Ella ja Aleksi

Muiden musiikkikilpailujen ja Musiikin arkisto.
Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Ella ja Aleksi

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Kun Asukkainen tuolla Vuoden levy -ketjussa mainitsi Ellan ja Aleksin, niin tulipa vaan mieleeni: moniko on kuullut, ja tykästyittekö? Kyseessähän on siis Teleksin ja Egotripin jälkikasvun loruttelema levy, siis isit ovat työstäneet hauskat taustat biiseihin, sanat kertovat arkisesta luonnosta ja yhteiskuntavastuustakin helposti lähestyttävällä tavalla. Tällaisista aineksista saisi helposti kornin ja hirveän, rahat-pois -mielessä tuotetun paketin, kun pistetään pienet lapset sopertamaan jotain muka hellyttävästi, mutta ainakin kuulemieni biisien perusteella olen itse kovin tykästynyt! Positiivinen ylläri! On ajatuksella ja ajan kanssa tehty. Hauskaa uutta lastenmusiikkia ja teksteissä tuntuu olevan asiaa. Vaikkakin itsellä soi päässä vain mc Koppa-koppa-kuoriainen... 8)

Radioissa on soitettu tuota jonkin verran, mm. Radio Helsingistä olen kuullut sellaisen kuin Tarkastaja Koiranen. Loistavaa :D

Ymmärrän, etteivät kaikki jaksa yhtään innostua, mutta kyllä tuo minun mielestäni pesee Smurffi-levyt jne.
Kotisivut:
http://www.lennilokinpoikanen.fi
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
ashanti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3393
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 11:42
Paikkakunta: St.Moritz

Ella ja Aleksi

Viesti Kirjoittaja ashanti »

Kiitos levyn taustoista, on pitänytkin tuota selvittää.

Osaan kohta koko levyn ulkoa. Ostin lauantaina heräteostona kun Noposelle olin hakemassa joululevyä pukinkonttiin. Laitoin heti autossa soimaan. Olin tuohtunut jouluruuhkasta kaupungilla mutta levyn eka biisi Pienet askeleet sai jo hymyn ja liikutuksen liikkeelle. Tarkastaja Koiranen on huippu. Hahmoina seikkailevat myös mm. Siili Angelkoski ja toki Lenni Lokinpoikanen. Suosikkikappaleekseni on muodostunut tuutulaulutyyppinen Aarre sekä iloinen Voikukka: mikä on väri tukan, voikukan, joo mä tiedän sen, se on keltainen (nauruuntyrskähtämisäänellä laulettuna)! Jotenkin söpöä ja toisaalta levy ottaa myös kantaa luonnon saastumiseen ja eläinten oikeuksiin. Hyvin tehty. MC Koppakuoriainen on itse asiassa yksi heikommista lenkeistä tällä levyllä.

Sanottakoon vielä, että vihaan Smurffeja ja en mikään lastenmusiikkifriikki ole.
U kosu stavi ruzmarin
I jedan cvijet kraj šadrvana
Lejla, zar bi mogla ti drugog voljeti?
Golube, moj golube
Nosi joj suze mjesto pjesme

Avatar
TOMItu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3104
Liittynyt: 11 Marras 2003, 17:08

Ella ja Aleksi

Viesti Kirjoittaja TOMItu »

Viikko sitten erään merkittävän kaupungin yössä oltiin porukalla liikkeellä ja tää hiton mc Koppa-koppa-kuoriainen kopppa, koppa, koppa, koppa, koppa, koppa, koppa.... kuariainen tuli ainakin 5 kertaa sen ehtoon aikana siel jytäpaikassa. Tän kokemuksen jälkeen totesimme yhteen ääneen, että rahastusta koko levy.

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Ella ja Aleksi

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

TOMItu kirjoitti:Viikko sitten erään merkittävän kaupungin yössä oltiin porukalla liikkeellä
:mrgreen:

Vai että on jytäsoittolistoille otettu! No mutta se koppis onkin noista kyllä "yksinkertaisin" kipale, on noissa biiseissä ihan valistustakin :)
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
Colby
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4126
Liittynyt: 18 Marras 2003, 00:56
Paikkakunta: Helsinki

Ella ja Aleksi

Viesti Kirjoittaja Colby »

TOMItu kirjoitti:Viikko sitten erään merkittävän kaupungin yössä oltiin porukalla liikkeellä ja tää hiton mc Koppa-koppa-kuoriainen kopppa, koppa, koppa, koppa, koppa, koppa, koppa.... kuariainen tuli ainakin 5 kertaa sen ehtoon aikana siel jytäpaikassa. Tän kokemuksen jälkeen totesimme yhteen ääneen, että rahastusta koko levy.
Epäreilua! Pikkujouluja kun vietimme luokan kanssa, niin ei auttanut vaikka koko luokka kävi toivomassa koppista - ei ne soittanut, ei muka sovi imagoon :cry: Loistava biisi kyllä, ja levy myöskin! Täytyy mainita vielä Ripu Rapu -kappale, kun sitä ei vissiin vielä oltu mainittu. Sekin on mainio, ja RAY:n pokerin tuplausmusiikkia on sämplätty :)
"Ihan **tun ruma ihminen!
Kaikin puolin.
Varsinkin ulkonäöltä!"

