Äänestä heinäkuun klassikon (Sing little birdie) käännöksiä!

Vuoden 2003 ja sitä vanhempien viisujen sanoituskilpailut
Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30536
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Äänestä heinäkuun klassikon (Sing little birdie) käännöksiä!

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Iso-Britannia otti yhden lukuisista kakkossijoistaan vuonna 1959 kappaleella Sing little birdie. Heinäkuun klassikkokisassa tämä kappale keräsi viisi käännöstä.

Sanoitusten arvottu järjestys on:

1. Soi linnunlaulu
2. Laulele lintu
3. Sinikieli
4. Satakieli
5. Laululintunen

Sanoitukset löytyvät kokonaan osoitteesta http://kotisivu.mtv3.fi/suetomit/gbr59.txt

Äänestystapa poikkeaa tavallisesta! Käytössä on hieman sovellettuna (mm.) vuonna 1959 oikeissa viisuissa käytössä ollut pisteytys. Tuolloinhan jokaisella maalla oli kymmenen tuomaria, joista kukin antoi yhden pisteen suosikilleen. Tämän käännöskisan pisteytyssäännöt ovat seuraavanlaiset:

-Kukin äänestäjä jakaa yhteensä 10 pistettä sanoituksille, ei enempää, ei vähempää.
-Omalle sanoitukselle ei anneta pisteitä.
-Vähintään kolmelle sanoitukselle on annettava pisteitä (ilmauksen monikollisuudesta huolimatta yksikin piste riittää sille kolmoselle).
-Yksittäiselle käännökselle voi antaa enintään 6 pistettä.

Kahdella viimeksimainitulla säännöllä pyritään siis ehkäisemään se, että joku, joka ei jaksa nähdä pienintäkään vaivaa sanoitusten arvioinnin suhteen, äänestäisi vain suoraan kymmenellä pisteellä suosikkiaan (tai eniten erottuvaa tekstiä). Mutta näiden sääntöjen puitteissa saa jakaa pisteitä miten haluaa. Ulkopuolisetkin äänestäjät ovat tervetulleita! Myös heitä koskevat samat äänestyssäännöt.

Pisteet lähetetään minulle mieluiten tämän palstan privaattiviesteillä mutta sähköpostikin (suetomit@luukku.com) kelpaa. Itse kappale on edelleen MP3:sena tarjolla osoitteessa http://kotisivu.mtv3.fi/suetomit/gbr59.mp3. Äänestysaika päättyy lauantaina 31.7. klo 20.
Viimeksi muokannut Timoteus, 31 Heinä 2004, 20:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
male
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5449
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Äänestä heinäkuun klassikon (Sing little birdie) käännöksiä!

Viesti Kirjoittaja male »

Sattuuko Timoteus olemaan lomalla, ei kuulu nettiosoitetta mistä tilanteita katsoa. No ei se mitään, minä odottelen rauhallisena...
"Well, if you must know, I have written fourteen books and as I am the only one who has read them I can tell you that they have all been very well received."

Avatar
TOMItu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3100
Liittynyt: 11 Marras 2003, 17:08

Äänestä heinäkuun klassikon (Sing little birdie) käännöksiä!

Viesti Kirjoittaja TOMItu »

Valvoja on työssä...ottaa kyllä yhteyttä heti kun pääsee nettiin! Kärsivällisesti vain odottelemme!

Avatar
male
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5449
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Äänestä heinäkuun klassikon (Sing little birdie) käännöksiä!

Viesti Kirjoittaja male »

TOMItu kirjoitti:Kärsivällisesti vain odottelemme!
Juu, ollaan ollaan. Onhan se valvojan työ ihan tarpeeksi vaikeaa muutenkin. Olen vain jännittynyt kun olen lukenut kommentteja ja minulla ei ole mennyt niin huonosti kuin yleensä.
"Well, if you must know, I have written fourteen books and as I am the only one who has read them I can tell you that they have all been very well received."

Avatar
TOMItu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3100
Liittynyt: 11 Marras 2003, 17:08

Äänestä heinäkuun klassikon (Sing little birdie) käännöksiä!

Viesti Kirjoittaja TOMItu »

No sepäs on hyvä! Mutta tosiaan...luulisin että tämän päivän aikana tai viimeistään sunnuntaina Timoteus on jo netin tavoitettavissa.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30536
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Äänestä heinäkuun klassikon (Sing little birdie) käännöksiä!

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Juu, netti on ollut käytössä mutta en ollut saanut raivattua aikaa käännösten arvosteluun, enkä halunnut katsoa muiden pisteitä ennen omieni antamista. Siksi tämä pisteseurannan luominen jäi nyt tällä kertaa näin myöhäiseksi.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
male
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5449
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Äänestä heinäkuun klassikon (Sing little birdie) käännöksiä!

Viesti Kirjoittaja male »

No kyllä se lopulta on menossa lähed totutulla tavalla, mutta kyllä ainakin jotakuta oli käännökseni miellyttänyt!
"Well, if you must know, I have written fourteen books and as I am the only one who has read them I can tell you that they have all been very well received."

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30536
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Äänestä heinäkuun klassikon (Sing little birdie) käännöksiä!

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Kaikki osallistujat ovat äänestäneet mutta ulkopuolisia ei ole vielä ilmaantunut. Äänestysaikaa on huomisiltaan klo 20 asti.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
male
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5449
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Äänestä heinäkuun klassikon (Sing little birdie) käännöksiä!

Viesti Kirjoittaja male »

Ai, mä en ole muistanut että tällainenon vielä menossa. No, eipä siellä ole tällä viikolla mitään tapahtunutkaan..
"Well, if you must know, I have written fourteen books and as I am the only one who has read them I can tell you that they have all been very well received."

Lukittu