Sveitsi 2024: Nemo – The code

Euroviisut 2024 länsinaapurissa

Nemo – The code

*****
56
43%
****
38
29%
***
25
19%
**
9
7%
*
2
2%
 
Ääniä yhteensä: 130

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2971
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Jos tämä voittaa, niin se olisi tavallaan tietynlainen jatkumo Danalle ja Conchitalle.
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10733
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Jos haluaa pukeutua mekkoihin niin pukeutuisi sitten tyylikkäästi. Nuo Nemon päällä nähdyt koltut ovat aivan hirveitä.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3808
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Toivottavasti tää voittaa jos pitää valita vaikkapa toisesta ennakkosuosikista Kroatiasta. Olisihan se myös hienoa saada voittajaksi maa mikä ei ole pitkään aikaan voittanut.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3243
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

^ Toisaalta Kroatia ei ole voittanut koskaan!
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2013
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
Paikkakunta: Lahti

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

Makuja on monia. Mun mielestä ainakin kaikki noi musiikkivideon asut näyttää tosi hyvältä Nemon päällä :rakkaus:

Hienoa on ollut myös nähdä että hieman vanhempi äitinikin ymmärtää tän kappaleen päälle, vaikka aluksi olikin taas hämmentynyt kun ei näistä non-binary jutuista mitään ymmärrä.
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5996
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Tämä on Kroatian ohella toinen biisi, josta on somen ansiosta aika paljon saanut tietoa etukäteen, vaikka biisin kuuntelinkin vasta nyt. Somekehujen myötä omat odotukset olivat siis taivaissa. Ihan ei kyllä biisi onnistu niitä ylittämään. Ensireaktio on, että tämä on kappaleena jopa vähän keskinkertainen. Tästä selkeästi kuitenkin pidetään, joten toivon, että itsellekin biisi jossain kohtaa kasvaa, koska on aina tylsää olla eri mieltä enemmistön kanssa. :heh:
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Varpunen
Maistelija
Maistelija
Viestit: 44
Liittynyt: 06 Loka 2018, 22:08

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja Varpunen »

Kyllä minäkin näistä vedonlyöjien suosikeista tämän näkisin mieluiten voittajana, vaikka Kroatia ja Italia yhtälailla hyviä kappaleita ovatkin.

Hauskaa muuten, että kolme tämän hetken suurinta voittajasuosikkia ovat (Kroatiakin ainakin tavallaan) voittajia vuosilta 1988-1990, nyt vielä oikeassa järjestyksessäkin :mrgreen:
"Power to all our friends, to the music that never ends"

Avatar
Renaissancefire
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1111
Liittynyt: 13 Maalis 2015, 15:14
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja Renaissancefire »

Sveitsi on ollut mun puntarilla viidessä tähdessä joka vuosi ainakin vuodesta 2020 asti, mut tää on aika hirvee. Teatraalisuus ärsyttää. Saa nähdä jos live muuttaa mielipidettä.
E guardavo il mondo da una porta mai completamente aperta

Avatar
mmmimo
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 238
Liittynyt: 16 Tammi 2024, 12:38
Paikkakunta: Tampere

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja mmmimo »

^ Jos teatraalisuus ahdistaa niin live tuskin tulee parantamaan tilannetta positiivisempaan suuntaan :heh: Haistan vahvaa teatraalisuutta esityksessä, ja toivottavasti näin tulee olemaan!
meow cat, please meow back

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8181
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja hra47 »

On kyllä niin tylsät ennakkosuosikit (Kroatia poislukien, enkä usko heidän voittoonsa) että taitaa tulla tämän vuoden viisuista mulle välivuosi muunkin kuin vain Suomen osalta.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13262
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja AntSa »

Mulla Sveitsi ei tällä hetkellä mahdu omaan Top 10:iini. Ehkä live sitten nostaa tämän arvoa, mutta minulle tämä biisi ei oikein vielä avaudu. On himpun verran vaikea lähestyä.
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
lumi11
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1150
Liittynyt: 02 Maalis 2008, 17:35

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja lumi11 »

Kuulin tämän vasta äsken. Iski lähes kuin CCC.
Tämä on mahtava.

Ja voi apua, miten upea laulaja. Jestas, pystyy tekemään tämän livenä. Ihan järjetöntä. Viisukevääni on nyt täynnä uutta virtaa ja kylmiä väreitä. Kiitos, kiitos, kiitos. <3 <3 <3

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2013
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
Paikkakunta: Lahti

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

En tiedä oliko tätä jaettu vielä täällä (ei ainakaan omiin silmiin pistänyt täältä ketjusta), mutta tällainen liveveto löytyi upattuna tubeen.