-Saana Uimonen

Avatar
Nata
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2682
Liittynyt: 24 Huhti 2004, 17:04

Ämcee Koppa-, Koppakuoriainen...

Viesti Kirjoittaja Nata »

Meidän vauvat tykkäävät tästä biisistä, ainakaan eivät ole huutaneet sittereissään sen aikana kuten monen muun ;)
Svet je naš
i nova deca s nama stvaraju bolji svet.

Avatar
ZetZet
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7878
Liittynyt: 02 Huhti 2004, 14:06

Ella ja Aleksi

Viesti Kirjoittaja ZetZet »

Ella ja Aleksi ovat siis aivan mahdottoman ihania!!!! Tarkastaja Koirasen olin kuullut jo moneen otteeseen, mutta äsken sain kuullakseni koko albumin ja rakastuin siihen ihan kybällä.... arvatkaa vain, mitä lukuisat kummilapseni saavat joululahjaksi???? (jaa minäkö jätän lahjojen oston viime tippaan???)

Lotossa saa toiset ja toiset taas ei, heissan heissan heissulivei!


Avatar
Nysa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1559
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 13:23
Paikkakunta: Pielavesi

Ella ja Aleksi

Viesti Kirjoittaja Nysa »

Mc koppakuoriainen rules! Koulussa lukion pojat on ihan hulluna siihen biisiin :D
Hyvän olon salaisuus on löytää oma Tikrujen herkkunsa. Silloin pysyy terveenä ja vahvana. Ja kun jaksat pomppia, voit näyttää isommalta!

Avatar
Clara
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3116
Liittynyt: 29 Elo 2004, 19:59

Ella ja Aleksi

Viesti Kirjoittaja Clara »

Koppis on kiva :!: :!: :!: :!:

Minut saa myös Lord Est-yhtyeen kipale Heristä nyrkkii hymyilemään :D :D .

Stello
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 484
Liittynyt: 07 Maalis 2004, 20:14
Paikkakunta: Bray, Co.Wicklow, Ireland
Viesti:

Ella ja Aleksi

Viesti Kirjoittaja Stello »

Ma olin lukenut asiasta jonkun lyhyen uutisen jollain suomisaitilla, ja sitten nahtiin sen levyn telkkamainos. Mainoksen perusteella se kuulosti tosi kivalta, ja voisin vaikka haluta sen, muttei tosiaan ole varaa. Taalla maksaa kaikki niin sikana, ettei me olla ostettu yhtaan mitaan. Vietettiin yksi ilta ulkona, ja sen jalkeen olikin n. 30 euroa jaljella, joilla pitaa paasta viela kotona Dublinista Bray'hin :shock:

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Ella ja Aleksi

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Onko tosiaan Irlannissa kaikki nykyisin niin paljon Suomea halvempaa? Välillä (noh, muutama vuosi sitten) oltiin mielestäni melkeinpä samalla hintatasolla. Tylsä homma tietysti teidän kannaltanne, mutta matkailumielessä alkoi Irlanti taas kiinnostaa :mrgreen:
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
male
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5449
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Ella ja Aleksi

Viesti Kirjoittaja male »

Sori vaan kaikki fanit, mutta minä olen kurkkuani myöten täynnä MC Koppakuoriaiseen. Kouluni kaikki 14-15 -vuotiaat soittavat kännykästään biisiä tauotta että ravostuttaa. Lenni Lokinpoikanen oli muuten Levyraadissakin...
"Well, if you must know, I have written fourteen books and as I am the only one who has read them I can tell you that they have all been very well received."

