Varhaisin Suomi-viisu, jonka muistat?

Ei-vuosikohtaisen viisukeskustelun arkisto.

Varhaisin Suomi-viisu, jonka muistan on...

Äänestys on voimassa 12 Loka 2038, 09:11 asti

1961 Valoa ikkunassa
0
Ei ääniä
1962 Tipi-tii
1
2%
1963 Muistojeni laulu
1
2%
1964 Laiskotellen
0
Ei ääniä
1965 Aurinko laskee länteen
1
2%
1966 Playboy
0
Ei ääniä
1967 Varjoon - suojaan
0
Ei ääniä
1968 Kun kello käy
0
Ei ääniä
1969 Kuin silloin ennen
0
Ei ääniä
1971 Tie uuteen päivään
0
Ei ääniä
1972 Muistathan
1
2%
1973 Tom tom tom
1
2%
1974 Keep me warm
1
2%
1975 Old-man fiddle
0
Ei ääniä
1976 Pump pump
2
4%
1977 Lapponia
3
7%
1978 Anna rakkaudelle tilaisuus
0
Ei ääniä
1979 Katson sineen taivaan
1
2%
1980 Huilumies
1
2%
1981 Reggae OK
4
9%
1982 Nuku pommiin
1
2%
1983 Fantasiaa
3
7%
1984 Hengaillaan
3
7%
1985 Eläköön elämä
2
4%
1986 Päivä kahden ihmisen
1
2%
1987 Sata salamaa
0
Ei ääniä
1988 Nauravat silmät muistetaan
0
Ei ääniä
1989 La dolce vita
1
2%
1990 Fri?
1
2%
1991 Hullu yö
1
2%
1992 Yamma, yamma
5
11%
1993 Tule luo
2
4%
1994 Bye, bye baby
7
15%
1996 Niin kaunis on taivas
1
2%
1998 Aava
1
2%
2000 A little bit
0
Ei ääniä
2002 Addicted to you
0
Ei ääniä
2004 Takes 2 to tango
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 46

Avatar
Sagapo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4807
Liittynyt: 11 Marras 2003, 18:31
Viesti:

Varhaisin Suomi-viisu, jonka muistat?

Viesti Kirjoittaja Sagapo »

Tällä kertaa gallupissa kysymme kuppilalaisten varhaisinta muistoa suomalaisista viisuista. Kysymys siis kuuluu: mikä on varhaisin Suomi-viisu, jonka muistat nähneesi televisiosta?

Koettakaapa kaikki nyt oikein muistella. Älkää antako myöhemmin tutuksi tulleiden viisujen hämätä, ne eivät olleet teidän ensimmäisiä viisukokemuksianne. Kuinka vanha silloin olit? Tiesitkö, mistä kisasta oli kyse? Mitä ajattelit tuosta viisusta?
Jouez, jouez, musiciens / Enchantez-moi, magiciens
Tourne, tourne dans ma tête à moi / Fais briller les yeux des enfants-rois

Avatar
ESC-jäppi
Siemailija
Siemailija
Viestit: 130
Liittynyt: 20 Helmi 2004, 00:17

Varhaisin Suomi-viisu, jonka muistat?

Viesti Kirjoittaja ESC-jäppi »

Aava. Laitetaan se tarina tähän myöhemmin :) :wink:

Avatar
lharju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6199
Liittynyt: 27 Marras 2003, 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Varhaisin Suomi-viisu, jonka muistat?

Viesti Kirjoittaja lharju »

Ihan varmasti olen nähnyt Bye Bye Baby -esityksen, jossa esiintyivät laulavat sisarukset Neuvostoliitosta (vrt. vaatteet) ja kaksi neek... mustaa poikaa tanssivat. Ja joskus samoihin aikoihin lauloimme talvihaalarit jalassa karusellissa "Pai Pai Peipi, peipi kuut bai" kun muut lauleskelivat (vielä) lastenlauluja.

Siitä huolimatta, että katsoin tietoisesti ensimmäiset viisut 1998, olin nähnyt tuon CatCatin esityksen varmasti ennen sitä. Myös Jasminestakin muistan sen verran, että joku vanhempi herrasmies sanoi Pohjois-Haagan K-Kaupan kassajonossa, että se tyttöhän rupesi laulamaan väärässä kohdasta.

