Eurovision laulukilpailu 1998

Viisuvuosikerrat 1956–2023
AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13262
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Vs: Eurovision laulukilpailu 1998

Viesti Kirjoittaja AntSa »

Tää niiku vihdoinkin näki tämän hienon kisan vallan DVD-formaatissa! KIITOS TW!!  :hali:  Yksi ysärin parhaista vuosista - mun mittareissani ainakin tämä Birminghamin kilpa. Mä pidin lavasta, juontajista, yleisöstä - yksinkertaisesti aika tavalla kaikesta. Ja MARIA ja SAMIkin olivat ironiallaan ihan mieleeni. Musta on hienoa, että selostajatkin elävät  suurella tunteella   kuitee mukana!  :jihuujippii:  Tässäpä tätä updeitattua laulukimaraa sitten olisi teille luettavaksi. Muistakaa, että mielipiteeni ovat vain omiani..  :heh:  Eli; NÄILLÄ MENNÄÄN:



1. HOLLANTI    Hemel en aarde     *****
Aivan Uskomaton Euroviisu!!! Pidin heti Hollannin karsinnat nähtyäni ja suorastaan rakastuin kun kuulin muut kilpasille ryhtyneet!! Eikä tunne ole laantunut vuosien saatossa..  EDSILIAssa on ihanaa positiivista energiaa ja teeskentelemätöntä karismaa!!!  :tapu: Asu oli vähän ufo mun mielestä ja solistissakin pienoista hermostuneisuutta havaittavissa lavalla, mutta siltikin... Aivan IHANA VIISU!!! Ihana biitti, kunnon rullaava, etenevä melodia ja tarina täydennettynä EDSILIAn lämpimällä charmilla ja ihanan tummalla, kurkkuäänteitä suoltavalla äänellä ja innolla!! Ja tässä laulussa yksi kaikkien aikojen  modulaatioista!!!   Suorastaan pyörremyrsky-modulaatio tämä tämän viisun sävel-alan nousu..!?!  :jihuujippii:  Tämän olisi pitänyt  VOITTAA!!!!!!! Ihanaa kun EDSILIA saapuu HELSINGIN kevääseen meitä hurmaamaan!!!  :)  Toivotaan, että laulu tälläkin kertaa naista vastaava!?!  RAKASTAN  tätä NAISTA ja LAULUANSA!  :kiitos: <3 :rakkaus: :ihana: :voitto:  Tämä laulu oli ykköseni silloin - ja on sitä vieläkin. HELMI kertakaikkinensa. Oisko tässä nyt kaikki tähän "hätään" perusteluiksi..?!?  :heh:  LOISTAVA EDSILIA ja LOISTAVA HEMEL EN AARDE!!!!!!!  :jihuujippii:




2. SLOVENIA    Naj bogovi slisijo     *****
Aivan ihana, tuskaisakin taru! Yksi ehdottomista suosikkimaistani nykyajan Euroviisuissa on kyllä tässä! VILIllä on ääntä, karismaa, tunnetta ja yksi tämän kisan parhaimmista melodioista - puhumattakaan sovituksesta - esitettävänään. Mut myytiin taaskin Slovenian maalle...  :heh:  KAUPAT TULI!   Tästä olisi tullut takuuvarmasti hitti suomenkielisenä versiona..?!! Paatos on aivan liian aliarvostettua Euroviisuissa. IHANA!!!  :heh::heh:




3. RUOTSI    Kärleken är     *****
Aivan mahtava, joka kuuntelulla kasvava ja siltikin yhä tuoreen kuuloinen laulu! Todella uskottava esitys JILLiltä, jonka äänestä pidän todella paljon! Karsinnassa ensikuulemalla oli parempaakin tarjolla, mutta kun tätä rakkaustarinaa on enemmän kuullut - rakkaus tähän on syventynyt todella. KÄRLEKEN ÄR!  :joojoo: Tänään ihan pronssille asti!




4. SLOVAKIA    Modlidba     *****
Viiden tähden viisu tämäkin! Ihanan dramaattinen tarina ja solisti! Pidän todella! Esikatseluvideo vähän pyövelönteineen oudoksutti, mutta laulupa ei! Kielikin käy yllättävän hyvin tähän taruun. PIDÄN KOVIN.




5. ISO-BRITANNIA    Where are you     ****1/2
Aiku tää on noussu mun tilastoissani! Muistan ensi-pettymykseni kun tämä voitti Britanniassa..!?! Syytin jopa Twist In My Sobriety-plagiaatiksi - ja löytyyhän melodiasta samaa vieläkin. Siltikään en voi olla arvostamatta tuota ammattitaitoista esitystä, joka kotikisoissa nähtiin!! Välistä - ehkäpä jännityksestä johtuen - "tekokarismaa" havaittavissa, mutta siltikin aikamoinen veto IMAANIlta! Tästä lavalla kuullusta "jytkeversiosta" pidän paljon enemmän kuin kummastakaan levytetystä. KATRI sai tästä pienoisen radiohitin myös Suomessa ja *hyvä niin*.  :joojoo:




6. KREIKKA     Mia krifi evesthisia    ****1/2
Kuulen ja näen jo kylmien pyyhkeiden - jollei suoranaisten rättien lentävän minua kohden..!?!!  *Väistelee*... Mä olen aina pitänyt tästä kreikankielisestä pop-rock-tarinasta kovin. On montaa eri tasoa; hidasta, nopeaa, heikkoutta, vahvuutta ja teeskentelemätöntä kaihoa. Solisti ei mikään suurten estradien taiteilija - *myönnän* - mutta laulusta pidän kovasti.  :puna:  PLEASE FORGIVE ME.




