Milloin ja miten viisufaniuduit?

Vapaata viisukeskustelua

Milloin viisufaniuteni sai alkunsa?

Jo kätilöt kohahtivat näyttävää sisääntuloani (tai siis ulos-). Siitä asti olen ollut viisufani.
9
6%
Lastentarhassa esitin huikean menestysnumeron laulusta "Ukko-Nooa", johon sovitin c-osan ja modulaation. Leikki-ikä muutti elämäni - minusta tuli viisufani.
12
8%
Tein naapurin penskat kateelliseksi ala-asteen kevätjuhlassa upeassa kimaltelevassa sulkapuvussa. Lääkärit epäilivät syyksi viisufaniutta.
43
28%
Teini-vuoteni olivat kuin Jugoslavian viisukappaleet: kaihoisia, pirteitä, unohdettuja ja hävettäviä. Retkahdin teini-ikäisenä tyyppiin nimeltään Euroviisut.
60
39%
Minulla ei ole elämää. Viisufaniuteni pääsi kukkaan täysi-ikäisenä.
15
10%
Lapset muuttivat kotoa pois ja ukko lähti vieraan matkaan. Mitäs muuta minulle jää? Tuhlaan vapaan aikani kutoen ja katsellen euroviisuja.
0
Ei ääniä
Ei hajuakaan.
10
7%
Eikö tämä olekaan Akuutin "Reumailta"-keskustelu?
3
2%
Toimin viisumaratoonarin valmentajana
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 152

Avatar
barbarossa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Milloin viisufaniuduit?

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

Vuoden 1983 kisoissa oli muuten harvinaisen epäonnistunut lava: synkkä, tumma ja litteä. :(
Joojoo, tiedän, ei kuulu ketjuun, mutta kuitenkin.
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Avatar
ashanti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3393
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 11:42
Paikkakunta: St.Moritz

Milloin viisufaniuduit?

Viesti Kirjoittaja ashanti »

Kiitos Roopelle linkistä videoon! Ne pätkät mitä muistin olivat siis totta. Tuosta se oikeasti minulle aikoinaan alkoi ja hitto vie, kolahtipas kovasti taas uudestaankin. On se vaan niin hyvä biisi ja Ami aivan huikean dramaattinen. Video taas on kuin saksalainen vakoilupläjäys Maanalaisen armeijan tyyliin.

Mutta miten ihmeessä Mikkelssonin koira oli joutunut videolle? :mrgreen:
U kosu stavi ruzmarin
I jedan cvijet kraj šadrvana
Lejla, zar bi mogla ti drugog voljeti?
Golube, moj golube
Nosi joj suze mjesto pjesme

Avatar
Nata
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2682
Liittynyt: 24 Huhti 2004, 17:04

Kiittäkää Turkin kapellimestaria

Viesti Kirjoittaja Nata »

Hurahdin viisuihin 80-luvun myöhäisemmällä puoliskolla. Uskoontuloani edesauttoi Turkin karvainen, harvinaisen innokkaasti huitova kapellimestari. Hän oli minun ja pikkuveljeni mielestä ihan huippu.

Vuonna 1989 olimme ehdottomasti sitä mieltä, että Panin Bana Banan olisi pitänyt voittaa. Viimeistään siitä lähtien olen seurannut viisuja vuoden parhaana (nykyään itse asiassa ainoana pakollisena) TV-ohjelmana lukuunottamatta jokusta selittämätöntä vuotta 90-luvun lopulla. Nuorempana nauhoittelin viisut radiosta ja kuuntelin moneen kertaan. Parasta niissä taisi olla se, että sai kuulla outoja kieliä, ja niinpä muutos kielisääntöön oli minulle pettymys hyvistä perusteistaan huolimatta.

Turkki säilyi kestosuosikkinani sitkeän omaleimaisuutensa vuoksi kaiken tusinatavaran keskellä, ja olin seitsemännessä taivaassa kun se vihdoin voitti.
Svet je naš
i nova deca s nama stvaraju bolji svet.

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Milloin viisufaniuduit?

