Nuoret euroviisujen parissa

Vapaata viisukeskustelua
Avatar
Sundance
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 523
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 15:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nuoret euroviisujen parissa

Viesti Kirjoittaja Sundance »

Minä aloin aktiivisesti seuraamaan viisuja vuonna 2007, jolloin olin 14-vuotias. Lordin jälkeen tietysti kaikki ikätoverit puhuivat viisuista, mutta sitten aloin jäämään yksin hörhötyksieni kanssa. Yläasteen luokanvalvojan kanssa aina juteltiin paljon viisuista, faneja kun molemmat oltiin. Ja paras ystävä saa sietää, kun pistän sen katsomaan Melodifestivalenia tai vatvon viisuasioita. :mrgreen: Siksi on ollut tosi kiva, että on olemassa Viisukuppila-foorumi. Täällä olen saanut puhua viisuista, mitä en juuri muiden kanssa ole tehnyt.
My beauty will save the world - Verka

Avatar
--evg
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1832
Liittynyt: 24 Marras 2008, 18:53
Paikkakunta: Tampere

Re: Nuoret euroviisujen parissa

Viesti Kirjoittaja --evg »

Hihii täällä kuppilassa on iha kiva joukko nuoria :) ja kyllä munki kaverit aina välillä kommentoi "friikkeyttäni" mutta suurimman osan olen saanut manipuloitua lähes samanlaisiksi :heh:
IB- International Bullshit

Avatar
Sosuli
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 273
Liittynyt: 12 Huhti 2010, 19:26

Re: Nuoret euroviisujen parissa

Viesti Kirjoittaja Sosuli »

Itselleni ei kovin usein valiteta siitä että jankkaan viisuja, vaan yleensä soitan kavereille joitakin viisukappaleita, ja he innostuvat niistä ja ottavat suosikikseen. Esim. tänä vuonna soitin kaverilleni Milanin kappaletta. Lopputulos: Nykyinen lempiartisti on Milan, opiskelee Serbiaa ja fanittaa Serbiaa kaikissa mahdollisissa muodoissa. :heh:
Voisinpa juoksennella auringon alla.

Avatar
heikku
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 231
Liittynyt: 23 Tammi 2010, 15:35

Re: Nuoret euroviisujen parissa

Viesti Kirjoittaja heikku »

^Mahtavasti omaksunu maan ja kappaleen! :rofl:

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16269
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Nuoret euroviisujen parissa

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

Itse muistan aloittaneeni euroviisujen katsomisen vuoden 2001 kisoista 8-vuotiaana, vaikka niiltä ajoilta ei hirveästi varsinaisia muistoja olekaan. Sen kyllä muistan, että olin hirveän pettynyt Turkin voittaessa :lohduton: ihanan Belgian. :ihana:

Kunnolla aloin tutustumaan viisuihin Lordin voiton aikoihin. Viisuiluni kohokohta oli sitten Helsingin viisujen finaalin toinen kenraali, jonne pääsin isäpuolen työporukan mukana. Sittemmin viisuinnostus on aina vaan kasvanut. Ja nyt ollaan 17.
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Nuoret euroviisujen parissa

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

TomppaJr kirjoitti:Olen huomannut että täällä kuppilassa pyörii vain aikuisia, jotka tuntevat tyyliin vuodesta seittemänkuus kaikki viisut ja ovat niin äijää tietonsa kanssa.
Ajattelepa Tomppa, miten paljon itse tiedät viisuista sitten kun olet vaikkapa minun ikäiseni. Siis joskus vuoden 2036 kieppeillä :heh: . Melkein kateeksi käy kun teillä nykynuorilla on niin hyvät mahdollisuudet seurata kaikkia maailman viisujuttuja. Omassa nuoruudessani 80- luvulla aiheesta oli lehdissä n. 2 juttua vuodessa. Toinen oli ennen viisuja, siinä kerrottiin osallistujat ja toinen viisujen jälkeen, jossa pikku juttu voittajasta. Eikä sitten muuta.
Mutta hienoa, että nykyään on näin. Ja maailman hienoimman harrastuksen olette valinneet :peukku: .
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37085
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Nuoret euroviisujen parissa