7. ROMANIA     Eu cred     ****
Pidän todella paljon tästäkin. Todella herkkä tulkitsija ja laulu. Vaikken esikatselun jakkupuvusta pitänytkään, niin ehkei se Birminghamin suureellinen puku ja korutus ollu kuitee ihan nappivalinta tähän yksinkertaiseen lauluun ja esitykseen. Joku saattoi ehkä vain tuijottaa sitä  helyä   ja jäädä paitsi tästä nautinnosta. Ihanaa, patoutunutta rakkautta!  :joojoo:




8. NORJA   
Alltid sommer     ****
Biisinä kolme tähteä, mutta tämä SOLISTI!!! Aivan mahtava kamerassa tämä LARSsi!!  :joojoo:  Rennonletkeä esitys rennonletkeästä laulusta! Ihanan rento kundi ja kiva villis.. Ei mahtanu LARSsia palella Birminghamin pimenevässä illassa.. Huippu kameratyöskentely myöskin kuvaajilta/ohjaajalta! Vaikutun täysin ja luotan aivan ja täysin siihen *ikuiseen kesään*.  :joojoo:   ...Vaikken mikään kesäkundi olekaan...  ;)  LARSsissa on sitä itteään!!!  :heh:




9. ESPANJA     Que voy a hacer sin ti    ****
Mulla vähän vaihtelee tää *tän* tykkääminen.. Tänään pidin paljonkin. Onhan tämä moneen kertaan kuultu - mutta siltikin/juuri siksi tämä minua viehättää. Solistin hieman avuton tulkinta käy hyvin tekstiin. Pidän.



10. ISRAEL    Diva    ****
Lavaversio aika lailla vesittynyt - en kiistä. Levyllä kuitenkin toimii täysillä! Ja tämän "ajan henkeä" tiukasti edustaneen laulun voitto teki hyvää koko Eurovisio-instituutiolle!  :tapu:  Intro ehkä parasta koko viisussa... Aiku se käynnistyy!  :D  Varmaankin muistetuin ysäri-voittajista "rahvaan" mielissä.




11. KROATIA    Neka mi ne svane     ****
Älkää nyt lynkatko mua kun tää on "vasta" täällä..!?! Onhan tää HIENO laulu ja uniikki tulkinta, mutta tässä illassa ei tänä iltana yltänyt mulla enää kympin kärkeen.. Pidän siltikin kovasti - kertoohan sen tähdetkin - hyvä tavaton!  :stupido: Ja LAURAn versio todella UPEA; vetää vertoja alkuperäiselle täysin - ellei jopa ylitä sitä! Aiku tää kirjoitti silloin 1998 Kroatian karsinnan nähtyäni heti, että  TÄÄ KÄVIS HYVIN LAURA VOUTILAISELLE ,  ja tuo meidän hurmurityttömmehän tämän sitten tekikin onnistuneesti suomeksi..!?!  :joojoo:       



12. MALTA    The one that I love    ****
Mä olin silloin kevät-talvella 1998 aivan myyty tähän lauluun ja olin enemmän kuin tyytyväinen kun tämä sitten toukokuussa niitti viljaa!  :joojoo:  Se Birminghamin lavaversio todella hienosti toteutettu kynttelikköineen kaikkineen. Tänään tämä *neljän tähden* viisu löytyy tästä. Lavalla niin paljon parempi kuin levyllä. CHIARAssa on käsittämätöntä uskottavuutta ja karismaa.  :joojoo:



13. SUOMI    Aava     ***1/2
Pidin todella paljon Suomen karsinnoissa tästä erikoisestakin laulusta! Se tanssiesitys oli  niiiiiiin   *osa tätä*   mun mielestäni - samoin kuin korkea ääni loppuhuipennuksena.. Tääkin vesittyi aika tavalla täällä paikan päällä..  :/  Harmi sinänsä, sillä tässä oli kaikki silloisen menestyksen ainekset varsin hallitusti kasassa. Varmastikin yksi Suomen unohdetuimmista viisuista - valitettavasti. Mutta karsinnastahan jäi useampikin muu laulu sitten elämään.  :joojoo:



14. MAKEDONIA    Ne zori, zoro     ***1/2
Tässäkin on jotain kovasti miellyttävää. Tumma ääni ja pelkistetty tulkinta tästä surumielisestä tarinasta viehättää. Tästäkin olisi tullut jonkinasteinen hitti suomeksi laulettuna? Mites KARI TAPIO ei huomannut tätä "viininhuuruista surunvalitusta" poimia levylleen mukaan?!?



