Oscar-gaala

Just nu! - keskustelua tv-ohjelmista ja ajankohtaisista asioista
Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Oscarit 2008

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Monia noista näkemättä, mutta mutta... Mitä sanoo esim. nimiErkki Bronze, onko Johnny Deppillä :kuolaus: tässä mitään saumaa Daniel Day-Lewisiä vastaan?
Performance by an actor in a supporting role
Javier Bardem in “No Country for Old Men” (Miramax and Paramount Vantage)
Philip Seymour Hoffman in “Charlie Wilson’s War” (Universal)
Näistä kumpi tahansa :kuolaus:

Cotillard oli Piafina aivan paras ja olin melko varma, että ehdokkuus napsahtaa.

Persepolis on vallan mainio.  Jos ei saa animaatio-Oskua, niin pitävät sitä varmaan liian suoraan sarjiksen kopiona, mitä se tietty onkin.
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
minnie
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 26 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Vs: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja minnie »

Tässä ehdokkaita:
IL 22.1.2008 16:03

Eniten Oscar-ehdokkuuksia ovat saaneet elokuvat Menetetty maa ja There Will Be Blood. Kumpikin on ehdolla kahdeksan Oscar-palkinnon saajaksi.

Seitsemän Oscar-ehdokkuutta veivät filmit Sovitus ja Michael Clayton.

Nämä neljä filmiä pääsivät kaikki myös ehdolle vuoden parhaan elokuvan Oscar-palkinnolle. Niiden lisäksi tätä pystiä tavoittelee Juno.

Parhaan ohjaajan tunnustuksen saajaksi ovat ehdolla Julian Schnabel (Perhonen lasikuvussa), Jason Reitman (Juno), Tony Gilroy (Michael Clayton) Joel ja Ethan Coen (Menetetty maa) sekä Paul Thomas Anderson (There Will Be Blood).

Parhaan miespääosan Oscarin ehdokkaat ovat George Glooney (filmillä Michael Clayton), Daniel Day-Lewis (There Will Be Blood), Johnny Depp (Sweeney Todd - Fleet Streetin paholaisparturi), Tommy Lee Jones (In The Valley Of Elah) sekä Viggo Mortensen (Eastern Promises).

Oscar-ehdokkaat julkistettiin tänään. Elokuva-alan vuotuiset pääpalkinnot jaetaan 24. helmikuuta.

STT-REUTERS



Johnny Depp :uujee: :tapu: :peukku:
20th Century Boy Kuva
>Placebo<

Avatar
minnie
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 26 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Oscarit 2008

Viesti Kirjoittaja minnie »

Mä en pitäis niinkään Day-Lewisiä Deppin haastajana, vaan ällö-Clooney:a. :plaah:
Viimeksi muokannut minnie, 23 Tammi 2008, 00:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
20th Century Boy Kuva
>Placebo<

Avatar
BronZe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1367
Liittynyt: 27 Marras 2003, 23:12
Paikkakunta: Turku

Oscarit 2008

Viesti Kirjoittaja BronZe »

