The Voice of Finland

Just nu! - keskustelua tv-ohjelmista ja ajankohtaisista asioista
Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42821
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: The Voice of Finland

Viesti Kirjoittaja Rousku »

olen varmaan jotenkin vajaa kun Mikko ei vain innostanut ollenkaan. Tykkäsin Jessestä ja Kimistä enemmän, olkoonkin että lauloivat teknisesti huonommin.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
mariah
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6375
Liittynyt: 13 Helmi 2005, 15:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: The Voice of Finland

Viesti Kirjoittaja mariah »

toivo kirjoitti:saara aalto on ikuinen kakkonen :lohduton:
niin näköjään :sorivaan: paras oli silti jos kattoo koko reissua kokonaisuudessa..tän illan perusteel veikkasinki et mikko vie ja niin siinä kävi. en osta levyä :heh: toivottavasti saarasta vielä kuullaan :peukku:

Albatrossi

Re: The Voice of Finland

Viesti Kirjoittaja Albatrossi »

Mikko varmin, vähiten ärsyttävä ja omaa hyvän äänen. Ihan hyvä voittaja, mutta ei mikään tajunnanräjäyttäjä.
Onneksi olkoon!

Minusta kukaan ei onnistunut täysin finaalissa, Mikko ja Jesse lähinnä omaa tasoaan.

P.S. Olipa tasaista, spotify-äänet 54 kärkiparille ja 46 kahdelle muulle.
Loppupisteet 115 kärkiparille ja 85 seuraaville. Tasaista enkä ole yllättynyt, kukaan ei minusta noussut toisten yläpuolelle.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: The Voice of Finland

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Noin teknisesti ottaen minusta Mikko Sipolan laulu oli tänään vaivattomamman kuuloista kuin Saaran, joka toki on taiturillinen ja siinä ekassa kuulosti minusta todella mageelle kun korkea pitkää nuottia lauloi ja siitä sitten irtosi vielä ekstraa ja poweria saumattomasti modulaatioon. Ja minua ärsyttää myös periaatteessa nyt että Saaraa mollataan taidosta, omistautumisesta ja antautumisesta, koska siitähän sen kohdalla on kyse. Aika rasittavaa kuunneltavaa oli se ekan kierroksen arviointi.

Mutta siis Mikko, hienon kuuloista oli se U2 alku, ne syvät äänet. Ja koko se rento, tässä ja nyt oleva hallinta kautta biisin. Mutta ei kyllä antanut kisassa itsestään kovin kiintoisan artistin kuvaa, Saara meni kaikkine ärsyttävyyksineen - tai ehkä juuuri niiden takia - mielenkiinnon osalta edelle, ehdottomasti.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Vilsku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1536
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 21:01

Re: The Voice of Finland

Viesti Kirjoittaja Vilsku »

Tiedättekös mitä (tiedän että saan täys laidallisen p*skaa niskaan tästä kommentista), mutta musta tuntuu että Sipola meni voittamaan niiden kuuluisten suomenruotsalaisten äänillä :heh:

En ymmärrä niitä edelleenkään, jotka Saaraa kritisoivat kylmäksi ihmiseksi tms. TVOF:in face sivu (miksi aina menen sinne kun aina harmittaa sen jälkeen :heh: ?), tunteeko tosiaan monta sataa ihmistä Saara Aallon :)
Upeasti veti tänään - kylmät väreet tuli!

Toivon, että nyt mennään maailman markkinoille ja lujaa, isoin harppauksin, näpäyttäen niitä jotka eivät häneen usko!
Tunne kyllä välittyy!
Mikko oli tänään toiseksi paras, mutta huomattavasti Saaraa huonompi!

My Love on upea euroviisu kappale modulaatioineen, glittereineen, pyroineen, sanoituksineen.. ym. Uskonpa, että jos tämän kisan voittaja olisi äänestetty USA:ssa tai Ruotsissa niin 1 & 2 ois keikahtanu toisinpäin. :joojoo:
Mahtava toteutus, upea Loreen, upea Saara Aalto, hyvä voittaja - noh ei puhuta niistä tähtivalmentajista - Upea Mike!

Päivän sana: UPEA :ihana:

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6604
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: The Voice of Finland

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Jesse on ollut lähes koko kisan ajan suosikkejani ja mukava, kun pääsi näinkin pitkälle. Hänen tulkinta on iskenyt minuun. Vie mut kotiin on myöskin hyvä kappale. Toivottavasti tosiaan kuultaisi hänestä lisää tulevaisuudessa.

Saara on upea laulaja, mutta minun korviini liian teknillinen ja tunne ei ole minuun koskaan siltä suunnalta välittynyt kokonaan. My love oli pirtsakka veto (ihana minimekko Saaralla), viisulavalla sen voisi hyvinkin nähdä!

Mikko, Suomen ääni... ja pyh. Hirween tylsä ollut alusta asti. En ymmärrä hänen edustamaa miesrokkari-genreä enkä ole koskaan oikeastaan sitä kunnolla tajunnutkaan. Musta sen tyyppinen musiikki on erittäin puuduttavaa.

Kim, hänestäkään en pitänyt. Minusta hänen äänensä onli erittäin ärsyttävä.

Paula Koivuniemi oli ihana. <3

Katsottavaa musiikkihöpäilyähän tämä oli ja mukavaa vaihtelua Idolsiin.

Vilsku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1536
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 21:01

Re: The Voice of Finland

Viesti Kirjoittaja Vilsku »

Hanhis kirjoitti: Paula Koivuniemi oli ihana. <3
:heh: :mrgreen: :roll:
Oon tainnu joskus ennen kommentoida johonki sun juttuun (muistelisin), että VUODEN vitsi, no nyt toistan itseäni.
Tää oli jo VUOSISADAN vitsi. :joojoo:
Ärsyttävin tähtivalmentaja, joka aina nyyhkyttää kun omat pikku miehet esiintyy ja sitten esim. Saarasta väkisin kaivaa vikoja, oikeesti sellanen yleisöön vaikuttaminen on tyhmää - sitä se on koko kilpailun ajan tehny ja se on ärsyttävää (en siis ihmettele Miken reaktioita tänään...).

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6604
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: The Voice of Finland

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Vilsku kirjoitti:
Hanhis kirjoitti: Paula Koivuniemi oli ihana. <3
:heh: :mrgreen: :roll:
Oon tainnu joskus ennen kommentoida johonki sun juttuun (muistelisin), että VUODEN vitsi, no nyt toistan itseäni.
Tää oli jo VUOSISADAN vitsi. :joojoo:
Ärsyttävin tähtivalmentaja, joka aina nyyhkyttää kun omat pikku miehet esiintyy ja sitten esim. Saarasta väkisin kaivaa vikoja, oikeesti sellanen yleisöön vaikuttaminen on tyhmää - sitä se on koko kilpailun ajan tehny ja se on ärsyttävää (en siis ihmettele Miken reaktioita tänään...).
Paula on vaan niin upea persoona. Oikein näyttävä daami ja ainakin Mikkoa hän on kehunut paljon. :heh:

Musta kaikki tähtivalmentajat olivat mainioita. Jokainen nuoli omien valmennettavien persuuksia ja tajuaahan sen. :joojoo:

Odotellen vuosituhannen vitsiä! :uujee:

