei millään enää mene huumorin tai nuoruuden piikkiin. Olen itse sen ikäinen kuin riikka on ollut tuohon aikaan, joten osaan odottaa jonkinlaista arviointikykyä. Tuon tasoiset jutut ei olisi hyväksyttäviä edes teiniltä, mutta mä itse ainakin vielä parikymppisenä kirjoitin ajattelemattomia asioita. Korostan siis edelleen ettei meistä juuri kukaan kirjoittaisi edes teininä tuollaista kuin riikka vielä kolmekymppisenä on kirjoitellut, mutta raskauttava tekijä on myös se että kolmekymppisellä jo viimeistään olettaisi olevan järkeä päässä ja arviointikykyä.

2008 ei ollut vuosi milloin tuollaista olisi ollut hyväksyttävää sanoa ja olen varma että mediat pitkin maailmaa kiinnostuvat tästäkin aiheesta.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10806
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Eihän tuollainen kirjoittelu ole keneltäkään soveliasta iästä riippumatta. Kyse oli nyt siitä, että tässä on kulunut aikaa huomattavasti välissä. Ihminen ja aika voivat muuttua. Minusta ihmistä on turha tuomita 15 vuoden takaisista teksteistä. Varmasti kaikki ovat jossain elämänsä vaiheessa hyvin turhautuneita ja purkavat sitä väärällä tavalla.

Ihminen voi muuttua ja oppia, että maailmaa ei muuteta kirjoittamalla törkeitä tekstejä nettiin, mitkä ei johda mihinkään.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17078
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Happy »

Kiinnostais tietää mitä vihervasemmiston mielestä Purran pitäis tehä? Itku silmissä pahoitella kymmenenteen kertaan, erota ja kömpiä piiloon, näinkö halutaan tässä cancelkulttuurissa toimia että kun teet mokia nuoruudessasi niin se määrittelee myös tulevaisuutesi ettet voi ikinä olla mitään?
Cancelkulttuuri on muutenkin jännä varsinkin Suomessa missä on ennätysalhaiset tuomiot raiskareiden ja tappajien suhteen (ehkä ainoa asia mitä vihaan Suomessa, ihmishenki ei ole minkään arvoinen ) koska päättäjät haluavat uskoa että ihminen kyllä parantaa tapansa ja halutaan antaa uus mahdollisuus jne
Mut sit samat päättäjät jaksavat nillittää ja itkeä ikivanhoista vihapuheista (esim tapaus Päivi Räsänen 90-luvulta)
Niin tekopyhää
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42235
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Happy kirjoitti: 11 Heinä 2023, 12:06 Kiinnostais tietää mitä vihervasemmiston mielestä Purran pitäis tehä? Itku silmissä pahoitella kymmenenteen kertaan, erota ja kömpiä piiloon, näinkö halutaan tässä cancelkulttuurissa toimia että kun teet mokia nuoruudessasi niin se määrittelee myös tulevaisuutesi ettet voi ikinä olla mitään?
Kertoa rehellisesti mitä nyt ajattelee asioista, joita kirjoituksissaan tuo esiin. En tiedä, ajatteleekö hän itse edes että olisi tehnyt jonkun mokan ja jos niin minkä, ja sehän tässä kiinnostaisi. Ei tarvitse olla itku silmässä. Eroaa jos erotuttaa.

Tietysti jos toiselle tasolle mennään niin kaikkien pitäisi lakata olemasta rasisteja juuri nyt ja lopettaa kaikki vihapuhe myös, ja niin Purrankin, mutta oletan että et tätä tarkoittanut. Siis oletan että et tarkoittanut, mitä hänen pitäisi tehdä ollakseen vihervassareillekin mieliksi.

Ja tietysti jos vain kertoo totuuden, se voi olla epämiellyttävä.