Näyttää ja kuulostaa kyllä todella hyvältä (rätinästä huolimatta) ja en malta odottaa miten toi live saadaan vielä upgradettua itse viisuihin. :ihana:
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2648
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja Speed »

Onhan Nemo aivan virtuoosimainen live-laulaja ja kappaleen ympärillä pystyy rakentamaan upean visuaalisen shown. Yllätyksekseni kappale jätti kuitenkin ei-euroviisufani-ystäväni täysin kylmäksi ensikuuntelun yhteydessä. Hieman vielä kyseenalaistan sitä, onko kokonaisuus taviksille yksinkeratisesti vain liikaa yhden kerran kuultuna vai pystyykö Nemon live-esiintyminen vetämään fanikuplan ulkopuolisen yleisön mukaan siltä istumalta, kun kappale finaalissa pärähtää ruutuun.

Avatar
OnFire
Maistelija
Maistelija
Viestit: 29
Liittynyt: 21 Tammi 2023, 00:43
Paikkakunta: Lontoo

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja OnFire »

Mietin kyllä kanssa onko tämä liian outo ihan taviskatsojien makuun, vaikka oma ei-euroviisufani ystäväni täällä Englannissa valitsi suosikikseen (mutta hän on musikaali-fani, niin sinänsä en ihmettele). Itse en oikein ole saanut tästä biisistä kiinni, tykkään kyllä tietyllä tavalla yli-dramaattisesta menosta mutta tässä se on jotenkin liian juuri musikaalimaista että osuisi omaan hermoon.
Wanna become one of them city boys ~

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8181
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Minäkin epäilen, että tämän potentiaalia on yliarvioitu. Toisaalta voittihan Israelin kanalaulukin muutama vuosi sitten, joten jätetään nyt sen verran takaporttia auki, että äänestävän yleisön musiikkimaku saattaa yllättää.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2013
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
Paikkakunta: Lahti

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

Tämän kompastuskivi saattaa tosiaan olla se, että avautuuko yhdella kuuntelukerralla. Sekä siskoni että äitini tästä nyt tykkäävän, mutta ensireaktiot silloin biisin julkaisun aikaan olivat aika ristiriitaisia :mitvit:
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5996
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Itse en ole edes viisufanina oikein päässyt tähän kiinni. Tämä ei ole sellainen biisi, jota tekee mieli kuunnella repeatilla uudestaan. Toki Nemo on varmasti koko viisujen parhaimmistoa esiintyjänä, mutta biisi voi tosiaan olla hieman liian hankala taviskatsojille yhdellä kuuntelukerralla avautuvaksi. Esim. Kroatia taas on puolestaan sellainen, joka voi hyvinkin imaista mukaan heti ensikuulemalta.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
lumi11
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1150
Liittynyt: 02 Maalis 2008, 17:35

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja lumi11 »

Mä kuuntelen tätä ripiitillä. <3
Mulla ei ole tältä vuodelta nyt muita kuunneltavia juurikaan. Yritin Paskanaa, mutta liveä ei pysty kuuntelemaan valitettavasti, nyt kun olen saanut etäisyyttä pettymykseen, äänite toki kestää kuuntelua.

Avatar
pikkukettu
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 234
Liittynyt: 15 Touko 2009, 00:55

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja pikkukettu »

Puolisoni on kuullut biisin kerran ehkä pari viikkoa sitten, kun katsoin videota telkkarista (ja okei kerran autossa mutta ei vaikuttanut muistavan sitä). Tänään sanoi, että pieni pätkä biisistä on soinut hänellä monta päivää päässä. Eli kyllä voi taviskatsojallekin avautua ja jäädä mieleen kerrasta!

Tää on kyllä mulle tän vuoden ykkönen. :ihana: Huikeita nuo prepartyjen vedot, toivottavasti on yhtä hyvä itse kisassa! Edit. ja kyllä olen myös itse kuunnellut tätä usein loopilla!

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8181
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Itse olen kuunnellut tämän vajaa puolitoista kertaa. Ekalla kerralla vaikutti joo ihan vahvalta kolmetähtiseltä, mutta kun yritin kuunnella uudelleen, en jaksanut kuunnella edes puoliväliin. Ehkä olen tänä keväänä vain poikkeuksellisen nuivalla tuulella kun en ole muitakaan biisejä jaksanut kuunnella.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Staalo
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 58
Liittynyt: 16 Touko 2023, 12:06

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja Staalo »

lumi11 kirjoitti: 15 Huhti 2024, 20:06 Mä kuuntelen tätä ripiitillä. <3
Sama :bile: :bile: Suosikkini tällä haavaa, ja myös se mistä tulee selkeimmät voittajafibat. Jos Nobody pystyy jury-vedossa laulamaan noin mallikkaasti, niin tiedossa on tobleronemainen vuoristo raatipisteitä. Uskon myös yleisön äänestävän Koodia, vaikka en ehkä televoittajaa tässä näe. Mutta luulen myös ettei tänä vuonna nouse Käärijän kaltaista telejyrää, vaan pisteet jakautuvat tasaisemmin.
Lavashown toimivuus tässä tulee merkitsemään aika paljon yleisöpisteiden saamisessa. Toivottavasti Nemo ei itse valitse kolttuaan.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36932
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

^ Mikä ”Nobody”? :heh:
Meow cat, please meow back.

