ESC 2018: esiintymisjärjestys
ESC 2018: esiintymisjärjestys
Esiintymisjärjestyskeskustelu jaettu järjestelyistä omaksi aiheeksi ja lisätty äänestys /bm
Re: ESC 2018: esiintymisjärjestys
^ Eli siis Christer Björkman on, tuon jutunkin mukaan ilmeisesti tekee sen (taas kerran) korkeimman omakätisesti ja yksin
Todo en la vida es como una canción
Que cantan cuando naces y también en el adios
(Massiel: La la la)
Que cantan cuando naces y también en el adios
(Massiel: La la la)
-
- Tanssimassa
- Viestit: 550
- Liittynyt: 04 Helmi 2016, 20:17
- Paikkakunta: Espoo
Re: ESC 2018: esiintymisjärjestys
Ei tollaista saisi vain yksi ihminen päättää varsinkin kun tiedetään että sillä esiintymisjärjestyksellä saattaa olla vaikutuksia tuloksiin .
Re: ESC 2018: esiintymisjärjestys
Jätän tämän vain tähän.
Re: ESC 2018: esiintymisjärjestys
Esiintymisjärjestyksen suunnittelu on kilpailutuottajan vastuulla, joka jo kolmatta vuotta peräkkäin sattuu olemaan Christer Björkman. Totta kai tämän jälkeen ymmärtääkseni järjestys tulee hyväksyttää niin vuoden viisujen päätuottajalla/-tuottajilla, kuten myös järjestelyjä valvovalla EBUn reference groupilla. Tietystihän päätuottaja, eli siis tänä vuonna João Nuno Nogueira on osa tätä reference groupia.
Vaihtuvat sloganit takaisin!
Re: ESC 2018: esiintymisjärjestys
^ Totta muuten! Eikös viime vuonna Ukrainassa älähdettykin jostain ja järjestyksiä piti vielä muokata... vai oliko se peräti Tukholmassa?
R.I.P. Eurovision
Re: ESC 2018: esiintymisjärjestys
^ Veikkaisin Tukholmaa, koska silloin saatiin odottaa varmaan yli kuukausi järjestyksen valmistumista.
Vaihtuvat sloganit takaisin!
Re: ESC 2018: esiintymisjärjestys
^^^^ Niin osuva... Dark Lord Björkman taas vauhdissa.
Todo en la vida es como una canción
Que cantan cuando naces y también en el adios
(Massiel: La la la)
Que cantan cuando naces y también en el adios
(Massiel: La la la)
Re: ESC 2018: esiintymisjärjestys
Näin on. Esiintymisjärjestyksen hyväksyy reference group, johon kuuluu nykyään:Elukka kirjoitti:Esiintymisjärjestyksen suunnittelu on kilpailutuottajan vastuulla, joka jo kolmatta vuotta peräkkäin sattuu olemaan Christer Björkman. Totta kai tämän jälkeen ymmärtääkseni järjestys tulee hyväksyttää niin vuoden viisujen päätuottajalla/-tuottajilla, kuten myös järjestelyjä valvovalla EBUn reference groupilla. Tietystihän päätuottaja, eli siis tänä vuonna João Nuno Nogueira on osa tätä reference groupia.
Frank-Dieter Freiling, ZDF (Saksa)
Nicola Caligiore, RAI (Italia)
Edoardo Grassi FT (Ranska)
Jan Lagermand Lundme DR (Tanska)
João Nuno Nogueira RTP (Portugali)
Martin Osterdahl, SVT (Ruotsi)
Aleksander Radic, RTV (Slovenia)
Emilie Sickinghe, AVROTROS (Alankomaat)
Jon Ola Sand, EBU
Christerillä on kuitenkin paljon kokemusta siitä, miten saadaan luotua viihdyttävä show ja minusta hän on onnistunut ihan hyvin viime vuosina.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away
Re: ESC 2018: esiintymisjärjestys
Taidan olla silti ainoita (ellen ainoa?), joka pitäisi nykyisin tuotannon päätettävänä esiintymisjärjestyksenkin. Ymmärrän, että silloin kilpailuihin saadaan sitä haluttua draamankaarta, vaikka voittajaa ei välttämättä löydetäkään enää nykyisin finaalin ensimmäisten joukosta. Ehkä joskus voitaisiin vielä palata esiintymisjärjestyksen arvontaan, mutta onhan tämä onnistuneemman show'n ja biisien erottuvuuden kannalta parempi näin.