Kukaan kai ei ole väittänyt, että nuoruuden mokailut olisivat anteeksiantamattomia. Mutta se voi vaatia, että niitä itse pitää mokailuina. Mutta minulle ainakin Purran viestintä on jäänyt ihan epäselväksi. Yhtäältä sanoo ilmaisseensa itseään tavalla jota ei enää tekisi, toisaalta sanoo ettei kadu mitään (sorry epätarkka muotoilu; ei varmaan kirjaimellisesti juuri noin sanonut, mutta tuo on vaikutelmani).

Mutta joo: "En varmasti ole samaa mieltä läheskään kaikista asioista. Monista olen, mutta en aio lähteä median ja vasemmiston kanssa peliin, että mistä olen ja mistä en." Ehkäpä voisin vastata, että hänen pitäisi ryhtyä siihen peliin. Mikä siinä on, jos ei poliitikko voi sanoa mitä asioista ajattelee! (Sama toki vika monessa muussakin sen lajin harrastajassa.)
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17078
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Happy »

^ Purra on perustellut noita viestejään aika konkreettisesti ja ilmaissut ettei ole samaa mieltä/tai öyhöttäisi samoin kuin silloin: eiköhän kenen tahansa loogisen ihmisen mielestä tuo ole havaittavissa omanlaisena anteeksipyyntönä & irtautumisena noista menneisyyden puheista.
Ihan sen takia ihmetyttää vihervasemmiston edustajien hyeenamainen ajojahti, ilmeisesti ei ollut aikaa lukea Purran tekstejä mut aikaa tuntuu silti riittävän tuohon lätinään. Onneksi nuo lätisijät ovat nyt oppositiossa, Suomen asioita ei hoideta kahvipöydässä juoruamisella.
Pahoittelua isompi asia on se että lupautuu ettei tekisi enää moista & pysyä siinä lupauksessa ja näin koen Purran toimineen.
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10806
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Kyllä Purra on selvästi Twitterissä tähän vastannut. Kertonut, että ei enää koskaan kirjottaisi hyväksyisi tuollaista tekstiä. Sanoo myös, että ei ole asioista enää laisinkaan samaa mieltä.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7599
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Requel »

Happy kirjoitti: 11 Heinä 2023, 12:06 Kiinnostais tietää mitä vihervasemmiston mielestä Purran pitäis tehä? Itku silmissä pahoitella kymmenenteen kertaan, erota ja kömpiä piiloon, näinkö halutaan tässä cancelkulttuurissa toimia että kun teet mokia nuoruudessasi niin se määrittelee myös tulevaisuutesi ettet voi ikinä olla mitään?
Happy kirjoitti: 11 Heinä 2023, 14:00 Ihan sen takia ihmetyttää vihervasemmiston edustajien hyeenamainen ajojahti
Oman vähäisen perehtymiseni perusteella politiikkaan myös persut taitavat mallikkaasti tämän ajojahti-ilmiön, vaikka näennäisesti puhuvat sitä vastaan. Vai millaista se kohtelu olikaan mm. bile-Marinia kohtaan? :mrgreen: Ovat kritisoineet usein myös toisia siitä, miten OmAn PuOlUeEn eDusTaJalTa voidaan hyväksyä tietynlaista toimintaa - mutta nyt kun lirahti omiin housuihin, niin ollaan itsekin joko puolustajan tai hyssyttelijän roolissa.

Olen myös huolissani siitä, että tuomitseminen lokeroidaan nimenomaan vihervassareiden suuntaan, vaikka käsitykseni mukaan joka ikisen hyvän ja vähän huonommankin ihmisen tulisi ymmärtää miten kusipäisesti Purra on aikoinaan kirjoitellut ja ottaa kantaakin mikäli kokee sen tarpeelliseksi.

