Suomi 2005: Turku 4.2

ESC 2005 -arkisto.

Turun semin paras viisu?

Äänestys on voimassa 02 Tammi 2040, 06:16 asti

Linda - Your Lasting One
4
3%
Tommi Läntinen - Mitä Vaan
9
6%
Jennie - Kiss me
36
23%
Teddy vs Mc Chriss - Unconditional Love
17
11%
Elena Mady - An Actress
63
41%
Gary Revell Jr - You're a Star
26
17%
 
Ääniä yhteensä: 155

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Suomi 2005: Turku 4.2

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Juurikin niin kuin Roope lausahti.

Kummelia lainatakseni:

"Toi Elena Madyhän on ihan perseestä."
"Erittäin hyvin sanottu siellä perällä."
"Toi on t-u-r-h-a."
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30901
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Suomi 2005: Turku 4.2

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

n_o:

Kuka tässä mitään Madysta on puhunut mutta jos nyt lähetettäisiin vaikka hyvää musiikkia "hyvän" "viisun" sijaan, jookosta? Sitä viisumenestystäkin voisi tulla siinä sivussa, kun ei yritetä lähettää laskelmoiduinta "euro"esitystä laskelmoiduimmasta "euro"viisusta. Sanoisin, että Suomen finaaliin on selvinnyt tähän mennessä seitsemän ehdokasta, joilla olisi semifinaaliesityksellään korkeammat mahdollisuudet menestyä Kiovassa kuin Jenniellä. Tähän joukkoon kuuluu muuten jopa Kimmo Kouri.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Suomi 2005: Turku 4.2

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Jennien biisi on niin KESKINKERTAINEN kuin olla ja voi. En halua sitä Kiovaan saakka kyllä päästää.
Jos se voittaa, niin Suomelle käy kuten Kyprokselle 99 tai Belgialle viime vuonna.
Fanit tykkäävät, mutta mahalasku voi yllättää. Elena Madyyn verrattuna tommoisia discoralleja on kolmetoista tusinassa.

Sitäpaitsi kaikki ei-viisufanit, joiden kanssa olen näistä keskustellut ovat olleet sitä mieltä, että olipa mitäänsanomaton renkutus se eilinen voittaja :shock:

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Suomi 2005: Turku 4.2

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

Soitin eilisen karsinnan jälkeen äidille ja iskälle ja kysyin heidän suosikkeja. Ehdoton suosikki oli ollut Gary ja toisena Elena. Molemmat tietää mun olevan viisufani ja veikkasivat mun ehdottomaks suosikiks Jennietä, mutta mä yllätinkin Elenalla ;) mua alkaa harmittaan kun sinne Kiovaan ei voi lähettää useempaa kun yhden biisin..
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
ashanti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3393
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 11:42
Paikkakunta: St.Moritz

Suomi 2005: Turku 4.2

Viesti Kirjoittaja ashanti »

Olipa ihana ilta telkun äärellä. Ainoa järkytys oli tämä Jennienjatkoonmeno, se kun ei meikäläistä koskettanut pätkääkään. Esitys oli pirteätä joo mutta ei vaan ole mun heiniäni. Mieluummin olisin antanut paikan Garylle, jonka esitys oli loistava. Muhun uppoaa tuollainen takuulla. Kappaleesta täällä annettujen arvioiden jälkeen on vaikea sanoa mitään uutta.

Pelkäsin koko äänestyksen ajan Tommin tulosta kun P-Suomi räväytti sen ykköseksi. Ei sillä, esitys oli aito ja sitä rataa. Lindasta tulee mullekin mieleen vain Reetu ja sen toisen Lindan kalannahkainen mekko. Kappale? Ai mikä?!

Joku osasikin pukea sanoiksi tunteeni Ressun poppoota kohtaan; "onttoa" mutta ah silti niin keppoisan leppoisa. Kotikatsomo teki aaltoja mutta jatkoonpääsy oli ylläri.

Elena oli huippu. Jouset, korsetit, kaikki. Biisi on..... huh. Miinusta vain tukasta ja huulipunasta mutten todellakaan odota mitään Marilyn-tupeerausta. Eleettömästi hiukset kiinni voisi toimia, pehmentäisi tuota tummuutta asussa. Asu on love-smiley-016: Aivan sama onko tästä jonkun mielestä voittajaksi kotimaassa tai Kiovassa. Tämä voitti meillä!

