ESC 2024: järjestelyt

Euroviisut 2024 länsinaapurissa
Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8183
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: ESC 2024: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Maikkarin Viiden jälkeen tänään:
17.30 Terrori-iskun uhka on läsnä ruotsalaisten arjessa - kuinka iso on riski, että Euroviisuissa tehdään isku
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42090
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: ESC 2024: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Rousku »

hra47 kirjoitti: 17 Huhti 2024, 22:55 Ei varmaankaan jos idea ei tule ruotsalaisilta.
Saatiinhan joskus muinoin suomalaisen ideoima pistesysteemikin läpi. :juhaukki:

Tosin siihen aikaan Ruotsilla ei vielä tainnut olla sitä ensimmäistäkään voittoaan. Vai minäs vuonna se nyt olikaan kun päädyttiin tähän 12-10-8-7-6-5-4-3-2-1 -järjestelmään?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10741
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: ESC 2024: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja WildDance »

^ 1975 eli ABBA:n juuri voitettua ja Ruotsissa silloin kisattiin. :heh:
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42090
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: ESC 2024: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^ No niin eli nyt olisi otollinen hetki saada rotaatiojärkkä läpi! :uujee:
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33183
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2024: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Pete »

Ruotsinkieliset selostajamme Eva Frantz ja Johan Lindroos eivät matkusta Ruotsiin, vaan selostavat kisat Pasilasta käsin.

Lähde: Evan Instagram-tili
Riskinä seniorilaumat

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12868
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2024: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

^ Suomenkielinen selostus puolestaan oli tehty Pasilasta tietääkseni vuosina 1960, 2013 ja 2015. Mikähän mahtoi olla syynä kahden viimeisimmän kerran kohdalla?

Laturaivo
Maistelija
Maistelija
Viestit: 26
Liittynyt: 21 Maalis 2023, 17:33

Re: ESC 2024: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Laturaivo »

https://www.youtube.com/watch?v=j2Y6YUhzILQ

Euroviisut lähestyvät, Ruotsi pelkää pahinta | Heikelä & Koskelo 23 minuuttia | 885

Avatar
inomu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2681
Liittynyt: 31 Joulu 2010, 01:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2024: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja inomu »

31 artistia ovat peruuttaneet esiintymisensä Euroviisujen oheistapahtumissa Malmössä. Tämän takia Eurovision Street -tapahtuma-alue poistetaan ohjelmasta ja loput artistit esiintyvät vain Eurovision Villagessa.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/ ... fram-flytt
Dancing to electropop like a robot from 1984

Mikseesrekisteröidyn
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 855
Liittynyt: 15 Tammi 2023, 13:23
Paikkakunta: Minäminämaa

Re: ESC 2024: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Mikseesrekisteröidyn »

Ei taida enää ensivuonna Israel olla mukana jos aletaan jo oheistapahtumiakin lopettamaan kun kukaan ei sinne halua :heh:
:shokki:

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2649
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: ESC 2024: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Speed »

Onko Kuppilassa ketjua erikseen Malmöön matkaamisen ja finaaliviikon tapahtumiin osallistumisen tiimoilta?
Mietin vain keitä kaikkia täältä on reissuun lähdössä ja mihin tapahtumiin osallistumassa.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36945
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: ESC 2024: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

^ Kokoustiloista löytyy: viisutapaamiset/topic13479.html
Meow cat, please meow back.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8183
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: ESC 2024: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja hra47 »

viisutapaamiset/topic13479.html

Kokoustilasta löytyy tollainen ketju.

Edit: Nonnih, tuli tuplana vastaus. Sori olin hidas.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
12pointsii
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 799
Liittynyt: 16 Tammi 2011, 23:12
Paikkakunta: München

Re: ESC 2024: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja 12pointsii »

Onkohan tänä vuonna lavan rakentamisesta ja lavasteiden asennuksesta mitään blogia tai sivustoa?
Is there something wrong with who I am ?

Mikseesrekisteröidyn
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 855
Liittynyt: 15 Tammi 2023, 13:23
Paikkakunta: Minäminämaa

Re: ESC 2024: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Mikseesrekisteröidyn »

Viisujen virallinen X-tili on alkanut blokkailemaan kaikkia jotka puhuvat Israel boikotista viisuissa :lohduton:
Jotenkin tuntuu että tää ei tuu loppumaan hyvin
:shokki:

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2282
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: ESC 2024: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Musta voi hyvinkin blokata jos asiattomasti puhuu tästä asiasta mut jos asiallisesti sanoo ettei aio katsoa tai että Israelin ei pitäisi osallistua tms. niin sitten on kyllä outoa estää… :mitvit:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Mikseesrekisteröidyn
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 855
Liittynyt: 15 Tammi 2023, 13:23
Paikkakunta: Minäminämaa

