Villieläin - Ei minua

Euroviisut 2010 Oslossa

Villieläin - Ei minua

*****
19
28%
****
21
30%
***
16
23%
**
5
7%
*
8
12%
 
Ääniä yhteensä: 69

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Villieläin - Ei minua

Viesti Kirjoittaja Roope »

VILLIELÄIN
Ei minua
säv. Jani Hölli
san. Jani Hölli, Piritta Vartola
sov. Villieläin, Petri Alanko, Aksu Hanttu

http://euroviisut.yle.fi/osallistujat/uoma

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Villieläin - Ei minua

Viesti Kirjoittaja Naali »

Voi kyllä kiitos! Tarttuva, laadukas hevimättö kuulaalla laulajalla. Modulaatio lopussa! :draamaa: :kups:
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33243
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Villieläin - Ei minua

Viesti Kirjoittaja Pete »

Tämähän on todella hyvä! :eeek: Jatkoon ehdottomasti. Jee kerrankin pidän samasta, mistä varmasti myös suomimassa pitää! :tuuletus:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17132
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Villieläin - Ei minua

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Jäi ihan soimaan päähän. :surrur: Onneksi vaan vähän köyhän naisen Nightwish. :mrgreen: Esikuva on ainakin hyvin selvä, mutta toisaalta, voi sitä idolinsa huonomminkin valita. Vahva biisi ja sovitus.
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: Villieläin - Ei minua

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Ensireaktio: Jaa-a. Kunnianhimoista. Esikuvat ovat kyllä kuultavissa ja nähtävissä. Ihan jees. Rajumppoo kattauksen päätteeksi.

Avatar
manic
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1069
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 17:32
Paikkakunta: helsinki

Re: Villieläin - Ei minua

Viesti Kirjoittaja manic »

jotain hyvääkin tässä, mutta puuroutuva sovitus. Lisää raikkautta kehiin.

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7182
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Villieläin - Ei minua

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

ei mun musaa ,mutta erittäin hyvä
lavalla kunnon goottibläjäyksellä vois toimiakkin

Avatar
Archieboy
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 487
Liittynyt: 05 Maalis 2008, 14:46

Re: Villieläin - Ei minua

Viesti Kirjoittaja Archieboy »

Toinen esitys Rock´n Roll Sensationin lisäksi, joka jäi heti soimaan korvaan ja muutenkin mieleen. Kuuluu mun Top kolmoseen (ja lisäksi vielä Raappana) ****. Todellakin esikuva tulee selkeästi esille, muttei haittaa.

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Villieläin - Ei minua

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

manic kirjoitti:jotain hyvääkin tässä, mutta puuroutuva sovitus. Lisää raikkautta kehiin.
Sovitusta pitää tosiaan selkiyttää. Tällaisenaan tämä kuulostaa vaan meteliltä. Mutta kyllä tämä meikäläisen top-kolmoseen menee.
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

Avatar
Soppis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8813
Liittynyt: 18 Touko 2004, 23:03
Paikkakunta: Tampere

Re: Villieläin - Ei minua

Viesti Kirjoittaja Soppis »

Tässä ei ole mitään vikaa, päinvastoin. Raikasta ja hyvää! Jos vanhat merkit paikkansa pitävät, tällä on jo aktiivinen äänestäjäjoukko takanaan - valmiina pistämään tekstaria yli teinixien saldorajoitusten omansa puolesta. ;)

You and me, can't you see, we're playing with fire?
Tell me now, do you feel this burning desire?

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57785
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Villieläin - Ei minua

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Tää bändi selvästi yrittää matkia tyyliä Within Temptation - Tarja Turunen - Evanescense
** nyt... Ei tää kyl ollut paha matkiminen, ihan kiva ääni tuolla tytöllä ;)
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
kwak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9560
Liittynyt: 06 Joulu 2004, 19:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: Villieläin - Ei minua

Viesti Kirjoittaja kwak »

Aintsu kirjoitti:Jäi ihan soimaan päähän. :surrur:
Jäi tosiaan soimaan saman tien päähän, vaikka oli juuri 29 uudella biisillä tullut turrutettua aivoja. :surrur: Hyvä kappale!
Aintsu kirjoitti:Onneksi vaan vähän köyhän naisen Nightwish. :mrgreen:
Eilisen Myspace-tutustumisen jälkeen tultiin nimiEläin Tonin kanssa siihen tulokseen, että tää Villieläimen laulaja Nemilia on vaan kahen markan Katra, joka on vaan kahen markan Tarja Turunen, joka on vaan kahen markan Annely Peebo, joka puolestaan on vaan kahen markan Malena Ernman. :heh:
Keep your head high above the water

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2673
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: Villieläin - Ei minua

Viesti Kirjoittaja Speed »

Kyllä tämä ihan mukiin menevä on :uujee: Parhaimmistoa näistä kolmestakymmenestä.

