Monaco 2007 (vetäytyi kilpailusta)

ESC 2007 -arkisto.
Albatrossi

Vs: Monaco 2007 (vetäytyi kilpailusta)

Viesti Kirjoittaja Albatrossi »

Voi joku viisumaa olla epätoivottu vain, koska biisit ei ole sattuneet miellyttämään? 2005 Monacolla oli ihan hyvä viisu ja upea esitys. Taasen tänä vuonna Turkki olisi voinut suosiolla olla pois kiekumisbiisillään, olisihan sitä voinut malliksi kanan kaakatusta soittaa pienen aikaa sen tilalla :roll:. Biisien "hyvyys" viisufanien mittarilla olkoon tästä lähin kaikkien maiden osallistumisen ehtona.  :juhaukki:

Avatar
Mizu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1155
Liittynyt: 26 Helmi 2005, 11:36
Paikkakunta: Oulu

Vs: Monaco 2007 (vetäytyi kilpailusta)

Viesti Kirjoittaja Mizu »

No ehkä Prinssi Albertilla ei ollut tänä vuona sopivaa vosua katsottuna laulajaksi ja sillä ei ehkä ollut myös ideaa mistä biisin pitää kertoa kun tuo luonnonsuojelubiisikään ei purrut tuossa muutama vuosi takaperin :miettii:

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Vs: Monaco 2007 (vetäytyi kilpailusta)

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

päivän paras uutinen  :mrgreen:
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30876
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Vs: Monaco 2007 (vetäytyi kilpailusta)

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Albatrossi kirjoitti: Voi joku viisumaa olla epätoivottu vain, koska biisit ei ole sattuneet miellyttämään?
Mä en ainakaan laita viisuosallistumisen ehdoksi biisien hyvyyttä, vaan niiden omavaraisuuden. Täydellinen omavaraisuus ei ole tarpeen mutta Monacon kohdalla omavaraisuusaste taitaa olla huikeat 0 %, ainakaan vielä en ole kuullut yhdestäkään monacolaisesta Monacon edustuskappaleen tekijästä tai esittäjästä. Kun maa, jolta Monaco lähes aina artistinsa ja säveltäjänsä lainaa, on itsekin viisuissa mukana, miten Monacon itsenäinen osanotto voidaan perustella? Osanottoa ei oikeuttaisi edes menestys. Lainahöyhenillä menestyminen todistaisi vain, että lainanantajamaa mokasi oman valintansa (jos sijoittuisi huonommin).

Kun nyt muutenkin maita on ensi vuoden kisassa liikaa, on sitäkin ilahduttavampaa, jos joku vetäytyy. Kiitos, Monaco! <3
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Albatrossi

Vs: Monaco 2007 (vetäytyi kilpailusta)

Viesti Kirjoittaja Albatrossi »

Timoteus kirjoitti:
Mä en ainakaan laita viisuosallistumisen ehdoksi biisien hyvyyttä, vaan niiden omavaraisuuden. Täydellinen omavaraisuus ei ole tarpeen mutta Monacon kohdalla omavaraisuusaste taitaa olla huikeat 0 %, ainakaan vielä en ole kuullut yhdestäkään monacolaisesta Monacon edustuskappaleen tekijästä tai esittäjästä. Kun maa, jolta Monaco lähes aina artistinsa ja säveltäjänsä lainaa, on itsekin viisuissa mukana, miten Monacon itsenäinen osanotto voidaan perustella? Osanottoa ei oikeuttaisi edes menestys. Lainahöyhenillä menestyminen todistaisi vain, että lainanantajamaa mokasi oman valintansa (jos sijoittuisi huonommin).

Kun nyt muutenkin maita on ensi vuoden kisassa liikaa, on sitäkin ilahduttavampaa, jos joku vetäytyy. Kiitos, Monaco! <3
Timoteuksen perustelu onkin paljon hyväksyttävämpi, tuolla syyllä voisin ehkä juuri ja  juuri sietää Monacon vetäytymisen. Samaisella syyllä voitaisiin jopa periaatteessa Monacon osallistuminen evätä, vaikka se tuskin on käytännössä mahdollista.  ;)

Avatar
kwak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9562
Liittynyt: 06 Joulu 2004, 19:09
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Monaco 2007 (vetäytyi kilpailusta)

Viesti Kirjoittaja kwak »

Muakaan ei harmita ollenkaan! :peukku: Uuden tulemisen jälkeen vain vuonna 2004 oli heillä hyvä biisi. Monacolla kun ei ole ikinä mitään omaa viisuissaan, niin miksi sen pitäisi olla mukana sijoittumassa semifinaalin 21. sijalle... :roll: Onpahan semifinaali vähemmän raskas ja sen taso parempi. :peukku:
Keep your head high above the water

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Monaco 2007 (vetäytyi kilpailusta)

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

:hei:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Huilumies
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5372
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 15:20
Paikkakunta: Vantaa

Vs: Monaco 2007

Viesti Kirjoittaja Huilumies »

Monacon poisjäänti on nykyisessä kielitilanteessa huono asia. Yksi mitä luultavimmin ranskankielinen ja siten myös omakielinen kappale vähemmän :( :(  Ties vaikka olisi iskenytkin nyt. 2004 oli mukava uuden sovituksen jälkeen ja 2006 oli erittäin mukava. Vain 2005 oli tylsä.

