Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Euroviisut 2024 länsinaapurissa
MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12867
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

^ Olisiko Arcade noussut TikTok-hitiksi, jos se ei olisi voittanut? :miettii: Snap tuollaisena ilmiönä on kyllä tosi random. :rofl:

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5412
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Kauhean nopeasti tuntuu tämä viisukausi edenneen kun karsinnatkin ovat jo suunnilleen puolivälissä. UMK:kin on jo tällä viikolla :sekava:
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3349
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

Huomasin juuri omaa puntaria päivittäessä, että minulla on tähän mennessä ainoastaan kaksi alle neljän tähden biisiä ja ne ovat Ranska ja Tšekki kolmessa tähdessä. :heh: Lupaavasti siis omalta osaltani alkanut tämä viisuvuosi, vaikka todella harvat puntariykköseni eri maista ovat päässeet edustajaksi asti.
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Avatar
Unihiekkamyrsky
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2136
Liittynyt: 27 Tammi 2021, 19:26
Paikkakunta: Oulu

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja Unihiekkamyrsky »

Radiosta tuli Puolan tyrkky Pan Savyan - W Kolorku Amaretto, tykkäsin, meni listalle :ihana:

Edit: Izabela Zabielska - Nowhere to Go löysi myös tiensä listalleni :vonkaus:

Edit2: samasta karsinnasta SPLEEN - Omen tuo aika lailla kyl Pendulumin mieleen :heh:

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36912
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Hetkinen. Miksi melkein missään ei voita tänä vuonna vedonlyöjien ennakkosuosikki? :heh:

Irlanti: Erica Cody – Love Me Like I Do
Luxemburg: Krick – Drowning in the Rain
Malta: Matt Blxck – Banana
Ukraina: alyona alyona & Jerry Heil – Teresa & Maria
Espanja: St. Pedro – Dos extraños (Cuarteto de cuerda)
Norja: Gåte – Ulveham
Latvia: Dons – Hollow
Suomi: Sara Siipola – Paskana
Italia: Angelina Mango – La noia (toki ei yhtä selvää ennakkosuosikkia)
Saksa: Ryk – Oh Boy

Mahtaakohan huomenna jatkua sama linja? :apuva:
Meow cat, please meow back.

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3349
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

^ Mikäli huomenna ei narkot voita Virossa, niin syön hattuni. :heh: Liettuassa on ihan mahdollista, ettei vedonlyöjien suosikki voitakaan. Samoin Moldova on silmissäni täysin auki.
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2216
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Koska Viron karsinnoissa mulla ei ole suosikkia vaan vain ylivoimainen inhokki niin nythän voi käydä niin et sielläkin joku muu kuin ennakkosuosikki voittaa :uujee: Mut en kyl usko et niin käy vaan tota :eiei: biisiä joutuu kuuntelee viisuissa :draamaa:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20518
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Menee ihan vähän tunteisiin, ettei mikään maa valitse karsinnoistaan vahvaa viisitähtistä, jonka takana voisi seisoa koko kevään. Kaikki toivo ladataan kai sitten sisäisiin. Ruotsi nyt tietty on olemassa, mutta se valitsee varmaan ylihypetetyn Markku-Martti Martinuksen. En usko syttyväni duolle taaskaan.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2002
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
Paikkakunta: Lahti

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

^ Vähän samat fiilikset. Italia tällä hetkenä suosikkini, mutta yleensä tän tasoiset kappaleet ei yllä listallani ees top kymppiin.

Sormet ristitty Baby Lasagnalle, että saadaan ees yksi viiden tähden biisi :draamaa:
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2216
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

2 kpl viiden tähden biisiä
2 kpl kahden tähden biisiä
12 kpl yhden tähden biisiä

Aivan 10/10 viisuvuosi :peukku:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2002
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
Paikkakunta: Lahti

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

OT mut mua aina naurattaa kun ihmisillä on jotain kymmenen biisiä puntareissa yhdessä tähdessä, kun oma viimeinen yksitähtinen taitaa olla Belgian O julissi ja siitä on yli kymmenen vuotta :rofl:

Kai mulla vaan on itsellä todella erilainen tapa arvioida biisejä, tai sit vaan mulla on liian monipuolinen maku :heh:
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3349
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

Muakin huvittaa, miten erilaisia makuja ihmisillä onkaan, kun itsellä jo kuusi viiden tähden viisua ja seitsemän neljän tähden viisua. Mikäli Liettua valitsee hyvin, niin siinä taas uusi viisitähtinen. :heh:
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7184
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

On kyllä erilaisia makuja ihmisillä, kun itselläni näin:

5kpl viiden tähden biisiä
5kpl neljän tähden biisiä
2kpl kolme tähden biisiä
3kpl kahden tähden biisiä
1kpl yhden tähden biisiä

Katsotaan mihin Tanska & Liettua menee! :heh:
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8168
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Mulla ei ees tule joka vuosi viiden tähden viisua. Viimeisimmät ovat Cha cha cha ja Dark Side. Sitä ennen täytynee mennä jonnekin Euphoriaan asti. Italia 2017 oli viidessä, mutta kyllästyin siihen ja pudotin neljään.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5412
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Kyllä minulla joka vuosi vähintään pari viisitähtistä löytyy. Yleensä niitä on vuodessa noin 5-10
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Snude
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1571
Liittynyt: 25 Syys 2016, 11:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja Snude »

Mulla meni joskus helposti melkein puolet viisuista lopulta viiteen tähteen, mutta nyt arviointini on tiukentunut eikä sinne käytännössä kuin alle 10 viisua vuodessa, tyrkkyjä suhteessa vielä paljon vähemmän. Toisaalta ei niitä sinne kahteen tai varsinkaan yhteenkään tähteen sitten päädy eli ehkä pitäisi miettiä arviointiasteikkoa jotenkin uusiksi. Toki tämä 0,0-5,0-asteikon soveltaminen toimii itselleni ja auttaa järjestelemään kappaleita hyvin, mutta sitten kuitenkin 80 prosenttiä biiseistä päätyy alkureaktioina välille 2,5-4,0. :heh:
Lähden kyllä taas kellariin dokaamaan. Siellä ei ainakaan uskota, että Suomi valitsi oikein Euroviisuihin 2024.

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20518
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Viisitähtisiä kyllä löytyy aina, mutta vahvimmat puuttuu. Jos mennään tuolle desimaaliasteikolle, olisi nykyisestä kärjestä Ukraina ehkä 4,4, Suomi 4,4, Luxemburg 4,2 ja Norja 4,1. Vertauksena viime vuoden kolmen kärki oli 4,8-5,0. Jos Puola julkaisee maanantaina Tarohoron, saadaan yksi 4,1 lisää. Nykypäivänä en jaksa asteikkoa puntareilla käyttää, aiheuttaa liikaa päänvaivaa.

Itävalta on tällä hetkellä potentiaalisin vahva vitonen, muttei varma nakki sekään.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10724
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Olipas tasapaksujen valintojen viikonloppu, vaikka olin tähän kyllä etukäteen varautunut. Neljä kolmen tähden biisiä ja yksi kahden tähden. :heh: Parhaiten tällä viikolla äänesti ylläripylläri Ruotsi, vaikka heiltäkin jäi queen Gunilla uupumaan suoraa finaalista. En ole kyllä viisujen tasosta vielä itse huolissani. Ihan onnistuneitakin valintoja on tehty. Lisäksi sisäiset valinnat ovat vielä tulossa. Kroatialta, jos saisi Baby Lasagnan ensi viikolla niin olisin tyytyväinen. :rakkaus:
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36912
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Onpa muuten kiitettävällä prosentilla omakielisiä viisuja. :peukku:
Meow cat, please meow back.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12867
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

^ Jere Vantaalta teki Eurooppaan suuremman vaikutuksen kuin jo kertaalleen voittanut riisuttu viisukuningatar.

Avatar
jdjj22
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2976
Liittynyt: 29 Maalis 2014, 20:58

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja jdjj22 »

^^ Ainoa oikea prosentti on tietysti 100%, mutta pääasia että juna kulukoo oikeaan suuntaan :surrur: :heh:
Pieni ripaus örgyn pörgöniä parantaa viisua kuin viisua - Terveisiä kielipuolueesta :kaunis:
Kaikesta pitäisi olla jotain mieltä ja jos et ole, olet kuukauden joka toinen lauantai Putinin tukija,
joka syö makkarakeittoa suoraan saappaasta.

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2216
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Jännityksellä odotan tuleeko kolmen ja/tai neljän tähden biisejä ollenkaan… Viiden tähden tuskin on tulossa enempää kuin nyt olevat kaksi tai ehkä yksi jos huonosti käy. Viisi tähteä kun vaatisi mulla 10/10 pisteet.
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

kultainenvenla
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 220
Liittynyt: 09 Tammi 2019, 22:26

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja kultainenvenla »

Kovasti tuntuu valitun radioystävällisiä poppiksia, joita on vähän vaikea jopa erottaa toisistaan vaikka ihan kelpoja ovatkin.

Puola, Saksa, Luxemburg, Malta, Italia, Liettua, Espanja - ainakin nämä panisin siihen laariin :roll:

Tattoo-vaikutusta?