15. KYPROS    Yenesis     ***1/2
Aikoinaan pidin kovastikin - ja edelleenkin ihan vie mukanaan. Jotain kuitenkin on alkuihastuksesta kadonnut. Jotenkin kundi ärjyy tämän läpi - vaikkakin Michaliksella upea ääni, mutta lavalla menee  yli-yrittämisen   puolelle - ainakin osittain.  Levyltä parempi.




16. PORTUGALI    Se eu te pudesse abracar     ***1/2
Myöskin silloisia kärkiviisujani. Löytyy nyt täältä. Soljuva ja valloittava melodia ja teksti, mutta lavalla jotain jää saavuttamatta. Yksi tämän kisan "sateenkaari-teksteistä" ehdottomasti. Solistissa raikasta suloisuutta, muttei oikein tavoita täältä lavalta käsin.  Laulussa kuitenkin viehättävyyttä.



17. SVEITSI    Lass'ihn     ***
Ihanan perinteinen Euroviisu! Ei varmaan millään maalla kuitenkaan viimeisenä, mutta nollille jäätiin. GUNVORissa ihan karismaakin - äänessä jotain epämiellyttävää omaan makuuni. Taustakuorosta pidin! Ja sen yhden gimman täytyy olla vähintäänkin solistin  serkku..!?!?  Niiku nyt kuoroihin päästään...  :heh:



18. IRLANTI    Is always over now     ***
Pidin kuitenkin siitä alkuperäisestä sovituksesta enemmän..!?! "Rekkalesbo" sanoi joku silloin 1998 - SE EN OLLUT SITTEN MINÄ..!!!  :stupido: Ihan viehättävä euroviisu-laulu. Ei kuitenkaan itselläni aivan terävimmässä kärjessä. Jonain muuna vuotena olisi saattanut kympin kärkeen yltääkin!? Mutta *EI* täällä.



19. VIRO    Mere lapsed     ***
Tässäkin paljon viehättävää - vaikkakin Bruce Hornsby-vaikutetta mukana aikatavalla. Herkkä laulu ja tulkinta. Karsinnassa oli kyllä parempaakin mielestäni tarjolla. Silti ihan viehätyn tästä kauniista tarinasta.



20. TURKKI    Unutamazsin     ***
Aiku tää on vähä nousu-suunnanteessa! Taannoin en kestänyt kuunnella - saati katsella, mutta takatukan, mafioso-ulospanon ja värisevän vibraton miltei anteeksiannettuani - *löydän*  tästäkin jotain ihan viehättävää. Paatostahan tässäkin on - kunpa paketti olisi vain ollu ehjempi. Jossain vaiheessa  rikkoontui!



21. PUOLA     To takie proste     **1/2
Mitä ihmettä te kaikki vouhotitte tästä? Eihän tässä nyt mitään suuren Euroviisun aineksia ollut silloin - eikä ole mielestäni nytkään! Radioystävällistä keskiverto-poppistahan tämä oli. Sympaattisuudelle plussaa, mutta se ei kanna järinkään ylhäälle tässä tasossa.



22. RANSKA    Ou aller      **1/2
Tästäkin vouhotettiin, mutta mielestäni jäi sinne sijoille lopputuloksissa minne kuuluikin! Hokevaa hokemaa vailla tarkoitusperää. Ainakaan minä en tavoittanut. Karismalle pisteitä.


23. BELGIA    Dis oui     **
Tämän haljussa tekstiileissä esiintyneen, jotain haljua - edelleenkin hyvin mitäänsanomatonta - laulaneen nuorettaren menestyminen tässä joukossa tuntuu minusta vieläkin jotenkin kornilta!!! Kuudenneksi tällaisella laululla ja ulospanolla - mikä matonvetäisy esimerkiksi MARION RUNGin tai NINAn jalkojen alta!!!!!!  Tästä tytöstähän ei tainnut pahemmin tämän jälkeen kuulua - oli yhtä unohtuva kuin esitettävä laulunsakin.



24. UNKARI     A holnap mar nem lesz szomoru     **
Tässäkin melodiassa jotain minua miellyttävää, mutta en usko artistiin lain. "Mitään en oo viisuviikon aikana ottanu"...  :heh:  Kiva kun oli kiva viikko, mutta olisin toivonut tiukempaa paneutumista tähän kolmen minuutin esitykseen! SINÄ ESIINNYT NYT MEILLE; TEE ITSESI KAUPAN; KIITOS!!!  Artistillisesti varmastikin paukkuja enempään - täällä laukesi  ihan reisille!!



