Yleinen politiikkakeskustelu

Just nu! - keskustelua tv-ohjelmista ja ajankohtaisista asioista
Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3233
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleinen politiikkakeskustelu

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

^ Joo tämä on kyllä jo next level kylmäävyydessään, eikä asiaa voi perustella nuorella iällä. Kyllä lähes jokainen teini osaa olla kiduttamatta eläimiä!

Ja vaikka jotkut yksilöt antaisivatkin poliitikoille kylmääviäkin rikoksia anteeksi, kannattaisi puolueissa silti pohtia sitä omaa kannatusta ja sen potentiaalia. Uskon että perussuomalaiset saivat tästä loistavan aseen demareita vastaan ja seuraukset tulevat näkymään vielä pitkään.

Uskoisin myös demareiden potentiaalisten äänestäjien olevan melko nihkeitä tällaisille kohuille, eli uusia äänestäjiä voi olla hankala houkutella (+ niitä vanhojakin lähtee takaisin vihreisiin ja vassareihin.)
Toki tämä kohu olisi varmasti vielä suurempi jos vastaavan rikoksen tekijä olisi vaikkapa persu, mutta sitä en osaa sanoa kumman puolueen (persut vai demarit) kannatuslukuihin tällainen kohu vaikuttaisi negatiivisemmin.

Mutta joo, ainakin se kertoo Lindtmanista jotain jos kissan kidutuspolttomurhailu on hänen mielestään olematonta rasistisiin teksteihin verrattuna.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2961
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: Yleinen politiikkakeskustelu

Viesti Kirjoittaja Nekku »

En voi minäkään ymmärtää että tuollainen henkilö valitaan puoluesihteeriksi. :eiei: Ei oo kyllä lainkaan varaa Riikka Purraa arvostella.
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10722
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Yleinen politiikkakeskustelu

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Minä en voi myöskään ymmärtää, että miten noista teoista voi puhua vähätellen ja verrata, että vanhat rasistiset kirjoitukset olisivat jotenkin pahempi asia. Kyllähän teot ovat vakavampi asia kuin sanat.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20518
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Yleinen politiikkakeskustelu

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Sydämetön kissantappaja. En toivo tuollaisille ihmisille mitään hyvää.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17000
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Yleinen politiikkakeskustelu

Viesti Kirjoittaja Happy »

jotenkin liikuttava ja ihana silti huomata että tässä ketjussa meillä kaikilla on tästä syvä yhteisymmärrys <3
jotkun teot ovat vaan sellaisia ettei niitä pysty lakaisemaan vaikka miten kiillottais, ton uutisen lukeminen toissapäivänä tuntu jotenkin erityisen pahalta vaikka kaikkea sitä onkin kuullut maan ja taivaan rajalta.

Toki siis ihmiselle pitää antaa tilaisuus muuttua yms eli en kannata giljotiiniä mut erityisesti esim Lindtmannin lausunnot & vähättelyt tästä saa vaan näkemään punaista, vähättelevä sävy tästä ei oo tosiaankaan fresh.
Viimeksi muokannut Happy, 05 Syys 2023, 18:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5411
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: Yleinen politiikkakeskustelu

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Ihan törkeää tuo kissojen tappaminen minustakin :eiei:

Jotenkin ei yllätä yhtään että tästä ei suuremmin ole älähdetty, mutta Purraa sen sijaan jaksetaan vainota sitten ihan kaikesta mitä hän nyt milloinkin on sanonut ja kirjoitellut :draamaa:
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17000
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Yleinen politiikkakeskustelu

Viesti Kirjoittaja Happy »

Jos demareilla on vähäänkään pelisilmää niin kannattais ehkä antaa taloudellista tukea yms tai vähintäänkin julkista myötätuntoa tuolle rouvalle joka tässä oli uhrina, mitä tän haastatteluja lukenut niin otti noi asiat aikoinaan hyvin raskaasti ja kertonut jääneensä myös kokonaan ilman ammattiapua. Olisi demareilta eleenä ainakin parempi asia kuin vähättely.
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36910
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Yleinen politiikkakeskustelu

