Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Euroviisut 2024 länsinaapurissa

Windows95man – No rules!

*****
55
20%
****
76
28%
***
53
19%
**
47
17%
*
44
16%
 
Ääniä yhteensä: 275

Avatar
ritsu89
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 758
Liittynyt: 16 Marras 2007, 22:19

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja ritsu89 »

Teräsbekoni kirjoitti: 11 Huhti 2024, 22:05 No nyt oli oikeasti ihan innovatiivinen! Ysäriä ne tuollaiset Ameno-pastissitkin ovat. :heh:
Tänä vuonnahan viisut on yhtä ysärinostalgiaa. Ihan oivaltavaa kieltämättä tuoda uudelleen pinnalle myös ysärin gregoriaaninen new-age-musiikki.

Avatar
Jomard
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 837
Liittynyt: 13 Tammi 2020, 09:00

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja Jomard »

Oih miten ihana versio, ihan enigmaattisen hieno ysäripläjäys meikäläisen makuun, kiitos! :ihana:
Rim-tim-tagi-digi-dim-tim-tagi-digi-dim

Avatar
Diva_La_Viva_74
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1424
Liittynyt: 22 Huhti 2010, 07:36

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja Diva_La_Viva_74 »

Mä oon tykittänyt Youtubea eilisestä lähtien ihan tuhottomasti! :ihana: Tämä on vain totaalisen eeppinen versio. Enigma-Era-Enya ja Gregoriaaniset munkit. Kyllä mä ysärin muistan ja tämä on sitä ihan videota ja fontteja myöten. Upeaa! Suomi teki sen taas. :uujee:
__________
No rules!- Cha cha cha - See on tee.

Amone
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 365
Liittynyt: 30 Maalis 2023, 08:19

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja Amone »

Rakastan tätä vaihtoehtoista versiota <3 . Rakastan myös sitä, että Suomi tekee tässä taas ihan omaa juttuaan, eikä mene muiden mukana samalla idealla.

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2253
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Mikäs tää INFE oli? Saatiin pisteitä kuitenkin :eeek:
Liitteet
IMG_7822.jpeg
IMG_7822.jpeg (91.93 KiB) Katsottu 2705 kertaa
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36932
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

^ Joku OGAE:n kilpailija, ei ole koskaan ihan selvinnyt minulle, mikseivät euroviisuharrastajat voisi vaan olla yhden yhdistyksen alla.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Yiorgos
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 310
Liittynyt: 25 Tammi 2013, 14:37
Paikkakunta: Κοτκα

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja Yiorgos »

kapineiti kirjoitti: 11 Huhti 2024, 20:08

Olipas se, euforinen. :heh: <3

Ihana, miten Suomi tekee kyllä kaikkensa erottuakseen joukosta. Viime vuonna Käärijän reggae ja nyt tämä.
Nyt kun tulisi vielä Smurffit-versio ja tietenkin suomeksi laulettuna. :heh:
Χωρίς κανόνες! :suomi:

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5599
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja Tegu »

^ Oooh! Kyllä, kiitos. :rofl:

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2253
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Joo kyllä kun kertoimia katselee niin oishan se todella todella ja vielä kerran todella jättimäinen yllätys jos Suomi karsiutuisi… Mut edelleen pelkään et niin tapahtuu :jupinaa: Toki pelkäsin viime vuonnakin… Ja sitä edellisenä… Ja sitä edellisenä… Ja nooh siis joka vuosi.
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
Jomard
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 837
Liittynyt: 13 Tammi 2020, 09:00

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja Jomard »

Olen jopa vähän häkeltynyt Suomen viimeaikaisesta hitaasta mutta varmasta noususta oddseissa, on näköjään mennyt ohi myös Liettuasta joka omissa puntareissani on kuitenkin jopa yksi suosikeista, voisiko tuo onnistunut Spa Mix vaikuttaa ja heidän lisääntynyt aktiivisuus somessa? Oli miten oli niin kivaltahan tää tuntuu :heh:
IMG_1811.jpeg
IMG_1811.jpeg (403.18 KiB) Katsottu 2204 kertaa
Rim-tim-tagi-digi-dim-tim-tagi-digi-dim

Avatar
Kjaer
Maistelija
Maistelija
Viestit: 33
Liittynyt: 19 Touko 2015, 21:27

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja Kjaer »

Aktiivinen ja hauska some, Lontoon onnistunut pre-party esitys (visuaalisesti hauska munasta lavalle astuminen), Henrin loistava soundi. Tässä on ollut hyvät ainekset tulevaan. Odotan Amsterdamia innolla! Ja Spa-mix oli hyvä valinta.