LISÄYS: Lauralle plussapisteitä; kerrankin jotain mistä pidin kokonaisuutena. Kiitos!
Viimeksi muokannut ashanti, 05 Helmi 2005, 14:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
U kosu stavi ruzmarin
I jedan cvijet kraj šadrvana
Lejla, zar bi mogla ti drugog voljeti?
Golube, moj golube
Nosi joj suze mjesto pjesme

Avatar
Colby
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4126
Liittynyt: 18 Marras 2003, 00:56
Paikkakunta: Helsinki

Suomi 2005: Turku 4.2

Viesti Kirjoittaja Colby »

Olin vaihteeksi vanhempien luona katsomassa karsintaa telkusta. En sanonut etukäteen, kuka oli mun suosikki. Mutta huomasin erään mielenkiintoisen seikan: Elenan biisin kohdalla olohuoneessa vallitsi täysi hiljaisuus, ihan biisin loppuun asti ja vähän sen jälkeenkin! Kaikkien muiden biisien kohdalla tuli jotain kommenttia (ei tainnut tulla juuri positiivista kenestäkään..).

Linda ja Tommi olivat ainakin tosi tylsiä. Jennien biisi taas vanhanaikainen ja siitä paistoi läpi yliyrittäminen. Teddy & co taisi saada melko hyvän vastaanoton, mutta kyllä isukki jonkin Nisa Soraya -kommentin tais väliin heittää. Garyn äänestä ja olemuksesta ei tykätty.
"Ihan **tun ruma ihminen!
Kaikin puolin.
Varsinkin ulkonäöltä!"

-Saana Uimonen

Avatar
Chris
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1030
Liittynyt: 24 Maalis 2004, 00:09
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Suomi 2005: Turku 4.2

Viesti Kirjoittaja Chris »

Hyvä Turku...hyvä me...! :lol: Kyllä täällä Turussa on asiantuntevin ESC-yleisö...sanokaa mitä sanotte - innostus oli ihan eri luokkaa kuin aikaisemmissa semeissä...mutta Turku onkin kulttuurimme kehto...! :wink: Taso oli kisassa huomattavan korkea - arpa oli heittänyt Turkuun kovan kuusikon...sääli että edellisistä semeistä pääsi tosi huonojakin jatkoon...! ](*,)

No niin...sitten meikäläisen yhdenmiehen asiantuntijaraadin pähkäilyihin:

Linda oli kyllä aika mitäänsanomaton melodiattomalla kantrihenkisellä biisillään, laulukin oli ajoittain aika epävarmaa ja epäpuhdasta...karismakin oli ihan tipotiessään...mutta kyllä tytöstä vielä laulaja tulee jahka rutiinia ja kokemusta kertyy lisää...!

Tommi Turust oli tuttu itsensä...eikä ihan niin kamala kuin ennalta kuvittelin...! No...eipä hänen tarvitse enää kiusata meitä biisin englanninkielisellä versiolla...!

Jennie oli ihana diskoprinsessa cheeky-smiley-033: ...ja mun henkilökohtainen suosikkini tässä semissä...! Pienellä hiomisella tästä kuoriutuu kaunis timantti joka saattaa säihkyä aina Kiovaan saakka - siellä menestymiseen tarvitaan sitten jo rutkasti onneakin...karismaahan Jennieltä ei puutu, eikä myöskään esiintymiskokemusta - musikaalitähteys ei Suomen kokoisessa maassakaan ole ihan pieni juttu...!

Teddy & MC Chris + poppoo yllätti mut positiivisesti, vaikka biisi olikin hieman vanhahtavasti rautalangasta väännetty...mutta ihan letkeä ja mukava - Ressu itsekin sai purkaa kivasti aggressioitaan rumpusetin äärellä...! :D Ihan ansaitusti jatkoon...!

Elena Mady...jo nimikin on nin ihanan sensuelli ja seksikäs...ja biisi hillityn tyylikäs ja "taiteellinen". Myönnän että olen joutunut muuttamaan käsitystäni tästä kappaleesta ja suhtaudun siihen tätä nykyä varsin positiivisesti...! Mutta onko tämä ESC-kamaa, siitä en ole AIVAN varma...todennäköisesti ei...! Saattaa hyvinkin olla finaalissa raatien suosikki, mutta jo nyt nähtiin että tavallinen kansa ei oikein osannut arvostaa tällaista tyylittelyä, uskoisin ettei finaalissa yllä kärkikolmikkoon...! Täällä paljon kehuttu puku ei mielestäni ollut täältä maailmasta - EN tykännyt...! :roll:

Gary R. esitti illan hienoimman shown...sitä ei kai kukaan voi kiistää...ammattitaitoa miehellä riittää, valitettavasti biisi oli liian sekava - okein harmitti Garyn puolesta...oi miksi hän ei saanut hyvää biisiä esitettäväkseen...! Olisin ehkä KUITENKIN päästänyt tämän Ressun biisin sijasta finaaliin, vai olisinko...? En osaa päättää... :-k

Oheisohjelmistosta Boney N esitti "hauskan" version maanmiesteni A-HA:n hitistä - raiskauksestakin voisi ehkä tässä yhteydessä puhua...ja Reetu oli tutusti tuulipukujunttilasta kotoisin...! #-o Laura sitävastoin säihkyi taas kilpaa valonheitinten kanssa - en ikinä kyllästy hänen ammattitaitoonsa, "Päiväkirja" oli täysosuma...! love-smiley-016: IHANA Laura!

Chrisin ranking Turun semistä:

1. Jennie speechless-smiley-004: cheeky-smiley-033: cheeky-smiley-033: cheeky-smiley-033:
2. Elena Mady love-smiley-016:
3-4. Teddy & poppoo tai Gary :?:
5. Linda
6. Tommi

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Suomi 2005: Turku 4.2

Viesti Kirjoittaja Roope »

Koska viisut ovat trendien perässä juosseet :shock: , voisi Jennietä verrata myös yhtä hyvin Selmaan ja Marie N voittobiisiin kuin Marlainiin tai Xandeehen :roll:. ATY-vertauskin ontuu, sillä oli se nyt vähän vaikeammin avatutuva kuin Kiss Me. Geirin sanoin Eurovision är party och fest vai miten se meni :P.
Viimeksi muokannut Roope, 05 Helmi 2005, 14:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Tommi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2962
Liittynyt: 12 Marras 2003, 21:21
Paikkakunta: Helsinki

Suomi 2005: Turku 4.2

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Katoin videolta, oliko Garyn taustalla Jennie? Aika hyötykäyttöö jos oli :D

Popstarsist tuttu Teemu (eli DEM) oli taustalla myös.
I'm not a slut from Holland and I'm not fucking old bitch from Sweden.

Avatar
lollipop
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 11
Liittynyt: 04 Helmi 2005, 13:59

Suomi 2005: Turku 4.2

Viesti Kirjoittaja lollipop »

eikö viisuihin kaivata jtn hittibiisi tyylistä??
Elena ei ainakaan ole hittibiisi.. se on vain harvaa henkäilyä, ja surua..
Jennien biisi iskee tiukasti oikeasta laidasta ja verkko helähtää.. :multi:
tarvitaan juuri reipasta mieleen jäävää rytmiä.. ei euroviisuja voiteta
hempeällä menolla.. Kissss meee... party-smiley-027:

Avatar
kaivanto
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1623
Liittynyt: 12 Helmi 2004, 03:40
Paikkakunta: Villa Gesell, Argentiina
Viesti:

Suomi 2005: Turku 4.2

Viesti Kirjoittaja kaivanto »

Big me kirjoitti:Minä en kyllä millään usko että tuolla biisillä voisi yltää edes finaaliin. Kuten joku ruotsalainen sanoi hyvin: "Kuulostaa aivan keskiverto Melodifestivalen-biisiltä. Tällaisia tulee viisuihin muiltakin." Lähettäisin viisuihin ennemmin vaikka Kimmo Kourin, se olisi ainakin omaperäisempää.
Ja "tosi omaperäinenhän" oli myös allekirjoituksessasi mainitsemasi Shake it, joka tuli kolmanneksi. Edellisistä vuosista ei voi päätellä paljon mitään. Esiintymisjärjestys vaikuttaa myös menestykseen yllättävän paljon ja se kokonaisuus millaisia biisejä on mukana. Kiss me voi aivan hyvin menestyä niin kuin Selma 2001 tai sitten ei.

Keskiverto-Melodifestivalen-biisissä on musta yleensä vähän parempi tuotanto ja paljon huonompi melodia. Jos tää olisi jonkun muun maan karsintabiisi, siitä tykättäisiin varmaan paljon enemmän... Tässä on nyt jotain perusteetonta vastustusta ilmassa.