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Mansikka kirjoitti:
TomppaJr kirjoitti:Olen huomannut että täällä kuppilassa pyörii vain aikuisia, jotka tuntevat tyyliin vuodesta seittemänkuus kaikki viisut ja ovat niin äijää tietonsa kanssa.
Ajattelepa Tomppa, miten paljon itse tiedät viisuista sitten kun olet vaikkapa minun ikäiseni. Siis joskus vuoden 2036 kieppeillä :heh: . Melkein kateeksi käy kun teillä nykynuorilla on niin hyvät mahdollisuudet seurata kaikkia maailman viisujuttuja. Omassa nuoruudessani 80- luvulla aiheesta oli lehdissä n. 2 juttua vuodessa. Toinen oli ennen viisuja, siinä kerrottiin osallistujat ja toinen viisujen jälkeen, jossa pikku juttu voittajasta. Eikä sitten muuta.
Mutta hienoa, että nykyään on näin. Ja maailman hienoimman harrastuksen olette valinneet :peukku: .
Hehheh, hauska näkökulma :uujee:
And when I cry I cry for both of us.

Avatar
Mattokauppias
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2837
Liittynyt: 11 Huhti 2010, 10:14
Paikkakunta: Kajaani

Re: Nuoret euroviisujen parissa

Viesti Kirjoittaja Mattokauppias »

Minä taasen olen 13-vuotias (kohta 14 tosiaan :roll: ) poika, joka on seurannut aktiivisesti Euroviisuja vuodesta 2007. Toki olen tutkinut muitakin kappaleita aiemmilta vuosilta (etenkin 2000-luvulta).

Vuoden 2007 suosikkini oli ehdottomasti Bulgarian rummutusbiisi. :uujee:
Vuonna 2008 suosikkini oli Albania ja vuonna 2009 Armenia.
Tänä vuonna suosikkini on vaihdellut kovasti, mutta näin finaalin jälkeen voin sanoa, että se on Ukraina.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37085
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Nuoret euroviisujen parissa

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Pistetään täällä nuorten keskuudessa pieni galluppi pystyyn. Eli mikä oli teidän ensimmäinen biisinne jota te rupesitte hullun lailla fanittamaan? Itselläni se oli ehdottomasti Slovenia 2007, eikä kovin moni vieläkään ole mennyt ohi siitä. :ihana:
And when I cry I cry for both of us.

Avatar
akuankka13
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8987
Liittynyt: 10 Touko 2008, 13:08
Paikkakunta: Vanajan taka

Re: Nuoret euroviisujen parissa

Viesti Kirjoittaja akuankka13 »

Belgia 1983, aivan selkeän ehdottomasti.
Qaj.

Avatar
Tontsa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4130
Liittynyt: 07 Tammi 2010, 18:01
Paikkakunta: Vaasa

Re: Nuoret euroviisujen parissa

Viesti Kirjoittaja Tontsa »

Ukraina 2007 ♥

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57786
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Nuoret euroviisujen parissa

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Tontsa kirjoitti:Ukraina 2007 ♥
Smias :surrur: Verka :ihana:
⚰️ R.I.P. Eurovision 🪦

Avatar
Piggybank
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2213
Liittynyt: 14 Loka 2009, 18:30
Paikkakunta: Tampere

Re: Nuoret euroviisujen parissa

Viesti Kirjoittaja Piggybank »

10-vuotiaana olin todella tykästynyt Lauran Addicted to You kappaleeseen. Voin vain kuvitella minkälaisella englannilla olen sitä hoilannut. :mrgreen:
"Että siellä sitten ne, ne ei oo viisubileet, mutta ne on viisubileet"
- N20

Avatar
Sosuli
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 273
Liittynyt: 12 Huhti 2010, 19:26

Re: Nuoret euroviisujen parissa

Viesti Kirjoittaja Sosuli »

Romania 2006.
Olin aivan rakastunut :ihana:
Voisinpa juoksennella auringon alla.

