Australia 2021: Montaigne – Technicolour

Euroviisut 2021 Alankomaissa

Montaigne – Technicolour

*****
17
13%
****
32
25%
***
36
28%
**
26
20%
*
18
14%
 
Ääniä yhteensä: 129

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Australia 2021: Montaigne – Technicolour

Viesti Kirjoittaja murka »

jamira kirjoitti: 04 Maalis 2021, 16:23 Tämä on jotenkin todella raskaan kuuloinen biisi. Levoton. Kivoja elementtejäkin löytyy, mutta on jotenkin ihan liian täyteen ahdattu kaikkea.
Kuuntelin biisin. Juuri kun ehti nauttimaan niin meni kulkuneuvo ojaan ja sitten ojasta ähräämisen jälkeen taas jatkettiin matkaa kunnes...

Menevät artistin lahjat hukkaan sillisalaattimaisessa toteutuksessa. Visuuaalinen ilme oli kyllä ryhmällä hyvä ja tiivis ja SIITÄ haluaisin Ylen viisutiimin ottavan oppia edustajiemme suhteen.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16994
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Australia 2021: Montaigne – Technicolour

Viesti Kirjoittaja Happy »

Siis jos budjetin takia tosiaan matka peruttiin niin aika paskan tempun Montaignelle tekivät, kyllä tuossa tilanteessa olis kannattanut kosiskella kaikkii mahdollisii sponsoreita/lahjoittajia. Tosin artisti ei ollut nimekäs eikä biisi ennakkosuosikeita.. pakettiin ei alunperinkään uskottu joten varmaan siitä syystä tämänkaltaiseen ratkaisuun päädyttiin..
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33178
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Australia 2021: Montaigne – Technicolour

Viesti Kirjoittaja Pete »

Happy kirjoitti: 23 Huhti 2021, 00:15 Siis jos budjetin takia tosiaan matka peruttiin
Missä noin on väitetty? :mitvit: Käsittääkseni Australian rajat on käytännössä suljettu tarkoin määritelty poikkeuksia lukuun ottamatta. Artistit eivät ole poikkeuksia.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2105
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: Australia 2021: Montaigne – Technicolour

Viesti Kirjoittaja Albin »

Minua pientä kulkijaa kyllä kummastuttaa:

Potkupalloilijat, formulat, tennis ja perinteinen hiihto kumppaneineen saa kulkea ympäri ämpäri maailmaa, mutta viisukuplaa ei pystytä järjestämään. :jupinaa:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8164
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Australia 2021: Montaigne – Technicolour

Viesti Kirjoittaja hra47 »

En tiedä muista kuplista, mutta eikö aussien F1-osakilpailu peruttu juuri koronan takia?
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12864
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Australia 2021: Montaigne – Technicolour

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

^ Ei varsinaisesti peruttu, vaan siirrettiin marraskuulle.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8164
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Australia 2021: Montaigne – Technicolour

Viesti Kirjoittaja hra47 »

No, maaliskuun osakilpailu peruttiin. Ei ole enää maaliskuun osakilpailu jos marraskuussa järjestetään...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16994
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Australia 2021: Montaigne – Technicolour

Viesti Kirjoittaja Happy »

Pete kirjoitti: 23 Huhti 2021, 17:13
Happy kirjoitti: 23 Huhti 2021, 00:15 Siis jos budjetin takia tosiaan matka peruttiin
Missä noin on väitetty? :mitvit: Käsittääkseni Australian rajat on käytännössä suljettu tarkoin määritelty poikkeuksia lukuun ottamatta. Artistit eivät ole poikkeuksia.
En mä seuraa muita viisu-uutisia kuin kuppilaa lueskelen. (ja koronauutisia en enää lue koska en viitsi ikävillä asioilla kaunista päätäni vaivata) Etusivulla oli tälläinen rönsy josta tuo budjettikohta pisti silmään:
"Ikävä kyllä pandemia veti tällä kertaa pidemmän korren, sillä maan yleisradioyhtiö SBS ilmoitti, ettei nainen matkusta Rotterdamiin toukokuussa Australian delegaation kanssa. Koronavirusongelman lisäksi SBS:n budjetti viisuja kohtaan ylittyisi matkan myötä tuhansilla euroilla, sillä koko delegaation pitäisi viettää kahden viikon karanteeni Alankomaissa ennen paluuta."
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33178
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Australia 2021: Montaigne – Technicolour

Viesti Kirjoittaja Pete »

^ Aah, okei. Tuo oli mennyt minulta ohi. Ilmeisesti rajanylitys ei siis olisi ollut ongelma. Mietityttää vaan, että tuleekohan näitä matkan perumisia vielä lisääkin. :apuva:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16994
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Australia 2021: Montaigne – Technicolour

Viesti Kirjoittaja Happy »

