Finaalin syömingit ja juomingit

Euroviisut 2021 Alankomaissa
Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33181
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Finaalin syömingit ja juomingit

Viesti Kirjoittaja Pete »

Mitä aiotte nauttia finaalin kunniaksi?

Itse aion ostaa jonkun hinnakkaan kakun Suomen finaalipaikan kunniaksi. Semifinaalit menivät terveellisesti, mutta huomenna en katsele tuoteselosteita. :draamaa:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Diva_La_Viva_74
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1422
Liittynyt: 22 Huhti 2010, 07:36

Re: Finaalin syömingit ja juomingit

Viesti Kirjoittaja Diva_La_Viva_74 »

Meinasin tehdä pizzaa Italian kunniaksi.
Aikaisemmin päivällä värkkäämme aitoja tanskalaisia smorrebrödejä Tanskalaisten kunniaksi.
__________
No rules!- Cha cha cha - See on tee.

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4620
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Finaalin syömingit ja juomingit

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Oon herkutellut jäätelöllä niin paljon viime aikoina että on aika palata ruotuun ja vetää tiukkaa ketoa. Korkeintaan leikkaan tavallista kaalia kulhoon ja napostelen sitä. Hyvää sekin on :peukku:

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Finaalin syömingit ja juomingit

Viesti Kirjoittaja murka »

Perinteiset dipit ja porkkanatikut. Suomen top-15 varalle on pizza pakastimessa.

Huomasin juuri, etten ole muistanut syödä viisueväitäni semien aikana.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Finaalin syömingit ja juomingit

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Ilta taitaa sisältää itseni osalta lähinnä niitä juominkeja. :heh: Kunnolla kuohu- ja valkoviintä on varattu jääkaappiin. :joojoo:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42045
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Finaalin syömingit ja juomingit

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Niin. Uskaltaako sitä tehdä jostakin maasta peräisin olevaa ruokaa? Tarkoittaako se kannattamista? Bouillabaissetarpeet tuossa olisi käsittelyä odottamassa. :eeek: Borssinkin kyllä saisin raavittua kasaan, mutta se tuntuu liian talviselta nyt.

En harrasta napostelua, joten jos jotain syön niin se voi olla lautasellinen keittoa väliaikanumeroiden aikana.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5977
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Finaalin syömingit ja juomingit

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Semien aikana on tullut syötyä cheddar linssisipsejä. Ovat muuten todella hyviä, ei erota normaaleista juustonaksuista oikeastaan ollenkaan. Lisäksi tarjolla on ollut keksiä. Eilen avasin myös viinipullon. Finaaliin tulee sitten lisäyksenä dippiä ja erilaisia kasvistikkuja. Yleensä eväät kyllä aika tavalla jäävät syömättä, kun show vie mukanaan. :mrgreen:
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Mattokauppias
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2834
Liittynyt: 11 Huhti 2010, 10:14
Paikkakunta: Kajaani

Re: Finaalin syömingit ja juomingit

Viesti Kirjoittaja Mattokauppias »

Suunnitelmissa on pizzaa, vadelmabrownieita, sipsejä, patonkia, salaattia, rypäleitä. Juomaksi valkoviiniä. Toki osa tarjottavista on rippeitä semifinaaleista ja kelpaa ruuaksi myös ensi viikolla. :heh:

Avatar
Haksis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1925
Liittynyt: 27 Joulu 2007, 18:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Finaalin syömingit ja juomingit

Viesti Kirjoittaja Haksis »

Rehellisellä pizzalla voisi huomenna mennä :peukku:

Länsi
Siemailija
Siemailija
Viestit: 102
Liittynyt: 19 Touko 2021, 02:28

Re: Finaalin syömingit ja juomingit

Viesti Kirjoittaja Länsi »

Kanaa uunissa ja jotkut hyvät dipit kylkeen + lisäksi jotain juureksia/perunaa yms.

Avatar
jamira
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2316
Liittynyt: 29 Huhti 2010, 00:15

Re: Finaalin syömingit ja juomingit

Viesti Kirjoittaja jamira »

Mä oon paastonnut viikon huomista varten. :heh: Meillä ei ollut semeissä kuin vettä tarjolla. Ei voi kolmea kertaa viikossa vetää kaloriövereitä.

Huomenna tarkoitus ostaa karkkia ja sipsiä sekä kunnon kattaus pienpanimo-oluita ja muita mietoja juomia. Joku ruokakin varman väsätään, burgereista puhuttiin että niitä voisi grillata. Mutta ne menee varmaan jo aiemmin illalla. :joojoo:

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Finaalin syömingit ja juomingit

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Kauhean määrän ruokaa te kuppilalaiset meinaatte ahtaa suuhunne finaali-iltana. :shock: Mä en ainakaan pystyisi syömään mitään siinä humalatilassa ja jännityksessä, mikä mulla silloin tulee todennäköisesti olemaan. :sekava:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
jdjj22
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2976
Liittynyt: 29 Maalis 2014, 20:58

Re: Finaalin syömingit ja juomingit

Viesti Kirjoittaja jdjj22 »