EDIT: Niin ja vaikka 98 oli todellakin ensimmäiset viisut, niin en muista Aavasta mitään :shock: Olin nimittäin Ranskassa ja ehkä juuri Aavan aikana olin pitämässä vessataukoa ja isäntäperhe piti Aavaa niin huonona, ettei viitsinyt sanoa Suomen kappaleesta mitään. Olinkin aika yllättynyt kun pistetaulukossa näkyi FINLAND
Jos joskus elämänsä voisi vaihtaa unelmaan.
E troco a minha vida por um dia de ilusão.

Avatar
Nadi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2822
Liittynyt: 26 Marras 2003, 13:30
Paikkakunta: Järvenpää

Varhaisin Suomi-viisu, jonka muistat?

Viesti Kirjoittaja Nadi »

Mä voin varmuudella sanoa nähneeni 1974 viisut, koska viime vuonna saatuani Caritan videolleni, olisin voinut vaikka lyödä vetoa, että sillä oli sellainen mekko ja tätikampaus. Tuo vahvisti sen, että muistan ihan varmasti nähneeni nuo viisut. Abban esityksen olen nähnyt niin monta kertaa jälkeenpäin, että siihen muistikuvaan en uskaltanut luottaa. Mutta Carita sen teki! Mä olin silloin yhdeksän ja puoli vuotias!

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Varhaisin Suomi-viisu, jonka muistat?

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Juupa juu... ilmeisesti varmin varhaismuisto on Reggae Ok, mutta ehkä sittenkin olen jo sikiövaiheessa kuullut Lapponian!
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17145
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Varhaisin Suomi-viisu, jonka muistat?

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

"Bye bye baby" oli jostain syystä tosi kova juttu täälläkin, moni mainitsi sen lempilaulukseen ekalla luokalla ystäväkirjassani :) Mikäköhän siinä lapsiin niin vetosi? Itse esityksestä (tai viisuista) mä en kyllä muista yhtikäs mitään, joten sinäänsä Jasmine on ensimmäinen Suomen kappale, joka on jäänyt mieleen. Sen kauheat hiukset, mikrofonin kanssa sähläily ja kitara muistuu aika helposti :roll: Vuonna 1996 suursuosikkini oli tosin "Ooh aah, just a little bit...", eikä "Niin kaunis on taivas" :wink:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Colby
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4126
Liittynyt: 18 Marras 2003, 00:56
Paikkakunta: Helsinki

Varhaisin Suomi-viisu, jonka muistat?

Viesti Kirjoittaja Colby »

Ohhoh, onko tosiaan niin, että varhaisin olisi tuo Nauravat silmät muistetaan, olin silloin vasta 4v :o En kyllä muista esityksestä mitään, muttah... No, La dolce vitan muistan ainakin! :) Joten se on vastaukseni :P
"Ihan **tun ruma ihminen!
Kaikin puolin.
Varsinkin ulkonäöltä!"

-Saana Uimonen

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Varhaisin Suomi-viisu, jonka muistat?

Viesti Kirjoittaja Violette »

Varhaisin muistoni on se, kun Suomen edustuskappale esitettiin viimeisenä ja niillä laulajilla oli tyypilliset kasaripehkot :D Kyseessä on tietenkin Beat ja Fri.

Minäkin muuten pidin kovasti Pai pai peipistä :) Olin silloin neljännellä luokalla, kun CatCat edusti meitä viisuissa ja biisi oli tuohon aikaan ehdoton lempparini!
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
eepu4
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5018
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 16:26
Paikkakunta: Oulu

Varhaisin Suomi-viisu, jonka muistat?

Viesti Kirjoittaja eepu4 »

Muistathan.Päivi Paunu ja Kim Floor.
Romanttinen kävely käsikädessä sillalla jossa oli valkeat
puiset kaiteet.(Olikohan näin).Taisin olla kuuden vanha. :shock:


Kauheeta kun te ootte nuoria. :shock: :wink:
jos todella rakastat rakkautta sanot
rakastavasi rakkaudella
niin silloin rakkaus rakastaa
niin silloin rakkaus rakastaa rakastaa sinuakin

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Varhaisin Suomi-viisu, jonka muistat?