^ Voi toki olla rajanylityskin ongelmana, se olisi kyllä paljon oikeutetumpi & inhimillisempi syy poisjäämiseen kuin nuo budjettiasiat :mrgreen:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5976
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Australia 2021: Montaigne – Technicolour

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Katselin viikonloppuna Espanjan pre partyja, jossa Montaigne oli mukana. Kappalehan on aivan liian hankala hänelle. Biisistä ei saa mitään selvää, kun koko ajan joutuu pelkäämään, pettääkö Montaignen ääni ja missä vaiheessa ollaan ihan väärässä sävelessä. Ja tässä tapauksessa hän sentään istui paikoillaan, viisuesityksessä mukana on vielä liike, joka vaikeuttaa laulamista entisestään.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4003
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: Australia 2021: Montaigne – Technicolour

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

On sääli, jos Australia ei mene finaaliin.

Toivottavasti Australia saa edes hieman empatia-ääniä, kun koronan vuoksi delegaatio ei matkusta Rotterdamiin.
Paremman maailman puolesta.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Australia 2021: Montaigne – Technicolour

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Musiikkivideo:

"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20478
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Australia 2021: Montaigne – Technicolour

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Kyllä tämä viisuja huutaa. Toivottavasti onnistuu livenä, sillä ottaisin kernaasti Montaignen finaaliin. Uskoni siihen on ikävä kyllä hatara. :aivanmaassa:
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Australia 2021: Montaigne – Technicolour

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Mä olen kans menettänyt uskoni tämän finaalipaikasta. :lohduton: Australia olisi ansainnut karsiutua jo vuonna 2017, mutta tämä lienee se ensimmäinen laatuaan.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5976
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Australia 2021: Montaigne – Technicolour

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Surullista katsella noita Montaignen haastatteluja. :lohduton: Niistä näkee, kuinka paljon häntä harmittaa ettei viisuihin paikan päälle pääse. Voin vaan kuvitella, minkälaisia tunteita herättää, kun näkee kaikkien muiden osallistumaiden esiintyjien nauttivan olostaan Rotterdamissa ja itse pitää istua kotona. No, ainakaan hänen ei tarvitse ravata joka käänteessä koronatestissä.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
CottonJoel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5192
Liittynyt: 17 Heinä 2016, 13:13

Re: Australia 2021: Montaigne – Technicolour

Viesti Kirjoittaja CottonJoel »

Oikein miellyttävä kappale. Kokonaisuus voisi toki olla parempikin (enemmän haastavuutta). Kolme ja puoli tähteä

Avatar
Mintaka
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 860
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 22:34

Re: Australia 2021: Montaigne – Technicolour

Viesti Kirjoittaja Mintaka »

Olen kyllä tosi pahoillani Montaignen puolesta, ettei se voi olla paikan päällä. Ei sitä ehkä oikein edes käsitä, miten pahalta saattaa tuntua, kun näkee kaikki muut artistit Rotterdamissa eikä vain lavalla vaan myös tapaamassa toisiaan ja median edustajia ym, samalla kun itse jää kaikesta tohinasta ulkopuolelle, ja vielä ainoana koko joukosta. Montaigne on myös vaikuttanut olevan varsin allapäin joissakin haastatteluissa, joita olen katsonut.

No, jos jotakin hyvää yrittäisi tässä tilanteessa nähdä, niin ainakin Montaigne on tehnyt viisuhistoriaa olemalla ensimmäinen ja toistaiseksi ainoa, joka osallistuu viisuihin live on tape -nauhalla.
My anxiety attacks :kisu:

Avatar
Puutarhuri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1743
Liittynyt: 10 Helmi 2016, 15:23

Re: Australia 2021: Montaigne – Technicolour

Viesti Kirjoittaja Puutarhuri »

^ Katsoin kanssa samaa hänen haastattalustaan, että oli hyvin murheellisen oloinen. Ja hänen kohdaltaan edustus jäi jo toistamiseen väliin! Muutenkin Australia voi nyt karsiutua, vaikka viime vuonna Montaignen kappaleen odotusarvo oli hyvä. Artistin kannalta kamala tilanne, kun kaikki työ valuu hukkaan. (Täytyykin lisätä joku Montaignen biisi kuuntelulistalle.)

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Australia 2021: Montaigne – Technicolour

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Puutarhuri kirjoitti: 16 Touko 2021, 13:16 viime vuonna Montaignen kappaleen odotusarvo oli hyvä.
Mä en Don't Break Me -ehdokkaan takia osannut tälle vuodelle odottaa tyyliin yhtään mitään. :eiei: Semmonen radiotapetti vailla minkäänlaista persoonaa. Technicolour olikin sitten iloinen yllätys. :uujee: <3
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Australia 2021: Montaigne – Technicolour

Viesti Kirjoittaja murka »

Serduchka kirjoitti: 16 Touko 2021, 13:26
Puutarhuri kirjoitti: 16 Touko 2021, 13:16 viime vuonna Montaignen kappaleen odotusarvo oli hyvä.
Mä en Don't Break Me -ehdokkaan takia osannut tälle vuodelle odottaa tyyliin yhtään mitään. :eiei: Semmonen radiotapetti vailla minkäänlaista persoonaa. Technicolour olikin sitten iloinen yllätys. :uujee: <3
Minä olen kääntänyt täysin kelkkani tämän kappaleen suhteen. Esityksestä vaikuttaa tulevan hieno. Kappale on jäänyt korvamadoksi.