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Ihania tarinoita! Aiku meitä kaikkia yhdistää tämä "sairaus" Euroviisujen intohimoiseen palvontaan! :wink:
Täällä ei niiku katsota ketään kieroon jos saa kicksit jostain turkkilaisesta kapelimestarista!... :wink:

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Milloin viisufaniuduit?

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Ihanaa Roope! Kiitos videosta, en ollut nähnyt sitä piitkään aikaan! Ihana! Ja se Mikkelssonin koira! Ja miten niin muka "you'll find the storyline confusing", eihän se nyt ollut.
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Mikkelsson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4724
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 15:15
Paikkakunta: Helsinki

Milloin viisufaniuduit?

Viesti Kirjoittaja Mikkelsson »

Juu.. tuo video se tarjoaa harvinaista silmänruokaa myös meidän nelijalkaiselle viisufanillemme. :)
Men jag vara stark, jag kan få allt.
Jag kan sprida färg, jag kan regera.
Men det blir nog en till kaffe och en cigarett.

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Milloin viisufaniuduit?

Viesti Kirjoittaja Hazel »

No kait se tuo teini-ikä oli, oon niin vanha jo, etten muista kauemmaksi :mrgreen:
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Stello
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 484
Liittynyt: 07 Maalis 2004, 20:14
Paikkakunta: Bray, Co.Wicklow, Ireland
Viesti:

Re: Kiittäkää Turkin kapellimestaria

Viesti Kirjoittaja Stello »

Nata kirjoitti:Turkki säilyi kestosuosikkinani sitkeän omaleimaisuutensa vuoksi kaiken tusinatavaran keskellä, ja olin seitsemännessä taivaassa kun se vihdoin voitti.
Mäkin olen muuten aika usein tykännyt Turkin Euroviisu-kappaleista! :D

Antero
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1016
Liittynyt: 08 Maalis 2004, 19:47

Milloin viisufaniuduit?

Viesti Kirjoittaja Antero »

Olipas mukava nähdä Fantasiaa-esikatselu parinkymmenen vuoden takaa, mutta miksi brittijuontajalla oli hauskaa sen jälkeen :)
No, joo... olihan se luvalla sanoen aika koominen, mutta biisi oli hyvä, eikä sekään saanut ''kuin'' 41 pistettä, niin kait se oli. Tosin paremmin kuin monena viime vuotena.
Muistelen, kuinka jo kymmenvuotiaana kuuntelin näitä viisuja, mutta erityisjuttu oli Marion ja Tom tom tom. Siinä laulu jonka jäljittelemättömällä tyylillä laulaaluikautin setäni magnetofonille. Marionin viisuvoitto suorastaan hurmasi pikkumiehen. Eikä ihme, olihan Marionin Luxemburgin reissusta seurauksena kaikkien aikojen, edelleen, viisumenestys. Jokohan Jari rikkoisi sen.
Ensimmäiset viisunauhoitukset tein -76 pienellä radiokasettinauhurilla, kun Fredi ystävineen pamautti Haagissa Pamp pamp. Jo edellisenä vuonna Tukholman kisoja seuratessani tajusin, ja suureksi pettymyksekseni vasta silloin, että näähän tulevat suorana radiostakin, ja laulut saisi sieltä nauhoitettua.
Erityisen tuskallista oli vuonna -77, kun viisuja siirrettiin muistaakseni BBC:n lakkoilun takia, jopa kuukaudella. Tein oman ''aamukampani'' siitä hetkestä, kun kisat piti laulaa, siihen hetkeen kun ne lopulta pidettiin. Silloin muuten kisat piti laulaa alkuperäisen aikataulun mukaan huhtikuun alussa, mutta lopulta ne pidettiin toukokuun alussa. Ja nythän pitoajankohdaksi on vakiintunut toukokuu.
Niistä vuosista tämä kaikki on alkanut. Vanhemmiten suurin intohimo on hieman karissut, mutta aina yhtä mukavaa näitä on seurata ja lauluja kuunnella. Enkä kuin vain hirvittävän pakottavan syyn takia jättäisi viisuja seuraamatta. Ja nyt niitä on peräti kaksi iltaa. Sekin on jännittävä uudistus.

Avatar
Treno
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2165
Liittynyt: 26 Huhti 2004, 17:20

Milloin viisufaniuduit?

