Suomi Soi (musiikkiohjelma)

Just nu! - keskustelua tv-ohjelmista ja ajankohtaisista asioista
Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33178
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Suomi Soi (musiikkiohjelma)

Viesti Kirjoittaja Pete »

Nelonen kirjoitti:Täysin uudenlainen musiikkiohjelma Suomi Soi alkaa Nelosella ja Ruudussa 5. toukokuuta.

Suomi Soi on Nelosen uudenlainen musiikkiohjelma, joka sovittaa maailman suurimmat hitit suomeksi.
Ohjelmassa on mukana viisi kotimaista huippuartistia, jotka ovat valikoineet joukon koko maailman tuntemia kansainvälisiä klassikkokappaleita, joista kuullaan nyt tuoreet versiot – suomeksi.

Mukana ovat Pate Mustajärvi, Jonna Tervomaa, Olavi Uusivirta, Mira Luoti ja Samuli Putro.

”Me leikitään tässä ohjelmassa meidän lempibiiseillämme ja puhalletaan ilmaa niiden siipien alle. Se on niin kuin paperilennokkien heittämistä – mä otan sen biisin, avaan, taittelen vähän uudella tavalla ja heitän jälleen lentoon", Olavi Uusivirta sanoo.

"Jännittää ihan pirusti, että mihin sitä tulikaan lupauduttua mukaan. Mutta ihan mahtavaahan tää on, mukava jengi mukana ja loistava bändi!”, harvemmin tv-ohjelmissa mukana nähty Pate Mustajärvi iloitsee.

Kullakin jaksolla on oma teemansa, joka kuljettaa jaksoa eteenpäin. Studiossa kuullaan esitysten välillä artistien hauskoja ja koskettaviakin tarinoita ja muistoja valitsemiinsa hitteihin liittyen.

Suomi Soi -ohjelmassa sellaiset ikivihreät maailmanhitit kuten Banglesin Eternal Flame, Aviciin Hey Brother, Robbie Williamsin Feel, R.E.M.:in Losing My Religion tai Joe Cockerin You Are So Beautiful tulevatkin entistä lähemmäksi katsojaa artistien omien kokemusten ja uusien tulkintojen kautta. Ohjelma tekee myös kunniaa suomalaiselle käännösiskelmäperinteelle – jokaisessa jaksossa kuullaan myös versioita vanhoista ikivihreistä.

Kuusiosaisen uutuusohjelman juontaa Heikki Paasonen, joka on ollut myös keskeisessä roolissa täysin uuden Suomi Soi -formaatin kehittämisessä.

Artistien heittäytymistä tukee liveyleisö sekä studio-orkesteri Timo Kämäräisen johdolla. Ohjelman kuvaukset ovat parhaillaan käynnissä.
Vaikuttaa mielenkiintoiselta formaatilta! Olisin kuitenkin itse valinnut jokaiseen jaksoon eri artistit. :miettii:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8164
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Suomi Soi (musiikkiohjelma)

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Vaikuttaa kivalta. Suomessa on taidettu käännösiskelmien teko.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8164
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Suomi Soi (musiikkiohjelma)

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Muistutukseksi, että tämäkin alkaa ens perjantaina...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33178
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi Soi (musiikkiohjelma)

Viesti Kirjoittaja Pete »

Näin pätkiä tästä viime viikolla. Esitykset eivät osuneet omaan makuuni ollenkaan, mutta mielenkiintoisia tarinoita/keskustelua oli ainakin hetkittäin. Oli erikoista nähdä Heikki Paasonen niin keskustelevassa roolissa – ensimmäistä kertaa sitten nuorisojuontaja-aikojensa. :mrgreen:
Riskinä seniorilaumat

akfan33_ZZ
Baaritiskill
Baaritiskill
Viestit: 708
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 01:44

Re: Suomi Soi (musiikkiohjelma)

Viesti Kirjoittaja akfan33_ZZ »

Noista lauluista en osaa oikein sanoa, mutta tuo kitaristi on todella superhyvä

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8164
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Suomi Soi (musiikkiohjelma)

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Ohjelma vetelee juuri parhaillaan viimeisiään. Kiinnostukseni ohjelmaa kohtaan hiipui loppua kohden ja kelasin lopulta digiboksilla lähinnä musiikkiesitykset. Sen verran ohjelmasta, että artistit olisivat voineet olla huomattavasti mielenkiintoisempia.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Vastaa Viestiin