R.I.P. Eurovision
Re: ESC 2018: esiintymisjärjestys
^ Et todellakaan ole ainoa! Minusta on ehdottomasti tärkeää pitää järjestys tuotannon käsissä. Toistan vähän edellistä, mutta kuitenkin. Tällä tavalla saadaan aikaan paljon parempaa ja toimivampaa televisioviihdettä ja voidaan välttää vuoden 2011 finaalin kaltainen farssi, jossa Suomi arpoutui esiintymään ensimmäisenä.
Minä myös luotan siihen, etteivät tuottajat suosi mitään maata, vaan luovat järjestyken oikeasti esitykset ja katsojat etusijalla. Jos ihan rehellisesti puhutaan, niin minulle arvonnan paluu olisi suorastaan painajainen ja jopa semiarvonnan yhteydessä järjestettävä puoliskoarvonta voitaisiin poistaa.
Minä myös luotan siihen, etteivät tuottajat suosi mitään maata, vaan luovat järjestyken oikeasti esitykset ja katsojat etusijalla. Jos ihan rehellisesti puhutaan, niin minulle arvonnan paluu olisi suorastaan painajainen ja jopa semiarvonnan yhteydessä järjestettävä puoliskoarvonta voitaisiin poistaa.
Vaihtuvat sloganit takaisin!
Re: ESC 2018: esiintymisjärjestys
Välimalli nykyiseen verraten voisi olla paras, eli arvotaan finaaliin kolmelle tai neljälle osalle kappaleet. Draaman kaaren kannalta on parempi, että joku pistää kappaleet noiden osioiden sisällä järjestykseen. Ei tämä nykyjärjestelmäkään huono ole.
On mielestäni oikein, että vedonlyöntitilastoissa korkealla olevat saavat kohtuullisen esiintymispaikan (kuten nykyään toimitaan), vaikka joutuisivat ensimmäiselle puoliskolle. Tämän voisi ihan julkisestikin ilmoittaa, että järjestyksen suunnittelu perustuu osittain vedonlyönnin tilanteeseen. Ihan reilulla tavalla tuolla on suosikkeja esiintymispaikoille laitettu. Potentiaalisesti heikommat menestysmahdollisuudet omaavat kappaleet toki kärsivät tästä systeemistä.
Euroviisut on ensisijaisesti mahtava show, toissijaisesti kilpailu.
On mielestäni oikein, että vedonlyöntitilastoissa korkealla olevat saavat kohtuullisen esiintymispaikan (kuten nykyään toimitaan), vaikka joutuisivat ensimmäiselle puoliskolle. Tämän voisi ihan julkisestikin ilmoittaa, että järjestyksen suunnittelu perustuu osittain vedonlyönnin tilanteeseen. Ihan reilulla tavalla tuolla on suosikkeja esiintymispaikoille laitettu. Potentiaalisesti heikommat menestysmahdollisuudet omaavat kappaleet toki kärsivät tästä systeemistä.
Euroviisut on ensisijaisesti mahtava show, toissijaisesti kilpailu.