Viesti Kirjoittaja Treno »

70-luvun jälkipuoliskon hitaan alkulämmityksen jälkeen heti 80-luvun alussa kunnolla ja aivan viime vuosina ehkä vieläkin enemmän. Pump-pumpia ja Lapponiaa ei voinut olla huomaamatta edes kerhoiässä.

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Milloin viisufaniuduit?

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Nyt kun tämän kaivoin esille, voisivat monet esitellä itseään tätäkin kautta. Turun radion mukaan olin jo potkuhousuissa viisufani... :lol:
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
itikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5636
Liittynyt: 21 Kesä 2004, 08:29
Paikkakunta: Helsinki

Milloin viisufaniuduit?

Viesti Kirjoittaja itikka »

Jaa... täällä on juteltu tällasiakin...

Päiväkodin tädit varmaan vieläkin muistavat ne lukuisat show't (terkkuja muuten, jos lukevat tätä, ei tää pahalla sitä tehnyt... :oops: ), jotka pikku itikka pakotti ne katsomaan, ja vetäs sujuvalla siansaksalla Johnny bluet ja muut...
Życie jest drogą, życie jest snem
A co będzie potem? - nie wiem, i wiem
O nic nie pytaj, dowiesz się gdy
Skończy się droga, życie... i sny

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Milloin viisufaniuduit?

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Meikäläisen varhaisin viisumuisto liittyy vuoden 1975 Suomen karsintaan, kun armottomana Danny-fanina jännäsin mun hirveä "Seikkailijan" puolesta. Voi sitä pettymystä, kun "kamalat" Pihasoittajat voittivatkin. No kansainväliseen finaaliin mennessä opin ymmärtämään jo "Viulu-ukonkin" hienouden, mutta nukahdin kesken pisteidenlaskun viisuiltana.
"Pump pumpista" sen sijaan on varsin elävät muistot ja sinnittelin pisteidenlaskunkin loppuun asti silmät ristissä. Radiosta äänitin ensimmäisen viisukasettini.
Siitä eteenpäin fanitus jatkui varsin hardcorena aina 1990-luvun alkuun asti. 1980-luvun alku oli kaikkein kovinta aikaa, kun metsästettiin jo viisuja levylläkin. Videotkin tulivat talouteemme.
1990-luvun alussa fanitus hiipui sellaiseksi tavalliseksi seuraamiseksi ja viisujen tasokin tuntui heikentyneen. Toki videoin aina Suomen karsinnan ja kansainvälisen finaalin. Ja tuolloinhan julkaistiin myös viisukokoelma-lp:t ja cd:t, jotka hankin.
Vuonna 1994 innostus oli kyllä suurta CatCat-hehkutuksen myötä, mutta putoaminen seuraavalta vuodelta ja sitä seurannut katastrofi nimeltä Jasmine oli päättää koko harrastuksen. Vuonna 1997 kuulin kaikki viisut vasta kun katsoin kansainvälisen finaalin televisiosta (sinä ei vuonna ei televisioitu Suomessa esikatseluitakaan).
Vuosikymmenen lopulla tuli sitten talouteemme tietokone nettiyhteyksineen ja se nosti harrastuksen uusiin svääreihin, ja oikeastaan kovemmaksi kuin koskaan eri maiden karsintojenkin fanittamisen myötä.
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
JVN
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1573
Liittynyt: 03 Helmi 2004, 15:54
Paikkakunta: Turku

Milloin viisufaniuduit?

Viesti Kirjoittaja JVN »

Kyllähän se oli vuosi 1987 ja Suomen euroviisut, jossa Vicky valittiin edustamaan. Tää oli kuusivuotias ja lauloi kotona kaivonkannella Sata Salamaa ja En nää yhtään laivaa... muistan että ensimmäinen oma kasettini oli Virve Rostin "Sata Salamaa", josta tykkään vieläkin!

Se oli menoa... muistan että 1987 jaksoin jopa valvoa pistelaskun loppuun asti, kun taas 1988 nukahdin kesken. Silloin suosikkini oli "Mangup"!