Eikö nämä Oscareihin liittyvät keskustelut kannattaisi käydä tuolla "Oscar-gaala"-ketjussa, kun sellainenkin on olemassa.  :mitvit:
barbarossa kirjoitti: Keira K. olisi ehkä nyt jos koskaan ansainnut itsekin ehdokkuuden, mutta ei sitten :sorivaan :
Jos Focus olisi markkinoinut Keiraa sivuosakategoriaan, niin ehdokkuus olisi ollut hyvinkin todennäköinen. Atonementissa vaan oli jo muutenkin kolme vahvaa naissivuosaa, joten yhtiö selvästikin päätti luottaa siihen, että hieman pienemmästäkin naispääosasta voisi Keiralle ehdokkuus tippua. Mun mielestä Saoirse Ronan oli kyllä heikoin Briony, mutta akatemia oli selvästi eri mieltä. Olisin itse nähnyt ennemmin joko Romola Garain tai Vanessa Redgraven ehdollla. Pitihän siellä tänäkin vuonna olla joku lapsinäyttelijä ehdokkaana. :heh:
Marjukka kirjoitti: Monia noista näkemättä, mutta mutta... Mitä sanoo esim. nimiErkki Bronze, onko Johnny Deppillä :kuolaus : tässä mitään saumaa Daniel Day-Lewisiä vastaan?
Eipä oikeastaan ole. Daniel Day-Lewis on ollut niin suvereeni pitkin tätä palkintokautta, että ei siinä pitäisi mitään epäselvyyttä olla. George Clooney voitti alkuvaiheessa muutamissa kriitikkopiireissä, mutta tuo johtui luultavimmin siitä, ettei niissä kaikki jäsenet olleet nähneet vielä There Will Be Bloodia. Deppin laittaisin veikkauksissani Tommy Lee Jonesin edelle neljänneksi, joten kyllä ihmeitä pitäisi tapahtua, jotta Depp tuon pystin nappaisi.
Marjukka kirjoitti: Persepolis on vallan mainio.  Jos ei saa animaatio-Oskua, niin pitävät sitä varmaan liian suoraan sarjiksen kopiona, mitä se tietty onkin.
Tuskinpa voittaa. Ratatouille oli niin suuri kriitikko- sekä yleisömenestys, etten millään usko tuon pienen ranskalaisen animaation sitä kukistavan. Rottien keräämät 5 ehdokkuutta kertovan muutenkin siitä, että sillä on akatemiassa vankka kannatus. Mikään aikaisemmista Pixarin elokuvista ei ole aivan siihen pystynyt. Persepolis on muutenkin jo kokenut yhden tappion, sillä Ranska lähetti sen kilpailemaan myös parhaasta ei-englanninkielisestä elokuvasta, mutta ennakkosuosikin asemasta huolimatta se ei päässyt edes yhdeksän parhaan joukkoon. Vielä suurempi yllätys tosin oli se, ettei 4 Months, 3 Weeks & 2 Days ollut niiden yhdeksän joukosta. Tuo aiheuttikin aikamoista kohua elokuvapiireissä, kun kaksi niin suurta suosikkia putosivat kisasta jo siinä vaiheessa.

Kokonaisuudessaan olin positiivisesti yllättynyt ehdokaslistaan. Tässä muutamia asioita, jotka lämmittivät mieltäni.

+ Atonement ja Juno.
+ Into the Wildin jääminen pariin ehdokkuuteen.
+ Enchantedin kolme kappaletta ehdolla, erityisen tyytyväinen oli mielettömän kauniin So Closen ehdokkuudesta.
+ Surf's Up ehdolla parhaaksi animaatioksi The Simpsons Movien sijaan.
+ Cate Blanchettin tuplaehdokkuus. Viisi ehdokkuutta viimeisen kymmenen vuoden sisään, eikä ikääkään ole edes neljääkymmentä vielä. Aika huikeaa. :shock :

Muutama negatiivinen huomio.

- Missä Angelina Jolie? Hänen roolisuorituksena A Mighty Heartissa on vielä ylivoimainen suosikkini viime vuodelta, vaikka noista ehdollakin olevista ainoastaan Laura Linneyn elokuva on vielä näkemättä.
- Marion Cotillard ei vakuuttanut tarpeeksi. Mielestäni ainakin jo mainittu Jolie, Keri Russell, Ashley Judd, Keira Knightley ja Amy Adams olisivat ansainneet ehdokkuuden hänen tilalleen. No, kolme ensimmäistä noista laittaisin kenen tahansa ehdolla olevan edelle. Elokuva-akatemia ei vaan tajunnut hyvän päälle.
- Ei Hairspraytä missään. Miten tämä voi olla mahdollista.  :parku:
"Real human being, and a real hero"

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14187
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Oscarit 2008

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

BronZe kirjoitti: Eikö nämä Oscareihin liittyvät keskustelut kannattaisi käydä tuolla "Oscar-gaala"-ketjussa, kun sellainenkin on olemassa.  :mitvit:


/juu.
Hello Hi!

