UMK24: Jesse Markin – Glow

Euroviisut 2024 länsinaapurissa

Jesse Markin – Glow

*****
28
14%
****
62
30%
***
66
32%
**
29
14%
*
20
10%
 
Ääniä yhteensä: 205

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16198
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

UMK24: Jesse Markin – Glow

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

Jesse Markin – Glow



Lauluntekijät: Jesse Markin, Totte Rautiainen
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16198
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: UMK24: Jesse Markin – Glow

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

Ensimmäinen mielikuva oli mello-Nano, niin paljon samaa fiilistä hänellä.
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3226
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK24: Jesse Markin – Glow

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Tästä mulla on kovat odotukset! Ei ennestään ollut mitään hajua kuka hän on, mutta genre voisi jopa osua mun mieltymyksiin. Ja ilmeisesti ainakin vähän erilaista mitä Suomesta on ennen tullut!
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20496
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: UMK24: Jesse Markin – Glow

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Ensipuraisun perusteella mitäänsanomattomin artisti ja kappale. Tosi hankala sanoa yhtään mitään ennen tiistaita.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3347
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: UMK24: Jesse Markin – Glow

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

Klipin perusteella tämä kuulosti lähinnä tapetilta. :miettii: Tai sitten en vain ole kyseisen genren kuuntelijayleisöä.
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3806
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: UMK24: Jesse Markin – Glow

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Minä tykkäsin kyllä tästä klipin perusteella ja voin jo kuvitella, että jos tähän saadaan hyvä esitys voi tää olla kova luu raatiäänissä. Ja oishan se kiva lähettää jotain Erillaista Suomelta jos biisi riittää.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
Miss Ludo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1094
Liittynyt: 02 Helmi 2014, 17:35
Paikkakunta: Stuttgart

Re: UMK24: Jesse Markin – Glow

Viesti Kirjoittaja Miss Ludo »

Minä odotan tätä puolestani innolla ja ihan positiivisin fiiliksin. :surrur: Klippi kuulosti raikkaalta ja modernilta! Ennen artistihuhuja Jesse oli itselleni aivan vieras nimi, mutta mitä nyt olen hänen aiempaa tuotantoaan kuunnellut, on hänessä mielestäni selvästi sitä jotain. Ei nyt välttämättä UMK- tai viisumenestyjää, mutta kuitenkin jotain, mikä saa kiinnostumaan ja fiilistelemään. Miellyttävää musiikkia ja sympaattiselta vaikuttava esiintyjä.

Yleensä tällainen musiikki ei niinkään natsaa mieltymyksiini. :miettii:
I got a song on fire, I’m gonna make roast tonight
🎶🔥🍖

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6549
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: UMK24: Jesse Markin – Glow

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Nimenä herätti pelon siitä, että luvassa olisi taidokas, huolellinen ja orginelli kappale, jota suomalaiset eivät kuitenkaan ymmärtäisi äänestää Euroviisuihin. Jesse Markinin olemus osallistujien julkaisulähetyksessä vetosi myös meikäläiseen.

Mutta se pätkä. Ehkä vain unohdan sen, odotan ensi viikkoon, kuuntelen koko kappaleen ja tuomitsen vasta sitten! :mrgreen:

Balkan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1203
Liittynyt: 11 Kesä 2010, 22:46

Re: UMK24: Jesse Markin – Glow

Viesti Kirjoittaja Balkan »

Biisi on tuon lyhyen klipin perusteella hyvin erilaista kuin mitä Jesseltä odotin, mutta toki tuo on 10 sekuntia kolmesta minuutista ja uskon löytäväni tarttumapintaa. Julkaisutilaisuudessa esiintyi edukseen, tuota murretta voisin kuunnella vaikka äänikirjallisen - tästäpä Jesselle lisätienestiä :heh: Overall todella hyvä fiilis et Jesse on mukana!
'Cause we found something better,
plain answer, however
for I'll not surrender,
we found something better...

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10720
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: UMK24: Jesse Markin – Glow

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Tätä kohtaan minulla on kaikista heikoimmat odotukset. :roll: Ei vakuuta tämä äijä yhtään! Klippi vielä alleviivasi tätä mielikuvaa.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5977
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK24: Jesse Markin – Glow

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Olen toivonut Jesseä jo monta vuotta mukaan UMK:hon, vaikka en edes kuuntele hänen musiikkiaan. :heh: Tyyppi on vain niin symppis. Voi kyllä olla, että biisi ei ole oma pala kakkua, mutta saa nähdä.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8166
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: Jesse Markin – Glow

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Tuli musiikkivideon kuvista ja lavastuksesta mieleen Olivera parin vuoden takaa.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2646
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: UMK24: Jesse Markin – Glow

Viesti Kirjoittaja Speed »

Mahtavaa, että Jesse on vihdoin mukana. Tätä olen odottanut!

Saapa kuulla, millainen on ”indie-suosikin uran kenties hienoin kappale.”

