Jaakko Teppo ja muu laulelmakupletti

Muzika i ti - asiakeskustelua musiikista, joka ei ole Euroviisuja
Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Jaakko Teppo ja muu laulelmakupletti

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Hesarissa oli niin hieno artikkeli Jaakko Teposta, että ehkä oma threadi sillekin ...? Piti itse kaivaa omat levyt sen innoittamana esiin. On se vaan terävää, uskomattoman hienoa. Itse olen ehtinyt jo lapsena näkemään Tepon, kun vasurivanhempani siitä olivat niiiiin onskuna ja yhtenä kesänä käytiin kesämökkiseudulla lähikunnan päivillä, jossa Teppo esiintyi.

Mutta joka tapauksessa Jaakko Teppo tosiaan on ikoni ja edustaa laulun- tai laajemmin tarinakerrontaperinnettä, joka, ja jonka tajukin, jotenkin, tuntuu olevan katoavaa. Sitä jossa vakavat, riipivät asia kerrotaan hyvinä stooreina ja nauraen, ruokatunneilla, kaupanportailla, kuppiloissa. Nauraen ja vitsinä siksi, ettei tarvitsisi vetistelemään alkaa, kun asialle ei mitään voi ja suoranainen tilittäminenkin vie liikaa voimia. Ja perustan tän katoavan tajun siihen, että yllättävän monelle lehdissä Matti Johannes Koivun Irwinin uustulkintoja arvioineelle näyttää olleen aika yllätys että ne Irwinviisut on erittäin herkkiä ja syvällisiä myös.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Jaakko Teppo ja muu laulelmakupletti

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

:heh:
Tämä ei vaikuta kovin suositulta aiheelta, mutta laitanpa kuitenkin: Seiska tietää kertoa, että Jaakko Tepolle puuhataan tribuuttilevyä, ja yksi coveroijista on Nightwish, joka on valinnut kohteeksi ihanan Hilman ja Onnin.

En oo kyllä ihan varma miten ne tulee tuon ihanan biisin sössimään :niinpa: - no Marcoon kyllä luotan tässä.

Avatar
Halla
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3564
Liittynyt: 21 Elo 2005, 22:10
Paikkakunta: Turku

Re: Jaakko Teppo ja muu laulelmakupletti

Viesti Kirjoittaja Halla »

Mä en ole aiemmin edes huomannut tämmöistä aihetta. :puna: Jaakko Teppo on ihan parhautta ja Hilma ja Onni on mun oma suosikkini herran tuotannosta. :uujee: Mulla on muuten Jaakko Tepon nimmarikin, äiti pyysi sen mulle joskus 80-luvulla isän työpaikan pikkujouluissa. :heh:
Se on paljon parempi.... ettei ala ittellensä mitään rimoja duunailemaan minnekään tai kurottaa minnekään... -Remu-

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Jaakko Teppo ja muu laulelmakupletti

Viesti Kirjoittaja Weewa »

ta1ja kirjoitti:Seiska tietää kertoa, että Jaakko Tepolle puuhataan tribuuttilevyä, ja yksi coveroijista on Nightwish, joka on valinnut kohteeksi ihanan Hilman ja Onnin.
:uujee: Mielenkiintoista. Jos Marco Hietala laulaa, niin ei voi olla huono versio! :peukku:
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

i wanna be a toy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4000
Liittynyt: 01 Helmi 2006, 15:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jaakko Teppo ja muu laulelmakupletti

Viesti Kirjoittaja i wanna be a toy »

Viisuihmiset on varmaan kamalan kiinostuneita (Pirren äänellä) Jaakko Teposta ja muista kuplettilaulennoista :heh: Eikö tämä aiheuta myötähäpeää enemminkin :miettii: ainakin minussa :joojoo:
Ihan voitais olla ilman niitäkään siel näin.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33357
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jaakko Teppo ja muu laulelmakupletti

Viesti Kirjoittaja Pete »

Olen joskus kuullut puhuttavan Jaakko Teposta, mutta en tunnistaisi, jos vastaan kävelisi. :miettii:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Jaakko Teppo ja muu laulelmakupletti

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

i wanna be a toy kirjoitti:Viisuihmiset on varmaan kamalan kiinostuneita (Pirren äänellä) Jaakko Teposta ja muista kuplettilaulennoista :heh: Eikö tämä aiheuta myötähäpeää enemminkin :miettii: ainakin minussa :joojoo:
:draamaa:
Minä ihan luulin, tällä lailla näin, että ne viisuihmiset, juuu, ratsastaa ihan trendien aallonharjalla (Hansun äänellä). Ilmeisesti erehdyin :heh: . Jaakko Teppo on kaikkien taidetrendeilijöiden, Ville Valosta Kotiteollisuuteen, bubbling under ikoni ollut jo pitkään. Ja ennen noita jo lapsuudessa mun vanhempien ikäluokallekin.