Avatar
minnie
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 26 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Vs: Oscarit 2008

Viesti Kirjoittaja minnie »

BronZe kirjoitti: Eikö nämä Oscareihin liittyvät keskustelut kannattaisi käydä tuolla "Oscar-gaala"-ketjussa, kun sellainenkin on olemassa.  :mitvit:

+ Cate Blanchettin tuplaehdokkuus. Viisi ehdokkuutta viimeisen kymmenen vuoden sisään, eikä ikääkään ole edes neljääkymmentä vielä. Aika huikeaa. :shock :
Kyllä vaan.

Cate Blanchett :draamaa: <3
20th Century Boy Kuva
>Placebo<

Avatar
Satua
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 225
Liittynyt: 12 Joulu 2006, 02:03

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja Satua »

Jospa mäkin taas osallistun keskusteluun. Tosiaan, toivottavasti gaala pidetään. Viimeisten huhujen mukaan ollaan kuitenkin jo pääsemässä sopuun, mutta kuulemma edelleen on "significant points", joita ei ole ratkottu... Ratkokaa pian! Mä jo kauhulla odotan saksaksi dubattua gaalaa. Tullee muutaman minuutin viihteellä, niinkuin täällä on tulleet muutamat "livet", että on ehdiotty tehdä dubbaus. :kups:

Itsellä meni tänä vuonna nuo veikkaukset vähän pieleen, vain muistaakseni 63% oikein. Ja ainoastaan kolme kategoriaan kokonaisuudessaan oikein. Toisaalta täytyy sanoa, että se on aina mukavaa, kun tulee yllätyksiä. Olen päässyt Oscar-elokuvista näkemään vasta viisi, joten omia mielipiteitä on vaikea sanoa, mutta tarkoitus olisi nyt pitää uuden tuttavan, joka on samanlainen leffafriikki, jonkinlainen kahden viikon kuuri tässä. :joojoo:

Mutta toki voin veikkaukseni voittajiksi laittaa jo nyt, kun ne kuitenkin on tehty jo ennen ehdokkaiden julkaisua:

Elokuva: No Country for Old Men
Ohjaaja(t): Ethan ja Joel Cohen
Näyttelijä: There Will Be Blood - Daniel Day-Lewis
Näyttelijätär: Juno - Ellen Page
Sivuosanäyttelijä: No Country for Old Men - Javier Bardem
Sivuosanäyttelijätär: I'm Not There - Cate Blanchett
Alkuperäiskässäri: Juno
Mukailtu kässäri: No Country for Old Men
Kuvaus: The Assasionation of Jesse James by Coward Robert Ford
Leikkaus: No Country for Old Men
Puvustus: Atonement
Musiikki: Atonement
Laulu: Once (Falling Slowly)
Maskeeraus: La Vie en Rose
Lavastus: Atonement
Erikoistehosteet: Transformers
Äänileikkaus: Transformers
Äänitys: Transformers
Dokkari: No End in Sight
Vieraskielinen: Brasilia (the Year My Parents Went on a Vacation) (tämä kategoria oli tänä vuonna niin outo; vuoden parhaat ulkomaiset diskattiin tai jätettiin ulkopuolella top-vitosesta)
Animaatio: Ratatouille

Ja shortteja en tee, kun ei ole hajuakaan.

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Ihan loistoa! Mie olen ensi viikon talvilomalla ja voin valvoa ja katsoa Oscarit kerrankin suorana lähetyksenä!! :tuuletus:

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

MuzaMaza kirjoitti:Ihan loistoa! Mie olen ensi viikon talvilomalla ja voin valvoa ja katsoa Oscarit kerrankin suorana lähetyksenä!! :tuuletus:
Se on oikeesti jotain mahtavuutta. Mäkin olen kerran kokenut sen, kun olin lomalla ja ne tuli jostain kaapelikanavalta... :peukku: :tapu:

Avatar
minnie
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 26 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja minnie »

tonywerner kirjoitti:
MuzaMaza kirjoitti:Ihan loistoa! Mie olen ensi viikon talvilomalla ja voin valvoa ja katsoa Oscarit kerrankin suorana lähetyksenä!! :tuuletus:
Se on oikeesti jotain mahtavuutta. Mäkin olen kerran kokenut sen, kun olin lomalla ja ne tuli jostain kaapelikanavalta... :peukku: :tapu:
:mitvit: Kaapelikanavalta...mä olen katsonut aina kun suoraa lähetystä on Suomeen lähetetty, niin valtakunnalliselta kanavalta, yleensä ollu Nelonen. :joojoo:

Aina oon suoran lähetyksen seurannu telkusta, oon ollu sitte töissä tai koulussa seuraavana aamuna, mut silti. Sit oon menny vaan nukkumati, mutta suoran lähetyksen herkusta en luovu. Tänä yönä valvotaan taas! Iso karkkipussi (mix-sekoitus) on jo odottamassa aukaisuaan. :kuolaus: Johnny Depp! Karkkii! Johnny Depp! Red Carpet! Johnny Depp! Karkkii!
20th Century Boy Kuva
>Placebo<

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

miks mä en oikein ymmärrä tätä Oscareiden hehkutusta. Samanlainen gaalahan se on ku kaikki muutkin palkintojenjakoseremoniat..

Avatar
minnie
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 26 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja minnie »

minnie kirjoitti: :mitvit: Kaapelikanavalta...mä olen katsonut aina kun suoraa lähetystä on Suomeen lähetetty, niin valtakunnalliselta kanavalta, yleensä ollu Nelonen. :joojoo:
:kuolaus: Johnny Depp! Karkkii! Johnny Depp! Red Carpet! Johnny Depp! Karkkii!
Subilta tuli suoralähetys 2003, muistaisin maikkariltakin tulleen suorana joskus, mutta Nelonen on ollu se joka on suoraan lähettäny ainakin sen 4 kertaa ja nyt tulee 5. kerta. JEE!! :tapu: (Mähän alan olee jo aika konkari tän suoranlähetyksen seuraamisessa..ja yhä jaksaa! :draamaa: )

:kuolaus: ..Johnny Depp! Karkkii! Red Carpet! Johnny Depp! Karkkii!..

Lähetys alkaa muuten sitten tänä yönä 00.55 Neloselta! :peukku:
20th Century Boy Kuva
>Placebo<

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

JeSSSe kirjoitti:miks mä en oikein ymmärrä tätä Oscareiden hehkutusta. Samanlainen gaalahan se on ku kaikki muutkin palkintojenjakoseremoniat..
Mulla on tallessa ko. juhlat videolla vuodesta 1991 lähtien. :surrur:
Lammuurrii juu nou! :heh:

Kello herättää ensi yönä katsomaan tätä viihdespektaakkelia suorana lähetyksenä. Kylläpä minua nyt hemmotellaan. :draamaa:

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

MuzaMaza kirjoitti:
JeSSSe kirjoitti:miks mä en oikein ymmärrä tätä Oscareiden hehkutusta. Samanlainen gaalahan se on ku kaikki muutkin palkintojenjakoseremoniat..
Mulla on tallessa ko. juhlat videolla vuodesta 1991 lähtien. :surrur:
Lammuurrii juu nou! :heh:

Kello herättää ensi yönä katsomaan tätä viihdespektaakkelia suorana lähetyksenä. Kylläpä minua nyt hemmotellaan. :draamaa:
:eeek: :shock:

Avatar
minnie
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 26 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja minnie »

MuzaMaza kirjoitti: Mulla on tallessa ko. juhlat videolla vuodesta 1991 lähtien. :surrur:
Lammuurrii juu nou! :heh:
:kiitos: Oot Guru!

