Miksi UMK 2024 esityksistä 4/7 on räppiä?

Euroviisut 2024 länsinaapurissa
Lichi
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 337
Liittynyt: 25 Marras 2006, 20:07

Miksi UMK 2024 esityksistä 4/7 on räppiä?

Viesti Kirjoittaja Lichi »

Miksi UMK 2024 esityksistä 4/7 on räppiä?

Kysyn tätä erikseen, koska kukaan ei vastannut UMK 2024 puussa tähän. Eikö muut huomaa tätä? Miksi? Onko biisit ollut välitsemassa joku räppääjä? Miten olisi suhtauduttu, jos oisi vastaavalla suhteella heviä? Yhden nyt on aina sietänyt. Kääriä oli loistava! Nyt kisa on vaan täytetty jollain ö-luokan ganstaräpillä ja räpillä, jossa täysin laulutaidoton koittaa vetää räpin päälle rokkia. Kun vertaa 2023 UMK:hon, on menty metsään ja pahasti. Toivon, että joku huomaa tämän. Viime vuotisista myös Ylivoimainen ja Samaa taivasta nousi hiteiksi, jollain tasolla myös hoida mut.

Ensi vuonna yhden räp-kipaleen rajoitus, kiitos.

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5422
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: Miksi UMK 2024 esityksistä 4/7 on räppiä?

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

No onpa turha ketju :roll:
Eiköhän tämän keskustelun voi käydä ihan yleiskeskustelussa
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4102
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Miksi UMK 2024 esityksistä 4/7 on räppiä?

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

^^Olisiko nyt sitten vain räppääjät innostuneet lähettämään biisejä oikein urakalla, kun viime vuonna räpillä pärjättiin, ja finaalikappaleiden valitsijat olleet samoissa tunnelmissa? :miettii: Varsin laimeitahan nuo on Käärijän rinnalla.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17005
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Miksi UMK 2024 esityksistä 4/7 on räppiä?

Viesti Kirjoittaja Happy »

Mä en edes kokenut Cha cha chaa:ta milläänlailla räp-kappaleeks joten hyvin hämmilläni olen aina kun räpbiisejä verrataan siihen? :shock:

En edes koe kaikkia noita Lichin manaamia Umk biisejä räp-biiseiks, enempi pop/rock vaikutteisia.
Never miss a good chance to shut up.

Lichi
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 337
Liittynyt: 25 Marras 2006, 20:07

Re: Miksi UMK 2024 esityksistä 4/7 on räppiä?

Viesti Kirjoittaja Lichi »

Happy kirjoitti: 22 Tammi 2024, 10:57 Mä en edes kokenut Cha cha chaa:ta milläänlailla räp-kappaleeks joten hyvin hämmilläni olen aina kun räpbiisejä verrataan siihen? :shock:

En edes koe kaikkia noita Lichin manaamia Umk biisejä räp-biiseiks, enempi pop/rock vaikutteisia.
Tuntuu melkein kun ois sama poppoo 4 kertaa, kun niin lähellä toisiaan. Kääriä oli kova kokonaisuudessaan. Ei se räppi ollut se miksi se pärjäsi. Julkaistaanko missään, mitä karsintaan jäi? Ehkä olisi voinut valita toisinkin.

Koirankuonolainen ehkä oikeessa arviossaan. Toivottavasti ensi vuonna opitaan. Tulee vaan turhauttava olo, kun yksikään artikkeli ei näytä huomanneen tätä.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42059
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Miksi UMK 2024 esityksistä 4/7 on räppiä?

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Eikös se ole muutenkin valtavirtamusaa nykyään, etenkin nuorison (=alle nelikymppiset) keskuudessa? Menet baariinkin niin jotain räppiähän siellä soi. Jos muuta haluat niin joudut oikein etsimään paikkaa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11937
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miksi UMK 2024 esityksistä 4/7 on räppiä?

Viesti Kirjoittaja sziget »

Pidän kyllä Cha cha chata räppiviisuna kuten muitakin, joissa on mukana räppiä tai siltä kuulostavia osia. On myös luonnollista, jos Käärijä inspiroi lähettämään räppejä tai raphybridejä nyt, vaikkei se olisikaan paras voittoresepti (en usko että on).