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Kasper_ kirjoitti: 05 Syys 2023, 18:06 Jotenkin ei yllätä yhtään että tästä ei suuremmin ole älähdetty, mutta Purraa sen sijaan jaksetaan vainota sitten ihan kaikesta mitä hän nyt milloinkin on sanonut ja kirjoitellut :draamaa:
*Purraa, Rydmania ja muitakin persuja :tosion:
Happy kirjoitti: 05 Syys 2023, 17:45 jotenkin liikuttava ja ihana silti huomata että tässä ketjussa meillä kaikilla on tästä syvä yhteisymmärrys <3
Kyllä. Kertoo siitä, että täällä keskustellaan lähtökohtaisesti asioista eikä henkilöistä. Toivon, että myös perussuomalaisesti ajattelevat kuppilalaiset olisivat olleet samalla lailla tuohtuneita tästä tapauksesta, jos kyseessä olisi ollut persu. :joojoo:

// Ai niin, kävin tänään töissä ensimmäisen aidosti hyvän keskustelun, jossa puhuttiin hyvää oikeistopoliitikoista, hallitusohjelmasta ja jopa perussuomalaisista! <3 Tällä kertaa syytä siis oli ihan työpaikan asioihin liittyen.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17000
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Yleinen politiikkakeskustelu

Viesti Kirjoittaja Happy »

TomppaJr kirjoitti: 05 Syys 2023, 18:23 Toivon, että myös perussuomalaisesti ajattelevat kuppilalaiset olisivat olleet samalla lailla tuohtuneita tästä tapauksesta, jos kyseessä olisi ollut persu. :joojoo:
kyllä mä uskon vakaasti siihen :joojoo:

Kyllähän mä itsekin esim olin Venäjän politiikan & Putinin suhteen myötämielinen vielä viitisen vuotta sitten, mut mitä enemmän tuli asiaan perehdyttyä sitä enemmän koin inhotusta, ja lopulta oli vaan todettava että olin itse ollut väärässä kokoajan.
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42034
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Yleinen politiikkakeskustelu

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Kasper_ kirjoitti: 01 Syys 2023, 14:45
Happy kirjoitti: 01 Syys 2023, 14:31 rouskun ja jufon parittelu käy niin kuumana
Kiitos mielikuvasta :repeilee:
Yhteinen lapsi voisi sitten olla pieni vihreä sieni.

Mutta politiikkaan, paitsi Näkkäläjärven menneisyys, minua närästää tapa, jolla Lindtman junttasi hänet puoluesihteeriksi. Olisihan siellä muitakin ehdokkaita ollut, mutta niitä vetäytyi kun Lindtman (käytännössä) sanoi, etteivät hänelle kelpaisi. Samanlaista meininkiähän hän on harjoittanut ennenkin.
Viimeksi muokannut Rousku, 05 Syys 2023, 19:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3233
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleinen politiikkakeskustelu

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Tämä ei ainakaan nosta demareiden osakkeita. Sanoisin että demarit on yksi niistä puolueista, joita syytetään usein (mahdollisesti ihan syystäkin?) hyväveli-toiminnasta. Toki kaikissa puolueissa sitä varmasti on enemmän tai vähemmän, mutta jos tavallinen äänestäjä/duunari saa kokemuksen ettei työväenpuolue ole yhtä kiinnostunut poliittisista kysymyksistä / yhteiskunnan parantamisesta kuin itsensä ja frendiensä asemasta, ei puolueen tulevaisuus näytä kovin hyvältä.

Komppaan kyllä Happya tässä että Lindtmanin tyyli vähätellä asiaa (”eihän tää oo yhtään sama asia ku Purran tekstit”) saa suorastaan raivon nousemaan ja tuntuu todella pahalta myös sen rouvan puolesta. Näin kissaihmisenä tuntuu ajatuskin karmivalta että joku 16-vuotias murtautuisi kidutusmurhaamaan mun kissat ja 15 vuoden päästä hän sitten salaisi asian puolueeltaan ja kuittaisi asian sitten vaan ”sori siitä, oon muuttunu mies” :jupinaa:
Onkohan Näkkäläjärvi koskaan kohdannut tuota rouvaa kunnolla, pyytänyt häneltä anteeksi tai tehnyt muuta konkreettista asiaa mikä todistaisi hänen ottaneen vastuuta lainkaan?
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4620
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Yleinen politiikkakeskustelu

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Rousku kirjoitti: 05 Syys 2023, 19:21 Yhteinen lapsi voisi sitten olla pieni vihreä sieni.
Muistuttaakohan tuo sieni jollain todella abstraktilla tavalla minua? :miettii:
Happy kirjoitti: 05 Syys 2023, 17:45 jotenkin liikuttava ja ihana silti huomata että tässä ketjussa meillä kaikilla on tästä syvä yhteisymmärrys <3
Ihan hypoteettisesti: jos jollakulla sattuisi olemaan aiheesta erilainen mielipide, niin mitäs luulet että uskaltaako hän kertoa kantansa täällä tuollaisen julistuksen jälkeen?