Yhdeksänkymmentäluvulla kärsin, kun moneen vuoteen en nähnyt livenä viisuja vaan ne tulivat postissa jopa kuukauden myöhässä. Vuodesta 2000 asti kaikki muuttui paremmaksi, ja oon nähnyt ne livenä :)

Tää järjesti ala-asteella sellaiset Kouluviisutkin, johon joka luokka valitsi kappaleen ja sitten laulettiin... tää oli valinnut sen Baby Dollin "Brazil"-laulun taustatanssijoiden kanssa, totta kai..... argggghh!

Avatar
Katinka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1859
Liittynyt: 05 Joulu 2004, 18:03
Paikkakunta: Kuopio

Milloin viisufaniuduit?

Viesti Kirjoittaja Katinka »

70-luvulla aina katsottiin euroviisuja koko perheen voimin. Viulu-ukko jäi erityisesti mieleen. 80-luvulla oli laimeampaa aikaa seuraamisen suhteen, oli opiskelut ja pieni lapsi, mutta kyllä Suomen edustuskappaleet olivat silti tiedossa. Tosi aktiivinen olen ollut 2000-luvulla oman mittapuuni mukaan. Kiitos Viisukuppilan!! \:D/
Belgrad 2008!!

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Milloin viisufaniuduit?

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

JVN kirjoitti:Tää järjesti ala-asteella sellaiset Kouluviisutkin, johon joka luokka valitsi kappaleen ja sitten laulettiin... tää oli valinnut sen Baby Dollin "Brazil"-laulun taustatanssijoiden kanssa, totta kai..... argggghh!
:mrgreen: Loistavaa.

Muistelen että meillä jossain vaiheessa esitettiin koulun juhlissa Beatin "Fri" lip-synkkana, lumipestyissä farkkuasuissa ja muhkeissa tukissa. Laadukasta ohjelmaa :roll: En kylläkään päässyt "bändiin", oli vääränlaiset hiukset nääs.
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
Riikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1213
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:08
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Milloin viisufaniuduit?

Viesti Kirjoittaja Riikka »

Muistan kyllä 90-luvun alun viisuja, mutta en koskaan innostunut niistä erityisemmin, kun "Irlanti aina voitti". Vieläkään en jaksa yhtään kiinnostua 1992-95 viisuista. Sitten vuonna 1998 oli Dana ja 1999 Charlotte ja Selma, mutta 2001 viisut olivat ekat, mitkä pystyin nauhottamaan. Niitä kuuntelin ja katselin aika paljon. Lähinnä kuitenkin mua kiinnostaa vanhat viisut vaan edelleen, eli n. 1977-88 ajalta. Parempaa musaa silloin muutenkin oli...

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Milloin viisufaniuduit?

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Vuosi 1998. Dana vei tämän pikkupojan sydämen. Sitten viisut unohtuivat pariksi vuodeksi ja vuonna 2002 liputin ensin Ressun ja myöhemmin Lauran puolesta. Lopullinen sekoaminen tapahtui 2003, kun nauhoitin viisut ja katsoin koko kesän niitä. En mitään muuta. Ja lopulta vuosikerrassa oli vain kaksi kappaletta jotka oli pakko skipata. Kaikkiin muihin tottui.

Tämä vuosi on kuitenkin ensimmäinen kun olen seurannut karsintoja yhtä intohimoisesti. Marta love-smiley-016:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
kwak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9516
Liittynyt: 06 Joulu 2004, 19:09
Paikkakunta: Helsinki

Milloin viisufaniuduit?

Viesti Kirjoittaja kwak »

