Tähdet tähdet

Just nu! - keskustelua tv-ohjelmista ja ajankohtaisista asioista
Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13777
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

:uujee:
Mahtava biisilista Kantrijaksolla, paperilla ainakin näyttää siltä että vetävä show tulossa. Jokaisella on sellaiset biisit, joiden voi odottaa sopivan. Country Roads tosin Kristalle on vähän kysmysmerkki, koska levollinen samettiäänisen miehen biisi mielikuvissani, mutta Krista tekee siitä varmaan oman tyttöversionsa.

Ihan mahdotonta arvailla kuka heikoimmilla. Paperilla Arjan Keltaruusu jälleen kuin suoraan omasta ohjelmistostaan, mutta voi olla vahvuus. Roopen Gambler epäilyttää ehkä, mutta jätkä on söpö ja sillä on, kuten viime jakso opetti, pelastavia äänestäjiä. Parasta tietenkin olisi että typerästä pudotussysteemistä luovuttaisiin!

http://www.mtv.fi/viihde/ohjelmat/tahde ... na/4913162
Nämä country-kappaleet kuullaan neljännessä lähetyksessä:

Arja Koriseva: Preerian keltaruusu - Kari Tapio

Roope Salminen: Gambler - Kenny Rogers

Jarkko Ahola: Thank god I’m a country boy - John Denver

Waltteri Torikka: Ring of fire - Johnny Cash

Laura Voutilainen: Sin wagon - Dixie chicks

Anette Olzon: Man! I feel like a woman - Shania Twain

Markku Aro: Puumaa mä metsästän - Stig

Krista Siegfrids: Take me home, country roads - John Denver
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17131
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Huomaa kyllä, että tämä on minulle tosi vieras genre, koska en tunne melkein mitään noista biiseistä. :puna: Country ei koskaan ole oikein innostanut. Kenties näiden tulkintojen myötä innostaa enemmän.
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13777
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

^
Tai ehkä olet vaan nuori koska ei noilta ole voinut välttyä :heh: . Tuo Keltaruusu on ollut koulun laulukirjassa, Cadhin Ring of Fire soinut todella taajaan, miltei Elviksen suurimpien hittien veroinen klassikko, ihan hiljattainkin Cash leffan takia, rock kanavilla. Denverin molemmat samoin megabiisejä, molemmista suomenkieliset versiot, Country Roads ihanaäänisen Tapio Heinosen Vanha Tie ja Jarkon biisi on se legendaarinen Maitopoika-mainos, "aina kun mä maitoo juon muistan sut ja hetket nuo .... Mä kirjeitä en osaa korjoittaa, pistän maitoa tulemaan" :heh:
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17131
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Voihan iällä toki olla osuutta asiaan, mutta enemmän veikkaan country-inhoni vaikuttavan. :mrgreen: Noista tuttuja biisejä ovat Jarkon, Waltterin ja Anetten esittämät.
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Elvis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6401
Liittynyt: 01 Marras 2013, 13:06

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja Elvis »

Kivoja biisivalintoja! :uujee:
Eniten odotan Waltterin ja Kristan versioita.
"It Has Always Been Now Or Never.
The Decision Has Got To Be Made"

Melovin - Under The Ladder

Avatar
Ihme_Mies
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2667
Liittynyt: 29 Helmi 2008, 14:31
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja Ihme_Mies »

ta1ja kirjoitti:^
Jarkon biisi on se legendaarinen Maitopoika-mainos, "aina kun mä maitoo juon muistan sut ja hetket nuo .... Mä kirjeitä en osaa korjoittaa, pistän maitoa tulemaan" :heh:
Wau, tätä en tiennytkään! :)

'Country roads' oli minun kouluaikanani laulukirjassa ja se oli sikäli aika pöhkö valinta tekijöiltä, että se menee -ainakin osittain- niin matalalta, että ei sovi heleä-äänisille lapsukaisille ollenkaan. Ihmettelen sikäli, että miten se istuu Kristallekaan! :raaps:
En ole country-fani minäkään, mutta kattaus kuulostaa aika kivalta ja kiintoisalta. Shanialta olisi voinut olla jotain tyylikkäämpää kuin noita renkutuksia.