Avatar
eepu4
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5018
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 16:26
Paikkakunta: Oulu

Ella ja Aleksi

Viesti Kirjoittaja eepu4 »

Meillä ollaan hulluna näihin :D
Aikansa tietty!
jos todella rakastat rakkautta sanot
rakastavasi rakkaudella
niin silloin rakkaus rakastaa
niin silloin rakkaus rakastaa rakastaa sinuakin

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Ella ja Aleksi

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Tehokasta tuotteistusta, Verkkopaidassa näköjään Mc Koppis ja Lenni -t-paitoja...

http://www.verkkopaita.com/mod.php?mod= ... &kat_id=48
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
Soppis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8813
Liittynyt: 18 Touko 2004, 23:03
Paikkakunta: Tampere

Ella ja Aleksi

Viesti Kirjoittaja Soppis »

Apuuva! Nyt voisi alkaa tämä ihme Koppa-, Koppakuoriainen... riittämään. Varsinkin kun se tulee silloin, kun luulee olevansa siltä turvassa! Eli baari/pub :roll:

You and me, can't you see, we're playing with fire?
Tell me now, do you feel this burning desire?

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Ella ja Aleksi

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Mä sain tarpeekseni jo ekalla kuuntelukerralla... Tällaiset pitäisi kieltää jollakin lailla tai asetuksella...
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Stello
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 484
Liittynyt: 07 Maalis 2004, 20:14
Paikkakunta: Bray, Co.Wicklow, Ireland
Viesti:

OT-vastaus

Viesti Kirjoittaja Stello »

Marjukka kirjoitti:Onko tosiaan Irlannissa kaikki nykyisin niin paljon Suomea halvempaa? Välillä (noh, muutama vuosi sitten) oltiin mielestäni melkeinpä samalla hintatasolla. Tylsä homma tietysti teidän kannaltanne, mutta matkailumielessä alkoi Irlanti taas kiinnostaa :mrgreen:
No en osaa sanoa yleisesti, mutta ainakin kierreltiin esim. Stockalla ja ihmeteltiin miten suomalaisilla on varaa edes ostaa vaatteita, kun kaikki oli aivan mielettömän kallista. (Vrt. Daniel osti kivan beigen talvitakin Suomea varten ennen matkaa, se maksoi alle €30 - ei tullut vastaan minkäänlaisia talvitakkeja Stockalla alle €100) ... Muotinukkeharrastajana halusin tietty leluosastolle, jossa havaitsin kaikkien muotinukkien maksavan ainakin kaksi tai kolme kertaa niin paljon kuin paikallisessa lelukaupassamme :shock:

Ei siis tosiaan ollut varaa edes lähettää Suomesta kortteja kenellekään!

Avatar
Chris
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1030
Liittynyt: 24 Maalis 2004, 00:09
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Ella ja Aleksi

Viesti Kirjoittaja Chris »

tonywerner kirjoitti:Mä sain tarpeekseni jo ekalla kuuntelukerralla... Tällaiset pitäisi kieltää jollakin lailla tai asetuksella...
Ou jee...samat sanat...! Mä olen kurkkuani myöten täynnä kyseistä rahastuslevyä...! #-o

Matt Oulusta
Naukkailija
Naukkailija
Viestit: 51
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 02:15
Paikkakunta: Poistettu käyttäjätunnus

MC Koppa, koppa...

Viesti Kirjoittaja Matt Oulusta »

Mieluiten sitten siiderikoppa! :evil:
Kerta kuuleminen MC koppaa riitti! :twisted:

dj:

No on se tietenkin hyvä että perheellä on välistä pientä välimatkaa (oulu-savo-Hki), kun aivan kaikesta musasta ei olla yksimielisiä!

Mutta viisut uppoo molempiin!!! cheerleader04:

Avatar
ZetZet
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7878
Liittynyt: 02 Huhti 2004, 14:06

Ella ja Aleksi

Viesti Kirjoittaja ZetZet »

Ellan ja Aleksin levy on eilen minun toimestani viety kummipojalleni. Kaksivuotiaaseen pikkukaveriin MC Koppakuoriainen upposi täydestä, isänsä taas kommentoi, että tuota levyä sitten soitetaan vain kun hän on töissä... :wink:

Lotossa saa toiset ja toiset taas ei, heissan heissan heissulivei!


Matt Oulusta
Naukkailija
Naukkailija
Viestit: 51
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 02:15
Paikkakunta: Poistettu käyttäjätunnus

helpotuksen huokaus!

Viesti Kirjoittaja Matt Oulusta »

ja syvä sellainen! :P

nyt vaan ongelmaksi nousee kumminaperovierailut! pitänee varottaa vanhempia piilottamaan levy!
:kodomagnam:

Avatar
ZetZet
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7878
Liittynyt: 02 Huhti 2004, 14:06

Ella ja Aleksi

Viesti Kirjoittaja ZetZet »

Fröbelin palikat pesee kuitenkin armottoman kummilapsijuryn silmissä Ellan ja Aleksin. Joten eläpä huolehdi.

