UMK 2016: yleiskeskustelu

Euroviisut 2016 Tukholmassa

Suosikkisi UMK-ehdokkaista (max. 3)?

Saara Aalto – No fear
68
11%
Mikko Herranen – Evil tone
4
1%
Stella Christine – Ain't got time for boys
20
3%
Eini – Draamaa
38
6%
ClemSO – Thief
33
5%
Pää-Äijät – Shamppanjataivas
12
2%
Attention 2 – Ready for the show
6
1%
Cristal Snow – Love is blind
34
5%
Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough
81
13%
Rafaela Truda – Rise up
26
4%
Ylona – Blazing fire
12
2%
Mikael Saari – On it goes
129
21%
Lieminen – Pehmeiden arvojen vaalijat
4
1%
Tuuli Okkonen – Don't wake me up
27
4%
Gušani Brothers – Poom poom
25
4%
Barbe-Q-Barbies – Let me out
38
6%
Pietarin Spektaakkeli – Liian kuuma
9
1%
Sandhja – Sing it away
59
9%
 
Ääniä yhteensä: 625

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2981
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Sandhjan kappale on tosi hyvä!
Myös Barbiet veti hyvin. Erityisesti Sandhjan voisin kuvitella tuolla biisillä Tukholmaan.

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Hupzi kirjoitti:Jos noi tän kolmannenkin Semifinaalin jatkoon menijät sanottiin siinä järjestyksessä että kuka oli saanut eniten ääniä ja kuka sitten ja kuka kolmanneksi niin kuin tehtiin muidenkin Semifinaalien kohdalla niin Sadhjan tilanne sitä silmällä pitäen, että ollaan jopa voittotaistoon viemässä niin ei ole kehuttava, koska jos Barbit ja Okkonenkin menivät ohi äänimäärissä niin ei ole siis tämän kolmannen semin kellää voittotaistoon asiaa jos nämä jatkoon meniät sanottiin paremmuus järjestyksessä
Tätähän ei ole missään vahvistettu, että jatkoonmenijät sanottiin paremmuusjärjestyksessä. Se on vain meidän omaa spekulaatiota.

Sanottiinko nyt edes sitä, kuka sai ennakkoääniä eniten?

Hupzi
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 731
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 14:03

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Hupzi »

No aika päivän selvää se on että on sanottu myös kahdessa ekassa Semifinaalissa¨

Onko suurta epäilystä siitä että ekan semin äänet meni järjestyksessä Saara,Stella,Eini
Tai toisen Mikael,A&K ja Cristal Snow.
Niin kumma olis jos tähän semiin olisi vaihdettu trenidiä eli myöskin järjestys olis ollut toi Barbit,Okkonen ja Sandhja

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Wadde »

^Ei ole päivänselvää, kun sitä ei ole yhtikäs missään vahvistettu.

Kansalaisraateja on muuten 10, jokaisessa neljä äänestäjää. Edustavat eri elämänaloja, eli eivät ole musiikin ammattilaisia. Mielestäni neljä ihmistä on aika vähän per raati.

Hupzi
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 731
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 14:03

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Hupzi »

Oikeastaan tämä jauhaminen on täällä Viisukupilassa minulle ihan hyödytöntä ja tarpeetonta minä olen Saaran puolella ja uskon, että tää voi vielä kääntyä, mutta Viisukuppila on jo päättänyt, että tämä on ihan perseestä ja päättänyt että Mikael Saari homman vie, niin minä en saa tästä enää mitään tyydytystä yrittää selittää ja vatvoa teidän kanssanne asiota, joten minä poistun nyt kuviosta ja kävi finaalissa miten tahansa niin minua ei täällä näy enää tämän illan jälkeen koskaan.

Kiitos ja näkemiin ja soronoo

lilja
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 212
Liittynyt: 21 Tammi 2016, 21:00

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja lilja »

Wadde kirjoitti: Kansalaisraateja on muuten 10, jokaisessa neljä äänestäjää. Edustavat eri elämänaloja, eli eivät ole musiikin ammattilaisia. Mielestäni neljä ihmistä on aika vähän per raati.
On ja vastaavasti raatien määrä isohko. Mutta vaikuttaako raatien antamaan lopputulokseen se onko 10 neljäjäsenistä tai esim 8 viisijäsenistä raatia. Mun lasku- ja päättelytaito ei riitä näiden spekulointiin.

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2981
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Hupzi kirjoitti: Kiitos ja näkemiin ja soronoo
No näkemiin sitten! :hei:

Avatar
Wilson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6663
Liittynyt: 17 Syys 2005, 16:12
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Wilson »

Tämän vuoden parhaat live-esiintyjät olivat minusta nämä: Sääli kun Stella Christine ja Ylona eivät päässeet finaaliin.

1) Mikael Saari “On It Goes”
2) Stella Christine “Ain’t Got Time for Boys”
3) Ylona “Blazing Fire”

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Wilson kirjoitti:Tämän vuoden parhaat live-esiintyjät olivat minusta nämä: Sääli kun Stella Christine ja Ylona eivät päässeet finaaliin.