Lisäys: Pikkupoikana tykkäsin hurjasti tuosta Kenny Rogersin 'Gamblerista', joka oli myös tunnari samannimiseen tv-sarjaan.
"With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion."
Steven Weinberg

Avatar
Subculture
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3678
Liittynyt: 30 Huhti 2004, 12:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja Subculture »

Sämpy kirjoitti:Kappalevalinnoista on kyllä pakko sen verran avautua, että jos teemana on "Made in Finland" niin olisiko ollut liikaa vaadittu että kaikki kappaleet olisi ihan oikeesti ollut kotimaisia? Nythän joukkoon oi huolittu yksi käännöskappale, ja vielä esiintyjälle jonka jo etukäteen osasi arvata klaaraavan sen hyvin...
:eeek: Mikä oli käännöskappale :mitvit:

Jos tarkoitit Myrskyluodon Maijaa niin Lasse Mårtenson (FIN 64) on ihan suomalainen säveltäjä ja tuo instrumentaali on tekstitetty alun perin ruotsiksi (joka nyt sattuu olevan vielä Suomen toinen virallinen kieli), joten suomenkielinen versio olisi ollut käännösbiisi ja typerä enkku otsikko "Made in Finland" ei olisi vaatinut sitäkään.
ta1ja kirjoitti:^
Jarkon biisi on se legendaarinen Maitopoika-mainos, "aina kun mä maitoo juon muistan sut ja hetket nuo .... Mä kirjeitä en osaa korjoittaa, pistän maitoa tulemaan" :heh:
Itseasiassa John Denveriltä pyydettiin lupaa biisin käyttöön mainoksessa, mutta kielteinen päätös tuli, joten Kim "Viulu-ukko" Kuusi teki "Heroes":it ja sävelsi kantriklassikon uudelleen ja läpi meni, niin kuin Heroeskin. :heh:

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13777
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

^ :eeek: :uujee: oho olen aina kuullut ne ihan samana, pitääpä tarkistaa :heh: .

:lohduton: Mutta Jarkko perui eilisen keikkansa flunssan ja äänimenetyksen takia. Apua - haluan että tokenee jotenkin päästäkseen jatkoon ainakin ensi oopperajaksoon.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Sämpy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1577
Liittynyt: 25 Touko 2004, 21:56
Paikkakunta: Sippola

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Subculture kirjoitti:
Sämpy kirjoitti:Kappalevalinnoista on kyllä pakko sen verran avautua, että jos teemana on "Made in Finland" niin olisiko ollut liikaa vaadittu että kaikki kappaleet olisi ihan oikeesti ollut kotimaisia? Nythän joukkoon oi huolittu yksi käännöskappale, ja vielä esiintyjälle jonka jo etukäteen osasi arvata klaaraavan sen hyvin...
:eeek: Mikä oli käännöskappale :mitvit:

Jos tarkoitit Myrskyluodon Maijaa niin Lasse Mårtenson (FIN 64) on ihan suomalainen säveltäjä ja tuo instrumentaali on tekstitetty alun perin ruotsiksi (joka nyt sattuu olevan vielä Suomen toinen virallinen kieli), joten suomenkielinen versio olisi ollut käännösbiisi ja typerä enkku otsikko "Made in Finland" ei olisi vaatinut sitäkään.
Juuei Maijasta ole kyse, vaikka siinähin hieman käänöstekstiä oli mukana. Viittasin tuolla ruotsalaiseen kappaleeseen Vagabonden och svanen, jona Helismaa Kulkuriksi ja joutseneksi sitten käänsi...
Vielä eilen moni piti tätä päivää tulevaisuutena, mutta huomenna se on jo historiaa

Avatar
Elvis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6401
Liittynyt: 01 Marras 2013, 13:06

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja Elvis »

Country-jakso - Oikea putosi :tapu:

1.Krista
2.Waltteri
3.Roope
4.Laura
5.Anette
6.Arja
7.Jarkko
8.Markku
"It Has Always Been Now Or Never.
The Decision Has Got To Be Made"

Melovin - Under The Ladder

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8223
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Äh, Anetten olisi ollut aika pudota...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13777
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

1. Krista - ihana tyttömäinen versio. Hienoa että paransi viimeviikkoisesta ylitulkinnasta.
2. Jarkko - oli raskaampi versio, mutta kai sen pitää olla sallittua siinä missä vaikkapa Kristan popsoundikin, ja raskaana kantrina mahtava ja siis äänetönnä ollut flunssassa vielä - toisaalta olisi osannut tehdä nätin kantriversionkin varmaan.
2. Roope :uujee: en olisi uskonut että saa tuosta noin irti ja laulaa nätisti. Etenkin alku hienoa, lopussa ääni ei pysynyt tulkinnan perässä ihan.