Jos tämä pääsee jatkoon, niin toivottavasti biisiä hiotaan kunnolla.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33243
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Villieläin - Ei minua

Viesti Kirjoittaja Pete »

Kuinkahan tärkeää visuaalisuus on tälle bändille? Ainakin tuossa kappaleen taustakuvassa naissolisti näyttää aika erikoiselta.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Villieläin - Ei minua

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Tämä on saanut yllättäen positiivisia mainintoja kovin usealta kommentoijalta Esctodayn artikkelin yhteydessä. Itseltä meni ensin ihan ohi siinä ensi kierroksen paljoudessa, mutta tajuan nyt tämän saattavan miellyttävän ulkomaisia korvia juuri samalla lailla kuin Suomesta lähteneet bändit yleensäkin. Tätä tyyliä moni edelleen pitää Suomen vahvuutena ja miksikäs ei.
Hello Hi!

Avatar
Archieboy
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 487
Liittynyt: 05 Maalis 2008, 14:46

Re: Villieläin - Ei minua

Viesti Kirjoittaja Archieboy »

Kuuntelin eilen kaikki kolme kertaa ja annoin arvioni ja tämä sai silloin **** ja on top kolmosessani. Nyt kuuntelin toiset kolme kertaa ja olen valmis antamaan yhden tähden lisää eli tämä on ainut ***** biisi itselläni toistaiseksi (äänestää ei tietty voi enää uudestaan). Aivan himpun verran solistin ääni on hento ja alavireinen ajoittain, mutta uskon, että tämä vielä petraa ja toivottavasti nähdään ainakin Tohlopissa. Tämä tyyli on juuri Suomen vahvuus ja uskon, että tämä on visuaalisestikin hyvä. Ei nyt tietenkään yllä aivan esikuviensa tasolle, mutta kuitenkin PARAS NÄISTÄ.

Avatar
itikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5636
Liittynyt: 21 Kesä 2004, 08:29
Paikkakunta: Helsinki

Re: Villieläin - Ei minua

Viesti Kirjoittaja itikka »

Tämän esityksen kyllä haluaisi nähdä livenä. Toivottavasti siis valikoituu kolmen parhaan joukkoon. :vonkaus:

Ennakko-odotuksissa en osannut orkesteriryhmä Villieläimen hurmaavan minua musiikillaan, mutta toisin kävi. Jotain kummallisen kiehtovaa tässä on... :peukku:
Życie jest drogą, życie jest snem
A co będzie potem? - nie wiem, i wiem
O nic nie pytaj, dowiesz się gdy
Skończy się droga, życie... i sny

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17132
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Villieläin - Ei minua

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

kwak kirjoitti:Eilisen Myspace-tutustumisen jälkeen tultiin nimiEläin Tonin kanssa siihen tulokseen, että tää Villieläimen laulaja Nemilia on vaan kahen markan Katra, joka on vaan kahen markan Tarja Turunen, joka on vaan kahen markan Annely Peebo, joka puolestaan on vaan kahen markan Malena Ernman. :heh:
Ihana päättelyketju! :heh: :hali:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Sagapo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4807
Liittynyt: 11 Marras 2003, 18:31
Viesti:

Re: Villieläin - Ei minua

Viesti Kirjoittaja Sagapo »

Avoimen sävellyskilpailun paras kokonaisuus.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57785
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Villieläin - Ei minua

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Tämäkin oli parempi toisella kuuntelulla :tapu: Alan ehkä hieman lämmetä osalle biiseistä :uujee:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Villieläin - Ei minua

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

Veikkaan, että Villieläin menee ilman muuta jatkoon. Omassa puntarissani aloittaa viitossijalla (yllättykää vaan, mutta löysin neljä vielä parempaa!). Kaunis sävellys, muhkeankomeat taustat. Suomi osaa tämän musiikkiaihepiirin. Odotan innolla lavaesiintymistä. :uujee:

Saanko kysyä JuhaUKilta, että miten luulisit Britanniassa tämän uppoavan? :titanic:
Viimeksi muokannut Juurovissön, 02 Loka 2009, 21:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ekki líta undan það dagar alltaf – á ný. En aldrei þér ég gleymi einn í mínum heimi – er hjá þér sama hvernig fer. -Magni Ásgeirsson

Avatar
Soppis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8813
Liittynyt: 18 Touko 2004, 23:03
Paikkakunta: Tampere

Re: Villieläin - Ei minua

Viesti Kirjoittaja Soppis »

Villieläimen Voittamaton soi jääkiekon MM-kisoissa. Joko kellot soivat? :peukku:

You and me, can't you see, we're playing with fire?
Tell me now, do you feel this burning desire?