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: The Voice of Finland

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Vilsku kirjoitti:oikeesti sellanen yleisöön vaikuttaminen on tyhmää - sitä se on koko kilpailun ajan tehny ja se on ärsyttävää (en siis ihmettele Miken reaktioita tänään...).
Ai tarkoitatko sellaista yleisöön vaikuttamista, kun puhutaan omista artisteista, kun pitäisi arvioida muiden valmentajien oppilaita ja sitten muistutetaan joka käänteessä kuinka oma valmennettava säveltää itse :heh:

No, joka tapauksessa. Mä tykkäsin tällä kaudella kaikista tähtivalmentajista. :ihana:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Vilsku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1536
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 21:01

Re: The Voice of Finland

Viesti Kirjoittaja Vilsku »

gentedimare kirjoitti:
Vilsku kirjoitti:oikeesti sellanen yleisöön vaikuttaminen on tyhmää - sitä se on koko kilpailun ajan tehny ja se on ärsyttävää (en siis ihmettele Miken reaktioita tänään...).
Ai tarkoitatko sellaista yleisöön vaikuttamista, kun puhutaan omista artisteista, kun pitäisi arvioida muiden valmentajien oppilaita ja sitten muistutetaan joka käänteessä kuinka oma valmennettava säveltää itse :heh:

No, joka tapauksessa. Mä tykkäsin tällä kaudella kaikista tähtivalmentajista. :ihana:
Sanoinkin, että ymmärrän Miken reaktiot täysin, kun muut (tai oikeastaan Tähkä ja Koivuniemi) ovat hehkuttaneet omiaan koko kauden - toki ovat muitakin kehuneet, mutta mun mielestä se Koivuniemen jatkuva nyyhkytys kun omat esiintyy niin on ihan järkyttävää pelleilyä. Varsinkin, kun tässä ohjelmassa tuomarit ei ennen tätä viikkoa oo paljon kannustanu äänestämään ketään vaan antanu yleisön tehdä omat valinnat ni sitten Paula menee viime viikolla "ÄÄNESTÄKÄÄ MIKKO HERRASTA..." mun mielestä se oli jotenkin huono yritys tiputtaa hyvä kilpailija. Ei sillä, ettei Koivuniemi sais ajatella niinku tykkää mut aika julkeeta kehottaa äänestämään ku periaate ja julkilausumaton sääntö on ollu ettei niit kilpailijoita oo ketään kannustettu äänestämään.

Vilsku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1536
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 21:01

Re: The Voice of Finland

Viesti Kirjoittaja Vilsku »

Hanhis kirjoitti:
Paula on vaan niin upea persoona. Oikein näyttävä daami ja ainakin Mikkoa hän on kehunut paljon. :heh:

Musta kaikki tähtivalmentajat olivat mainioita. Jokainen nuoli omien valmennettavien persuuksia ja tajuaahan sen. :joojoo:

Odotellen vuosituhannen vitsiä! :uujee:
Joo siis täytyy tarkentaa et toi oli osittain vitsillä, varmasti oikeesti mukava tyyppi oikeessa elämässä ja kokenu esiintyjä etc. Mut se mitä telkkarin kautta tulee ni aika kilpailuhenkinen on kyllä ja sillee.. Mut en halua arvostella häntä persoonana koska en tunne ja mun mielestä se on muutenki tyhmää lähtee tv-ohjelman perusteella tekemään jotain psykologista luonneanalyysiä ihmisistä. (vrt. Saaran haukkuminen facebookissa tms.)

Avatar
jukkanen
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 589
Liittynyt: 01 Helmi 2010, 09:11

Re: The Voice of Finland

Viesti Kirjoittaja jukkanen »

Minun mielestäni Saaran helma olisi saanut olla kuitenkin ehkä n. pari senttimetriä pitempi meidän televisiokuvamme perusteella. Tosin ei se varmaankaan olisi häntä voittoon siivittänyt. Hieno esitys kuitenkin, kuten jo aikaisemmin sanoinkin, ihan ruotsalaisMFmalliin. :tapu:

Saaralle kyllä sanoisin, että nyt lopetat nuo kilpailupelleilyt ja keksityt siihen musiikintekoon ja esiintymiseen. Työtä, työtä ja työtä. Ei oikoteitä. Ikuisen kakkosen leima pitää oikeasti nyt jättää taakse. :peukku:

Avatar
Colby
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4126
Liittynyt: 18 Marras 2003, 00:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: The Voice of Finland

Viesti Kirjoittaja Colby »

Vilsku kirjoitti:
Hanhis kirjoitti: Paula Koivuniemi oli ihana. <3
:heh: :mrgreen: :roll:
Oon tainnu joskus ennen kommentoida johonki sun juttuun (muistelisin), että VUODEN vitsi, no nyt toistan itseäni.
Tää oli jo VUOSISADAN vitsi. :joojoo:
Ärsyttävin tähtivalmentaja, joka aina nyyhkyttää kun omat pikku miehet esiintyy ja sitten esim. Saarasta väkisin kaivaa vikoja, oikeesti sellanen yleisöön vaikuttaminen on tyhmää - sitä se on koko kilpailun ajan tehny ja se on ärsyttävää (en siis ihmettele Miken reaktioita tänään...).
Jaa nyt Saaran tappio siis Paulan syytä? :D :heh: :rofl: Iso paha Paula! Kyllä se Mike pahemmin dissas kaikkia muita kilpailijoita ekalla kierroksella :joojoo: Enkä kyllä koe, että Paula edes mitenkään "väkisin kaivoi vikoja". Onhan hän hehkuttanut Saaraa jakso toisensa perään. Kyllä Lauri Tähkä enemmän Saaraa kritisoi. Itse kyllä allekirjoitan Tähkän ja Paulan kommentit siitä, että Saara sopii musikaaleihin. Ensimmäisessä esityksessä Saara oli ehkä teennäisin koko kilpailun aikana. Opeteltuja ilmeitä ja eleitä - sopii teatteriin :joojoo:

Toisaalta omaa biisiään esittäessään Saara taas oli aidoimmillaan. Nyt ehkä tajuan miksi kannustin Saaraa viisukarsinnoissa (muistaakseni, ainakin kun oli Paradise Oscar vs. Saara Aalto -tilanne), omia biisejä esittäessään Saarallakin tuntui olevan aito tunneside kappaleeseen - luonnollisesti. Tällä kertaa se välittyikin - ensimmäistä kertaa kisan aikana. Ei edelleenkään mikään suosikkini ja biisi sinänsä todella tylsä, mutta kyllä se yhden Kimkoskisen hakkas ihan mennen tullen.

Mun mielestä on muutenkin jotenkin tosi koomista, että niin monet Saara-fanit tuntuu ajattelevan, että tässä on joku Saara vs. koko muu maailma -asettelu. Liian monta kertaa oon kuullu ja nähny Saara-fanien kommentoivaan kaikkeen Saaraan kohdistuvaan kritiikkiin tyyliin "no ootte vaan kateellisia ku Saara on niin hyvä!". Ja muissa kilpailijoissa ei sitten nähdäkään mitään hyvää. Ihan niinku se ois Saaralta pois jos tykkää jostain muustakin kilpailijasta?! Ja jos ei kehu Saaraa joka lauseessa, niin on yksinkertaisesti vain tyhmä, katkera ja kateellinen ihminen. Itse en ainakaan oo missään vaiheessa kiistäny hänen lahjakkuuttaan laulajana - ongelma vaan on se, että hänen esityksistään on puuttunut se tulkinta. Muilta opeteltuja maneereja, ilmeitä ja eleitä toki löytyy, mutta niistä vaan paistaa läpi se, että ne on opeteltu ulkoa. "Tässä kohtaa mun täytyy näyttää tosi vihaiselta, niin teenpä nyt vihaisen ilmeen."

