PUUTELISTA UUDESSA FOORUMISOFTASSA

Ik heb zorgen - palautteet ja tiedotteet. Voit kirjoittaa tänne ilman rekisteröitymistä.
Avatar
admin
Ravintolapäällikkö
Ravintolapäällikkö
Viestit: 339
Liittynyt: 09 Marras 2003, 01:00
Paikkakunta: Gran Canaria

PUUTELISTA UUDESSA FOORUMISOFTASSA

Viesti Kirjoittaja admin »

Kun kirjoitatte tänne puutteista tai toimimattomuuksista niin mainitkaa selain ja versio sekä mielellään näytön asetukset, esim. selaimia: IE6, IE7, FF
esim. näytön asetuksia: 1024x768, 1152x864, 1280x720, 1280x720, 1280x960, 1280x1024, 1600x1200 (yleisimmät boldattu)

Ovatko fontit ovat liian isoja? Ainakin juhkiksen näytöllä ne oli kaksi kertaa isompia kuin normaalisti (IE6, 1024x768) ja mulla ne on ok (IE6 ja FF, 1600x1200)

- Hymiölista fixattava
- Vastauspainike siirrettävä viestien yhteyteen
- [IMG] -tagit korjattava niistä viesteistä joissa niihin on iiitetty leveys ja korkeus
- "Näytä uusimmat lukemattomat viestit" -nappi olis kiva saada jokaisen sivun yläreunaan.
- Viestiketjut, joissa on lukemattomia viestejä, saisi merkata selvemmin.
- Fatal error: JForum::require_once() [function.require]: Failed opening required 'phpBB3/unread.php' (-> SEF-ongelma)
- Vastaa viestiin -nappihan on varsin vekkuli!... -> yläosan asemointivirhe

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: PUUTELISTA UUDESSA FOORUMISOFTASSA

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Uusin lukematon viesti -painike ei toimi. (uusin FF, Ubuntu ja XP). Tulee jokin virheilmoitus siitä, että ei voida siirtyä osoitteeseen blaa.

Avatar
The_Sipi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8768
Liittynyt: 24 Touko 2006, 22:28
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: PUUTELISTA UUDESSA FOORUMISOFTASSA

Viesti Kirjoittaja The_Sipi »

Ainakin FF:ssä foorumin ulkopuoliset linkit (kuten webcast-linkit) avautuu samassa ikkunassa/välilehdessä.
Mahatma Gandhi walked barefoot most of the time, causing lots of calluses on his feet. He also ate very little, which made him frail and with his odd diet, he suffered from bad breath. This made him... A super calloused fragile mystic hexed by halitosis.

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: PUUTELISTA UUDESSA FOORUMISOFTASSA

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Herjaa koko ajan, että avatar on liian iso, vaikka täällä näkyy jo nyt isompia kuin mitä mä yritän tänne tunkea :/

trex
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 439
Liittynyt: 16 Tammi 2004, 20:42

Re: PUUTELISTA UUDESSA FOORUMISOFTASSA

Viesti Kirjoittaja trex »

Viestiketjut, joissa on lukemattomia viestejä, saisi merkata selvemmin. Nyt ohuista viivoista muodostuvan viestiketjun symbolin viivat on vain erivärisiä (pinkkejä mustan sijaan), taustaväri sama: kohtuu vaikeaa erottaa nopeasti toisistaan etenkin tarkalla&isohkolla näytöllä.

Avatar
admin
Ravintolapäällikkö
Ravintolapäällikkö
Viestit: 339
Liittynyt: 09 Marras 2003, 01:00
Paikkakunta: Gran Canaria

Re: PUUTELISTA UUDESSA FOORUMISOFTASSA

Viesti Kirjoittaja admin »

Jónsì kirjoitti:Uusin lukematon viesti -painike ei toimi. (uusin FF, Ubuntu ja XP). Tulee jokin virheilmoitus siitä, että ei voida siirtyä osoitteeseen blaa.
Mulla toimii molemmissa selaimissa. Millainen on tarkka viesti niin näkisin sen osoitteen?