En tunne tätä Näkkäläjärven tapausta sen enempää kuin mitä nyt tästä ketjusta luin. Se mistä ehkä olisin vähän eri mieltä on tämän vertaaminen Purran rasismikirjoituksiin. Minusta asiat ovat niin erilaiset että niitä ei voi verrata. Rasismiasia tulee varmasti olemaan esillä vielä koko syksyn ja siinä on käsiteltävää. Jos tässä Näkkäläjärvi-jutussa (jota siis en tunne) on käsiteltävää niin sen käsittely on täysin riippumaton rasismikeskustelusta. Eli se mistä en pidä on tämä vastakkainasettelu, jossa kilpaillaan siitä kumman puolen leiristä löytyy enemmän likaa.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42034
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Yleinen politiikkakeskustelu

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Jufo kirjoitti: 05 Syys 2023, 21:18
Rousku kirjoitti: 05 Syys 2023, 19:21 Yhteinen lapsi voisi sitten olla pieni vihreä sieni.
Muistuttaakohan tuo sieni jollain todella abstraktilla tavalla minua? :miettii:
Miellän nimimerkkisi viittaavan ufoon, ja onhan tuo vähän sellainen. Eka kerran kun näin luonnossa (siis sienen, en sinua) katsoin, että avaruusalus on laskeutunut.
Rise, angel, shine, love!

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleinen politiikkakeskustelu

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

Jufo kirjoitti: 05 Syys 2023, 21:18 se mistä en pidä on tämä vastakkainasettelu, jossa kilpaillaan siitä kumman puolen leiristä löytyy enemmän likaa.
Niin koska likaa on kumminkin puolin. Ihminen on taipuvainen tekopyhyyteen, sen tämä episodi jälleen kerran todisti. Kuten lahden toisella puolen Kaja Kallaksen keissi.

Avatar
DenEurovise
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1598
Liittynyt: 22 Touko 2019, 19:15
Paikkakunta: Kuopio/Joensuu

Re: Yleinen politiikkakeskustelu

Viesti Kirjoittaja DenEurovise »

Radio Suomen Pyöreän pöydän eilisessä jaksossa oli minusta erittäin ansiokasta keskustelua täällä puhuttaneesta Näkkäläjärven tapauksesta. Kuuntelusuositus. :peukku:

Näkkäläjärvi-keskustelu alkaa kohdasta 13:00. Erityisesti suositan kuuntelemaan kohdan 16:00-18:30, jossa Kaarina Hazard ja Maija Vilkkumaa summaavat sen, miksi Näkkäläjärven tapausta ei oikein voi rinnastaa Perussuomalaisten rasismikohuun. Siinä on aika hyvin summattuna myös omat ajatukseni asian tiimoilta. En olisi niitä itse osannut pukea paremmin sanoiksi.
Jag fattar om du inte orkar med mig / Det är helt okej / Inom kort så vet jag att du kommer bli helt matt och irriterad / För jag är komplicerad

Miss Li: Komplicerad

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4620
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Yleinen politiikkakeskustelu

Viesti Kirjoittaja Jufo »

^ Piti tulla suosittelemaan samaa ohjelmaa mutta ennätit ensin. :peukku:

Sen jälkeen kun luin tapauksesta täällä, toivoinkin että aihetta käsiteltäisiin Pyöreässä pöydässä. En ihan samaistunut täällä vallinneeseen lynkkausmielialaan vaikka juhlittiin samanmielisyyttä. Hazard sanoi ohjelmassa olennaisesti saman sisällön kuin minä edellisessä viestissäni yllä.