Onnea Mikko Sipolalle! Hieman ehkä yllätysvoittaja, mutta kakkossuosikkini finalistinelikosta kuitenkin. Itselleni eniten kolahti Jesse Kaikurannan tulkinnat, joista molemmista meinas tulla tippa linssiin. Ja oon Elastisen kanssa samaa mieltä siitä, että Vie mut kotiin -biisistä tulee varmaan melkoinen radiohitti :joojoo: Ylivoimaisesti paras näistä neljästä uudesta biisistä, jotka tänään kuultiin. Onneksi studioversio on jo kuunneltavissa Spotifyssä :tapu:

Tähän loppuun vielä haluan sanoa, että oon niin tyytyväinen, että tämä ohjelma tehtiin ja menestyi näin hyvin. Itselläni ei ollut alussa minkäänlaisia odotuksia ohjelmaa kohtaan, mutta pian huomasi, että siitä on kuoriutumassa paras viihdeohjelma pitkiin aikoihin. Ja viimeistään suorissa lähetyksissä huomasi, että kyseessä on aivan ainutlaatuinen ohjelma Suomen televisiohistoriassa. Niin hienosti tehty show, josta välittyy positiivinen fiilis upeesti. Mahtavat tähtivalmentajat, huikeen hyvä bändi, mahtava juontaja... Lavastajat, ääniteknikot, valomiehet, nettitiimi, kaikki! Oon tosi tyytyväinen (mutta en yhtään yllättynyt), että toinen kausi on tulossa. Toivottavasti hyvä taso pysyy yllä ja tähtivalmentajat ja juontaja samoina.
"Ihan **tun ruma ihminen!
Kaikin puolin.
Varsinkin ulkonäöltä!"

-Saana Uimonen

Avatar
Colby
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4126
Liittynyt: 18 Marras 2003, 00:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: The Voice of Finland

Viesti Kirjoittaja Colby »

Vilsku kirjoitti:Sanoinkin, että ymmärrän Miken reaktiot täysin, kun muut (tai oikeastaan Tähkä ja Koivuniemi) ovat hehkuttaneet omiaan koko kauden - toki ovat muitakin kehuneet, mutta mun mielestä se Koivuniemen jatkuva nyyhkytys kun omat esiintyy niin on ihan järkyttävää pelleilyä. Varsinkin, kun tässä ohjelmassa tuomarit ei ennen tätä viikkoa oo paljon kannustanu äänestämään ketään vaan antanu yleisön tehdä omat valinnat ni sitten Paula menee viime viikolla "ÄÄNESTÄKÄÄ MIKKO HERRASTA..." mun mielestä se oli jotenkin huono yritys tiputtaa hyvä kilpailija. Ei sillä, ettei Koivuniemi sais ajatella niinku tykkää mut aika julkeeta kehottaa äänestämään ku periaate ja julkilausumaton sääntö on ollu ettei niit kilpailijoita oo ketään kannustettu äänestämään.
Huvittavaa miten valikoidusti poimit noita huomioita. Kaikki tähtivalmentajat ovat jatkuvasti nostaneet muiden talleista omia suosikkejaan esille. Myös Michael Monroe. Enkä usko hetkeäkään, ettei Paulan - tai kenenkään muunkaan tähtivalmentajan - ylistyssanoilla tai äänestyskehoituksilla ole ollut vaikutusta äänestystuloksiin. Niin ja se jos se, että elää hetkessä ja antaa biisien liikuttaa ja näyttää sen ulospäin, on mielestäsi järkyttävää pelleilyä niin morjensta vaan! Ja ei, Paula ei ole itkenyt ainoastaan oman tallinsa esiintyjille, toisilla vaan on taito tulkita biisejä, toisilla ei. Kuinka järkyttävää pelleilyä Elastisen jatkuva tanssiminen, hymyileminen ja nauraminen onkaan mielestäsi ollut?

Ja jos nyt palataan vielä tähän "yleisöön vaikuttamiseen", niin mun mielestä on ollut typerää seurata kuinka Mikko Herranen ja Mike Monroe ovat kampanjoineet Saaran puolesta sillä iskulauseella "jos äänestät Saaraa finaalissa, äänestät samalla myös Mikko Herrasen voittoon!" Siis hei pliis, ei tää oo mikään joukkuekilpailu. Mikko Herranen oli toinen mun suosikeista tässä kisassa, mutta Mike Monroe pudotti hänet kilpailusta. Oon päässy siitä järkytyksestä ja pettymyksestä yli, mutta mitä muka Mikko Herranen olisi hyötynyt Saaran voitosta?
"Ihan **tun ruma ihminen!
Kaikin puolin.
Varsinkin ulkonäöltä!"

-Saana Uimonen

Vilsku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1536
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 21:01

Re: The Voice of Finland

Viesti Kirjoittaja Vilsku »

Colby kirjoitti:
Vilsku kirjoitti:Sanoinkin, että ymmärrän Miken reaktiot täysin, kun muut (tai oikeastaan Tähkä ja Koivuniemi) ovat hehkuttaneet omiaan koko kauden - toki ovat muitakin kehuneet, mutta mun mielestä se Koivuniemen jatkuva nyyhkytys kun omat esiintyy niin on ihan järkyttävää pelleilyä. Varsinkin, kun tässä ohjelmassa tuomarit ei ennen tätä viikkoa oo paljon kannustanu äänestämään ketään vaan antanu yleisön tehdä omat valinnat ni sitten Paula menee viime viikolla "ÄÄNESTÄKÄÄ MIKKO HERRASTA..." mun mielestä se oli jotenkin huono yritys tiputtaa hyvä kilpailija. Ei sillä, ettei Koivuniemi sais ajatella niinku tykkää mut aika julkeeta kehottaa äänestämään ku periaate ja julkilausumaton sääntö on ollu ettei niit kilpailijoita oo ketään kannustettu äänestämään.
Huvittavaa miten valikoidusti poimit noita huomioita. Kaikki tähtivalmentajat ovat jatkuvasti nostaneet muiden talleista omia suosikkejaan esille. Myös Michael Monroe. Enkä usko hetkeäkään, ettei Paulan - tai kenenkään muunkaan tähtivalmentajan - ylistyssanoilla tai äänestyskehoituksilla ole ollut vaikutusta äänestystuloksiin. Niin ja se jos se, että elää hetkessä ja antaa biisien liikuttaa ja näyttää sen ulospäin, on mielestäsi järkyttävää pelleilyä niin morjensta vaan! Ja ei, Paula ei ole itkenyt ainoastaan oman tallinsa esiintyjille, toisilla vaan on taito tulkita biisejä, toisilla ei. Kuinka järkyttävää pelleilyä Elastisen jatkuva tanssiminen, hymyileminen ja nauraminen onkaan mielestäsi ollut?

