![Heh :heh:](./images/smilies/heh.gif)
![Sydän ymmärtää <3](./images/smilies/rakkaus.gif)
Rupesin pohtimaan, mitkä (ulkokohtaiset) asiat ovat kenties mahdollistaneet tällaisen ilmiön syntymisen. Päädyin erityisesti globalisaatioon ja sen sivuvaikutuksiin. Vahvistaako globalisaatio entistä tarkemmin rajattujen niche-ilmiöiden (esimerkiksi suomenkielisen musiikin) leviämistä ja missä määrin? Lähes kaikki tieto ja esimerkiksi audiovisuaalinen materiaali on nykyään lähes kaikkien ulottuvilla. Mitä tarvitaan, että jokin erottuu kaikesta massasta? Edistääkö niche-ilmiöiden vahvistumista ihmisten herkempi turtuminen jo nähtyyn/kuultuun/koettuun? Ärsykkeitä on niin nykyään niin paljon, ettemme vaikutu juuri mistään. Kenties juuri tunnereaktio on se vaadittava asia? Oliko Cha cha cha -biisin kuuleminen riittävä tunnereaktio esimerkiksi belgialaiselle fanille Käärijän konserttilippujen hankintaan useiden kuukausien päästä? Vai vaadittiinko tunnereaktioon myös näyttävä esitys viisuissa? Vai vielä lisäksi Käärijän valloittava someviestintä? Millainen vaikutus tunnereaktion vahvuudelle oli toiseksi jäämiselle? Empatia voi johtaa toimintaan. Tällaisia pohdin tänään, kun kuvittelen hänen kiertueenjälkeistä mielihyväänsä, kun hän ehkä tajuaa, mitä hän on saanut kokea. Näen Käärijän pitkän ajan menestyjänä, jos hän vain saa riittävästi tukea menestyksen mukaan tuomiin haasteisiin.
Haluatteko, että luon jonkin äänestyksen tähän ketjuun? Esimerkiksi Käärijän paras biisi?