- jee euroviisut
- Press
- Viestit: 19852
- Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: ESC 2018: esiintymisjärjestys
Koska arvonnat muka tuottivat oikeasti epäonnistuneita esiintymisjärjestyksiä? Okei, vuonna 2006 arvontapalloja (tai mitä ne ikinä olivatkaan), ei ilmeisesti oltu sekoitettu kunnolla, koska semifinaalin alun maat olivat niin voimakkaasti painottuneita aakkosjärjestyksen alkuun, ja finaalissa yhdeksän ensimmäistä paikkaa meni automaattisille finalisteille, mutta sen jälkeen. Minusta ajalla 2007-2012 ei ollut yhtäkään viisushow'ta, jonka viihdyttävyys olisi jotenkin merkittävästi kärsinyt heikon esiintymisjärjestyksen takia. Kyllä minusta Paradisen Oskarin rauhoittava esitys on toiminut dramaturgisesti vuoden 2011 finaalin avauksena. Koska muka esim. oikeasti häiritsevän monta samanlaista kappaletta arpoutui peräkkäin?Elukka kirjoitti:Minusta on ehdottomasti tärkeää pitää järjestys tuotannon käsissä. Toistan vähän edellistä, mutta kuitenkin. Tällä tavalla saadaan aikaan paljon parempaa ja toimivampaa televisioviihdettä ja voidaan välttää vuoden 2011 finaalin kaltainen farssi, jossa Suomi arpoutui esiintymään ensimmäisenä.
Jos olet tuota mieltä, niin kerro minulle sitten, mitä järkeä on pistää liuta toivottomia tapauksia kisaamaan ylipäänsä peräkkäin, mutta vielä enemmän, mitä järkeä niitä on pistää kisaamaan peräkkäin heti alkuun. Montakohan taviskatsojaa esim. vuoden 2016 ykkössemin aloituskolmikkovalinnalla karkotettiin.Samiasd kirjoitti:Christerillä on kuitenkin paljon kokemusta siitä, miten saadaan luotua viihdyttävä show ja minusta hän on onnistunut ihan hyvin viime vuosina.
Olettekos muuten huomanneet sitä, että päätettyjen esiintymisjärjestysten ajalla viisuissa on selvästi yritetty peittää suurelta yleisöltä sitä, miten järjestykset on muodostettu. Silloin, kun järjestykset vielä arvottiin, juontajilla oli joka viisulähetyksessä tapana hehkuttaa, että esiintymisjärjestys on määritetty täysin puolueettomasti arvalla. Sen sijaan nykyisen systeemin ajalla juontajat eivät ole yhdessäkään viisulähetyksessä vihjailleetkaan mitään siitä, miten järjestykset on muodostettu.
Re: ESC 2018: esiintymisjärjestys
^ Sandhjan kappale olisi ollut loistava avaaja, jos Sandhja itse ei olisi ollut niin hukassa. Ymmärrän siis sen valinnan. Kreikan ja Moldovan kappaleet eivät ole myöskään mielestäni mitenkään surkeita.
Miten paljon taviskatsojia karkotettiin sillä, että Montenegro avasi semifinaalinsa vuonna 2012?
Miten paljon taviskatsojia karkotettiin sillä, että Montenegro avasi semifinaalinsa vuonna 2012?
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away
Re: ESC 2018: esiintymisjärjestys
Juurikin mainitsemanasi vuonna 2011. En olisi tuottajana suostunut Unkarin, Irlannin, Ruotsin ja Viron peräkkäisiin esiintymisiin. Liikaa uptempoa peräkkäin!jee euroviisut kirjoitti:Koska muka esim. oikeasti häiritsevän monta samanlaista kappaletta arpoutui peräkkäin?
R.I.P. Eurovision
Re: ESC 2018: esiintymisjärjestys
Enkä minä olisi tuottajana laittanut Suomen kitaraballadia avaamaan koko finaalia. Vaan olisin laittanut avaajaksi esim. Irlannin.Serduchka kirjoitti:Juurikin mainitsemanasi vuonna 2011. En olisi tuottajana suostunut Unkarin, Irlannin, Ruotsin ja Viron peräkkäisiin esiintymisiin. Liikaa uptempoa peräkkäin!jee euroviisut kirjoitti:Koska muka esim. oikeasti häiritsevän monta samanlaista kappaletta arpoutui peräkkäin?
Re: ESC 2018: esiintymisjärjestys
Biisit pitäisi jakaa ryhmiin esim. hitaat ja nopeatempoiset, tai miten nyt onkaan fiksuinta ne jakaa. Ja jos ns. nopeita biisejä on enemmän, niin niistä siirretään vähiten nopein ns. balladeihin. Sitten arvotaan niiden pohjalta esiintymisjärjestys (nopee hidas nopee hidas). Vältytään suosimiselta ja saadaan vaihtelevuutta.