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4003
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: Australia 2021: Montaigne – Technicolour

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

Montaignen Technicolour-biisissä on hyvällä tavalla jotain salaperäistä hienoutta. Harmi, että Montaigne ei pääse paikanpäälle Rotterdamiin.
Paremman maailman puolesta.

Avatar
JRS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1145
Liittynyt: 13 Touko 2004, 00:36
Paikkakunta: Finland
Viesti:

Re: Australia 2021: Montaigne – Technicolour

Viesti Kirjoittaja JRS »

Tämähän on oikein mukava ja mielenkiintoinen kappale :peukku: :tapu:
Kesti ehkä pari kuuntelua ennen kuin tämä iski meikäläiseen..mutta nyt toimii ja hyvin! :uujee:
Kertis on aikamoinen korvamato kyllä :mrgreen:

Arvosana: 5/5 :australia:
“I am pleased to see that we have differences.
May we together become greater than the sum of both of us.”

–Surak

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4905
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Australia 2021: Montaigne – Technicolour

Viesti Kirjoittaja toivo »

Minkä termin Australia saa, jos tippuu finaalista. Sii tarkoitan sitä bergendahlisoitumista. Onko se sitten vaan montaignetoituminen.
Ukraina olisikin sitten ainut maa joka ei ole koskaan bergendahlisoitunut.

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2105
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: Australia 2021: Montaigne – Technicolour

Viesti Kirjoittaja Albin »

JRS kirjoitti: 18 Touko 2021, 18:46 Tämähän on oikein mukava ja mielenkiintoinen kappale :peukku: :tapu:
Kesti ehkä pari kuuntelua ennen kuin tämä iski meikäläiseen..mutta nyt toimii ja hyvin! :uujee:
Kertis on aikamoinen korvamato kyllä :mrgreen:

Arvosana: 5/5 :australia:
Ennenkaikkea mielenkiintoinen :peukku: Toivottavasti jatkaa finaaliin vähiten ruikuttavana ja lopulta ihan omana itsenään :rakkaus:

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Australia 2021: Montaigne – Technicolour

Viesti Kirjoittaja murka »

toivo kirjoitti: 18 Touko 2021, 18:53 Minkä termin Australia saa, jos tippuu finaalista. Sii tarkoitan sitä bergendahlisoitumista. Onko se sitten vaan montaignetoituminen.
Ukraina olisikin sitten ainut maa joka ei ole koskaan bergendahlisoitunut.
Montagne on vuori ranskaksi. Olisiko se sitten sellaista pyllymäkeä jossain Australian ”vuoristossa”?

En toivo Montaignelle sellaista. Australialla on ollut säveleltään enemmänkin minun hermojeni päälle ottava kappale kuin tämänvuotinen.

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Australia 2021: Montaigne – Technicolour

Viesti Kirjoittaja murka »

Nyt on tehty viisuhistoriaa ja kyllä tämä oli parempi kuin olin kuvitellut. Ja olen sentään alkanut jopa pienimuotoisesti fanittamaan Montaignea.

Avatar
Puutarhuri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1743
Liittynyt: 10 Helmi 2016, 15:23

Re: Australia 2021: Montaigne – Technicolour

Viesti Kirjoittaja Puutarhuri »

Olikos tämä Australian ensimmäinen karsiutuminen finaalista? Harmittaa Montaignen puolesta koko jupakka.

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4905
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Australia 2021: Montaigne – Technicolour

Viesti Kirjoittaja toivo »

Esitys näytti kyllä semmoiselta ns. halvemmalta kun ei ollut isolla lavalla kuvattu. Kotikutoinen. Saavatpahan Autralialaisetkin kokea miltä bergendahlisoituminen tuntuu. Vihdoinkin.

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5976
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Australia 2021: Montaigne – Technicolour

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Onneksi tämä tippui. Vähän pelkäsin, että Australiaa äänestetään säälistä. Biisi on sekava, vaikka Montaigne toki lauloikin sen huomattavasti paremmin kuin esikatseluvideolla. Eikä se lavatoteutuskaan nyt kovin kummoinen ollut, lisäsi vain sekavuutta. Harmi toki Montaignen puolesta koko juttu. Ehkä hän voisi tulla yrittämään joskus uudestaan paremmalla onnella.

Toisaalta edelleen kyllä hieman odotan sitä, että Australialle sanottaisiin, että teille ei enää ole kisapaikkaa olemassa, mutta niin ei taida enää koskaan käydä.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Lukittu