Ja jos nyt palataan vielä tähän "yleisöön vaikuttamiseen", niin mun mielestä on ollut typerää seurata kuinka Mikko Herranen ja Mike Monroe ovat kampanjoineet Saaran puolesta sillä iskulauseella "jos äänestät Saaraa finaalissa, äänestät samalla myös Mikko Herrasen voittoon!" Siis hei pliis, ei tää oo mikään joukkuekilpailu. Mikko Herranen oli toinen mun suosikeista tässä kisassa, mutta Mike Monroe pudotti hänet kilpailusta. Oon päässy siitä järkytyksestä ja pettymyksestä yli, mutta mitä muka Mikko Herranen olisi hyötynyt Saaran voitosta?
On eri asia kehua - jopa hehkuttaa laulajaa, kuin KÄSKEÄ ja pyytää yleisöä äänestämään tiettyä henkilöä, varsinkaan kun sitä ei tee edes rehellisesti sydämestään vaan haluaa raivata pahimmat kilpailijat pois alta, sano mitä sanot, mutta Koivuniemi on pelannut peliä ja kilpaillut koko ohjelman ajan vähän liiankin tosissaan. Mikä tietysti on the name of the game joten ok sinänsä, mutta mun mielestä se on lähinnä tyhmää.

Ja vaikka kuinka uskot, että yleisöllä on omat aivot niin kyllä tuollainen rohkaisee ja vaikuttaa ihmisiin! Ja Paulan kohdalla se on ESITTÄMISTÄ ja yli dramaattista p*skaa, sori nyt vaan mutta jos Saara kerran esittää niin toi Koivuniemen show menee kyllä ihan samaan kastiin, kaiken lisäksi se on totaalisen ärsyttävää. Varsinkin kerta toisensa jälkeen aina samoille laulajille, muita kohtaan on suorastaan kylmän viileä. No jos Jessestä puhutaan, niin voin rehellisesti sanoa, että hänen esityksensä eivät ole minua koskettaneet kertaakaan, lauluteknisistä asioista puhumattakaan, joten ei voida puhua biisin tulkitsemistaidosta, sekun on täysin ihmisestä riippuvainen - minkälainen tulkinta iskee.
Elastinen on hyvällä fiiliksellä liikkeellä ja koittaa hakea sekä positiivisia, että parannuskelpoisia seikkoja laulajien esityksistä ja on ainoa tähtivalmentaja, joka ei tähän muiden haukkumiseen ole osallistunut, eikä kyllä Mikekaan vaikka meinasi mennä samaan mukaan.

Mikko Herranen on itse sanonut, facebookissaan ettei voi päättää kenenkään puolesta (eikä siis ole esim. pyytänyt äänestämään Saaraa), mutta hän itse kuulemma haluaa kannustaa Saara & Miken tiimiä samalla voittoon. Sitä paitsi tolla toiminnalla on ainoastaan pyritty estämään niitä protestiäänestäjiä jotka on esim. sanonut äänestävänsä kaikkia muita, paitsi Saaraa, vain siksi koska MIkko tippui. Tähän Herranen kommentoi, että häpeää tuollaista toimintaa ja niin häpeän minäkin.

Enkä mielestäni ole poiminut huomioita valikoidusti. :roll:

Vilsku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1536
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 21:01

Re: The Voice of Finland

Viesti Kirjoittaja Vilsku »

Colby kirjoitti: Jaa nyt Saaran tappio siis Paulan syytä? :D :heh: :rofl: Iso paha Paula! Kyllä se Mike pahemmin dissas kaikkia muita kilpailijoita ekalla kierroksella :joojoo: Enkä kyllä koe, että Paula edes mitenkään "väkisin kaivoi vikoja". Onhan hän hehkuttanut Saaraa jakso toisensa perään. Kyllä Lauri Tähkä enemmän Saaraa kritisoi. Itse kyllä allekirjoitan Tähkän ja Paulan kommentit siitä, että Saara sopii musikaaleihin. Ensimmäisessä esityksessä Saara oli ehkä teennäisin koko kilpailun aikana. Opeteltuja ilmeitä ja eleitä - sopii teatteriin :joojoo:

Toisaalta omaa biisiään esittäessään Saara taas oli aidoimmillaan. Nyt ehkä tajuan miksi kannustin Saaraa viisukarsinnoissa (muistaakseni, ainakin kun oli Paradise Oscar vs. Saara Aalto -tilanne), omia biisejä esittäessään Saarallakin tuntui olevan aito tunneside kappaleeseen - luonnollisesti. Tällä kertaa se välittyikin - ensimmäistä kertaa kisan aikana. Ei edelleenkään mikään suosikkini ja biisi sinänsä todella tylsä, mutta kyllä se yhden Kimkoskisen hakkas ihan mennen tullen.

Mun mielestä on muutenkin jotenkin tosi koomista, että niin monet Saara-fanit tuntuu ajattelevan, että tässä on joku Saara vs. koko muu maailma -asettelu. Liian monta kertaa oon kuullu ja nähny Saara-fanien kommentoivaan kaikkeen Saaraan kohdistuvaan kritiikkiin tyyliin "no ootte vaan kateellisia ku Saara on niin hyvä!". Ja muissa kilpailijoissa ei sitten nähdäkään mitään hyvää. Ihan niinku se ois Saaralta pois jos tykkää jostain muustakin kilpailijasta?! Ja jos ei kehu Saaraa joka lauseessa, niin on yksinkertaisesti vain tyhmä, katkera ja kateellinen ihminen. Itse en ainakaan oo missään vaiheessa kiistäny hänen lahjakkuuttaan laulajana - ongelma vaan on se, että hänen esityksistään on puuttunut se tulkinta. Muilta opeteltuja maneereja, ilmeitä ja eleitä toki löytyy, mutta niistä vaan paistaa läpi se, että ne on opeteltu ulkoa. "Tässä kohtaa mun täytyy näyttää tosi vihaiselta, niin teenpä nyt vihaisen ilmeen."

Onnea Mikko Sipolalle! Hieman ehkä yllätysvoittaja, mutta kakkossuosikkini finalistinelikosta kuitenkin. Itselleni eniten kolahti Jesse Kaikurannan tulkinnat, joista molemmista meinas tulla tippa linssiin. Ja oon Elastisen kanssa samaa mieltä siitä, että Vie mut kotiin -biisistä tulee varmaan melkoinen radiohitti :joojoo: Ylivoimaisesti paras näistä neljästä uudesta biisistä, jotka tänään kuultiin. Onneksi studioversio on jo kuunneltavissa Spotifyssä :tapu:

Tähän loppuun vielä haluan sanoa, että oon niin tyytyväinen, että tämä ohjelma tehtiin ja menestyi näin hyvin. Itselläni ei ollut alussa minkäänlaisia odotuksia ohjelmaa kohtaan, mutta pian huomasi, että siitä on kuoriutumassa paras viihdeohjelma pitkiin aikoihin. Ja viimeistään suorissa lähetyksissä huomasi, että kyseessä on aivan ainutlaatuinen ohjelma Suomen televisiohistoriassa. Niin hienosti tehty show, josta välittyy positiivinen fiilis upeesti. Mahtavat tähtivalmentajat, huikeen hyvä bändi, mahtava juontaja... Lavastajat, ääniteknikot, valomiehet, nettitiimi, kaikki! Oon tosi tyytyväinen (mutta en yhtään yllättynyt), että toinen kausi on tulossa. Toivottavasti hyvä taso pysyy yllä ja tähtivalmentajat ja juontaja samoina.
En ole Paulaa syyttänyt - eihän hän tässä lähetyksessä ole edes pyytänyt äänestämään Saaraa vastaan, toisin kuin aiemmin.. :roll: Ja Paula ei todellakaan ole pahemmin viimeaikoina Saaraa hehkuttanut - kyllä on sanallisesti kehunut, mutta näkeehän sen jo naamasta ja eleistä millaisia ne kehut ovat - eivät ne ole niin vilpittömiä, kuten esim. omalle laulajalle annetut.