Vituttavinta koko keskustelussa on takertuminen yksityiskohtiin ja johtopäätöksiin siitä miten Purra about haluaa tappaa jokaisen neegerin lähijunassa *sigh* sekä lievemmin ärsyttäviä myös pyydä anteeksi & eroa -vaatimukset, sillä koen, että anteeksipyynnön aitous menee painostuksen alla + eroaminen 15v takaisista asioista on melko radikaalia. Ymmärrän tosin sen, että niin kauan kun varsinaista katumusta ei osoiteta taikka tilannetta puida tarkemmin, niin se antaa tilaa mielikuvitukselle siitä onko Purra edelleen yhtä sekaisin.

Joka tapauksessa persujen imago koki kolauksen ainakin omissa silmissäni, kun ovat toistelleet vuositolkulla sitä miten he eivät ole rasistinen puolue, ja sitten yhdeltä pääjehuista paljastuu tällaista settiä. Ei sillä, etteikö maine omissa silmissäni olisi kärsinyt jo ennen tätä. Ymmärsin persuja vielä muutama vuosi sitten, mutta nykyään pidän heitä melko tekopyhinä rahvaina öyhöttäjinä. :puna:
DöNT jy KNooYH???????
THat JY GÄT mIiiIIih??????????
That jy GÄT MiIIii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Je Miii mIi mIIi EeeeHH???????!?!?!?!?!?

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17078
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Happy »

Requel kirjoitti: 11 Heinä 2023, 16:17
Happy kirjoitti: 11 Heinä 2023, 12:06 Kiinnostais tietää mitä vihervasemmiston mielestä Purran pitäis tehä? Itku silmissä pahoitella kymmenenteen kertaan, erota ja kömpiä piiloon, näinkö halutaan tässä cancelkulttuurissa toimia että kun teet mokia nuoruudessasi niin se määrittelee myös tulevaisuutesi ettet voi ikinä olla mitään?
Happy kirjoitti: 11 Heinä 2023, 14:00 Ihan sen takia ihmetyttää vihervasemmiston edustajien hyeenamainen ajojahti
Oman vähäisen perehtymiseni perusteella politiikkaan myös persut taitavat mallikkaasti tämän ajojahti-ilmiön, vaikka näennäisesti puhuvat sitä vastaan. Vai millaista se kohtelu olikaan mm. bile-Marinia kohtaan? :mrgreen:
mainitsin vihervasemmiston nyt vain siksi sillä he ovat nyt etunenässä Purraa lynkkaamassa.
Oon myös tuominnut mm Sanna Mariniin kohdistuneen ajojahdin ja sen seurauksena joihinkin persujen edustajiin menny maku. Lindtmanin & Räsäsen kiusaamista en myöskään hyväksynyt.

Ei mul oo luottamusta sellasiin edustajiin jotka kuvittelee olevansa koko Suomen moraalinvartijoita , tällästen Krista Kiurujen paikka ei oo mun mielestä politiikassa, nunnaluostarissa ehkä ennemmin?
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30576
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

"Riikan" kommentit olivat ryönää myös vuoden 2008 mittapuulla. Jos vuonna 2008 olisi paljastunut jonkun silloisen ministerin henkilöhistoriasta samanlaisia kirjoituksia mille tahansa alustalle vuonna 1993, ministeri olisi eronnut. Ei kahta sanaa.

Moderoimattomilla nettipalstoilla on ollut ryönää aina. Jos jätetään kansakunnan vessanseinät huomiotta ja puhutaan vain moderoiduista alustoista, nettikeskustelukulttuuri ei ole viimeisten viidentoista vuoden aikana kehittynyt ainakaan asiallisempaan suuntaan.