Ylen mukaan räppiä tarjottiin tavallista enemmän niin kuin Blind Channelin jälkeen rokkia. Jos tarjottaisiin paljon iskelmiä, voisi niistäkin jotkut päästä läpi.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7579
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: Miksi UMK 2024 esityksistä 4/7 on räppiä?

Viesti Kirjoittaja Requel »

Olen huomannut. Ymmärrän, että genreistä enemmän tietäville asia ei näyttäydy näin, mutta maallikon uskoisin näkevän räppiä monessa tämän vuoden UMK-biisissä.
DöNT jy KNooYH???????
THat JY GÄT mIiiIIih??????????
That jy GÄT MiIIii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Je Miii mIi mIIi EeeeHH???????!?!?!?!?!?

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11937
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miksi UMK 2024 esityksistä 4/7 on räppiä?

Viesti Kirjoittaja sziget »

Raadit poistettiin semeistä vuosi sitten, ja ne usein vieroksuvat räppiä. Nyt siis uskaltaa valita räppiä, ainakin lepsusti ymmärrettynä. Jos räppi on niin räppiä, että genrekonossöörikin myöntää sen räpiksi, se voi olla liian tuhtia viisuihin.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5978
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Miksi UMK 2024 esityksistä 4/7 on räppiä?

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Eikös räppi ole se genre, joka dominoi Suomen top50-listaa aika tavalla. Veikkaisin, että valitut biisit vain ovat olleet raadin mielestä parhaat eikä siinä ole niin mietitty genreä. Joka on kyllä mielestäni ihan fiksua, ei hyviä biisejä pidä jättää rannalle finaalista vain siksi, että mukana on jo sen genren biisi. Ja ovathan kaikki mukana olevat räppibiisit kuitenkin melko erilaisia.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8176
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Miksi UMK 2024 esityksistä 4/7 on räppiä?

Viesti Kirjoittaja hra47 »

No joo, Vox Ripulin tilalla olisi voinut olla jotain muuta, mutta näemmä sillekin löytyy kuppilasta kannattajansa...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8176
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Miksi UMK 2024 esityksistä 4/7 on räppiä?

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Ja win95man tuntuu täyttävän pakollisen huumorinumeron kiintiön. (Joskin onhan se Portion Boysia parempi)
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Miksi UMK 2024 esityksistä 4/7 on räppiä?

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Kovaan ääneen aikoinaan väitettiin että aina sitä heviä ja hevi vallannut Suomen euroviisut, mutta eihän tilanne päässyt tuolloin lähellekään tätä dominanssia. Tekee UMK:n tylsäksi ja karkottaa kuulijoita.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8176
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Miksi UMK 2024 esityksistä 4/7 on räppiä?

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Noh, yhden viisuissa flopatun vuoden jälkeen palataan taas entiseen tarjonnan monipuolisuuteen...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Lichi
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 337
Liittynyt: 25 Marras 2006, 20:07

Re: Miksi UMK 2024 esityksistä 4/7 on räppiä?

Viesti Kirjoittaja Lichi »

hra47 kirjoitti: 22 Tammi 2024, 17:45 Ja win95man tuntuu täyttävän pakollisen huumorinumeron kiintiön. (Joskin onhan se Portion Boysia parempi)
Eihän Portion Boys ole huumorinumero laisinkaan vaan se suomipop/suomirock numero. Hyvä vertailukohta löytyy Leevi and the Leavingsista.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8176
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Miksi UMK 2024 esityksistä 4/7 on räppiä?

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Kyllä se huumorinumero oli, jossa oltiin liikkeellä "niin huono, että hyvä"-mentaliteetilla. Leevin tuotantoon vertaaminen on häväistys.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Sahara
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 425
Liittynyt: 23 Touko 2006, 09:57
Paikkakunta: Kreikka

Re: Miksi UMK 2024 esityksistä 4/7 on räppiä?

Viesti Kirjoittaja Sahara »

On huomattu ja ihmettelen kyllä suuntausta.
Emme todellakaan kaikki ole räpin ystäviä 🙂
Missä melodisempi musiikki?
terv. nimim. "Vanhemmanpuoleinen ihminen" :mummeli:

Vastaa Viestiin