Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Euroviisut 2024 länsinaapurissa
Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36889
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Tässä ketjussa voimme keskustella yleisellä tasolla vuoden 2024 viisuista ja karsinnoista.

Kivaa, kun viisuvuosi on alkanut täydellä teholla jo joulukuussa. :surrur:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

Pitäiskö aloitusviestissä olla kuitenkin 2024? :)

Yritin etsiä, mutta en löytänyt mistään kattavaa listaa edustusbiisien julkaisuaikataulusta. Jotain kyllä, joissa on vain kansalliset karsinnat eikä sisäisiä valintoja tai puutteellisia tietoja tosi paljon huolimatta siitä, että joistain maista on jo tiedossa asioita. Tulipa sekavasti, mutta onko joku löytänyt hyvää informaatiolähdettä tästä aiheesta? Ois kiva pysyä perässä että milloin tipahtelee uusia biisejä ilman että pitää yksitellen seurata jokaisen osallistujamaan prosessia.
Life's love
Thing is known
Like in dreams

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10717
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja WildDance »

^ Eipä taida olla tiedossa noita tarkkoja julkaisupäivämääriä sisäisten valintojen kappaleille. Eurovision world kyllä päivittää kalenteriinsa nekin sitten, kun ovat tiedossa. Eipä taida hetkeen tulla. On aivan poikkeuksellista, että tässä vaiheessa on kaksi biisiä jo kuunneltavissa. Yleensä sisäisesti valitut viisubiisit julkaistaan siellä maaliskuun alussa.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

^ ah näin epäilinkin. Näin vain Slovenian biisistä infoa jota ei löytynyt noista, niin aloin miettimään että olenko missannut jonkun hyvän tietolähteen.
Life's love
Thing is known
Like in dreams

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7570
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja Requel »

Let 3, The Roop, Konstrakta... :apuva: Kaikille noottia siitä, ettei näin aikainen paluu viisulavalle ole soveliasta. Itsekästä. Toivottavasti eivät voita.
DöNT jy KNooYH???????
THat JY GÄT mIiiIIih??????????
That jy GÄT MiIIii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Je Miii mIi mIIi EeeeHH???????!?!?!?!?!?

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1953
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja hercules »

Soveltuukohan tänne kysymys. Tai ajatus. No käytetään hyväksi. Kun rankkaatte viisuja niin arvosteletteko ne vain omien mieltymysten mukaan vai koetteko ottavanne jonkun raatilaisen roolin ja mietitte just jotain taiteellisuutta, äänen käyttöä, yhteiskunnallista vaikuttavuutta yms. Toki nämä kaikki on hyvin subjektiivisia arvioita. Jos joku antaa mulle vaan hitonmoisen hyvät vibat mutta samalla tiedän ettei tämä ole musiikillinen mestariteos niin saatan laittaa silti puntari ykköseksi vaikka tiedän että toiselle tämä iha huono. Olen ehkä alkanut painottamaan itselläni just sitä kuuntelijan roolia ja rankannut ne huipulle mitkä päätyvät omaan kuunteluun. Mutta samalla koen hieman kipuilua että biisi minkä tiedän olevan "musiikillinen mestariteos" ja yleisesti pidetty muttei se resonoi itsessäni niin rankkaan sillä perusteella huonosti. Tai joskus sorrun antamaan jotain taidepisteitä ja huomaan huipulla olevan biisin mitä en yhtään tykkää kuunnella :heh: Mutta olen ehkä yrittänyt nyt luopua tämmöisestä ajattelusta ja nostaa henkilökohtaiselle listalle ne suosikit jotka itselleni resonoi.
Nyt ne verhot kii

Avatar
Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1445
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja Carboni »