Omat havaintoni vastaavat hra47:n havaintoja. Trendi on päinvastainen: kasvanut polarisaatio. Sosiaalinen media suosittelualgoritmeineen ajaa ihmiset samanmielisten kupliin. Omien joukossa voi sanoa melkein mitä vain, mistä "riikka" on varhainen esimerkki. Omien joukossa saattaa jopa saada sitä enemmän aplodeja, mitä törkeämmin sanoo. Siellä, missä kuplat kohtaavat, ei synny dialogia. Ei ole enää jaettua todellisuutta.
Happy kirjoitti: 11 Heinä 2023, 12:06 Kiinnostais tietää mitä vihervasemmiston mielestä Purran pitäis tehä? Itku silmissä pahoitella kymmenenteen kertaan, erota ja kömpiä piiloon, näinkö halutaan tässä cancelkulttuurissa toimia että kun teet mokia nuoruudessasi niin se määrittelee myös tulevaisuutesi ettet voi ikinä olla mitään?
Purra ei voi katua "riikan" viestejä tehokkaasti. Hän on ponkaissut politiikan huipulle juuri siitä yhteisöstä, jossa hän vaahtosi "riikkana" vuonna 2008. Hän nousi laitaoikeistopuolueen puheenjohtajaksi Scriptan pitäjän Jussi Halla-ahon siipien suojista.

Anteeksipyynnöllä on jotakin merkitystä vain, jos se toiminta, jota pyydetään anteeksi, on lopetettu tai tarkoitus lopettaa. Purra jatkaa toimintaa. Vain sen muoto on muuttunut netissä vaahtoamisesta poliittiseksi vaikuttamiseksi (kuten Purra sanoo itse). Kielenkäyttö on toki siistiytynyt aseman myötä. Raskauttavinta "riikan" viesteissä on kuitenkin niiden sisältö eikä muoto.

Purra on julkaissut kohun aikana kolme kannanottoa, myöhemmät aiempia sovittelevampia. Eilen iltapäivällä hän julkaisi blogipostauksen, illalla twiittiketjun (lisätty myös em. blogipostauksen loppuun) ja tänään iltapäivällä toisen twiittiketjun. Ensin hän kieltäytyi pahoittelemasta mitään, sitten irtisanoutui väkivallasta, ja lopulta painostettuna "pyysi anteeksi". Kunnioittaisin Purraa enemmän, jos hän olisi jättänyt viimeisen tekemättä.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42235
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Happy kirjoitti: 11 Heinä 2023, 17:13 mainitsin vihervasemmiston nyt vain siksi sillä he ovat nyt etunenässä Purraa lynkkaamassa.
Mistä sen tiedät keitä siellä on? Tai missä kaikkialla olet lynkkausta seurannut?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17078
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Happy »

Rousku kirjoitti: 11 Heinä 2023, 21:19
Happy kirjoitti: 11 Heinä 2023, 17:13 mainitsin vihervasemmiston nyt vain siksi sillä he ovat nyt etunenässä Purraa lynkkaamassa.
Mistä sen tiedät keitä siellä on? Tai missä kaikkialla olet lynkkausta seurannut?
seuraamalla esim uutisia/twiittejä asiasta, niitähän kansanedustajien twiittejä nyt nostettu esille kymmennittäin joissa Purran päätä vaaditaan vadille. En ala linkkaamaan niitä yksitellen tänne

Timoteus kirjoitti: 11 Heinä 2023, 19:59 Ensin hän kieltäytyi pahoittelemasta mitään, sitten irtisanoutui väkivallasta, ja lopulta painostettuna "pyysi anteeksi". Kunnioittaisin Purraa enemmän, jos hän olisi jättänyt viimeisen tekemättä.
ei se alunperinkään varsinaisesti kieltäytynyt mistään, lähinnä lehdet veti tosta ne clickbaitit.
Pidin tosin siitä eilisestä lisäyksestä jossa hän iritsanoutui väkivallasta: se oli konkreettinen ja kaiken kattava ja mielestäni Purran olisi kannattanut jättää asiasta lausuntonsa siihen, Purrana en olisi julkaissut tänään mitään, verenimijöille ei tule antaa liikaa huomiota, eli siinä olen kanssasi samaa mieltä: Purralle paras vaihtoehto on pitää pää kovana & olla tunteilematta liikaa painostuksen alla.
Viimeksi muokannut Happy, 11 Heinä 2023, 21:39. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42235
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Happy kirjoitti: 11 Heinä 2023, 21:33
Rousku kirjoitti: 11 Heinä 2023, 21:19