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19859
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Nuoret euroviisujen parissa

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Suomi 2007

Tykästyin viisuuun jo keväällä 2007 pari kuukautta ennen Helsingin euroviisuja, joista faniutumiseni lähti.

greece
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 468
Liittynyt: 10 Kesä 2009, 10:50
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nuoret euroviisujen parissa

Viesti Kirjoittaja greece »

Ensimmäinen kunnon fanitukseni oli Kreikka 2007 eli Sarbel - Yassou Maria :ihana: ..Aika jännä muuten että suurimman osan suosikit on just vuodelt 07 :joojoo:

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37085
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Nuoret euroviisujen parissa

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

greece kirjoitti:..Aika jännä muuten että suurimman osan suosikit on just vuodelt 07 :joojoo:
Sama täällä, ihanan tasokas vuosi :tuuletus:
And when I cry I cry for both of us.

Avatar
Sundance
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 523
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 15:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nuoret euroviisujen parissa

Viesti Kirjoittaja Sundance »

Romania 2006. Samaa kappaletta myös äänestin ensimmäistä kertaa Euroviisuissa. Olin ihan haltioissani koko kappaleesta, kirjoitin kertsin sanoja kouluvihkojen kanteen. :mrgreen:
My beauty will save the world - Verka

Avatar
Sosuli
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 273
Liittynyt: 12 Huhti 2010, 19:26

Re: Nuoret euroviisujen parissa

Viesti Kirjoittaja Sosuli »

Sundance kirjoitti:Romania 2006. Samaa kappaletta myös äänestin ensimmäistä kertaa Euroviisuissa. Olin ihan haltioissani koko kappaleesta, kirjoitin kertsin sanoja kouluvihkojen kanteen. :mrgreen:
kuulostaa aivan minulta :heh:
Voisinpa juoksennella auringon alla.

Avatar
riksa[
Press
Press
Viestit: 4595
Liittynyt: 16 Touko 2010, 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nuoret euroviisujen parissa

Viesti Kirjoittaja riksa[ »

TomppaJr kirjoitti:Pistetään täällä nuorten keskuudessa pieni galluppi pystyyn. Eli mikä oli teidän ensimmäinen biisinne jota te rupesitte hullun lailla fanittamaan? Itselläni se oli ehdottomasti Slovenia 2007, eikä kovin moni vieläkään ole mennyt ohi siitä. :ihana:
öö.... hmm... tais oikeesti muuten olla i wanna! ja sit ku vähän kasvoin, nii teinivuosien ensimmäinen fanitus oli varmasti molitva! tän sanat mä opettelin, laulan edelleen suihkussa LOL ja kirjottelin tosiaan toukokuisella englannintunnilla sanoja enkunvihkoonkin lähes 15-vuotiaana.... taisin joskus laulaakin keskellä tuntia vähät välittäen muista :tuuletus: ja ateenassa livenä vakuutti kyllä eniten aluks kans toi mihai :)

ja jos nyt siitä välistä jonku heittäis nii se ois sit varmaan ihku shiri :) ja viime vuosilta ne suurimmat fanitusbiisit löytyy ani lorakilta ja harel skaatilta <3

sori tuli vähän liikaa biisejä, mutta tää oli tosi helmi gallup! ja niin vaikee valita ne mitkä mainitsee, koska niitä mitä oikeesti fanittaa ihan hulluna on iha tajuton määrä!!!
I'm not as think as you drunk I am

oxox
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 366
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 21:03

Re: Nuoret euroviisujen parissa

Viesti Kirjoittaja oxox »

vastaanpa gallupiin: Slovenia 2001. Jos sitä ei olisi ollut, tuskin ikinä olisin niin paljon innostunut viisuista! Vieläkin aivan tajunnan räjäyttävä biisi, joka olisi EHDOTTOMASTI ansainnut voiton! kohtasi suurta vääryyttä.