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30673
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Villieläin - Ei minua

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Mä en osaa suhtautua koko Villieläimeen. :/ Tuntemukseni viisubiisistä on sama kuin muistakin bändiltä kuulemistani biiseistä. Periaatteessa kasassa on kaikki ainekset johonkin todella loistavaan ja teoriassa minun pitäisi pitää tästä paljon mutta kun ei. Kun ei kolahda, niin ei kolahda. :kurjuus:

Pahinta on, etten löydä kolahtamattomuudelle mitään edes pseudoanalyyttistä syytä. Helpottaisi, jos tietäisi tai luulisi tietävänsä, mikä mättää, vaan kun ei tiedä, niin ei tiedä. :tajutkaa:

Huonoksi en tätä toki väitä. Kolmeen tähteen ja puntarini keskikastiin arvioin mutta voidakseni arvioida ehdokkaan sitä ylemmäs haluaisin tunteakin jotakin.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13799
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Villieläin - Ei minua

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Yhdyn edelliseen.

Sitten on kuitenkin niin, että nuo taustat ovat tosiaan niin täynnä tavaraa, että ei voi puhua pelkästä matosta, vaan tässä on sellaiset patjat, että happea ei ole mihinkään. Minusta esikuvakin voisi hieman, eikä niin vähänkään, rajoittaa sitä ähkyään ja antaa tilaa esim. kitarasooloille tai jollekin - heti huomasi Hilma ja Onni coverista mihin vissystä olisi pienellä itsehillinnällä. Sitten kun, kuten esikuvalla ennen, se estetiikka perustuu siihen että sen patjan päällä leijailee kirkas naisääni ja se ilma tavallaan muodostuu siihen korkean äänen ja patjan väliin. No, tässä nämä taustat ovat niin paksut, että vokalistin ääni peittyy, ja ihan niin kuin se välillä olisi vähän epävireinenkin. Tuubivideoissa se kuitenkin muistini mukaan vetää ihan hyvin.

Mutta tuosta huolimatta tämähän edustaisi Suomelta odotettua viisubiisiä mitä mainioimmin. Etenkin jos tuon mimmin asut eivät olisi nekin ihan ähkytönkön täynnä aiheita.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Soppis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8813
Liittynyt: 18 Touko 2004, 23:03
Paikkakunta: Tampere

Re: Villieläin - Ei minua

Viesti Kirjoittaja Soppis »

Antakaas kun autan vähän teitä. Ihmettelin itsekin, miten tästä ketjusta ei vielä löydy: :tosion:

EI!! EI KAI TAAS HEVIÄ!! Johan me looordilla voitettiin! Ei kai nyttaas hevillä?


Villielämen eduksi on sanottava, että ei sitä juuri tämän paremmin voisi tehdä. Pelottavan hyvää.

You and me, can't you see, we're playing with fire?
Tell me now, do you feel this burning desire?

Avatar
Darhen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4400
Liittynyt: 02 Maalis 2005, 14:29
Paikkakunta: Helsinki

Re: Villieläin - Ei minua

Viesti Kirjoittaja Darhen »

Voin tuoda tuon pointin ketjuun :heh: , mutta ensin pitää kuunnella toisen kerran kappale. :heh:
I am not that desperate and you are not that lucky.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30673
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Villieläin - Ei minua

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Soppis kirjoitti:Antakaas kun autan vähän teitä.
:rofl: Valitettavasti et auttanut. :mrgreen: Parodioimasi pointti ei ole minun eikä ta1jan mielipide, kuten uskon olevan yleisesti tiedossa.
Soppis kirjoitti:Villielämen eduksi on sanottava, että ei sitä juuri tämän paremmin voisi tehdä.
Jos ei voisi, saattaisin oikeasti allekirjoittaa "ei enää heviä" -kannanoton.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
mariah
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6363
Liittynyt: 13 Helmi 2005, 15:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: Villieläin - Ei minua

Viesti Kirjoittaja mariah »

ei lainkaan huono biisi mut nainen vois opetella laulamaan :draamaa: jos noin huonosti demos ni kuinkas sitten livenä :apuva: jännityxellä jään oottamaan. uskon silti et tää voi mennä jatkoon helpostikki,ehkä :rullaati:
Viimeksi muokannut mariah, 03 Loka 2009, 15:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Soppis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8813
Liittynyt: 18 Touko 2004, 23:03
Paikkakunta: Tampere

Re: Villieläin - Ei minua

Viesti Kirjoittaja Soppis »

Timoteus, parodiat olkoot erikseen, ja pysytellään vain näissä muutaman fontin, koon + värin erikoistehosteissa. Ja jos lauseyhteydessä sana juuri ei merkitse mitään parantamisen varaa, olen otettu taidosta ilmaista itseäni. :peukku:

Palataan nyt Villieläimeen perkele

You and me, can't you see, we're playing with fire?
Tell me now, do you feel this burning desire?

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30673
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Villieläin - Ei minua

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Soppis kirjoitti:Ja jos lauseyhteydessä sana juuri ei merkitse mitään parantamisen varaa
Ymmärtääkseni juuri tarkoitti, ettei parantamisen varaa ole kovin paljon. En voi yhtyä näkemykseen. Jos Villieläin olisi melkein parasta mahdollista heviä, kovin iskeviä tai koskettavia hevibiisejä ei voisi olla olemassa. Mutta makuasiahan tämä tietysti on.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Lukittu