Mistä sen tiedät keitä siellä on? Tai missä kaikkialla olet lynkkausta seurannut?
seuraamalla esim uutisia/twiittejä asiasta, niitähän kansanedustajieen twiittejä nyt nostettu esille kymmennittäin joissa Purran päätä vaaditaan vadille. En ala linkkaamaan niitä yksitellen tänne
Joo ei tarvitse. Lehdet nostavat tietysti tunnetuimpia esille.
Rise, angel, shine, love!

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4621
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Nousen haudasta sen verran kommentoimaan (kun uteliaisuuttani tulin tänne katsomaan mitä mieltä kohusta täällä ollaan), että en usko hetkeäkään, että Purran mielipiteet olisivat yhtään muuttuneet siitä mitä hän kirjoitti 15 vuotta sitten. Asemassaan poliitikkona hän ei tietenkään voi kirjoittaa samalla tavalla, mutta jos hän olisi edelleen tavis-bloggaaja "riikka" niin hän suoltaisi samanlaista tekstiä. 46-vuotiaan maailmankuva ei yleensä kovin paljon poikkea 31-vuotiaan maailmankuvasta, pikemminkin arvomaailma entisestään sementoituu vanhetessa. Ja juuri tuosta mielipideympäristöstä Purra sai aikanaan kannatusta ja nousi valtaan. On epäuskottavaa irtisanoutua kokonaan niistä asioista, joiden ansiosta on päässyt valta-asemaan.

Timoteuksen linkkaamassa jälkimmäisessä tviitissä hän sanoi: "Ilmaisin tuolloin itseäni tavoilla ja sanoilla, joita en nykyään mitenkään hyväksy enkä käyttäisi. " Et niin, mutta sisimmässäsi ajattelet edelleen samalla tavalla.

Halla-Aholla oli raflaavia blogipostauksia tyyliin "Toivottavasti suvakkiämmiä raiskataan mahdollisimman paljon mamujen toimesta niin he saavat maistaa omaa lääkettään kun niitä tänne halusivat". Riikkaa pidin maltillisempana versiona Halla-Ahosta ja diggailinkin hänestä, mutta ikävä kyllä sama öyhötystausta paljastui sieltäkin.

En kannata lynkkausta tai cancelointia mutta tosiasiat voi tunnustaa. Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että näin ajatteleva henkilö jatkaa ministerinä, hän varmasti osaa silti hoitaa asioita hyvin, mielipiteet ovat kuitenkin vain mielipiteitä.

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3347
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Joo riikka tosiaan on noussut tähän asemaan sieltä radikaalien mielipiteidensä kautta, joten nuo tekstit ovat ihan olennainen osa hänen nykyisyyttään.

Olisin kyllä varovainen siinä ajatuksessa että mielipiteet olisivat vain mielipiteitä. Esimerkiksi Breivik sai inspiraatiota Halla-ahon teksteistä, joten koen ongelmaksi että tuollainen henkilö on noin korkeassa asemassa (vaikka hän demokraattisesti onkin toistuvasti valittu ja nimenomaan hänellä on valtavan kova suosio.)
Jos ministeri kirjoittaisi esimerkiksi että prideen olisi hyvä tehdä pommi-isku tai ampumisvälikohtaus, kyllä se mun turvallisuudentunnetta seksuaalivähemmistöön kuuluvana henkilönä romuttaisi. Eivät sanat ole pelkkiä sanoja vaan kyllä niillä vihaisilla sanoilla on yhteys vihaisiin tekoihin. Enkä tosiaan mikään puhdas pulmunen ole itsekään enkä haluaisi tätä näkemystä mitenkään ylhäältä päin tuputtaa - kyllä sitä on vihaista settiä tullut vihaisena sanottua, mutta onneksi ei läheskään tässä mittakaavassa kuin riikat ja muut.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11943
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eduskuntavaalit 2023