Olisi tosi mukava yllätys jos täälläkin joskus voisi nähdä samanlaista älykästä keskustelua kuin pyöreässä pöydässä :kaunis:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8168
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Yleinen politiikkakeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Sanna Marin jättää tämän piskuisen maan pikkumaisten ihmiset pölyt taakseen ja siirtyy kansainvälisiin tehtäviin. Hakee eroa kansanedustajan tehtävästään. Tapahtui nopeammin kuin odotin. Olisihan hän ollut aika tykki vaaliase EU-vaaleihin. Nyt demareille jäi vain kissanrääkkääjää puolustava pj.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12867
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleinen politiikkakeskustelu

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

^ Marinin tilalle eduskuntaan Pirkanmaan vaalipiiristä on nousemassa hämeenkyröläinen Lotta Hamari.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42034
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Yleinen politiikkakeskustelu

Viesti Kirjoittaja Rousku »

hra47 kirjoitti: 07 Syys 2023, 15:51 Sanna Marin jättää tämän piskuisen maan pikkumaisten ihmiset pölyt taakseen ja siirtyy kansainvälisiin tehtäviin. Hakee eroa kansanedustajan tehtävästään. Tapahtui nopeammin kuin odotin.
Ei kyllä pitäisi tuollaisen takia eroa myöntää!

Ymmärrän että sitten saa eron, jos tulee vaaleilla valituksi uuteen valtiolliseen tehtävään tai esim. vakavan sairauden takia ei pysty enää kansanedustajana toimimaan, mutta pelkkä parempi duuni jossakin toisaalla ei saisi olla hyväksyttävä peruste erota.

Juhana Vartiainen muutama vuosi sitten siirtyi Helsingin pormestariksi, ja sitäkin karsastin. Toivon, että trendi ei jatku.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8168
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Yleinen politiikkakeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

^ No minusta ei ole oikein mieltä pitää ketään eduskunnassa vasten tahtoaan. Ei siitä seuraa muuta kuin ennätykselliset poissaolot.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42034
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Yleinen politiikkakeskustelu

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^ No se on sitten ennen muuta moisen tyypin edustajakseen asettaneen puolueen ongelma, jos tulee poissaoloja. Ja häneen luottaneiden äänestäjien, kun poissaolojen takia ei ole salissa napinpainajaa ajamassa oikeita asioita.

Kuinka tarkkaan nyt vaikka minäkin mietin äänestyspäätökseni, niin on kesken kaiken häippääminen äänestäjien pettämistä. Onneksi en äänestänyt Marinia, vaikka samassa vaalipiirissä ollaan. Sinnehän voi tulla tilalle joku ihan toisella tavoin ajatteleva, vaikka samasta puolueesta tuleekin.

Orpo jo eroa lupaili. Yllättyikö joku? Asia hänelle sopii varmasti paremmin kuin hyvin. Tupsahti syliin ylimääräisenä lahjana.

Marinilaisten tappion sinetöi sitten vielä se, että eduskuntaryhmän johtoon päätynee Tuppurainen. Omasta mielestäni kyllä onkin Kiurua fiksumpi tehtävään Kiurun puhetulvasta ei aina meinaa saada tolkkua. Minkähän takia Tuppurainen ei pyrkinyt koko puolueen johtoon?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8168
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Yleinen politiikkakeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

En tiedä kenen ongelma tuollainen eduskuntaan pakottamisen seuraukset olisivat, mutta pitkässä juoksussa mahdolliset kyvyt harkitsisivat jatkossa tarkemmin kannattaako eduskuntaan pyrkiä lainkaan, jos sieltä ei pääse pois kuin sairastumalla tai kuolemalla...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12867
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleinen politiikkakeskustelu

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

hra47 kirjoitti: 07 Syys 2023, 18:04 En tiedä kenen ongelma tuollainen eduskuntaan pakottamisen seuraukset olisivat, mutta pitkässä juoksussa mahdolliset kyvyt harkitsisivat jatkossa tarkemmin kannattaako eduskuntaan pyrkiä lainkaan, jos sieltä ei pääse pois kuin sairastumalla tai kuolemalla...
Kyllähän sieltä aina rehellisesti vaalien aikaan pääsee pois, jos ei asetu ehdolle.