Mikseivät eleet saa olla opeteltuja tai teatraalisia, kyllä ne silti ovat omien tunteiden esille tuomista - ne ovat myös Saaran maneereja tietyssä määrin, mutta henkilökohtaisesti muhun vetoaa tollanen Amerikkalaistyylinen ylidramaattisuus lievä oopperamaisuus kaikkine naamanvääntelyineen. Suomalaisille se on tietystikin liian show-off kun tässä maassa pitää olla vaatimaton ja nöyrä ja pitää esittää ettei tiedä olevansa lahjakas.

Enssinäkään en lue itseäni Saara-faneihin, en fanita ketään, koko fanituskulttuuri on sanonko mistä.. mutta
menepä ensitöiksesi toki vaikka lukemaan TVOF:in facebookseinää. Kuinka monta muuta siellä on haukuttu: hu*raksi? Itsekeskeiseksi? Kus*pääksi? Itserakkaaksi? Tunteettomaksi? Kylmäksi-ihmiseksi? MInua lähinnä ärsyttää ihmisissä se, että kommentoidaan toisen LUONNETTA? Mulle on se ja sama välittääkö Saaran teatraalisuus ne tunteet juuri sinulle siellä sohvan äärellä, mulle se välittyy, mua harmittaa ettei kaikki näe sitä tunteiden paloa (esim. sitä että se itki esityksen aikana oikeasti - eikä ne liikkeet oo niin opeteltuja, ne vaan tulee siltä luonnostaan), on ihan sama siis jos ihminen kommentoi "teknisesti taitava - mutta tunteet ei välity." Ok no problem. Mutta se, että haukutaan Saaran luonnetta olisi sama kuin lähtisin haukkumaan tästä jonkun kilpailijan ulkonäköä tai perhettä tms.

En edes ymmärrä, että miten Saarasta saadaan kylmä kuva tv:n kautta, itselleni välittyy päinvastainen kuva jopa välillä liian ylipirteästä naisesta, joka tietää mitä haluaa.. Ai niin mutta kun Suomessa ei missään tapauksessa saa olla hyvä tai saa tietää olevansa hyvä tai ei saa asettaa tavoitteita tai ylipäätään ei saa olla iloinen. Masentukaa kodeissanne ihmiset!

Kerro nyt onko sun mielestä tollanen nettikirjottelu asiallista? Ketä se hyödyttää? Mä olen nimenomaan kehunut kaikkia ja voin sanoa rehellisesti ettei Sipolan voitto liiemmin haitannut - hyvä tyyppi, ei pääse mun mittapuulla Saaran tasolle, mutta kenen tahansa voitto finaalissa olis ollu ok - sen verran kova taso. Mutta mua ärsyttää se, että yhtä haukutaan itsekeskeseksi sen takia, että tuo itseään esille, joka on välttämätöntä tossa ammatissa. Ei muka saa Talentin tai euroviisukarsintojen jälkeen osallistua TVOF:iin.. naurettavaa. Ja myös se että "sillä on jo levy - miks se on ees mukana" - kuka tahansa voi julkaista omakustanteen!

Kuinka moni iloitsi netissä siitä, että Jesse ei voittanut ja kirjoitti, että "HAHAHAH onneks se Jesse tuli vasta 3-4. ei se ainakaan ois ansainnu voittaa - kamala luuseri" - noh itse en tuollaisiin ole yhteenkään törmännyt, vaikka niitäkin suomalaiset tuntien varmaan löytyy. Sen sijaan pikaiselta vilkaisulta löysin jo n. 20 viestiä, joissa naurettiin, että hyvä kun se itsekeskeinen p*ska ei voittanut ja haukuttiin sitä ikuiseksi kakkoseksi ja kirjotettiin, että ihansama kuka voittaa, kunhan ei Saara Aalto.

Mietinpä vaan, että mitä SA on tehnyt koko Suomen kansalle, jotta häntä vihataan? Mun mielestä se on lähinnä sairasta! Ja en ajattele näin siksi, että satun pitämään ko. henkilön musiikista, se ois ihan yhtä sairasta jos samaa tehtäisiin Jessestä ym. Mun mielestä se on säälittävää! :roll:

Siks oon myös pyrkiny välttämään yllä kommentteissani sitä, että haukkuisin esim. Paula Koivuniemen luonnetta, koska kilpailua se vaan pelaa ja hyvin pelaakin, ärsyttävästi, mutta hyvin. Mulle sen toiminta on esittämistä ja pelleilyä ja en allekirjoita moniakaan sen kommentteja, mutta en mä silti mee facebookkiin kirjottamaan "Hyi v*ttu mikä kamala l*tka se Paula Koivuniemi on, kamala tunteeton kylmä ämmä." - Enhän mä sitä tunne ja en ees usko että se on tollanen esittäjä oikeessa elämässä, varmaan mahtava persoona ja esiintyvä taiteilija!

Avatar
Colby
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4126
Liittynyt: 18 Marras 2003, 00:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: The Voice of Finland

Viesti Kirjoittaja Colby »

Henkilökohtaisuuksiin meneminen on toki asia erikseen, enkä sitä hyväksy oli kyseessä kuka tahansa. Ei Saara missään tapauksessa ole ansainnut tulla haukutuksi kylmäksi IHMISEKSI (kylmäksi artistiksi ja tulkitsijaksi kyllä), h**raksi tms. Ja niin typerää ja säälittävää kuin sellainen onkin, niin jossain määrin siihen on totuttava, jos aikoo julkisuudessa olla.

Ja olen tosiaan vahvasti eri mieltä näkemyksistäsi Paula Koivuniemestä. En koe, että hän olisi mitenkään laskelmoidusti pelannut. Tai ainakaan laskelmoidummin kuin kukaan muukaan tähtivalmentaja. Enkä äkkiseltään kyllä muista, että kukaan heistä olisi ketään kilpailijaa haukkunut. Toki Paula on välillä kehunut omiaan vähän turhillakin ylisanoilla, mutta samaan on syyllistynyt kyllä myös Mike Monroe sekä Ela ja Tähkä. Itse en vaan ole kiinnittänyt tähtivalmentajien kommentteihin mielipiteisiin erityistä huomiota. Mulle he kaikki ovat samalla viivalla, enkä koe että kukaan heistä olisi "pelannut omaan pussiin" sen laskelmoidummin kuin kukaan muukaan. :joojoo:
"Ihan **tun ruma ihminen!
Kaikin puolin.
Varsinkin ulkonäöltä!"

-Saana Uimonen

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: The Voice of Finland

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

ta1ja kirjoitti:Ja minua ärsyttää myös periaatteessa nyt että Saaraa mollataan taidosta, omistautumisesta ja antautumisesta, koska siitähän sen kohdalla on kyse. Aika rasittavaa kuunneltavaa oli se ekan kierroksen arviointi.
Tuomarit kylläkin arvioivat Saaran taitavaksi laulajaksi. Joten eivät todellakaan mollanneet häntä taidosta.