Re: ESC 2024: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Mikseesrekisteröidyn »

Joo siis tottakai jos on asiatonta keskustelua, mutta aika paljon tuolla oon X:ssä nähnyt noita postauksia jossa kuva siitä kun he ovat blokattuja
:shokki:

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5446
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: ESC 2024: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Minusta siitä Israelin osallistumisesta on ihan turha vihaajien ulista varsinkaan enää tässä vaiheessa. EBU on tehnyt päätöksensä ja sen mukaan menemme.
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8183
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: ESC 2024: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Helppo sinunkin ojentaa muita sen jälkeen kun EBU päätyi sinua miellyttävään ratkaisuun.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5446
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: ESC 2024: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

No jos EBU nyt olisi päätynyt johonkin toiseen ratkaisuun niin en nyt siltikään olisi lähtenyt Twitterin kommenttikenttiin valittamaan kun päätös on joka tapauksessa jo tehty, oli se sitten mikä tahansa.
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Mikseesrekisteröidyn
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 855
Liittynyt: 15 Tammi 2023, 13:23
Paikkakunta: Minäminämaa

Re: ESC 2024: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Mikseesrekisteröidyn »

Eikö valittamiseen siis sinun mielestäsi ole aihetta?
:rofl:
Ehkä vähän menee :offtopic:
:shokki:

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6024
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: ESC 2024: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Mikseesrekisteröidyn kirjoitti: 23 Huhti 2024, 14:46 Ei taida enää ensivuonna Israel olla mukana jos aletaan jo oheistapahtumiakin lopettamaan kun kukaan ei sinne halua :heh:
Ensi vuoteen on niin pitkä aika, että kaikenlaista ehtii tapahtua. Gazan kriisi saattaa olla ensi vuonna jo hyvinkin unohdettu juttu eikä kukaan enää mieti, onko Israel mukana vai ei.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

bukbu
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 67
Liittynyt: 19 Helmi 2024, 10:08

Re: ESC 2024: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja bukbu »

Mikseesrekisteröidyn kirjoitti: 23 Huhti 2024, 14:46 Ei taida enää ensivuonna Israel olla mukana jos aletaan jo oheistapahtumiakin lopettamaan kun kukaan ei sinne halua :heh:
Jotenkin en usko, että EBU mitään tekee elleivät muut osallistujamaat uhkaa vetäytyä kuten vuonna 2022. KANin EBU-jäsenyyden menettämistä tosin en pidä mahdottomana, sen verran rajuja juttuja on siellä näytetty. On kyllä jotenkin surullista, ettei kansanmurhaa suorittavaa maata saada ulos ilman että lähes puolet viisumaista uhkaa vetäytyä.

Avatar
GuoZu8
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2390
Liittynyt: 25 Helmi 2019, 00:27
Paikkakunta: Alder danger

Re: ESC 2024: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja GuoZu8 »

Mikseesrekisteröidyn kirjoitti: 23 Huhti 2024, 17:24 Viisujen virallinen X-tili on alkanut blokkailemaan kaikkia jotka puhuvat Israel boikotista viisuissa :lohduton:
Jotenkin tuntuu että tää ei tuu loppumaan hyvin
Euroviisujen virallinen tili blokkaa lähinnä niitä, jotka kiusaavat Israelin viisuedustajaa kaikenlaisilla vihapuheilla, ainakin mitä minä ymmärsin. Hyvä niin. Israelin osallistumisesta voi olla mitä mieltä tahansa, mutta tuommoiset ulkonäköön menevät solvaukset Israelin ihmisoikeusrikkomusten oikeuttamina ei ole mitenkään hyväksyttävää ja menee rasismin puolelle.

Samanlaista puhetta täälläkin ns. "maahanmuuttokriittiset" viljelee islamista ja muslimeista, heitä löytyy jopa hallituksestakin.
Islamilaisissa yhteisöissä esiintyvästä patriarkalismista voi olla mitä mieltä tahansa, mutta uhrien kärsimyksellä mässäileminen ja heidän dissailu islamilaisen fundamentalismin ihmisoikeusrikkomusten oikeuttamana ei ole myöskään hyväksyttävää.

Vihapuhe ei missään nimessä kuulu someen, se pitäisi kitkeä pois.