hercules kirjoitti: 23 Joulu 2023, 17:43 Soveltuukohan tänne kysymys. Tai ajatus. No käytetään hyväksi. Kun rankkaatte viisuja niin arvosteletteko ne vain omien mieltymysten mukaan vai koetteko ottavanne jonkun raatilaisen roolin ja mietitte just jotain taiteellisuutta, äänen käyttöä, yhteiskunnallista vaikuttavuutta yms. Toki nämä kaikki on hyvin subjektiivisia arvioita. Jos joku antaa mulle vaan hitonmoisen hyvät vibat mutta samalla tiedän ettei tämä ole musiikillinen mestariteos niin saatan laittaa silti puntari ykköseksi vaikka tiedän että toiselle tämä iha huono. Olen ehkä alkanut painottamaan itselläni just sitä kuuntelijan roolia ja rankannut ne huipulle mitkä päätyvät omaan kuunteluun. Mutta samalla koen hieman kipuilua että biisi minkä tiedän olevan "musiikillinen mestariteos" ja yleisesti pidetty muttei se resonoi itsessäni niin rankkaan sillä perusteella huonosti. Tai joskus sorrun antamaan jotain taidepisteitä ja huomaan huipulla olevan biisin mitä en yhtään tykkää kuunnella :heh: Mutta olen ehkä yrittänyt nyt luopua tämmöisestä ajattelusta ja nostaa henkilökohtaiselle listalle ne suosikit jotka itselleni resonoi.
Menen henkilökohtaisesti täysin oman musamaun mukaan miettimättä menestyspotentiaalia. Jokaisella on oikeus olla mitä mieltä haluaa. Toki seuraan viisuja aikalailla pelkän analysoinnin kautta, mutta kyllä omille soittolistoille löytyy biisejä vuosittain. Karkeasti teen niin, että vitonen on soittolistakamaa, nelosen kuuntelen mielelläni uudelleen, kolmonen on ihanjeesenjääkaipaamaanjosenenääkuule, kakkonen on pakon edessä uudelleen ja ykkönen on toive että kunpa en enää koskaan kuulisi
2024 Rim Tim Tagi Dim 2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5395
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

^ Minulla melkeinpä sama
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8165
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Luotan omaan musiikkimakuuni siinä määrin, että mun pitäisi olla raadissa mukana jakamassa tuomioita.

Mitä tähteytykseen tulee, niin suurin osa ammattitaitoisesti tuotetuista biiseistä putoaa lähtökohtaisesti kolmeen tähteen. Enempään vaaditaan jotain ekstraa mikä panee tykkäämään biisistä ja vähäisemmässä tähtimäärässä ylittyy ärsytyskynnys, vaikka teknisesti olisikin moitteetonta työtä.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1953
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja hercules »

Tuokin tähdillä arvostelu on sitten omansa. Itse alkanut kylmän viileästi kasaamaan puntaria vaan numerojärjestyksessä. Siinä ei tarvitse miettiä muuta kuin järjestystä, ei mihin kategorisoisi :heh: Vielä toinen juttu sitten lopulta on arvosteleeko vain audion vai liven perusteella ja miten ne muuttuvat. Kauhee stressi jo nyt selvästi :heh:
Nyt ne verhot kii

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8165
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Niin, puntarointi, mä en harrasta sitä muuten kuin UMK:n kohdalla. Seitsemän yksitellen julkaistua biisiä vielä jaksaa laittaa miellyttävyysjärjestykseen, mutta enhän mä jaksa itse viisuja kuunnella sillä korvalla. Kansallisista karsinnoista nyt puhumattakaan. Mun tutustuminen vuoden viisutarjontaan alkaa yleensä siitä, että panen vuoden viisu-cd:n soittimeen ja annan soida. Sieltä sitten ajan mittaan nousee joitain suosikkeja joita haluaa kuunnella enemmän.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42034
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja Rousku »

hercules kirjoitti: 23 Joulu 2023, 17:43 Kun rankkaatte viisuja niin arvosteletteko ne vain omien mieltymysten mukaan vai koetteko ottavanne jonkun raatilaisen roolin
Ainakin tänne kuppilan viisupuntariin ja ketjutähdityksiin ja Viisulaan ihan oman maun mukaan vain.

Silti tulee useinkin vuosikerrasta mietittyä, miten olisin toiminut, jos olisin raatilainen. En ehkä niin ajattele mitään "taiteellisuutta" kuin sitä, että tiedostan, että on lajityyppejä, joista pidän ja sitten toisia joista en useinkaan löydä mitään mieleistäni. Raatilaisena kokisin, että tuota pitäisi jotenkin tasapainottaa. No, en ole raatilainen eikä minusta koskaan sellaista tule, eli sikäli ihan teoreettinen harjoitus. :heh:
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7570
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja Requel »

Vitsi näistä tulee kyllä niin hyvät viisut taas! :uujee: Tsekki ja Itävalta ihania, ja jos tähän mukaan valitaan esim. Baby Lasagna ja Sara Siipola niin siinä on itselläni jo vahva kärkikahina. :surrur: Parasta tässä on se, että puolet on jo varmasti mukana!
DöNT jy KNooYH???????
THat JY GÄT mIiiIIih??????????
That jy GÄT MiIIii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Je Miii mIi mIIi EeeeHH???????!?!?!?!?!?