Lauri ja Paula kiinnittivät ihan oikeisiin asioihin huomioin. Saara laulaa aina teknisesti oikein, mutta ilman tunnetta. Se naaman vääntely ja irvistely ei ole tunnetta. Itse olen sanonut alusta asti, että mikäli Saara haluaa maailmantähdeksi, hänen pitää myös laulaa tunteella. Saarahan on aina laulanut niin miten hän luulee, että pitää laulaa, jotta se tunne välittyisi. Hän on kopioinut maailmantähtien ilmeitä, mutta käyttää niitä sitten koko laulun, jokaikisessä lauseessa, jolloin siitä tulee yhtä kärsimysnäytelmää ja koomista. Eilenkin se eka veto meni niin överiksi, ettei mitään rajaa. Feikkiä draamaa.... :draamaa:

Pelkkä laulutaito ei riitä. Maailmassa on satoja ja taas satoja teknisesti upeita laulajia, joista ei koskaan tule maailmantähtiä, koska heiltä puuttu AITO karisma. Ja se Saaraltakin, ainakin vielä, puuttuu. Tollanen naamanilveily ei vaan tehoa eikä se ole uskottavaa.
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: The Voice of Finland

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

gentedimare kirjoitti:Tuomarit kylläkin arvioivat Saaran taitavaksi laulajaksi. Joten eivät todellakaan mollanneet häntä taidosta.
Kyllä mollasivat. Kun asia ilmaistaan siten kuin Elastinen, Tähkä ja Paula ilmaisivat, että olet kyllä tosi taitava laulaja, mutta ...on se melkein pahinta mitä kellekään taiteen kanssa tekevälle voi sanoa. Sehän tarkoittaa että tekijä on tunnollisesti opiskellut ja opetellut täydellisyyteen saakka, mutta ... ja se mutta tarkoittaa, että siitä kun ei ole mitään hyötyä, jollei ole sitä omaa ääntä, omaa sanottavaa. Itseasiassa kehumalla sitä teknistä opettelua sanotaan että tyyppi on kiinnittänyt ihan vääriin asioihin huomioita ja ne väärät, se tekninen osaaminen, vie vain yhä kauemmaksi ja pystyttää yhä suurempia muureja sen eteen mistä taiteessa todella on kyse, eli taiteesta itsestään, sielusta. Teknisellä osaamisella tällä tavoin ilmaistuna viitataan kopiointikykyyn, taiteen vastakohtaan ja se on ilkeää kritiikkiä, joka satuttaa eniten, jokainen joka on tehnyt mitä vain taidetta tietää tämän.

Saara sai siis ehdottomasti pahimmat kritiikit, musikaalit tuohon vielä päälle niin kyse oli silkasta puukosta. Usko minua. Ei ihme, että Mike hermostui. Tämä sama asia sanotaan eri muodoissaan, mutta todella käytetty kaava, kun halutaan vetää matto kokonaan jalkojen alta. Ja jollet minua usko, lue esimerkiksi tämä artikkeli aasialaisista klassisen muusikoista länsimaisilla markkinoilla:
"But the most controversial racial stereotype Asian players must deal with is that they are "robots" -- all technical precision and no soul."
ihan sama tarina, eikö:
gentedimare kirjoitti:Saara laulaa aina teknisesti oikein, mutta ilman tunnetta (...) Saarahan on aina laulanut niin miten hän luulee, että pitää laulaa, jotta se tunne välittyisi. Hän on kopioinut maailmantähtien ilmeitä,
Enkä tarkoita tätä nyt sulle, koska itsekin sanoin samoin jossain aiemmin ketjussa, siis puhuin kympityttöydestä. :eiei: Mutta tämä on ansa, siis nyt eilen havahduin tähän ja jäin miettimään asiaa. Ihan epäreiluahan tuo nimittäin oli. Ei esim. Kimistä tai Sipolasta sanottu että ne jättää kylmäksi koska ne on sellaisia takapenkin poikia, urpoja raksajätkiä. Eikä Sipolaa syytetty tunteettomaksi, vaikka hyvin olisi voitu. Eikä Mikko Herrasta syytetä kopioinnista, vaikka senkin fraseerauksesta kuulee, että se on kyllä kuunnellut hyvinkin tarkkaan omaa kulmaansa.

Toki olen samaa mieltä, että Saara on, nuori kun on, vielä sellaisessa muiden miellyttämisen ansassa, suorittamisessa, mutta Mike on oikeassa siinä että kyse ei ole tunteen puutteesta - todennäköisesti se eka meni pieleen koska siinä oli vähän liikaakin tunteen vietävänä. Ja ennen kaikkea kritiikin jyrkkyys oli ja on täysin kohtuutonta ja epäreilua suhteessa noihin muihin.

E: onko tämä Mikko Herranen tässä laulamassaan biisissä jotenkin todella ei kopioiva ja todella omaääninen, siten että siitä ei tule heti mieleen Ylppö, Ismo Alanko jne jne ? - ja minä en tarkoita, että olisi huono asia, tai Herranen huono, mutta tarkoitan, että sitä kohtuutta kyllä kannattaa miettiä Saaran saamassa palautteessa, minun mielestäni.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Vilsku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1536
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 21:01

Re: The Voice of Finland

Viesti Kirjoittaja Vilsku »

Olen kyllä tarkalleen samaa mieltä ta1ja:n kanssa :hali:
Ja varmaan Monroekin on lukenut (pakko sen on jostain ollu kuulla) se, miten Saaraa haukutaan tunteettomaksi ja siksikin suuttui kun tähtivalmentajat menivät mukaan samaan.
Mun mielestä on käsittämätöntä, että sanotaan että Saara ei osaa ottaa kritiikkiä vastaan (eilisen ilmeen perusteella, kun kuunteli 1. kierroksen tuomarikommentteja), kyllä muakin ärsyttäisi jos ensin saisin lukea itsestäni kaiken maailman haukkumista netistä, sitten lukisin typeriä lööppejä elämästäni ja silti antaisin esitykseen kaikkeni, vaikka se vaikealta tuntuukin... Seurauksena tähtivalmentajien ALA-ARVOISET kommentit - kun lukee pelkät kommentit ilman esitystä voisi jopa olettaa, että tähtivalmentajat pitivät vähiten Saarasta vaikka se veti ihan sairaan hyvin.

Ihmisiä ehkä ärsyttää se Saaran suurieeleinen tyyli, jolla se tuo tunteensa esiin, mutta se ei tee tunteista yhtään sen pienempiä tai epäaidompia. Enkä usko, että SA tietoisesti ajattelee, että "toi näyttää kivalta otanpa tollasen ilmeen", vaan se on hänen tapansa tuoda tunteitaan ja sieluaan esille. Amerikassa tuo tapa hyväksyttäisiin, mutta täällä arvostetaan (jopa valitettavasti) pienieleisyyttä tulkinnassa. En sitten ymmärrä että miten Sipola tuo tunteitaan esiin, mun mielestä sen esitykset on ollu päin vastoin aika konemaisia rock-esityksiä - vaikka onkin ihan jees laulaja ja omaa kivan äänen.

Tuomarit pelasivat peliään koska tiesivät kuka on taitavin laulaja, mutta se on käsittämätöntä että ne alentuu samaan kuin katsojat... Mielenkiintoista että Paulan mukaan SA:n esityksestä puuttuu lämpö - ja silti sillä meinaa (ekaa kertaa koko kilpailussa) ääni sortua, kun se on vähällä pillahtaa itkuun? Hei c´mon vähän tasoa niihin tuomarikommentteihin. Toi on melkein sama kun se Idolsin jatkuva Diandran kommentointi "joo siis puoliohenteet ei onnistunu" - ja muille kommentoidaan "hyvä mahtava" - huomattavasti huonommalla suorituksella..