25. SAKSA     Guildo hat euch lied     **
Mä oon ihan huumorintajunen ihminen... Toi kundi on työskennelly lastentarhanopettajana.. Sillä on jääny hoitoaineet Saksan maalle... Matkalaukkukin on tainnu vaihtovaatteineen unohtua Munchenin päähän..?! Siis IHAN TOTTA..... Mun makuuni *tässä* EI ole mitään hauskaa!!!!! Karsintansa huonoin ehdottomasti - ja saksalaisten äänin tänne sitten...!?!??!??!!!! EI YMMÄRRYSTÄ!!! Ei mene - edes cämppinä - mun seulani läpi! Ja mun neulanväli ei oo mikään mini!!! EI MAHU!!!! Jumboksi jäi - vaikka joku osa mua haluskin pykälällä parantaa. EI OLLT OTTII!  :heh:



Mä viihdyin silloin 1998 tän parissa kovasti - ja ihan viihdyin vieläkin! IHANA ULRIKA!! Lupsakka Hanu tosiaankin..  :heh:  Ja YLEISÖssä ensi kertaa oikein tv-kuvaan - ja -ääneen  päässeitä  kunnon  hörhöjä!?!!  :repeilee:  PIDÄN tästä ohjelmasta KOVASTI!  :joojoo:
Viimeksi muokannut AntSa, 22 Joulu 2006, 22:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
Ate
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3480
Liittynyt: 15 Marras 2004, 20:35
Paikkakunta: Tampere

Vs: Eurovision laulukilpailu 1998

Viesti Kirjoittaja Ate »

AntSa kirjoitti: 1. HOLLANTI    Hemel en aarde    *****
RAKASTAN  tätä NAISTA ja LAULUANSA!  :kiitos: <3 :rakkaus: :ihana: :voitto:
Kuin myös <3 Loistava Edsilia! En malta odottaa ensi kevättä :jihuujippii:
AntSa kirjoitti: 7. ROMANIA    Eu cred    ****
Pidän todella paljon tästäkin.
Loistava Eu cred :tapu: Romanian paras koskaan :joojoo:
"Kyllä Suomen luonto on sitten kaunis. Varsinkin, kun se palaa."
-Miik-

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Vs: Eurovision laulukilpailu 1998

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

AntSa kirjoitti: 2. SLOVENIA    Naj bogovi slisijo     *****
IHAN HYPER-EXTRA-SIKA-MAGEE BIISI!! Tässä on niiku sitä nousua! Studioversio on kuitenkin paaaaaljon parempi. Liveversiossa ne akat pilaa kiekunallaan tätä biisiä ja sovitus ei mikään huippu tässä, mutta EHDOTTOMASTI VUOTENSA PARAS!! Yks ysärin parhaista muutenkin  :peukku:
3. RUOTSI    Kärleken är    *****
6. KREIKKA    Mia krifi evesthisia    ****1/2
7. ROMANIA    Eu cred    ****
:repeilee: :repeilee: :repeilee: :repeilee: :repeilee: :repeilee: SE tän meinaa nauruun tapattaa!!! NO YYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY-ÄK mikä kamala laskelmoitu pa**a Ruotsilta!  :niinpa:
Ja kun tarjolla ois olt Nannea tai BIG-yhtyettä!!  :peukku:
Kreikan horo laulaa "melodiia" NO VISSIIN LAULAA
ja Romanian biisi! LAULA!!! Siis ei mitään jää mieleen koko kipaleesta :nohyi:

18. IRLANTI    Is always over now    ***
Pidin kuitenkin siitä alkuperäisestä sovituksesta enemmän..!?!


LIIAN ALHAALLA!!!  :eiei: Ja tää lavaversio sovitus oli paljon parempi  :peukku:
22. RANSKA    Ou aller      **1/2
LOISTAVA RANSKA!!!!  :peukku: KUULE OIKEIN  :heh:

Ja mä en edes aio kiinnittää huomiota tohon Kroatia-Laura yhteyteen! MAI ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄS!!!! Sie se sitten olet H-H-H-H-H-HAUUUUUSKA!!!  :repeilee:

Ainiin ja LAVA!! KAMALA!! Sinnehän hukku, eikä ollut mitään ideaa suunnittelussa. TYLSÄ, TYLSÄ, TYLSÄ!!!!  :eeek:


Että semmosta..... JATKAKAA!!  :rofl:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13262
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Vs: Eurovision laulukilpailu 1998

Viesti Kirjoittaja AntSa »

Aiku *NE* kommentoitsee!!! Musta on IHANAA kun joku huomaa näitä mun pikku  updeittauksiani..  :heh:  KIVA OLI LUKEA  *REAKTIOITANNE*!!!

MUKAVAA kun SINÄ *ATE* pidät myöskin ROMANIAN viisusta!! Olen ollut aika yksin tän hehkutukseni kanssa... Paitsi MR. MEMORY tietee sitä rakastaa, mutta käykö IKINÄ näitä historioita lukemassa..!?!  :jouluhymy:
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Vs: Eurovision laulukilpailu 1998

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

OIJOI!!! Kuinka osuvaa... Edsilian enkkukielinen remixversio tulee just escradiosta!!!  :peukku:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
MrMemory
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7499
Liittynyt: 25 Maalis 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Vs: Eurovision laulukilpailu 1998

Viesti Kirjoittaja MrMemory »