Rinjoo
Siemailija
Siemailija
Viestit: 153
Liittynyt: 12 Maalis 2023, 10:42

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja Rinjoo »

Joo kyllä tässä on taas Suomen osakkeet nousussa jälleen kerran, tosi en silti usko millään että Suomi voisi päästä Juryjen top 10 joukkoon tai edes yleisöäänien top 5. Mikäli Henrin todellakin on kehittynyt laulajana UMK:n jälkeen (mikä paljon todennäköisempää kuin 2022 Laurin osalta), niin kyllähän niitä juryääniäkin voi finaalissa tulla. Kyseessähän on kuitenkin enkku"poppis", vaikka onkin massasta erottuva, yltäkylläisyyteen asti kliseinen ja Teemun laulu (tarkoituksellakin varmaan) "jury killer" kuuloista :heh:

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1989
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja hercules »

UK, Liettua ja Norja jääneet taakse... Vahvat kisaajat. Tuo Spa versio on soinut mulla nyt päivittäin, tää melodia pääsee itsellä paremmin ehkä oikeuksiinsa. Kiva versio ja tukee edustusbiisiä.
Nyt ne verhot kii

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3372
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

Mielenkiintoista seurattavaa tämä Suomen nousu oddseissa. :joojoo: Mutta, top10 ujuttautumista näen tällä hetkellä melko mahdottomana nimenomaan muiden telepisteitä syövien sekä todella vaatimattomien raatipisteiden takia. Sijoitusta 15-20 pidän tällä hetkellä melko realistisena saavutuksena. Pärjääpi paremmin kuin The Rasmus.
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Hakkis
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 17
Liittynyt: 10 Helmi 2024, 23:42

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja Hakkis »

Juu, vaikea nähdä kyllä skenaariota, missä juryt antaisivat tälle kovin paljon pisteitä, sikäli voitto oddseissa nousu on mielentiinkoista.

Ehkä joku tosi tasaisesti jakautunut jury tilanne ja sit voittais yleisöäänet kohtuu erolla seuraavaan.

Avatar
Miss Ludo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1102
Liittynyt: 02 Helmi 2014, 17:35
Paikkakunta: Stuttgart

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja Miss Ludo »

Teemu ja Henri olivat juuri tervehtimässä faneja. <3 Olivat hyväntuulisia, ja joku laittoi tietysti kaiuttimista No Rules!in soimaan. :tapu: Harmikseni olin saanut tietää vasta vähän aiemmin, että areenan toisella puolella on jono artistien tapaamista varten, joten jäin ihan jännille (itse konserttijonossa olen ollut klo 13 lähtien). Olin kirjoittanut Teemulle ja Henrille pienen kirjeen itseni ja fanisivun jäsenten puolesta, mutta valitettavasti en onnistunut kiinnittämään heidän huomiotaan, jotta olisin päässyt sen antamaan. Harmittaa hieman, koska Teemu oli ihan vieressä ottamassa yhteiskuvaa jonkun kanssa, mutta hän ei ehkä kuullut minua, ja kuuliaisena suomalaisena en tietenkään rohjennut poistua jonosta. :mrgreen: Järkkärit oli aika tiukkoja sellaisen kanssa.
I got a song on fire, I’m gonna make roast tonight
🎶🔥🍖

Avatar
Jomard
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 837
Liittynyt: 13 Tammi 2020, 09:00

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja Jomard »

Henrin laulu on taas ihan huipputikissä, mahtavaa, mutta mitä paremmalta hänen osuutensa kuulostaa niin sitä enemmän nuo Teemun örinäosuudet häiritsevät, kun tulevat monissa kohdin laulun päälle ja se on mulle ainoa syy etten ihan täysillä tästä vieläkään innostu, mutta katsotaan mitä lopullinen liveshow pitää sisällään, toivottavasti jotain vieläkin parempaa! :joojoo:

Edit: Spa-versiosta tykkään todella paljon juurikin siksi, että siinä myös Teemu laulaa, voi kun tuohon liveenkin löytyisi joku pehmeämpi lähestymistapa Teemun vokaaleihin, mutta kaipa se ”örinä” kuuluu tähän biisiin )
Rim-tim-tagi-digi-dim-tim-tagi-digi-dim

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16672
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

kapineiti kirjoitti: 11 Huhti 2024, 20:08 Ihana, miten Suomi tekee kyllä kaikkensa erottuakseen joukosta. Viime vuonna Käärijän reggae ja nyt tämä.
Tunnistan aiempien puhujien esittämät vertaukset, mutta minun korvaani tämä on ennen kaikkea Nylon Beat. Aivan mainiosti olisi voinut olla heidän ensimmäisellä levyllään. Erinomainen idea ja tulkinta joka tapauksessa.

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1989
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja hercules »

Pidin noista sateenkaaren väreistä mitkä valolla heijastettiin lavaa vasten. Olisivat livessä varmaan todella upeat. Windowsin värit muutenkin tulee mieleen, sopii teemaan. Siis 2:40 alkaen. Tämä ehdottomasti mukaan viisuihin.

Nyt ne verhot kii

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5994
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

^ Totta, kivat värit. Toivottavasti nähdään ne myös viisulavalla.

Henri laulaa jälleen hyvin, mutta hieman itseä pelottaa hänen Viisupodissa siitä, kuinka joutuu koreossa paljon keskittymään siihen, missä kohtaa hengittää, kun liike on niin jatkuvaa. Aika nopeasti se pienikin hengästyminen äänessä kuitenkin kuuluu.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Amone
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 365
Liittynyt: 30 Maalis 2023, 08:19

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja Amone »

Henrin laulu tosiaan nostaa tätä. Näistä "huumoriviisuista" selvästi parhaat vokaalit.

Nyt kun on kuullut sekä Kroatian että Hollannin livenä, täytyy arvostaa Käärijää entistä enemmän. Hänellä laulusuoritus varsin hyvä molempiin em verrattuna.

Bandido1
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 96
Liittynyt: 11 Helmi 2024, 20:46

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja Bandido1 »

Käärijän lauluosuuden penkin alle meno tosiaan häiritsi erit. semissä. Olisiko UMK suorituksella tullut parikymmentä juryp lisää, en tiedä?

Suomalaisissa ns. Käärijä-kiukku tuntui menevän muutenkin jopa niin pitkälle, että mm. eräs musiikin opettaja/ammattilainen väitti Käärijän laulavan hyvin ja Loreenia taas epävireiseksi? :rofl:

Ainoastaan Loreenin voittoesityksessä se makuulla oleva ylim. (kurkun kakistelu) korahdus ihmetytti?

Avatar
Mymmeli
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 870
Liittynyt: 22 Helmi 2019, 13:27

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja Mymmeli »

Käärijä olisi vaan kaivannut enemmän taustalaulua. Suomi ei vissiin osaa hyödyntää niitä niin hyvin kuin moni muu maa
Kaikki tekee virheitä, joskus jopa minä. :ylppis:

Bandido1
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 96
Liittynyt: 11 Helmi 2024, 20:46

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja Bandido1 »

Eikä taustanauhaa silloin, kun se on sallittu. Juontaa aina 90-luvulle, jolloin eräs Olli 'Puppe' Ahvenlahti hääräsi puikoissa.
Tästä on jopa eräs sisäpiirijuttu, mutta jätän kertomatta, koska ei tähän ketjuun kuulu.

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5994
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Suomi kyllä tosiaan saisi käyttää taustanauhoja huomattavasti enemmän. Mistäköhän se johtuu, että niitä niin hintsusti käytetään? Onko suomalaisille jotenkin tärkeää, että laulu tulee mahdollisimman paljon livenä ilman, että sitä tuetaan? Vaikka Henri ihan hyvin laulaakin, niin vielä paremmalta saataisiin kuulostamaan, kun taustanauhat laitettaisiin maksimiin.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Miss Ludo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1102
Liittynyt: 02 Helmi 2014, 17:35
Paikkakunta: Stuttgart

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja Miss Ludo »

Oi, ovatpa nuo sateenkaarivalot kivat! :rakkaus: Sopivat tunnelmaan todella hyvin. Niitä ei ainakaan siihen permannon etualalle näkynyt ollenkaan, mutta noin kauempaa katsottuna ovat varmasti olleet hienot.