Love Love Peace Peace kaikille! <3
🇫🇮👖🥚

Avatar
sienimursu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2231
Liittynyt: 28 Huhti 2015, 21:42

Re: ESC 2024: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja sienimursu »

viisuilta kirjoitti: 23 Huhti 2024, 17:32 Musta voi hyvinkin blokata jos asiattomasti puhuu tästä asiasta mut jos asiallisesti sanoo ettei aio katsoa tai että Israelin ei pitäisi osallistua tms. niin sitten on kyllä outoa estää… :mitvit:
En voi kokemuksesta sanoa mitä juuri noissa ketjuissa on blokattu, mutta pari kuukautta sitten viisujen virallinen tubekanava laittoi uusia sanoja blokkilistalle (youtuben kommentteihin voi omalla kanavalla laittaa automaattisia suodattimia jotka poistaa viestit jos ne sisältää tiettyjä sanoja) ja tuolle blokkilistalle sisältyi esim seuraavat sanat; moderation, censored, deleted, shame, ym vastaavat ja jopa human rights. :shock:

Että en tiedä, voi olla että aika kevyestä poistavat jos haluavat ns. siivota ympäristöä mieluisemmaksi mielipiteettömille.
This is bread. I mean, heh, this is bread aaand like it's really good it's good bread. :joojoo:
- Viki Gabor, 2019

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2982
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: ESC 2024: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Nekku »

GuoZu8 kirjoitti: 24 Huhti 2024, 00:18 Euroviisujen virallinen tili blokkaa lähinnä niitä, jotka kiusaavat Israelin viisuedustajaa kaikenlaisilla vihapuheilla, ainakin mitä minä ymmärsin. Hyvä niin. Israelin osallistumisesta voi olla mitä mieltä tahansa, mutta tuommoiset ulkonäköön menevät solvaukset Israelin ihmisoikeusrikkomusten oikeuttamina ei ole mitenkään hyväksyttävää ja menee rasismin puolelle.
Mä ihmettelen niitä tappouhkauksia. Eivätkö he olekaan sotaa ja tappamista vastaan?
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
inomu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2681
Liittynyt: 31 Joulu 2010, 01:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2024: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja inomu »

Nekku kirjoitti: 24 Huhti 2024, 11:37 Mä ihmettelen niitä tappouhkauksia. Eivätkö he olekaan sotaa ja tappamista vastaan?
Guozun viestissä ei puhuttu tappouhkauksista, joten en tiedä, missä niitä ihmettelet. Ylilyöntejä tapahtuu aina tällaisissa tilanteissa, mutta itse en ole nähnyt yhtäkään tappouhkausta Edeniä kohtaan vaikka netissä roikun 24/7. Olen samaa mieltä, että ne hevosvitsit on mauttomia. Mutta turha kärjistysten etsiminen ei auta asiaa mihinkään suuntaan.

Guozulle myös tiedoksi, että Eurovisionin virallinen tili on blokannut täysin asiallisia tilejä härnääjien lisäksi. Eli kyse on aika mielivaltaisesta toiminnasta ja todella huono pr-liike järjestävältä taholta.
Dancing to electropop like a robot from 1984

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2982
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: ESC 2024: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Nekku »

inomu kirjoitti: 24 Huhti 2024, 13:10 Guozun viestissä ei puhuttu tappouhkauksista, joten en tiedä, missä niitä ihmettelet. Ylilyöntejä tapahtuu aina tällaisissa tilanteissa, mutta itse en ole nähnyt yhtäkään tappouhkausta Edeniä kohtaan vaikka netissä roikun 24/7.
Ainakin tässä uutisessa mainitaan asiasta:
https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000010351806.html

Halusin vain mainita, ettei se pahantahtoisuus pelkkään ulkonäön haukkumiseen jää. :lohduton:
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17025
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: ESC 2024: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Happy »

^ selkeetä tietoista propagandaa joka pelaa tiettyyn leiriin, muutaman kylähullun yöhötykset & ns uhkailut nostettu framille jotta saadaan uhriutumis & antisemitismikortit tulille. Toimii kun halutaan käännyttää jeesustelulla huomio muualle.
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2982
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: ESC 2024: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Nekku »

^No ei ne tappouhkaukset saa mua näkemään Israelia uhrina, mutta hyvä että tuodaan tuokin asia esille. Onhan se aika kaksinaismoralista olla sotaa ja tappamista vastaan jos itse kuitenkin jollain tasolla ihannoi samoja aiheita.
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17025
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: ESC 2024: järjestelyt

Viesti Kirjoittaja Happy »

^ puhut nyt ns tästä sotaa vastustavasta ihmisryhmästä joista alle 1% tekee noita hullutuksia, miksi annat hulluille niin paljon huomiota?

esim mun motto on
never pick a fight with an ugly person. they've got nothing to lose

Maailmassa on paljon hyvää, miksi keskittyä harvojen rumien ihmisten hullutuksiin? tää on sitä jeesustelua joka ei mun kaaliin vaan mahdu.
Never miss a good chance to shut up.

Vastaa Viestiin