Elena Madysta herättäisin vielä senkin kysymyksen, onko biisi ylipäätään laillinen kun sen teksti koostuu pitkähköistä lainauksista? Marilynin kuolemasta kun ei vielä ole 70 vuotta. Lisäksi mun mielestä biisin hieno TV-ohjaus/kuvitus oli muita kilpailijoita kohtaan epäreilu. Mutta älkää ymmärtäkö väärin, kyllä tää oli silti musta illan koskettavin juttu. En vain haluaisi tätä viisuihin, koska tämä on liian suuri riski monessa mielessä. Sopivin yhdistelmä riskiä ja viisumaisuutta olisi ollut Momocat!
Viimeksi muokannut kaivanto, 05 Helmi 2005, 14:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
E per un'istante ritorna la voglia di vivere...
≈ Hanki elämä mutsilles!

Avatar
barbarossa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Suomi 2005: Turku 4.2

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

Tommi kirjoitti:Katoin videolta, oliko Garyn taustalla Jennie? Aika hyötykäyttöö jos oli :D Popstarsist tuttu Teemu (eli DEM) oli taustalla myös.
Oikein bongattu. Ja vielä Idolsista tuttu Ilari toisena kundina taustalla.
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Suomi 2005: Turku 4.2

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Turun yleisö näytti olevan kyllä niin toisesta maailmasta kuin mihin on totuttu. Ilo ja riehakkuus huokui oikein kotisohvallekin asti! Hyvä turkulaiset (ja siellä lainassa olleet)!

Itse pidin :shock: tuosta Boney N:n Take On Me:sta, eikä se ollut sen enempää raiskattu kuin se versio, jonka poikabändi A1 muutama vuosi sitten teki. Loistavia niin alkuperäinen versio kuin nämä remaketkin.

Mulle vaan ei tuo Elena kolahda lainkaan. Puolet biisistä on pelkkää kähisevää puhetta eikä esittäjäkään nyt niin kovin valovoimainen ole. Kertosäe kyllä on ihan nätin kuuloinen mutta kokonaisuutena en ymmärrä. Ehkä sitä sanoitusta pitäisi sitten kuulostella tarkasti, mutta kun itsellä menee lähes aina sanoitusten kuuntelu ohi ihan omia menojaan, niin ei tähän asti ole Actressista paljoa käteen jäänyt. En mitenkään tätä vihaa, mutta en ole mitenkään innostunutkaan. Tämä jos mikä vaikuttaa laskelmoidulta erikoisuudella kalastamiselta...

(Tosin tuntuu että kaikki biisit ovat Kuppilan mielestä joko aivan liian kelvottoman erikoisia tai sitten samaa tusinatavaraa. Ei kai se nyt ihan niinkään ole.)
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
lollipop
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 11
Liittynyt: 04 Helmi 2005, 13:59

Suomi 2005: Turku 4.2

Viesti Kirjoittaja lollipop »

gary ja jenniehän ovat hyviä ystäviä.. ja näyttelevät molemmat miss saigonissa.. mitä ihmeellistä siinä on kaveria autetaan.. :shocked:

Avatar
Big me
Siemailija
Siemailija
Viestit: 172
Liittynyt: 05 Joulu 2004, 19:55

Suomi 2005: Turku 4.2

Viesti Kirjoittaja Big me »