Avatar
akuankka13
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8931
Liittynyt: 10 Touko 2008, 13:08
Paikkakunta: Vanajan taka

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja akuankka13 »

^ Nemo on latinaa ja tarkoittaa ”ei kukaan”.
Qaj.

Panda
Oliskos jäävesi välillä?
Oliskos jäävesi välillä?
Viestit: 91
Liittynyt: 19 Tammi 2023, 16:33

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja Panda »

hra47 kirjoitti: 16 Huhti 2024, 15:43 Itse olen kuunnellut tämän vajaa puolitoista kertaa. Ekalla kerralla vaikutti joo ihan vahvalta kolmetähtiseltä, mutta kun yritin kuunnella uudelleen, en jaksanut kuunnella edes puoliväliin. Ehkä olen tänä keväänä vain poikkeuksellisen nuivalla tuulella kun en ole muitakaan biisejä jaksanut kuunnella.
Tämä tiivistää aikalailla minunkin ajatukset. Ekalla kuuntelulla olin ihan positiivinen, toisella en jaksanut kuunnella loppuun. Ja siinä olen pysynyt, skippaan aina ekan 30s jälkeen tämän. Samoin kyllä Europapan. Tai sen skippaan kyllä jo 10s jälkeen :heh: Coden tausta toimii minulle tosi hyvin, mutta se ooppera pilaa hyvän aihion.
Call me what you may, see if I care, see me slay

pmama
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1161
Liittynyt: 25 Elo 2013, 15:39
Paikkakunta: Lahti

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja pmama »

lumi11 kirjoitti: 13 Huhti 2024, 20:14
Tämä on mahtava.

Ja voi apua, miten upea laulaja. Jestas, pystyy tekemään tämän livenä. Ihan järjetöntä. Viisukevääni on nyt täynnä uutta virtaa ja kylmiä väreitä. Kiitos, kiitos, kiitos. <3 <3 <3
Sama. aivan uskomaton laulaja, biisi on ihanan teatraalinen ja oopperamainen. Varsinkin oopperakohdan torvet (2.11)saavat minut lähes orgastiseen tilaan. Ja uudestaan kuunteluun. sävellys on uskomaton 3 minuuttia. Mutta ehkä kaikkein vaikuttavin on Nemon oma teksti, joka kertoo hänen oman tarinansa. Kertakaikkiaan haavoittuva ja paljastava teksti. Arvostan tätä artistia, joka on heilunut musikaalilavalla jo koululaisena. Hänelle on annettu musiikin vahva lahja jo syntymässä.

Avatar
mmmimo
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 238
Liittynyt: 16 Tammi 2024, 12:38
Paikkakunta: Tampere

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja mmmimo »

Aivan käsittämätön liveveto taas Nemolta jostain suurlähetystötilaisuudesta: https://www.instagram.com/reel/C56Q6f-N ... hare_sheet
Säestämässä vain koskettimet, ei jumputuksia ja taustoja, vain täydellistä laulua. Kuinka se osuukaan joka nuottiin ja saa voimaa tuohon ääneen. Huh <3 :kups:
meow cat, please meow back

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

No kyllähän tämä nousee esiin. Vähän turhan teatraalinen music hall soittorasia-osuuksineen. Mutta joo, ottaen huomioon valikoiman tasapaksuuden en ihmettele kärkipaikkaa.

4
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
kwak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9526
Liittynyt: 06 Joulu 2004, 19:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja kwak »

mmmimo kirjoitti: 19 Huhti 2024, 21:21 Aivan käsittämätön liveveto taas Nemolta jostain suurlähetystötilaisuudesta: https://www.instagram.com/reel/C56Q6f-N ... hare_sheet
Säestämässä vain koskettimet, ei jumputuksia ja taustoja, vain täydellistä laulua. Kuinka se osuukaan joka nuottiin ja saa voimaa tuohon ääneen. Huh <3 :kups:
No älä! :kups: Kyllä tällaisellä livevedolla ollaan vahvasti viisuvoiton kannassa kiinni. :tapu:
Keep your head high above the water

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12867
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Onko tämä taas joku Israel 2018 -tyylinen, että hulluttelulla voitetaan viisut? :jupinaa:

Vastaa Viestiin