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16666
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK24: Jesse Markin – Glow

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

En muista enää pätkästä muuta kuin että täytebiisiltä kuulosti. Lähinnä nyt tulee mieleen :flag_pl: Light Me Up kun muistelen :miettii:

Avatar
MerirosvoKuningas
Siemailija
Siemailija
Viestit: 154
Liittynyt: 10 Tammi 2023, 19:05

Re: UMK24: Jesse Markin – Glow

Viesti Kirjoittaja MerirosvoKuningas »

Mitä haastiksiin tulee, niin niissä Markin on ollut ehdoton suosikkini. Todella symppiksen oloinen tyyppi. Jos kisattaisiin siitä, kenen kanssa juuri minä haluan hengata eniten, niin se olisi Markinin ja Ikkunamiehen välinen taisto.

Klipin perusteella biisi jää itselleni vähän mitään sanomattomaksi, mutta kyllä kovasti odotan miltä täysi biisi kuulostaa.

Avatar
Miodio
Siemailija
Siemailija
Viestit: 185
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 01:20

Re: UMK24: Jesse Markin – Glow

Viesti Kirjoittaja Miodio »

Olen nähnyt Jesse Markinin livenä, ja luotan ihan täysillä hänen ammattitaitoonsa lavalla. Nyt vaan pitää jännittää, millainen biisi on, klippi kuulosti ihan ok:lta, mutta toivon että kappaleessa on myös jonkinlaista räjähtävyyttä mukana.

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1954
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: Jesse Markin – Glow

Viesti Kirjoittaja hercules »

En odota Jesseltä mitään :lohduton: Muut asiat jätän sanomatta kun ei ole hyvää sanottavaa. Warnerin poissaolo näkyy nyt sitten tässä?
Nyt ne verhot kii

Avatar
Diva_La_Viva_74
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1422
Liittynyt: 22 Huhti 2010, 07:36

Re: UMK24: Jesse Markin – Glow

Viesti Kirjoittaja Diva_La_Viva_74 »

Jesseä oon toivonut jo useamman vuoden UMK:hon ja nyt vihdoin! :tuuletus:
Levyt löytyy hyllystäni ja keikoilla on tullut luuhattua useampaan kertaan.
Lavaesiintyjänä rento ja osaava. Mä niin odotan sitä biisiä!
__________
No rules!- Cha cha cha - See on tee.

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1878
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: UMK24: Jesse Markin – Glow

Viesti Kirjoittaja Possu »

Jesse Markin ei osallistu viisuihin jos Israel on mukana. Lähde hänen oma IG. Osallistuminen UMKhon ei ole vaarassa kuitenkaan.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36902
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK24: Jesse Markin – Glow

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Jaahas. Mielenkiintoista nähdä, millaisia kannanottoja aiheeseen liittyen muilta artisteilta tulee. Jos tulee. Minusta ei tarvitsisi tulla.

Kunhan ei mene siihen, että äänekäs Palestiina-porukka lähtee hiillostamaan artisteja niin pitkään kuin tekevät kaikki samanlaisen videon kuin Jesse. :/
Meow cat, please meow back.

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2214
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK24: Jesse Markin – Glow

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Jokainen tekee toki omat päätöksensä mutta mulle juuri nyt Markinin äänestäminen UMK: ssa ois käytännössä sama asia kuin pyyhkisi setelillä takapuolen ja vetäisi vessanpöntöstä alas…
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

AX + X0
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1080
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 19:34

Re: UMK24: Jesse Markin – Glow

Viesti Kirjoittaja AX + X0 »

Possu kirjoitti: 11 Tammi 2024, 11:57 Jesse Markin ei osallistu viisuihin jos Israel on mukana. Lähde hänen oma IG. Osallistuminen UMKhon ei ole vaarassa kuitenkaan.
Ainakin on rehellinen kannastaan, mikä on hyvä. Hänen siskonsa nimi on myös siellä viisuboikotti-adressin listalla, joten sinänsä tämä ei ehkä ollut suuri yllätys.
” Tämä kappale on todella erilainen, ainutlaatuinen ja persoonallinen, ja se onnistuu todella erottumaan massasta.”

- Viisu-Alno kuvaillessaan Kyprosen kappaletta 24.3.2023

Balkan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1203
Liittynyt: 11 Kesä 2010, 22:46

Re: UMK24: Jesse Markin – Glow

Viesti Kirjoittaja Balkan »