kaivanto kirjoitti:Ja "tosi omaperäinenhän" oli myös allekirjoituksessasi mainitsemasi Shake it, joka tuli kolmanneksi.
Shake it menestyikin juuri sillä "röykkyytyksellä" eli aika pitkälti ulkomusiikillisilla seikoilla. Mutta milloin olet nähnyt samanlaista lavaesiintymistä suomalaisilta? Juuri tässä piilee se kompastuskivi. Maailmalla tehdään nämä tylsät perusviisut niin hemmetin paljon paremmin että ei suomen kannata siihen genreen lähteä kilpailemaan. Onhan tuo nähty jo aiemmilta vuosilta.
kaivanto kirjoitti:Keskiverto-Melodifestivalen-biisissä on musta yleensä vähän parempi tuotanto ja paljon huonompi melodia. Jos tää olisi jonkun muun maan karsintabiisi, siitä tykättäisiin varmaan paljon enemmän... Tässä on nyt jotain perusteetonta vastustusta ilmassa.
Parempi tuotanto? Kyllä! Paljon huonompi melodia? Ei todellakaan! Ainakin minun mielestäni tämä menee ihan samaan sarjaan, paitsi että ruottalaiset tekee tämän aina paremmin. Minusta tuon Kiss me:n saundit kuulosti taas kerran todella halvalta. Juuri sellaista samanlaista Casion tykytystä kuin esim. Jarin biisissä viime vuonna. Minä en vain pidä tästä biisistä koska se on kaikin puolin tylsä ja yllätyksetön.
kaivanto kirjoitti:Elena Madysta herättäisin vielä senkin kysymyksen, onko biisi ylipäätään laillinen kun sen teksti koostuu pitkähköistä lainauksista?
Luulisi että olisi tullut jo ilmi jos olisi selkeästi laiton? Käsittääkseni viisuissa ei olla sanoitusten suhteen niin tarkkoja kuin sävellysten kohdalla. Jos tekstiä ei nyt ole lainattu ihan suoraan jostain toisesta biisistä, luulisin että tällainen lainaaminen on ihan OK.
kaivanto kirjoitti:Lisäksi mun mielestä biisin hieno TV-ohjaus/kuvitus oli muita kilpailijoita kohtaan epäreilu.
Itse ihmettelin muuten ihan samaa. Selkeästi tyylikkäin toteutus myös ohjaajalta/kuvaajilta. Ihmettelin tuota videon näyttämistä mutta sitten huomasin että se videohan oli siellä taustan screenillä ja biisin aikana kuvattiin ilmeisesti sitä screeniä.
kaivanto kirjoitti:Mutta älkää ymmärtäkö väärin, kyllä tää oli silti musta illan koskettavin juttu. En vain haluaisi tätä viisuihin, koska tämä on liian suuri riski monessa mielessä.
Juuri riskinottoa täällä kaivattaisiin. Liian usein on Suomi lähtenyt viisuihin pelaamaan varman päälle ja tulos on nähty. Ajatellaan esim. Norjan Nocturnea vuodelta 1995. Se biisi oli todellinen riski monessa suhteessa ja siitähän nousikin polemiikkia onko se edes laillinen. Mutta niin vain vastoin ennakkoveikkailuja Norja vei voiton. Itse näkisin An Actressissa samanlaisen mahdollisuuden.
kaivanto kirjoitti:Sopivin yhdistelmä riskiä ja viisumaisuutta olisi ollut Momocat!
Ei vain ollut tarpeeksi vahva sävellys, eikä tarpeeksi vahva esitys.

Ja tässä minun rankkaukseni:
1. Elena Mady


2. Anna Stenlund
3. Urban Community (mikäli pystyvät tekemään jotain ontuneelle live-esiintymiselle)
---KIOVARAJA
4. Kimmo Kouri
5. A & N
6. I'dees
--- OSASTO "YNNÄ MUUT":
7. Christian Forss
8. Teddy vs. MC Chriss
9. Jennie
Shake it - Röykkyytä sitä!

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30901
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Suomi 2005: Turku 4.2

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Roope kirjoitti:Koska viisut ovat trendien perässä juosseet :shock: , voisi Jennietä verrata myös yhtä hyvin Selmaan ja Marie N voittobiisiin kuin Marlainiin tai Xandeehen :roll:.
Ei voisi, kun esitys (ja sattumoisin myös aiheeton hehkutus) on Marlainin ja Xandeen, ei Selman ja Marien tasolla, ja sävellyskin AOOLia ja I wannaa heikompi.
Roope kirjoitti:ATY-vertauskin ontuu, sillä oli se nyt vähän vaikeammin avatutuva kuin Kiss Me.
Ei muuten ollut.
Roope kirjoitti:Geirin sanoin Eurovision är party och fest vai miten se meni :P.
Mikä taas ei tarkoita sitä, että sinne pitäisi väenväkisin laittaa "party och fest" -biisi. Eihän Geir itsekään sellaisia esitä, joten tuskin hän tarkoittaa, että sinne pitäisi lähettää kulunein schlager.

Big men viimeisimmän viestin voisin tuota rankkausta lukuunottamatta allekirjoittaa kokonaan!