(asiaa tuntemattomille/hoksaamattomille tiedoksi puhumma molemmat siis samasta kummilapsesta)

Lotossa saa toiset ja toiset taas ei, heissan heissan heissulivei!


Avatar
eepu4
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5018
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 16:26
Paikkakunta: Oulu

Ella ja Aleksi

Viesti Kirjoittaja eepu4 »

Lenni lokinpoikanen on 2v. tyttäreni, suosikki laulu,osaa sen lähes täydellisesti! :P
Lauleskelu hänellä kuuluu päivittäiseen toimintaan,isäänsä on tullut,
ja myös minulta on tuo takamuksen keikutus :oops: :lol:

Veikeesti sujuu tytöltä myös osittainen "valkeaa unelmaa".
jos todella rakastat rakkautta sanot
rakastavasi rakkaudella
niin silloin rakkaus rakastaa
niin silloin rakkaus rakastaa rakastaa sinuakin

Avatar
Lilli
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 855
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 20:08
Paikkakunta: Kuopio

Ella ja Aleksi

Viesti Kirjoittaja Lilli »

Meillä kans on tuo Ellan ja Aleksin levy kovassa huudossa, joskin Smurffit heti perässä hyvänä kakkosena ja tietenkin Antti Tuiskua ei meidän Elsin mielestä voita mikään.

Ja tarkastaja lerppu koiranen on aivan ehdoton ykkönen tuolla E & A levyllä!! :lol:
Sellainen henkilö, joka syö pannukakkua ja hilloa, ei voi olla kauhean vaarallinen.
- Muumit -

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16720
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Ella ja Aleksi

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Olin aikeissa kirjoittaa tämän sapetuskeskusteluun, mutta tämäpä onkin vielä osuvampi paikka. (no, tästä voinee jo päätellä mielipiteeni...) Nimittäin muuan ihastuttava tanssinopettajani päätti tällä viikolla soittaa kyseisiä "artisteja" venyttelymusiikkina. Monenlaisia kauhistuksia olen elämässäni joutunut tanssitunneilla kuulemaan, mutta tämä oli kyllä aika lähellä huippua. speechless-smiley-023: Kappaleet eivät ilmeisestikään olleet noita mainittuja tunnetuimpia vaan kertoivat jostain lehdosta metsässä ja yöstä. Vaikkei minulla ollut etukäteen mitään ennakkoluuloja enkä edes lainkaan heti tiennyt, mistä oli kysymys, mutta kyseinen lasten määintä oli suoranaisesti ahdistavaa. Mieluummin olisin vaikka kuunnellut Beyoncé-hirvitystä, mikä on jo aika paljon sanottu... Toivottavasti katoavat mahdollisimman pian listoilta röhkimästä. :borgsmile:

Että silleen.

Avatar
ashanti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3393
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 11:42
Paikkakunta: St.Moritz

Ella ja Aleksi

Viesti Kirjoittaja ashanti »

E & A jakaa mielipiteet, sanoisinko jopa yhtä rajusti kuin eräs KK Jkl-ketjussa... :lol: Edelleen kuuntelemme lähes päivittäin Lenniä ja muita. Ei ärsytä vielä.
U kosu stavi ruzmarin
I jedan cvijet kraj šadrvana
Lejla, zar bi mogla ti drugog voljeti?
Golube, moj golube
Nosi joj suze mjesto pjesme

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Ella ja Aleksi

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Kuva

Tuolla on muuten erään Koppikseen kyllästyneen vastaisku aiheeseen:
Panu Paskakärpänen.

http://www.mikseri.net/artistit/?id=26306
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
barbarossa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Ella ja Aleksi

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

Ehkä Ella&Aleksi -fanius riippuu kanssa siitä, miten hyvin jaksaa kuunnella ylipäätään lasten ääntelyä. :? Te olette kaikki (Ufopolia lukuunottamatta) potentilaalisia lastentarhatyöntekijöitä! :P (Ja osa on ehkä oikeastikin, mistäs minä tiedän! :wink:)
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Ella ja Aleksi

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

No omasta puolestani täytyy myöntää, että aikansa kutakin, olen jo aika kyllästynyt. Paitsi Lerppu Koiranen on kiva.
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
ashanti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3393
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 11:42
Paikkakunta: St.Moritz

Ella ja Aleksi

Viesti Kirjoittaja ashanti »

Mistä ihmeestä Marjukka näitä linkkejään kaivaa....? Voi Pantse Pantse, rankkaa tilitystä. :lol:
U kosu stavi ruzmarin
I jedan cvijet kraj šadrvana
Lejla, zar bi mogla ti drugog voljeti?
Golube, moj golube
Nosi joj suze mjesto pjesme

Lukittu