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2210
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Neljä biisiä valittu/julkaistu ja jokainen on yhden tähden arvoinen :draamaa:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Viisuilija_110
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3393
Liittynyt: 29 Loka 2018, 15:24

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja Viisuilija_110 »

^ Onneks mua on aika helpo miellyttää niin tuskin tulee tollasta tilanneta ikinä. :surrur: Iha normisti tää viisukausi on lähtenyt käyntiin, tällä kertaa ajan puutteen takia lähes kaikki tyrkyt on kuulematta muutamia hehkutettuja lukuunottamatta. Itselläni löytyy jo yksi viisi, neli, kolmi ja kaksitähtinen viisu näistä!
Mielenkiintona Piña Colada ja rata

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7570
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja Requel »

viisuilta kirjoitti: 20 Tammi 2024, 22:56 Neljä biisiä valittu/julkaistu ja jokainen on yhden tähden arvoinen :draamaa:
Eikö sulla viime vuonnakin ollut kaikki paitsi Käärijä? :hihi:
DöNT jy KNooYH???????
THat JY GÄT mIiiIIih??????????
That jy GÄT MiIIii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Je Miii mIi mIIi EeeeHH???????!?!?!?!?!?

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2210
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Requel kirjoitti: 20 Tammi 2024, 23:20
viisuilta kirjoitti: 20 Tammi 2024, 22:56 Neljä biisiä valittu/julkaistu ja jokainen on yhden tähden arvoinen :draamaa:
Eikö sulla viime vuonnakin ollut kaikki paitsi Käärijä? :hihi:
En mää usko et viisuissa oli viime vuonna vaan joku 12 kilpailijaa
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16996
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja Happy »

viisuilta kirjoitti: 20 Tammi 2024, 23:26
Requel kirjoitti: 20 Tammi 2024, 23:20

Eikö sulla viime vuonnakin ollut kaikki paitsi Käärijä? :hihi:
En mää usko et viisuissa oli viime vuonna vaan joku 12 kilpailijaa
minä luulin marinoistasi päätellen että oli vain 2, Käärijä & Loreen
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2210
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Happy kirjoitti: 20 Tammi 2024, 23:27
viisuilta kirjoitti: 20 Tammi 2024, 23:26
En mää usko et viisuissa oli viime vuonna vaan joku 12 kilpailijaa
minä luulin marinoistasi päätellen että oli vain 2, Käärijä & Loreen
Ikävää, hyvin ikävää
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

Näyttää siltä, että rajoja rikkovaa "noitapoppia" on tulossa monesta suunnasta, Slovenia ja Irlanti, ja ehkä Puola ja Norja, onko muita? Tajusin, että tämähän on täydellinen fuusio Loreenista ja Käärijästä :rofl: ehkä ei saadakaan paljoa alternative-bilebiisejä ja popdiivoja, vaan näitä sekasikiöitä :heh:
Life's love
Thing is known
Like in dreams

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2210
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Seitsemän yhden tähden biisiä ja kohta tullee lissää :surrur: Jos joku muu kuin CK voittaa UMK: n niin taidan todellakin jättää viisut katsomatta :joojoo:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2210
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

viisuilta kirjoitti: 03 Helmi 2024, 23:21 Seitsemän yhden tähden biisiä ja kohta tullee lissää :surrur: Jos joku muu kuin CK voittaa UMK: n niin taidan todellakin jättää viisut katsomatta :joojoo:
Ei tullut Espanjalta! Mut Maltalta sit taas :hali:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
MuumiAnkka
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 578
Liittynyt: 12 Tammi 2016, 20:13
Paikkakunta: Tampere

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja MuumiAnkka »

Mua meinaa vähän itkettää nää tän illan valinnat yhdistettynä muihin valittuihin. Itävallan vuoto ainut pilkahdus paremmasta. Toistaiseksi valittujen sukupuolijakaumakin on näköjään kirjaimellisesti päin vittuja. Tykätäänkö nykyään vaan yksinkertaisesti paskasta musiikista? Pääsispä takaisin viisujen kulta-aikaan 2010-luvun alkuun. Tai edes 2020-luvun alkuun. Puntaria en tee tästä vuodesta ennen kuin kaikki on julkaistu, jos silloinkaan. Hyvä vuosi.
All-time top 3: Era Stupendo 2008, New Tomorrow 2011, Hunter Of Stars 2014

No Rules!