Tuo An actressin sanoituksen laillisuus on muuten itseänikin hieman mietityttänyt. Säännöthän sanovat, ettei sanoitus(kaan) saisi olla aiemmin julkaistu ja eihän tätä tässä koostumuksessa olekaan mutta kun kertosäettä ja kuolinolosuhdespiikkiä lukuun ottamatta kaikki on samasanaista lainausta Marilynin haastattelusta, jaa-a. Saisipahan EBU vähän pohdittavaa.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Chris
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1030
Liittynyt: 24 Maalis 2004, 00:09
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Suomi 2005: Turku 4.2

Viesti Kirjoittaja Chris »

Älähän naurata Timoteus...mikä sävellys voisi olla "I Wanna":a heikompi...? Mä vastaan: ei mikään...! Eihän siinä ollut kunnon säveltä laisinkaan, "Kiss me" on mestariteos sen rinnalla...! :roll:

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30901
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Suomi 2005: Turku 4.2

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

I wannassahan oli oikein selkeä, pirteä ja miellyttävä melodia. Minun mielestäni siinä Kiss messä taas ei oikein melodiaa ole kuin säkeistöissä. Ainoa kertsistä mieleenjäävä juttu on ne Kiss me -kiekaisut, joiden lisäksi kertosäe on tasaista jolkotusta ja kasvavinaan kohti huipentumaa, jota ei tule.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Suomi 2005: Turku 4.2

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Muutama kommentti eilisiltaisesta minultakin.
YLElle ensinnäkin vielä kerran kiitos hyvästä tv-ohjelmasta. Puitteet ovat kerrankin kunnossa ja videokasetteja voi lähetellä ulkomaille ihan pystyssä päin. Lavastus on o.k., juontajat ovat loistavia (paitsi mistä se Jaana keksi eilen sen hassun "rennon" murteen siihen puheenparteensa?) ja muutenkin ohjelma etenee sopivan reippaassa temmossa - ja kaikki asiaankuuluvat äänestysohjeet ja pisteidenjaot tulevat erittäin mallikkaasti. Mitä nyt yksi mikrofoni temppuili (miksei sitä muuten heti vaihdettu uuteen, vaan sama risa mikki oli loppuun asti siellä juontajilla).
Kappaleiden yleistasosta olen jo mielipiteeni sanonut, mutta nämä on tietty taho valinnut - joten näiden arvioimiseen on tyytyminen.

LINDA
Todella mitäänsanomaton kappale, kuten on tullut jo todettuakin, eikä esitys parantanut sitä lainkaan. Kovin heppoinen ääni ja esiintminenkin oli vaisua. Ja aika arkisen näköinen typy noin muutenkin - hukkuisi Kiovassa lavasteisiin. No saihan tämä Pohjois-Suomesta huiman yhden prosentin äänivyöryn...

TOMMI
Tommi osaa kyllä ottaa yleisönsä, esiintyä ja laulaa, mutta biisi oli jälleen sieltä mitäänsanomattommista päästä. Ja eikö sillä Läntisellä oo muita vaatteita, kuin se iänikuinen liituraitapuku?

JENNIE
Jennie vetäisi esityksensä ihan sympaattisesti. Kivan tuntuinen flikka. Tanssijoista plussaa, vaikka koreografiat olivatkin suomalaiseen tapaan kotikutoista aamujumppaa. Lisää vain räväkkyyttä asuihin ja tanssiliikkeisiin (ja miksei revittelyä lauluunkin), niin kyllä siitä ihan tulee. Kertosäettä siihen biisiin ei kai ole mahdollista enää näin jälkikäteen säveltää?

TEDDY & CHRISS
"Ressun poppoo" esiintyi ihan mukiinmenevästi - ei kai tämmösessä hömppäreggaessa tarvitsekaan muuta kuin nostella jalkojaan paikallaan seisten? Teddy lauloi hyvin, mutta "lööv"-ääntämykset alkoivat loppua kohden ärsyttää - varsinkin kun siinä ei paljon muuta toisteltukaan. Ressun ääni kuului sieltä liian selkeästi taustalta ja onpa mies kasvattanut tuollaisen Dänny-tukankin :) Pitäisköhän sitä nyt tituleerata "Iso-R:ksi"

ELENA
Elenalla on kyllä kaunis ääni ja muutenkin esitys oli tyylikäs, mutta liikaa kalasteltiin pisteitä tällä Marilyn-yhteydellä. Veikkaanpa että ei olisi jatkossa, jos kukaan ei olisi hiiskahtanutkaan mihin kappale pohjautuu. En tykkää vieläkään biisistä.

GARY
Ihan o.k. show mutta biisi on edelleenkin, usean kuuntelun jälkeenkin melkoinen sekametelisoppa. Ainoa hyvä elementti on viulun tapainen syntikkasaundi siinä introssa ja väliosissa "tidi-titti-tiidi, tidi-titti-tiidi". Gary on kuulemma ihan kiva tyyppi, mutta jotenkin se on niin kovan näköinen että melkein pelottaa.