Mutta tuskin mitään tällästä otetaan käyttöön, joten mieluummin arvonta. Vaihtelevuus ei ole niin tärkeää, jos toisena vaihtoehtona on se, että pieni porukka väkisinkin edesauttaa tai tuhoaa jonkin maan menestymismahdollisuudet.
Mutta tuskin mitään tällästä otetaan käyttöön, joten mieluummin arvonta. Vaihtelevuus ei ole niin tärkeää, jos toisena vaihtoehtona on se, että pieni porukka väkisinkin edesauttaa tai tuhoaa jonkin maan menestymismahdollisuudet.
DöNT jy KNooYH???????
THat JY GÄT mIiiIIih??????????
That jy GÄT MiIIii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Je Miii mIi mIIi EeeeHH???????!?!?!?!?!?
THat JY GÄT mIiiIIih??????????
That jy GÄT MiIIii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Je Miii mIi mIIi EeeeHH???????!?!?!?!?!?
Re: ESC 2018: esiintymisjärjestys
Kiinnostaisi kyllä tietää, onko mikään maa protestoitunut tai älähtänyt esiintymisjärjestyksestä nyt, kun se päätetään kabineteissa? Muistaakseni juurikin vuonna 2011 Liettuan artisti näytti hapanta naamaa lehdistötilaisuudessa, kun arpoi itselleen huonon esiintymisnumeron finaaliin. Onkohan kukaan käynyt räyhäämässä esiintymisjärjestyksestä päättäville tahoille?
Re: ESC 2018: esiintymisjärjestys
jee euroviisut kirjoitti: Koska arvonnat muka tuottivat oikeasti epäonnistuneita esiintymisjärjestyksiä? Okei, vuonna 2006 arvontapalloja (tai mitä ne ikinä olivatkaan), ei ilmeisesti oltu sekoitettu kunnolla, koska semifinaalin alun maat olivat niin voimakkaasti painottuneita aakkosjärjestyksen alkuun, ja finaalissa yhdeksän ensimmäistä paikkaa meni automaattisille finalisteille, mutta sen jälkeen. Minusta ajalla 2007-2012 ei ollut yhtäkään viisushow'ta, jonka viihdyttävyys olisi jotenkin merkittävästi kärsinyt heikon esiintymisjärjestyksen takia. Kyllä minusta Paradisen Oskarin rauhoittava esitys on toiminut dramaturgisesti vuoden 2011 finaalin avauksena. Koska muka esim. oikeasti häiritsevän monta samanlaista kappaletta arpoutui peräkkäin?
Samaa mieltä ym. kanssa. Aina sitä tuottajien suunnittelemaa järjestystä perustellaan viihdyttävämmällä show'lla jne., mutta en muista sen olleen mitenkään olennaisemmin viihdyttävämpi tuottajalähtöisen esiintymisjärjestyksen vuosina kuin arvontavuosinakaan.Queen kirjoitti: Mutta tuskin mitään tällästä otetaan käyttöön, joten mieluummin arvonta. Vaihtelevuus ei ole niin tärkeää, jos toisena vaihtoehtona on se, että pieni porukka väkisinkin edesauttaa tai tuhoaa jonkin maan menestymismahdollisuudet.
Ja kiva nähdä, että valtaenemmistökin on arvontapohjaisen esiintymisjärjestyksen kannalla
Todo en la vida es como una canción
Que cantan cuando naces y también en el adios
(Massiel: La la la)
Que cantan cuando naces y también en el adios
(Massiel: La la la)
Re: ESC 2018: esiintymisjärjestys
Minusta esiintymisjärjestys pitäisi arpoa. Koen ärsyttäväksi sen, miten nykyisessä järjestelmässä ennakkosuosikit saavat aina hyvät esiintymispaikat ja siten siihen hypehypehypen päälle vielä vähän lisäbonusta. Toki kääntäen voi sanoa, että on epistä jos jotkut voittajasuosikit arpoutuisivat hyville paikoille ja jotkut eivät, mutta tasan eivät muutenkaan mene elämän salmiakkinallekarkit. Ja nythän ihan suoraan sorsitaan toisia maita tarkoituksella, armollisempaa olisi antaa arvan päättää.
