Amerikkalainen jalkapallo

Just nu! - keskustelua tv-ohjelmista ja ajankohtaisista asioista
Avatar
Metsis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3253
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 14:26
Paikkakunta: Turku

Amerikkalainen jalkapallo

Viesti Kirjoittaja Metsis »

Shubbiduu kaikki.

Suber Bowl alkaa Nelonen pro 1 -kanavalta kahden ja puolen tunnin kuluttua eikä tässä infernaalisen hienossa foorumissa ole keskustelua jenkkifutiksesta. :shock:

Moniko tunnustaa seuraavansa kyseistä urheilulajia? :uujee: Meitsiin laji upposi vasta viime kesänä, joten jännityksellä odotan yön tulevaa kunnon ottelua, kun tähän mennessä olen katsellut vain Suomen Vaahteraliigan ja meidän korkeakoulujoukkueiden matseja. :joojoo:
Katsos, onni on kuin päivänpaiste, mitä kirkkaampi paiste on, sen mustempi varjo vierelläsi. Pilvisellä säällä ei ole varjojakaan.
Hilja Valtonen - Neekerityttö peilaa

oxox
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 366
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 21:03

Re: Amerikkalainen jalkapallo

Viesti Kirjoittaja oxox »

Suomessa todella harva seuraa jefua, ja ne jotka väittävät seuraavansa katsovat yleensä vain Super Bowlin. Noei, mutta siis fakta on se, että jefu on aika olemattomassa suosiossa Suomessa, vaikka ehkä pientä kiinnsotusken kasvua olisi havaittavissa (tällainen kutina minulla?)

Hieman OT, mutta silti:


Fergie on mielestäni kehittynyt livelaulajana, sillä muistan nähneeni liven vuodelta -05? jossa hän ei todellakaan loistanut livenä.

Avatar
Metsis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3253
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 14:26
Paikkakunta: Turku

Re: Amerikkalainen jalkapallo

Viesti Kirjoittaja Metsis »

Mä sit taas olen viime kesän jälkeen yllättynyt suuresti, että miten moni tätä lajia itseasiassa seuraakaan. :shock: Meillä tosin täällä Turussa taitaa olla Suomen ainut korkeakoulujen välinen jefu-liiga? Kesällä Ruissalossa pelattiin myös beachjefun SM-kisat. :heh:

Mutta ihan tosissaan niille, jotka pitää lajia väkivaltaisena ja pelkkänä tönimisenä - tulette yllättymään jos katsotte yhdenkin matsin ja tutustutte sääntöihin. Mun mielestä jefu on joukkuelajeista haasteellisin ja eniten strategista pelisilmää vaativa. Jos miettii että menee katsomaan ekaa jääkiekkopeliä niin ei oikeastaan tarvitse ymmärtää kuin se, että joukkue A yrittää saada kiekkoa joukkueen B maaliin ja toisinpäin. Jefussa monimutkaisuus tulee jo siitä, että toinen joukkue on hyökkäävässä vuorossa ja toinen puolustavassa. :joojoo:

Offtopicciin liittyen: samaa mieltä Fergien livelaulutaidoista! :shock:
Katsos, onni on kuin päivänpaiste, mitä kirkkaampi paiste on, sen mustempi varjo vierelläsi. Pilvisellä säällä ei ole varjojakaan.
Hilja Valtonen - Neekerityttö peilaa

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33181
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Amerikkalainen jalkapallo

Viesti Kirjoittaja Pete »

Amerikkalainen jalkapallo on minulle lähes täysin vierasta. Olen nähnyt sitä kerran livenä Kouvolassa, jossa järjestettiin vuonna 2005 tai 2006 ilmainen näytösottelu. Säännöt jäivät melko vieraiksi ja tuntui, että taukoja tuli kymmenen sekunnin välein, mikä tuntui turhauttavalta. Sinänsä laji vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta, jos vain joku selittäisi säännöt. :miettii:
Riskinä seniorilaumat

Vastaa Viestiin