Vuodelta 1998 muistan pisteidenlaskusta sen, että toivoin hirveästi, että Dana voittaa eikä se tylsä Malta. Loppu kevään minä 10-vuotias lauleskelin pihakeinussa sitten Divaa.. :P
Vuonna 2000 piti ihan nauhoittaa viisut, kun äitin päähänpistosta piti lähteä mökille! :evil: Ja tottakai se oli vain 2 tunnin kasetti ja pisteidenlaskut jäi pois! Pääasia oli kuiteskin, että kappaleet ja varsinkin Alsou oli nauhalla! Se oli mun silloinen kesähitti ja tanssin hienoja koreografioita sen esityksen mukana ja lauloin sitä suomeksi sen suomalaisen tekstityksen mukaan. :lol: Kylläpä se kuulosti kauniilta!
No sitten vuonna 2002 päätin katsoa Suomen karsinnat, kun telkkari sattui olemaan auki.Yllätyin, että siellähän oli ihan kivoja lauluja ja Ressun viisutyrkyn (äänestin) jäätyä 4. innostuin Lauran ATY:sta oikein kunnolla. Ajattelin sitten käydä kattomassa, mitä netissä niistä euroviisuista sanotaan. Oli ihan yllätys, että niitä kappaleitahan pystyi kuuntelemaan täällä ja niitä oli jo valittu aika monta. Siinä sitten kuuntelin koko kevään viisuja ja viisufaniuduin oikein kunnolla Tallinnaa varten.
Siitä asti joka kevät on tullu vietettyä koneen ääressä istuessa ja kesä viisukasettia katsoessa... :lol:
Keep your head high above the water

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Milloin viisufaniuduit?

Viesti Kirjoittaja Naali »

kwak kirjoitti:Yllätyin, että siellähän oli ihan kivoja lauluja ja Ressun viisutyrkyn (äänestin) jäätyä 4. innostuin Lauran ATY:sta oikein kunnolla.
Yllättävää, että tässä on peräkkäin jo kolme fania, jotka ovat pitäneet Ressusta. Tunnustan myös. Ja minä kun kuvittelin, että sitä kaikki vihaavat. (Ei, en kaipaa valtavaa ryöpytystä aiheesta tähän perään :wink: )

Enpä tiedä tuosta viisufaneuden alusta. Katsottu on viisut ainakin vuodesta 1994 lähtien, aikaisemmasta ei ole muistikuvia. Vuoden 1999 viisut ovat nauhalla, joten silloin olin jo hevi-juuser. Asteella faneuteni paheni viime vuonna, kun kiinteän netin takia siirryin kuuntelemaan kappaleita jo ennen esikatselua. Tänä vuonna olin myös ekaa kertaa kuuntelemassa Tampereella Suomen euroviisufinaalia. Seuraava aste varmaan kansainvälinen finaali? :P
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
kaivanto
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1623
Liittynyt: 12 Helmi 2004, 03:40
Paikkakunta: Villa Gesell, Argentiina
Viesti:

Milloin viisufaniuduit?

Viesti Kirjoittaja kaivanto »

Suomen karsinta 1973 kolahti niin kovaa, että sen jälkeen minua ja viisuja on ollut vaikea pitää erossa toisistaan. Tosin jo edellisenä vuonna muistan ymmärtäneeni, että kyseessä on tapaus, kun sitä seurattiin radiosta saunavuoron osuessa ikävästi viisujen kohdalle. Kyllä mä jokseenkin muistan myös sen Suomen 1972 esikatseluvideon nähneeni silloin vähän alle nelivuotiaana...

Ekan kerran ote hiukan herpaantui Roomassa, jossa seurasin finaalia lehdistökeskuksen kankaalta. Tanskan ja Saksan biisit olivat niin hirveitä, että maltoin käydä niiden aikana tupakalla...
E per un'istante ritorna la voglia di vivere...
≈ Hanki elämä mutsilles!

Avatar
JaKiMa
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 260
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 14:39
Paikkakunta: Eura

Milloin viisufaniuduit?

Viesti Kirjoittaja JaKiMa »

Mun Viisufani-urani lähtölaukaus taisi olla vuosi 1985 ja sen vuoden toinen biisi. Siitä se lähti!
Vuodesta 1988 lähtien olen sitten nauhoittanut kaikki finaalit, jotka ovat edelleenkin alkuperäisinä videohyllyssä.
Mielenkiintoisia juttuja "alkuvuosilta" on pilvin pimein. Muistan esim. miten aikanaan tehtiin hissan esitelmää aiheesta Saksa(t) vuoden 1945 jälkeen. Esitystä sitten elävöitettiin Norjan ja Itävallan vuoden 1990 Viisuilla. Kenen idea... :shock:
Ja lukion toisella luokalla (vuosi 1993) pakotin koko luokan osallistumaan suureen Euroviisu-veikkaukseen. Veikattavia kohteita oli kaksi: Kuka voittaa ja mikä on Suomen sijoitus. Itse jäin kolmanneksi. :oops: Ja aiku kaikki oli innoissaan tästäkin mun hullusta päähänpistostani.
Että tällaisia muistoja.
Av bara en droppe regn,
står min mark i blom, en rikedom.