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: The Voice of Finland

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

ta1ja kirjoitti:Kyllä mollasivat. Kun asia ilmaistaan siten kuin Elastinen, Tähkä ja Paula ilmaisivat, että olet kyllä tosi taitava laulaja, mutta ...on se melkein pahinta mitä kellekään taiteen kanssa tekevälle voi sanoa. Sehän tarkoittaa että tekijä on tunnollisesti opiskellut ja opetellut täydellisyyteen saakka, mutta ...
So?

He eivät mollanneet Saaran laulutaitoa. Vaan ovat useissa jaksoissa kehuneet Saaran musikaalisuuden ja laulutaidon maasta taivaaseen. The Voice of Finlandin formaattiin ei kuulu, että väkipakolla kehutaan kehutaan kehutaan, eikä anneta ollenkaan kritiikkiä. Tässä formaatissa saa myös arvostella. Ja jos tuomarit ovat sitä mieltä, että SE JOKIN vielä puuttuu Saaran esiintymisestä, niin heillä on myös oikeus se sanoa. Ja Saara Aallosta puuttu vielä SE JOKIN, joka voi tehdä hänestä maailmantähden ja se on TUNNE.

SAARA AALTO EI OLE KRITIIKIN YLÄPUOLELLA!!!!! :draamaa:

Mikä ihme siinä on, että jotkut kuvittelevat, että Saara Aalto on niin mielipuolisen mahtava ja upea ja megalomaanisen lahjakas, että hänessä ei ole mitään vikaa ja hänestä ei saa sanoa yhtäkään negatiivista asiaa???? Heti jos sanoo, syytetään kateelliseksi tai tuomareita syytetään manipuloinnista?

Enkä tarkoita tätä nyt sulle, koska itsekin sanoin samoin jossain aiemmin ketjussa, siis puhuin kympityttöydestä. :eiei: Mutta tämä on ansa, siis nyt eilen havahduin tähän ja jäin miettimään asiaa. Ihan epäreiluahan tuo nimittäin oli. Ei esim. Kimistä tai Sipolasta sanottu että ne jättää kylmäksi koska ne on sellaisia takapenkin poikia, urpoja raksajätkiä. Eikä Sipolaa syytetty tunteettomaksi, vaikka hyvin olisi voitu. Eikä Mikko Herrasta syytetä kopioinnista, vaikka senkin fraseerauksesta kuulee, että se on kyllä kuunnellut hyvinkin tarkkaan omaa kulmaansa.
Minusta Mikko Sipola on tylsä ja ei omaa karismaa. Mutta pitääkö tuomareiden olla samaa mieltä mun kanssa? Jos Mikko Sipola ei heitä jättänyt kylmäksi, niin väkisinkö heidän on keksittävä jotain moitittavaa?? Heitä Kim ja Mikko ei jättänyt kylmäksi, sitten. Se heille suotakoon.

Ja kyllä minä mielummin kuuntelisin artistina rakentavaa kritiikkiä vaikka se sitten sattuisikin, mutta ainakin siitä voisi ottaa opikseen. Vai olettaako Saarakin olevansa niin megalomaanisen lahjakas ja mieletön, että hänelle ei saa sanoa yhtä poikkipuolista sanaa?

Esim. Mike Monroe, mitä hän sanoi muiden valmentajien kilpailjoille: "Joo, ym ym ym ym......... pälä pälä, mun Saara säveltää itse, no jo................... ei siis, joo joo........... niin, IHAN HYVÄ olet."

Onko toi sitten hyvää palautetta??? :mitvit:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: The Voice of Finland

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

gentedimare kirjoitti:SAARA AALTO EI OLE KRITIIKIN YLÄPUOLELLA!!!!! :draamaa:
No en minä ainakaan ole tuollaista vaatinut tai esittänyt. Sanoin vaan, että minun mielestäni Saaran saama kritiikki on ollut huomattavasti kovempaa kuin noiden muiden.

Sanoin myös että minunkaan mielestäni Saara ei suinkaan ole vielä elämää suurempia versioita esittävä maailmantähiti, mutta jäin pohtimaan, että onko kyse siitä, että niissä esityksissä ei ole tunnetta, koska kyllä minusta niissä näyttäisi kovastikin olevan, mutta se ei vaan iske omiinkaan kohtiini niin että tunne välittyisi. Kyse voisi minusta olla ennemminkin siitä, että Saaran makuvalinnat eivät tavoita. Ja makuvalinnoilla en tarkoita genreä tms (vaikka silläkin on vaikutusta kun niin monet kuulevat genrelähtöisesti) vaan yksityiskohtaisempia asioita, miten hän kappaleen ajattelee, mitä painottaa ja mistä itse liikuttuu. Saara on tosi selvästi tosi nuori ja selvästi häntä liikuttavat omasta mielestäni vähän naiivisti ajatellut satutinegeltangelit, että nihin on vaikea samastua. Mutta sellainen voi selkiytyä: omasta mielestäni olisi paljon hyödyllisempää sanoa Saaralle että tutki niitä lauluja vähän, keskustele niistä, tarkkaile omia aitoja tunteitasi, paina niitä mieleen yms,kuin väittää että niissä tulkinnoissa ei ole tunnetta, kun se ei ole totta, ainakaan varmaan Saaran omassa todellisuudessa.
gentedimare kirjoitti:Ja kyllä minä mielummin kuuntelisin artistina rakentavaa kritiikkiä vaikka se sitten sattuisikin, mutta ainakin siitä voisi ottaa opikseen.
No nimenomaan, mutta minun korviini tällä kertaa tuo kritiikki ei ollut ihan hirvittävän rakentavaa, eikä varsinkaan analyyttistä siten että siitä olisi hyötyä.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: The Voice of Finland

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

ta1ja kirjoitti:kuin väittää että niissä tulkinnoissa ei ole tunnetta, kun se ei ole totta, ainakaan varmaan Saaran omassa todellisuudessa.
Et sinä voi noin sanoa, että se ei ole totta.
Se "tunne" minkä saara välittää on minun mielestä epäaitoa ja muilta opeteltua. Hän yrittää kovasti esittää kappaleet niin, että tunne välittyisi, mutta se ei ole aitoa ja siksi minä en saa mitään otettaa Saarasta, enkä näe häntä tällaisena maailmantähtenä.