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Todennäköisesti meillä on viisut katsottu joka vuosi, mutta oma varhaisin aivan selkeä muistoni on niinkin myöhäinen kuin vuodelta 1982. Eli muistan Kojon esityksen ja sen, miten vanhempani sitä häpesivät ja puhuivat pitkään eri yhteyksissä, kuinka se Kojo oli aivan kamala ja kylläpä hävettää, ja kamalat vaatteetkin. Mutta vasta seuraava viisu eli Fantasiaa oli sellainen, jota sitten kavereiden kanssa matkittiin ja esitettiin, ja lauleskeltiin. Saman vuoden Carola Häggkvistin Främling aiheutti suurin piirtein gimmelmäisen villityksen, seuraavan vuoden Herreys-pojista puhumattakaan. Herreysin voittovuonna 1984 eräs luokkakaverini oli valtavirrasta poiketen Kirka-fani, mutta minulle Kirka tuntui ihan vanhalta vaarilta, ja Herreysit sen sijaan oli IHQja!!!11

Eli kyllä tuon Kojon muistan, hämärästi Riki Sorsankin, mutta vasta Ami räjäytti kunnolla tajunnan :D
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Unna
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 677
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 19:03
Paikkakunta: Helsinki

Varhaisin Suomi-viisu, jonka muistat?

Viesti Kirjoittaja Unna »

Ensimmäinen Suomen viisu, jonka muistan nähneeni, on Yamma yamma vuodelta '92. Muistan vieläkin elävästi, kuinka Pave Maijanen laukkaa kitaransa kera portaita alas Malmön viisulavalle laulamaan tuota ei-niin-ikimuistoista kappaletta.

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Varhaisin Suomi-viisu, jonka muistat?

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Unna kirjoitti:Ensimmäinen Suomen viisu, jonka muistan nähneeni, on Yamma yamma vuodelta '92. Muistan vieläkin elävästi, kuinka Pave Maijanen laukkaa kitaransa kera portaita alas Malmön viisulavalle laulamaan tuota ei-niin-ikimuistoista kappaletta.
Jotenkin mä muistan tuon ihan saman, ku Pave tulee juoksemalla lavalle :D:D jos en väärin muista, niin heittäytyikö Pave vielä siihen maahan?? :D
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
TOMItu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3104
Liittynyt: 11 Marras 2003, 17:08

Varhaisin Suomi-viisu, jonka muistat?

Viesti Kirjoittaja TOMItu »

Ihmeellistä kyllä mä muistan joitain pieniä pätkiä Kaijan viisusta. Tosi hyvin muistuu jo sitten Cat cat ja kuinka he ovat "varmoja voittajia". Niin se aika vain rientää!

Avatar
Chris
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1030
Liittynyt: 24 Maalis 2004, 00:09
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Varhaisin Suomi-viisu, jonka muistat?

Viesti Kirjoittaja Chris »

eepu4 kirjoitti:Muistathan.Päivi Paunu ja Kim Floor.
Romanttinen kävely käsikädessä sillalla jossa oli valkeat
puiset kaiteet.(Olikohan näin).Taisin olla kuuden vanha. :shock:


Kauheeta kun te ootte nuoria. :shock: :wink:
Joopajoo...Eepu...nyt kun mä oikein muistelen ja mietiskelen...niin Päivin ja Kimin "Muistathan" on mun ensimmäinen muistikuva Euroviisuista! Mä taisin tuolla "Esittele itsesi"-ketjussa väittää että ensimmäinen muistikuva olisi ollut Marionin "Tom..." - että vanhoja täälläkin ollaan...heh...!

Mun täytyy kertoa teille yksi paljastus: Beat yhtyeen nelikosta kaksi, Kim ja Tina olivat mun luokkatovereita lukiosta...! Että silleen...! Muitakin julkkuja oli samalla luokalla - nimittäin Stefan Lindfors, tämä designer-guru...! Varsinainen julkkisluokka, vai mitä...!

:ukliam2:

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Varhaisin Suomi-viisu, jonka muistat?

Viesti Kirjoittaja Hazel »

No kyllä se on tuo Tipi-tii :D
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
male
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5449
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Varhaisin Suomi-viisu, jonka muistat?

Viesti Kirjoittaja male »

Olen varmaan tämän palstannuorimmasta päästä, joten se on 1994 Bye Bye baby. Viisufania minusta ei silti vielä tullut. Olin nimittäin 5-vuotias. Mutta muistan laulun.
"Well, if you must know, I have written fourteen books and as I am the only one who has read them I can tell you that they have all been very well received."

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Varhaisin Suomi-viisu, jonka muistat?

Viesti Kirjoittaja Violette »

Olen muuten erittäin onnellinen, ettei minua ollut vielä olemassakaan kun Kojo nolasi Suomen vuonna 1982... :roll:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
lharju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6199
Liittynyt: 27 Marras 2003, 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Varhaisin Suomi-viisu, jonka muistat?

Viesti Kirjoittaja lharju »

Ei Kojo nolannut Suomea, vaan taistolaisraati joka valitsi hänet Harrogateen!
Jos joskus elämänsä voisi vaihtaa unelmaan.
E troco a minha vida por um dia de ilusão.