Avatar
Clara
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3116
Liittynyt: 29 Elo 2004, 19:59

Milloin viisufaniuduit?

Viesti Kirjoittaja Clara »

Hieman on hakusessa tuo hurahtamisvuosi ja -päivämäärä :wink:

Hajamerkintöjä viisuista löytyy muististani yli kahdenkymmenen vuoden takaa, mutta aktiivisempi kausi alkoi, kun satuin samaan työpaikkaan tuon Muziksen kanssa vuonna 1996.

Kiivaampi kausi on ollut sitten tämä 2000-luku. Minua on nähty ja kuultu viisuyhteyksissä :D

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33178
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Milloin viisufaniuduit?

Viesti Kirjoittaja Pete »

Ihan ensimmäinen muisto taitaa olla se kun Kikka lauloi todella seksikkäässä asussa Suomen karsinnassa. [Vai oliko se sittenkin Syksyn Sävel?] Joku varmaan muistaa vuoden.
Catcat:ien esitys taitaa olla ensimmäinen kansainvälisen finaalin muisto.
Lopullinen hairahdus tapahtui vuonna -98 Edsilia Rombleyn, Imaanin ja Danijelan ansiosta.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
kwak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9516
Liittynyt: 06 Joulu 2004, 19:09
Paikkakunta: Helsinki

Milloin viisufaniuduit?

Viesti Kirjoittaja kwak »

Lueskelin jostain syystä muutama päivä takaperin sellaista vanhaa kirjaa, johon äiti merkkaili erilaisia mun lapsuuden tapahtumia vuosien varrella. Lempilauluosiossa luki, että vuonna 1989 vajaa 2-vuotiaana olin kuunnellut innoissani Israelin viisua (Derekh hamelekh) kasetilta ja laulanut sitä mukana sanoin "meelee meelee". :rofl: Olin kuulemma tykästynyt siihen sen nuoren laulajan takia.

Eli mun viisufanius on näköjään lähtenyt käyntiin jo hyvissä ajoin. lol
Keep your head high above the water

Avatar
Horvath
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5354
Liittynyt: 05 Kesä 2004, 20:48
Paikkakunta: Tampere

Milloin viisufaniuduit?

Viesti Kirjoittaja Horvath »

Viisufaniuduin vuonna 1989. Äänitin Cris Owenin Vad finns kvar -biisiä (Suomen karsinnan kakkonen) kasetin täyteen ja aivopesin itseni sillä. Tässä tulos. :mrgreen: Olin kyllä jo aiemminkin seurannut viisuja, mutta en niin tietoisesti.
Bir yarım akıllı, bir yarım deli
Dört yanım akıllı, bir yanım deli
Herkes akıllı, bir ben deli
Bir ben deli, bir ben deli

Avatar
MissBucharest
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1307
Liittynyt: 02 Helmi 2006, 20:48

Milloin viisufaniuduit?

Viesti Kirjoittaja MissBucharest »

.
Viimeksi muokannut MissBucharest, 30 Touko 2018, 01:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Korona tulee kyllä, mutta minä määrään päivän.
-Corona-chan

Avatar
AnnFredi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3332
Liittynyt: 06 Touko 2006, 00:00
Paikkakunta: Tampere

Milloin viisufaniuduit?

Viesti Kirjoittaja AnnFredi »