Esimerkiksi 2016 Belgian paneminen avausnumeroksi sijoituttuaan semissä kolmanneksi oli melko tylyä. Toki perseestä olisi ollut menestyksen ansiosta antaa sille hyvä paikka, mutta aika kökköä avatakin oli, kyllä siinä Belgia pisteitä menetti. Arvonta olisi poistanut muun itkemisen ja omalla kohdallani sen suuremman ärsyynnyksen, avaajan paikka nyt vain sattui osumaan Belgialle. Niin ja miten joku ei-ennakkosuosikkini voisi yllättää puuntakaa, jos potentiaalisesti tasaisessa kilvassa niille keskimääräisesti lätkitään huonompia esiintymispaikkoja. Sanokoon ihmiset mitä tahansa, mutta sillä ei todellakaan ole väliä, millä paikalla esiintyy. Eivätkä suunnittelun hyödyt voita arvonnan tasapuolisuutta.
Sitä paitsi jokavuotinen uhuhuu spekulointi julkaistun esiintymisjärjestyksen logiikasta kyllästyttää. Ja pystyyhän siitä hieman lukemaan mitkä maat kenties menestyivät jo semissä. Henkilökohtaisesti en ole huomannut merkittävää eroa randomin ja suunnitellun show kokemuksissa, joskin saattaahan aika monenkin mielestä nyt homma toimia. Itselleni katselukokemus ei siitä huonone, vaikka olisi 7 huutavaa accaa peräkkäin.
Esimerkiksi 2016 Belgian paneminen avausnumeroksi sijoituttuaan semissä kolmanneksi oli melko tylyä. Toki perseestä olisi ollut menestyksen ansiosta antaa sille hyvä paikka, mutta aika kökköä avatakin oli, kyllä siinä Belgia pisteitä menetti. Arvonta olisi poistanut muun itkemisen ja omalla kohdallani sen suuremman ärsyynnyksen, avaajan paikka nyt vain sattui osumaan Belgialle. Niin ja miten joku ei-ennakkosuosikkini voisi yllättää puuntakaa, jos potentiaalisesti tasaisessa kilvassa niille keskimääräisesti lätkitään huonompia esiintymispaikkoja. Sanokoon ihmiset mitä tahansa, mutta sillä ei todellakaan ole väliä, millä paikalla esiintyy. Eivätkä suunnittelun hyödyt voita arvonnan tasapuolisuutta.
Sitä paitsi jokavuotinen uhuhuu spekulointi julkaistun esiintymisjärjestyksen logiikasta kyllästyttää. Ja pystyyhän siitä hieman lukemaan mitkä maat kenties menestyivät jo semissä. Henkilökohtaisesti en ole huomannut merkittävää eroa randomin ja suunnitellun show kokemuksissa, joskin saattaahan aika monenkin mielestä nyt homma toimia. Itselleni katselukokemus ei siitä huonone, vaikka olisi 7 huutavaa accaa peräkkäin.
Kaikille samat standardit pärstäkertoimesta riippumatta. Totuus ja rehellisyys kunniaan, iso ei mutuiluille!
Myös sodassa ja rakkaudessa
Pieni ripaus örgyn pörgöniä parantaa viisua kuin viisua - Terveisiä kielipuolueesta
Myös sodassa ja rakkaudessa
Pieni ripaus örgyn pörgöniä parantaa viisua kuin viisua - Terveisiä kielipuolueesta
- jee euroviisut
- Press
- Viestit: 19852
- Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: ESC 2018: esiintymisjärjestys
Yhdessä asiassa pitää ilmeisesti taas tulla väliin, tämä sama asia pitää näitä finaalin esiintymisjärjestyskeskusteluja käytäessä muistuttaa joka kerta erikseen. Finaalin esiintymisjärjestystä suunnitellessaan tuottajat tietävät semifinaalien tarkemmista tuloksista vain jatkoonmenijät.jdjj22 kirjoitti:Esimerkiksi 2016 Belgian paneminen avausnumeroksi sijoituttuaan semissä kolmanneksi oli melko tylyä. Toki perseestä olisi ollut menestyksen ansiosta antaa sille hyvä paikka, mutta aika kökköä avatakin oli, kyllä siinä Belgia pisteitä menetti.