Mutta siis oikeasti se on yks Suomen parhaita, jollei paras tekstien ja biisien tekijä. Nerokas. Myös esiintyjänä.
Hajanaisten kenkies lotinaa navetalta kuule, nyt en

Avatar
Halla
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3564
Liittynyt: 21 Elo 2005, 22:10
Paikkakunta: Turku

Re: Jaakko Teppo ja muu laulelmakupletti

Viesti Kirjoittaja Halla »

Musta ei näköjään voi koskaan tulla viisuihmistä, kun oon kuitenkin tykännyt Jaakko Teposta yli 20 vuotta. :aivanmaassa:

Pitäisikin sijoittaa johonkin JT-kokoelmaan, kun ne vanhat kasetit on jo ihan puhkikuunneltuja. :heh:
Se on paljon parempi.... ettei ala ittellensä mitään rimoja duunailemaan minnekään tai kurottaa minnekään... -Remu-

i wanna be a toy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4000
Liittynyt: 01 Helmi 2006, 15:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jaakko Teppo ja muu laulelmakupletti

Viesti Kirjoittaja i wanna be a toy »

^Otan osaa :lohtu:
Ihan voitais olla ilman niitäkään siel näin.

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13262
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Re: Jaakko Teppo ja muu laulelmakupletti

Viesti Kirjoittaja AntSa »

Minulle JAAKKO TEPON musiikki ja lyriikat tulivat hyvinkin tutuiksi mökkimatkoilla lapsuudessani kultaisella kasarilla. Edesmennyt isäni oli oikea "Jaakko Teppo-fani", ja tämän hauskuuttajan laulut soivat niin mökille mennessä kuin mökiltä tullessakin autossamme. :heh: Onnit, Hilmat ja Ryynäsen Topit tulivat tarinoissa tutuiksi. :rofl:

Enää en ole Jaakko Tepon musiikkia kuunnellut, vaikkakin isän autosta noita kasetteja vielä löytyisikin. :uujee: Kivoja lapsuusmuistoja kouluikäisen AntSan mökkimatkoilta nuo nauhat kyllä.
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
Sämpy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1582
Liittynyt: 25 Touko 2004, 21:56
Paikkakunta: Sippola

Re: Jaakko Teppo ja muu laulelmakupletti

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Halla kirjoitti: Pitäisikin sijoittaa johonkin JT-kokoelmaan, kun ne vanhat kasetit on jo ihan puhkikuunneltuja. :heh:
Jaakko Tepon osalta ne Floptorinkin äänitteet ovat ihan kelvollisia ostokohteita, ainakin miun mielestäni.

Meikäläisen eka ikioma äänite on muuten ollut Jaakon "Onnen Kerjäläinen" :uujee:
Vielä eilen moni piti tätä päivää tulevaisuutena, mutta huomenna se on jo historiaa

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Jaakko Teppo ja muu laulelmakupletti

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Jaakko Tepon tribuuttilätty, Pörsänmäen Sanomat on sitten imestynyt
:uujee: :uujee: :uujee:
Ja Nightwishin tekemä coveri "Hilma ja Onni" on siis yllättävän hyvä (ehkä NW:n paras coveri :hihi:). Täytyy tosiaan toistaa että enpä olisi uskonut että tämä onnistuu. Mutta Marcon vaivoin pidätelty raivo toimii :heh: - tähän suuntaan kun NW menisi, niin mikä bändi :draamaa: :hihi:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=OVPfpIjiV68&NR=1[/youtube]
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Jaakko Teppo ja muu laulelmakupletti

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

Aikoinaan hoilattiin kieli poskessa JT:n biisiä Pam-pam-pam-pamela, voi kun oot niin ihana! Kyllä Jaakko seurasi hienosti aikaansa. Siihen aikaan Dallas oli kuuminta hottia tv:ssä.
Ekki líta undan það dagar alltaf – á ný. En aldrei þér ég gleymi einn í mínum heimi – er hjá þér sama hvernig fer. -Magni Ásgeirsson

Vastaa Viestiin