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17145
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Varhaisin Suomi-viisu, jonka muistat?

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Mä olenkin aina ihmetellyt kuinka IDIOOTTEJA ne raatilaiset sattui olemaan! Eihän kukaan täysijärkinen voisi valita "Nuku pommiin" edustamaan Suomea, ja vielä luulla sen menestyvän... :oops:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
lharju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6199
Liittynyt: 27 Marras 2003, 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Varhaisin Suomi-viisu, jonka muistat?

Viesti Kirjoittaja lharju »

Raatiin oli ilmeisesti valittu jotain taistolaiskommunisteja, jotka jaksoivat pitää hyvät suhteet Neuvostoliittoon ja pitivät Yhdysvaltoja suurena Saatanana.
Jos saa jotain selvää Nuku pommiin -sanoituksesta, niin siinähän "kritisoidaan" ydinsotaa ja Yhdysvaltojen presidentti Reagania. Ja jos USA:n johtajaa kritisoidaan, niin silloin se on taistolaisten mielestä paras kappale!
Ja heti kun kansa pääsi äänestämään, niin tuli Fantasiaa, Hengaillaan ja Eläköön elämä. Taistolaiset varmaan ajattelivat "hyi kamala, mikä länsimainen rallatus", mutta niilläpäs pärjättiin euroviisuissa!

Näistä asioista on keskustelu ketjussa "YLE:n punaisuus aikoinaan", mutta jos oikein muistan - se on suljettu!
Jos joskus elämänsä voisi vaihtaa unelmaan.
E troco a minha vida por um dia de ilusão.

Avatar
Nata
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2682
Liittynyt: 24 Huhti 2004, 17:04

Varhaisin Suomi-viisu, jonka muistat?

Viesti Kirjoittaja Nata »

"Koko päivän soitellaan ja svengaillaan
Kun junaa odotetaan..."


Tämän kerrassaan kivan kappaleen esikatseluvideo teki pikku-Nataan sellaisen vaikutuksen, että hän rupesi haaveilemaan interreilauksesta. Tai sitten aika on kullannut muistot 8)
Svet je naš
i nova deca s nama stvaraju bolji svet.

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Varhaisin Suomi-viisu, jonka muistat?

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Ja tuo viisuhan tuli useastikin mieleen sitten, kun todella pääsi sinne reilaamaan ja ihmetteli jossain päin Jugoslaviaa, että eikö se juna nyt lähdekään aikataulun mukaan 8)
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
Diggari
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 750
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:08
Paikkakunta: Helsinki

Varhaisin Suomi-viisu, jonka muistat?

Viesti Kirjoittaja Diggari »

Mieleen palaa TV-kuva Marionista keinumassa laulellen Tipi-tiitä, mutta en osaa yhdistää tätä mihinkään ohjelmaan. Ensimmäinen varma viisutapahtumani oli vuoden 1963 karsinnat, olin alle kymmenen. Muistan kuinka Ilta-Sanomissa oli kaikkien 16 esiintyjän kuvat ja esittely. Oma suosikkini oli Olen mikä olen Tamara Lundin esittämänä, tai ainakin jälkikäteen se on aina kuulunut viisukärkeeni. Minut herätettiin sitten katsomaan Lontoon finaalia ja petyin kyyneliin asti kun ei tullut pistettäkään. Hyvä alku viisuilleni ja sellaistahan on sitten jatkunut...

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Varhaisin Suomi-viisu, jonka muistat?

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

itse en ollut aivan varma, mikä on varhaisin Suomiviisuni, luulin sen olleen 1967 Fredi ja Varjoon-Suojaan. Viime vuonna sain kuitenkin käsiini vanhoja viisuvideoita, ja vuoden 1965 finaalia katsoessani tuli uskomatonn tuttuuden tunne Viktor Klimenko kohdalla. Tiesin nähneeni tuon esityksen ennenkin, enkä oikein tiedä, missä olisin sen voinut koskaan nähdä tässä välillä. No, olinhan jo neljä tuolloin, kaipa sen voi muistaa.
Hello Hi!

Avatar
ZetZet
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7878
Liittynyt: 02 Huhti 2004, 14:06

Varhaisin Suomi-viisu, jonka muistat?

Viesti Kirjoittaja ZetZet »

Ensimmäinen suomalainen viisumuistoni: Riki Sorsa. Ja ennen kaikkea se Rikin puku speechless-smiley-040: .

Lotossa saa toiset ja toiset taas ei, heissan heissan heissulivei!