Tulisia sipsejä hankin, vähän irtokarkkeja ynnä vadelmalimunaatia kylkeen, saan siis päristä sokerihumalassa loppuillasta :heh:
Pieni ripaus örgyn pörgöniä parantaa viisua kuin viisua - Terveisiä kielipuolueesta :kaunis:
Kaikesta pitäisi olla jotain mieltä ja jos et ole, olet kuukauden joka toinen lauantai Putinin tukija,
joka syö makkarakeittoa suoraan saappaasta.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42045
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Finaalin syömingit ja juomingit

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Serduchka kirjoitti: 21 Touko 2021, 15:15 Mä en ainakaan pystyisi syömään mitään siinä humalatilassa
Monella (ml. minä) tulee humalatilassa nälkä. Itse ajattelin kyllä seurata finaalin selvin päin.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Finaalin syömingit ja juomingit

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Rousku kirjoitti: 21 Touko 2021, 15:22
Serduchka kirjoitti: 21 Touko 2021, 15:15 Mä en ainakaan pystyisi syömään mitään siinä humalatilassa
Monella (ml. minä) tulee humalatilassa nälkä.
Niin minullakin, mutta tykkään syödä korkeintaan vasta loppuillasta (lue: aamuyöllä). Lisäksi juurikin jännityksen takia ei myöskään pysty syömään mitään.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
MissBucharest
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1307
Liittynyt: 02 Helmi 2006, 20:48

Re: Finaalin syömingit ja juomingit

Viesti Kirjoittaja MissBucharest »

Joo, mulla ainakin on ihan julmettu himo syödä kaikkea rasvaista ja sokerista aina kun otan alkoholia. Siksi se ryyppääminen niin epäterveellistä onkin.

Pääruoaksi ajattelin vetää pizzan, tosin tuskin jaksan odottaa viisujen alkuun asti sen kanssa. Sipsejä ja irtokarkkeja löytyy. Joku kakku olis kyllä ihanaa, mutta ne on niin kalliita ja sitä pitäis sit olla vaan vähän. Juomana Red Devil :mrgreen: Avattu kermalikööripullo löytyisi myös, ei sitä ikuisuuksia voi säilyttää, joten ehkä vois pienet hömpsyt siitä kiskaista, vaikka noin muuten olenkin sitä mieltä, että yksin juominen on viinan tuhlausta.
Korona tulee kyllä, mutta minä määrään päivän.
-Corona-chan

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2105
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: Finaalin syömingit ja juomingit

Viesti Kirjoittaja Albin »

Taidan pureskella kynsiä. Jännittää jo nyt tuleeko Blind Channelille pisteitä vai .... :eeek:

Kyllä minä jotain mättöä olohuoneeseen kuskaan ( siellä iso tv-näyttö). Alkoholin jätän vähemmälle, mutta jos Suomi voittaa niin korkkaan viskipullon joka viime syksystä odottanut sopivaa hetkeä. Odottelen, että pääsen viisukuppilaan kirjautumaan ( :jupinaa: ) ja aamutunteina sitten spekuloin kännissä tämän vuoden viisut pakettiin ja raaakaaastaaan teitä kaikkia niin paljon.. :tuuletus:

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: Finaalin syömingit ja juomingit

Viesti Kirjoittaja Nevski »

Mieli tekisi ostaa varulta kuohuvaa kylmään. Sitä kun saattaa tarvita siinä kello 1-2 aikoihin sunnuntaiaamuyöllä. ;)
kuva

Avatar
UpeetaMahtavaa
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 527
Liittynyt: 29 Tammi 2020, 13:02

Re: Finaalin syömingit ja juomingit

Viesti Kirjoittaja UpeetaMahtavaa »

Ei perhana, pitääkin muistaa keittää raparperit kiisseliksi. Se on suomalainen ruoka.

Avatar
Miss Ludo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1094
Liittynyt: 02 Helmi 2014, 17:35
Paikkakunta: Stuttgart

Re: Finaalin syömingit ja juomingit

Viesti Kirjoittaja Miss Ludo »

Huomenna on luvassa täytettyjä herkkusieniä pekonilla ja aurajuustolla höystettyinä, ja jotain muutakin grilliruokaa, todennäköisesti kanaa tai ihan perinteistä makkaraa. Lisäksi sipsejä ja muuta naposteltavaa. Alkoa tietysti unohtamatta. Pidetään viisubileet työkamujen kanssa, rokotettuja kun kaikki ollaan, joten tarjonta määräytyy sen mukaan, mitä kukin paikalle tuo. :mrgreen: Mutta herkkusienistä olen varma, kun niihin ostin itse ainekset.
Albin kirjoitti: 21 Touko 2021, 15:58Odottelen, että pääsen viisukuppilaan kirjautumaan ( :jupinaa: ) ja aamutunteina sitten spekuloin kännissä tämän vuoden viisut pakettiin ja raaakaaastaaan teitä kaikkia niin paljon.. :tuuletus:
Kuulostaa suunnitelmalta. :heh: :kippis:
I got a song on fire, I’m gonna make roast tonight
🎶🔥🍖