Avatar
admin
Ravintolapäällikkö
Ravintolapäällikkö
Viestit: 339
Liittynyt: 09 Marras 2003, 01:00
Paikkakunta: Gran Canaria

Re: PUUTELISTA UUDESSA FOORUMISOFTASSA

Viesti Kirjoittaja admin »

The_Sipi kirjoitti:Ainakin FF:ssä foorumin ulkopuoliset linkit (kuten webcast-linkit) avautuu samassa ikkunassa/välilehdessä.
Voitko kopioida sen linkin tänne siitä mikä aukeaa noin. Muistan kyllä että ainakin yksi webcast-linkki on korjaamatta, niiden pitäisi kaikkien aueta pomppuikkunaan, jolloin pääikkunalla voi palata foorumiin.

trex
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 439
Liittynyt: 16 Tammi 2004, 20:42

Re: PUUTELISTA UUDESSA FOORUMISOFTASSA

Viesti Kirjoittaja trex »

admin kirjoitti:
Jónsì kirjoitti:Uusin lukematon viesti -painike ei toimi. (uusin FF, Ubuntu ja XP). Tulee jokin virheilmoitus siitä, että ei voida siirtyä osoitteeseen blaa.
Mulla toimii molemmissa selaimissa. Millainen on tarkka viesti niin näkisin sen osoitteen?
Itse saan ainakin seuraavanlaisen virheilmoituksen, kun yritän lukea ensimmäistä lukematonta viestiä:
Fatal error: JForum::require_once() [function.require]: Failed opening required 'phpBB3/unread.php' (include_path='') in /forum/includes/application.php on line 136
Edit: Forum näköjään automaattisesti korvaa tuossa virheilmoituksessa joitain kohtia, kun se lisää omaan viestiinsä. Alla sama virheilmoitus, johon on lisätty ylimääräisiä välilyöntejä:
Fatal error: JForum::require_once() [function.require]: Failed opening required 'phpBB3/unread.php' (include_path=' /var / www / vhosts / viisukuppila.fi / httpdocs') in / var / www / vhosts / viisukuppila.fi / httpdocs / forum / includes / application.php on line 136
Edit2: Käytössä Opera & Mac
Viimeksi muokannut trex, 02 Helmi 2008, 22:21. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: PUUTELISTA UUDESSA FOORUMISOFTASSA

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Fatal error: JForum::require_once() [function.require]: Failed opening required 'phpBB3/unread.php' (include_path='') in /forum/includes/application.php on line 136

Sama mulla, FF ja Vista.

Avatar
admin
Ravintolapäällikkö
Ravintolapäällikkö
Viestit: 339
Liittynyt: 09 Marras 2003, 01:00
Paikkakunta: Gran Canaria

Re: PUUTELISTA UUDESSA FOORUMISOFTASSA

Viesti Kirjoittaja admin »

gentedimare kirjoitti:Herjaa koko ajan, että avatar on liian iso, vaikka täällä näkyy jo nyt isompia kuin mitä mä yritän tänne tunkea :/
asetuksissa oli maksimi bittimäärä tajuttoman pieni. Muutin sitä nyt reippaasti ylöspäin.
pixelikoko on edelleen 130 x 100

Avatar
admin
Ravintolapäällikkö
Ravintolapäällikkö
Viestit: 339
Liittynyt: 09 Marras 2003, 01:00
Paikkakunta: Gran Canaria

Re: PUUTELISTA UUDESSA FOORUMISOFTASSA

Viesti Kirjoittaja admin »

Tarkoitatteko foorumin pääsivulla, yläosan linkkiä:
http://www.viisukuppila.fi/forum/index. ... iew=search

vai jotain muuta mitä mä en hoksaa, laittakaa tänne se linkki mistä se virheilmoitus tulee.

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: PUUTELISTA UUDESSA FOORUMISOFTASSA

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Saan sähköpostiini ilmoituksen aina kun jonnekin vastaamaani ketjuun vastataan, eli voisiko sen rastin ottaa pois niin, ettei sitä tilaa automaattisesti?

Tarkoitetaan sitä linkkiä, joka näkyy tuolla sivulla ketjun nimen edessä, josta pääsee katsomaan ketjun uusimpia viestejä.