Mikkelsson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4724
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 15:15
Paikkakunta: Helsinki

Varhaisin Suomi-viisu, jonka muistat?

Viesti Kirjoittaja Mikkelsson »

Minulle se vissiin on Fantasiaa. Ystävälläni Elinalla (samaisella joka lauloi Katri Helenan suohon konsertissa tulkinnallaan muiden tyttöjen mulkuttamisesta, tätähän puitiin viime kesänä) oli kyseinen biisi c-kasetilla ja sitä sitten esitimme topakasti playbackina kaikille niille raukoille jotka sattuivat vain kylään piipahtamaan.

Dramaattisen sisääntulon teimme kirjahyllyn takaa ja väliosan tuskaa tulkitsimme sormet harallaan kasvojen edessä (vapise Madonna Voguesi kanssa, me olimme ensin) haarat levällään hytkyen.

Showmme pyöri menestyksekkäästi monta vuotta, ja repertuaarimme kasvoi myös viisujen osalta. Mukaan tulivat mm. Dannyn Ninja -Äiti tosin (kirjaimellisesti) poltti hihansa kun asustimme ko. laulun pukemalla Elinan etnahtavasti muden kansallispukuun ja kynttelikruunuun- sekä Främling. Jälkimmäisen lavasceneen kuului tosin levynkansi sanoineen, sillä ei nuo sanat meinanneet juuttua mieleen. Ruotsia kun ei osattu sanaakaan.. 8)
Men jag vara stark, jag kan få allt.
Jag kan sprida färg, jag kan regera.
Men det blir nog en till kaffe och en cigarett.

Avatar
Soppis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8813
Liittynyt: 18 Touko 2004, 23:03
Paikkakunta: Tampere

Varhaisin Suomi-viisu, jonka muistat?

Viesti Kirjoittaja Soppis »

Mulla on eka muistikuva Amin Fantasiaa. Ikää oli silloin kolme. Huom. sen vuoden viisuja katsottiin ahkerasti nauhalta kotona joten saatoin olla lähempänä neljääkin :D

You and me, can't you see, we're playing with fire?
Tell me now, do you feel this burning desire?

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Varhaisin Suomi-viisu, jonka muistat?

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Mikkelsson kirjoitti:Ystävälläni Elinalla (samaisella joka lauloi Katri Helenan suohon konsertissa tulkinnallaan muiden tyttöjen mulkuttamisesta, tätähän puitiin viime kesänä)
Pakko tähän off-topikkina sanoa, että ostin kirpparilta sellaisen lastenlaulu-kokoelmalp:n, lähinnä Laila Kinnusen Elegantin elefantin vuoksi, ja siinä sattuu olemaan tämä Katrin Puuhevonen -kipale! Vähänkös nauratti, kun heti tuon kuullessani nousi mieleen kuva lavalle änkeävästä söpöstä pikkutytöstä.
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
lharju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6199
Liittynyt: 27 Marras 2003, 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Varhaisin Suomi-viisu, jonka muistat?

Viesti Kirjoittaja lharju »

Marjukka kirjoitti:Pakko tähän off-topikkina sanoa, että ostin kirpparilta sellaisen lastenlaulu-kokoelmalp:n ... ja siinä sattuu olemaan tämä Katrin Puuhevonen -kipale!
Tuossa laulussa minua on aina ihmetyttänyt, että miksi Kari Tuomisaaren käsityksen mukaan on oltava Puuhevonen, jotta voisi nauraa pakkasella. Minä voin ensi talvena demonstroida teille kaikille, kuinka pystyy nauramaan pakkasella, vaikka ei puuhevonen olisikaan...
Kuva

No joo joo, siirtäkää vaan Tiskialtaaseen

No niin, PALATAANPAS ASIAAN, JOOKOS
Jos joskus elämänsä voisi vaihtaa unelmaan.
E troco a minha vida por um dia de ilusão.

Avatar
Katten-Gustaf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11843
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 17:29
Paikkakunta: Siellä sun täällä...

Varhaisin Suomi-viisu, jonka muistat?

Viesti Kirjoittaja Katten-Gustaf »

Fly7 kirjoitti:Vuoden 74 älä mene pois ja siitä vuodesta sitten se alkoi muistuu mieleen vaikka olinkin nuori :lol: niin ja huilumies jo järkytti minua jo silloin samoin nuku pommiin nuoruudessa :wink:
HUILUMIESTÄ et ala täällä haukkumaan!!! :evil:
...kan inte säga nej,
jag måste släppa tag,
du vinner över mig...

Lukittu