AntSa kirjoitti:
MUKAVAA kun SINÄ *ATE* pidät myöskin ROMANIAN viisusta!! Olen ollut aika yksin tän hehkutukseni kanssa... Paitsi MR. MEMORY tietee sitä rakastaa, mutta käykö IKINÄ näitä historioita lukemassa..!?!  :jouluhymy:
Totta kai lukee, mitä se oikeen hörisee! Eu cred: NAM, NAM, NAM, NAM!!!!! Euroviisujen kaikkien aikojen kauniimpia kappaleita, kyllä, kaikista maaliman viisuista minulla sijalla numero neljä!  :kiitos: :kups: :clap: :riemu: <3 :rakkaus: :ihana:
"Kun myrskyt riehuu ja kaataa heikkoja
pää nosta pystyyn ja pysy vahvana"

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Vs: Eurovision laulukilpailu 1998

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

:rofl: Olet hurmaava  :rofl:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
lharju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6199
Liittynyt: 27 Marras 2003, 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Eurovision laulukilpailu 1998

Viesti Kirjoittaja lharju »

AntSa kirjoitti: 25. SAKSA    Guildo hat euch lied    **
Mä oon ihan huumorintajunen ihminen... Toi kundi on työskennelly lastentarhanopettajana.. Sillä on jääny hoitoaineet Saksan maalle... Matkalaukkukin on tainnu vaihtovaatteineen unohtua Munchenin päähän..?! Siis IHAN TOTTA..... Mun makuuni *tässä* EI ole mitään hauskaa!!!!! Karsintansa huonoin ehdottomasti - ja saksalaisten äänin tänne sitten...!?!??!??!!!! EI YMMÄRRYSTÄ!!! Ei mene - edes cämppinä - mun seulani läpi! Ja mun neulanväli ei oo mikään mini!!! EI MAHU!!!! Jumboksi jäi - vaikka joku osa mua haluskin pykälällä parantaa. EI OLLT OTTII!  :heh:
Voi hyvänen aika, AntSa :eiei: Guildo Horn RAKASTAA AIVAN VARMASTI SINUAKIN, ja näin tylysti hänet otetaan vastaan :'( Hän lähettäisi varmasti sinullekin pähkinäkeksejä ja vadelmajäätelöä jos vain saisi ne tähdet lähelleen. Mutta eihän kaksi tähteä riitä mihinkään :(
lharju kirjoitti: Ja sitten tuo Saksa... minä uskon Suomen euroviisuvoittoon vasta sitten kun joku Suomen viisuartisti uskaltaa laittaa itsensä noin hyvin likoon.
Näin kirjoitin vajaa kaksi vuotta sitten, ja näinhän siinä sitten heti kävi :joojoo:

Jotenkin niin kuvaavaa, että näistä viisujen huumori/protestinumeroista fanien mielestä hauskin on ollut Silvia Night, joka sitten todellisuudessa onkin pärjännyt huonoiten tämän genren edustajista puhelinäänestysaikana ;)
Jos joskus elämänsä voisi vaihtaa unelmaan.
E troco a minha vida por um dia de ilusão.

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Eurovision laulukilpailu 1998

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

MrMemory kirjoitti: Eu cred: NAM, NAM, NAM, NAM!!!!! Euroviisujen kaikkien aikojen kauniimpia kappaleita, kyllä, kaikista maaliman viisuista minulla sijalla numero neljä!  :kiitos: :kups: :clap: :riemu: <3 :rakkaus: :ihana:
:repeilee: Voi luoja!

Mie tykkään siust!  :hali:

Olen haukkunut jo Eu Cred-haukotuksen useampaan kertaan, joten en viitsi tehdä sitä tänään. Mutta hurmaavia olette. AntSa, Herra Muisti ja ATE  :joojoo:

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13262
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Vs: Eurovision laulukilpailu 1998

Viesti Kirjoittaja AntSa »

MuzaMaza kirjoitti:
MrMemory kirjoitti: Eu cred: NAM, NAM, NAM, NAM!!!!! Euroviisujen kaikkien aikojen kauniimpia kappaleita, kyllä, kaikista maaliman viisuista minulla sijalla numero neljä!  :kiitos: :kups: :clap: :riemu: <3 :rakkaus: :ihana:
:repeilee: Voi luoja!

Mie tykkään siust!  :hali:

Olen haukkunut jo Eu Cred-haukotuksen useampaan kertaan, joten en viitsi tehdä sitä tänään. Mutta hurmaavia olette. AntSa, Herra Muisti ja ATE  :joojoo:
Oletkin jo listaukseeni nähden uuden vuorokauden puolella kuomaseni! Mikäs sinua nyt tässä Romanian laulussa niin kovin haukotuttaa?!? Minusta sekä teksti että melodia ovat todella koskettavat. Puhumattakaan solistin hauraanherkästä, lauluun täydellisesti käyvästä  tulkinnasta!!???!!  Sitä sinun rocKkiako täältä olisi pitänyt tulla.....?!??!???  :repeilee:  NÄÄ ON EUROVIISUT!!!!!!!!!!!  :joojoo:
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Vs: Eurovision laulukilpailu 1998

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

ÖÖöööööö..... mistä tulkinnasta?  :miettii:
Siis joku tyttö siellä seisoa jökötti liikkumatta! Onks se tulkintaa? MITÄ?