TURUN SIX-PACK
1. Jennie
2. Teddy & Chriss
3. Gary
-----
4. Tommi
5. Linda
6. Elena
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Big me
Siemailija
Siemailija
Viestit: 172
Liittynyt: 05 Joulu 2004, 19:55

Suomi 2005: Turku 4.2

Viesti Kirjoittaja Big me »

tonywerner kirjoitti: Teddy lauloi hyvin, mutta "lööv"-ääntämykset alkoivat loppua kohden ärsyttää - varsinkin kun siinä ei paljon muuta toisteltukaan.
Minuakin ärsyttää joka kuulemalta enemmän ja enemmän tuo "Ängöndissönäl lööv" ja miten Teddy lausuu sen.
Shake it - Röykkyytä sitä!

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30901
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Suomi 2005: Turku 4.2

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Mä taas nimenomaan pidän tästä ääntämyksestä! love-smiley-016:
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
ashanti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3393
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 11:42
Paikkakunta: St.Moritz

Suomi 2005: Turku 4.2

Viesti Kirjoittaja ashanti »

tonywerner kirjoitti: Ressun ääni kuului sieltä liian selkeästi taustalta ja onpa mies kasvattanut tuollaisen Dänny-tukankin :) Pitäisköhän sitä nyt tituleerata "Iso-R:ksi"
Pikku-R voisi olla osuvampi. Kotikatsomo räjähti räiskyvään nauruun kun rumpalipojasta hiuksineen otettiin lähäriä. Laulua enemmän ärsytti rumpukapuloilla tahditus seisten nousten. Kai sitä oli pakko nousta seisomaan, ei yleisö paljoa villiinny (ja jos edes villiintyikään) jos ei näy setin takaa... Se on niin innokas tuo Ressu. :lol:
U kosu stavi ruzmarin
I jedan cvijet kraj šadrvana
Lejla, zar bi mogla ti drugog voljeti?
Golube, moj golube
Nosi joj suze mjesto pjesme

Avatar
eepu4
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5018
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 16:26
Paikkakunta: Oulu

Suomi 2005: Turku 4.2

Viesti Kirjoittaja eepu4 »

Olin bongaavinani Porin tytön Genten katsomossa ja videoiden pysäytyskuvaakin toljotin,taitaa olla hän :P


katsoessani videota nyt eilisen jälkeen ,ajattelin että miten se mikki oli Elenalla niin tajuttoman iso pienenpi mikki eteen että näkyy kauniit kasvot joita kelpaa näyttää.

Jennie keskusteluun sen verran että itse en lopunperin Kiovaan päästäisi mutta Tampereelle paikka oli ansaittu.
jos todella rakastat rakkautta sanot
rakastavasi rakkaudella
niin silloin rakkaus rakastaa
niin silloin rakkaus rakastaa rakastaa sinuakin

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Suomi 2005: Turku 4.2

Viesti Kirjoittaja Roope »

barbarossa kirjoitti:Iltalehti on intoutunut kirjoittamaan eilisestä. Elenan biisin nimi tosin on kummallisessa muodossa. :?
Ja Janne Hyöty :lol:. Paperiversiossa luki lisäksi että Jennie oli itse soittanut Janne Hyökylle ja sanonut tahtovansa osallistua Euroviisuihin, kiva että joskus näinpäin 8) .
Viimeksi muokannut Roope, 05 Helmi 2005, 16:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
kaivanto
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1623
Liittynyt: 12 Helmi 2004, 03:40
Paikkakunta: Villa Gesell, Argentiina
Viesti:

Suomi 2005: Turku 4.2

Viesti Kirjoittaja kaivanto »

Big me kirjoitti: Liian usein on Suomi lähtenyt viisuihin pelaamaan varman päälle ja tulos on nähty.
:?: :?: :?:

Joo, tätä varman päälle pelaamista on toki ollut nyt Suomen EU-aikana, kun muutenkin haluamme olla mallioppilaita esim. Laura, Nina Å, Edea. Kaikkien kompromissien valintaan syynä liian monimutkainen ja epäonnistunut valintasysteemi. Lauralla lisäksi se, että karsinnan taso oli surkea!
Toki yksikin kerta on liikaa. Mutta kyllä valtaosa Suomen viisuista on ollut aivan kummallisia eikä tosiaan mitään keskivertoa mainstreamia, jos ulkomaalaisilta kysyttäisiin.