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: PUUTELISTA UUDESSA FOORUMISOFTASSA

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

admin kirjoitti:
gentedimare kirjoitti:Herjaa koko ajan, että avatar on liian iso, vaikka täällä näkyy jo nyt isompia kuin mitä mä yritän tänne tunkea :/
asetuksissa oli maksimi bittimäärä tajuttoman pieni. Muutin sitä nyt reippaasti ylöspäin.
pixelikoko on edelleen 130 x 100
Kiitän. :kiitos:
Meinas jo mennä hermo :draamaa:

Avatar
admin
Ravintolapäällikkö
Ravintolapäällikkö
Viestit: 339
Liittynyt: 09 Marras 2003, 01:00
Paikkakunta: Gran Canaria

Re: PUUTELISTA UUDESSA FOORUMISOFTASSA

Viesti Kirjoittaja admin »

Jónsì kirjoitti:Saan sähköpostiini ilmoituksen aina kun jonnekin vastaamaani ketjuun vastataan, eli voisiko sen rastin ottaa pois niin, ettei sitä tilaa automaattisesti?

Tarkoitetaan sitä linkkiä, joka näkyy tuolla sivulla ketjun nimen edessä, josta pääsee katsomaan ketjun uusimpia viestejä.
Katson saako sitä säädettyä. Luultavasti saa.

Ah, tajusin nyt mitä tarkoitatte. tutkin asiaa.

Vompeli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12745
Liittynyt: 26 Elo 2005, 15:50

Re: PUUTELISTA UUDESSA FOORUMISOFTASSA

Viesti Kirjoittaja Vompeli »

Pistin vahingossa puntariin uuden viestin kun luulin muokkaavani vanhaa viestiäni. Muokkaus -komentoa ei näytä olevan vielä?

EDIT: Tässä näkyykin olevan mut ei puntarissa näkynyt tota nappia. :raaps:

Avatar
The_Sipi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8768
Liittynyt: 24 Touko 2006, 22:28
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: PUUTELISTA UUDESSA FOORUMISOFTASSA

Viesti Kirjoittaja The_Sipi »

admin kirjoitti:
Jónsì kirjoitti:Saan sähköpostiini ilmoituksen aina kun jonnekin vastaamaani ketjuun vastataan, eli voisiko sen rastin ottaa pois niin, ettei sitä tilaa automaattisesti?
Ainakin profiiliasetuksista sen saa poistettua jokainen omalla kohdallaan. Omat asetukset -> Asetukset -> Viestin lähetys -> Ilmoita aina vastauksista -> Ei

Sen sijaan en löytänyt mistään vaihtoehtoa, josta saisi viestiä kirjoittaessa pois tämän "tsekkaa ennen viestisi lähetystä tulleet uudet viestit" -ominaisuuden.
Mahatma Gandhi walked barefoot most of the time, causing lots of calluses on his feet. He also ate very little, which made him frail and with his odd diet, he suffered from bad breath. This made him... A super calloused fragile mystic hexed by halitosis.

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: PUUTELISTA UUDESSA FOORUMISOFTASSA

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Viestiä/vastausta kirjoitettaessa save/preview/submit -napit ovat häiritsevän kaukana viestinkirjoituskentästä. Kirjoituskentän alapuolella on n. 15 cm korkea harmaa alue, jonka jälkeen postausnapit. Ihannetilanteessa ne olisivat heti tuossa viestinkirjoituskentän alla...

Pieni puute toki sinänsä, mutta listaanpa, kun tuntuu tähän mennessä häiritsevimmältä kosmetiikka-asialta.
Mac OSX, Safari 3.0.4.

Avatar
Halla
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3564
Liittynyt: 21 Elo 2005, 22:10
Paikkakunta: Turku

Re: PUUTELISTA UUDESSA FOORUMISOFTASSA

Viesti Kirjoittaja Halla »

Ööh... Mulla on nyt ongelma. Edellisessä versiossa sai muuttaa foorumilla näkyvän nimen ihan itsekin, tästä uudesta paikasta mä en tuommoista toimintoa löytänyt. Mä olisin niin paljon mieluummin ihan Halla vaan ilman mitään viipottimia. :puna:

Entä voiko jossain vaihtaa profiilissa olevaa kieltä suomeksi. Ts. nuo kaikki allekirjoitus- sun muut kohdat ovat på engelska. Ei sillä, että mä en tuon vertaa hanskaisi tuota Lontoon murretta, mutta vanha jäärä on niin tottunut suomenkielisiin termeihin. :puna:

Avatar
The_Sipi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8768
Liittynyt: 24 Touko 2006, 22:28
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: PUUTELISTA UUDESSA FOORUMISOFTASSA

Viesti Kirjoittaja The_Sipi »

Board references -> Edit global settings -> My language -> Suomi
Mahatma Gandhi walked barefoot most of the time, causing lots of calluses on his feet. He also ate very little, which made him frail and with his odd diet, he suffered from bad breath. This made him... A super calloused fragile mystic hexed by halitosis.