4. Laura - pätevää ja mahtavaa revittelyä, mutta ehkä odotin liikaa, paperilla kun vaikutti aivan tykiltä yhdistelmältä, odotin illan parasta kokonaisuutta.
5. Waltteri - harmi, tykkään Waltterista, muodollisesti pätevää laulua, mutta petyin, ei päässyt Cashin intohimoisiin ja riipiviin syvyyksiin ja sfääreihin. Stailaus ja koreografia tosi kökköjä biisiin ja osaltaan vesittivät.
6. Anette - ihan kiva.

7. Arja - hankalan kuuloinen ja silti vain iskelmää. Yritystä siis oli, mutta ei tuloksia.
8. Markku - murhattiin annetuilla biiseillä joissa ei päässty yhtään näyttämään, toisaalta ei kauhesti yrittänytkään.

Jarkolle voisi vaihteeksi antaa biisin jossa pääsee laulelemaan nätisti ja herkästi. Siis oopperajakson jälkeen.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

Krista oli aivan ylivoimainen tässä jaksossa ja yllättävää kyllä taitaa olla voittajasuosikkini. Jarkko Aholalla on varmaan omat kannustusjoukkonsa voittoa tavoitellessa mutta mulle ainakin on jo tullut selväksi että jätkä ei osaa laulaa kuin hevisti, ei muuntautumiskykyä äänessä ja tässä jaksossa kuulosti aivan kamalalta.

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10828
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Country :ihana: Hyviä vetoja. Arja, Krista ja Laura vetivät tänään todella hyvin :joojoo: Arja on suosikkini, mutta tänään Arjan veto ei ollut se paras.

Illan vedot:

1. Krista
2. Arja
3. Laura
4. Anette
5. Jarkko
6. Markku
7. Waltteri
8. Roope
Viimeksi muokannut WildDance, 23 Maalis 2015, 12:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13777
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

aj1964 kirjoitti:Krista oli aivan ylivoimainen tässä jaksossa ja yllättävää kyllä taitaa olla voittajasuosikkini. Jarkko Aholalla on varmaan omat kannustusjoukkonsa voittoa tavoitellessa mutta mulle ainakin on jo tullut selväksi että jätkä ei osaa laulaa kuin hevisti, ei muuntautumiskykyä äänessä ja tässä jaksossa kuulosti aivan kamalalta.
Nyt haluan vain sanoa, että yhtä hyvin voisi sanoa, että esimerkiksi viime kaudelta Diandra osasi laulaa vain tasan yhdellä soundilla. Minusta kun molemmilla on varsin samankaltainen vahva tekniikka ja perussoundi, joka ei ole sitä peruspoplaulua. Tai tänä vuonna Krista kuulostaa sitten aina myös poplaulaja Kristalta. Jarkko ei varsinaisesti ole myöskään käyttänyt hevitekniikkaansa vielä kunnolla kisassa, eikä esimerkiksi Tandem tai Tom Jonesin biisi ollut mitään heviä nähnytkään - If I Only Knewn alkurevityksessä Jarkko käytti vähemmän vibraakin kuin Jones itse. Tässä jaksossa Jarkko oli sairas, perunut perjantainan äänenmenetyksen vuoksi keikkansa ja ääni kadonnut vielä harjoituksissa. Ei ihme että lauloi itselleen varmimmalla tavalla.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

^ no vaikka sairas niin silti puolivaloillakin vedettäessä tuo hevisoundi kuulosti aika hirveältä country biisissä näin amatöörin korvassa. Didi on jo osoittanut muuntautumiskykynsä esim ooppera vs hevi(hard rock:)

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13777
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

aj1964 kirjoitti:^ no vaikka sairas niin silti puolivaloillakin vedettäessä tuo hevisoundi kuulosti aika hirveältä country biisissä näin amatöörin korvassa. Didi on jo osoittanut muuntautumiskykynsä esim ooppera vs hevi(hard rock:)
Ne ei ole niin kaukana toisistaan, ooppera ja hevi :) ja Didi ja Jarkko laulavat sitä hardrockiakin aika samoin keinoin, mielestäni :) , molemmissa vaaditaan vankkaa tekniikkaa, vaikka hevissä sitä särjetään, mutta teknisesti. No, ensi jaksossa katsotaan Jarkon osalta se ooppera, etukäteen voi kuunnella Jarkon Nessun Dormaa ja kevyempänä Boccellin Con te partiroa, jossa Jarkko minusta laulaa alun niin pehmästi, että parhaimmat italialaiset 1950-60-lukujen heruttajat tulevat mieleen. Osaa jos haluaa siis, saattoihan tämän illan hevimpi versio olla bändin tahto, noillehan annetaan biisi ja sovitus, eivät itse valitse. Varmaan olisi ainakin sävellajin itse valinnut toisin, koska ei ollut paras.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Ihme_Mies
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2667
Liittynyt: 29 Helmi 2008, 14:31
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja Ihme_Mies »