Kiss me ON mestariteos erityisesti verrattuna ATY:yn. Selmakaan ei aikanaan kolahtanut, mutta tämä kuulosti jo kertakuulemalta hyvältä. Noita saundivalituksia mä en ymmärrä ollenkaan, mutta makujahan on monia. Ja kyllähän toi esitys oli valmiimpi kuin 95% Suomen karsinnassa vuosien varrella nähdyistä.
E per un'istante ritorna la voglia di vivere...
≈ Hanki elämä mutsilles!

Avatar
tomato
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2321
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:17

Suomi 2005: Turku 4.2

Viesti Kirjoittaja tomato »

Jeannien pitäis hieman enemmän hymyillä lavalla!
Siinä se täydellinen paketti sit oliskin :)
Was tomi...

Avatar
GiveMeWings
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8830
Liittynyt: 15 Loka 2004, 21:50

Suomi 2005: Turku 4.2

Viesti Kirjoittaja GiveMeWings »

Mut kun se hymyilee niin sillä näkyy paitsi hampaat niin puolet leukaluistakin. Mieluummin itsevarmempi katse ja flirttiä paitsi niihin söpöihin tanssijapoikiin niin myös kameraan, ja paremmat vaatteet päälle sekä kampaukseen ilmavuutta ja glamouria! Ah kun tää nautti niiden poikien tanssista.... ;)
Terveisiä kotiin. Joka kotiin.

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Suomi 2005: Turku 4.2

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

ETTÄ MUA SITTEN ÄRSYTTÄÄÄÄÄÄÄÄ!!! Tää oli niin vihanen kun Gary ei päässyt jatkoon!!! Suomalaiset ei osaa arvostaa kunnon esitystä. Jennie vetosi herttaisuudellaan, Elena ei taatusti olisi päässyt jatkoon ilman haastattelun lässytystä Marilynista..... :? VOI VOI VOI VOI, kun se Gary oli ILLAN YKKÖNEN, sanoihan jopa Saija Tuupanenkin niin! :lol:

No joo, Roope ei meinannut pysyä paikoillaan vaan pomppi kuin aropupu penkiltä toiselle...... :lol: Meidän takana istui "Kiss Me" kappaleen tekijöitä ja he hieman huusivat! :roll:

En kertakaikkiaan tajua tota hehkutusta Jenniesta. Siis OLEMATON radiodiscohumppa! Ei mitään jakoa ois Kiovassa. Hey C'MON!!!

Joka tapauksessa vain Jennietä en olisi päästänyt jatkoon. Sen tilalle Gary niin olisin ollut tyytyväinen! Nyt otti niin pattiin toi Garyn tippuminen ettei Genteltä oikein taputuksia irronnut kisan ratkettua. BLÄÄH! :cry:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Suomi 2005: Turku 4.2

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

eepu4 kirjoitti:Olin bongaavinani Porin tytön Genten katsomossa ja videoiden pysäytyskuvaakin toljotin,taitaa olla hän :P
Sä oletkin sitten hyvä bongaaja kun en mä vaan itse itseäni siellä nähnyt! :lol: Tosin katsoin nopeasti yöllä kisan ja näin vaan puolet mun naamasta kun Saijaa haastateltiin. Oot kyllä taitava jos siitä tunnistit! :lol: :?:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
GiveMeWings
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8830
Liittynyt: 15 Loka 2004, 21:50

Suomi 2005: Turku 4.2

Viesti Kirjoittaja GiveMeWings »

Samaa mieltä Genten kaa. Mäkään en ymmärrä miks se ei saanut ääniä. Liian makea/homomainen?? Esitystä ei olisi voinut enää tästä parantaa. Huikeaa showta alusta loppuun, TV:ssä ei vaan päässyt täysin oikeuksiinsa, livenä toimi paremmin. Koko tanssiryhmää ois pitäny kuvata enemmän ja lähiotoksia. Ongelmana oli myös että ääni ei toiminut ehkä aivan niin hyvin kuin rahkeita riittäisi. :x
gentedimare kirjoitti: Joka tapauksessa vain Jennietä en olisi päästänyt jatkoon. Sen tilalle Gary niin olisin ollut tyytyväinen! Nyt otti niin pattiin toi Garyn tippuminen ettei Genteltä oikein taputuksia irronnut kisan ratkettua. BLÄÄH! :cry:
Terveisiä kotiin. Joka kotiin.

Lukittu