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2210
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

viisuilta kirjoitti: 04 Helmi 2024, 01:02
viisuilta kirjoitti: 03 Helmi 2024, 23:21 Seitsemän yhden tähden biisiä ja kohta tullee lissää :surrur: Jos joku muu kuin CK voittaa UMK: n niin taidan todellakin jättää viisut katsomatta :joojoo:
Ei tullut Espanjalta! Mut Maltalta sit taas :hali:
Kyl vaan… Ukrainalta sit jotain parempaa :joojoo:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5395
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

On muuten erittäin naispainotteinen vuosikerta tosiaan rakentumassa :shock:
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3341
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

En tiedä, missä ketjussa tätä olisi sopivinta kysyä, mutta millä tyylillä muut kuppilalaiset tekee puntarit? Tai tarkemmin kysyttynä, miten sijoittelette biisit puntariin tyyliin ''tyrkky a on parempi kuin tyrkky b''? Itse olen kaivannut tämmöistä varten jotain samanmoista lajittelutyökalua kuin esimerkiksi tämä. Helpottaisi huomattavasti sellaisten karsintojen puntaroimista, missä tyrkkyjä on monta kymmentä. :heh:
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16996
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja Happy »

^ viiden,neljän ja jopa kolmen tähdenkin biisit pystyy hyvin järjestelemään puntaris mut sit ku siitä mennään alaspäin nii mennöö monimutkaiseks, nykyään jätän sijaluvun pois 1-2 tähtisistä sillä en aio uhrata niille enää ajatustanikaan tai uutta kuuntelukertaa :mrgreen:

Yleensä puntaroin vaan finaaliin, Liettua oli nyt harva poikkeus sillä jo ekas eräs pärähti tulille täyden kympin bänger ja oli pakko vähä ku puntaroida siin kohtaa, mut nopeestihan tulin katumapäälle ku loput erät ovat käytännössä tarjonneet sitä itseään.´.. 💩
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36889
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

kapineiti kirjoitti: 04 Helmi 2024, 18:46 En tiedä, missä ketjussa tätä olisi sopivinta kysyä, mutta millä tyylillä muut kuppilalaiset tekee puntarit? Tai tarkemmin kysyttynä, miten sijoittelette biisit puntariin tyyliin ''tyrkky a on parempi kuin tyrkky b''?
No siis kehittelin vuonna 2011 viisikymmenportaisen asteikon, joka on iskostunut päähäni niin vahvasti, että pystyn käytännössä arvioimaan mitä vaan asteikolla 0,0–5,0. Kerran puntaroin ystäväni pyynnöstä mielessäni rusinatonta maksalaatikkoa ja ala-asteen englanninopettajaani. :heh: Hyvin onnistui.

Ei järin hyödyllinen viesti... :hiips: Ehkä sinua voisi auttaa se, jos ajattelisit vaikkapa, onko jokin kappale "tosi heikko", "heikko", "keskitasoinen", "vahva" vai "tosi vahva" tähtiarvosanan sisällä. :miettii: Ja sitten näiden lohkojen sisällä tekisit vertailua, jos se vielä on relevanttia. Harvaa toki kiinnostaa edes yhteispuntaroinnin kannalta, missä järjestyksessä vaikkapa heikon kolmen tähden kappaleet ovat jonkun puntarilla, joten itse ainakin läimin merkityksettömät kappaleet vaan jotenkin paikoilleen.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2002
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
Paikkakunta: Lahti

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

Njaah, nyt se sitten tapahtui. Mulla nous loputkin UMK-biisit neljään tähteen. KYllähän tän vuoden UMK on erittäin hyvätasoinen, vaikka mitään Käärijän tai Kuumaan veroista ei olekaan mukana


Muuten karsinnoista ei sitten ole kamalasti positiviista sanottavaa. Muutama maa on tarjonnut laatua, mutta ei mikään jo valituista (pl Ukraina) eikä valitsemattomista biiseistä anna mulle voittaja-fiiliskiä. Ihan jokaisen maan karsintabiisejä en oo vielä kuunnellut, mut vaikuttaa kyllä tosiaan vähän välivuodelta viisujen suhteen.
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10717
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Yleiskeskustelu edustuskappaleista ja karsinnoista

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Minusta viisukausi on alkanut lupaavasti. :peukku: Vain muutama biisi on alle neljässä tähdessä. Ensi viikonloppuna odotan kovasti Italian valintaa. Myös UMK:ssa suosikkini Cyan Kicks tai Sara ovat hyvin mahdollisia valintoja. Mitenhän muuten TikTokin ja Universalin riita vaikuttaa viisukauteen? Kun Universal Music on nyt poistanut artistiensa musiikit pois sovelluksesta. Ainakin viime vuoden TikTok-hitin luikauttanut Alessandra on tällä listalla ja näin ollen Queen of Kings ei olisi välttämättä noussut yhtä suureksi ilmeeksi ilman TikTokkia. TikTok on kuitenkin nykyisin iso paikka artisteille musiikin promoamiseen ja Snap tai Arcade eivät olisi myöskään nousseet maailmanlaajuisiksi hiteiksi ilman tätä sovellusta. Vaikka ilmiön saavuttivatkin viisujen jälkeen ja eivät tuon levy-yhtiön alaisuuteen kuulukaan. Voiko tämä vaikuttaa viisuartisteilla biisinsä promoamiseen?
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Vastaa Viestiin