Te olette h-h-h-h-h-h-hauskoja!!  :rofl:

LAULA EU CRED, LAULA!! No ihan taatusti laulan.... helppo muistaa  :heh:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Eurovision laulukilpailu 1998

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

gentedimare kirjoitti: ÖÖöööööö..... mistä tulkinnasta?  :miettii:
Siis joku tyttö siellä seisoa jökötti liikkumatta! Onks se tulkintaa? MITÄ?
:highfive: SE ON LÄPS!!  :hali:

No älä! Hirvee ujo hiirulainen kävi hänelle täysin sopimattomassa, liioitellun koreassa rätissään vänisemässä unettavan kappaleensa. Tosiaan jökötti kuolettavan pitkän kolmeminuuttisensa paikallaan lavan toisessa reunassa.

"OTTI YLEISÖNSÄ" ja "LAVAN HALTUUNSA".  :repeilee:

AntSaa lainaten: "SINÄ ESIINNYT NYT MEILLE; TEE ITSESI KAUPAN; KIITOS!!! "  :twisted:

Avatar
MrMemory
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7499
Liittynyt: 25 Maalis 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Vs: Eurovision laulukilpailu 1998

Viesti Kirjoittaja MrMemory »

gentedimare kirjoitti:
LAULA EU CRED, LAULA!! No ihan taatusti laulan.... helppo muistaa  :heh:
Myö laulettii Viltsun kaa yhdessä viisubaarissa!  :ylppis:

Ihana ääni, ihana puku, ja ihana koru!  <3
"Kun myrskyt riehuu ja kaataa heikkoja
pää nosta pystyyn ja pysy vahvana"

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Eurovision laulukilpailu 1998

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

MrMemory kirjoitti: ihana puku, ja ihana koru!  <3
:megafoni: Nää on LAULUKILPAILUT!!  :repeilee:

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13262
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Vs: Eurovision laulukilpailu 1998

Viesti Kirjoittaja AntSa »

Voi Teitä Rakkaat Gente ja Muzamaza....!!!!!  Tässä MALINA OLINESCU-naisessa oli justiinsa sitä  patoutunutta rakkautta,  jonka koko Eurooppa tuntee - niin hetero- kuin muissakin suhteissa. AIVAN IHANA, HERKKÄ LAULU, TYTTÖ JA TULKINTA.  :joojoo:   Mielestäni perustelin jo tuolla aiemmin  pukuvalintaa,  ettei siitä sen enempää..  

TE ETTE VOI OTTAA TÄTÄ MINULTA POIS...... :  Minä Pidän Tästä Viisusta Kovasti!!!  :jihuujippii:    
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Eurovision laulukilpailu 1998

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

AntSa kirjoitti: TE ETTE VOI OTTAA TÄTÄ MINULTA POIS......
Ei me sitä otetakaan sinulta pois.  :hali:  Pidä hyvänäsi!  :repeilee: 

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Vs: Eurovision laulukilpailu 1998

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Patoutunutta rakkautta  :repeilee:
Juu, toi biisi ei ole tappelemisen arvoinen! MÄ EN H-H-H-H-H-H-HALUA SITÄ!! PIDÄ HYVÄNÄSI!!  :harmonikka:

Eks sää ymmärrä, että mä en HUALI SITÄ (juhana Vilenin äänellä  :rofl:)
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Eurovision laulukilpailu 1998

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

gentedimare kirjoitti:Eks sää ymmärrä, että mä en HUALI SITÄ (juhana Vilenin äänellä  :rofl:)
:repeilee:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33249
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Eurovision laulukilpailu 1998

Viesti Kirjoittaja Pete »

Antsan listauksia on hauska lukea! :peukku:
Varsinkin kun ymmärrät hyvän päälle! Ihana Edsilia, Malina ja Thalassa! :ihana:
Riskinä seniorilaumat

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13262
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Vs: Eurovision laulukilpailu 1998

Viesti Kirjoittaja AntSa »

Pete kirjoitti: Antsan listauksia on hauska lukea! :peukku:
Varsinkin kun ymmärrät hyvän päälle! Ihana Edsilia, Malina ja Thalassa! :ihana:
Kiva kun tykkäät näitä lueskella!  :joojoo:  NE ON KUULKAA RAKKAUDELLA KIRJOITETTU! (Sanna Kojon puolihuutavalla äänellä  :heh:) Tänään vois updeitata vaikkapa ton 1999:n...  :joojoo:  Niiku nyt ihmiset aatonaattoina vanhoja Euroviisu-kisoja ruotivat...  :repeilee:

EDIT: Aiku tää ei muistanu, että täähän on jo jonninmoiset sepusteet tosta Jerusalemin kisasta 1999 laittanu... Joten aatonaatto-iltaani viihdyttäköönkin joku toinen viisuvuosikerta..  :heh: 
Viimeksi muokannut AntSa, 23 Joulu 2006, 15:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Vs: Eurovision laulukilpailu 1998

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Edsilian kappale oli minusta kopio Vredestä (yksi kaikkien aikojen parhaista alankomaalaisviisuista) ja siksi jätin sen pisteittä. Romanian viisu on myös paras siitä maasta lähetetty, mutta sekin sai minulta 1 pisteen.

