Belgia 2024: Mustii – Before the party's over

Euroviisut 2024 länsinaapurissa

Mustii – Before the party's over

*****
30
29%
****
30
29%
***
32
30%
**
9
9%
*
4
4%
 
Ääniä yhteensä: 105

Avatar
Miss Ludo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1094
Liittynyt: 02 Helmi 2014, 17:35
Paikkakunta: Stuttgart

Re: Belgia 2024: Mustii – Before the party's over

Viesti Kirjoittaja Miss Ludo »

Tänä vuonna on useampi sellainen hypekappale, jonka kelkkaan en oikein ole päässyt, mutta tästä minä tykkään. :surrur: Tämä on viehättävän dramaattinen. Pidän siitä, miten biisi panee odottamaan jonkinlaista huipennusta, mutta se kasvaa ja kehittyy sinne varsin hitaasti. Viimeinen minuutti onkin sitten aika palkitsevaa tykittelyä. Aika toisteista toki, mutta se ei niin haittaa, kun elementit toimivat ja sointuvat toisiinsa. Kuoro on ihana. :kups:

Aistin tässä kovaa livepotentiaalia, ja toivon, että se osataan hyödyntää. Ettei vain käy näin:
hra47 kirjoitti: 20 Helmi 2024, 18:39Jylhän kuuloinen loppuminuutti, miltähän mahtaa kuulostaa livenä viisulavalla. Suomen käsittelyssä käteen jäisi pelkkä kissanpieru.
Tässä vaiheessa tämä on minulla vahvassa neljässä tähdessä, mutta kasvunvaraakin on jonkin verran.

:belgia: :belgia: :belgia: :belgia:
I got a song on fire, I’m gonna make roast tonight
🎶🔥🍖

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7184
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Belgia 2024: Mustii – Before the party's over

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Kuuntelin muutaman päivän tauon jälkeen & en tahdo millään päästä tämän hypetykseen mukaan! Alku jotenkin liian hidas & alkaa vasta kunnolla kahden minuutin kohdalla. Toistaiseksi Viron kanssa vuoden yliarvostetumpia! Eiköhän raadit tule niin rakastamaan Belgiaa, mikäli live on mainio :joojoo:
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
Miss Ludo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1094
Liittynyt: 02 Helmi 2014, 17:35
Paikkakunta: Stuttgart

Re: Belgia 2024: Mustii – Before the party's over

Viesti Kirjoittaja Miss Ludo »

Tämä nousi itselläni juuri viiteen tähteen ja puntarineloseksi. <3 Tuli äsken vastaan viisusoittolistalla, ja olin etenkin loppua kohti ihan että hemmetti miten tämä on kova. :kups: Niin hieno biisi. Olen tosi malttamaton lavashow'n suhteen!
I got a song on fire, I’m gonna make roast tonight
🎶🔥🍖

Avatar
Mohno
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1738
Liittynyt: 03 Elo 2005, 11:47
Paikkakunta: Stockholm, Sweden

Re: Belgia 2024: Mustii – Before the party's over

Viesti Kirjoittaja Mohno »

Parannettu versio Lukuveistä yhdistettynä sointuihin ELOn Telephone Line’sta kasvaa joka kuulemalla. Myös Armenia 2014 Aram MP3 Not alone -viboja.

Tää on ihan edustava ja ryhdikäs biisi.

Meikä tykkää jo 4 / 5 edestä.

Edit. Lisäkuuntelulla tää nousi jo 5 tähteen :tapu:

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1880
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: Belgia 2024: Mustii – Before the party's over

Viesti Kirjoittaja Possu »

Usko tähän on vahvistunut koko ajan. Tämä kestää soittoa ja paranee koko ajan. Olen alkanut kääntymään sen puoleen, että livenä tämä voi olla todella mahtava hetki.

Rinjoo
Siemailija
Siemailija
Viestit: 152
Liittynyt: 12 Maalis 2023, 10:42

Re: Belgia 2024: Mustii – Before the party's over

Viesti Kirjoittaja Rinjoo »

Itsekin ensimmäisellä kuuntelukerralla ajattelin "ihan perus pop kappale", mutta nyt soi päässä enemmän kuin mikään muu tämän vuoden kappale :tapu:. Ei haittaisi jos tämä voittaisi, saataisiinpa ainakin hieman vaihtelua voittajamaihin ettei taas Ruotsi, Ukraina eikä varsinkaan Italia tai Alankomaat.