Re: ESC 2018: esiintymisjärjestys
Minäkin olen enemmän arvotun esiintymisjärjestyksen kannalla. Esiintymisjärjestyksen suunnitteleminen väistämättäkin tuo aina epäilyksiä, onko jotain tiettyä maata suosittu tai syrjitty tarkoituksella järjestystä päätettäessä. Arpominen olisi tasapuolisuuden nimissä varmasti parempi vaihtoehto. Itseäni ei ole haitannut koskaan "show'n kannalta huono esiintymisjärjestys", mutta ymmärrän kyllä tämän argumentin. Arvotun esiintymisjärjestyksen huonoin puoli on kuitenkin mahdollinen samankaltaisten kappaleiden keskittyminen peräkkäin, kuten Serdun esimerkissä vuodelta 2011. Tällaisessa tapauksessa kappaleet syövät suuremmalla todennäköisyydellä toistensa ääniä ja toisaalta äänet menevät luultavimmin saman genren kappaleelle, joka esiintyy näistä erillään. En kuitenkaan usko, että tämä on kovin merkittävä tekijä loppujen lopuksi. Pidin myös Kodiacin esityksestä, että kahden esiintymispuolikkaan sijasta arvottaisiin useampi lohko, joiden sisällä päätettäisiin esiintymisjärjestys kaikkien kannalta edulliseksi. Esiintymisjärjestyksen päättämisestä haluaisin kuitenkin tässä laajuudessa luopua etenkin, kun sen suunnittelee näköjään joka vuosi tuo Björkman
Mu!
- jee euroviisut
- Press
- Viestit: 19852
- Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: ESC 2018: esiintymisjärjestys
Tai jos Björkman on tosiaan suunnittelemassa esiintymisjärjestyksiä, niin hei haloo nyt oikeasti, eikö tuolloin Ruotsin esiintymisnumero todellakin pitäisi arpoa? Kun syksyllä 2012 ilmoitettiin uudesta tavasta määrätä järjestykset, korostettiin, että systeemi on täysin reilu, koska isäntämaan esiintymisnumero arvotaan. Tuo vaan lähti siitä itsestäänselvästä oletuksesta, että tuottajat ovat isäntämaasta.
Re: ESC 2018: esiintymisjärjestys
Siis teoriassa sellainen genre- tai tempopohjainen arvonta voisikin toimia, mutta pidän kantani tuottajien päättämän järjestyksen puolesta. Se ainakin takaa sen, että draaman kaari on mahdollisimman toimiva. Arvonnan kanssa se käy yhtä epävarmaksi kuin vaikka Sandhjan(en ikinä muista, missä sen h:n pitää olla) finaalipaikka 2016. Täten myös taataan jokaiselle esitykselle mahdollisimman edullinen esiintymispaikka.
Ei sovi myöskään unohtaa sitä, että esitykset muuttuvat vuosi vuodelta vain hurjemmiksi. Päätetty järjestys antaa myös tekijöille lisää pelivaraa sen suhteen, mikä esitys vaatii ehkä hiukan kaummin, kuin postikortillissen valmisteluunsa.
Ei sovi myöskään unohtaa sitä, että esitykset muuttuvat vuosi vuodelta vain hurjemmiksi. Päätetty järjestys antaa myös tekijöille lisää pelivaraa sen suhteen, mikä esitys vaatii ehkä hiukan kaummin, kuin postikortillissen valmisteluunsa.
Vaihtuvat sloganit takaisin!