Ja Lauran käännösviisu muuten on yksi kaikkien aikojen parhaimmista käännöksistä. :)
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
Miik
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4931
Liittynyt: 16 Huhti 2004, 10:46
Paikkakunta: Tampere

Vs: Eurovision laulukilpailu 1998

Viesti Kirjoittaja Miik »

Eilen joulutouhuissani kuuntelin samalla ysäriviisuja (niinku nyt ihmiset joulutunnelmaansa kohottaa). Samalla sitten pistin tämän viisuvuoden järjestykseen pitkästä aikaa...

23.12.2006 päivitys:


1. Slovenia: Vili Resnik - Naj bogovi slišijo *****
Aivan loistava biisi! Sijoitus oli huutava vääryys!!!

2. Kroatia: Danijela - Neka mi ne svane *****
Tätähän ei tarvitse edes perustella...

3. Slovakia: Katerína Hasprová - Modlitba *****
Tämän biisin takia kaipaan Slovakiaa takaisin viisuihin...

4. Viro: Koit Toome - Mere lapsed *****
Aina ja ikuisesti suosikkejani tältä vuodelta...

5. Espanja: Mikel Herzog - ¿Qué voy a hacer sin ti? ****
Aiku tää koskettaa...

6. Alankomaat: Edsilia - Hemel en aarde ****
Kiva meno biisi. Mukava nähdä päivitettyä Edsiliaa Helsingissä.

7. Israel: Dana International - Diva ****
Aikanaan suuri suosikki ja edelleenkin taattua viisudiscokamaa, mutta näin pelkästään kuunneltuna ei toimi niin hyvin.

8. Norja: Lars A. Fredriksen - Alltid sommer ****
Mukava aurinkoinen Tansk... eiku siis Norja. Iloinen ja erilainen joukossaan.

9. Malta: Chiara - The one that I love ****
Kyllä Kiara hyvin vetää.

10. Romania: Malina Olinescu - Eu cred ****
In your face! Onhan tässäkin sellaista viisuvääntöä, että ihan koskettaa

11. Ruotsi: Jill Johnson - Kärleken är ****
Kaanis laallu, mutta ehkä hieman kulunut jo... Pidän silti paljon.

12. Irlanti: Dawn - Is always over now? ****
Niin irlantilaista että! Mutta hyvää sellaista (vaikkei kovin rikasta).

13. Ranska: Marie-Line - Où aller ***½
Mukavasti soljuva biisi. Kohokohta jää uupumaan.

14. Saksa: Guildo Horn - Guildo hat Euch Lieb ***½
Aikanaan en oikein sietänyt, mutta nykysellään ihan menettelee.

15. Suomi: Edea - Aava  ***½
Hyvä biisihän tämäkin, mutta jotenkin ei vaan kosketa...

16. Kreikka: Thalassa - Mia krifi evaisthissia ***½
Miellyttävä Kreikka.

17. Turkki: Tüzmen - Unutamazsin ***½
Ei Turkin parhaimmistoa, mutta hyvä kuitenkin.

18. Portugali: Alma Lusa - Se eu te pudesse abraçar ***
Ei hyvä eikä paha. Ei kovin mieleenpainuva...

19. Iso-Britannia: Imaani - Where are you? ***
Ihan ok, mutta vähän tylsä ja kulunut.

20. Kypros: Michalis Hadjiyiannis – Genesis ***
Ok.

21. EJT Makedonia: Vlado Janevski - Ne zori, zoro **½
Ei mulla oo mitään sanottavaa tästä.

22. Belgia: Mélanie Cohl - Dis oui **
Turhake. Kylmä puuro.

23. Unkari: Charlie - A holnap már nem lesz szomorú **
Ihan kiva, mutta ei ei ei....

24. Puola: Sixteen - To takie proste **
Toinen turhake.

25. Sveitsi: Gunvor - Lass Ihn **
Santsaamme kylmää puuroa.
"anna abreu ehkä kuppilan uusi Arja Saijonma"
NimiIronia Pete "Suomi 2010 artistitoiveita"-ketjussa

Mikkelsson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4724
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 15:15
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Eurovision laulukilpailu 1998

Viesti Kirjoittaja Mikkelsson »

Jos tuon Puolan saisi nostaa jonnekin kymmenennen hujakoille, niin olisin tuon listan kanssa melkolailla täysin samaa mieltä. :peukku:
Men jag vara stark, jag kan få allt.
Jag kan sprida färg, jag kan regera.
Men det blir nog en till kaffe och en cigarett.