Avatar
PIPPURI
Maistelija
Maistelija
Viestit: 24
Liittynyt: 13 Maalis 2020, 09:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Belgia 2024: Mustii – Before the party's over

Viesti Kirjoittaja PIPPURI »

Oijoi mitä taikaa <3 Tätäkin lauleskelen suihkussa (tai ruokaa laittaessa) koko ajan, siis ihan koko ajan varmasti ei naapurit tykkää. :heh: Mutta tästä biisistä mä tykkään!! En ole ihan varma mistä lyriikat kertoo mutta voin katsoa sen yli kun kuitenkin kelpoa englantia eikä liikaa kliseitä tai muuta sellaista. Lopussa tulee toistoa kyllä mutta minusta siinä on vaan voimaa.

:belgia: :belgia: :belgia: :belgia: :belgia: :peukku:
Jos sinne UMKiin joskus pääsisi :mrgreen:

Avatar
Miss Ludo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1094
Liittynyt: 02 Helmi 2014, 17:35
Paikkakunta: Stuttgart

Re: Belgia 2024: Mustii – Before the party's over

Viesti Kirjoittaja Miss Ludo »

Minun oli nostettava tämä puntariykkösekseni Norjan ohi. :uujee: Tämä on vain niin käsittämättömän kova. Viimeinen minuutti iskee joka kerta yhtä lujaa.
I got a song on fire, I’m gonna make roast tonight
🎶🔥🍖

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7508
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Belgia 2024: Mustii – Before the party's over

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

Raatimusiikkia, mutta voi tästä yleisökin tykätä. Vähän ehkä sellaista Watergun tyylistä raskassointuisuutta ilmassa. Saattaa pärjätäkkin.
Žvižej fucked up the solo

Avatar
Miss Ludo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1094
Liittynyt: 02 Helmi 2014, 17:35
Paikkakunta: Stuttgart

Re: Belgia 2024: Mustii – Before the party's over

Viesti Kirjoittaja Miss Ludo »

klaus-12 kirjoitti: 15 Maalis 2024, 17:00Vähän ehkä sellaista Watergun tyylistä raskassointuisuutta ilmassa.
Ilmankos tykkään tästä niin. :uujee: Watergun oli suosikkejani viime vuonna.

Aaa. Juuri fiilistelin tätä taas ties monettako kertaa. Rakastan muuten sitä, miten tämä loppuu - äkillisesti, mutta syvään bassosoundiin, joka panee kappaleelle pisteen niin tyydyttävästi.
I got a song on fire, I’m gonna make roast tonight
🎶🔥🍖

Mellotsucks
Maistelija
Maistelija
Viestit: 20
Liittynyt: 10 Maalis 2024, 13:37

Re: Belgia 2024: Mustii – Before the party's over

Viesti Kirjoittaja Mellotsucks »

Muuten hyvä, mut ärsyttää se lopun jankkaus, hoetaan vaan samaa.

Toivottavasti ei esiinny pikkulasten kauluripipo päässä.

Avatar
Miss Ludo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1094
Liittynyt: 02 Helmi 2014, 17:35
Paikkakunta: Stuttgart

Re: Belgia 2024: Mustii – Before the party's over

Viesti Kirjoittaja Miss Ludo »

Redditiin oli joku avannut ketjun tämän vuoden väärin kuulluista lyriikoista, ja ajattelin jakaa oman tähtihetkeni tännekin. Kuulin (ja kuulen itse asiassa edelleen) tässä kappaleessa siis jatkuvasti I got a song on fire, I’m gonna make roast tonight. :heh: Oikeastihan siinä lauletaan I got a soul on fire, I’m gonna make moves / raise roofs tonight, mutta tämä väärin kuultu versio käy jopa ihan järkeen. 🎶🔥🍖

Tästä kappaleesta on Redditissä jo useita muitakin väärinkuulemisia, kuten:

- I’m gonna make truce tonight
- I’m gonna get nudes tonight
- I’m gonna make rules tonight

... joista viimeisimpään saattaa Suomen edustajalla olla tietysti sananen sanottavanaan. :heh:
I got a song on fire, I’m gonna make roast tonight
🎶🔥🍖

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11937
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Belgia 2024: Mustii – Before the party's over

Viesti Kirjoittaja sziget »

Uskottava ja vahva. Viimeinen minuutti kuin limaa irrottava yskänlääke. Perusviisun vikaakin on, kun tuntuu oudon tutulta. Sun täytyy olla oma itses -klisee löytyy, ei tosin saarnaavassa muodossa. Enemmän kysyen ja haastaen. Vahva kolmonen.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1445
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: Belgia 2024: Mustii – Before the party's over

Viesti Kirjoittaja Carboni »

Mulla on tästä ja Sveitsistä joku kumma viba jota en osaa selittää. Uskon voittajan olevan jompikumpi näistä.