Hei kaikki jotka haluu osallistuu interaktiivisesti Oscar-valvojaisiin, niin voivat laittaa kyssäriä ym. Oscareihin liittyvää kommenttia Nelosen suoraan ohjelmaan..kysymyksiä lukee, kommentoi ja vastaa tällänen valvontatiimi tälläkertaa
elokuvaohjaajat Dome Karukoski ja Lauri Nurkse, Nelosen elokuvahankintojen vastaava tuottaja Mikko Aromaa, vaatturimestari Arman Alizad sekä stylisti Minttu Vesala. Oscar-valvojaiset juontaa Radio Rockin Jussi Heikelä

Kommentin naputussivulle pääsee TÄSTÄ

:peukku:

..pikkasen on kyllä Silvennoisen Mikkoo ikävä. :lohduton:
20th Century Boy Kuva
>Placebo<

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

minnie kirjoitti:
MuzaMaza kirjoitti: Mulla on tallessa ko. juhlat videolla vuodesta 1991 lähtien. :surrur:
Lammuurrii juu nou! :heh:
:kiitos: Oot Guru!
Kyllä se Bronze taitaa olla se Guru! :peukku:

Takavuosina olin kovempikin elokuva-friikki ja Oscar-tyrkyt leffat tuli katsottua huolellisesti läpi. Nykyään leffojen katselu on jäänyt kovin satunaiseksi, mutta nää bileet kuuluu kuitenkin edelleen joka vuosi katsottavien ohjelmien listalle. :joojoo:

Avatar
Anna_M
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4716
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 22:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja Anna_M »

Kouluaikana tuli näitä Oscar-öitä valvottua :kahvia: Kerrankin lähdettiin hyvin valvotun yön jälkeen suoraan saksankokeeseen ja myöhästyttiin vielä kun piti joku viimeinen itkut tirahduttava kiitospuhe aivan välttämättä vielä nähdä.

Tällä kertaa en voi valvoa, mutta toivotan kaikille elämyksellistä yötä! Ja Nessuja messiin :heh:

Avatar
minnie
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 26 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja minnie »

Ootte kumpikin Guruja! :surrur: Mä oon vaan pikku-guru: suorat lähetykset aina seuranneena. Silloin aikoinaan kun suoria ei tullu telkusta, vaan kooste, niin seurasin tietysti koosteet aina, seuraan kyllä nekin edelleen :joojoo: (Oon kanssa ottanu joitain kertoja Oscareita nauhalle, sillon kun on ollu Depp jollain tavalla ehdolla, ei oo kauaa aikaa kun katselin vuoden 2003 oskarii nauhalta)


ENÄÄ VAJAA 5 TUNTII!! Täytyy laittaa netistäkin Oscar-sivu auki, niin voi sieltä seurata suoraa lähetystä kanssa. :tapu:
20th Century Boy Kuva
>Placebo<

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Kylläpä meitä sitten hemmotellaan! :hali:

Avatar
minnie
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 26 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja minnie »

Toivottavasti saadaan MAHTAVA YÖ! :kups: Ihanii vaatteita, juoruja, spekulaatioita, Oscarin kiiltoa, kiitos puheita, sensuuria... :draamaa:

Kukas muuten Host:aa tänä vuonna..pitää käydä tsekkaamassa viralliset Oscar-sivut.
20th Century Boy Kuva
>Placebo<

Avatar
minnie
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 26 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja minnie »

Jon Stewart! Again.. :tapu:

Kuva

Ja virallinen sivu on: http://www.oscar.com" onclick="window.open(this.href);return false;
20th Century Boy Kuva
>Placebo<

Avatar
minnie
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 26 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja minnie »

Nelosen Oscar-sivulla kerkee veikkaamaan pystien saajat neljässä kategoriassa klo. 21.00 saakka! Leffa-aiheisia palkintoja.

Täytyy käydä laittaas veikkaus menemähän. :uujee:
20th Century Boy Kuva
>Placebo<

Avatar
aksim
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3369
Liittynyt: 07 Syys 2005, 13:49
Paikkakunta: Mietoinen

Re: Vs: Oscarit 2008

Viesti Kirjoittaja aksim »

minnie kirjoitti:
BronZe kirjoitti: Eikö nämä Oscareihin liittyvät keskustelut kannattaisi käydä tuolla "Oscar-gaala"-ketjussa, kun sellainenkin on olemassa. :mitvit:

+ Cate Blanchettin tuplaehdokkuus. Viisi ehdokkuutta viimeisen kymmenen vuoden sisään, eikä ikääkään ole edes neljääkymmentä vielä. Aika huikeaa. :shock :
Kyllä vaan.