1) Mikael Saari “On It Goes”
2) Stella Christine “Ain’t Got Time for Boys”
3) Ylona “Blazing Fire”
Kyllä Stella Christine pääsi finaaliin.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Wilson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6663
Liittynyt: 17 Syys 2005, 16:12
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Wilson »

Oho, en muistanut että hän pääsi….Hyvä! Hurra!
Dementtiä iskee :heh:

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Pidän kyllä itse Stella Christinea tämän kilpailun mustana hevosena. Jos tuomaristojen ja yleisön äänet menevät täysin ristiin, ja kummankaan ykkönen ei voita, niin Stella Christine voi hyvinkin lähteä edustajaksi. Saanee tasaisesti ääniä kuitenkin.

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6607
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Mielummin laittaisin mustana hevosena edustajaksi A&K:n kuin Stellan. Hänen kappaleensa on niin kuolettavan tylsä.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

suomalainen
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 550
Liittynyt: 04 Helmi 2016, 20:17
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja suomalainen »

Tällä hetkellä Iltasanomien äänestystä johtaa Saara aalto 18%, toisena Eini ja Cristal 15%, kolmantena Sandhja 13%. Ääniä 2500

Avatar
capsLOCK
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1353
Liittynyt: 10 Joulu 2013, 23:20
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja capsLOCK »

^ Olisiko sinulla linkkiä tähän tarjota?
Aina mun pitää käydä suihkussa

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Wadde »

capsLOCK kirjoitti:^ Olisiko sinulla linkkiä tähän tarjota?

http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-2000001123003.html

Näyttää olevan IS:n luetuimpien juttujen joukossa tällä hetkellä. :peukku:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42729
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Minua harmittaa se, että semeissä oli niin paljon niin heikkoja livelaulajia. Toistankin tässä sen toiveen, jonka liveseurantaketjussa esitin: Ainakin avoimen kisan kautta demojen perusteella mukaan tulevien pitäisi läpäistä YLEn sisäinen esikarsinta, jossa tsekataan, että livelaulutaito on biisin edellyttämällä tavalla. Tai ehkä se voisi olla kaikille, sillä eiköhän Cristal ole mukana kutsuttuna.

Pelkään, että nyt jäi kisaan valitsematta pätevämpiä laulajia, joiden biisit ovat ihan samaa tasoa kuin nyt kuullut.
Rise, angel, shine, love!

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja murka »

Edwina kirjoitti:Sandhjan kappale on tosi hyvä!
Myös Barbiet veti hyvin. Erityisesti Sandhjan voisin kuvitella tuolla biisillä Tukholmaan.
Mukaansatempaavuutta löytyy. Mieleenjäävä kertosäe löytyy. Ääni ja karisma löytyy. No, mikä ettei!

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Hyvä huomio Rousku. Livelauluissa ei ole kovin moni onnistunut, Mikael Saari ja Stella Christine lähinnä.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42729
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Rousku »

suomalainen kirjoitti:Tällä hetkellä Iltasanomien äänestystä johtaa Saara aalto 18%, toisena Eini ja Cristal 15%, kolmantena Sandhja 13%. Ääniä 2500
Perhana. Pitääkö tässä valmistautua tykittämään finaalissa ääniä Mikaelille, vaikkei se suurin suosikkini olekaan. Saaraa en nyt tällä kertaa halua. Ei mitään Saaraa vastaan, mutta tämänkertainen tekele ei vain toimi. Tervetuloa yrittämään uudelleen.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

suomalainen kirjoitti:Tällä hetkellä Iltasanomien äänestystä johtaa Saara aalto 18%, toisena Eini ja Cristal 15%, kolmantena Sandhja 13%. Ääniä 2500
Voi hyvä tavaton.
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Wadde kirjoitti:Hyvä huomio Rousku. Livelauluissa ei ole kovin moni onnistunut, Mikael Saari ja Stella Christine lähinnä.
Lainaan itseäni, koska Sandhja unohtui. Niin ja Barbeilla ei niin haitannut, että live ei ollut täydellinen.

En panikoisi IS:n äänestyksestä sikäli, että Saara Aalto on kuitenkin tunnetuin. Voi olla, että suurin osa ei ole kuullut karsintakappaleita, ei edes Saaran. Tämä ei silti tarkoita, etteikö kannattaisi äänestää suosikkiaan. :peukku:

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4999
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja toivo »

Wadde kirjoitti:
capsLOCK kirjoitti:^ Olisiko sinulla linkkiä tähän tarjota?

http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-2000001123003.html

Näyttää olevan IS:n luetuimpien juttujen joukossa tällä hetkellä. :peukku:
Saara Aalto ykkösenä, Mikael Saari vasta viidentenä. Onkohan Mikaelin suosio vaan iso kupla kuppilassa :roll:

Avatar
Puutarhuri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1743
Liittynyt: 10 Helmi 2016, 15:23

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Puutarhuri »

Hesarin lukijat eivät välttämättä juuri noteeraa ilta-sanomien juttuja.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Siis tunnetasolla minulle on aivan yhdentekevää kuka lähetäetetään. Spekulaatio-tasoni sanoo, että sen tulisi olla Mikael, mutta koska se ei ole aitoa sellainen, niin mikäli finaalissa kukaan ei yllätä täysin, jätän suosiolla niiden päätettäväksi, jotka löytävät aitoa kannatettavaa.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
capsLOCK
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1353
Liittynyt: 10 Joulu 2013, 23:20
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja capsLOCK »

Kiitos Wadde.