Jesse on tehnyt tässä asiassa oman päätöksensä ja selkeästi hänellä on siihen UMKin tuki, Katri Norrlin on ainakin kommentoinut sydämiä hänen videoonsa. Olen sillä kannalla, että jokainen ottakoon tai olkoon ottamatta kantaa asiaan. Asiasta on varmasti UMK-organisaation sisällä keskusteltu paljon kaikkien tahojen kanssa. Kyseessähän ei myöskään ole se, ettei Jesse viisuihin haluaisi. Hän sanoo videolla ehdottomasti haluavansa viisuihin ja aikovansa antaa 110% UMKille. Kaikkien artistien UMK-taival on myös alkanut jo ennen konfliktin äitymistä nykymittaansa 7.10.. Eilen Helsingin Sanomien haastatteluissa sekä Sini että Sara sanoivat myös miettivänsä, voivatko osallistua Israelin kanssa samaan kilpailuun ja Cyan Kicksin jäsenet suorasanaisesti tuomitsivat Gazan tilanteen, eli Jesse ei ole yksin jakamassa näitä ajatuksia UMK-poppoossa. Mutta kenenkään ei tarvitse ottaa sen enempää kantaa, Jesse on tehnyt tämän kannanoton ja se on täysin okei, muut artistit tekevät mitä tekevät tai jättävät tekemättä ja se on täysin okei sekin. Ei tämä varmasti Jessen tulokseen UMKissa positiivisesti vaikuta, mutta se ei varmastikaan ole ollut hänen kannanottonsa tarkoitus.
Viimeksi muokannut Balkan, 11 Tammi 2024, 12:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
'Cause we found something better,
plain answer, however
for I'll not surrender,
we found something better...

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1954
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: Jesse Markin – Glow

Viesti Kirjoittaja hercules »

viisuilta kirjoitti: 11 Tammi 2024, 12:35 Jokainen tekee toki omat päätöksensä mutta mulle juuri nyt Markinin äänestäminen UMK: ssa ois käytännössä sama asia kuin pyyhkisi setelillä takapuolen ja vetäisi vessanpöntöstä alas…
Jep, mutta Markin voi saada protestiäänet itselleen. Hullut aktivistit pommittavat häntä äänillä sen sijaan että laittaisivat sen rahan hyväntekeväisyyteen. No laittakoot rahat UMK-koneistoon, ei nyt haittaa varsinaisesti.
Nyt ne verhot kii

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1954
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: Jesse Markin – Glow

Viesti Kirjoittaja hercules »

Onko sieltä kukaan lähdössä sitten viisuihin niin tietää halukkaat äänestää häntä sitten :rofl: Kyllä kannanotto pitäisi olla selvä jo ennen UMK-finaalia.
Nyt ne verhot kii

Balkan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1203
Liittynyt: 11 Kesä 2010, 22:46

Re: UMK24: Jesse Markin – Glow

Viesti Kirjoittaja Balkan »

UMKn äänestystuotot ohjattiin ainakin viime vuonna Nenäpäivälle, joten hyväntekeväisyyteen ne rahat menevät anyway :heh:
'Cause we found something better,
plain answer, however
for I'll not surrender,
we found something better...

Mikseesrekisteröidyn
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 756
Liittynyt: 15 Tammi 2023, 13:23
Paikkakunta: Minäminämaa

Re: UMK24: Jesse Markin – Glow

Viesti Kirjoittaja Mikseesrekisteröidyn »

Jos siis Jesse voittaisi ja ei osallistu mutta Yle edelleen aikoo osallistua niin eikös silloin toiseksi tullut ole edustaja?
:synkka:

AX + X0
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1080
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 19:34

Re: UMK24: Jesse Markin – Glow

Viesti Kirjoittaja AX + X0 »

Mikseesrekisteröidyn kirjoitti: 11 Tammi 2024, 12:51 Jos siis Jesse voittaisi ja ei osallistu mutta Yle edelleen aikoo osallistua niin eikös silloin toiseksi tullut ole edustaja?
Varmasti näin. Mikäli oletetaan, että toiseksi tullut haluaa osallistua. Sikäli protestiäänien kanavointi Jesselle tuskin estää Suomea itsessään osallistumasta viisuihin.
” Tämä kappale on todella erilainen, ainutlaatuinen ja persoonallinen, ja se onnistuu todella erottumaan massasta.”

- Viisu-Alno kuvaillessaan Kyprosen kappaletta 24.3.2023

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2214
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK24: Jesse Markin – Glow

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Mikseesrekisteröidyn kirjoitti: 11 Tammi 2024, 12:51 Jos siis Jesse voittaisi ja ei osallistu mutta Yle edelleen aikoo osallistua niin eikös silloin toiseksi tullut ole edustaja?
Eiköhän se näin ole ja tuskin nyt ihan ilmaiseksi saisi vetäytyä pois (ellei nyt ole joku terveydellinen tmv. syy), luulen.
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1954
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: Jesse Markin – Glow

Viesti Kirjoittaja hercules »

Balkan kirjoitti: 11 Tammi 2024, 12:42 UMKn äänestystuotot ohjattiin ainakin viime vuonna Nenäpäivälle, joten hyväntekeväisyyteen ne rahat menevät anyway :heh:
Tämäkin on UMK:ssa ongelmallista jos miettii sen rahoitusta. Jos kaikki tuotot lahjoitetaan jonnekin niin tämä formaatti ei elätä itse itseään. Varmaan kaikki Nokia Areena -lipputulotkin menevät keräyksiin. Onhan se todella hienoa ja tärkeää, mutta aina ollaan riippuvaisia siitä tuleeko valtiolta paljon rahaa YLE:n budjettiin vai ei.
Nyt ne verhot kii

Vastaa Viestiin