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3233
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleinen politiikkakeskustelu

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Rousku kirjoitti: 07 Syys 2023, 17:50 Kuinka tarkkaan nyt vaikka minäkin mietin äänestyspäätökseni, niin on kesken kaiken häippääminen äänestäjien pettämistä. Onneksi en äänestänyt Marinia, vaikka samassa vaalipiirissä ollaan. Sinnehän voi tulla tilalle joku ihan toisella tavoin ajatteleva, vaikka samasta puolueesta tuleekin.
Eikös tämä sama ongelma ole ihan aina kun äänestyspäätöstä tehdään? Ongelma on erityisen suuri esim. kokoomuksen äänestäjälle, joka kuitenkin sijoittuu jonkinlaiseen ”laitaan” siinä puolueessa, eli on esimerkiksi erittäin arvoliberaali/vihreä tai arvokonservatiivi/vihreyttä karsastava. Sieltähän voi mennä läpi ihan toisenlaisia ehdokkaita kuin se oma.
DenEurovise kirjoitti: 07 Syys 2023, 06:34 Radio Suomen Pyöreän pöydän eilisessä jaksossa oli minusta erittäin ansiokasta keskustelua täällä puhuttaneesta Näkkäläjärven tapauksesta. Kuuntelusuositus. :peukku:
Tällaisia ajatuksia heräsi:

- Erikoinen ajatus tuolta eräältä keskustelijalta tuo että tämä oli demareilta viisas valinta, koska asia oli jo tiedossa, eli plussat voittivat miinukset. Tuossa vähän unohtuu se puolueen maine niiden potentiaalisten äänestäjien silmissä. Mä väitän edelleen tämän olevan niin huonoa pelisilmää demareilta, että se tulee tekemään hallaa kannatukselle.

- Kovasti tuossa taas korostettiin miten valtavasti Näkkäläjärvi on katunut ja miten avoin hän on aiheesta ollut. Unohtui ilmeisesti se, että hän valehteli puolueelle vielä eurovaalien 2019 aikana ettei mitään rikoksia tai muita olisi taustalla. Hän oli avoin vasta siinä vaiheessa, kun ehdokkaiden taustoja alettiin tutkia ja jostain kävi ilmi että yhdellä demariehdokkaallakin on rikosrekisteri. Tuoko on sitä avoimuutta että kertoo asian vasta kun paskat on jo housussa? No en varsinaisesti ihmettele ettei noin sadistista tekoa tee mieli mainostaa.
Mitä tulee ”valtavaan katumukseen”, en ole nähnyt Näkkäläjärveltä yhtäkään tekstiä, jossa hän vakuuttaisi mut. Jotenkin vähättelevä sävy niissä teksteissä on ollut, eli uskon pelkästään sen että pitää näitä elämänsä häpeätahroina siksi että on jäänyt niistä kiinni ja ne vaikuttavat maineeseen.

- Mun ajatus tässä päällimmäisenä on sama kuin varmasti monen muunkin, eli rajanveto. Olisiko Näkkäläjärven teko tuomittu näin laajasti jos hän olisi kiduttanut esim. siiliä tai oravaa? Entä olisiko aiheen vähättelyä yhtä paljon jos Näkkäläjärvi olisi kiduttanut koiraa (joka yleisesti ottaen eläinlajina nauttii paljon suurempaa arvostusta kuin kissa?)
Jos lähdetään linjalle ”oikeusvaltiossa ihminen on sovittanut tekonsa kun on suorittanut rangaistuksen”, haluaisin kysyä koskeeko tämä esimerkiksi Koskelan surmaajiakin, eli oliko heidänkin sadistinen tekonsa vain ”nuoruuden hölmöilyä”?

Mä voisin lopulta ajatella että esim. rattijuopumus, huumausainerikos tai näpistäminen voisi jotenkin ”vanhentua” mun silmissä, mutta mun raja kyllä ylittyy tässä kissa-asiassa. Pidän myös hyvänä tätä kohua, koska se ehkä saa ihmiset pohtimaan kissojen asemaa meidän maassa.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8168
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Yleinen politiikkakeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

MIH96 kirjoitti: 07 Syys 2023, 18:29
hra47 kirjoitti: 07 Syys 2023, 18:04 En tiedä kenen ongelma tuollainen eduskuntaan pakottamisen seuraukset olisivat, mutta pitkässä juoksussa mahdolliset kyvyt harkitsisivat jatkossa tarkemmin kannattaako eduskuntaan pyrkiä lainkaan, jos sieltä ei pääse pois kuin sairastumalla tai kuolemalla...
Kyllähän sieltä aina rehellisesti vaalien aikaan pääsee pois, jos ei asetu ehdolle.
Neljä vuotta voi olla pitkä aika, varsinkin jos olisi saanut paremman työtarjouksen muualta.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4620
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Yleinen politiikkakeskustelu

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Hesari tiesi kertoa, että kansanedustajan eropyyntö on historiassa evätty kahdesti (molemmat vuonna 1994):

Marjatta Stenius-Kaukonen (vas) haki eroa 1994, koska kertoi turhautuneensa heikkoihin vaikuttamis­mahdollisuuksiinsa. Eroa ei myönnetty.