Tää on juryissa todella vahva ja jos vika minuutti saadaan tuotua lavalle uskottavasti, on telessä 150+p helppo suoritus

Mutta onnistuuko vakuuttamaan teleä? 220+70 tyylisillä pisteillä ei kisaa voiteta
2024 Rim Tim Tagi Dim 2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

Zazpikaleak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1348
Liittynyt: 21 Helmi 2019, 12:11

Re: Belgia 2024: Mustii – Before the party's over

Viesti Kirjoittaja Zazpikaleak »

Belgia sai kunnian olla viimeinen kuuntelemani uusi viisu tänä vuonna. Odotin tältä melko paljon, mutta ne odotukset eivät sitten ehkä ihan täyttyneet. Ei siinä, ihan laadukas tämä on ja kyllä sinänsä tykkäsin, mutta voittoon tällä ei kyllä pitäisi olla asiaa. Loppua on kehuttu, mutta olisi siinä saanut olla muutakin, kuin lähes pelkkää viisun nimen toistoa. Sanoihin pitäisi ehkä tutustua vähän tarkemmin. Laulajan nimi on kyllä huvittava edelleen, ei siitä pääse mihinkään, anteeksi. :toilet: Eiköhän se Belgia mene finaaliin ja sen kyllä ansaitseekin, mutta ei mitään outoa kompromissivoittoa juuri tälle. Puntarilla sinne hieman puolenvälin paremmalle puolelle.
Violins playing
Angels crying

Avatar
haikea
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 98
Liittynyt: 05 Tammi 2024, 15:15

Re: Belgia 2024: Mustii – Before the party's over

Viesti Kirjoittaja haikea »

Carboni kirjoitti: 25 Maalis 2024, 10:14 Mulla on tästä ja Sveitsistä joku kumma viba jota en osaa selittää. Uskon voittajan olevan jompikumpi näistä.
Mulla sama. Belgian Olavi Uusivirta on onnistunu tässä kohtaa vakuuttamaan mut aika tehokkaasti. Oon valmis uskomaan, että jos liveen saadaan sama voima, tunnelma ja draamaan kaari kun studioversiossa ja videossa, niin viisuvoittaja on tässä.

Otan tän lausunnon itselleni talteen, jos tää sitten kuitenkin toukokuussa vetää telestä vaan jotkut vaivaiset 40 pistettä :D

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11324
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Belgia 2024: Mustii – Before the party's over

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Pakko kyllä sanoa, että tämän kliimaksikohta on musiikillisesti ja visuaalisesti aina vaikuttava kaikissa koostevideoissa. Harmi vaan, etteivät ne biisin muut osiot sitten ole ihan yhtä hyviä, vaan etenkin sovitus saisi olla enemmän Mustii ja vähemmän viisuklisee... Ei nyt silti olisi voittajana huonoimmasta päästä, joten antaa mennä vaan, jos niin on tarkoitettu.
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2962
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: Belgia 2024: Mustii – Before the party's over

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Mun mielestä tää pysyy kiinnostavana alusta loppuun.
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42044
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Belgia 2024: Mustii – Before the party's over

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Minua häiritsee videolla artistin överi venyttely (siis kropan, ei äänen) ja se totinen lapsikuoro.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33181
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Belgia 2024: Mustii – Before the party's over

Viesti Kirjoittaja Pete »

Aikookohan Mustii olla Malmön lavallakin yläosattomissa? :mitvit: Voisi kuvitella, että tulemme näkemään jotakin todella räväkkää tai värikästä tai erottuvaa (enkä tarkoita pelkästään vaatteita).
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Miss Ludo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1094
Liittynyt: 02 Helmi 2014, 17:35
Paikkakunta: Stuttgart

Re: Belgia 2024: Mustii – Before the party's over

Viesti Kirjoittaja Miss Ludo »

Rousku kirjoitti: 29 Maalis 2024, 18:48Minua häiritsee videolla artistin överi venyttely (siis kropan, ei äänen) ja se totinen lapsikuoro.
Minulla se kuoro vaati hetken totuttelua, mutta sitten aloin tykätä siitä, varsinkin kun opin että se koostuu ihan tuiki tavallisista ihmisistä (Mustii pyysi faneiltaan apua sen toteuttamisessa, ja siihen pystyi siis osallistumaan kuka tahansa lähettämällä laulunsa hälle, riippumatta siitä kokiko osaavansa laulaa vai ei). Se tuntuu minusta jotenkin erityiseltä kaikessa inhimillisessä epätäydellisyydessään.
I got a song on fire, I’m gonna make roast tonight
🎶🔥🍖

crstl
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 16
Liittynyt: 10 Maalis 2023, 08:44

Re: Belgia 2024: Mustii – Before the party's over

Viesti Kirjoittaja crstl »