Re: ESC 2018: esiintymisjärjestys
Pitäisi.jee euroviisut kirjoitti:Tai jos Björkman on tosiaan suunnittelemassa esiintymisjärjestyksiä, niin hei haloo nyt oikeasti, eikö tuolloin Ruotsin esiintymisnumero todellakin pitäisi arpoa? Kun syksyllä 2012 ilmoitettiin uudesta tavasta määrätä järjestykset, korostettiin, että systeemi on täysin reilu, koska isäntämaan esiintymisnumero arvotaan. Tuo vaan lähti siitä itsestäänselvästä oletuksesta, että tuottajat ovat isäntämaasta.
Vaihtuvat sloganit takaisin!
Re: ESC 2018: esiintymisjärjestys
Tästä olen tietoinen, kunhan jonkun tapauksen otin esimerkiksi äkkiä päästäni. Siinä mielessä huono esimerkki, ettei Belgia (käsittääkseni) ollut kovinkaan suuri suosikki tuolloin ja täten siis sopivaa uhrimateriaalia avaajaksi. Mutta siis joo, tärkeimpänä pointtina kumminkin minulla että koska esiintymisjärjestys väistämättä vaikuttaa edes jonkin verran tuloksiin olisi reilumpaa antaa valta sattuman kuin tuottajien käsiin. Nykyinen tapa suosii ennakkosuosikkeja ja sorsii altavastaajia, eiväthän nuo järjestyksestä päättävät missään kuplassa elä, joten kyllä ennen kisoja menestyspotentiaaliltaan korkeimmat kokonaisuudet viimeistään harjoitusten myötä nousevat enemmän tai vähemmän pinnalle.jee euroviisut kirjoitti:Yhdessä asiassa pitää ilmeisesti taas tulla väliin, tämä sama asia pitää näitä finaalin esiintymisjärjestyskeskusteluja käytäessä muistuttaa joka kerta erikseen. Finaalin esiintymisjärjestystä suunnitellessaan tuottajat tietävät semifinaalien tarkemmista tuloksista vain jatkoonmenijät.jdjj22 kirjoitti:Esimerkiksi 2016 Belgian paneminen avausnumeroksi sijoituttuaan semissä kolmanneksi oli melko tylyä. Toki perseestä olisi ollut menestyksen ansiosta antaa sille hyvä paikka, mutta aika kökköä avatakin oli, kyllä siinä Belgia pisteitä menetti.
Täytyy kuitenkin muistaa ettei tämä ole maailman tärkein asia edes euroviisujen kontekstissa, kappaleiden esiintymispaikat vaikuttavat kumminkin suhteellisen vähän siihen, mikä itse laulun (objektiivinen?) laatu, esitys yms. seikat tekevät. Järjestyksen arvailuun olen vain kohtalaisen kyllästynyt ja siitä seuraavaan vatvomiseen, mistä osa tosin on ihan kiinnostavaakin sitten laulujen esiintymisjärjestyksen tultua julkiseksi. Kun nyt ensin saataisiin kielisääntö takaisin (orkesteria ei), 8 henkilöä lavalle, raatien äänivalta 1/3:saan ja Australia pois viisuista niin olisin melkoisen tyytyväinen
Kaikille samat standardit pärstäkertoimesta riippumatta. Totuus ja rehellisyys kunniaan, iso ei mutuiluille!
Myös sodassa ja rakkaudessa
Pieni ripaus örgyn pörgöniä parantaa viisua kuin viisua - Terveisiä kielipuolueesta
Myös sodassa ja rakkaudessa
Pieni ripaus örgyn pörgöniä parantaa viisua kuin viisua - Terveisiä kielipuolueesta
Re: ESC 2018: esiintymisjärjestys
Eikös Björkman yleensä suosi esiintymisjärjestyksessä niitä maita joilla on ruotsalaisia tekijöitä biisin takana?
Re: ESC 2018: esiintymisjärjestys
Voi hyvä luoja.Zimba kirjoitti:Eikös Björkman yleensä suosi esiintymisjärjestyksessä niitä maita joilla on ruotsalaisia tekijöitä biisin takana?
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away