[Edit: Tanska myös]

Avatar
OnFire
Maistelija
Maistelija
Viestit: 28
Liittynyt: 21 Tammi 2023, 00:43
Paikkakunta: Lontoo

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja OnFire »

Kovasti on puhuttu eri paikoissa että tänä vuonna on paljon erikoista menoa ja meininkiä, mutta kun nyt katsoin yhden tuollaisen top 18 biisit listan (ihan vain koska saa helposti nähtyä yleistason) niin aika tavanomaiselta jo valitut bisiit suurimmalta osalta vaikuttavat. Että he jotka ovat jotain friikkisirkusta pelänneet niin täällä kuin muuallakin euroviisufanien keskuudessa voivat varmaan huokaista helpotuksesta - paljon on ihan perus popmeininkiä ja kyllähän noita ballaadejakin on jo joitain.

En oikein tiedä onko nyt hirveästi erityisempi vuosiluokka, kyllähän moneen on mahtunut useampiakin vähän erikoisimpia biisejä.

Itse tykkään että on mahdollisimman erilaisia biisejä mukana laidasta laitaan - ehkä se mikä puuttuu tällä hetkellä on kunnon rock esitys? Onhan Irlannilla jotain raskaampaa mutta en nyt rockiksi kutsuisi, Baby Lasagna olisi kyllä kova lisä tähän kattaukseen.
Wanna become one of them city boys ~

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2216
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Ehkä on mun aika lähteä nukkumaan kun nostin juuri useamman biisin arvosanaa… Ja kyllä, jopa Norjan. Alan tuntea, että olen tulossa hulluksi. Siinä vaiheessa, jos alkaisin tykkäämään Viron biisistä niin soittakaa jonnekin ja äkkiä.

:hiips: :hiips: :hiips:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
UpeetaMahtavaa
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 527
Liittynyt: 29 Tammi 2020, 13:02

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja UpeetaMahtavaa »

Espanjan kappale kuulostaa italodiskolta. Italian kappaleessa on pieni pätkä jotain kitaraluritusta, joka vie ajatukset heti johonkin Spanish Guitar -hommeleihin. Ja San Marinoa edustaa espanjalainen yhtye. Paljon kulttuurivaihtoa.

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2216
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Noita puntareita kun katsoo niin tavallaan huvittaa miten erilainen musiikkimaku mulla on muihin verrattuna :heh: Hirveen monelta löytyy jopa useampi sellainen biisi kärjestä joka multa löytyy ihan pohjalta.
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
kwak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9516
Liittynyt: 06 Joulu 2004, 19:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja kwak »

En löydä lainkaan täältä ketjua "ESC 2024: Finaali 11.5.". :mitvit: Voisiko sellaisen perustaa? Näistä lähetysketjujen alkuviesteistä on mukava kopioida maiden, esittäjien ja kappaleiden nimet muihin tarkoituksiin. Sekä ehkä suorista finalisteistäkin alkaisi kehkeytyä jo jonkinlaista keskustelua.
Keep your head high above the water

Avatar
Murrimarri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1272
Liittynyt: 27 Marras 2015, 20:51
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja Murrimarri »

Tykkään siitä, että vaikka semit on vähän tynkiä osallistujamääränsä puolesta, niin tulee oikeasti jännättävää sen puolesta kuka menee finaaliin :surrur: viime vuoden semit olivat aika tylsiä suoraan sanottuna
"We are safe in the circle of light, nothing bad will never across the line."

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2002
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
Paikkakunta: Lahti

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

Törmäsin viikonloppuna ESC Tomin Eurovision Scoreboard analyysivideoon ja täytyy sanoa, että tuo oli todella mielenkiintoinen ja suosittelen ehdottomasti katsomaan, ainakin heitä jotka tuota appia käyttävät. Ehdin jo itse tehdä tässä pientä lisäanalyysia siihen miten Megara ja Baby Lasagne vaikuttivat pistekehitykseen :surrur:

Laskin, että Suomen prosenttiosuus on tällä hetkellä n. 2,5% kaikista annetuista pisteistä. Määrä kuulostaa todella pieneltä, mutta mielestäni tuollainen noin 0,3% lasku on sangen maltillinen, kun sinne tuli uutena Kroatia, jonka prosenttiosuus kaikista pisteisä on melkein 9,5%. Esimerkiksi juuri Suomen edellä ollut Irlanti on menettänyt puolestaan yli puoli prosenttia ja maiden välinen piste-ero on kaventunut vajaasta seitsemästä tuhannesta viiteen tuhanteen.
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Vastaa Viestiin