Balkan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1213
Liittynyt: 11 Kesä 2010, 22:46

Re: Nuoret euroviisujen parissa

Viesti Kirjoittaja Balkan »

Itte olen 11, täytän syyskuussa 12. Ekat viisut jotka katoin oli muistaakseni 2005, tosiaan nukuin puolet ainaki. Vuoden 2006 viisut oli ihan ekat viisut jotka katoin alusta loppuun, olin 8v. Eka viisu johon rakastuin oli Armenia 2006, samoin Romania 2006. Viisufanitus alkoi kunnolla Helsingin viisuista. Olen kuunnellut kuitenkin YouTubesta vanhempia viisuja, ihan ekojen viisujenkin biisejä. All-time-suosikki on Ukraina 2004.
'Cause we found something better,
plain answer, however
for I'll not surrender,
we found something better...

greece
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 468
Liittynyt: 10 Kesä 2009, 10:50
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nuoret euroviisujen parissa

Viesti Kirjoittaja greece »

greece kirjoitti:Ensimmäinen kunnon fanitukseni oli Kreikka 2007 eli Sarbel - Yassou Maria :ihana:
Niin no jos ihanihanihan tarkkoja ollaan niin ensimmäinen fanitukseni oli Kypros 2002 :surrur: , olin tällöin 8-vuotias..Mutta en laskenut tätä ''kunnon'' fanitukseksi, sillä silloinen fanitukseni kesti vain finaali-illan :heh: ..Sarbelia fanitin vuonna 07 ainakin monta kuukautta :joojoo: muoks. tai ainaki 2 viikkoo fanitin ihan täysil :joojoo: :heh:
Viimeksi muokannut greece, 21 Kesä 2010, 20:52. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
Ticoshay
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4911
Liittynyt: 11 Huhti 2008, 16:32

Re: Nuoret euroviisujen parissa

Viesti Kirjoittaja Ticoshay »

Mun eka fanitus oli Wild dances ja se voitti :uujee:
LOBODA

greece
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 468
Liittynyt: 10 Kesä 2009, 10:50
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nuoret euroviisujen parissa

Viesti Kirjoittaja greece »

^No aika reiluu nii ko toisten suosikit voittaa aina :heh: ..eiks meinaan Lenaki ollu sun suosikki?.. tai niin ainaki vähän päättelin :heh:

Avatar
Ticoshay
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4911
Liittynyt: 11 Huhti 2008, 16:32

Re: Nuoret euroviisujen parissa

Viesti Kirjoittaja Ticoshay »

^^ Jep Lena oli mun suosikki ja rakastan häntä edelleen :ihana: 6 vuotta odotin että suosikkini voittaa ja odotan vuotta 2016 kun silloin suosikkini vie voiton :joojoo:
LOBODA

greece
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 468
Liittynyt: 10 Kesä 2009, 10:50
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nuoret euroviisujen parissa

Viesti Kirjoittaja greece »

^^Joo ja mä venailen vielä sitä ensimmäistä vuotta ko mun suosikki voittaa :heh: .. Ehkä sitte ens vuonna vihdoin onnaa :joojoo: ...tai sit ei... :heh:

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14532
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Nuoret euroviisujen parissa

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Saman ikäinen poika täällä, 14-vuotias siis :D Viisuihin tutustuin .. oisko ollu 2005, mutta 2006 hurahdin täysin, ja sillä tiellä ollaan :)

Ensimmäinen kunnon suosikkibiisi taisi olla Diman "Never Let You Go" tai Elena Risteskan "Ninanajna" :D
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
riksa[
Press
Press
Viestit: 4595
Liittynyt: 16 Touko 2010, 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nuoret euroviisujen parissa

Viesti Kirjoittaja riksa[ »

offtopic mutta.... Ninanajna on nyt kyllä niin fanituslistalla ku voi vaan olla :uujee: noin viikon aikana se on nyt jo kivunnu tosi korkeelle mun itunesin soitetuimmissa ja siellä on joku 400 kappaletta :D se studioversio vaan kolahtaa pitkän ajan jälkeen taas ihan kybällä
I'm not as think as you drunk I am

Avatar
Mattokauppias
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2837
Liittynyt: 11 Huhti 2010, 10:14
Paikkakunta: Kajaani

Re: Nuoret euroviisujen parissa

Viesti Kirjoittaja Mattokauppias »

Ensimmäinen fanitukseni oli Bulgaria 2007. :ihana:

Vastaa Viestiin