Ymmärrän Timoteuksenkin perustelut, olisipa Monaco ollut mukana 1980-luvulla niin olisi saanut prinsessaansa kokeiltua ;) (Stéphanie) Toisaalta Monaco on ainakin kerran, 1978, esittänyt selvästi juuri Monacosta kertovan kappaleen, ”Les jardins de Monaco” (Monacon puutarhat). Ja kertoipa vuoden 1977 kappale ”Une petite française” ainakin eteläranskalaisesta tytöstä, vaikka ranskalaisesta kuitenkin. Myös 1972 oli aavistus "etelän saundia".

:offtopic: :
Violette kirjoitti: Mie en kestä kun mä aina luulen noita Matti-92:n viestejä ensin Huilumiehen viesteiksi, koska avatar on sama, mutta sitten viestien epähuilarimainen sisältö saa mut epäilemään. :roll:
:mrgreen: Oho, oliko täälläkin ollut ”kaksoisolento”? YLE:n palstalla olin sellaisen jo bongannut, mutten täällä. Matti-92, sulla on hyvä maku :peukku:
On siinä hiiltyvä ilta, auringon rusko
Parempien päivien sammumaton usko
On syksyn kuolevaa ruskaa, on elämä tuskaa
Sen huiluni soi...

Avatar
tsukinokawa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1265
Liittynyt: 12 Elo 2004, 14:20
Paikkakunta: jpää

Vs: Monaco 2007 (vetäytyi kilpailusta)

Viesti Kirjoittaja tsukinokawa »

no voi harmi. minä kun niin tykkäsin monacon biiseistä. no, välivuosi tekee heille varmasti hyvää  ;)
Trust me, my love
You live within me
So I'll never
Say good-bye to you

Avatar
lharju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6199
Liittynyt: 27 Marras 2003, 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Monaco 2007 (vetäytyi kilpailusta)

Viesti Kirjoittaja lharju »

Voi että minua harmittaa vetäytyminen suuresti lol :heh:

Ei, semifinaali on ylibuukattu ja siellä on yksinkertaisesti liikaa lauluja. Fanit eivät ehkä ole tätä mieltä, mutta 29 laulun kavalkadi ei ole kenenkään osallistujan etu, sillä kaikilla lienee kuitenkin tavoitteena kymmenen parhaan sijoittuminen, mikä on todella hankala tehtävä, jos lauluja tosiaan on mukana 29, eli 19 tippuisi. Siksi minua ei harmita yhtään se, että osallistujamaiden määrä vähenee, enkä todellakaan ole pahoillani, että juuri Monaco päätti (ensimmäisenä) lähteä. Maata on edustanut comebackin jälkeen kolme turhaketta. Vaikka kyseessä onkin vain subjektiivinen mielipiteeni, niin kyllähän se, ettei maa koskaan sijoitu semifinaalin neljänneksi viimeistä sijaa paremmalle sijalle kerro jo jotain :niinpa: Pisteitä on tullut pitkälti vain Andorralta ja Ranskalta.
Viimeksi muokannut lharju, 17 Joulu 2006, 00:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos joskus elämänsä voisi vaihtaa unelmaan.
E troco a minha vida por um dia de ilusão.

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Vs: Monaco 2007 (vetäytyi kilpailusta)

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Oliko sinfoniaorkesterin käyttö ihan turhaa sittenkään?
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
lharju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6199
Liittynyt: 27 Marras 2003, 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Monaco 2007 (vetäytyi kilpailusta)

Viesti Kirjoittaja lharju »

Vaikka Monaco ei tänä vuonna osallistukaan kilpailuun, niin Monacon tv-kanava TMC aikoo siitä huolimatta näyttää viisulähetykset, siitäkin huolimatta, että Monacossa näkyy toki myös Ranskan viralliset tv-kanavat. Monet ranskalaiset fanit pitävät tätä hyvänä uutisena, sillä TMC näkyy lähes kaikkialla Ranskassa, eikä heidän tarvitse ensikään vuonna kuunnella Ranskan k*sipäisiä selostajia. Kuulin nimittäin itse tässä muutama kuukausi sitten pienet pätkät France 3:n selostusta viime finaalista, ja taas pisti ranskalaisten egoistinen patrioottinen nationalismi vihaksi :evil: Kaikkia muita (siis niitä muutamaa joita kuulin) esityksiä haukuttiin erittäin halventavasti ja mauttomasti, paitsi tietysti Ranskan omaa laulua. Ja olikos se juuri France 3, joka esitteli Carolan kappaleen "Invincible - Invisible"? :stupido: Tällaista mulle aikoinaan selitettiin.

Mutta jos TMC näyttää viisut, niin se saattanee tarkoittaa sitä, että kanava haluaa "pysyä mukana" euroviisukuvioissa jatkossakin...
Jos joskus elämänsä voisi vaihtaa unelmaan.
E troco a minha vida por um dia de ilusão.

Avatar
Elliwelli
Siemailija
Siemailija
Viestit: 107
Liittynyt: 04 Maalis 2006, 11:40

Vs: Monaco 2007 (vetäytyi kilpailusta)

Viesti Kirjoittaja Elliwelli »

Höh... Oon kyllä pettynyt, että Monaco vetäytyi pois euroviisuista... Oon tykännyt sen edellisvuosien kappaleista.  :'(

Avatar
Rusanen
Siemailija
Siemailija
Viestit: 129
Liittynyt: 17 Syys 2005, 23:01

Vs: Monaco 2007 (vetäytyi kilpailusta)

Viesti Kirjoittaja Rusanen »

Ikävää... Toivottavasti ensivuonna ovat taas mukana  :'(
HELSINKI 2007 :suomi:

Lukittu