Vesa Laukkanen (kd ja Vaihtoehto Suomelle -eduskuntaryhmä) pyysi marraskuussa 1994 eroa eduskunnasta vakaumuksensa takia. Eduskunta hylkäsi eronpyynnön.

Tarpeeksi painava syy siis pitää olla.

---

Jotkut kai triggeröityivät Teemu Keskisarjan eilisestä puheesta eduskunnassa, koska käytti n-sanaa. Mielestäni se oli tuossa eilisessä keskustelussa persuilta paras puheenvuoro. Niitä kehnoja sumuttamisia, joissa viitataan Eskimo-puikkoihin tai Afrikan tähteen ei enää jaksaisi kuulla.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42034
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Yleinen politiikkakeskustelu

Viesti Kirjoittaja Rousku »

hra47 kirjoitti: 07 Syys 2023, 19:15 Neljä vuotta voi olla pitkä aika, varsinkin jos olisi saanut paremman työtarjouksen muualta.
Niin kansanedustajuushan ei ole työ, vaan luottamustoimi. Eihän siitä edes makseta palkkaa. Sillä tavoin toivoisin siihen suhtauduttavan. Jos hyvät duunit kiinnostaa, hommaan ei kannata pyrkiä.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8168
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Yleinen politiikkakeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Marin yritti vaaleissa jatkokautta pääministeriksi, mutta ei onnistunut. Isompaa maailmaa maistamaan päässyt ei tyytynyt jäämään näihin Suomen pieniin kuvioihin kiusattavaksi ja haukuttavaksi. Kukapa voisi syyttää häntä moisesta.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42034
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Yleinen politiikkakeskustelu

Viesti Kirjoittaja Rousku »

hra47 kirjoitti: 07 Syys 2023, 20:27 Kukapa voisi syyttää häntä moisesta.
Minä. Kuva Tehtävä on kesken, ja tehtävähän oli demaripuolueen uudistaminen. Oikeastaan olisin toivonut, että Marin olisi saanut aloittaa oppositiojohtajana, siis suunnilleen nyt demarien johdossa.

Okei, maailma kutistuu ja suomalaisille poliitikoille tarjoutuu entistä enemmän kansainvälisiä tehtäviä, joihin siirtyä. Kai nekin ovat arvokkaita.
Rise, angel, shine, love!

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleinen politiikkakeskustelu

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

Jufo kirjoitti: 07 Syys 2023, 19:42
Jotkut kai triggeröityivät Teemu Keskisarjan eilisestä puheesta eduskunnassa, koska käytti n-sanaa. Mielestäni se oli tuossa eilisessä keskustelussa persuilta paras puheenvuoro. Niitä kehnoja sumuttamisia, joissa viitataan Eskimo-puikkoihin tai Afrikan tähteen ei enää jaksaisi kuulla.
Huh, tulipahan katsottua tuo video.

Minulla ei ole mitään sometilejä, enkä seuraa mitään alustoja. Tiesin että joku pikkukohu Keskisarjan ympärillä pyörii, mutta valtamedia (kauheaa, käytinkö tätä ilmaisua?) ei ole tätä avannut. Ovela oli puhe. Hyvin johdatteli kuuntelijaa, arvasi vasta-argumentit ja iski niihin.

Olenkin ihmetellyt, mihin perustuu uutisointi, jonka mukaan persuista n. kolme neljästä on sitä mieltä, että Suomessa ei ole rasismia (ja usko tähän). Keskisarjan puhe sen paljasti.

Tuli vähän tynnyrissä kasvaneen olo.

Onko tää jotenkin yleistä tietoa, että Suomessa ei ole kukaan henkeään menettänyt rasismin takia?

Vastaa Viestiin