Viesti Kirjoittaja sziget »

Sauli Niinistön apua tarvittiin taas. Hän siis ehdotti Vilnassa, että hallitus ottaisi selkeän nollatoleranssin rasismiin, ja jatkoi: "Täytyy nimittäin muistaa, että rasismi ja mahdolliset ongelmat maahanmuuton suhteen ovat kaksi täysin erillistä asiaa." Tämän jälkeen Purra ymmärsi, mitä hänen selityksistään puuttui.
Rousku kirjoitti: 11 Heinä 2023, 13:29 Kukaan kai ei ole väittänyt, että nuoruuden mokailut olisivat anteeksiantamattomia. Mutta se voi vaatia, että niitä itse pitää mokailuina. Mutta minulle ainakin Purran viestintä on jäänyt ihan epäselväksi. Yhtäältä sanoo ilmaisseensa itseään tavalla jota ei enää tekisi, toisaalta sanoo ettei kadu mitään (sorry epätarkka muotoilu; ei varmaan kirjaimellisesti juuri noin sanonut, mutta tuo on vaikutelmani).
Siltä se vaikutti vielä tiistaina iltapäivällä. Ehkä hän kuvitteli, että pyytämällä anteeksi antaa liikaa siimaa lynkkaajille. Ei ollut mediavalmentajaa neuvomassa, että olennaista on juuri se selvyys. Jos Purra ei enää hyväksy rasistista vitsailua, hänen pitää sanoutua irti nimenomaan rasismista. Kun sitä vanhoista viesteistä löytyy, pahoittelu ei ole liioittelua.
Requel kirjoitti: 11 Heinä 2023, 16:17 Joka tapauksessa persujen imago koki kolauksen ainakin omissa silmissäni, kun ovat toistelleet vuositolkulla sitä miten he eivät ole rasistinen puolue, ja sitten yhdeltä pääjehuista paljastuu tällaista settiä. Ei sillä, etteikö maine omissa silmissäni olisi kärsinyt jo ennen tätä. Ymmärsin persuja vielä muutama vuosi sitten, mutta nykyään pidän heitä melko tekopyhinä rahvaina öyhöttäjinä. :puna:
Purra ei ollut silloin poliitikko vaan tavis. Hienoa jos ihminen osaa moderoida kaikki tekonsa niin ettei 15 vuoden päästä joudu selittelemään, mutta useimmat oppivat kantapään kautta omista virheistään. Samanmielisten ryhmässä haetaan huomiota ja hyväksyntää öyhötyksellä. Se ei tarkoita, että jokainen mukana ollut henkilö olisi parantumaton öyhöttäjä.
Timoteus kirjoitti: 11 Heinä 2023, 19:59 Purra on julkaissut kohun aikana kolme kannanottoa, myöhemmät aiempia sovittelevampia. Eilen iltapäivällä hän julkaisi blogipostauksen, illalla twiittiketjun (lisätty myös em. blogipostauksen loppuun) ja tänään iltapäivällä toisen twiittiketjun. Ensin hän kieltäytyi pahoittelemasta mitään, sitten irtisanoutui väkivallasta, ja lopulta painostettuna "pyysi anteeksi". Kunnioittaisin Purraa enemmän, jos hän olisi jättänyt viimeisen tekemättä.
Kunnioittaisit Purraa, jos pääsisit eroon oikeistohallituksesta? Oletko nyt täysin intressitön? :mrgreen: - Viimeisissä twiiteissä ydin oli Niinistön huhuilema rasismista irtisanoutuminen. Purra ei siis ole hyväksynyt väkivaltaa koskaan mutta myöntää ilmaisseensa itseään rasistisesti 15 vuotta sitten. Anteeksipyynnöllä hän sitoutui hallituksen linjaan.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Vastaa Viestiin