Cate Blanchett :draamaa: <3

Ihana Cate :ihana:

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Pistänpä tähän vielä oman viimetipan veikkaukseni voittajista:

Paras elokuva: Menetetty maa (No Country for Old Men)
Paras ohjaus: Paul Thomas Anderson - There Will Be Blood
Paras miespääosa : Daniel Day-Lewis - There Will Be Blood
Paras naispääosa: Julie Christie - Anyway from Her
Paras miessivuosa: Javier Bardem - No Country for Old Men
Paras naissivuosa: I'm Not There - Cate Blanchett
Paras alkuperäiskäsikirjoitus: Juno
Paras mukaeltu käsikirjoitus: No Country for Old Men

Paras vieraskielinen elokuva: "12" - Venäjä

Paras animaatio: Ratatouille

Muita oscareita en lähde edes arvailemaan, kun en ole elokuviakaan nähnyt vielä. Nuo pääoscarit nyt kumminkin arvasin ihan ennakkoarvostelujen perusteella.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
Metsis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3253
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 14:26
Paikkakunta: Turku

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja Metsis »

Maailman huonoin tuuri: mun koulu alkaa nykyään maanantaisin klo 13.30 ( :mrgreen: ) eli olisin voinu katsoa tän, MUTTA huomenna sattuu sitten just olemaan matikan preliminääri. :parku:

Avatar
BronZe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1367
Liittynyt: 27 Marras 2003, 23:12
Paikkakunta: Turku

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja BronZe »

minnie kirjoitti:Hei kaikki jotka haluu osallistuu interaktiivisesti Oscar-valvojaisiin, niin voivat laittaa kyssäriä ym. Oscareihin liittyvää kommenttia Nelosen suoraan ohjelmaan..kysymyksiä lukee, kommentoi ja vastaa tällänen valvontatiimi tälläkertaa
elokuvaohjaajat Dome Karukoski ja Lauri Nurkse, Nelosen elokuvahankintojen vastaava tuottaja Mikko Aromaa, vaatturimestari Arman Alizad sekä stylisti Minttu Vesala. Oscar-valvojaiset juontaa Radio Rockin Jussi Heikelä
Toivottavasti "asiantuntijat" on tänä vuonna hiukan parempia kuin viime vuonna. Tänä vuonna en välttämättä haluaisi kuulla, miten Juno on Oscareita varten laskelmoidusti tehty indie-elokuva tai että No Country for Old Menin pahin kilpailija on Atonement. Viime vuoden perusteella jotain tällaista on ehkä taas syytä odottaa. :eiei:
MuzaMaza kirjoitti: Kyllä se Bronze taitaa olla se Guru! :peukku:
No, kyllähän näitä tulee toki seurattua. :heh: Mut kiitos nyt kuitenkin. :hali: Mulla on kyllä nauhalla nää juhlallisuudet vasta muistaakseni vuodesta 2002 lähtien, joten sä kyllä voitat siinä. :mrgreen:

Ketkäs kaikki tätä nyt aikookan katsoa suorana? Minä, minnie ja MuzaMaza ainakin? Tunnustaako kukaan muu? Mä en ole saanut vielä tehtyä edes mun lopullisia veikkauksia voittajista, joten täytyy varmaan siirtyä niiden pariin, jotta saan ne ennen gaalaa valmiiksi. Laitan ne sit heti tuoreeltaan tännekin luettavaksi. :joojoo:

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Mä saatan katsoa, mutta vasta aamuyöltä. Varmasti en lupaa, riippuu siitä, miten nukuttaa :mrgreen: .
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
BronZe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1367
Liittynyt: 27 Marras 2003, 23:12
Paikkakunta: Turku

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja BronZe »

Mulla on ihan varmuuden vuoksi hankittuna pullo Ediä ja Colaa, ettei rupeis kauheesti väsyttämään. Mut sen verran monena vuotena on tullu jo Oscareiden kanssa valvottua, että tuskinpa tänäkään vuonna tulee mitään ongelmia. :joojoo: Ja tässä tulee nyt nämä mun veikkaukseni:

Paras elokuva: No Country for Old Men
Paras miespääosa: Daniel Day-Lewis - There Will Be Blood
Paras naispääosa: Julie Christie - Away from Her
Paras miessivuosa: Javier Bardem - No Country for Old Men
Paras naissivuosa: Amy Ryan - Gone Baby Gone
Paras ohjaaja: Ethan & Joel Cohen - No Country for Old Men
Paras alkuperäinen käsikirjoitus: Juno
Paras sovitettu käsikirjoitus: No Country for Old Men
Paras kuvaus: There Will Be Blood
Paras lavastus: Sweeney Todd
Paras puvustus: Atonement
Paras leikkaus: The Bourne Ultimatum
Paras ääni: No Country for Old Men
Paras äänen editointi: Transformers
Parhaat erikoistehosteet: Transformers
Paras maskeeraus: La Vie en Rose
Paras laulu: "Falling Slowly" - Once
Paras musiikki: Atonement
Paras animaatio: Ratatouille
Paras vieraskielinen elokuva: The Counterfeiters (Itävalta)
Paras dokumentti: Sicko

En nyt ehdi kauheesti perustelemaan näitä veikkauksia, mutta ehdottomasti mielenkiintoisin kategoria tulee olemaan naissivuosanäyttelijä. Tuntuu siltä, ettei kenenkään voitto yllättäisi paitsi ehkä Ronanin. Päädyin itse Amy Ryaniin lähinnä sen takia, että tässä kategoriassa akatemialla on ollut varsinkin nyt 2000-luvulla tapana palkita ennestään ei niin tunnettuja nuorehkoja naisia. Amy Ryan sopii siihen joukkoon varsin mainiosti. Jos sieltä kuoresta luetaan Ruby Deen nimi, niin siinä tapauksessa tulen olemaan todella pettynyt. Siinä roolisuorituksessa ei ollut mitään niin hyvä, että olisi ansainnut edes ehdokkuuden. Cate Blanchettin roolityö elokuvassa I'm Not There oli myös melkoinen pettymys, vaikka Catesta niin paljon pidänkin. No, mun henkilökohtaiset suosikit tässä kategoriassa oli muutenkin aika erilaiset kuin akatemian ehdokkaat. Jos saan huomenna mun listoja päivitettyä, niin voisin tänne ketjuun laittaa omat suosikkini kaikista pääkategorioista. :heh:

Avatar
BronZe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1367
Liittynyt: 27 Marras 2003, 23:12
Paikkakunta: Turku

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja BronZe »

Aikookohan kukaan käydä kommentoimassa täällä ketjussa yön edetessä? :mitvit:

Amy Ryan vaikutti tosi mukavalta. En ollut edes tunnistaa sitä, koska se näyttää niin erilaiselta Gone Baby Gonessa. :shock:

Avatar
minnie
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 26 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Re: Oscar-gaala

Viesti Kirjoittaja minnie »

Mä käyn ainakin. :hei:

Mä en uskalla veikata nyt oikein muuta kuin naispääosa Oscar: Cate Blanchett ja miespääosa Oscar: Johnny Depp

Toivon ainakin näin tapahtuvan. :mrgreen: ( :pliis: )

Nyt ne on hokannu vihdoinkin kattaa red carpetin. :peukku:

Mulla on video valmiustilassa, kun Depp -sana hiukankin kuuluu, niin nauhoitus käynnistyy välittömästi. :joojoo: Ja tietty pääosa-pystien aikana ainakin, mutten koko ohjelmaa ota tällä kertaa.

Tankkaus on suoritettu: juustovoileipiä ja vihreätä salaattia, lähdevettä. Nyt on kahvin vuoro ja TV-mix pussi on korkattu. Tuli pirteempi olo heti kun söi..meinasin mennä ottaa tirsukat tuossa yhdeksän aikaan illalla, mut en sit uskaltanu. Nyt on ihmeen pirtee olo, siitä huolimatta, etten ottanu nokosii.
20th Century Boy Kuva
>Placebo<

Vastaa Viestiin