Kollega
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 10:49

Vs: Eurovision laulukilpailu 1998

Viesti Kirjoittaja Kollega »

EUROVIISUT 1998 a`la Finnish

:riemu: HYVÄÄ PAREMPI
Alankomaat: Hemel en aarde
Belgia: Dis oui
Espanja: ¿Qué voy a hacer sin ti?
Ruotsi: Kärleken är   Jill veti tään paremmin Melodifestival:ssa. Lumoaa Jill:n tulkinnan myötä, kappaleessa itsessään ei ole oikein tartuntakohtaa.
Viro: Mere lapsed

:kuulokkeet2: HYVÄ
Irlanti: Is always over now?
Iso-Britannia: Where are you?
Kroatia: Neka mi ne svane   Silmien kiinni pitäminen laulaessaan ei viehätä
Malta: The one that I love   Liian imelä sanoitus
Norja: Alltid sommer
Suomi: Aava
 
:/ HYVÄÄ HUONOMPI
Israel: Diva
Kreikka: Mia krifi evaisthissia
Ranska: Où aller
Saksa: Guildo hat Euch lieb
Unkari: A holnap már nem lesz szomorú

:peukkualas:
Kypros: Genesis
EJT Makedonia: Ne zori, zoro 
Slovakia: Modlitba
Turkki: Unutamazsin

TILASTOIMATTA       
Sveitsi: Lass Ihn   
Puola: To takie proste       
Slovenia: Naj bogovi slišijo   
Portugali: Se eu te pudesse abraçar
Romania: Eu cred
     
Viimeksi muokannut Kollega, 20 Tammi 2007, 16:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Halla
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3564
Liittynyt: 21 Elo 2005, 22:10
Paikkakunta: Turku

Vs: Eurovision laulukilpailu 1998

Viesti Kirjoittaja Halla »

Tarttis vissiin päivittää omakin lista tältä vuodelta, jonkinmoisen top-10:n mä olen tästäkin aikoinani kasannut. Mukana on muutama mun ikiaikainen suosikki, joista osa sai AntSalta aikamoista tylytystä. :heh: Sloveniasta tuo sentään oli oikeaa mieltä. :heh: Mä laittaisin tuon kyllä ihan ykköseksi asti. Ihanaakin ihanampi tämä paatos!  :ihana:
AntSa kirjoitti: 2. SLOVENIA    Naj bogovi slisijo    *****
Aivan ihana, tuskaisakin taru! Yksi ehdottomista suosikkimaistani nykyajan Euroviisuissa on kyllä tässä! VILIllä on ääntä, karismaa, tunnetta ja yksi tämän kisan parhaimmista melodioista - puhumattakaan sovituksesta - esitettävänään. Mut myytiin taaskin Slovenian maalle...  :heh:  KAUPAT TULI!  Tästä olisi tullut takuuvarmasti hitti suomenkielisenä versiona..?!! Paatos on aivan liian aliarvostettua Euroviisuissa. IHANA!!!  :heh::heh:
Se on paljon parempi.... ettei ala ittellensä mitään rimoja duunailemaan minnekään tai kurottaa minnekään... -Remu-

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Eurovision laulukilpailu 1998

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Nimimerkki AntSa taitaa muistaa väärin, sillä mä en ainakaan löytänyt, että olisin lainkaan tehnyt charttia tästä vuosikerrasta - vielä :ylppis:  ;) :hali:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13262
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Vs: Eurovision laulukilpailu 1998

Viesti Kirjoittaja AntSa »

tonywerner kirjoitti: Nimimerkki AntSa taitaa muistaa väärin, sillä mä en ainakaan löytänyt, että olisin lainkaan tehnyt charttia tästä vuosikerrasta - vielä :ylppis:  ;) :hali:
Muistamattomomppoo AntSsoo..  :hali:  TUON LISTAN HALUAISIN KOVASTI NÄHDÄ!!!  :joojoo:  "YOU SHOULD DO IT"!!! (Garyn äänellä  :heh:)
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Eurovision laulukilpailu 1998

Viesti Kirjoittaja Weewa »

En oo nähny näitä kisoja muuta kuin silloin kerran, mutta mieleeni on jäänyt se väliaikanumero, jossa mm. Vanessa Mae soitti viulua ja muutenkin oli kunnon karnevaalitunnelmaa... Voiskohan sen nähdä jossain?  :ihana:
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
Maarushka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3115
Liittynyt: 23 Tammi 2005, 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Eurovision laulukilpailu 1998

Viesti Kirjoittaja Maarushka »

Vili Resnik - Naj bogovi slisijo  :ihana: Ihana, upea, loistava, mahtava, aaah... :kups:
I don't want more choice, I just want nicer things!

Avatar
kais(t)a
VIP-emäntä
VIP-emäntä
Viestit: 17411
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 00:51
Paikkakunta: Tampere

Vs: Eurovision laulukilpailu 1998

Viesti Kirjoittaja kais(t)a »

Laitetaan vaikka tänne.
Täältä pääsee kuunteleen Danan (ilmeisesti kai) uuden kappaleen.  :draamaa:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3411071,00.html
Alkaa oleen tällaista menoa oikeasti ikävä tän ja viime kevään Israelin jälkeen....
Послушай - у сердца голос мой.

Vastaa Viestiin