Komppaan ehdottomasti aj1964:ää. Jarkko ei edes yritä muuntautua mitenkään, vaan samat laulu-maneerit joka kerta. Ja tuomarit kehuu. :roll:
Markku joutikin kotiin.
Krista loisti taas! :kiitos: Olen tiennyt jo pitkään, että hänellä on vakuuttavat laulunlahjat, mutta se että "hempukkamaisen" ja pinnallisen imagon alta löytyy noin paljon lahjakkuutta ja muuntautumiskykyä on ollut kyllä tämän sarjan iloisin yllätys! :peukku: Menee kyllä vähän hukkaan niissä renkutuksissaan tuo neitokainen... :/
"With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion."
Steven Weinberg

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14531
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Minäkin olen täysin samaa mieltä Jarkosta kuin aj1964. Krista on ehdottomasti oma suosikkini myös. :joojoo: Roope Salminenkin on yllättänyt positiivisesti, Arja on kahden ensimmäisen jakson jälkeen kääntynyt vähän laskuun.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13777
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

:miettii: ehkä sitten en ole niin syvällä pop-poterossa, että pitäiin poplaulua "tavallisena" lauluna ja kaikkea muuta siitä erittelemättä poikkevana. Sitä todellista Jarkon hevivibraa ei kuitenkaan olla vielä edes kuultu, tämä oli southern rockia. Jokainen kuitenkin laulaa aina omalla soundillaan - näillä "hevi"-kritereillä esimerkiksi kaikki euroviisujen "huutavat acat" olisivat hevivibraatikkoja. Kristan soundi on Kristan, kaikki laulamansa kuulostanut Kristalta. Sillanpää Sillanpäältä, Diandra Diandralta viime vuonna. Tuomarikehut tulevat ansioista.

Jarkolle toki voisi antaa myös muita kuin toisiaan muistuttavia nopeita rytistelyjä - biisivalintojahan eivät tee itse.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

oli miten oli, minusta Jarkko oli ekassa jaksossa hyvä mutta sen jälkeen kaverin soundi on lähinnä alkanut ärsyttämään :draamaa:

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Minä taas komppaan ta1jaa Jarkon suhteen; muutenkin yksi mielenkiintoisimpia artisteja tässä ohjelmassa.
Arja taas on vähiten muuntautumiskykyinen, kuulostaa aina vain siltä itseltään, aika tylsää.

Karistoteles
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 426
Liittynyt: 25 Heinä 2012, 16:28
Paikkakunta: Lahti

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja Karistoteles »

Roopelta kyllä hyvä parannus edellisviikkoiseen Irwiniin nähden. Mutta mitä on tapahtunut Arjalle? Kaksi ensimmäistä jaksoa hienoa heittäytymistä, mutta kahdessa viimeisimmässä jaksossa esiintynyt vähän liiankin varman päälle. Anetten esityksessä meinasi taustatanssijat viedä huomion. :puna:

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7523
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

No, menipä ainoa syy katsoa tätäkin ohjelmaa kun Markku putosi :heh: Jäljellä olevista soisin voiton Waltterille
Žvižej fucked up the solo

Avatar
Ihme_Mies
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2667
Liittynyt: 29 Helmi 2008, 14:31
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja Ihme_Mies »

rosetta kirjoitti: Minä taas komppaan ta1jaa Jarkon suhteen; muutenkin yksi mielenkiintoisimpia artisteja tässä ohjelmassa.
Jahas, siis yhtä objektiivinen Jarkon suhteen kuin Ta1jakin!?? :heh:
Kovasti mielenkiintoisena minäkin häntä aluksi pidin, mutta sitä samaa on joka kerta vaan ollut tarjolla. :eiei: Hän on kuitenkin ainoa näistä, jonka keikalla olen ollut. Halusin kovasti aikoinaan nähdä ja kuulla Nightwishin keikan Aneten ollessa laulajana, mutta kun on hämäläinen niin on hämäläinen... :puna:
rosetta kirjoitti: Arja taas on vähiten muuntautumiskykyinen, kuulostaa aina vain siltä itseltään, aika tylsää.
Pakko olla tästäkin eri mieltä. Mielestäni Arjasta löytyi kohtuullisesti punkkaria 'Rebel yelissä' vaikka em. kappale ei edes oikeasti mitään punkkia olekaan.
"With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion."
Steven Weinberg