Faniutumiseni tapahtui ollessani hyvin pieni, kaukaisella 1970-luvulla. Kiitos kuuluu vanhemmilleni, jotka tajusivat olla kiinnostuneita viisuista (kuten kaikista muistakin kilpailuista). Muistikuvia ei ole aivan varhaisilta fanivuosiltani, mutta tietyt biisit eri vuosikymmeniltä ovat jääneet mieleen. 70-luvulta tarttui mukaan Teach-In:in Ding-A-Dong, Izar Cohen & Alpfa-Betan A-ba-ni-bi, 80-luvulta Bucks Fizzin Making your mind up ja Lena Valaitisin Johnny Blue. 90-luvulla viisut jäivät seuraamatta, mutta 2000-luvulla olin aivan rakastunut Brainstormiin ja My Stariin. 80-luvulla olin harrastanut pienimuotoista kirjanpitoa pisteiden jakautumisesta, löysin päiväkirjasta selostuksen siitä, kuinka Luxenbourgin Corinne Hermes voitti viisut. Noista kisoista muistan jo jotain tv-kuvaakin. Ilmeisesti ensimmäiset kisat, jotka jaksoin katsoa.
Yleinen fanituslinjani on kyllä ollut kovin, kovin kotimainen - Suomi kuului aina mielestäni kymppisakkiin, jos ei muuten, niin hyvän yrityksen vuoksi. Kolmea Suomen edustuskappaletta en ymmärrä vielä tänäkään päivänä, siis miksi ne piti kisoihin ylipäätänsä lähettää. Top 3 on "Niin kaunis on taivas", "Yamma Yamma" ja se Nina Åströmin biisi, joka jyrättiin viisuihin, vaikka tarjolla oli Nightwish. Grr. Toisaalta olen aina innostunut uusista tuulista viisuissakin, ja tällä kuittasinkin aina Suomen kehnohkoa menestystä kisoissa.
Olisi kai tätä viisuviehtymystään saanut selitellä yhdelle sun toiselle ihmiselle, mutta enpä ole pahemmin viitsinyt. Ilmeisesti olen elännyt pimennossa, koska ensimmäisen kerran kuulin viisufaneista tuossa maagisessa tv-ohjelmassa, joka arvoisista Aikulaisista oli tehty. Nettiyhteydet hankin kotiin vasta tänä keväänä, joten ampaisin suhteellisen nopsaan näille linjoille, heti kun löysin kuppilan. Nämä faniklubiasiat ovat vain jotenkin epäselviä. ???
If I was an astronaut, I’d be floating in mid-air
But I’m only human, and I’m crashing down to earth

Avatar
June
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 84
Liittynyt: 29 Touko 2006, 22:43
Paikkakunta: Helsinki

Milloin viisufaniuduit?

Viesti Kirjoittaja June »

Stello kirjoitti:Muistin nyt lopulta (tämä ketju tavallaan muistutti) käydä tarkistamassa yhden Euroviisu-biisin esittäjän ja nimen - se on pyörinyt monta kertaa päässä sitten '91.. Esittäjä oli Amina, ja biisi "C'est Le Dernier Qui A Parle Qui A Raison" (siis Ranska). Hmmm.. oliskohan tuo jossain mp3:na..

Tuo on kaikkien aikojen Eukkari-suokkarini. :D Olin todella katkera kun kisassa kävi niinkuin varmaan muistatte, Amina ja Carola saivat tasamäärän pisteitä.. Sitten Carola-lehmä kuitenkin voitti.. :twisted:

Euroviisuja olen seurannut ala-asteiästä, samalla kun katsoin Viisuja telkkarista äänitin c-kassuille biisit ja lauleskelin niitä sitten pitkän aikaa, omin sanoin tietysti. Teini-iässä oli taukoa, kun olin "too cool", mutta nykyään seuraan Eukkareita "tosissani" - katson silmä kovana etukäteen biisit, jännitän semifinaalit ja viisuiltana kokoonnutaan yhteen saman jengin kanssa riekkumaan ja bailaamaan ja äänestämään omaa suosikkia.
More, ludo mlado, konche yazdi, Mitre le, iy, Mitre le
More, konche yazdi, moma lyubi, Mitre le, iy, Mitre le

Avatar
Horvath
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5354
Liittynyt: 05 Kesä 2004, 20:48
Paikkakunta: Tampere

Milloin viisufaniuduit?

Viesti Kirjoittaja Horvath »

Minulla taisi tosiaan viisuinnostus alkaa noista Suomen karsinnoista 1989, mutta ensimmäinen kunnon kans.väl. kisan idolini oli myös Amina 1991!
Bir yarım akıllı, bir yarım deli
Dört yanım akıllı, bir yanım deli
Herkes akıllı, bir ben deli
Bir ben deli, bir ben deli

Vastaa Viestiin