Yllättävän tasaista kyllä tällä hetkellä, vaikka on jo tuhansia ääniä. :raaps:

Ehkä Mikael ei olekaan sellainen suuren yleisön suosikki. Tuossakin äänestyksessä vasta viidentenä. Onko tämä Kuppilan kupla todella noin paksu?

No, tämä on vain yksi gallup muiden joukossa. (Vaikka ei Mikael niissä muissakaan kovin hyvin ole pärjännyt. :puna: )
Aina mun pitää käydä suihkussa

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

Monikohan noista äänestäjistä on edes livet nähnyt?
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Avatar
ritsu89
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 786
Liittynyt: 16 Marras 2007, 22:19

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja ritsu89 »

Oi ei, nuo gallupit ei hyvältä kuulosta :draamaa: Pitänee äänestää Mikaelia urakalla. Kalliiksi tulee, mutta on se sen arvoista.

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Hupzi kirjoitti: Suomi ei ole kuitenkaan niin isoa Viisukansaa, että Euroviisut suuremmin liikuttaisi kansaa. .
Ja mistäköhän esim. Ogae on kotoisin? Ja missä maassa on maailman laajin ja parhain viisufoorumi.
Viimeksi muokannut kuu-kuu, 20 Helmi 2016, 23:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja murka »

Hupzi kirjoitti:Oikeastaan tämä jauhaminen on täällä Viisukupilassa minulle ihan hyödytöntä ja tarpeetonta minä olen Saaran puolella ja uskon, että tää voi vielä kääntyä, mutta Viisukuppila on jo päättänyt, että tämä on ihan perseestä ja päättänyt että Mikael Saari homman vie, niin minä en saa tästä enää mitään tyydytystä yrittää selittää ja vatvoa teidän kanssanne asiota, joten minä poistun nyt kuviosta ja kävi finaalissa miten tahansa niin minua ei täällä näy enää tämän illan jälkeen koskaan.

Kiitos ja näkemiin ja soronoo
Hupzi: sanon tämän sinulle nyt suoraan tällä kertaa. Sinä itse olet itsesi ja Saaran pahin vihollinen. Heittäydyt marttyyriksi, yrität kehittää draamaa jäämällä jankkaamaan samaa asiaa kerta kerran jälkeen. Et vaikuta pystyvän hyväksymään sitä, että täällä on jokaisella oma makunsa ja omat mielipiteensä joita voi myös muuttaa tilanteiden kehittyessä. Mollaat ihmisiä enemmän tai vähemmän junteiksi ja vähä-älyisiksi jolleivat he ymmärrä idolisi suuruutta ja uskaltavat kommentoida jotain hänen ketjussaan. Yrität provosoida ihmisiä riitelemään täällä.

Vaikutat aika nuorelta ihmiseltä kirjoitustesi perusteella ja sen vuoksi ainakin minä olen yrittänyt olla mahdollisimman pitkämielinen suhteesi. Kupletin juoni vaan sattuu olemaan se, että nuortenkin ihmisten pitää kasvaa ja kehittyä jolleivat he halua jäädä sammaloituneiksi kiviksi. Tämä on Viisukuppila, jossa harrastetaan Euroviisuja. Tämä ei ole mikään draamafoorumi, jossa tapellaan sappi roiskuen oman suosikkiartistin puolesta. Draama on ihanaa niin kauan kuin minun viisukuppilalaisena ei tarvi siihen osallistua. Pidetään nyt edes tämä paikka siis puhtaasti viisuiluun keskittyneenä paikkana.

Kukaan ei kiellä menemään netin muille keskustelupalstoille käymään puhdasta artistiin liittyvää keskustelua. Ei kannata vetää hernettä nenään jos minä ja joku muu olemme täällä liian taviksia ja flegmaattisia käymään verbaalista kissatappelua jonkun artistin vuoksi. Tällaiselle vanhalle kääkälle kun on pääasia, että edustajaksi lähtee sellainen artisti jolla on maksimaalinen kyky hyötyä viisunäkyvyydestä sekä myös mielellään rahkeita rakentaa myös kansainvälistä uraa. Tärkeää on myös sekin, että maamme edustaja hoitaa hommansa kunnialla koska hän on edustamassa Suomea euroviisuperheen jäsenenä.

suomalainen
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 550
Liittynyt: 04 Helmi 2016, 20:17
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja suomalainen »

Linkki tosiaan unohtui. Kännykällä on vaan vaikea niitä linkkejä liitellä. Tuonkin gallupin löysin iltasanomien-sovelluksesta.

Lukittu