Avatar
Halla
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3564
Liittynyt: 21 Elo 2005, 22:10
Paikkakunta: Turku

Re: PUUTELISTA UUDESSA FOORUMISOFTASSA

Viesti Kirjoittaja Halla »

Kiitoksia kovasti! Enhän mä tuommoista paikkaa edes osannut etsiä. lol

Semmoisen jutun muuten huomasin tuossa aiemmin, kun yritin kirjautua sisälle n. 100 kertaa, että tänne tekniikkaosioonkaan ei saa kirjoitettua viestejä rekkautumatta sisälle. :)

Avatar
MrMemory
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7499
Liittynyt: 25 Maalis 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: PUUTELISTA UUDESSA FOORUMISOFTASSA

Viesti Kirjoittaja MrMemory »

Vastaa viestiin -nappihan on varsin vekkuli! :viaton: Se on ekana ihan vasemmassa yläkulmassa, sit kun sen päälle menee, se hyppää alaspain ja nyt myös vasempaan alakulmaan.

Terkuin, Memska ja IE6

Avatar
admin
Ravintolapäällikkö
Ravintolapäällikkö
Viestit: 339
Liittynyt: 09 Marras 2003, 01:00
Paikkakunta: Gran Canaria

Re: PUUTELISTA UUDESSA FOORUMISOFTASSA

Viesti Kirjoittaja admin »

Marjukka kirjoitti:Viestiä/vastausta kirjoitettaessa save/preview/submit -napit ovat häiritsevän kaukana viestinkirjoituskentästä. Kirjoituskentän alapuolella on n. 15 cm korkea harmaa alue, jonka jälkeen postausnapit. Ihannetilanteessa ne olisivat heti tuossa viestinkirjoituskentän alla...

Pieni puute toki sinänsä, mutta listaanpa, kun tuntuu tähän mennessä häiritsevimmältä kosmetiikka-asialta.
Mac OSX, Safari 3.0.4.
Jos joku kävisi nuo avattaret läpi :tapu:

Avatar
minnie
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 26 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Re: PUUTELISTA UUDESSA FOORUMISOFTASSA

Viesti Kirjoittaja minnie »

Jónsì kirjoitti:Saan sähköpostiini ilmoituksen aina kun jonnekin vastaamaani ketjuun vastataan, eli voisiko sen rastin ottaa pois niin, ettei sitä tilaa automaattisesti?
Samaa toivon minäkin. :/ EDIT: Korjasin. Tack, Sipille.
Ei muuten oo enää sitä "yliviivaa" painiketta.

Olis kiva nähdä käyttäjät tuossa ylhäällä -kin, kuten ennen.

Mulla menee kyl oma aikansa ennen kun totun tähän uuteen, mutta värimaailmaan oon tyytyväinen. Paljon parempi tää, kuin se oranssi viisukuppila-logo oli. Ja Adminilla on hieno avatar. :)

Miten Flash-toiminnon voi ottaa käyttöön ja mihin se toiminto on tarkoitettu eli mitä se tekee, oon ennenkin tuota täällä ihmetellyt, vastausta saamatta.

Marjukan kanssa oon samoilla linjoilla; liian paljon jää tilaa tähän viestin kirjoittamisen alle (nyt kun kirjoitan tätä meinaan), joutuu rullaamaan alaspäin päästäkseen lähettämään.
Viimeksi muokannut minnie, 03 Helmi 2008, 00:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
20th Century Boy Kuva
>Placebo<

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: PUUTELISTA UUDESSA FOORUMISOFTASSA

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

"Näytä uusimmat lukemattomat viestit" -nappi olis kiva saada jokaisen sivun yläreunaan.