Ja se siitä, en aio enää koskaan vängätä tästä sun kanssa.
Olen jo 1000 kertaa selittänyt miksi minusta Saara ei saa tunnetta välitettyä.
No nimenomaan, mutta minun korviini tällä kertaa tuo kritiikki ei ollut ihan hirvittävän rakentavaa, eikä varsinkaan analyyttistä siten että siitä olisi hyötyä.
Minun korviini se oli. Muut tuomarit kiinnittivät ihan oikeisiin asioihin huomiota ja itse olisin vielä lisännyt tuon ulkoaopetellun "tunteiden välityksen" ja liioitellun tuskailveilyn ja naaman vääntelyn :draamaa:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Vilsku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1536
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 21:01

Re: The Voice of Finland

Viesti Kirjoittaja Vilsku »

gentedimare kirjoitti:
No nimenomaan, mutta minun korviini tällä kertaa tuo kritiikki ei ollut ihan hirvittävän rakentavaa, eikä varsinkaan analyyttistä siten että siitä olisi hyötyä.
Minun korviini se oli. Muut tuomarit kiinnittivät ihan oikeisiin asioihin huomiota ja itse olisin vielä lisännyt tuon ulkoaopetellun "tunteiden välityksen" ja liioitellun tuskailveilyn ja naaman vääntelyn :draamaa:
Et perustellut mitenkään - millä tavalla nuo tuomarien kommentit olivat rakentavia? Sitä ne eivät todellakaan olleet...
Oikeisiin asioihin (millä perusteella määriteltyä "oikea") huomion kiinnittäminen ei riitä - ei se tarkoita että kommentti on rakentava, jos sanon että "sulta puuttuu tunne". Vaan rakentavuus tulee niistä vihjeistä, joilla esiintymistä etc. voidaan kehittää - ei pelkkä "hyvä" tai "huono" riitä. :roll:

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: The Voice of Finland

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Minä en perustele enää mitenkään yhtään mitään. Olen omat mielipiteeni perustellut jo ihan tarpeeksi monta kertaa.
Joka tapauksessa se kritiikki mitä muut valmentajat Saaralle antoivat oli tuhat kertaa parempaa kuin Mike Monroen "joo, jaa juu........... ihan kiva, joo. Jee jaa joo...... juu" kommentit :draamaa:

Ja edelleen kaikesta huolimatta, pidin kaikista valmentajista.

Mutta en jaksa enää sahata tätä naurettavaa eipäs-juupas vääntöä Saaran kohdalla. Jos kerran toisille ei mene jakeluun se, että minusta (ja ilmeisesti muutamasta tuomarista) Saara ei ole vielä täydellinen tunteiden tulkki, niin ei väkisin. :rofl:

Until next season

Hyvästi :heh:
Viimeksi muokannut gentedimare, 22 Huhti 2012, 20:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: The Voice of Finland

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Niin siis minähän vain ilmaisin oman mielipiteeni. Minun mielestäni tämän ekan vedon ongelma ei ole tunteen puuttuminen - sen jos kuuntelee, kuulee kuinka äänenhallinta pettää useammankin kerran tunteen vuoksi.

Ihan vakavastiko nyt väität, että Saara on opetellut noita hönön näköisiä naamanvääntelyitä peilin edessä? Aika tyhmä ja tumpelo se Saara sitten on ja tuomaritkin ehdottomasti väärässä, koska tuohan on noin esitysteknisesti ihan typerältä näyttävää toimintaa. - Itse kyllä luulisin, että ne tulevat, koska niitä ei paljon ole harjoiteltu, eikä hallita sitä esittämistä samalla tavoin kuin ääntä. Ristiriita saattaakin olla juuri tässä: laulutaidon ja esiintymistaidon- ja varmuuden välinen ristiriita.
gentedimare kirjoitti: Jos kerran toisille ei mene jakeluun se, että Saara ei ole täydellinen, niin ei väkisin. :rofl:

Until next season

Hyvästi :heh:
Miten niin ei mene jakeluun? Miksi väität että väitän Saaraa täydelliseksi kun jokainen lukutaidolla varustettu ihminen varmasti lukee että en väitä. Ollenkaan.

Close the Curtain. Elvis has left the building :heh:
Viimeksi muokannut ta1ja, 22 Huhti 2012, 20:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Vilsku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1536
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 21:01

Re: The Voice of Finland

Viesti Kirjoittaja Vilsku »

gentedimare kirjoitti:Minä en perustele enää mitenkään yhtään mitään. Olen omat mielipiteeni perustellut jo ihan tarpeeksi monta kertaa.
Joka tapauksessa se kritiikki mitä muut valmentajat Saaralle antoivat oli tuhat kertaa parempaa kuin Mike Monroen "joo, jaa juu........... ihan kiva, joo. Jee jaa joo...... juu" kommentit :draamaa:

Ja edelleen kaikesta huolimatta, pidin kaikista valmentajista.

Mutta en jaksa enää sahata tätä naurettavaa eipäs-juupas vääntöä Saaran kohdalla. Jos kerran toisille ei mene jakeluun se, että Saara ei ole täydellinen, niin ei väkisin. :rofl:

Until next season

Hyvästi :heh:
Niin koska et voi perustella, koska olet väärässä.
En minä - eikä kukaan muukaan (ainakaan tietääkseni) ole väittänyt Saaran olevan täydellinen, enkä ole myöskään sanonut että Miken kommentit olisivat olleet rakentavia, mutta kyllä noitten tähtivalmentajien tulis vähän miettiä sanomisiaan..

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: The Voice of Finland

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Viimeinen kommentti.........
ta1ja kirjoitti:Ihan vakavastiko nyt väität, että Saara on opetellut noita hönön näköisiä naamanvääntelyitä peilin edessä?
KYLLÄ!!!

Ongelma on sitten juuri siinä, että se vetää niitä läpi koko esityksen.
Jolloin esityksestä tulee epäaito, epäuskottava ja naurettava.
ta1ja kirjoitti:Miten niin ei mene jakeluun? Miksi väität että väitän Saaraa täydelliseksi kun jokainen lukutaidolla varustettu ihminen varmasti lukee että en väitä. Ollenkaan.
Puhuinko sinusta? Mainitsinko nimeltä..... sanoin toisille, joten ehkä sinun kannattaa nyt oppia ymmärtämään lukemasi, eikä olettaa, että puhun koko ajan vain ja ainoastaan sinusta :roll:
Vilsku kirjoitti:Niin koska et voi perustella, koska olet väärässä.
OPI LUKEMAAN :roll:

Olen perustellut näkemykseni jo 1000 kertaa. Ei ole minun vikani, jos et ymmärrä lukemaasi :roll:
Ja mielipiteeni ovat vain omiani, ja sen takia ne eivät ole vääriä. Vaan ne ovat oikeita minulle.

Until next season

Hyvästi, part 2 :heh:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Vilsku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1536
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 21:01

Re: The Voice of Finland

Viesti Kirjoittaja Vilsku »

Vilsku kirjoitti:Niin koska et voi perustella, koska olet väärässä.
OPI LUKEMAAN :roll:

Olen perustellut näkemykseni jo 1000 kertaa. Ei ole minun vikani, jos et ymmärrä lukemaasi :roll:
Ja mielipiteeni ovat vain omiani, ja sen takia ne eivät ole vääriä. Vaan ne ovat oikeita minulle.

Until next season

Hyvästi, part 2 :heh:[/quote]

Olet perustellut sitä, miksi Saara on mielestäsi huono tms. Muttet ole perustellut kertaakaan sitä, että MILLÄ TAVALLA TUOMARIEN KOMMENTIT OVAT RAKENTAVIA? Joten voisit itse opetella lukemaan..
Ja jos olet perustellut niin liitä niitä pätkiä minulle - sillä en ole niitä yhtään nähnyt. :roll:

Ja jos väität vakavissasi, että Saara on noita ilmeitä vartavasten opetellut niin huh huh... :roll:

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33355
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: The Voice of Finland

Viesti Kirjoittaja Pete »

Jessen sinkku on tällä hetkellä Suomen iTunesin listan ykkösenä.

Tässä Mikko Herrasen sinkku "Häviäjät":

Riskinä seniorilaumat

Vastaa Viestiin