Minulla kävi hyvä onni, kun pääsin eturiviin nauttimaan Suomen esityksestä. Suurimman osan ajasta olin kakkos- tai kolmosrivissä, mutta en luultavasti olisi päässyt niinkään lähelle, ellen olisi ystävystynyt parin pre-partyja enemmänkin kiertäneen belgialaisnuorukaisen kanssa, jotka luotsasivat minua koko ajan paremmille paikoille ja huolehtivat siitä, että näen mahdollisimman hyvin (olen siis tällainen alle puolitoistametrinen mini-ihminen). :heh: Itse en tällaisena arkajalkana olisi varmaan ikinä kehdannut kysyä, pääsisinkö Suomen ajaksi eturiviin, mutta nämä tyypit kysyivät ihan niin kuin siinä ei olisi ollut mitään ihmeellistä, ja eturivi tiivisti minulle tilaa ihan niin kuin siinäkään ei olisi ollut mitään ihmeellistä.

Olen siitä hassu, etten yleensä tykkää ottaa kuvia tai videoita konserteissa, koska tykkään mieluummin keskittyä itse kokemukseen ja tallettaa siitä aistimuistoja. Nyt piti kuitenkin FB-sivua varten koettaa ottaa edes jotain - ja vieläpä jotain sellaista, mikä ei olisi ihan tärähtänyttä ja sumeaa. Mutta onneksi ehdin nauttia itse esityksestäkin! Oikein hienosti vetivät Teemu ja Henri, ja heidän keskinäistä kemiaansa oli ilo seurata. He ottavat lavan mainiosti haltuun kaksistaan. :peukku: Siinä missä Teemu on mainio nostattamaan tunnelmaa, Henri on mainio tulkitsemaan. Jotenkin sellainen toisiaan tasapainottava kaksikko, ja se välittyi mielestäni erityisesti näin livenä.
I got a song on fire, I’m gonna make roast tonight
🎶🔥🍖

Hakkis
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 17
Liittynyt: 10 Helmi 2024, 23:42

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja Hakkis »

Hieno kuulla, että pääsit hyvältä paikalta katsomaan esityksen.

Käärijän taustanauhaan liittyen eikös viimevuonna noussut pikku meemeily siitä, että se eka taustanauha bännättiin järjestäjien toimesta, koska siinä olin Käärijän omaa ääntä? Ja sitten joku Käärijän tuottaja kiireessä vessassa lauloi uudet taustanauhat.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8181
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Miss Ludo kirjoitti: 14 Huhti 2024, 22:19 Olen siitä hassu, etten yleensä tykkää ottaa kuvia tai videoita konserteissa, koska tykkään mieluummin keskittyä itse kokemukseen ja tallettaa siitä aistimuistoja.
Sori OT, mutta ei tuossa ole minusta mitään hassua (tai omituista). Itse olen aina ihmetellyt ihmisiä, jotka hankkiutuvat live-konsertteihin ja sitten keskittyvät johonkin postimerkkikuvaan kuvatessaan tapahtumaa. Luulis tilaisuuden ja shown menevän vähän hukkaan tuolla tavoin.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1989
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja hercules »

Miss Ludo kirjoitti: 14 Huhti 2024, 22:19 Oi, ovatpa nuo sateenkaarivalot kivat! :rakkaus: Sopivat tunnelmaan todella hyvin. Niitä ei ainakaan siihen permannon etualalle näkynyt ollenkaan, mutta noin kauempaa katsottuna ovat varmasti olleet hienot.
Itse näin myös permannon yleisönäkökulman eikä valoja näkynyt. Yläviistosta katsottuna näytti mageelta kuin W95M olisi tanssinut sateenkaaren päällä. Tämmöisillä asioilla saa jo minutkin lämpeemään :surrur:

Edit. Ylipäätään nuo värit tuovat tähän paljon. Mietin jo että voisiko munassa tai Henrin sulissa olla värillistä denimiä. Tulee mieleen lapsuuden kirja siitä Sateenkaarikalasta, jolla suomujen seassa oli kirjavia suomuja :uujee:
Nyt ne verhot kii

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2253
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Vastaa Viestiin