Ranska 2024: Slimane – Mon amour

Euroviisut 2024 länsinaapurissa

Slimane – Mon amour

*****
26
20%
****
35
27%
***
40
31%
**
20
15%
*
9
7%
 
Ääniä yhteensä: 130

towel+1964-
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 82
Liittynyt: 24 Touko 2010, 22:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ranska 2024: Slimane – Mon amour

Viesti Kirjoittaja towel+1964- »

Tuli tuosta sanoituksen kökköydestä mieleen, ranska on kuitenkin monille täysin vieras kieli niin oisko ajateltu että ne mon amourit ja je t'aimet kuulostaa edes jotenkin tutuilta suurelle yleisölle?
En tiiä, mä tykkään tästä vaan enemmän ja enemmän.

Avatar
sienimursu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2509
Liittynyt: 28 Huhti 2015, 21:42

Re: Ranska 2024: Slimane – Mon amour

Viesti Kirjoittaja sienimursu »

towel+1964- kirjoitti: 16 Touko 2024, 20:27 Tuli tuosta sanoituksen kökköydestä mieleen, ranska on kuitenkin monille täysin vieras kieli niin oisko ajateltu että ne mon amourit ja je t'aimet kuulostaa edes jotenkin tutuilta suurelle yleisölle?
No itse olen alusta asti ollut sitä mieltä että tällainen kliseeranskailu on juurikin enemmän yleisön kun tuomariston mieleen (tosin totuus oli aika pieni ero, 227 yleisö vs. 218 jury) kun vähän tuntuu siltä että Eurooppa juuri odottaa Ranskalta tällaista mon amour croissant baguette je t'aime est-ce que tu m'aimes bisous meininkiä. Ja siis onhan Ranska maanakin vähän jumissa tietynlaisessa romantisoidussa turistilaatikossa siitä, mitä niitten kulttuuri, ruoka yms. oikeasti on. :miettii: Rakkauden kieli ym.
This is bread. I mean, heh, this is bread aaand like it's really good it's good bread. :joojoo:
- Viki Gabor, 2019

Massiel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1038
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:12
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Ranska 2024: Slimane – Mon amour

Viesti Kirjoittaja Massiel »

Miten näin kliseinen kappale pärjäsi näin hyvin.Vielä kun jurykenraalissa äänikään ei ollut kohdallaan.

bukbu
Siemailija
Siemailija
Viestit: 155
Liittynyt: 19 Helmi 2024, 10:08

Re: Ranska 2024: Slimane – Mon amour

Viesti Kirjoittaja bukbu »

Massiel kirjoitti: 17 Touko 2024, 23:21 Miten näin kliseinen kappale pärjäsi näin hyvin.Vielä kun jurykenraalissa äänikään ei ollut kohdallaan.
Tällaiset kliseiset miesballadit pärjää aina, olihan Italiakin kuudes vuonna 2022 melko kamalasta livestä huolimatta.
emme (oikeasti) tiedä (näistä) huumeista mitään

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3636
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ranska 2024: Slimane – Mon amour

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Millaisenhan jurypotin tämä itse asiassa olisi saanut jos ääni sitten olisi kulkenut jurykenraalissa? :shock:
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Hapa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2038
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 23:17
Paikkakunta: Pori

Re: Ranska 2024: Slimane – Mon amour

Viesti Kirjoittaja Hapa »

bukbu kirjoitti: 18 Touko 2024, 01:12
Massiel kirjoitti: 17 Touko 2024, 23:21 Miten näin kliseinen kappale pärjäsi näin hyvin.Vielä kun jurykenraalissa äänikään ei ollut kohdallaan.
Tällaiset kliseiset miesballadit pärjää aina, olihan Italiakin kuudes vuonna 2022 melko kamalasta livestä huolimatta.
En kyllä puhuisi Slimanesta ja siitä italian duosta samana päivänäkään. Slimane oli huikea!
"Olen huomannut nuorten naislaulajien laulavan pikkutytön äänellä. Heitä ei erota toisistaan eikä lauluista jää mitään mieleen. Minun nuoruudessani artisti ei päässyt levyttämään, jos hän ei osannut tulkita." -Anneli Sari-

Staalo
Siemailija
Siemailija
Viestit: 164
Liittynyt: 16 Touko 2023, 12:06

Re: Ranska 2024: Slimane – Mon amour

Viesti Kirjoittaja Staalo »

sienimursu kirjoitti: 17 Touko 2024, 07:15 No itse olen alusta asti ollut sitä mieltä että tällainen kliseeranskailu on juurikin enemmän yleisön kun tuomariston mieleen (tosin totuus oli aika pieni ero, 227 yleisö vs. 218 jury) kun vähän tuntuu siltä että Eurooppa juuri odottaa Ranskalta tällaista mon amour croissant baguette je t'aime est-ce que tu m'aimes bisous meininkiä.
:joojoo: Meikäläisen makuun tämä kappale ja esitys oli ihan liikaa siirappia. Mutta ymmärrän kyllä miksi osa yleisöstä äänestää aina tällaista, ja onhan Slimane todella vahva laulaja ja karismaa piisaa.

Kappaleen sanoitusta en tosiaan pidä kovin kummoisena. Minusta myös Voilássa oli melko köpöt sanat (vaikka muuten kovasti tykkäänkin).
Nuorena kun ei osannut kieliä, usein kuvittelin suosikkibiisieni sanoitukset lyyrisiksi mestariteoksiksi. Sitten kun oppi kääntämään sanat, niin usein huomasi että tämähän on aivan kauheaa kökköä...

Sat21
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 13
Liittynyt: 13 Helmi 2021, 21:19

Re: Ranska 2024: Slimane – Mon amour

Viesti Kirjoittaja Sat21 »

Mun puolesta tämä olisi saanut vaikka voittaa koko skaban. Semifinaali veto oli kylläkin parempi kuin finaalissa.. Se cabella tuli niin tunteella. Huomasi kuinka paljon jännitti kaveria, mutta silti uskalsi vetää tuon pitkän kohdan luottaen omaan ääneen ja tunteeseen. Eihän se virheetön ollut ja ehkä siksi juuri rakastin sitä <3 <3

Vastaa Viestiin