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13777
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Ihme_Mies kirjoitti:Jahas, siis yhtä objektiivinen Jarkon suhteen kuin Ta1jakin!?? Kovasti mielenkiintoisena minäkin häntä aluksi pidin, mutta sitä samaa on joka kerta vaan ollut tarjolla.
:draamaa: Mitääöh?!? Sehän on täysin kiistaton objektiivinen fakta että Jarkko on laulujumala <3 :joojoo: :heh:

-Ne eivät itse saa valita biisejään, sovitukset tekee bändi ja toisille jostain kumman syystä napsahtaa vaihtelevia biisejä joissa pääsee esittelemään eri vahvuuksia ja herkistelemään ja hurmaamaan. Toisille taas tulee samankaltaisia täyte/viihdytysbiisejä, tiedä sitten mitä sopimuksia, sovittuja promoja tms mistä johtuu. Aika eri tavoin Jarkko kuitenkin on minusta Tom Jonesin, Tandemin ja tämän laulanut, kai nyt esim. satumaa ja ring of fire aika lailla enemmän erilaisia noin biiseinäkin ovat. Jos keikalla kerran olet käynyt tiedät varmaan, että siellä tulee varsin erilaista ja ihan laidasta laitaan, Sinatra-klassikoista Queeniin, Elviksestä siihen heviin.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Subculture
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3678
Liittynyt: 30 Huhti 2004, 12:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja Subculture »

Sämpy kirjoitti: Viittasin tuolla ruotsalaiseen kappaleeseen Vagabonden och svanen, jona Helismaa Kulkuriksi ja joutseneksi sitten käänsi...
Oho, enpä tiennyt tuota. Olin aina pitänyt tuota niin suomalaiskansallisena teoksena.

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Ihme_Mies kirjoitti:
rosetta kirjoitti: Minä taas komppaan ta1jaa Jarkon suhteen; muutenkin yksi mielenkiintoisimpia artisteja tässä ohjelmassa.
Jahas, siis yhtä objektiivinen Jarkon suhteen kuin Ta1jakin!?? :heh:
Myönnän, että iskelmänvastaisuuteni ja rock-myönteisyyteni saattaa hiukan tähän vaikuttaa :heh: Mutta tuskin ratkaisevasti.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13777
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Oopperajakso tänään. Kauniita biisejä ilta täynnä. Mutta - :vollotus: Jarkko Ahola kaksi viikkoa kurkunpäätulehduksessa, laulukiellossa eikä ole voinut harjoitella. Saattaa olla se joka putoaa. Vahvoilla Waltteri tietenkin, biisikin mageesti hevi :heh: ja klassista laulua opiskellut Arja (kuulostaa harkkavideolla hienolta :peukku: ) Krista ja Roope ovat jatkossa lauloivat miten vaan. Anettella on Händelin yksi kauneimmista kappaleista. Lauralla lehtinäkyvyyttä ja suorittanee tämänkin rastin pätevästi :peukku: .
Nämä oopperat-kappaleet lähetyksessä kuullaan:
Laura Voutilainen: Le nozze di Figaro: Voi Che Sapete - Mozart

Arja Koriseva: Ombra mai fu - Serse

Anette Olzon: Lascia ch’io pianga - Rinaldo

Krista Siegfrids: Cosi fan tutte: Una donna a quindici anni - Mozart

Jarkko Ahola: Turandot: Nessun Dorma - Puccini

Roope Salminen: Zauberflöte: Ein Mädchen oder Weibchen - Mozart

Waltteri Torikka: Tre Sbirri - Tosca
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
maire
Siemailija
Siemailija
Viestit: 187
Liittynyt: 04 Joulu 2014, 19:46
Paikkakunta: Tammisaari

Re: Tähdet tähdet

Viesti Kirjoittaja maire »

Tuo Roope Salminen oli ennen UMK:ta mulle ihan tuntematon "suuruus", mutta tässä kisassa on kyllä yllättänyt...mielenkiintoista kuulla miten häneltä sujuu ooppera.

Arja Koriseva on tähän mennessä ollut ylivoimaisesti viihdyttävin :rofl:

Vastaa Viestiin