Avatar
admin
Ravintolapäällikkö
Ravintolapäällikkö
Viestit: 339
Liittynyt: 09 Marras 2003, 01:00
Paikkakunta: Gran Canaria

Re: PUUTELISTA UUDESSA FOORUMISOFTASSA

Viesti Kirjoittaja admin »

Vompeli kirjoitti:Pistin vahingossa puntariin uuden viestin kun luulin muokkaavani vanhaa viestiäni. Muokkaus -komentoa ei näytä olevan vielä?

EDIT: Tässä näkyykin olevan mut ei puntarissa näkynyt tota nappia. :raaps:
Tuolla oli muutosten aikaraja käytössä, jonka otin pois juuri tuota varten.

Avatar
admin
Ravintolapäällikkö
Ravintolapäällikkö
Viestit: 339
Liittynyt: 09 Marras 2003, 01:00
Paikkakunta: Gran Canaria

Re: PUUTELISTA UUDESSA FOORUMISOFTASSA

Viesti Kirjoittaja admin »

Jónsì kirjoitti:Saan sähköpostiini ilmoituksen aina kun jonnekin vastaamaani ketjuun vastataan, eli voisiko sen rastin ottaa pois niin, ettei sitä tilaa automaattisesti?
En löytänyt tälle oletusasetusta.

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: PUUTELISTA UUDESSA FOORUMISOFTASSA

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Mulla näkyy joidenkin kirjoittajien viesteissä noi tagit, esim. Viisupuntari-ketjussa itikan viestissä näin:

KuvaKuvaKuvaKuva



KuvaKuvaKuvaKuva
01. Kuva ANDORRA: Gisela - Casanova
02. Kuva SVEITSI: Paolo Meneguzzi - Era stupendo

Mistähän tuo johtuu?

Oho, nyt se näkyy oikein, mutta tuolla itse ketjussa ei, vaan nuo flagspotit näkyy siis kirjoitettuna tagien kanssa.

Avatar
admin
Ravintolapäällikkö
Ravintolapäällikkö
Viestit: 339
Liittynyt: 09 Marras 2003, 01:00
Paikkakunta: Gran Canaria

Re: PUUTELISTA UUDESSA FOORUMISOFTASSA

Viesti Kirjoittaja admin »

minnie kirjoitti:Olis kiva nähdä käyttäjät tuossa ylhäällä -kin, kuten ennen.

Mulla menee kyl oma aikansa ennen kun totun tähän uuteen, mutta värimaailmaan oon tyytyväinen. Paljon parempi tää, kuin se oranssi viisukuppila-logo oli. Ja Adminilla on hieno avatar. :)

Miten Flash-toiminnon voi ottaa käyttöön ja mihin se toiminto on tarkoitettu eli mitä se tekee, oon ennenkin tuota täällä ihmetellyt, vastausta saamatta.

Marjukan kanssa oon samoilla linjoilla; liian paljon jää tilaa tähän viestin kirjoittamisen alle (nyt kun kirjoitan tätä meinaan), joutuu rullaamaan alaspäin päästäkseen lähettämään.
Ketjussaolijoiden niminäkymiä oli ehkä smf:n erityispiirre kun en täältä sitä säätöä ole vielä löytänyt.
Flash-toiminto on kytketty kokonaan pois päältä. Se on tarkoitettu flash-videoiden upottamiseksi viesteihin.
Tyhjä tilaa tulee hymiöiden takia. Se säädetään pian.

Avatar
admin
Ravintolapäällikkö
Ravintolapäällikkö
Viestit: 339
Liittynyt: 09 Marras 2003, 01:00
Paikkakunta: Gran Canaria

Re: PUUTELISTA UUDESSA FOORUMISOFTASSA

Viesti Kirjoittaja admin »

Hazel kirjoitti:Mulla näkyy joidenkin kirjoittajien viesteissä noi tagit, esim. Viisupuntari-ketjussa itikan viestissä näin:

KuvaKuvaKuvaKuva
Sitä nimenomaista Itikan viestiä olin testaamassa kun katsoin että kaikki foorumin ulkopuolelta linkatut kuvat eivät näy oikein. Syynä on välilyöntien määrä ja leveys sekä korkeustiedot tageissa. Fixaus menee työn alle tietokantapuolella niin ettei käyttäjien tarvitse muokkailla niitä. Käännössofta ei osannut muokata niitä tageja oikein.

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: PUUTELISTA UUDESSA FOORUMISOFTASSA

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Ok, kiitos pikaisesta vastauksesta :) .

Vastaa Viestiin