Jos Belgia ja Sveitsi nyt on ne suurimmat kilpakumppanit, niin tämä on mun mielestä ehdottomasti helpommin lähestyttävä ja radioystävällisempi ja siten myös enemmän kiinni voitossa. Pidän omia vanhempiani sellasina "keskiverto koekatsojina" ja he ei kyllä kertakaikkiaan tule ymmärtämään Sveitsiä yhtään. Ranska ehkä sitten kolmantena tässä kahinassa mukana :mitvit:

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3349
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Belgia 2024: Mustii – Before the party's over

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

Tää oli yks mun suosikeista Madridin vedoista. Mieletöntä eläytymistä ja herran ääni on oikein miellyttävää kuunneltavaa. :kaunis:
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16667
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Belgia 2024: Mustii – Before the party's over

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

kapineiti kirjoitti: 02 Huhti 2024, 15:52 Tää oli yks mun suosikeista Madridin vedoista. Mieletöntä eläytymistä ja herran ääni on oikein miellyttävää kuunneltavaa. :kaunis:
Oli myös paikan päällä se, josta totesin useampaan kertaan jälkeenpäin, miten vakuuttava oli :samaamielta:

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2646
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: Belgia 2024: Mustii – Before the party's over

Viesti Kirjoittaja Speed »

Speed kirjoitti: 20 Helmi 2024, 10:44 Tämän kauden suosikkini tähän mennessä. Pidän kappaleesta enemmän ilman musiikkivideota. Videossa minua häiritsee loppukohden yltyvä ylitulkinta, jossa artistin kehonkieli karkaa käsistä suhteessa vokaaleihin. Ihan tässä muina ohjaajina olisin säätänyt tunneilmaisua muutaman pykälän alemmas, jotta se olisi paremmin linjassa lauluraitaan. Toivottavasti ylitulkinta jää videokonseptiin ja lavalla kappale on eheämpi kokonaisuus.
Nähtyjen pre-party -vetojen perusteella vaikuttaisi siltä, että ylidramaattinen tulkinta tulee olemaan osa myös Mustiin lavapresenssiä. Näkisin tässä suurimman kompastuskiven Belgian menestyksen esteenä. Siinä missä kappale kasvaa kolmin minuutin aikana kohti lopun kliimaksia, Mustiin esiintyminen näyttää usein alkavan jo varsin energisenä yltyen varsin teartraaliseksi huitomiseksi. Less is more!

Avatar
Miss Ludo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1094
Liittynyt: 02 Helmi 2014, 17:35
Paikkakunta: Stuttgart

Re: Belgia 2024: Mustii – Before the party's over

Viesti Kirjoittaja Miss Ludo »



Mustii on sympaattinen tyyppi ja upea ilmestys, mutta voi kun nämäkään vokaalit eivät nyt oikein vakuuta. :eiei: Tästä ei kenties olekaan Sveitsille niin suurta juryvastusta kuin on ounasteltu, jos laulusuoritus ontuu vielä toukokuussa. Toki tämä nyt on taas vain pre-party omine kommervenkkeineen, mutta osa artisteista on silti kuulostanut tänä iltana huomattavasti paremmilta ja varmemmilta.
I got a song on fire, I’m gonna make roast tonight
🎶🔥🍖

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3349
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Belgia 2024: Mustii – Before the party's over

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

Kieltämättä pidin Madridin esitystä hieman parempana. Mustiista sai tässä jotenkin, en edes tiedä, hyökkäävän kuvan? Ylidramaattisen vähintäänkin.
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1880
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: Belgia 2024: Mustii – Before the party's over

Viesti Kirjoittaja Possu »

Noilla vokaaleilla voi jopa karsiutua finaalista. Oli sen verran järkyttävän kuuloista, ettei tuota pysty katsomaan edes loppuun asti. Tässä alkaa olemaan vaaranmerkkejä sille, että tästä muodostuu viisuvuoden isompia floppeja.

Avatar
Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1445
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: Belgia 2024: Mustii – Before the party's over

Viesti Kirjoittaja Carboni »

Possu kirjoitti: 08 Huhti 2024, 10:16 Noilla vokaaleilla voi jopa karsiutua finaalista. Oli sen verran järkyttävän kuuloista, ettei tuota pysty katsomaan edes loppuun asti. Tässä alkaa olemaan vaaranmerkkejä sille, että tästä muodostuu viisuvuoden isompia floppeja.
Allekirjoitan (valitettavasti) täysin :roll:
2024 Rim Tim Tagi Dim 2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7184
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Belgia 2024: Mustii – Before the party's over

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Saisi kyllä Belgia minun puolesta karsiutua finaalista, kun en vaan millään lämpene tälle biisille enempää & kovin vaisua laulamista. Tän vuoden fanifloppi?
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Vastaa Viestiin