Avatar
Mintaka
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 860
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 22:34

Re: Finaalin syömingit ja juomingit

Viesti Kirjoittaja Mintaka »

Lähinnä jotakin naposteltavaa, kuten irtokarkkeja, olen ajatellut iltaa varten. Mutta siinä hyvin todennäköisesti käy niin, ettei jännitykseltä pysty syömään mitään. :heh:
My anxiety attacks :kisu:

Avatar
YourMother
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 975
Liittynyt: 04 Maalis 2018, 15:43
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: Finaalin syömingit ja juomingit

Viesti Kirjoittaja YourMother »

Ai hyvä, muutkin aikoo ottaa aikuisten juomaa. Luulin taas olevani viisuperheen musta lammas.

Meen vaatimattomasti suklaapopcorneilla ja sipseillä. Juomana päärynäsidukkaa koska oon ikuinen pissis.
Illan aion riehua täällä yksinäni. Tai no, teidän kanssa <3
CV: Pessimistien Ompeluseuran pj, Soppatieteen Vihtori, kolminkertainen ehdokas, edellisen elokuvan tekijä.

Cha Cha Cha,
toinen silmä jo karsastaa,
ja puhe sammaltaa,
kun tää toinen puoli must vallan saa.

Avatar
lumi11
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1149
Liittynyt: 02 Maalis 2008, 17:35

Re: Finaalin syömingit ja juomingit

Viesti Kirjoittaja lumi11 »

Turvotusten tasoitteluvaihe menossa, niin voi olla, että yöllä nautitaan kahvia ja vichyä. Mulla ei ole kohtuutta ja valitettavasti joka lajissa övereistä seuraa karmea kierre, joten "kaikki tai ei mitään" -vaihtoehdoista minulle on parempi tuo "ei mitään".

Se on vähän kuin Suomi tänään, että kaikki tai ei mitään. Tai no, kaikki tähän mennessä ollut voittoa, mutta jos pisteitä illalla lähtee tulemaan, niin ollaan ihan kärjessä tai sitten olla sijalla 16 tjsp.

Avatar
mariah
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6311
Liittynyt: 13 Helmi 2005, 15:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: Finaalin syömingit ja juomingit

Viesti Kirjoittaja mariah »

Päivällä teen makkarakastiketta, perunoita ja porkkanaraastetta. Illaksi käyn ostamassa irtokarkkeja ja olutta, ei mitään sen kummempaa 😎

Massiel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1002
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:12
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Finaalin syömingit ja juomingit

Viesti Kirjoittaja Massiel »

Pizzaa, jäätelöä, leipää, suolakurkkuja,juustoja, kivennäisvettä, jäätetä. Illalla ennen Euroviisujen alkua keitän euroviisukahvit, jotta jaksaa valvoa ja kahvin kanssa leipäjuustoa ja pullaa.

Avatar
UpeetaMahtavaa
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 527
Liittynyt: 29 Tammi 2020, 13:02

Re: Finaalin syömingit ja juomingit

Viesti Kirjoittaja UpeetaMahtavaa »

Meillä on sellaisia kuorrutettuja maustettuja maapähkinöitä. Ja mulla mun lemppareita, japanilaistyylisiä maapähkinä-cracker-palloja. Niissä on taikinakuoressa maapähkinä sisällä, ja päällä seesaminsiemeniä ym. mausteliemiä. En edes tiedä saako näitä Suomesta ja mikä niiden nimi olisi.

Baileys on melkein loppumassa, mutta mansikkaviiniä löytyy. Ai tuolla on Ouzokin kaapissa jos haluaa Kreikkaa kannustaa. Mutta keskityn kyllä enemmän shown seuraamiseen kuin alkkomahooliin.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42045
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Finaalin syömingit ja juomingit

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Mulle tulee ähky jo tämän ketjun lukemisesta. :rofl: Ja olen sentään ns. hyvä syömään.
Rise, angel, shine, love!

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3806
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: Finaalin syömingit ja juomingit

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Illaksi on laitettu kuohari kylmään ja sit Fanipalojen Fazerina ja Marianne. Ostin myös illaksi tuoreita marjoja. Nyt päivällä ajattelin tilata jotain hyvää ruokaa kotiin. Ja tuli sitten tilattua grilli pihvi itselle.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: Finaalin syömingit ja juomingit

Viesti Kirjoittaja Nevski »

Alkoholitonta olutta kylmässä, pari suklaapatukkaa varastossa, mansikoita sulatan pakkasesta ja keittelen teetä. Siinäpä ne kai. :mrgreen:

Avatar
UpeetaMahtavaa
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 527
Liittynyt: 29 Tammi 2020, 13:02

Re: Finaalin syömingit ja juomingit

Viesti Kirjoittaja UpeetaMahtavaa »

poika90 kirjoitti: 22 Touko 2021, 14:49 Ostin myös illaksi tuoreita marjoja.
Mansikkarasia tulee esiin meillä myös ja vaniljasokeria päälle!

Lukittu